abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 19:26:24 #1
5428 crew  miss_sly
pi_28026419
Mijn beste vriendin vroeg me of ik een keer meeging naar een paragnost. Ze had hiervoor een naar eigen zeggen betrouwbaar adres.

Ik weet het niet. Van een kant ben ik best nieuwsgierig, van de andere kant vind ik het ook wel eng.

Zijn er hier mensen die wel eens naar een paragnost zijn geweest? Hoe ging dat in z'n werk? Waarom ging je er heen? Was het wat je verwachtte?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_28027623
ik ben er zelf nooit geweest, maar een vriendin van me heeft goede ervaringen met een handlezeres en zei dat ik eens mee moest gaan.

de vraag is dan natuurlijk wat verwacht ik ervan, heb ik vragen die ik specifiek beantwoord zou willen hebben ? niet in het bijzonder, natuurlijk wil ik graag weten of ik een gemakkelijke dood zal krijgen. het zou leuk zijn als ik nog de loterij win. af en toe een leuke vrouw in bed etc...maar goed, waarom zou ik dat vooraf moeten weten...

verwacht jij er iets van ? wil je iets specifieks weten ?

[ Bericht 0% gewijzigd door het_fokschaap op 17-06-2005 20:38:35 ]
pi_28027777
Gewoon aanbellen en niet je naam zeggen.

Wie is daar?

Nou, die moet je dus niet nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 20:27:05 #4
5428 crew  miss_sly
pi_28028148
haha, ja.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 20:29:32 #5
5428 crew  miss_sly
pi_28028217
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 20:04 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ben er zelf nooit geweest, maar een vriendin van me heeft goede ervaringen met een handlezeres en zij dat ik eens mee moest gaan.

de vraag is dan natuurlijk wat verwacht ik ervan, heb ik vragen die ik specifiek beantwoord zou willen hebben ? niet in het bijzonder, natuurlijk wil ik graag weten of ik een gemakkelijke dood zal krijgen. het zou leuk zijn als ik nog de loterij win. af en toe een leuke vrouw in bed etc...maar goed, waarom zou ik dat vooraf moeten weten...

verwacht jij er iets van ? wil je iets specifieks weten ?
Nou, ik ben niet op zoek naar antwoorden op specifieke vragen.
Ik ben wel een beetje op zoek naar, tja, hoe moet ik dat zeggen? Hoe om te gaan met zaken, gevoelens, beslissingen, de toekomst; maar allemaal in algemene zin, geen hele directe dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_28028419
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 20:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, ik ben niet op zoek naar antwoorden op specifieke vragen.
Ik ben wel een beetje op zoek naar, tja, hoe moet ik dat zeggen? Hoe om te gaan met zaken, gevoelens, beslissingen, de toekomst; maar allemaal in algemene zin, geen hele directe dingen.
het lijkt me eerder dat je hoopt er iets te vinden dan dat je verwacht er iets te vinden.
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 20:39:17 #7
5428 crew  miss_sly
pi_28028443
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 20:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het lijkt me eerder dat je hoopt er iets te vinden dan dat je verwacht er iets te vinden.
Ja he?

Ik weet ook niet of ik er wel zo in geloof, maar wie weet...het zou te proberen zijn, misschien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_28076051
ben bekend met dat soort dingen.

Je zult snel genoeg merken of het een "oplichter" is of niet... (heb helaas 1 mogen meemaken ).

Directe antwoorden op je vragen krijg je meestal niet. Meer informatie hoe je met je gevoelens/problemen om zou kunnen gaan (let op de kunnen).

Mocht je er niet op je gemak voelen, dan moet je gewoon niet al te veel personelijke zaken doornemen. Hou het oppervakkig, zo kun je die persoon een beetje uittesten ).
pi_28076218
Ben drie keer bij paragnosten geweest.
Een keer bij een tartotkaartenlegster, ik kan me al niet meer herinneren hoe het was.

De eerste keer dat ik naar een paragnoste ging was meteen een heel enge ervaring. Mijn opa was pas overleden en het gezicht van de paragnoste veranderde in het gezicht van mijn opa. Ik heb toen een bericht van hem gehad dat ook enkel alleen maar van hem kon zijn. Het was iets dat hij altijd tegen mij zei en de paragnoste niet kon weten.

De derde keer zat ik slecht in mijn vel en ik kan me er niks meer van herinneren.
#geen
pi_28077671
Ik ben 1x geweest,hij wist veel dingen te vertellen die hij niet kon weten,omdat ik toen met veel problemen/vragen zat heb ik het eens geprobeerd en voelde me er toen goed bij.Ik heb er nu niet echt behoefte aan dan zou het eerder uit nieuwsgierigheid zijn.Ik vind wel dat je moet uitkijken dat je je er niet te veel van aantrekt,ik heb een tante en die gellooft echt alles letterlijk wat hij zegt en dat is dus niet slim.
01-08-2008
pi_28081072
Weet je al wat ze gaat vragen, miss_sly? Wil ze dat er kaarten gelegd worden of dat er contact gemaakt gaat worden met een overleden persoon?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 20 juni 2005 @ 10:05:53 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28081691
Een tvp'tje. Ik heb zelf ook overwogen een paragnost te bezoeken, maar durf het eigenlijk ook niet echt.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:23:37 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28082057
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:05 schreef Alicey het volgende:
Een tvp'tje. Ik heb zelf ook overwogen een paragnost te bezoeken, maar durf het eigenlijk ook niet echt.
Wat houd je tegen? Bang dat ie niet de antwoorden geeft die je wilt horen? Bang dat ie er niks van bakt?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:24:40 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28082080
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:23 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat houd je tegen? Bang dat ie niet de antwoorden geeft die je wilt horen? Bang dat ie er niks van bakt?
Vooral dat eerste, of althans dat ik dingen te weten kom die ik eigenlijk niet wil weten.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 18:24:44 #15
5428 crew  miss_sly
pi_28096255
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:23 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Wat houd je tegen? Bang dat ie niet de antwoorden geeft die je wilt horen? Bang dat ie er niks van bakt?
Allerlei dingen.
Bang inderdaad dat je een oplichter treft, maa rook dat ik dingen hoor die ik niet wil weten. DAn doel ik op voorspellingen als: je wordt x jaar, je krijgt x kinderen, je wordt ernstig ziek....

Heb jij er ervaring mee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 juni 2005 @ 18:36:30 #16
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28096552
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:24 schreef miss_sly het volgende:
Heb jij er ervaring mee?
Nou 1 keer, maar dat was niet echt super officieel ofzo, en deze beweerde dat ik me 25ste niet zou halen (ik ben 26 trouwens ). En ik ken wel mensen die geweest zijn. Zie ook een deel van de OP hier: Een vreemde tarot legging
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 18:39:52 #17
5428 crew  miss_sly
pi_28096660
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:36 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Nou 1 keer, maar dat was niet echt super officieel ofzo, en deze beweerde dat ik me 25ste niet zou halen (ik ben 26 trouwens ). En ik ken wel mensen die geweest zijn. Zie ook een deel van de OP hier: Een vreemde tarot legging
Kijk, maar ik zit dus niet te wachten op iemand die me verteld dat ik op mijn 45e aan een nare ziekte doodga ofzo. Ik ben meer op zoek naar pffff, wijsheid, een leidraad, een verborgen stukje van mezelf misschien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 juni 2005 @ 18:45:06 #18
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28096778
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Kijk, maar ik zit dus niet te wachten op iemand die me verteld dat ik op mijn 45e aan een nare ziekte doodga ofzo. Ik ben meer op zoek naar pffff, wijsheid, een leidraad, een verborgen stukje van mezelf misschien.
Dat kun je gewoon aangeven volgens mij.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 19:02:37 #19
5428 crew  miss_sly
pi_28097211
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:45 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dat kun je gewoon aangeven volgens mij.
En daarom ben ik op zoek naar ervaringen
Wat voor vragen zijn er gesteld en kon met iets met de antwoorden, dat soort dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_28107003
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:13 schreef DuchessX het volgende:
Ben drie keer bij paragnosten geweest.
Mijn opa was pas overleden en het gezicht van de paragnoste veranderde in het gezicht van mijn opa. Ik heb toen een bericht van hem gehad dat ook enkel alleen maar van hem kon zijn. Het was iets dat hij altijd tegen mij zei en de paragnoste niet kon weten.
wat de neuk man. Hoe moet ik me dat voorstellen, geef es iets meer informatie hierover. zoals het er nu staat lijkt het alsof je een enorme lading paddo's hebt gehad
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 05:32:04 #21
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28108134
Goeie kennis van me is paranormaal healer. Ik ga vaak naar haar toe, als ik zelf ergens mee zit. Vroeger ging ik wel eens naar een andere vrouw die er mee gestopt was (familie omstandigheden, ze had geen tijd meer), die was ook erg goed en respectvol. En ben eens voor de grap naar een vrouw toegegaan van wie ik gehoord had dat ze accuraat was, en die was dat ook, ging ook erg netjes. Genoeg goede ervaringen dus.

Mijn ervaring is dat een goede paragnost je geen dingen zal vertellen die je niet "hoeft" te weten, dus wanneer je dood gaat of hoe oud je wordt, en ook geen dingen waar je nog niet aan toe bent.

Het kan soms ook niet, ze kunnen normaal alleen zien wat er in de lijn der verwachtingen ligt, of welke kansen je kunt krijgen. Veel dingen staan nog niet vast, dus die voorspellen is net zo ongeloofwaardig als wanneer jij voorspelt wat voor weer het volgende week wordt.

Wat het contact met overledenen betreft: Vaak hebben overledenen geen "toestemming" om contact te houden, en als ze dat wel kunnen/willen dan doen ze dat vaker in je dromen. Dus tenzij je een ervaring als DuchessX hierboven hebt, hoef je je daar niet drukker om te maken dan wat er gebeurt als je droomt...

Een goede paragnost is respectvol, en zal eerder op je vragen zeggen dat dat niet "voorspeld" (gezegd) kan worden als je iets wilt weten, dan dat je allerlei spooky dingen te horen gaat krijgen.

Mijn advies is: Gewoon gaan. Je merkt snel genoeg of het een goed iemand is. En als je er niet zeker van bent, dan kun je altijd kijken of ze aangesloten zijn bij een associatie (http://www.vag.nu , of http://www.vrijeberoepen.net/welzijn.html)

Kortom: Geen zorgen maken, gewoon proberen en ook niet bang zijn om weg te lopen als het niets is. Jij bent degene die "in charge" is!
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
pi_28108493
Ooit voorspelde iemand me dat ik 3 kinderen zou krijgen. Ik nam het aan en vergat het verder. Nadat ik er eenmaal eentje had gekregen en die een bepaalde leeftijd had bereikt kwam ik een ander tegen die me ook zoiets voorspelde. Toen dacht ik echt: Neeeee!!!! No more. Dus dat kun je zelf best bijsturen al is het je nog zo voorspeld. Dat is nou juist het handige aan voorspellingen. Of je laat het gaan of je doet er iets aan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:09:54 #23
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_28109102
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 08:12 schreef nokwanda het volgende:
Ooit voorspelde iemand me dat ik 3 kinderen zou krijgen. Ik nam het aan en vergat het verder. Nadat ik er eenmaal eentje had gekregen en die een bepaalde leeftijd had bereikt kwam ik een ander tegen die me ook zoiets voorspelde. Toen dacht ik echt: Neeeee!!!! No more. Dus dat kun je zelf best bijsturen al is het je nog zo voorspeld. Dat is nou juist het handige aan voorspellingen. Of je laat het gaan of je doet er iets aan.
Dat zeggen ze tegen mijn moeder ook nog altijd, ze is nu 63 en ze heeft toch echt 2 kinderen...
Lokatie Maastricht Borgharen --> De atmosfeer staat op ontploffen
  dinsdag 21 juni 2005 @ 09:17:48 #24
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_28109241
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Allerlei dingen.
Bang inderdaad dat je een oplichter treft, maa rook dat ik dingen hoor die ik niet wil weten. DAn doel ik op voorspellingen als: je wordt x jaar, je krijgt x kinderen, je wordt ernstig ziek....

Heb jij er ervaring mee?
Regel 1: een voorspelling hoeft niet uit te komen, daarmee bedoel ik en misschien maakt dit het allemaal wat makkelijker, als ik voor jouw bijv. drie tarotkaarten trek en eentje is van het verleden de ander voor het nu en een derde voor de toekomst hoeft het zo niet te lopen. Als jij bijv. bij de derde kaart zoiets hebt van..hmm..leuk gebracht displission ik kan me er wel in vinden, maar ik ga er niet naar leven dan heb je de intentie niet om de kaart te volbrengen naar mijn mening. Je blijft immers openstaan voor andere ervaringen en dingen. Daarintegen kun je ook zeggen van..ja dat komt uit en de intentie hebben om erna te gaan leven, dan komt het dus echt uit. Het beste is om dingen te vergeten zeg ik altijd maar en gewoon op het moment van de legging te genieten.

Zelf heb ik ervaring met verschillende kaarten, ik leg ze zelf ook en ze worden gelegd..voor me..en af en toe neem je toch een beslissing op een bepaald gebied, dan kan het zo zijn dat de voorspelling die de paragnost dus maakt daadwerkelijk uitkomt. Wat ik altijd leuk vind en wat ik iig probeer te doen met de kaarten is ze positief brengen. Alhoewel sommige kaarten best wel zwaar vallen op sommige momenten is het leuk om er eens bij stil te staan.

Sowiezo, maar dat is mijn mening wil ik zo min mogelijk weten over de toekomst.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  dinsdag 21 juni 2005 @ 23:37:50 #25
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_28119502
waarzeggen is een tricky iets zoals displission al zegt. dingen in de verre toekomst staan nog niet vast. constant heb je te maken met keuzes en vrije wil. en dus sla je met elke keuze een andere weg in met een andere route met andere gebeurtenissen. ze kunnen alleen laten zien wat er op je huidige route gepland is. daarom doe ik zelf nooit iets dat verder ligt dan 3 weken. andere is te veel afhankelijk van variabelen dat het onbetrouwbaar wordt.

meestal zoek ik niet speciaal iemand die iets kan. maar ga zo nu en dan naar een para beurs. ik kijk rond en vis de fakers en de mensen die zwak in hun gave eruit en houdt zo de juiste mensen over. de manier waar ik het op doe is simpel...ik krijg hoofdpijn als iemand liegt of als er onzin ergens staat beschreven en gedaan.

heb zo iemand gevonden die ziel readings/healing doet. niet iets wat ik nodig heb, maar de dingen die ze deed waren welkom om me verder te helpen op mijn pad.

een kennis van me is erg goed met tarot en als ik specifieke vragen heb vraag ik haar om een lezing.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')