abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:20:11 #1
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27532187
Dit topic is bedoeld om te vertellen welke film je net hebt gezien. Je geeft dan je mening en dan denken andere mensen 'oh wat leuk die film wil ik ook wel zien'.
Of misschien denken ze wel 'oh wat niet leuk dus die film ga ik ook niet kijken'.
Of misschien denken ze wel 'oh wat schrijft die persoon leuk ik denk dat ik verliefd ben ik ga een relatie beginnen'.

Het kan dus alle kanten op. Echt ontzettend vet, cool, tof en spannend.

Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII

[ Bericht 11% gewijzigd door Wepeel2 op 01-06-2005 01:41:12 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:28:20 #2
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27532293
Uit vorige topic, SuperRembo over mijn Collateral review:
quote:
Opmerkelijk. Ik vond 't een zeer matige film met mooi camerawerk. Beide hoofdpersonen vond ik onsympathiek; een zogenaamde top-huurmoordenaar die z'n zaken verprutst en een lozer van een taxichauffeur. Het hele plot hangt van toevalligheden aan elkaar, met aan 't eind nog een beetje de suggestie dat het allemaal gepland was.
De enige overeenkomst met Taxi Driver is de taxi driver
De sfeervolle beelden in combinatie met de taxi deden me aan Taxi Driver denken. Verder is het natuurlijk wel een ander soort film. Ik zet ze ook niet 1:1 tegenover elkaar.
Ik vond de karakters ook niet bijzonder sympathiek. Soms wilde ik zelfs dat de huurmoordenaar zou slagen, het andere moment had ik toch meer op met de taxichauffeur. Dat kun je als zwak punt zien, maar ik vond het geen bezwaar. Ik werd in de film getrokken en welk personage uiteindelijk zou zegevieren was niet meer belangrijk. Soms is de reis mooier dan het doel.
Of iets dergelijks.
Toevalligheden vond ik wel meevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 01-06-2005 01:42:41 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:33:23 #3
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_27532353
Mooie OP . (Linkje naar vorig topic miste alleen nog.)

Zal binnenkort weer eens wat posten.
The short weekend begins with longing...
pi_27532383
Ik heb onlangs de dvd serie "Taken" van Stephen Spielberg gekeken. Het verhaal gaat over obducties door Aliens en alles eromheen. Het waren in totaal 10 afleveringen van 90 minuten, dus wel een flinke zit. Maar het was de moeite waard!

http://www.imdb.com/title/tt0289830
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_27532386
Film: Hot lesbian sluts XXX

Goeie film, zeker het kijken waard
  woensdag 1 juni 2005 @ 01:41:47 #6
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27532442
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 01:33 schreef California het volgende:
Mooie OP . (Linkje naar vorig topic miste alleen nog.)

Zal binnenkort weer eens wat posten.
Dank u voor de toevoeging. Gefixt in openingspost.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27533096
Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events
Wat een heerlijke film is dat

Verkijk je niet op het feit dat Jim Carrey meespeelt
Ik heb jaren een bloedhekel gehad aan Jim Carrey en zijn overacteren.
Maar in deze film is hij weer ouderwets goed. En de rest van de cast is ook super.
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:06:15 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_27533466
once upon a time in mexico (vind maar beetje wazige film)
en das unthergang
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:12:38 #9
61061 Kiedis
Sir Psycho Sexy
pi_27533511
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 08:06 schreef T42 het volgende:
once upon a time in mexico (vind maar beetje wazige film)
en das unthergang der untergang
die liggen ook nog op mij te wachten
pi_27533773
The League of Extraordinary Gentlemen


I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_27533801
LOVE AND A BULLET


I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
  woensdag 1 juni 2005 @ 08:51:26 #12
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_27534044
Simon. Goed man!
pi_27534359
Eergisteren Unleashed en gisteravond Spartan.

Unleashed is wel gaaf, en Spartan viel me een beetje tegen.
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:15:05 #14
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27534576
#123 Sin City
Ow, ik was zo blij dat ik er gisterochtend achterkwam dat Sin City in de sneak kwam. Ik ben dus met grote verwachting richting bios gegaan 's avonds. Normaal ben ik altijd een persoon die niet z'n mond kan houden als iets gaaf is. Zo zat ik bij laatste star wars echt constant VET te roepen etc. Bij deze film kon ik mijn onderkaak alleen maar op mijn schoot houden. Ik zat echt met met mijn bek open te kijken. Damn, wat een gave film. Normaal in films heb je wel momenten die eruit springen ofzo. Bij deze film niet. Elk moment is noemenswaardig. Het ziet er zo geil uit, het is zo gaaf, de verhalen zo inventief, de vrouwen zo bloedjegeil, de acteurs zo stoer en ga zo maar door.
Echt druipend van kwijl was ik. Damn, wat een gave film. Als de vervolgen net zo gaaf is, wat gewoon moet lukken met dezelfde crew, dan wordt dit gewoon zo'n filmreeks die Robert Rodriguez als nieuwe topregisseur neer gaat zetten. Binnenkort nog maar een paar keer zien, een 10.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_27534721
Ik ga vanavond naar SinCity in Antwerpen (Metropolis; I'm lovin' it)

Wat blijf ik dat toch irritant vinden dat na 7 pagina's een topic vol is....
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:23:13 #16
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_27534787
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:20 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik ga vanavond naar SinCity in Antwerpen (Metropolis; I'm lovin' it)

Wat blijf ik dat toch irritant vinden dat na 7 pagina's een topic vol is....
als je dat irritant vindt moet je in je opties instellen dat een pagina minder dan 50 berichten moet hebben. Als je bijvoorbeeld de standaard 25 berichten per pagina neemt is het topic iig dan nog niet na 7 pagina's vol
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_27535306
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 09:23 schreef hornage het volgende:

[..]

als je dat irritant vindt moet je in je opties instellen dat een pagina minder dan 50 berichten moet hebben. Als je bijvoorbeeld de standaard 25 berichten per pagina neemt is het topic iig dan nog niet na 7 pagina's vol
Grapjas
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:47:05 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27535421
De maand is weer voorbij en dus is het naar goed maandelijks gebruik weer tijd voor de maandlijstjes.

Ik heb in de maand mei van jaar des heeres 2005 maar 16 films gezien. Daar tussen zat geen enkele film die ik ooit eerder had gezien en ook geen enkele die ik in de bioscoop heb gezien. Het was eigenlijk qua kwaliteit ook een mager maandje. Er waren maar twee echte uitspringers. Dat waren
Lost Highway (19970 10
en
Simon (2004) 9
Met een eervolle vermelding voor Code 46 (2003) en Das Experiment (2001)

Jammer genoeg zaten er ook twee films tussen, die me iets minder goed waren bevallen.. Namelijk
Ocean's Twelve (2004) met een 4.5 en als klap op de vuurpijl Be Cool (2005)
met een 3.
  woensdag 1 juni 2005 @ 09:47:30 #19
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_27535435
Star Wars Episode 4 & 5

  woensdag 1 juni 2005 @ 11:34:44 #20
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27538660
Kill Bill: Vol. 2

Bah! Bah! Bah! en nog eens Bah!
Ik dacht, ik probeer hem toch nog maar weer eens. Deel 1 vind ik zo ontzettend geweldig en cool enzo, dan moet deel 2 toch wel iets beter zijn dan zoals ik hem in mijn gedachten had.
Begint op zich nog allemaal wel aardig. Relaxed, leuk sfeertje. Maar al snel verdwijnt m'n interesse in de film en dat komt vooral door soms wat ongeloofwaardige scenes (doodskist anyone), maar vooral doordat de karakters me totaal niet kunnen boeien. Met als tenenkrommend slecht hoogtepunt het laatste half uur/3 kwartier tussen Bill, Beatrix en hun dochtertje. Boeide me gewoon echt totaal niet. Ik hou het voortaan toch echt maar bij deel 1 en betwijfel of ik wel de combi ga zien.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_27538970
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef Hare het volgende:
Kill Bill: Vol. 2

Bah! Bah! Bah! en nog eens Bah!
Ik dacht, ik probeer hem toch nog maar weer eens. Deel 1 vind ik zo ontzettend geweldig en cool enzo, dan moet deel 2 toch wel iets beter zijn dan zoals ik hem in mijn gedachten had.
Begint op zich nog allemaal wel aardig. Relaxed, leuk sfeertje. Maar al snel verdwijnt m'n interesse in de film en dat komt vooral door soms wat ongeloofwaardige scenes (doodskist anyone),
gelukkig is deel één WEL geloofwaardig
ik vond twee dus beter, omdat er tenminste verhaal in de film zat, iets wat de eerste miste

Ik heb dus L'Auberge espagnole gezien. Wat een geweldige film. Zo mooi, zoo leuk, geweldig gemaakt. Een verhaal over uitwisselingsstudenten in Barcelona. Echt geweldig
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:44:31 #22
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27538973
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 11:34 schreef Hare het volgende:
Kill Bill: Vol. 2
Maar al snel verdwijnt m'n interesse in de film en dat komt vooral door soms wat ongeloofwaardige scenes (doodskist anyone),
Wacht even. Kill Bill 1 was volgens jou een volstrekt geloofwaardige film? Natuurlijk kun je niet zo uit een doodskist ontsnappen, maar in Kill Bill kan dat wel. En het zag er fucking cool uit.
De kritiek op het 'lulgedeelte' kan ik me wel voorstellen. Dat had wat mij betreft wat ingekort mogen worden.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 1 juni 2005 @ 11:52:26 #23
4180 Hare
Come fly with me!
pi_27539247
Ok, ok, even uitleg.

Deel 1 is een film die het van z'n style over substance moet hebben. Je weet dat veel wat daar gebeurt niet echt kan, maar dat is niet erg, je wordt gewoon meegesleept in hetgeen er op beeld verschijnt.

Maar deel 2 probeert echt wel een stukje serieuzer te zijn en er gebeuren daar echt wel ergere ongeloofwaardige dingen als in deel 1. En dan werkt voor mij gewoon niet. Ook de gesprekken in deel 2 vond ik zeer ongeloofwaardig overkomen.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_27539510
Natuurlijk je eigen mening, maar toch even een reactie:
Ik ben het met je eens dat in één nadrukkelijk duidelijk wordt gemaakt dat het niet kan, maar dat je toch naar die film kan kijken zonder je te irriteren (wat ik doe bij de gemiddelde Seagal/Stallone etc film).
Deel twee gaat door op hetzelfde. Maar het verschil is dat twee meer vertelt dan één. Dus ik zie twee als een meer-van-hetzelfde maar dan met uitleg die ik in één miste. Daarom vind ik twee beter.
  woensdag 1 juni 2005 @ 12:11:24 #25
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_27539918
(#826) Giulietta degli spiriti (Juliet of the Spirits) (Federico Fellini, 1965)
Voor z'n eerste film in kleur pakt Fellini meteen flink uit. De decors en kostuums zien er prachtig en kleurrijk uit en de Oscar nominaties daarvoor zijn dan ook zeer terecht. Met deze uitbundige decors en kostuums creëert Fellini een fantasievolle en surrealistische wereld van dromen en herinneringen, zoals hij dat ook deed in , maar dan nog een stapje verder. Net als is deze film ook voor een groot deel autobiografisch. Masina speelt eigenlijk haarzelf en Giorgio, de man van Masina's karakter, moet Fellini zelf voorstellen. Veel van de dromen waren dan ook daadwerkelijk dromen van Fellini. De film was toentertijd zowel financieel als bij de critici een flop, maar heeft later meer erkenning vergaard. De film is soms wat in onbalans, maar je weet nooit wat je te wachten staat en dat maakt de film erg leuk om naar te kijken. ****

Sin City (Frank Miller & Robert Rodriguez, 2005)
Wat een coole film. Hij heeft het allemaal. De film is bruut, sexy en hilarisch. Het moment waarop een van de badguys een pijl door z'n borst krijgt is een van de grappigste scenes ooit. De visuals zijn fantastisch en stijlvol en creëren een unieke sfeer, aangesterkt door de toffe muziek. Daarbij is ook de casting perfect en levert goed werk af. Hoewel ik nog nooit een comic ervan gelezen heb kan ik me voorstellen dat het er erg op lijkt; de look, de voice-overs, brute geweld. Het is de eerste comicverfilming waardoor ik de comics zelf wel zou willen lezen. *****
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')