abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 15:39:01 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28019805
Wat bezielt een normaal denkend persoon om naar Big Brother of enig ander soortgelijk programma te kijken? Laat staan om er aan mee te doen. Maar goed, het meedoen nog even daargelaten.

De vraag is dus, waarom kijk je naar zo'n programma? Is je eigen bestaan zo leeg dat je om de tijd door te komen hier naar gaat kijken? Ben je de hele dag bezig met extreem intellectuele zaken dat je in de avond nietstoevoegende beelden nodig hebt? Mis ik soms iets en heeft het wel toegevoegde waarde? Wat is er leuk aan het 24 uur per dag bekijken van een stel mensen in een afgesloten woning?

Dit is serieus iets dat ik altijd al heb willen weten. Ik vind realityshows namelijk totaal niet interessant en kijk er dan ook nooit naar. Gaarne uw reacties.

een subforum over BB kan natuurlijk niet zonder een kritisch topic
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28020391
Ik keek het eerste wel, daarnaa gestopt geen zak aan.
[14.gif]
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 16:00:19 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28020574
Een topic dood krijgen is me al meerdere keren gelukt, maar nu is ook het forum meteen dood. Nou Chen, dat hebben we lekker voor elkaar.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28020670
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Een topic dood krijgen is me al meerdere keren gelukt, maar nu is ook het forum meteen dood. Nou Chen, dat hebben we lekker voor elkaar.
Ga zo door .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_28021197
Dan ken jij de BB-kijkers nog niet, qua kritisch.

Ik vind de vraag waarom men mee wil doen persoonlijk vele malen interessanter.

En je hebt wel een hoop vooronderstellingen hoor. 'Leeg bestaan', 'nietstoevoegende beelden'. Wil je het écht wel weten waarom mensen kijken naar BB of wil je gewoon 'kritisch' doen?
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 16:28:45 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28021517
Vind jij het wel iets-toevoegende beelden dan? Een groep mensen die niets doen in een huis. Dat lijkt me een behoorlijk 'leeg bestaan' en als je dat interessant vind, dan lijkt mijn vraag me volkomen legitiem.

Ik ben dus gewoon benieuwd. Waarom kijkt men hier naar?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:30:37 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_28021578
Zo'n beetje alles wat je in je OP zet klopt gewoon lijkt me.

Dus de vraagstelling is wat overbodig .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_28021755
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Vind jij het wel iets-toevoegende beelden dan? Een groep mensen die niets doen in een huis. Dat lijkt me een behoorlijk 'leeg bestaan' en als je dat interessant vind, dan lijkt mijn vraag me volkomen legitiem.

Ik ben dus gewoon benieuwd. Waarom kijkt men hier naar?
Ik kan wel heel precies aangeven waarom ik niet kijk. Telt dat ook?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:37:40 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_28021803
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik kan wel heel precies aangeven waarom ik niet kijk. Telt dat ook?
Tuurlijk, zullen wel dezelfde redenen zijn als de mijne .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_28021826
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, zullen wel dezelfde redenen zijn als de mijne .
Ik denk het niet, want jij hebt namelijk wel een TV .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 16:39:44 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_28021861
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik denk het niet, want jij hebt namelijk wel een TV .
OK, goed punt .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 17:00:52 #12
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_28022541
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:19 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik vind de vraag waarom men mee wil doen persoonlijk vele malen interessanter.
Ik eigenlijk ook, kan me echt niet voorstellen dat mensen zich zo te kijk zetten. Geldt ook voor veel andere shows dus.

Ik heb alleen de eerste BB bekeken. Hoeveel weet ik niet precies, maar zeker in het begin wel veel. Het was iets nieuws, nog nooit eerder gedaan. Hoe reageren mensen op elkaar, hoe brengt men het in beeld. De tweede serie wist ik dat al. En wat ze ook geprobeerd hebben met battles, je wist hoe mensen in principe op elkaar reageerden onder opsluiting, dus de overige series hebben mij nooit naar de televisie gekregen. Misschien dat ik de nieuwe serie nog eens in het begin zal bekijken, maar dan hoop ik wel dat ze weer helemaal teruggaan naar de basis én dat er mensen zitten die niet speciaal erin gaan zitten om er een carrière aan over te houden. Al zal het krijgen van die mensen wel niet lukken
Hatsjoe!
  vrijdag 17 juni 2005 @ 18:19:15 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28024556
Ik zou er eerlijk getyped wel in willen, lekker een paar maanden uit m'n neus baggeren en mijn huisgenoten irriteren. Heerlijk lijkt me dat. En kijken, tja. Ik keek de eerste serie best regelmatig, de tweede wat minder en die overige twee zijn aan me voorbij gegaan. Het is gewoon leuk (leed)vermaak als er weer een soapsituatie is ontstaan. Maar meestal is het wachten op de actie die niet komt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_28027135
Ik vind het een kut programma
pi_28031566
Alleen aks ze live gaan neuken op tv is het wel okay
[14.gif]
  zaterdag 18 juni 2005 @ 01:16:09 #16
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28036282
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 22:23 schreef Chen het volgende:
Alleen aks ze live gaan neuken op tv is het wel okay
Dat zit er dik in, daar worden de kandidaten ook op gescreend.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_28036606
eerste keer vond ik et wel leuk, met ruud, bart, willem, mona enzo nah nu niet meer.. 1x is leuk en bij de eerste keer vond ik het op een gegeven moment al irritant om elke dag die koppen te zien
maar wat mij bezielde; pure verveling denk ik, en ik had niet echt hersenen, kwas 10 ofzo, we hadden geen internet dus.. dan maar BB kijken
standaarddrinker
  maandag 20 juni 2005 @ 21:22:23 #18
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_28101311
IK ben niet van plan om te gaan kijken naar dit voyeuristisch genot. Ik heb mij 4 keer kunnen inhouden, een vijfde keer kan ook nog wel
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 20 juni 2005 @ 22:54:27 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_28104193
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
De vraag is dus, waarom kijk je naar zo'n programma? Is je eigen bestaan zo leeg dat je om de tijd door te komen hier naar gaat kijken? Ben je de hele dag bezig met extreem intellectuele zaken dat je in de avond nietstoevoegende beelden nodig hebt? Mis ik soms iets en heeft het wel toegevoegde waarde? Wat is er leuk aan het 24 uur per dag bekijken van een stel mensen in een afgesloten woning?
een subforum over BB kan natuurlijk niet zonder een kritisch topic
Nah.. iemand moet toch eens antwoord geven

Ik vind het gewoon bijzonder amusante TV. Lekker inhoudsloos (want nee.. het gaat idd helemaal nergens over), pretentieloos amusement... En nee, ik ben niet de hele dag bezig met extreem intellectuele zaken, maar heb best een (geestelijk) vermoeiende baan.. Of ik dan Will & Grace kijk of BB... ik lach bij allebei... Ik hoef niet de hele dag zo nodig de politiek correcte, maatschappelijk geengageerde persoon uit te hangen....
BB heeft wat mij betreft dus niet meer inhoud dan de gemiddelde sit-com.. met het hele belangrijke verschil dat bij BB het script veel minder duidelijk vast staat..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 21 juni 2005 @ 08:46:07 #20
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_28108770
BB1 en BB2 staan me nog wel helder voor de geest, maar de andere delen weet ik niet zo heel veel meer van. Het pure was er dan ook wel vanaf, en de bewoners deden alles om zo voordelig mogelijk in beeld te komen. Ben benieuwd hoe het dit keer is met het originele concept, dus ik ga het in het begin zeker volgen. Al is het alleen maar om terug te gaan naar de roots.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  Moderator zondag 26 juni 2005 @ 14:42:34 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28249258
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit is serieus iets dat ik altijd al heb willen weten. Ik vind realityshows namelijk totaal niet interessant en kijk er dan ook nooit naar. Gaarne uw reacties.
Vind je het wél interessant om mensen in de trein of tram te begluren? Of om op een terras te zitten, en vanachter je drankje die groep die verderop zit te analyseren? Wie is het haantje, wie heeft een oogje op wie, wie heeft het niet naar zijn zin maar doet alsof?

Big Brother biedt dergelijk vermaak ook, alleen worden de karakters wat meer uitgediept dan die van de terrasgangers, omdat je ze langer kan volgen. Ook kun je er vervolgens met allerlei mensen over discussiëren: over karakters, drijfveren, te verwachten ontwikkelingen. Of, indien gewenst, simpelweg over het 'feit' dat deelnemer X zo'n graflul is en deelneemster Y zo'n lelijke zeug.

Bovendien hoef je niet bang te zijn dat je gegluur opgemerkt wordt. En het wordt ook nog eens vanuit meerdere camerahoeken in beeld gebracht, voorzien van uitstekend geluid zodat je zelfs gefluister kunt horen.
Nog een reden om te kijken: het is ontspanning. Het is een soap, met een ontwikkeling. Want een groep ontwikkelt zich hoe dan ook in de onderlinge verhoudingen, al zijn die ontwikkelingen niet zo duidelijk en uitvergroot als bij een fictie-soap.

En last but not least: het is live, de mogelijkheid dat er "iets" gebeurt, blijft altijd aanwezig. De sensatiezucht wordt dus ook aangewakkerd (en meestal niet bevredigd overigens )

p.s. Ik kon me er bij BB4 niet meer toe zetten om elke avond te kijken, moet ik eerlijkheidshalve toegeven, en als Fok geen BB-forum had gehad, dan was ik denk ik al vrij snel helemáál afgehaakt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_28265469
Ik heb alleen de eerste en de tweede serie gezien. De eerste serie vooral omdat er zo'n hype van was gemaakt, psychologen die riepen dat dit niet menselijk was, dat soort dingen. Je verwachtte eigenlijk dat mensen half psychopatisch het huis uit zouden komen (maar dat hoefde niet, want de meesten waren al zo toen ze erín kwamen! ). Het had iets verslavends, vooral ook omdat het helemaal back to basic was en er dus geen luxe was.
Dat gold ook nog voor de tweede serie, maar al wel in mindere mate. Naar de derde serie heb ik helemaal niet gekeken (BB-moe) en de vierde heb ik wel eens aangezet, maar ik vond dat gedoe met een rijk en een arm gedeelte het concept helemaal verpesten. Geen moer aan.
Dus ben benieuwd hoe het dit jaar wordt; het hangt van het format af of ik uberhaupt ga kijken. Ben niet meer zo'n TV fan de laatste jaren...
pi_28281735
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat bezielt een normaal denkend persoon om naar Big Brother of enig ander soortgelijk programma te kijken? Laat staan om er aan mee te doen. Maar goed, het meedoen nog even daargelaten.
Moeten mensen zich bij jou ook verantwoorden waarom ze naar GTST of het journaal kijken? Het maakt namelijk niet uit welk programma op TV, op elke is wel wat aan te merken. Snap niet waarom je je hier zo druk om maakt.
pi_28320190
Sinds een maand of wat ben ik verhuisd naar een eengezinswoninkje en verdomd, iedereen die over het trottoir loopt werpt wel een blik naar binnen.
Nu is het beeld wat mijn trottoirlopertjes krijgen wat plat, sec wat er in mijn huiskamertje te zien is, maar elke passant kan het niet laten om een blik te werpen.

De charme van BB voor mij is dat mensen bereid zijn ons een kijkje te gunnen voorbij het uiterlijk van de huiskamer door zich buiten hun eigen huiskamer te laten observeren in een groep.

Wat iemand bezielt om zich kandidaat te stellen is mij een raadsel, de plaatjes die het oplevert vind ik soms om te smullen.

  Moderator dinsdag 28 juni 2005 @ 23:23:28 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28321294
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:36 schreef Frank-NL het volgende:
Moeten mensen zich bij jou ook verantwoorden waarom ze naar GTST of het journaal kijken? Het maakt namelijk niet uit welk programma op TV, op elke is wel wat aan te merken. Snap niet waarom je je hier zo druk om maakt.
Kun je soms niet lezen? Ik vraag waarom mensen kijken naar dit soort programma's. Dat ze kijken zal me werkelijk worst wezen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')