abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 juni 2005 @ 07:24:26 #26
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_28006136
Ik hoop wel dat BB weer echt basic word. Dan ga ik het iig weer kijken. Ik vond al die dingen die erbij kwamen maar niets
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 17 juni 2005 @ 08:49:51 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28006916
Ik wil BB1 terug! Gewoon bloem wegen, gist erbij en goor brood eten! De verveling die maakt dat men elkaar in de haren vliegt!
***
  vrijdag 17 juni 2005 @ 09:30:57 #28
691 luciano
ondertitelloos
pi_28007658
Als er maar meer in geneukt wordt VOOR DE CAMERA , net als in BB -Italie .............dan hebben ze MIJ OOK weer terug als kijker en forum lid ..... is weer een paar jaartjes geleden dat ik me hier voor het laatst vertoond heb .

Onkruid vergaat blijkbaar niet :-)
pi_28011279
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 08:49 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil BB1 terug! Gewoon bloem wegen, gist erbij en goor brood eten! De verveling die maakt dat men elkaar in de haren vliegt!
Inderdaad
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:53:05 #30
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_28013990
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:13 schreef schatje het volgende:
Er moeten natuurlijk wel spraakmakende mensen inkomen. Van die hele saaie mensen is niet leuk.

Voor mij was de casting van BB3 het meeste perfect. Dat zou ik graag opnieuw willen zien, maar dan zonder scheiding van rijk en arm .
Vergeet niet dat de cast van BB3 op z'n leukst was als ze zich helemaal lieten gaan, stomdronken feestend in het rijke deel. Als ze echt weer back to basics gaan mis je dat soort taferelen helaas ook.
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
pi_28015735
Gewoon een paar avondjes onbeperkt alcohol drinken ertussendoor en back to basic is geen probleem. Op die paar avondjes gaat men dan ook wel helemaal los.
Back to basic zorgt altijd wel sneller voor spanningen en ruzies
pi_28015985
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:53 schreef OnaNia het volgende:
Vergeet niet dat de cast van BB3 op z'n leukst was als ze zich helemaal lieten gaan, stomdronken feestend in het rijke deel. Als ze echt weer back to basics gaan mis je dat soort taferelen helaas ook.
Dat is natuurlijk wel een kwestie van smaak. Ik kan meer lol hebben om keinuchtere ruzies, opgekropte frustraties en venijnige roddels dan om een stel lallende mensen
  vrijdag 17 juni 2005 @ 17:10:19 #33
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_28022831
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 07:12 schreef buzzer het volgende:
BB weer terug naar basic, en wij weer terug naar onze roots
Krijgen we dan ook de oude layout weer op de FP terug? Die van net na de plain-lijst met de bb-fragmentjes dus?

Hatsjoe!
pi_28026821
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 17:10 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Krijgen we dan ook de oude layout weer op de FP terug? Die van net na de plain-lijst met de bb-fragmentjes dus?

[[url=http://img45.echo.cx/img45/1385/oldfok0uu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dat waren nog s tijden
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:42:05 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28026915
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:40 schreef rubinio het volgende:
Gewoon een paar avondjes onbeperkt alcohol drinken ertussendoor en back to basic is geen probleem. Op die paar avondjes gaat men dan ook wel helemaal los.
Back to basic zorgt altijd wel sneller voor spanningen en ruzies
Precies, gewoon af en toe als prijs voor een weekopdracht een paar flessen drank erin gooien en gaan, maar niet te vaak, het moet wel leuk blijven.
***
pi_28026957
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 19:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Precies, gewoon af en toe als prijs voor een weekopdracht een paar flessen drank erin gooien en gaan, maar niet te vaak, het moet wel leuk blijven.
Zoals dat voetbalavondje met Ruud, Bart en Willem toen ... mag best een keer
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 17 juni 2005 @ 19:45:53 #37
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28027024
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 17:10 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Krijgen we dan ook de oude layout weer op de FP terug? Die van net na de plain-lijst met de bb-fragmentjes dus?

[[url=http://img45.echo.cx/img45/1385/oldfok0uu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Brok in mijn keel, en tranen in mijn ogen.

Dát waren nog eens tijden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_28027176
ja dat waren nog eens tijden
  vrijdag 17 juni 2005 @ 21:59:51 #39
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_28030798
Nou, wat een tijden waren me dat.
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 22:04:51 #40
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28030944
Toen moesten jullie Fok! nog ontdekken
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_28038475
quote:
NEDERLAND staat weer in de rij voor ’Big Brother’. De selectie voor het programma, dat in september terugkomt op de buis, is in volle gang. Vijfduizend aspirant-bewoners hebben zich aangemeld en ’Big Mama’ Hummie van der Tonnekreek heeft er haar handen vol aan. ’Big Brother’ gaat terug naar de oorsprong. Geen battles, geen arme en rijke kant, maar gewoon mensen kijken. Die formule werkt wereldwijd (150 BB’s in 33 landen) het beste. Hummie: „De snelkookpan die ’Big Brother’ is, gaat zijn werk doen. De verrassingen zullen in de bewoners zitten.”

BB-huis wordt ín de studio gebouwd

IN DE RIJ VOOR BIG BROTHER

’Big Brother’-programmamaakster Hummie van der Tonnekreek en Endemol-directeur Paul Römer lopen warm. Alle ’bijbels’ over het verloop van de ’Big Brothers’ in het buitenland zijn doorgenomen. Paul is gaan kijken in Amerika en Zuid-Afrika. Hummie is overal geweest waar je met een auto of schip kunt komen. „Ik heb nu eenmaal extreme vliegangst.” En er zijn langdurige sessies geweest met John de Mol, geestelijk vader van het wereldsucces, die de vinger aan de pols van zijn troetelkind wil houden.
„Als het loopt, zul je me vaak in de studio zien. Want we gaan het ín studio 6 opbouwen. Voor de tuin slopen ze er in Aalsmeer een wandje uit. Dat is het voordeel van mijn vrije rol in Talpa. Ik ga niet meer de hele dag vergaderen. Ik heb tijd om creatief te zijn”, zegt John de Mol vanuit zijn huis in Portugal. Hij heeft een paar weken vakantie voor hij zijn zender in augustus lanceert. Hoewel vakantie? John grinnikt: „Oké, ik zit hier nu in mijn kantoor, maar wel met uitzicht op het zwembad. Dat is toch ook heerlijk.”

In de Endemolstudio’s is de selectie voor ’Big Brother’ begonnen. De opkomst is ongelooflijk. Eindeloze rijen mensen staan in de kantine te wachten op inschrijving, terwijl de kandidaten niet via de televisie, maar slechts met radiospotjes en kleine krantenadvertenties zijn opgeroepen. Nederland heeft blijkbaar echt weer zin in ’Big Brother’.

Uitstraling
„Wij hebben een gek systeem”, onthult Hummie. „Wij lopen bij elke groep ook een keer snel door de wachtruimte. En dan moeten we daarna tegen elkaar zeggen wie ons is opgevallen. Dat kan een verlegen vogeltje zijn dat ineengedoken aan een tafeltjes zit, of een bravouretype. We zoeken in elk geval mensen met een uitstraling. Hoe die ook is. De verrassingen moeten dit keer echt ín de persoon zitten.”
Paul: „We willen bewoners die iets hebben meegemaakt, een vol leven achter zich hebben. Niet mensen die de prikkels juist verwachten van ’Big Brother’. Dat was het nadeel van de variant ’de Battle’, of met de arme en rijke kant. Je zag toch dat de bewoners gingen afwachten tot er weer wat ging gebeuren. Ze hadden die impuls ook nodig. Nu keren we terug naar het kaasstolpprincipe. In het ’Big Brother’-huis hebben de bewoners in principe alleen elkaar en het isolement. Zo worden de relaties tussen de mensen interessant. We maken televisie, dus we selecteren natuurlijk bewoners tussen wie chemie zal ontstaan. Of dat nou ruzie is of liefde. Als er maar dynamiek is. We zien kandidaten die in het huis een time-out willen nemen om na te denken over welke richting ze in hun leven op zullen gaan. Dat uitgangspunt, die onbevangenheid, zag je ook in het eerste seizoen. Er komen minder thrillseekers op af.”
Hummie vult aan: „Je kunt zien dat de tijd sinds de laatste selectie is veranderd. Toen was de economie booming en hadden we allemaal zelfverzekerde kandidaten. Nu komen er veel mensen met twijfel, die op een kruispunt van hun leven staan. Dat is heel interessant. De grote gemene deler is dat ze het woord ’houdbaar’ op hun voorhoofd moeten hebben staan. Je hebt niks aan iemand die een uur lang grappen zit te maken, want die oneliners houdt hij of zij niet honderd dagen vol. Je hebt ook niks aan mensen die wc-rollen kunnen opeten of die met hun voet een champagneglas naar hun mond kunnen brengen. Zulke verjaardagslol kan leuk zijn, maar er moet ook diepgang bij zitten.”

„De verrassing zit ’m in de mensen zelf”

Discussie
Het is één van de redenen waarom niet, zoals bijvoorbeeld bij de eerste ’Big Brother’ in Amerika, wordt gewerkt met een bepaald sjabloon: zoveel zwarten, zoveel Latijns-Amerikanen. Hummie: „Bij ons zou je kunnen zeggen: we zetten er beslist iemand met een hoofddoekje in. Dat levert vast discussie op. Maar die iemand moet ook nog een ander geheim of verhaal met zich meedragen. Anders gaat het vervelen.”

Paul: „De eerste Amerikaanse ’Big Brother’ had door dat sjabloon middelmatige kandidaten. Daar zijn ze in deel II ook vanaf gestapt en dan zie je weer het leuke. Uiteindelijk won een man met één been, die dus zó interessant was dat hij ook had gewonnen als hij twee benen had gehad. Ik denk trouwens dat er best een grote kans is dat in onze nieuwe ’Big Brother’ iemand met een handicap wordt gecast. Ik heb een aantal favorieten in die categorie.”

Knuffelbeer
’Big Brother’ verandert je leven. De psychologische real-live soap, zoals het programma binnen Endemol wordt genoemd, zorgt in elk geval voor bekendheid. Bij de naam Ruud denkt iedereen nu nog aan de gezellige knuffelbeer uit ’Big Brother I’. En de meeste Nederlanders weten ook nog dat Bart toen de winnaar was. „Hij wilde hoe dan ook terug in de anonimiteit en heeft zelfs filmrollen geweigerd”, vertelt Hummie. „Ieder zijn eigen keus. En we hebben de eerste ’Big Brother’- baby. Richard en Nancy uit ’Big Brother III’ hebben een kindje gekregen en gaan in september trouwen. Dat was toen nog heel dramatisch. Zij waren verliefd geworden tijdens de vooropnames in Spanje. En toen Richard eindelijk uit Spanje naar het huis werd gehaald, was zij er net uitgestemd. Herinner je je nog die beelden op het tuinpad?” Hummie zucht: „Enfin het is dus toch nog goed gekomen. Vlak voor de start van ’Big Brother V’ ben ik big grandmother geworden…
Pagina Prive Telegraaf.
pi_28038516
Jaaa

Alleen is dit de laatste keer dat ik het woord 'snelkookpan' nog wil horen
  zaterdag 18 juni 2005 @ 09:51:46 #43
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_28038551
Goed bericht!

Alleen er zijn geen hekken voor de schreeuwers als ze het ín de studio bouwen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Moderator zaterdag 18 juni 2005 @ 10:02:59 #44
18653 crew  D.
pi_28038723
BB1, part II
pi_28039199
Ik vond alleen BB1 leuk, dus van mij mogen ze terug naar de basic
pi_28041507
Ze moeten sowieso niet zuinig zijn met de camera's in de douche. Dus alles laten zien dat trekt ook altijd een hoop kijkers. Naakt op tv scoort.
pi_28051897
Heb alleen 1 een beetje gevolgt de rest wat ik heb gezien was gewoon kut.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  zondag 19 juni 2005 @ 17:55:27 #48
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_28066895
Ik hoop ook weer op de ouderwetse 'weekopdrachten'
Afrika Paprika
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:20:06 #49
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_28793005
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:55 schreef LuQas het volgende:
Ik hoop ook weer op de ouderwetse 'weekopdrachten'
. Was leuker dan die batttles.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  † In Memoriam † maandag 10 oktober 2005 @ 21:35:44 #50
128220 Peter6000
pi_31343091
Back to basic is natuurlijk een muti-interpreteerbare term
Eigenlijk zou je zo`n term eerst moeten preciseren

Het basic in de zin van een karig weekbudget, zelf brood bakken, en pindakaas met uien, zie ik niet zo zitten zelf.

Het basic in de zin van een luxe huis met regelmatig zuippartijen is wel acceptabel.
Maar liever geen geforceerde verkleedpartijen puur voor het visuele plaatje, dat is dan weer een franjevorm die ik maar heel beperkt zou willen zien.

De basicgedachte van 13 mensen in een huis, en ervan uitgaan dat er als je 24 uur per dag op elkaar bent aangewezen vanzelf spanningen en gebeurtenissen ontstaan, vind ik prima.
Niet teveel visuele franje, wel weekopdrachten en geheime opdrachten.
En als het te saai wordt wat mindfucking inbouwen, prima basis voor een boeiend programma.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')