abonnement Unibet Coolblue
pi_28187248
Ik ga in september beginnen met een HBO studie... en ik wil graag op kamers. Nu ben ik dus een beetje aan het berekenen hoe ik dit ga betalen, en ik kom tot de conclusie dat ik veel bij moet gaan werken wil ik ook nog een beetje geld hebben om van te leven. Nu vroeg ik me af... Als ik bijvoorbeeld 4 avonden in de week ga werken, heb ik dan nog tijd genoeg voor mijn studie? Ik heb geen enkel idee hoeveel tijd ik er thuis nog mee kwijt ben namelijk. Hoeveel werken jullie bij? En is dat te doen? Het scheelt natuurlijk per studie en per individu, maar ik ben gewoon benieuwd naar hoe jullie dat allemaal doen...
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
pi_28187490
hoeveel je kan werken hangt van jezelf af natuurlijk he
maar ik werk maar 1 dag in de week :p

(mocht je niet genoeg kunnen werken door je studie dan kan je altijd bijlenen hé)
the best is yet to come undone
pi_28187573
Verschilt per studie en per persoon, zoals je zegt. Ik haal wel 15-20 uur, en als ik niet op mezelf zou wonen nog wel meer.

Maar ik kan me voorstellen dat als je een zware studie doet, en je gaat naar colleges e.d., dat je het dan bij twee of drie halve dagen per week wilt houden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28189040
Bij de ene studie werkte ik 28 uur, en bij de andere 20 uur, beide studies zijn niet gelukt
pi_28189859
Mijn ervaring is, des te meer je werkt, des te kutter gaat t met je studie. En als je studie langer duurt, gaat t pas echt geld kosten..plus kopzorgen...
Een beetje lenen kan geen kwaad...zolang je maar niet gaat denken dat die lening extra inkomsten is.
Life is a bitch
pi_28195867
Dit jaar heb ik niet gewerkt, was gewoon onwijs druk met mn opleiding. Volgend collegejaar probeer ik 16 uur ernaast te werken. Even kijken hoe het gaat.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_28196390
Ik ga het gewoon eerst proberen met een paar avonden in de week werk erbij.. mocht dat nou echt niet lukken, dan kan ik altijd nog lenen (maar liever niet)..
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 15:37:29 #8
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28196488
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:16 schreef berenboot het volgende:
Mijn ervaring is, des te meer je werkt, des te kutter gaat t met je studie. En als je studie langer duurt, gaat t pas echt geld kosten..plus kopzorgen...
Een beetje lenen kan geen kwaad...zolang je maar niet gaat denken dat die lening extra inkomsten is.
Natuurlijk kun je wel zo denken, lenen bij de IBG is praktisch risicoloos. Uiteraard moet je er wel goed over nadenken, maar ik denk dat je beter iets meer kunt lenen en iets minder kunt werken.

Lenen bij een bank is uiteraard een ander verhaal.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_28197602
tvp.. .

Ik denk zelf dat ik volgend jaar op kamers met 200 euro in de maand bijverdienen wel goed rondkom (naast bijdrage van ouders en stufi). Dus 2 avondjes of 1 dag in de week. Maar k heb nog geen baan in mn nieuwe woonplaats (300 km hiervandaan), wel ideeen om in een leuke winkel te werken (outdoorshop) en dan zou ik als het even kan wel 2 volle dagen willen werken, zodat ik naast een aardig luxe studenten leventje nog een beetje kan sparen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:00:21 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_28198812
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:29:37 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_28199158
quote:
Ik ga in september beginnen met een HBO studie.
HBO is GEEN studie. Het is bezigheidstherapie, een doodgewone SCHOOL! Kijk hoeveel je op de middelbare school werkte, en hoeveel vrije tijd je toen nog had voor een aardige indicatie. Afhankelijk van het gevolgde profiel (NT en EM, om maar twee extremen te noemen), kun je nog met een factor k vermenigvuldigen om te kijken hoeveel vrije tijd je echt overhoudt.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:09:11 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28200352
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:18 schreef hi2uplz het volgende:

[..]

HBO is GEEN studie. Het is bezigheidstherapie, een doodgewone SCHOOL! Kijk hoeveel je op de middelbare school werkte, en hoeveel vrije tijd je toen nog had voor een aardige indicatie. Afhankelijk van het gevolgde profiel (NT en EM, om maar twee extremen te noemen), kun je nog met een factor k vermenigvuldigen om te kijken hoeveel vrije tijd je echt overhoudt.
Wat een onzin. Op de middelbare school deed ik geen zak, nu moet ik af en toe toch echt aan de bak om mijn punten te halen. En ik haal er ook gewoon een titel (ing. weliswaar ) mee.

En daarbij, al m'n vrienden die op de uni zitten zijn nog grotere lamzakken dan ik...

Heb je je 10 euro trouwens al terug?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_28200626
quote:
Heb je je 10 euro trouwens al terug?
Als dat voor mij is: geen idee. Om 10 euro doe ik ook niet moeilijk, ik mis het niet eens.
quote:
Op de middelbare school deed ik geen zak, nu moet ik af en toe toch echt aan de bak om mijn punten te halen.
Zegt meer over jou dan over een HBO opleiding. Er is wel wat variatie tussen HBO opleidingen. HBO natuurkunde is toch echt wat lastiger als WO rechten, maar over het algemeen moet je bij HBO rekening houden met erg veel vrije tijd.
quote:
En daarbij, al m'n vrienden die op de uni zitten zijn nog grotere lamzakken dan ik
Nogmaals: dat zegt meer over jou dan over je vrienden.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:25:32 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28200755
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:19 schreef hi2uplz het volgende:

[..]

Als dat voor mij is: geen idee. Om 10 euro doe ik ook niet moeilijk, ik mis het niet eens.
[..]
Laat maar, ging over wat achteraf een flauwe grap blijkt te zijn in een ander topic
quote:
Zegt meer over jou dan over een HBO opleiding. Er is wel wat variatie tussen HBO opleidingen. HBO natuurkunde is toch echt wat lastiger als WO rechten, maar over het algemeen moet je bij HBO rekening houden met erg veel vrije tijd.
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe je je studie indeelt.
quote:
Nogmaals: dat zegt meer over jou dan over je vrienden.
Oh?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:31:25 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28200908
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:19 schreef hi2uplz het volgende:

HBO natuurkunde is toch echt wat lastiger als WO rechten.
Het is niet lastiger, het is anders. De gemiddelde rechtenstudent zou weliswaar moeite hebben met HBO natuurkunde, maar omgekeerd geldt dat evenzeer daar veel B-scholieren dusdanig slecht in taal zijn dat een alfa- of gammastudie een probleem zou worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:43:30 #16
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28201184
Maar goed, het ging over Werken naast de studie, dus ontopic maar weer!

Ja, ik was zelf ook fout
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:45:14 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_28201231
4 avonden per week lijkt me wat veel. Ik had er in mijn eerste jaar wel tijd voor gehad achteraf, maar het was niet nodig. Het gaat uiteraard wel een beetje ten koste van je sociale leven.
Ik werk een dag in de week (zaterdag). Verder kom ik rond van de stufi. Mijn huur krijg ik vergoed van pa & ma
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_28201678
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 18:19 schreef hi2uplz het volgende:

[..]

Als dat voor mij is: geen idee. Om 10 euro doe ik ook niet moeilijk, ik mis het niet eens.
[..]

Zegt meer over jou dan over een HBO opleiding. Er is wel wat variatie tussen HBO opleidingen. HBO natuurkunde is toch echt wat lastiger als WO rechten, maar over het algemeen moet je bij HBO rekening houden met erg veel vrije tijd.
[..]

Nogmaals: dat zegt meer over jou dan over je vrienden.
ik proef een brilachtig gefrustreerd type met puisten
pi_28205000
Op het MBO werkte ik gewoon 20-22 uur ernaast, en ik haalde mijn diploma binnen drie jaar is op het HBO gewoon lastig, heb vrijwel geen collegeuren maar veel 'projecturen' waarbij je het eigenlijks niet kan maken om te werken.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_28221759
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 21:07 schreef vw_caddy het volgende:
Op het MBO werkte ik gewoon 20-22 uur ernaast, en ik haalde mijn diploma binnen drie jaar is op het HBO gewoon lastig, heb vrijwel geen collegeuren maar veel 'projecturen' waarbij je het eigenlijks niet kan maken om te werken.
Sja we hadden t dan ook over t doen van een STUDIE. Niet om jou te dissen hoor maar MBO is gewoon een school en HBO trouwens ook. Jij hebt dan ook gewoon LESuren. College loop je alleen op de universiteit. Studeren doe je trouwens óók alleen aan een universiteit.
Life is a bitch
pi_28222024
Mijn soclale leven speelt zich vooral af in het weekend.. vandaar dat ik liever de avonden zou willen werken dan het weekend. De meeste vrienden wonen niet bij mij in de buurt, dus die zie ik alleen maar in het weekend! Ik ga ook voorlopig iig nog niet wonen in de stad waar ik ga studeren, dus dat s avonds de kroeg in zal toch vrij lastig gaan!

En hoezo zou HBO geen studie zijn... hoezo krijg ik dan STUDIEfinanciering... Daar word je rijk van hoor, 76 euro :S
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
  zaterdag 25 juni 2005 @ 14:28:05 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28222127
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:24 schreef Calinnero het volgende:
En hoezo zou HBO geen studie zijn... hoezo krijg ik dan STUDIEfinanciering... Daar word je rijk van hoor, 76 euro :S
Heerlijk, mijn favoriete discussie kan weer beginnen.

Studeren doe je aan de universiteit en op het HBO volg je een opleiding en studeer je niet. Daarom spreken we van studenten en HBO-scholieren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_28222238
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:24 schreef Calinnero het volgende:
En hoezo zou HBO geen studie zijn... hoezo krijg ik dan STUDIEfinanciering... Daar word je rijk van hoor, 76 euro :S
Dus jij baseert daarop de mening dat je dan ook studeert?
Ze gaan bij de IBG natuurlijk niet voor dezelfde soort financiering andere termen ontwikkelen voor uni en MBO/HBO. Kost ze alleen maar tijd.

Nog 1 keer:
Op een school zoals MBO/HBO volg je een vast lespatroon en leer je uitvoeren.
Op een universiteit volg je je eigen samengestelde colleges, desnoods op verschillende faculteiten in je eigen tempo en leer je onderzoek doen zodat je later opdracht kan geven aan uitvoerders, lees aan MBO-ers,HBO-ers.

Hoop dat t nu voor je duidelijk is. Veel succes op school trouwens verder.
Life is a bitch
  zaterdag 25 juni 2005 @ 14:33:27 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28222264
Iets meer dan 25 uur. Dat is goed te doen, maar meer moet het niet worden. Het wisselt eigenlijk nogal: de ene week 38 uur, en de volgende week 16 uur, om en om.
Vampire Romance O+
  zaterdag 25 juni 2005 @ 14:35:07 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28222293
Grappig hoe universitaire studentjes zich toch weer de hele tijd laten opfokken

Kennelijk zijn ze zelf toch niet zo heel erg overtuigd van het verschil, anders zouden ze er niet wakker van liggen
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')