abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:45:39 #251
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_29664143
Terwijl ik vandaag op zoek was naar iets anders, vond ik deze column over hoe je als Beatlesfan van het eerste uur met je tienerkinderen moet praten over de Fab Four. Hier en daar flauw, maar af en toe ook wel grappig. Uit de periode dat de Anthology voor het eerst op tv was, denk ik.
quote:
BEATING THE BEATLE BASHERS

from The Daily Hampshire Gazette, Northampton, Massachusetts

If you're a Baby Boomer (and who isn't?) you're already counting the days until the Beatles renuion.

Three of the four moptops will perform on a TV documentary this week and I just have to shout "Fab! Gear! Beatles forever!" But in spite of our euphoria, we true Beatles fans must face facts. Only those between the ages of 41 and 49 care, really care about this. Everyone else is just wrong.

Never mind that the reunion is the most important event in world history, on a par with, say, the Crusades. It just doesn't matter to anyone, young or old, who didn't turn off their midns, relax, and float downstream. While the Fab Three sing, our kids will all be watching "Central Park West." Our parents might even read books.

Changing our parents' minds remains hopeless. But to bridge half the generation gap, I offer excerpts from my book "How to Talk to Your Teen About the Beatles" (LifeStyles Press, $29.95).

1. If you're with your teen in a mall and hear "Strawberry Fields Forever," avoid flying into a rage. Don't sing along or explain the drug references. Merely whisper "This song changed my life." Pause to let your teen wonder, then add, "Now it's mall music. What say we get some fried dough?"

2. Your teen does not want to know what "I am the Walrus" says when you play the last part backwards. All your teen's favorite groups sound the same played forwards and backwards anyway. If asked about the song, smile and say, "Coo-coo-ka-choo."

3. If your teen won't let you play the Beatles in your own home, try this subtle strategy. Kidnap the little punk's "Green Day" collection, then send a ransom note demanding one hour of "Rubber Soul" or else the CDs go in the toaster oven.

4. Never let your teen mention the Beatles and Elvis in the same breath. Today's troubled youth have a distrubing tendency to do this and must be corrected, even if your risk provoking a sudden "Back Off!"

5. When your teen asks, "Like what's so great about the Beatles, huh?" don't play "A Day in the Life" again. Instead buy the Greatest Hits of 1963. Program your CD player to spew out "Big Girls Don't Cry," "Surf City," and The Singing Nun over and over. When your teen comes crawling for mercy, say, "That was life before the Beatles."

6. "Okay," your teen will say, "but what about bubble gum like "Eight Days a Week." Resist all temptation to drum Ringo's solo from "Rain" on your teen's nose. Instead shout "1965!" and play "Baby's in Black." Then: "1969!" and play all of "Abbey Road." "Soooo," you ask cooly, "think we'll be seeing bigger things out of Hootie and the Blowfish?

7. If your teen challenges you to a Battle of the Bands, playing the Beatles back-to-back with Mariah Carey, get tough. Begin humming "Yellow Submarine" louder and louder until your adolescent breaks down. Then demand a week's "White Album" privileges.

8. If you must show off your Beatle lunchbox or Beatle wig, do so discreetly. Use the lunchbox for a flower pot, the wig as a guinea pig decoy. Today's teens have no hope of understanding yesterdays fads. They each own more stereo equipment than the Beatles used in recording "Sgt. Pepper." What do they know of love?

9. If your teen still doesn't get it, don't despair. Grasp him or her firmly by the shoulders, saying, "And in the end, the love you take is equal to the love you make." When your teen stops laughing, shrug and say, "Well, anyway it used to be."

Bron
'All your teen's favorite groups sound the same played forwards and backwards anyway.' Die vond ik wel grappig.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:44:42 #252
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29685162
Vandaag in Sp!ts:

Beatles zingen Stonesliedjes

Een filmpje met nooit eerder vertoond Beatles-materiaal zal binnenkort worden uitgebracht. Het gaat om beelden waarop twee Beatles een nummer zingen van hun poprivalen the Rolling Stones. Te zien is hoe George Harrison en Ringo Star ´Jumping Jack Flash´, een ´Stones´-hit uit 1968, ten gehore brengen.
Het filmpje is in 1971 opgenomen, vlak voor aanvang van een door Harrison georganiseerd concert ten gunste van het straatarme Bangladesh. De dvd bevat een registratie van dit evenement. De organisatie die de dvd uitbrengt, is vanzelfsprekend erg gelukkig met deze beelden. (Novum)

Ben erg benieuwd! Al spelen ze dan een Stones nummer, elk nieuw materiaal is welkom

Gisteren in het NOS journaal van 10 uur ook een item over de Beatles, de nieuwe John Lennon musical op Broadway. Weet niet goed wat ik er van moet vinden... Maar als ik ooit in New York ben ga ik toch wel een kijkje nemen
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29687424
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:44 schreef Nokia3310 het volgende:
Vandaag in Sp!ts:

Beatles zingen Stonesliedjes

Een filmpje met nooit eerder vertoond Beatles-materiaal zal binnenkort worden uitgebracht. Het gaat om beelden waarop twee Beatles een nummer zingen van hun poprivalen the Rolling Stones. Te zien is hoe George Harrison en Ringo Star ´Jumping Jack Flash´, een ´Stones´-hit uit 1968, ten gehore brengen.
Het filmpje is in 1971 opgenomen, vlak voor aanvang van een door Harrison georganiseerd concert ten gunste van het straatarme Bangladesh. De dvd bevat een registratie van dit evenement. De organisatie die de dvd uitbrengt, is vanzelfsprekend erg gelukkig met deze beelden. (Novum)

Ben erg benieuwd! Al spelen ze dan een Stones nummer, elk nieuw materiaal is welkom
Wat een bullshit. Die beelden van Jumping Jack Flash zijn allang vrijgegeven, en staan gewoon op de 'goedkope versie' van de Bangladesh-DVD.
Weer een duidelijk staaltje SP!TS-journalistiek als je 't mij vraagt
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:54:46 #254
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29688297
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Die beelden van Jumping Jack Flash zijn allang vrijgegeven, en staan gewoon op de 'goedkope versie' van de Bangladesh-DVD.
Weer een duidelijk staaltje SP!TS-journalistiek als je 't mij vraagt
Serieus? Dat is wel dom dan... Moet die dvd maar eens aanschaffen

edit: is trouwens meer een fout van Novum dan van Sp!ts, maar ja, Novum is niet altijd even betrouwbaar blijkt maar weer.
NSJ & Lowlands still on my mind
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:43:11 #255
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_29689493
Die goedkope versie van die DVD is toch ook wel van een behoorlijk dubieuze legaliteit, misschien gaat het eerder om de eerste echt legale uitgave van dat materiaal.

Leuk filmpje van Maxwell trouwens.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_29692623
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:43 schreef Zanderrr het volgende:
Die goedkope versie van die DVD is toch ook wel van een behoorlijk dubieuze legaliteit, misschien gaat het eerder om de eerste echt legale uitgave van dat materiaal.

Leuk filmpje van Maxwell trouwens.
De kwaliteit is bagger, maar ik neem niet aan dat 't illegaal is. Die DVD's staan tenslotte al lange tijd met de bosjes in menig platenbak, en ik neem niet aan dat zaken zoals VanLeest of FRS het risico zouden nemen om straks fikse boetes te moeten betalen wegens massale verkoop van illegaal materiaal.
Ze lopen er tenslotte behoorlijk mee te koop, en de Buma is ook niet blind.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:41:47 #257
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_29692891
Ik denk dat de producenten van die DVDs een of andere 'loophole' hebben gevonden waardoor ze formeel gezien inderdaad niet illegaal zijn. Een vergelijkbare situatie had je in de jaren 90 ook met bootleg-cds van duistere firmas als Great Dane en Kiss The Stone, die in Italie gewoon vrij geproduceerd en verkocht mochten worden zolang de royalties voor de artiest maar op een bankrekening werden vastgehouden. In Nederland waren zulke cds ook tijdenlang makkelijk te krijgen totdat de wetgeving in Italie werd veranderd.

Het blijft echter een dubieuze zaak, volgens mij hebben ze het materiaal voor die DVD gewoon van Easytree af of zo. Ik vermoed in ieder geval dat ze in Bangla Desh geen geld zien voor deze DVD uitgave.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:06:00 #258
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_29901793
Komend (lange) weekend is het trouwens weer feest in Liverpool, met het Mathew Street Festival en de Beatlesconventie + aanverwante evenementen. Echt geweldig! Ik kan het iedereen aanraden, zelfs mensen die geen die-hard Beatlefan zijn. Je hoeft alleen maar van muziek en gezelligheid te houden en je zit gebakken.
Ben zelf 5x geweest. Twee keer eind jaren 80 en drie keer eind jaren 90. Dit jaar gaat er weer een groepje vrienden van me en ik heb héél lang getwijfeld of ik mee zou gaan. Ik wilde zó graag, maar ja, helaas is een paar dagen Engeland ook gewoon heel erg duur.
Maar goed, mocht er hier nog iemand zijn die gaat: Heel veel plezier alvast. En voor de mensen die nog nooit geweest zijn: Echt een keer doen!
quote:
Mathew Street Festival

Although this world-famous festival is still a baby it has soared to the Dizzy Gillespie heights of being the UK's biggest free annual outdoor music festival. Groovy, baby!

Still a celebration of where it all began with the music of the Beatles, the festival, now celebrates a myriad of musical tastes from Abba to Zappa.

Summer may be coming to an end but at the Mathew Street Music Festival it's a three-day FREE party. And in 2005, the dawn of a new era for Liverpool's Mathew Street Music Festival commences. The festival is set to showcase top bands for the first time in its 13-year-history.

Rock legends The Stranglers are to headline the Pier Head main stage on Mathew Street Sunday, August 28 along with The Christians, Buzzcocks and Tony Christie, and critically-acclaimed Merseyside band Amsterdam to perform their only festival date this summer on the Monday, on the Pier Head Stage South.

The 2005 Festival will be the biggest to date with an extra two new outdoor stages and a sixth stage at Wirral on Mathew Street Monday. The Pier Head, which will host live music on all three days, gains the new bands stage.

Mathew Street Monday, Bank Holiday August 29, will see Brit award winners McFly spear-heading a star-studded line up of acts including Lee Ryan and James Bourne in a two-hour live show between 11am and 1pm on Bank Holiday Monday. Organised by Liverpool’s number one radio station Radio City 96.7, in partnership with the Liverpool Culture Company, 5,000 pairs of tickets for Radio City Live at Mathew Street Monday are to be given away – for FREE. The tickets for the August 29 show, which will be staged at Liverpool's world famous Pier Head, will be available from HMV stores across the North West from Thursday, August 11.

Joining the stars will be a mammoth 150 tribute bands from 20 countries, from as far as Brazil and Japan, performing live on the six outdoor stages and at more than 40 indoor venues.

Fail to find your fave music then ask for your money back. Whoops! It's all for free.

Bron
http://www.mathewstreetfestival.com/

http://www.cavern-liverpool.co.uk/beatleweek/
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_30054975
Weer 2 nieuwe nummers van Paul!
Er zijn weer 2 nieuwe nummers van Paul's nieuwe album "Chaos and Creation in the Backyard" te downloaden, op z'n site.
Het zijn de songs Jenny Wren en Promise To You Girl (die laatste vind ik érg goed ) De clip van Fine Line staat er ook tussen!
Om te downloaden moet je wel even registeren (30 seconden).

Ik weet niet of 'ie al es is geplaatst, maar dit is de complete tracklist:
quote:
Full Tracklisting:
Fine Line 3:05
How Kind Of You 4:47
Jenny Wren 3:47
At The Mercy 2:38
Friends To Go 2:43
English Tea 2:12
Too Much Rain 3:24
A Certain Softness 2:42
Riding To Vanity Fair 5:07
Follow Me 2:31
Promise To You Girl 3:10
This Never Happened Before 3:26
Anyway 3:50
Total Running Time: 46:54
Aangezien de single "Fine Line" copy-controlled is, ga ik ervan uit dat het nieuwe album spijtig genoeg ook besmet zal zijn met dit virus dat is bedoeld om de eerlijke klant te straffen met haar legale aankoop
Voor deze éne keer moet ik mijn CopControl-boycot dus maar even aan de kant schuiven voor Paul, want ik ben wel erg benieuwd naar deze plaat

[ Bericht 17% gewijzigd door webfreak op 28-08-2005 14:45:04 ]
pi_30089851
Ik moet zeggen dat de nieuwe single echt steeds leuker word . Ben erg benieuwd naar de rest van het album. Ik las dat Godrich het McCartney niet makkelijk heeft gemaakt. Hopelijk is dat ook te merken op het album. Ik denk dat McCartney wel iemand kon gebruiken die zo nu en dan eerlijk tegen hem zei als iets niet helemaal goed was. Don't get me wrong, ik vond de laatste albums best goed, maar als je al zijn cd's bekijkt zijn er toch heel wat nummers waarvan ik denk.. nou ja, dat kon toch beter .
pi_30097456
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:48 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Don't get me wrong, ik vond de laatste albums best goed, maar als je al zijn cd's bekijkt zijn er toch heel wat nummers waarvan ik denk.. nou ja, dat kon toch beter .
Klopt. Met name de jaren '80 albums vind ik hier en daar ronduit slecht.
Tug of War, Pipes Of Peace, Press To Play, Flowers in the Dirt... Allemaal niet mijn cup of tea. Er staan een paar leuke nummers op, maar de rest van de tracks zijn absoluut niet aan mij besteed.

Vanaf Flaming Pie gaat 't echter weer de goeie kant uit Vorige CD was ook prima, en ik heb best hoge verwachtingen van de nieuwe
pi_30097516
Lennon Remasters!
Ik las trouwens zojuist dat 10 Oktober EINDELIJK de remasters van Sometimes in New York en Walls & Bridges (my favourite ) worden uitgebracht!!!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:56:49 #263
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30111068
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:18 schreef webfreak het volgende:

[..]

Klopt. Met name de jaren '80 albums vind ik hier en daar ronduit slecht.
Tug of War, Pipes Of Peace, Press To Play, Flowers in the Dirt... Allemaal niet mijn cup of tea.
Meen je dat nou? Die vind ik juist allemaal wel harstikke goed! Maar ik moet zeggen, ook bij deze albums heb ik destijds eerst even moeten wennen. Is altijd zo met McCartney. Met die nieuwe single ook weer. Eerst was het 'mwah' en later kreeg ik hem alweer niet meer uit mijn hoofd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage maandag 5 september 2005 @ 13:07:33 #264
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30285861
Ik ben het met Jane eens. Press to play en Flowers behoren tot mijn favorieten.
Vandaag op radio 2 veel aandacht voor het nieuwe album. Klinkt overigens waanzinnig en is volgens mij een echte groeiplaat. Ga je de cd kopen de 12e, Jane?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30286480
Gisteren hoorde ik de B-kant van Fine LIne: "Comfort in Love".. Ook een gaaf nummer; komt alleen niet op 't album.
Ga 'm ook meteen kopen de 12e denk ik
pi_30296316
number nine, number nine, number nine, number nine...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
number nine, number nine, number nine, number nine, number ni....
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30297928
Gelukkig hebben we naast de Euro ook nog steeds de Engelse ponden:
quote:
Legendary pop group The Beatles could soon find themselves pictured on the British GBP20 note to honour their incredible achievements in the 1960s.

Calls for Sir Paul McCartney, Ringo Starr and the late John Lennon and George Harrison to be the first 20th century faces to adorn the monetary paper have been made to the Bank Of England.

Liverpool Culture Company's Professor Drummond Bone says the band "inspired a generation". A spokesman for the Bank Of England says the institution will "consider" the request.
bron: http://music.monstersandc(...)on_British_bank_note
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 17:16:03 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30325837
Komt Macca's nieuwe cd uit op de 12e? Ik ga hem zeker kopen, ben erg benieuwd!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_30325979
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef MaJo het volgende:
Komt Macca's nieuwe cd uit op de 12e? Ik ga hem zeker kopen, ben erg benieuwd!
De releasedatum is verzet naar aanstaande Vrijdag, zo zie ik op menig site staan

Er komt overigens ook een special edition uit met speciaal hoesje én een DVD'tje.
Op de DVD staan:
quote:
1. Documentary - Between Chaos and Creation (DVD)
2. Studio Performance Video - Fine Line (DVD)
3. Animated Piece - Line Art (DVD)
4. Instrumental Tracks - Anyway, At the Mercy, Riding to Vanity Fair (DVD)
5. Menu Piece - How Kind Of You (DVD)


Vrijdag naar de winkel rennen dus
  Moderator dinsdag 6 september 2005 @ 17:31:04 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30326277
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:21 schreef webfreak het volgende:

Vrijdag naar de winkel rennen dus
Klinkt goed, ik ga inderdaad vrijdag meteen naar de winkel! En dan voor de special edition uiteraard
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2005 @ 01:40:00 #271
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30342093
Ik heb al heel wat tracks gehoord nu en het is echt ONVOORSTELBAAR goed!!!

Ik ga de vinyl versie ook kopen. Met name Vanity Fair is...

Tragisch!

Juist...u hoort het goed. Macca is een donker hoekje ingekropen en dat doet ie goed!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30345320
Vanavond op Ned 3: een documentaire over de Paul-is-Dead-hoax.
Valt me op dat 'ie maar een half uurtje duurt. Om een beetje goed licht op de zaak te schijnen zul je toch al gauw een uur uit moeten trekken lijkt me zo.

Maargoed, Ned 3: om 00.00 u. vanavond: "Who Burried Paul McCartney"
  Moderator woensdag 7 september 2005 @ 11:28:06 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30348248
quote:
Op woensdag 7 september 2005 09:50 schreef webfreak het volgende:
Vanavond op Ned 3: een documentaire over de Paul-is-Dead-hoax.
Valt me op dat 'ie maar een half uurtje duurt. Om een beetje goed licht op de zaak te schijnen zul je toch al gauw een uur uit moeten trekken lijkt me zo.

Maargoed, Ned 3: om 00.00 u. vanavond: "Who Burried Paul McCartney"
Bedankt! Ik ga vanavond klaarzitten Een half uur is inderdaad wel een beetje weinig
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2005 @ 11:29:56 #274
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30348311
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?

Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30350142
Voor de aardigheid ga ik wel kijken vanavond.
pi_30350523
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?

Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Dan kijk je niet.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_30351242
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Bah, moet dat nou? Zo vlak voor een mooie nieuwe release?

Ik word echt gestoord van die flauwe hoax.
Ik word gestoord van de presentatie van dat soort programma's die altijd zo druk bezig zijn met claimen dat ZIJ nu iets nieuws hebben gevonden. Spanning en sensatie alom.

Maar goed, dat is niet alleen Beatlegerelateerd .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:06:35 #278
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30351391
Wel leuk om even te kijken, maar het is zo langzamerhand wel een afgezaagd onderwerp en er zal voor de Beatles-fans weinig nieuws bijzitten (tenzij de dubbelganger van Paul nu ineens in snikken uitbarst en alles opbiecht, of zo.. )
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30353253
Wat mij het meest frustreert is dat ze meestal maar de halve waarheid vertellen.
Wel al die zogenaamde clues laten zien, maar vervolgens niet erbij vertellen dat 3-kwart ervan nergens op gebasseerd is, en ook vaak gewoon niet klopt.
De zaak wordt vaak maar van één kant belicht. Typisch staaltje sensatiezoekerij.
  woensdag 7 september 2005 @ 21:04:22 #280
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30366399
Een half uurtje... Zal idd wel weer niet veel wezen.

Het verhaal is zeker voor de die-hard fans afgezaagd, maar ik blijf het wel boeiend vinden m.b.t. de vraag hoe zo'n verhaal/hoax kan ontstaan, zoveel voet aan de grond kan krijgen en ook zo lang kan blijven voortbestaan. Daar zou ik wel eens een diepte-documentaire over willen zien. Dus wel met 'de aanwijzingen', maar ook waarom sommige niet kloppen of wel zeer onwaarschijnlijk zijn en een poging om te verklaren waarom toch zoveel mensen er in schijnen te (willen) geloven.
Maar ongetwijfeld zal dat niet allemaal in dit half uurtje uitgediept worden.

Btw, mooie Mike McCartney-original als icoontje, Webfreak. De tuin van 20 Forthlin Road. Ben alleen bang dat alleen de echte fans (de persoon op) de foto zo klein herkennen. Moest zelf zelfs al even goed kijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 8 september 2005 @ 00:33:49 #281
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30375274
Hee, dat viel erg mee, die docu! Ging dus vooral over hoe het verhaal de wereld in gekomen was en de manier waarop het Het Gerucht de wereld over ging. Dat was dus best ff interessant. Paar leuke beelden ook.

Begreep alleen niet waarom ze The Monkees onder de aftiteling draaiden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:34:24 #282
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30375291
Dat is nu de hoes van de nieuwe Macca plaat, Jane

De hele week al te horen op radio 2. Vrijdag sta ik als eerste in de winkel
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 00:35:51 #283
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30375321
Broodje Aap, Jane.

Daarom.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 8 september 2005 @ 00:36:23 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30375334
Ik vond het ook wel interessant. Alleen eiste die man met die belachelijke hoed iets te veel credit op. Het werd juist duidelijk dat het verhaal op de universiteiten ontstaan is en hij deed alsof hij het helemaal zelf verzonnen had. Maar wel geinig om te zien En een paar geweldige beelden, zoals Paul die lekker cynisch deed over linkshandig spelen enzo
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 8 september 2005 @ 01:12:55 #285
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_30376111
quote:
Op donderdag 8 september 2005 00:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Broodje Aap, Jane.

Daarom.
Ja, maar dat werd dus in die docu ook gezegd, TGW. Daarom viel 'ie zo mee.

-edit- Oh, daarom The Monkees! Het kwartje valt nu pas. Sorry hoor! Tis ook al laat.
Maar ja, het was wel I'm a believer...

[ Bericht 27% gewijzigd door Jane op 08-09-2005 01:18:40 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 01:17:51 #286
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30376181
Ik had er geen zin in zo vlak voor de release. Er is al zoveel negatiefs over Macca gezegd te laatste tijd. Ik ga het haast zielig voor hem vinden

Ik luister de hele week al Driving Rain btw
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30376748
wat een kut docu

Het amateurisme van de makers straalde er vanaf
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_30378136
CD is puik
Na al die jaren kan hij het nog steeds
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 08:58:36 #289
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30378410
Hebbie het al?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30378448
quote:
Op donderdag 8 september 2005 08:58 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Hebbie het al?
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_30378455
Ontzettende kutdocu gisteren
Totale wirwar, geen structuur, en voor een buitenstaander (die niet eerder van de hoax heeft gehoord) moeilijk te volgen.
Wat ik wél positief vond, was dat ze de bedenker van het paul-is-dead verhaal lieten vertellen. Deze liet dan ook weten dat hij 't verhaal verzon als satire, wat daarna serieus geinterpeteerd werd enz.
  Redactie Frontpage donderdag 8 september 2005 @ 09:04:47 #292
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30378523
Wat is je favoriete track, RuiDaSilva?

Ik stiekem English Tea
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30378719
Ik ben verdomd benieuwd naar de nieuwe plaat, maar verder dan de 3 nummers op de macca-site ben ik nog niet gegaan. Des te groter is de verrassing als de plaat morgen voor 't eerst door de koptelefoon / de woonkamer / het huis / de straat galmt
pi_30379205
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:01 schreef webfreak het volgende:
Ontzettende kutdocu gisteren
Totale wirwar, geen structuur, en voor een buitenstaander (die niet eerder van de hoax heeft gehoord) moeilijk te volgen.
Wat ik wél positief vond, was dat ze de bedenker van het paul-is-dead verhaal lieten vertellen. Deze liet dan ook weten dat hij 't verhaal verzon als satire, wat daarna serieus geinterpeteerd werd enz.
Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...

Ik zag gisteren een stuk van die documentaire. En of het nu wel of geen hoax is, het blijft fascinerend hoeveel aanwijzingen er zijn en wat je allemaal kunt opmaken uit albumhoezen, platen achteruit draaien enzovoort. Wat ik ook raar vond, was die man aan het einde die zo heel betekenisvol zei dat hij nog iets wist dat ooit nog wel naar buiten zou komen... Vreemd.
pi_30379371
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:04 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat is je favoriete track, RuiDaSilva?

Ik stiekem English Tea
Die is erg lekker, nummer 1, 3, 6, 7 springen er bij mij nu op dit moment bovenuit
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_30380432
quote:
Op donderdag 8 september 2005 09:44 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in een Beatles-topic gereageerd, dus meld ik als eerste dat de Beatles onbetwist de beste band ooit zijn. Dat gezegd hebbende...

Ik zag gisteren een stuk van die documentaire. En of het nu wel of geen hoax is, het blijft fascinerend hoeveel aanwijzingen er zijn en wat je allemaal kunt opmaken uit albumhoezen, platen achteruit draaien enzovoort. Wat ik ook raar vond, was die man aan het einde die zo heel betekenisvol zei dat hij nog iets wist dat ooit nog wel naar buiten zou komen... Vreemd.
Na al dat bewijs dat de legende gewoon echt een hoax is moeten ze natuurlijk ook iemand hebben op het einde die het allemaal weer tegen spreekt, anders is het schijnbaar niet cool of spannend ofzo.
En over clues in albumhoezen en platen. Ik neem aan dat de beatles zelf ook van de verhalen gehoord hebben en er leuk op inspeelden.
De meeste dingen achteruit draaien is gewoon bullshit van een fan met heel veel fantasie. Je hoort gewoon wat je hoort, als ze zouden zeggen Lennon lust geen citroen zou je dat verstaan.
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_30387097
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:43 schreef BrianMay het volgende: Ik neem aan dat de beatles zelf ook van de verhalen gehoord hebben en er leuk op inspeelden.
Paul heeft er leuk op ingespeeld:

Een van de bekende 'clues' is het kenteken van de beetle-wagen die op de hoes van de AbbeyRoad-LP staat. Op dat kenteken staat "28 IF", Paul zou 28 zijn als (IF) hij nog had geleefd.



In 1993 bracht Paul de CD "Paul is Live" uit. Op de hoes zie je 'm over Abbey Road lopen, en op het kenteken van de beetle staat "51 IS"


(heb hier helaas geen vergroting van)
  donderdag 8 september 2005 @ 16:28:13 #298
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30390330
Ik heb vanmiddag ook maar eens naar de nieuwe McCartney-plaat geluisterd (hij was uiteraard al gelekt) en er staan inderdaad een paar hele mooie nummers op. Vooral "Jenny Wren" en "Riding to Vanity Fair" bevallen mij wel. Toch vond ik zowel "Flaming Pie" als "Driving Rain" in eerste instantie meer indruk maken omdat die wat gevarieerder zijn en meer uptempo nummers hebben. "Anyway" lijkt trouwens soms ook wel verdacht veel op "People Get Ready" van Curtis Mayfield, maar dat zal wel toeval zijn.

Toch is dit evengoed een zeer degelijke cd, ga 'm denk ik wel kopen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30392623


Ik belde nog een vriend op:
Ik neem het wel op.
Vergeten dus!

Ik vanochtend vloeken in de kantine op mijn werk.....

Wordt het nog herhaald?
pi_30392665
Op Radio 2 was vorige week veel aandacht voor de nieuwe Stones-cd, en deze week is McCartney aan de beurt. En als ik één van de twee zou kopen, dan is dat de cd van McCartney. Ik ben toch meer onder de indruk van Macca's nieuwe werk dan van de bijeengeraapte en gerecyclede Stones-nummers op Bigger Bang.
I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')