abonnement Unibet Coolblue
pi_27682137
Oh ja, Budgie waren we.
Unlike some of their hard rocking compadres, Budgie never tried to cultivate a sinister image for themselves. The band opted instead to adopt a small Australian parrot known as a "budgie" as their mascot and namesake. Often utilized to hilarious effect, this small bird has been used as the centerpiece for many of Budgie's most memorable creations.
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  maandag 6 juni 2005 @ 17:43:00 #127
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27682337

Procol Harum
was de naam van de kat van zanger Gary Brooker, en is Latijn voor "niet van deze wereld"


En Jerry Garcia prikte met zijn ogen dicht twee woorden uit het woordenboek, en dat werd Grateful Dead
.
pi_27682382
Boyzone - de jongenszone
Backstreetboys- Achterstraatjongens
Krezip -perzik
Ik - praat poep
You've just been F'd in the A
pi_27682425
Jefferson Airplane stond ook in de vragenlijst:
The term Jefferson airplane is also slang for a used match bent to hold a marijuana cigarette that has been smoked too short to hold without burning the hands. An urban legend claims this was the origin for the band's name, though according to band member Jorma Kaukonen the name was invented by his friend Steve Talbot as a satire of blues names such as "Blind Lemon" Jefferson.

Omdat er 'copyright' op de naam zat nadat de groep bekend is geworden, heeft Kantner zijn zoveelste vervolgsamenstelling toen maar Starship genoemd. Had ook niet zo veel meer muzikaal met Airplane te maken imho
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_27682441
U2 is genoemd naar een spionage vliegtuig.

En Bono Vox was de naam van een winkel in Dublin waar men gehoorapparaten verkocht.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:51:12 #131
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27682558
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:46 schreef _Floddertje_ het volgende:
En Bono Vox was de naam van een winkel in Dublin waar men gehoorapparaten verkocht.
Het was eigenlijk Bonavox

.
pi_27682672
Iron Butterfly zag ik ook nog staan in de vragenlijst
Eigenlijk wel logisch: The name Iron Butterfly, in and of itself is a tremendous oxymoron as it relates to the group’s approach towards music. They are heavy, yet also light, appealing, soft and free. (Oh ja, In-a-gadda-da-vida heette origineel In the garden of Eden, maar na een paar lege flessen klonk de titel als vanzelf anders )
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_27682746
Atomic Rooster schijnt een albumtitel geweest te zijn van de Amerikaanse groep Rhinoceros (wie kent ze niet )
Oeps, ik laat me zelf wel te veel kennen zo
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_27682827
Oh ja, Moody Blues komt van de M&B brouwerij, men had zo gehoopt een sponsorship te krijgen van deze brouwerij
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  maandag 6 juni 2005 @ 18:04:30 #135
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27682895
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:31 schreef Berkery het volgende:
Fugazi - Komt uit de Vietnam oorlog geloof ik.

Fucked up, got ambushed, zipped in

Waarbij 'zipped in' slaat op een body-bag
Een Fugazi is een 'nep-diamant'.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:07:58 #136
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27682991
Lynnerd Skynnerd is genoemd baar een oude gymleraar van de bandleden: Leonard Skinner.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27683148
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:46 schreef _Floddertje_ het volgende:
U2 is genoemd naar een spionage vliegtuig.
Ze zijn niet speciaal naar dat vliegtuig vernoemd.
quote:
The Dublin punk rock guru Steve Averill (better known as Steve Rapid of the Radiators from Space) recommended that "The Hype stinks, at least as a name." Someone offered "What about U2? It's the name of a spyplane and a submarine, and it's got an endearing inclusivity about it."
(Ze heetten eerst Feedback (Het enige wat ze wisten te produceren in het begin... ), en later 'The Hype')

Er zou ook voor de naam U2 gekozen zijn omdat het zo herkenbaar en makkelijk te onthouden is.. maar 't was blijkbaar toch te moeilijk want in de beginjaren werden ze nog regelmatig aangekondigd als The U2's, of V2, etc..
  maandag 6 juni 2005 @ 18:16:11 #138
85889 lucida
équilibre
pi_27683210
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:01 schreef kwintenstraler het volgende:
Oh ja, Moody Blues komt van de M&B brouwerij, men had zo gehoopt een sponsorship te krijgen van deze brouwerij
Met dank voor je vele antwoorden.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27683259
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:44 schreef Flyga het volgende:
Boyzone - de jongenszone
Backstreetboys- Achterstraatjongens
Krezip -perzik
Ik - praat poep
De herkomst van de band wordt hier bedoelt volgens mij
- De backstreetboys kwamen op hun hun naam naar een straat bij hun in de buurt: "The Backstreetmarket"
- Krezip is toevallig een anagram van perzik, maar dat lag niet ten gronde bij het verzinnen van de naam.
- Solid Harmonie heette zo omdat ze hun naam zo konden afkorten in SHE.
- Nickelback kwam tot stand doordat een van die jongens in een koffiezaak werkte en altijd een "nickel back" moest geven als wisselgeld.
- En vogue heette eerst Vogue, maar dat kon niet in verband met het liedje van Madonna of bestaande band.
- Destiny's child heette eerst Destiny, maar omdat deze naam in bruikleen was bladerde de moeder van Beyonce in de bijbel en kwam op het woordje Child terecht wat ze daarna erachter plakte.
- The source (ready or not cover) heette eerst de course, maar omdat dat teveel leek op The Corrs hebben ze een lettertje veranderd.
- Eminem heet zo, omdat je zo zijn initialen uitspreekt: Marshall Matters.
- Shaggy heet zo, omdat het een nickname is en hij lijkt op dat comicfiguurtje uit Scooby Doo. (Volgens mij gold zoiets ook voor Snoop Dog, correct me if I'm wrong)
- 702 heet zo omdat het de areacode is waar zij vandaan komen.
- LL Cool J - Ladies loves Cool James
- Puff Daddy, zn nickname op de middelbare school, hij deed zich groter voor door met borst vooruit rond te lopen.

Dat was het voor nu.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:19:01 #140
57095 Ninjin
Salvation
pi_27683287
De M van Boney M is gekozen omdat de 'band' uit 4 leden bestond
(voor elk streepje van de M 1 lid)
Kleuren inspireren mij enorm
  maandag 6 juni 2005 @ 18:26:21 #141
42555 Tomek
Take on the world!
pi_27683457
NOFX - No Fucking Straight Edge
  maandag 6 juni 2005 @ 18:28:44 #142
85889 lucida
équilibre
pi_27683523
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Was het geen verwijzing naar de broertjes Jesse en nogwat James?
Daar was het inderdaad een verwijzing naar. Hun cowboy sounding name heeft overigens niets met hun muziek van doen - in de zin dat het geen countrymuziek is.

Zoals Yvonne al opmerkte was Joe Walsh (later Eagels) ook een korte tijd lid van de band. De originele line-up bestond natuurlijk uit Jim Fox (drummer), Glenn Schwartz (gitaar en vocals) en Tom Kriss (bas en vocals). Schwartz verliet de groep en voegde zich bij de band Pacific Gas And Electric.

Over de opvolger van Joe Walsh - de gitarist Tommy Bolin - valt ook nog wel wat te zeggen: Toen Ritchie Blackmore de band Deep Purple had verlaten was het een zware dobber een vervanger te vinden die deze legendarische gitarist kon doen 'vergeten'. Het werd dus Tommy Bolin, die echter niet lang van zijn roem heeft mogen genieten. Na een aantal live-optredens met Deep Purple in met name Japan - waarvan ik zelfs een bootleg had - overleed Tommy plots aan een overdosis van alcohol en drugs. En zo moest Deep Purple weer op zoek naar een nieuwe vervanger.

Weet iemand trouwens wie dat werd?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27683824
Ik dacht dat na de dood van Bolin de groep een tijdje uit elkaar ging, en dat daarna Richie Blackmore weer (even) terug was ('84)
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  maandag 6 juni 2005 @ 18:44:03 #144
85889 lucida
équilibre
pi_27683937
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:39 schreef kwintenstraler het volgende:
Ik dacht dat na de dood van Bolin de groep een tijdje uit elkaar ging, en dat daarna Richie Blackmore weer (even) terug was ('84)
Weet je trouwens wie de zanger was van het nummer - Love Is All - op het album Butterfly Ball van Roger Glover? En in welke bands deze zanger nadien nog allemaal heeft gezongen?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 6 juni 2005 @ 18:55:46 #145
85889 lucida
équilibre
pi_27684307
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:39 schreef kwintenstraler het volgende:
Ik dacht dat na de dood van Bolin de groep een tijdje uit elkaar ging, en dat daarna Richie Blackmore weer (even) terug was ('84)
Dan praat je dus over ruim acht jaar van relatieve stilte.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 6 juni 2005 @ 18:59:46 #146
27648 Weakling
available in strong mint
pi_27684427
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:44 schreef lucida het volgende:

[..]

Weet je trouwens wie de zanger was van het nummer - Love Is All - op het album Butterfly Ball van Roger Glover? En in welke bands deze zanger nadien nog allemaal heeft gezongen?
Maak je nou een grapje? Ronnie James Dio natuurlijk
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 6 juni 2005 @ 19:11:50 #147
85889 lucida
équilibre
pi_27684782
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:59 schreef Weakling het volgende:

[..]

Maak je nou een grapje? Ronnie James Dio natuurlijk
Ik wist het (natuurlijk) wel maar vaak wordt Roger Glover abusievelijk als zanger genoemd. Ik heb trouwens wel nog de originele plaat waar ook dit nummer op staat.

Nou en de groepen waar deze kleine man met een grote stem heeft gezongen zullen dan ook wel bekend zijn. Ik vond zijn periode bij Rainbow en dan met name Rainbow on stage (live) en het album Rising nog steeds van bijzondere klasse. Ook het eerste album waar hij daarna als zanger van Black Sabbath te horen was (Heaven and Hell) beschouw ik als een van zijn hoogtepunten, vooral ook omdat hij door de vaste line-up van Black Sabbath geweldig werd begeleid.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27686515
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:11 schreef lucida het volgende:
Nou en de groepen waar deze kleine man met een grote stem heeft gezongen zullen dan ook wel bekend zijn. Ik vond zijn periode bij Rainbow en dan met name Rainbow on stage (live) en het album Rising nog steeds van bijzondere klasse. Ook het eerste album waar hij daarna als zanger van Black Sabbath te horen was (Heaven and Hell) beschouw ik als een van zijn hoogtepunten, vooral ook omdat hij door de vaste line-up van Black Sabbath geweldig werd begeleid.
Effe OT, maar ik moet even zeggen dat ik het hier heeelemaal mee eensch ben
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_27686983
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Dan praat je dus over ruim acht jaar van relatieve stilte.
Yes, de anderen zaten toen in Rainbow en Whitesnake en zo...
Volgens deze bron
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_27688191
Misschien ben ik dubbel, maar is Led Zeppelin al voorbij gekomen? Dat The Yardbirds, met Jimmy Page uitmekaar gingen, en dat jimmy voor een Scandinavische toer maar gauw een band bijmekaar raapte, en onder The New Yardbirds verderging. Waarop ik meende Keat Moon es tegen em zei dat die nieuwe band van em zou zakken als een loden zeppelin. En Lead Zeppelin it was ( waarbij de a maar gelijk is weggelaten voor het uitspreken )
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')