quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:43 schreef funnyfox het volgende:
@Viper bemoei je er niet mee...
Ik kan niet uitleggen waarom ik er interesse in heb. Het is iets dat ik eigenljik al jaren in mijn hoofd heb.quote:Op donderdag 23 juni 2005 09:07 schreef Viperdesign het volgende:
Wat vind je eigenlijk zo boeiend aan het vak? Om nou de hele dag geconfronteerd te worden met de dood en het verdriet van andere mensen... *ril*. Kan leukere beroepen verzinnen..
Ik vind het ook erg knap, en vooral mooi werk. Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het mooi dat er mensen zijn die het wel kunnen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:22 schreef Koningin het volgende:
Brighteyes, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor.
De zorgen van mensen weg nemen op een moment dat zij er niet aan willen denken.
Knap werk.
Om eerlijk te zijn nee.... er zijn wel eens situaties waar we achteraf wel om kunnen lachen maar nooit en dan ook nooit waar een familie bij is.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef Golf het volgende:
Zeg mensen, dit bedoel ik serieus btw, schieten jullie nu nooit eens in de lach tijdens je werkzaamheden?
Ik wilde eigenlijk juist het tegenovergestelde vragen. Hebben jullie nooit dat het verdriet van dequote:Op donderdag 23 juni 2005 16:40 schreef Golf het volgende:
Zeg mensen, dit bedoel ik serieus btw, schieten jullie nu nooit eens in de lach tijdens je werkzaamheden?
Dat is inderdaad vooral het deel waar ik bewondering voor heb. Ik zou zelf denk ik niet veel verder komen dan een of twee zinnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:24 schreef Faat het volgende:
Laatste crematie waar ik ben geweest was een dame van het crematorium die een zelfgeschreven
speech voorlas van een familielid die dat zelf niet kon. En ze deed het in alle kalmte, met een
prachtige stem en met heel veel gevoel, alsof ze gewoon een mooi verhaaltje voorlas.
Ik denk dat dat de voornaamste reden is dat ik het niet zou kunnen. Ik zou die knop niet om kunnen draaien. Zeker niet als er blijven van kleinkinderen aan opa of oma bij zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:17 schreef funnyfox het volgende:
Een stelregel is ik leef wel mee, maar ik lijd niet mee.... Als je dat ook wel gaat doen moet je stoppen met het werk.
Ik denk dat het hier ook wel op neer komt, en ik kan me zo voorstellen dat het, juist omdat het je werk is, je er toch afstandelijker mee bezig bent dan als je alleen maar 'toeschouwer' van het verdriet bent.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 09:17 schreef funnyfox het volgende:
Een stelregel is ik leef wel mee, maar ik lijd niet mee.... Als je dat ook wel gaat doen moet je stoppen met het werk.
Uit de CAO:quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:30 schreef Alicey het volgende:
Ik zou het wel interessant vinden om te weten welke capaciteiten hiervoor nodig zijn [...]
Ondanks dat er totaal andere dingen bij komen is dit op een bepaalde manier gelinked aan wat ik nu doe, het organiseren van een conferentie. En dan heb ik het even over het werken onder druk, de verschillende facetten die erbij komen kijken. Je moet dus idd stressbestending zijn en goed gestructureerd kunnen werken terwijl je aan de andere kant flexibel moet zijn bij onverwachte dingen...quote:Functienaam: uitvaartleider B.
Doel van de functie:
aangeven van mogelijkheden wat betreft de uitvaart en het inventariseren van wensen van nabestaanden, het realiseren hiervan en het begeleiden van uitvaartplechtigheden.
Taken:informeert nabestaanden over de mogelijkheden met betrekking tot de uitvaart en inventariseert wensen; maakt afspraken met andere afdelingen (bijvoorbeeld: binnendienst) en derden (bijvoorbeeld: geestelijke); maakt een kostenbegroting; verleent assistentie bij verzekeringskwesties en enkele financiėle en administratieve zaken; ziet toe op de conditie van de overledene en voert correcties uit aan de opbaring of verzorging; begeleidt nabestaanden bij het rouwbezoek; begeleidt nabestaanden op de dag van uitvaart; geeft leiding aan dragers en chauffeurs op de dag van de uitvaart; legt afspraken schriftelijk vast en rapporteert schriftelijk.
Verantwoordelijkheden en bevoegdheden:verloop van de uitvaartplechtigheid, zoals met nabestaanden is afgesproken; vragen van assistentie en/of het geven van opdrachten aan andere afdelingen (bijvoorbeeld: binnendienst) en derden (bijvoorbeeld: medewerkers begraafplaats); algemeen: vaktechnische uitvoerende werkzaamheden volgens protocollen en vaste werkschemas; gedegen vakkennis van het werkgebied is vereist; oplossingen van problemen vraagt interpretatie en creativiteit.
Functie-eisen:MBO/HBO; goede communicatieve vaardigheden; stressbestendig; representatief; uitstekend mondeling taalgebruik; hoffelijk; inlevingsvermogen; rijbewijs B; gerichte vakopleiding.
Tsja, dat is dus echt een kwestie van 'uitproberen'.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:59 schreef Koningin het volgende:
Op zich zou ik de emotionele kant wel aankunnen, ik ben vrij nuchter en schiet niet zo snel vol om het zo maar te formuleren.
Het enige voor mij is, ik heb nog nooit 'echt' een dode persoon gezien. Wellicht dat je daar aan moet wennen en dat het mee zou vallen, maar of ik daar echt mee om kan gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |