abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2005 @ 05:10:10 #76
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28263198
Ik was aan het kijken voor een vakantietje van 10 dagen. Normaal gesproken ga ik altijd buiten hoogseizoenen om lompe touristen te vermijden en om geld be besparen maar nu moet ik noodgedwongen in juli op vakantie. Ik heb getwijfeld tussen Hurghada en Sharm El Sheikh maar aangezien ik uitstapjes wil maken naar Luxor en Cairo wordt het toch Hurghada.

Nou heb ik op heel veel sites gekeken en heel veel aanbiedingen gezien maar in juli is alles bestwel duur. Behalve Hotel La Perla. Omdat 15 dagen slechts marginaal duurder is dan 8 dagen ga ik dan maar 15 dagen, meer tijd voor de uitstapjes ook.

Er zijn 2 aanbeiders met een goeie aanbiding. Beiden vertrek op 12 juli. Hurghada Hotel La Perla 15 dagen:
- Q-international: 469
- Straus 429

Bij beiden ben je uiteraard zo een 80 euro extra kwijt aan luchthavenbelasting en visa en crap.

Omdat het zelfde reis is zou je zeggen boek dan bij Straus.. maar Q-int vliegt wel met martinair en Straus waarschijnlijk met een egyptische Onur-Air. En Daarbij heeft Q-int een supere cheape Cairo excursie: 75 euro voor 3 dagse busreis naar Cairo met 2 overnachtingen en bezoek aan piramides, museum. bazaar. moskee etc..

Vraag 1:
Zou je daar goedkoper een soortgelijke reis kunnen boeken of is dat echt een super-deal?

Vraag 2:
Ook heb ik gezien dat je voor rond 55 euro een dagje kan duiken via Q-int. Zijn daar direct betre en goedkopere duik-trips te boeken?

Vraag 3:
Heeft iemand ervaring met cheap-ass airlines die naar egypte vliegen? Is het te doen of scary shit?

Vraag 4:
Ik hoor tegenstrijdige verhalen over hygiene in Hurghada. Lopen overal kakkerlakken op straat?
En in Hotels?
Veel muggen?
Zijn de plees een beetje relaxed, kan je alles normaal doorspoelen?
Heb je normaal straaltje water onder de douche?

Vraag 5:
Kan je beter met dollars betalen of met euros of met Egyptische Ponden?
ivm gangbare wisselkoersen. Als ik iets wil kopen, wanneer ben ik het goedkoopst uit; als ik hier alvast geld omwissel naar Ponden en die meeneem, of als ik daar wissel of daar pin? Of als ik met contante dollars of euros betaal?
Vaak is in het buitenland iets 10 dollar of 10 euro. Dus dan kan je beter hier dollars wiselen want hier krijg je 12 dollar voor 10 euro.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 27 juni 2005 @ 05:25:35 #77
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28263213
16 juli komt steeds dichterbij 7 weken Egypte
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_28263408
quote:
Op maandag 27 juni 2005 05:10 schreef spooky1234 het volgende:...lompe touristen...
En jij bent daar zeker niet één van, met je gezeur over wc's en prijzen?
pi_28263659
hm ik zit ff op schiphol.nl te checken hoelaat die vertrektijden ongeveer zullen zijn. Terug staat er wel op vanaf hurghada met transavia. Maar heen naar luxor staat helemaal niet bij het schema en transavia geeft ook aan niet meer naar luxor te vliegen? Zal allemaal wel goedkomen maar wel een beetje jammer dat ik dat nu nog niet even kan uitzoeken
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 27 juni 2005 @ 09:50:34 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_28264714
quote:
Op maandag 27 juni 2005 05:10 schreef spooky1234 het volgende:
Ik was aan het kijken voor een vakantietje van 10 dagen. Normaal gesproken ga ik altijd buiten hoogseizoenen om lompe touristen te vermijden
Waarom ga je dan in godesnaam naar Hurgada?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 27 juni 2005 @ 10:09:51 #81
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28265051
Pfff niet mokken, lekker wokken...
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_28269606
quote:
Op maandag 27 juni 2005 08:32 schreef danos het volgende:
hm ik zit ff op schiphol.nl te checken hoelaat die vertrektijden ongeveer zullen zijn. Terug staat er wel op vanaf hurghada met transavia. Maar heen naar luxor staat helemaal niet bij het schema en transavia geeft ook aan niet meer naar luxor te vliegen? Zal allemaal wel goedkomen maar wel een beetje jammer dat ik dat nu nog niet even kan uitzoeken
In mijn brief va Ntravel.nl stond dat het ongeveer rond het middaguur is . (naar Luxor)
  maandag 27 juni 2005 @ 14:22:48 #83
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28272724
quote:
Op maandag 27 juni 2005 07:31 schreef EmPulSe het volgende:

En jij bent daar zeker niet één van, met je gezeur over wc's en prijzen?
Wat ik bedoel met lompe touristen is mensen die 13 van de 14 dagen van hun reis doorbrengen bij het zwembadje van hun hotel en in de avond aan de plaatselijke NL-bar. Mensen die op de retour transfer naar the airport pas uit het raampje gaan kijken en zeggen he kijk nou.. het ziet er best grappig uit dit.. wat voor land zitten we nu eigenlijk in?

Ik zeur niet over prijzen, ik vind het alleen zonde om dubbele te betalen voor hetzelfde. Ik vind het niet erg om 3000 euro per jaar uit te geven aan meerdere vakanties zolang ik maar weet dat ik niet met 2000 euro ook die precies zelfde vakanties had kunnen doen.
WC's vind ik wel relevant, het is heel frustrerend als WC's kut zijn, dat heb ik wel eens op kreta meegemaakt. Het is niet gelijk een reden om reis niet door te laten gaan maar het het is een minpuntje.
quote:
Op maandag 27 juni 2005 09:50 schreef Hik het volgende:

Waarom ga je dan in godesnaam naar Hurgada?
Omdat ik graag wil duiken en in ieder geval een week luieren en niets doen dan in de zon liggen en nergens aan te denken. Ik wil ook graag piramides, tempels en moskeeen zien, egyptische museum en een dag of 2 doorbrengen in Cairo. En een dagje cruisen door de woestijn etc. Als ik geld te veel had zou ik ergens buiten hurghada een luxe hotel boeken en vanaf daar mijn uitstapjes doen en daar week luieren.. maar helaas heb ik niet zoveel geld dus zal ik touristen in hurghada moeten aanzien/ aanhoren.


Maarhe, kan niemand 1 van mijn vragen beantwoorden? Please?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 27 juni 2005 @ 14:39:20 #84
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28273257
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:22 schreef spooky1234 het volgende:

Maarhe, kan niemand 1 van mijn vragen beantwoorden? Please?
Ja

Vraag 1:
Zou je daar goedkoper een soortgelijke reis kunnen boeken of is dat echt een super-deal?
De excursies zijn daar vaak goedkoper, en net zo veilig. Ik denk dat je het beter daar kunt doen. 2 jaar geleden betaalde ik via mijn reisbureau 40 euro voor een excursie die door mensen die ter plekke boekte 25 euro was

Vraag 2:
Ook heb ik gezien dat je voor rond 55 euro een dagje kan duiken via Q-int. Zijn daar direct betre en goedkopere duik-trips te boeken?
Er zijn veel duikscholen in Hurghada, ook Bel. Ned. Ik zou dat daar regelen. Ik verwacht dat je goedkoper uit zult zijn en dat je een beter gevoel hebt bij de betreffende organisatie die je dus zelf kiest.

Vraag 3:
Heeft iemand ervaring met cheap-ass airlines die naar egypte vliegen? Is het te doen of scary shit?
Nope, laatste keer was het Lufthansa, nu Martinair.

Vraag 4:
Ik hoor tegenstrijdige verhalen over hygiene in Hurghada. Lopen overal kakkerlakken op straat?
En in Hotels?
Veel muggen?
Zijn de plees een beetje relaxed, kan je alles normaal doorspoelen?
Heb je normaal straaltje water onder de douche?
Ik heb geen kakkerlakken gezien, ik zat in het Mariott, misschien dat je in budget hotels deze beesten wel tegenkomt. Al geloof ik niet dat ik er eentje gezien heb (in het stadje). Muggen, none.
Plees zijn okee in het hotel, zelfs een bidet. Toiletten daarbuiten, ook okee, in barren en restaurantjes. Heerlijke stralen water uit de douche.


Vraag 5:
Kan je beter met dollars betalen of met euros of met Egyptische Ponden?
ivm gangbare wisselkoersen. Als ik iets wil kopen, wanneer ben ik het goedkoopst uit; als ik hier alvast geld omwissel naar Ponden en die meeneem, of als ik daar wissel of daar pin? Of als ik met contante dollars of euros betaal?
Vaak is in het buitenland iets 10 dollar of 10 euro. Dus dan kan je beter hier dollars wiselen want hier krijg je 12 dollar voor 10 euro.
Ze hebben het liefste euro's
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_28273340
quote:
Op maandag 27 juni 2005 12:53 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

In mijn brief va Ntravel.nl stond dat het ongeveer rond het middaguur is . (naar Luxor)
dat zou best kunnen, maar aangezien heel luxor niet in de schedule staat van schiphol van juli t/m september vind ik dat wel apart. Maarja wie weet is het dan geen directe vlucht
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 27 juni 2005 @ 14:48:06 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_28273517
dubbel
  maandag 27 juni 2005 @ 14:49:11 #87
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_28273547
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:22 schreef spooky1234 het volgende:
maar helaas heb ik niet zoveel geld dus zal ik touristen in hurghada moeten aanzien/ aanhoren.
Als je je daar te goed voor voelt, ga dan op een 14 daagse trektocht door Tibet en de cultuur daar ervaren van de plaatselijke sherpa's terwijl je de Himalaya beklimt, maar ga niet zitten zeiken over Hurgahda. Je weet van te voren dat het toeristisch is. Deal with it of kies een andere bestemming
  maandag 27 juni 2005 @ 14:54:21 #88
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28273694
Het valt allemaal wel mee hoor. Het is geen Turkije of Spanje...
Zo lang er nog geen Harry's Hap of Frits Fricadel is hoef je je geen zorgen te maken.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 27 juni 2005 @ 15:06:31 #89
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28274032
Paperclipjes: Bedankt voor je antwoorden!

Ik heb overigens net geboekt, 12 juli via Straus was volgeboekt en ook via alle andere operators.

Via Q-international kon ik nog wel 14 juli boeken voor 15 dagen. 530 euro per persoon incl luchthaventax. Hotel La Perla op basis van logies en ontbijt.

Nou kan ik voor 70 euro per persoon per week diner bijboeken maar ik neem aan dat je voor 10 euro per dag ook makkelijk elke dag ergens in een resaturantje kan eten? Lijkt me beter of niet?
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:49 schreef Gunner het volgende:

Als je je daar te goed voor voelt, ga dan op een 14 daagse trektocht door Tibet en de cultuur daar ervaren van de plaatselijke sherpa's terwijl je de Himalaya beklimt, maar ga niet zitten zeiken over Hurgahda. Je weet van te voren dat het toeristisch is. Deal with it of kies een andere bestemming
Als ik wat meer geld heb na mijn studie ga ik ook zeker dat soort reisjes maken
En ik zeur ook niet, ik heb toch net mijn reis naar Hurghada geboekt. Het liefste was ik gegaan buiten hoogseizon om maar wegens diverse verplichtingen gaat het deze keer niet. Ik mag toch wel de lompe touristen vinden en toch nog daar heen gaan omdat ik niet anders kan. En omdat ik naar zelfde plaats ga, ben ik toch niet gelijk een van hun?! ik nog steeds op ze en zal ze ook zoveel mogelijk vermijden.. ga ook 1e week zoveel mogelijk uitstapjes maken om zo min mogelijk in de buurt te zijn van die Hotel-zwembad-handdoek boeren.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 27 juni 2005 @ 15:21:16 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_28274436
quote:
Op maandag 27 juni 2005 15:06 schreef spooky1234 het volgende:
ga ook 1e week zoveel mogelijk uitstapjes maken om zo min mogelijk in de buurt te zijn van die Hotel-zwembad-handdoek boeren.
Jammer dat je iedereen over één kam scheert. Ik op mensen zoals jou die zich verheven voelen boven iemand anders
  maandag 27 juni 2005 @ 15:28:40 #91
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28274675
Jeetje mensen overdrijf toch niet zo.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 27 juni 2005 @ 16:42:21 #92
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28276872
Ik scheer niet iedereen over 1 kam maar ik merk wel dat er veel simpele zielen dit soort vakanties boeken en dan uitsluitend 2 weken in hun hotel bij het zwembadje blijven liggen. Die mensen weten vaak niets over het land of streek waar ze naartoe gaan, maken geen contact met de lokale mensen, zien niets, doen niets, leren niets, ervaren niets (behalve zon en zwembad). Ze kunnen eigenlijk net zo goed 2 weken in NL elke dag naar een zwembad gaan en onder een zonnebank voor een kleurtje.

Ik heb niets tegen simpele bouwvakkers die wereldvreemd zijn en die alleen geinteresseerd zijn in bier en voetbal maar ik vind ze geen interessant gezelschap, misschien was zo een kots smilie een beetje overdreven maar ik wilde alleen daarmee zeggen dat ik niet met die mensen geassocieerd wil worden en geen tijd wens door te brengen met hun.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_28279087
quote:
Op maandag 27 juni 2005 16:42 schreef spooky1234 het volgende:
simpele zielen dit soort vakanties boeken
1. Jij bent HET ultieme voorbeeld van een simpele ziel, jij moet echt nog héél véél leren.
2. Zolang jij het woord toeristen nog niet in fatsoenlijk Nederlands kan typen (meerdere malen verkeerd, dus geen typefout) sta jij zelfs boven de simpele ziel, als meesterlijk simpele ziel.
pi_28280001
Sommige mensen hoeven niet per se heel interessant te gaan lopen doen als ze terug zijn in Nederland over wat ze allemaal wel niet gezien hebben. Ik ben geen simpele bouvakker, maar ga wel op vakantie om een beetje te relaxen aan het zwembad en te genieten van het zonnetje.
pi_28280906
hallo hallo dit is een topic over egypte niet over de ideeen van mensen over vakantie + plus het gezeik van anderen daarover. Verplaats jezelf naar een van de minder intellectuele onderdelen van dit forum voor dit soort geneuzel of hou er over op
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 27 juni 2005 @ 19:07:29 #96
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28280969
Damn wat zijn er gelijk veel mensen op hun teentjes getrapt...

Ik doe de dingen die ik doe niet om bij terugkomst interessant te kunnen doen, ik doe het omdat ik nieuwsgierig ben en omdat ik interessante nieuwe dingen wil meemaken, zien etc.. Ik vind het aangenaam om nieuwe dingen te leren en ervaren. Ik vind het ook leuk om een paar dagen helemaal niets te doen en lekker tot rust te komen maar dat moet van mij niet langer dan een paar dagen duren. En zeker niet gedurende HELE vakantie, das gewoon zonde van zo een reis, kan je net zogoed naar een camping in frankrijk, dichterbij en goedkoper, zwembad en zon zien er exact zelfde uit.

Empulse:
Dat ik 'toeristen' verEngelst schrijf is voor jou bewijs dat ik een simpele ziel ben?
Als ik brEzaH zou schrijven of grove grammaticale fouten en of domme spelfouten had gemaakt, dan zou je daar nog iets over kunnen zeggen maar dit is gewoon trollerig-lomp van je. Ik zit mijn hele leven op 2 talige scholen dus engels sluipt er soms een beetje in. Daardoor ben ik zeker nog geen simpele ziel. Een simpele ziel studeert niet aan een universiteit, werkt parttime en zit ook in een ondernemingsraad, interesseert zich niet in zulke uiteenlopende onderwerpen als wereldgeschiedenis, natuurwetenschapen, politiek, talen, aardrijkskunde, theologie etc...

Heb je al een k750i kunnen krijgen met een 1 jarig abonnement? Er waren wat acties dat het gratis was. Ik had m ook bijna gekocht, toch niet gedaan omdat toen het uiteindelijk uitkwam bleek behuizing cheap-shit te zijn.


Kunnen nu de beledigde Hotel-zwembad-tOUristen eindelijk weer ontopic lullen?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  maandag 27 juni 2005 @ 20:05:21 #97
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_28282532
quote:
Op maandag 27 juni 2005 14:39 schreef Paperclipjes het volgende:

ik zat in het Mariott....
Heerlijk hotel he, lekker groot zwembad erbij.

is 't niet marriott trouwens..
quote:
Vraag 5:
Ze hebben het liefste euro's
Klopt, van toeristen inderdaad vaak wel ja.

Betaal zelf alleen maar met ponden, maar da's omdat ik dat makkelijker vind.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  maandag 27 juni 2005 @ 22:36:20 #98
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28286647
quote:
Op maandag 27 juni 2005 19:07 schreef spooky1234 het volgende:

Kunnen nu de beledigde Hotel-zwembad-tOUristen eindelijk weer ontopic lullen?
Ga niet bij Felfella eten. Zeker in Cairo zit een oplichter ! Ik was een zelfbewust slachtoffer
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 04:02:13 #99
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_28292284
quote:
Op maandag 27 juni 2005 20:05 schreef Farao het volgende:

Klopt, van toeristen inderdaad vaak wel ja.
Betaal zelf alleen maar met ponden, maar da's omdat ik dat makkelijker vind.
Maarhe stel dat een duikexcursie 50 euro kost of 50 dollar dan ga ik liever in dollars betalen omdat het omgerekend 42 euro is. Of zijn prijzen in euro's lager dan in Ponden en Dollars?
quote:
Op maandag 27 juni 2005 22:36 schreef Paperclipjes het volgende:

Ga niet bij Felfella eten. Zeker in Cairo zit een oplichter ! Ik was een zelfbewust slachtoffer
Wat is een Felfella? Restaurantketen ofzo?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 28 juni 2005 @ 08:25:22 #100
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_28292854
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 04:02 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

Maarhe stel dat een duikexcursie 50 euro kost of 50 dollar dan ga ik liever in dollars betalen omdat het omgerekend 42 euro is. Of zijn prijzen in euro's lager dan in Ponden en Dollars?
[..]

Wat is een Felfella? Restaurantketen ofzo?
Ik denk dat de Egyptenaren daar geen genoegen meenemen. Dan betaal je gewoon meer dollars.

Felfella is een keten.
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')