abonnement Unibet Coolblue
pi_28095941
Dat is conform de projecties van Parabola, dus.
pi_28095969
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:10 schreef Gellius het volgende:
Dat is conform de projecties van Parabola, dus.
Dit is projectutie.
pi_28095995
projectue?
pi_28096010
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit is projectutie.
Aaah, projectutie.
pi_28096026
En u, mijnheer, bent een ongeleid projectuee.
pi_28096072
Jij dan!
pi_28096108
Enfin, niet-bedplasser had dus beginners-nietpech in onbekend gebied.
pi_28096653
En dat was een niet on-nederlands gebied, heb ik begrepen.
pi_28096682
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:39 schreef Gellius het volgende:
En dat was een niet on-nederlands gebied, heb ik begrepen.
Integendeel!
pi_28096766
Geen niet-on-nederlands gebied! Dat verandert de zaak. Dan weet ik het helemaal niet. En dat terwijl met dit weer zelfs beeer een deuk in een pakje boter zou kunnen slaan. Het deukje er in denken moet eigenlijk al genoeg zijn.
pi_28100927
Je bent even weg, en het is gelijk RJP voor sufkoppen hier . (Sorry buren )
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 20 juni 2005 @ 21:10:01 #137
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28100961
Ha! OllieA! .
...dass wir fliegen.
pi_28100990
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:08 schreef OllieA het volgende:
RJP voor sufkoppen hier . (Sorry buren )
Het zij je vergeven, Ollie!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_28101062
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ha! OllieA! .
HadieDO . Sorry voor de consternatie onlangs, ik was even serieus oververhit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_28101116
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:10 schreef pyl het volgende:

[..]

Het zij je vergeven, Ollie!
Dank je, Pyl.
En het betreft dus Hernan Cortes, volgens mijn kristallen google. Zo'n biologische oorlogsvoerder avant la lettre, zeg maar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 20 juni 2005 @ 21:15:47 #141
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28101130
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:13 schreef OllieA het volgende:

[..]

HadieDO . Sorry voor de consternatie onlangs, ik was even serieus oververhit.
Het weer helpt ook niet mee, natuurlijk.
.
...dass wir fliegen.
pi_28101223
Verdorie, is dat werkelijk dé Hernando Cortez?

Dat hadden we toch zelf ook wel kunnen raden.....?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_28101491
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:19 schreef pyl het volgende:
Verdorie, is dat werkelijk dé Hernando Cortez?

Dat hadden we toch zelf ook wel kunnen raden.....?
Ja, dat zeg ik.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_28102125
Ik zei toch dat het een conquistador was. Waarom luisteren jullie niet naar de wijsheid van beeer?
pi_28103298
Inderdaad! Waarom luisteren jullie niet naar de wijsheid van beeer! Ik zei het laatst nog.

Heb je misschien een fijn plaatje van een tuberculeuze dichteres oid, beeer? Om te raden en zo?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_28103866
Dit is niet Hernan, hoor. Dat denken jullie maar. De Geschiedenis een een verradelijk traject vol verstolen valkuilen.

Dus we beginnen even opnieuw.

Spanjaard?
pi_28107018
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:08 schreef OllieA het volgende:
Je bent even weg, en het is gelijk RJP voor sufkoppen hier . (Sorry buren )
Wel fijn dat je als eerste hier naar toekomt.
Helpt waar hij kan!
pi_28110114
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:27 schreef Gellius het volgende:
Ik zie hier nu alweer de gebruikelijke afgeleefde ambtenarenkoppen bij de koffieautomaat staan kwaken.
Dat is trouwens een verschijnsel dat niet alleen beperkt blijft tot ambtelijke kringen. Ook de plaats waar ik vier dagen in de week heenga om te zorgen dat ik aan het einde van de maand mijn rekeningen kan betalen heeft dergelijke tafereeltjes. Maar in plaats van afgeleefde ambtenarenkoppen zijn het vooral keuvelende dames met dikke witte kuiten onder zeer ruim vallende jurken. Als ik die hinnikende papzakken als slakken door de gang zie glijden dan is het zaak voor mij om uit de buurt te geraken. Meestal dient de watertank aan het einde van de gang als keuvelpitstop. De gespreksonderwerpen zijn dan: kinderen, dieet, dieet, zwangerschap, dieet, etc.

Soms komt er dan een klessebessende gratenbak bijstaan met uitstekende schouderbladen en een nek als een twijgje. Dan verandert het gespreksonderwerp even naar jonge kinderen en leermethoden. Afschuwelijk. Soms (puur om sleur te doorbreken) kan ik het niet laten om me erin te mengen en te vertellen dat afvallen meer is dan het laten staan van gebak, maar een gezond en uitgebalanceerd eet- en beweeg patroon behelst en dat men met kleine aanpassingen in het huidige patroon langzaam en structureel kan gewicht kan kwijtraken. Ze geven me met mistroostige blikken gelijk, maar de volgende dag, als ik weer langs de watertank loop is het weer hetzelfde verhaal.

Mijn werkplaats is een soort Groundhog Day, waar alles volgens vooraf bepaalde wetten verloopt, waar iedere ontmoeting elke dag hetzelfde is. Ik dompel me elke dag 8 uur lang onder in een schemerwereld waar alles tot in de eeuwigheid hetzelfde blijft.
pi_28110694
De X Geboden
Alzoo spreekt God tot U en zijn naam is Carrière.

1. Ik de Heer Uw God ben een aleenig God en mij zult gij dienen met geheel Uwe ziel en met geheel Uw lichaam en met geheel Uw willen en met al Uw weten en met al Uw werken.
2. Gij zult U geen valsche goden maken als eerlijkheid, trouw, geweten, schoonheid of waarheid want alzoo komt gij ten verderve en honger en ballingschap zullen Uw deel zijn. Want ìk ben machtig en mijne straffen zwaar.
3. Eert hen die boven U gesteld zijn en doe wat hun aangenaam is, opdat het U welga.
4. Ziet niet rechts en niet links maar vooruit want aan 't eind van den weg liggen de geldzakken die tot loon zijn voor hen die mij dienen in geest en waarheid.
5. Toon nooit dat U iets onaangenaam is, maar werk in stilte en verdraag alles todat ge macht heb verkregen. Want waardigheid is niets en geld is alles en een arme is een schooier en een rijke een heer en de wereld vraagt slechts naar centen.
6. Draagt nooit vuile boorden en kapotte jasjes en rookt geen steenen pijpjes. Want de wereld wil dat niet en de zaligheid ligt in de pandjesjas.
7. Eerst het geld opdat gij geëerd worde wanneer ge geld zult bezitten voor den trouwen dienst aan mij, Uw aleenige God.
8. Leent nooit geld zonder rente, vraag nooit 5 % als ge 5½ kunt bedingen, betaalt nooit f1.- loon als ge 't met f0.90 afkunt, wees eerlijk als 't moet, bedrieg als 't moet, hebt nooit medelijden, geef geen cent als ge er niet indirect 2 door terug kunt krijgen. Maar 't voorzitterschap van ‘Liefdadigheid’ geeft aanzien.
9. Bedenkt immer dat de fisieke kracht bij de massa is. Alzoo zult ge de massa in bedwang houden door fatsoen, door geloof, door politiekerij, door boekjes, scholen, dominees en kranten. En wie 't onderste uit de kan wil hebben krijgt 't deksel op z'n neus. Als ge zonder gevaar 1001 kunt bereiken wees dan niet tevreden met 1000 maar bereken 't gevaar met nauwkeurigheid.
10. Maar dit zeg ik U, laat nooit zien wat ge wilt noch wie gij zijt maar werk in stilte. Want in huichelen en knoeien ligt Uw heil en karakter is een frase.

Dit zijn mijn wooden, van mij Carrière, god door de eeuwen, die de wereld heb verpest en verkankerd door mijne almacht.

Amen.
Uit: Nescio, Verzameld werk, deel I, Nijgh & Van Ditmar, G.A. van Oorschot, Amsterdam.
pi_28114172
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 10:31 schreef Gellius het volgende:
De X Geboden
Alzoo spreekt God tot U en zijn naam is Carrière.

Amen.
Uit: Nescio, Verzameld werk, deel I, Nijgh & Van Ditmar, G.A. van Oorschot, Amsterdam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')