abonnement Unibet Coolblue
pi_27978799
De Raad van State heeft d.d. 15 juni 2005 kenmerk 200405147/1 (kortgezegd) bepaald dat wie gesnapt is door een flitspaal of andere apparatuur waarmee snelheidsovertredingen worden vastgesteld, na beboeting mag vragen om inzage in de ijkrapporten om zo te controleren of de apparatuur wel betrouwbaar is en goed afgesteld.

Het Openbaar Ministerie verzette zich zonder succes tegen de inzage, uit vrees dat snelheidsovertreders zand in de machine gaan strooien.

bron: advocatenblad

via www.gummen.org


  donderdag 16 juni 2005 @ 12:18:15 #2
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_27979402
[moraalriddermodus]
Als je te hard wil rijden en je wordt gesnapt, zeik dan niet maar betaal gewoon je boete. Risico van het vak
[/moraalriddermodus]
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_27979507
leuk

maar wat is je voordeel? je vraagt om een ijkingsrapport.. en je krijgt dat... en je kan alsnog betalen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:32:58 #4
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27979896
schijnt dat er nogal eens te laat geijkt wordt... dus kans dat de boel niet in de haak is, is aanwezig en dat scheelt je dan een bon
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_27979983
mjah het verbaast me niks als ze gewoon met 'valse' ijkrapporten op de proppen komen
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:38:19 #6
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27980041
in de bananenrepubliek der nederlanden van tegenwoordig niet nee, maar als de snelheidscontroles nou eens wat minder gaan kosten en wat minder opleveren, wordt er misschien eens nagedacht over prioriteiten, ipv over geld genereren.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_27980293
Ik vindt het en beetje miereneuken allemaal. Te hard rijden is gewoon betalen. Ik zit er ook niet op te wachten maar ik weet dat ik niet te hard mag rijden. Je kan ook een GPS systeem aanschaffen waar de flitspalen in staan.

Buiten het geheel van een bon mislopen vindt ik het wel goed dat er eens naar gevraagd wordt. Ook oom agent mag zijn spullen wel goed voor elkaar hebben.
re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:53:52 #8
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27980634
Zie het als een spelletje: soms zie jij de flitser eerst, dan win je. En soms verlies je... part of the game als je haast hebt.

Het GPS palenmeldertje in de tomtom doet zijn werk als de beste, dus cheaten behoort tot de mogelijkheden. Vind het niet onterecht dat je betaalt als je een bon krijgt, maar erger me wel aan de hoeveelheid personeel en materiaal die wordt ingezet voor verkeerscontroles.

Daarnaast, idd: wat je zegt, oom agent mag zijn zaakjes ook voor elkaar hebben. Het is wettelijk verplicht om die dingen te laten ijken, net als dat er een wettelijk vastgestelde maximumsnelheid geldt.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:55:13 #9
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_27980670
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:36 schreef Youp het volgende:
mjah het verbaast me niks als ze gewoon met 'valse' ijkrapporten op de proppen komen
Precies.
pi_27981035
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:53 schreef ToMaSZ het volgende:
Zie het als een spelletje: soms zie jij de flitser eerst, dan win je. En soms verlies je... part of the game als je haast hebt.

Het GPS palenmeldertje in de tomtom doet zijn werk als de beste, dus cheaten behoort tot de mogelijkheden. Vind het niet onterecht dat je betaalt als je een bon krijgt, maar erger me wel aan de hoeveelheid personeel en materiaal die wordt ingezet voor verkeerscontroles.

Daarnaast, idd: wat je zegt, oom agent mag zijn zaakjes ook voor elkaar hebben. Het is wettelijk verplicht om die dingen te laten ijken, net als dat er een wettelijk vastgestelde maximumsnelheid geldt.
klopt wel, maar vind je niet dat er tegenwoordig ABSURD veel gecontroleerd word? en als je aangifte wilt doen van een of ander misdrijf kan je een afsrpaak maken en een week later langskomen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27981094
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:45 schreef zerotolerance het volgende:
Ik vindt het en beetje miereneuken allemaal. Te hard rijden is gewoon betalen. Ik zit er ook niet op te wachten maar ik weet dat ik niet te hard mag rijden. Je kan ook een GPS systeem aanschaffen waar de flitspalen in staan.

Buiten het geheel van een bon mislopen vindt ik het wel goed dat er eens naar gevraagd wordt. Ook oom agent mag zijn spullen wel goed voor elkaar hebben.
Ik vind het miereneukerij als ik voor 3km te hard moet gaan betalen!!! Het heeft werkelijk waar niks meer met verkeersveiligheid te maken het enigste doel is zoveel mogelijk geld weggraaien bij de burgers.


Ga lekker flitsen bij een (basis) school of aanduidbare gevaarlijke plek, maar niet op een verlaten snel/polderweg.

Pas weer geflitst op een 3 baanslege snelweg om 5 uur sochtends met 120 waar je 100 mocht. Man man wat ben ik een gevaar
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:11:21 #12
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27981185
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:07 schreef Youp het volgende:

[..]

klopt wel, maar vind je niet dat er tegenwoordig ABSURD veel gecontroleerd word? en als je aangifte wilt doen van een of ander misdrijf kan je een afsrpaak maken en een week later langskomen
Das precies wat ik zeg: Ik erger me aan de grote hoeveelheid personeel en materieel er in de snelheidscontroles zitten.

En aangifte doen van een misdrijf?? Hooguit voor je verzekering dan, want als er geen dooien zijn gevallen wordt er nevernooit wat mee gedaan
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_27981750
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:11 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Das precies wat ik zeg: Ik erger me aan de grote hoeveelheid personeel en materieel er in de snelheidscontroles zitten.

En aangifte doen van een misdrijf?? Hooguit voor je verzekering dan, want als er geen dooien zijn gevallen wordt er nevernooit wat mee gedaan
mjah bij een van onze zaken had een klant een keer een gestolen auto herkend op de parkeerplaats.. dus hij kwam naar binnen en vroeg of hij even mocht bellen, dat mocht... hij belt naar de politie.. jah euhm u kunt een afspraak maken en over 4 dagen aangifte komen doen

kom op he... waarvoor zijn die lui nog?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27982246
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:26 schreef Youp het volgende:

[..]

kom op he... waarvoor zijn die lui nog?
Om poema's te vangen , daar zetten ze wel 60 agenten voor in
  donderdag 16 juni 2005 @ 13:41:34 #15
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27982306
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:40 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Om poema's te vangen , daar zetten ze wel 60 agenten voor in
En in den haag, liedjes zingen...
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_27987774
waarschijnlijk willen ze hetzelfde als ons...

zo min mogelijk doen en geld verdienen
  donderdag 16 juni 2005 @ 16:17:18 #17
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_27988032
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:09 schreef SRD_Don het volgende:
waarschijnlijk willen ze hetzelfde als ons...

zo min mogelijk doen en geld verdienen
Dan gingen ze ook niet zitten flitsen. Denk jij dat je boete in de zak van de agent gaat die je geflitst heeft dan?
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_27989621
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 16:17 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Dan gingen ze ook niet zitten flitsen. Denk jij dat je boete in de zak van de agent gaat die je geflitst heeft dan?
nee maar ze moeten wel aan hun quotum komen...
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')