Mijn bril en lenzen zijn gewoon dezelfde sterktequote:Op donderdag 2 juni 2005 10:40 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb lenzen -1.25 en -2.00
En als ik een bril zou hebben zou dat -1.00 en - 1.75 zijn.
Vreem dat je bril en lenzen sterkte hetzelfde is. Theoretisch moet je lenzen sterkte lager zijn van je bril sterkte. Dit omdat de lichtinval op bril van verder wordt gebroken, en moet de breking van de lichtbundel sterker zijn wil die precies op je netvlies terecht komen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef es70 het volgende:
[..]
Mijn bril en lenzen zijn gewoon dezelfde sterkte.
Idd alleen heb ik in mijn bril wel cylinders zitten en in mijn lenzen niet omdat deze dichter op mijn oog zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef es70 het volgende:
[..]
Mijn bril en lenzen zijn gewoon dezelfde sterkte.
Zoals hierboven al iemand aangaf: draag je ze soms per ongeluk binnenstebuiten? Ik heb ook lenzen met cilinder en ik voel er absoluut niks van. Tenzij ze verkeerd om zittenquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:22 schreef danielle35 het volgende:
ik draag nu 4 maanden lenzen met een cylinder, maar ik voel de randjes zo, vooral na een hele dag dragen ben ik blij als ik ze uit heb.
Zoals gezegd: je voelt het echt welquote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:40 schreef ymme het volgende:
Ik kan dat verschil nooit zien hoor, of het nou een soepbord of een kommetje is
Doe hem dan eens expres 'binnenstebuiten' Ik dacht eerst ook altijd dat je het niet kon zien, totdat ik er eens een opzettelijk omdraaide, dan zie je het echt heel goed (ik iig)quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:40 schreef ymme het volgende:
Ik kan dat verschil nooit zien hoor, of het nou een soepbord of een kommetje is
Als een kommetjequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |