abonnement Unibet Coolblue
pi_27613657
Ik ben van plan om deze zomer een hond te nemen. Alleen nu kan ik niet kiezen tussen deze 2 rassen. Zijn er voordelen maar ook vooral nadelen om voor het ene ras te kiezen? Ik heb gehoord dat bij een labrador die korthariger er meer haar in je huis komt dan met de langharige retriever?
pi_27613902
Labradors zijn wat feller heb ik wel eens gehoord, zelf heb ik sinds 2 maanden een golden retriever en het bevalt me heel erg goed, ook al ken ik het verschil niet Qua haren valt het tot nu toe wel mee, alleen die van mij heeft heel erg huidschilfers, dat is wel irritant Maar dat is niet rasgebonden geloof ik gewoon pech voor ons.


And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27613917
Labrador retriever
De meest populaire retriever op jacht. Jachtgefokte retrievers hebben van nature de eigenschap om de baas een plezier te doen (will to please). Deze eigenschap maakt ze gemakkelijk af te richten. De labrador is een doorzetter en daardoor bijzonder geschikt voor zwaar waterwerk. Komt voor in de kleuren zwart, geel en chocolade (bruin).

Golden retriever
Het karakter van een Golden is in het algemeen zachter dan dat van de Labrador. Dit kan soms tot uiting komen door wat minder doorzettingsvermogen. De Golden werkt meestal iets "kalmer" dan de Labrador en is door zijn zwaardere vacht iets trager in het zwemmen. Is de meest geliefde huishond in ons land, maar gelukkig zijn er nog voldoende op jacht geselecteerde Goldens. De kleur kan licht - tot donkergoud zijn.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27613926
Doe eens origineel zou ik zeggen. Zoek een ander ras uit.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27613978


Labradors
pi_27614203
Zolang je maar een hond koopt bij een goede fokker maakt het mij niks uit

We hebben hier 9 labradors, en elke hond heeft een eigen karakter, dus je kan niet zeggen dat een golden retriever bijvoorbeeld rustiger zou zijn. Je hebt labradors met rustig karakter, maar je hebt ook golden retrievers met haantjes gedrag

Maar serieus, koop aub niet bij een broodfokker! met een beetje pech kun je dan namelijk je hond na 6 maanden in laten slapen of je krijgt andere dure dingen voor de kiezen.
Mensen vinden rashonden met stamboom altijd duur, maar een operatie van weet ik veel hoeveel euro is niet duur?
pi_27614231
Is een hond uitzoeken van een iets minder kapotgefokt ras geen oplossing?
The gum you like, is coming back in style.
pi_27614245
Als je er niet uit komt, kun je altijd nog een Hovawart nemen.

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_27614288
Neem ze gewoon allebei, degene die niet bevalt gooi je weg.
pi_27614321
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is een hond uitzoeken van een iets minder kapotgefokt ras geen oplossing?
Vertel daar eens wat over dan, want aan zulke opmerkingen hebben we niks. Ik snap niet wat je bedoelt namelijk
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27614389
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:51 schreef rena het volgende:

[..]

Vertel daar eens wat over dan, want aan zulke opmerkingen hebben we niks. Ik snap niet wat je bedoelt namelijk
Wat is er tegenwoordig goudkleurig aan een golden retriever? Ik zie alleen maar witte golden retrievers over straat lopen. Waar ligt dat aan?
Waarom heeft zo'n hoog percentage van die dieren een HD heupafwijking?

Wat maakt een golden retriever zo speciaal, ten opzichte van andere rassen. Ik vind het maar de opel astra onder de honden. Maar goed, dat is -slechts- een mening.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27614402
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is een hond uitzoeken van een iets minder kapotgefokt ras geen oplossing?
Hij zal de mensen bedoelen die elke willekeurige hond op een andere hond zetten. Daardoor krijg je de vaagste kruisingen en totaal niet uitziende honden.

Fokken van honden volgends het boekje heb je gewoon een dagtaak aan, dus een hond kopen voor 200 euro uit een krantje is vragen om een lelijke hond en ellende.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:55:26 #13
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27614426
Ik vind dat je bij Golden Retrievers wel snel minder mooie types hebt, d.w.z. Golden Retrievers met een te spitse kop. Dat vind ik niet mooi.
Ik weet niet hoe dat zit bij de Labrador tak.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27614453
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:55 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik vind dat je bij Golden Retrievers wel snel minder mooie types hebt, d.w.z. Golden Retrievers met een te spitse kop. Dat vind ik niet mooi.
Ik weet niet hoe dat zit bij de Labrador tak.
Dat komt gewoon omdat er teveel in omgefokt is. Ze zijn ook nooit meer "ouwerwets" goudkleurig.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27614536
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Wat is er tegenwoordig goudkleurig aan een golden retriever? Ik zie alleen maar witte golden retrievers over straat lopen. Waar ligt dat aan?
Waarom heeft zo'n hoog percentage van die dieren een HD heupafwijking?
Ja bij sommige is dat wel zo ja, maar die zijn vaak ook gekruist en zo, niet dat het om uiterlijk gaat bij honden, maar ik vind mijn beest echt mooi en een echte En wat maakt het uit dat ze niet zo speciaal zijn? Het zijn - in mijn ervaring - enorm lieve honden, en dat vind ik het belangrijkst.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_27614568
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:59 schreef rena het volgende:

[..]

Ja bij sommige is dat wel zo ja, maar die zijn vaak ook gekruist en zo, niet dat het om uiterlijk gaat bij honden, maar ik vind mijn beest echt mooi en een echte En wat maakt het uit dat ze niet zo speciaal zijn? Het zijn - in mijn ervaring - enorm lieve honden, en dat vind ik het belangrijkst.
In principe zijn alle staande jachthonden (en herders) met een schofthoogte van boven de 60cm net zo lief, als je ze consequent opvoedt.
The gum you like, is coming back in style.
pi_27614825
Wij hebben een labrador retriever (blijkbaar)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_27614852
Labradors zijn kort harig..
Wel fijn als ze in de rui zijn
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_27615101
Wij hebben een golden (een echte en geen witte) gehad. Helaas door de eerste eigenaar slecht opgevoed, en de volgende 3 eigenaren (waaronder een dierenarts) konden hem ook niet aan. We kregen hem met 9 maanden en na enkele weken was al een kat en mijn vader gebeten en liep de hond bijna de hele dag met een muilkorf om. Hij beet om niets, en heel plotseling. De dierenarts heeft hem helaas moeten laten inslapen toen hij net twee geworden was. Volgens hem had het te maken met genetische aanleg in combinatie met slechte opvoeding en teveel verschillende bazen in korte tijd.
Zoek dus een goede fokker met een liefdevol thuis en ga daarna desnoods zelf op cursus zodat je zelf ook een goede baas wordt. Kies de hond die bij je past.
Je kunt er ook eentje uit het dierenasiel halen, hebben wij na de golden ook gedaan en geen spijt van gehad.
pi_27615663
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:12 schreef THeeF het volgende:
Labradors zijn kort harig..
Wel fijn als ze in de rui zijn
Dat denk je maar daar komt OOK een berg ellende vanaf dat wil je niet weten.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:48:01 #21
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27615752
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Dat denk je maar daar komt OOK een berg ellende vanaf dat wil je niet weten.
Nou! Mijn kortharige hond verhaart in zijn eentje meer dan mijn drie katten bij elkaar Daar is echt niet tegenop te stofzuigen Maar goed... Lekker belangrijk, heb het er graag voor over

Ik wil ooit nog een Toller
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_27615839
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:48 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Nou! Mijn kortharige hond verhaart in zijn eentje meer dan mijn drie katten bij elkaar Daar is echt niet tegenop te stofzuigen Maar goed... Lekker belangrijk, heb het er graag voor over

Ik wil ooit nog een Toller
Al onze honden zitten gewoon fijn allemaal buiten in kennels Geen rotzooi binnen + ze houden hun vacht veel beter + hun vacht is veel mooier/dikker omdat ze dus buiten zitten.
pi_27622511
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 18:48 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Nou! Mijn kortharige hond verhaart in zijn eentje meer dan mijn drie katten bij elkaar Daar is echt niet tegenop te stofzuigen Maar goed... Lekker belangrijk, heb het er graag voor over

Ik wil ooit nog een Toller
Misschien een domme vraag maar wat is een toller? Dus met een kortharige hond heb je meer "last" van haren overal?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:41:01 #24
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27622637
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:36 schreef Qwie het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag maar wat is een toller?
Nova Scotia Duck Tolling Retriever:







De Toller

Of kortharige honden echt meer verharen weet ik niet. Heb nooit langharige honden gehad dus kan het niet vergelijken. Ik weet wel dat hondenhaar hardnekkiger is dan kattenhaar. Lijkt wel of er weerhaakjes aanzitten ofzo, je vindt het echt overal in terug als ze in hun verhaarperiode zitten
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  zondag 5 juni 2005 @ 01:58:58 #25
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_27635961
Persoonlijk ben ik gek op een duitse herder....
ook al istie duits

Maar ik neem geen hond. Ik vind het maar niks om zo'n beest in huis op te sluiten terwijl ik aan het werk ben. Een hond heeft ruimte nodig en dat kan ik hem helaas niet bieden. Wie weet....als ik later rijk ben en een huis heb met een grot stuk land waar hondebeest overdag lekker kan ravotten..... dreams
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')