Op donderdag 2 juni 2005 17:28 schreef star_gazer het volgende:Maargoed, de beste 'universal opener' die er bestaat om ELK ijs te breken is:
"hoi"
Gecombineerd met een enthousiaste, vriendelijke lach heb je in principe direct haar aandacht (en waarschijnlijk zelfs een lach terug). Nu moet je dus iets gaan zeggen... Het maakt op zich niet uit, zolang het maar NIET NEGATIEF IS! Met een negatieve opmerking als "het is wel erg rustig vanavond" of "wat een klotemuziek he", zet je gelijk de verkeerde toon en ko mje over als een mekkerende chagrijn. Probeer iets leuks/grappigs/positiefs te zeggen of een vraag te stellen waar je makkelijk mee verder kunt.
Weet je het echt niet, begin dan een complimentje ("het viel me op dat...", "jeetje, wat..."). Dat werkt erg goed, al vereist het veel lef om dit goed te doen. Doseer complimenten zoiezo een beetje, anders ben je een slijmbal.
Wat vaak helpt is de actuele situatie te benutten: treinvertraging, een ongelukje vlakbij, een hobbel in de weg, turbulentie, een vreemd geluid.. Weetikveel, als er iets zich voordoet, moet je even je bijdehante, flauwe humor uit de kast trekken om het ijs te breken

Goed, je hebt een gesprek.... Als je nu maar LUISTERT naar wat ze zegt! Dit is ERG belangrijk, omdat je uit haar verhaal steekwoorden kunt opvangen die je later kunt gebruiken. Denk hierbij aan woorden als 'werk', 'tentamen', 'vakantie', enz enz.
Oja, nog iets: begin
NOOIT met een 'wil je misschien iets drinken'? Zij weet nu direct dat je iets van haar wilt en je plaatst jezelf in een soort onderdanige positie. Bied nooit, maar dan ook nooit zomaar iets te drinken aan: je bent nu een makkelijk uit te buiten lamlul. Vraagt ze om iets te drinken, ga dan nooit zomaar overstag. Zorg dat je er iets voor terug krijgt, of ze krijgt geend rinken. Klaar. Dit klinkt hufterig, maar zo voorkom je dat je uitgebuit de tent verlaat. Daarnaast zoekt een vrouw iemand die sterk in zijn schoenen staat en zelfvertrouwen heeft, niet iemand die als een schoothondje alles doet wat zij vraagt.
Ik kan nu nog een uur doorzeiken over lichaamstaal enzo (kijk NIET naar beneden), maar ik kan je beter doorverwijzen naar
www.fastseduction.com. Sinds ik die site ken ben ik me suf gaan lezen en veel gaan oefenen. Alhoewel ik niet durf te zeggen dat ik een meester-versierder ben ofzo, heb ik door middel van oefening (en toepassing van de op die site besproken technieken) wel meer zelfvertrouwen gekregen! En als je zelfvertrouwen hebt, heb je al bijna de helft!