abonnement Unibet Coolblue
pi_27459685
Ik ga verhuizen, alles voor mezelf etcetera... etcetera.... De slaapkamer is alleen érg klein. Alles eigenlijk. Maar de voordelen wegen zwaarder dan de nadelen

Nu kan ik dus niet in de slaapkamer én mijn bed, én mijn bureau kwijt. Nu overweeg ik, als pa+ma willen helpen met de doekoe's, om een slaapbank in de kamer te zetten en in de slaapkamer mijn kledingkast en mijn bureau + toebehoren.

Is dat praktisch, een slaapbank? En ligt dat fatsoenlijk, een doornsee Ikea-slaapbankje? En dat dan echt als bed gebruiken elke dag? Of is dat vrágen om een hernia...?
  zondag 29 mei 2005 @ 18:45:38 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27459720
in jouw geval lijkt het me een goed plan gezien je ruimte, je kan ook denken aan een hoogslaper. kwalitiatief weet ik niks van een hoogslaper af. maar er zullen vast wat herniapatienten melden.

[ Bericht 5% gewijzigd door zoalshetis op 29-05-2005 19:20:37 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 mei 2005 @ 18:48:05 #3
38433 snijder
snijderdotcom
pi_27459777
Het lijkt mij vrij vermoeiend om elke morgen je bent weer te moeten opruimen en in te klappen en 's avonds weer het omgekeerde moet doen.

Een hoogslaper is een idee, heb ik ook een aantal jaren gedaan.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_27459781
Nee, niet handig. Elke dag alles opruimen en elke dag je bed moeten opmaken e.d.. Daarnaast slapen die dingen ook niet lekker. Alleen de hoekbank van de Ikea is super, maar die is heel groot en erg duur. Ik zou eerder op een los matras gaan slapen. Daar kan je het hoeslaken omheen laten en als je ruimte wil kan je het achter je bank zetten ofzo.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_27459815
Ow.. en na een tijdje ruim je de boel ook niet meer op en heb je altijd een bed in je kamer staan
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 29 mei 2005 @ 18:50:05 #6
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27459823
lijkt me niks om dagelijks op zo een ding te moeten liggen.
is inderdaad een hoogslaper geen optie?
of heb je niet meerdere kamers? ofzo?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_27460010
Plattegrond (alsie het doet):



Alleen een matras is misschien zelfs wel een idee, of iets dat opklapbaar is ofzo....
Ben hartstikke mega ontzettend geweldig blij dat ik ga verhuizen hoor!! Toplocatie enz enz!!! Alleen is het niet echt praktisch in te delen dus
pi_27460273
Alleen een matras lijkt me ook niet zo geweldig slapen voor iedere dag. Je ligt er laag en hebt daardoor meer last van stof enzo.
Je hebt wel goeie slaapbanken. Ook die van de Ikea, alleen het opruimen is niet zo'n pretje.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:12:48 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27460491
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:56 schreef Waxxer het volgende:
Plattegrond (alsie het doet):

[afbeelding]

Alleen een matras is misschien zelfs wel een idee, of iets dat opklapbaar is ofzo....
Ben hartstikke mega ontzettend geweldig blij dat ik ga verhuizen hoor!! Toplocatie enz enz!!! Alleen is het niet echt praktisch in te delen dus
kan je plattegrond niet zien. maar elke kamer met een hoogte van 2,70 (of hoger) past een hoogslaper in. paar balken, goede onderplaat en klaar is waxxer. moet je wel ff bukken om op je bank te komen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 mei 2005 @ 19:15:06 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27460570
ik ken trouwens ook een gleufje dat destijds haar matras als bank gebruikte. iets hogere pootjes eronder en een goede rugsteun.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27460614
Heb zelf een slaapbank en dat gaat prima. Binnen vijf minuten op en afgebroken en 't ligt prima. Mensen die klagen over veel werk zijn gewoon aartslui, hoeveel moeite is het nu om vijf minuten per dag bezig te zijn in verhouding met de ruimte die je er de rest van de dag er voor terugkrijgt.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:17:49 #12
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27460646
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:16 schreef Lortnoc het volgende:
Heb zelf een slaapbank en dat gaat prima. Binnen vijf minuten op en afgebroken en 't ligt prima. Mensen die klagen over veel werk zijn gewoon aartslui, hoeveel moeite is het nu om vijf minuten per dag bezig te zijn in verhouding met de ruimte die je er de rest van de dag er voor terugkrijgt.
mensen die veel rommel maken en daardoor het bankje niet meer uitgeklapt krijgen, of mensen die het rete irri vinden om niet zomaar meteen in bed te kunnen ploffen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 mei 2005 @ 19:18:43 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_27460671
ik heb een slaapbank, maar gebruik deze eigenlijk alleen voor vrienden of familie die blijven slapen... ik moet er niet aan denken om iedere dag alles weer te verbouwen en met dekbedden en kussens te gaan slepen

de optie van een hoogslaper vind ik dan een beter idee, kun je mooi je bureau onder kwijt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_27460896
Ik slaap elke dag op een slaapbank.. ik vind het zelf prima slapen. Het omzetten is geen probleem, behalve als je lui bent .. aan de andere kant kun je het natuurlijk ook als bed laten.

Ik heb deze van de ikea:
  zondag 29 mei 2005 @ 19:27:55 #15
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_27460924
Zelf heb ik al bij jaar en dag een slaapbank. En ik moet zeggen dat het prima dingen zijn. Alleen het is 's ochtens en 's avonds wel een aardig klusje.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 29 mei 2005 @ 19:32:59 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27461070
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:27 schreef boekenworm het volgende:
Zelf heb ik al bij jaar en dag een slaapbank. En ik moet zeggen dat het prima dingen zijn. Alleen het is 's ochtens en 's avonds wel een aardig klusje.
als mini-asperge kan je toch ook gewoon je bankje ingeklapt laten? of zie ik dat verkeerd?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 mei 2005 @ 19:43:13 #17
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_27461358
Hahahahah, als ik wil kan ik het wel. Maar het slaapt niet zo confortabel. Ik heb ook zo mijn eisen aan een bed .
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_27461522
Hmmz... een hoogslaper is idd ook wel wat...! Het erge is dat ik ervan uitga dat ik kan lenen van mijn ouders, en dat is best wel erg vind ik

Hoop wel dat het past dan allemaal qua hoogte - lijkt me wel, maar ik ben niet technisch en het ontbreekt mij dan ook aan bouwkundig ruimtelijk inzicht... In ieder geval: de plattegrond!

Probleem is namelijk dat ik n de slaapkamer dat hoekje niet had gezien (links onder daar), daar zijn leidingen weggewerkt achter platen. Anders had het helemaal perfecto gepast!

pi_27461596
Mijn slaapbank van de IKEA ligt echt geweldig. Ik kom mijn bed bijna niet meer uit.
Maar dat in- en uitklappen heb ik maar een maand volgehouden, nu dient hij dus enkel nog als bed.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:51:47 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27461633
oplossing is gewoon om af te stappen van je slaapkamer/ woonkameridee. en gewoon in de woonkamer gaan slapen. en je slaapkamer te gebruiken als study/peeskamer of kwekerij
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 mei 2005 @ 19:55:07 #21
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_27461752
Bij de Neckerman heb je ook een hoogslaper/stabelbed waarbij het bovenste bed, bed is. En de onderste een slaapbank (twee persoons) die je natuurlijk ook als enkel bank kan laten funcioneren.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_27461765
Ik had een slaapbank van de Ikea en vond het verschrikkelijk slapen, veel te hard. En dat in en uitklappen bleek ook niet erg praktisch, hoewel het in de winkel zo makkelijk lijkt bleek de zelf inelkaar geflanste versie toch niet zo makkelijk te gaan, *en* je had bovendien ruimte achter de bank nodig om erbij te kunnen..haha. Nou ja. Ik vind het niks.
Je kan natuurlijk ook gewoon een bed nemen en er wat leuke kussens op gooien, voila - bank!.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_27461835
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
oplossing is gewoon om af te stappen van je slaapkamer/ woonkameridee. en gewoon in de woonkamer gaan slapen. en je slaapkamer te gebruiken als study/peeskamer of kwekerij
Hahaha als ik niet zo vol doemscenario's zat kweekte ik vast wel net zoveel van die platjes als mijn huisgenote schimmel in haar huisraad en lichaamshoeken (volgens mij). Maar omdat ik in no-time van niet-roker (sig.) naar kettingroker ben gegaan en het heeeelll veel moeite kostte om dat een halt toe te roepen, heb ik het bij één keer blowen gehouden Aan de andere kant....handeltje-handeltje?

Maar dat idee wat jij zegt had ik idd, maar dan dus een slaapbank (bed én bank past daar niet door het keukenblok en ik ben juist blij dat ik van het veredelde-ziekenhuiskamer-idee af ben). Moeilijk moeilijk moeilijk.... Ik ga anders wel ff naar de woonsdag woensdag van Ikea. Voor een advies ofzo... Ik weet het écht niet meer...
pi_27461873
Waarom neem je niet zoiets met een goed matras erin?

pi_27461886
Ik ben trouwens heeelll, bijna extreem chaotisch, dus ik moet echt hard werken aan mijn discipline om zo'n slaapbank elke keer weer op te ruimen. Sowieso, want ik woon straks hartje stad op de begane grond
pi_27461889
hmm zelf zou ik als ik wat ruimte wou besparen een 1 persoons bed ombouwen,
aan het hoofdeinde de poten er onderuit. aan het voeteneinde opklapbare poten.
hoofdeinde aan de muur maken met zware scharnieren.

wil je je bed aan de kant omdat je de ruimte nodig hebt om bv. het als studeer kamer te gebruiken dan klap je het bed omhoog en zet het vast met een haakje bv.

heb je tenminste een bed van wat kwallitijd. en is redlijk vlot weg tewerken.
pi_27461907
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Waarom neem je niet zoiets met een goed matras erin?

[afbeelding]
Ik ben een kerel

En ik heet geen Ken.
pi_27462092
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:00 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik ben een kerel

En ik heet geen Ken.
Ze zijn er ook in het zwart en met een paar leuke kussens is het toch best leuk?
Je hebt dan gewoon een bank waar je ook comfortabel op kunt slapen.

Maar goed, succes ermee he
  zondag 29 mei 2005 @ 20:14:38 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27462277
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:57 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Hahaha als ik niet zo vol doemscenario's zat kweekte ik vast wel net zoveel van die platjes als mijn huisgenote schimmel in haar huisraad en lichaamshoeken (volgens mij). Maar omdat ik in no-time van niet-roker (sig.) naar kettingroker ben gegaan en het heeeelll veel moeite kostte om dat een halt toe te roepen, heb ik het bij één keer blowen gehouden Aan de andere kant....handeltje-handeltje?

Maar dat idee wat jij zegt had ik idd, maar dan dus een slaapbank (bed én bank past daar niet door het keukenblok en ik ben juist blij dat ik van het veredelde-ziekenhuiskamer-idee af ben). Moeilijk moeilijk moeilijk.... Ik ga anders wel ff naar de woonsdag woensdag van Ikea. Voor een advies ofzo... Ik weet het écht niet meer...
kweken was natuurlijk een geintje, net als pees kamer. maar een hoogslaper in je woonkamer is een goed plan. zet je je bankje eronder en de tv ervoor. doe je in je 'slaapkamer' een study.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27490447
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kweken was natuurlijk een geintje, net als pees kamer. maar een hoogslaper in je woonkamer is een goed plan. zet je je bankje eronder en de tv ervoor. doe je in je 'slaapkamer' een study.
Nou, in de slaapkamer moet het ook lukken! Ik neig nu toch meer naar een hoogslaper Zag zelfs dat er 2-pers hoogslapers bestaan, of ja, twijfelaars dan denk ik, en daar pas ik toch beter in met m'n 1.93 denk ik... Moet ik er alleen nog wél in kunnen komen
pi_27491114
Even een schaaltekeningetje gemaakt: als de slaapkamerdeur ricting gángetje openslaat (wat ik sowieso qua ruimte mag hopen maar even ben vergeten), past de door mij gewenste hoogslaper ook nog!
pi_27491988
Ik heb een slaapbank van de ikea en dat ding slaapt best goed. Ik gebruik hem alleen voor loges en soms als het te warm is (die bank staat in een kamer die beter is te koelen dan mijn slaapkamer). Op zich zou ik er geen problemen mee hebben om er altijd op te slapen, als het echt zou moeten. In-/uitklappen is in 20 seconden gebeurd.
Unox, the worst operating system.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:42:54 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27492357
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:37 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nou, in de slaapkamer moet het ook lukken! Ik neig nu toch meer naar een hoogslaper Zag zelfs dat er 2-pers hoogslapers bestaan, of ja, twijfelaars dan denk ik, en daar pas ik toch beter in met m'n 1.93 denk ik... Moet ik er alleen nog wél in kunnen komen
alweer een goed advies van zoalshetis
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27492563
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

alweer een goed advies van zoalshetis
Dat is...... zoals het is! en een maar he ipv of



Nu nog bidden, smeken en rituele slachtingen uitvoeren, in de hoop dat het dan ook daadwerkelijk past..
pi_27492659
Mijn slaapbank slaapt heerlijk
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27497824
je kan toch een hoogslaper nemen en daaronder een bank neerzetten
sorry voor al m'n typfouten
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:04:40 #37
37887 Dauthi
Progressive
pi_27499495
wat je ook doet ga niet op de vloer liggen, oftewel alleen een matras, want dat is ongezond. Aangezien je dan op tochthoogte ligt en ook nog is al het stof in ademt e.d.

Ik heb veel op een slaapbank geslapen, maar als dat ik vergelijk met mijn Hästens dan heb ik echt zoiets van nooit op een slaapbank
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_27499953
Past dat echt niet, een bankje en een klein burootje in die huiskamer??

Slaapbankjes zijn erg kut, ik heb ooit eens m'n heiligbeentje overbelast door die kutdingen, maar ik sliep er dan ook al maanden op..
Maar het lijkt me gewoon onhandig om te slapen in je woonkamer.
Apart slapen is gewoon frisser. En ik geloof dat zelfs je keuken in je woonkamer zit?
En daarbij is een burootje in de huiskamer waar de tv staat veel gezelligger.
pi_27500391
In de huiskamer komt een kast en een 3-zitsbank. Met een bureau in de sl.k. ben ik minder snel afgeleid én ik wil dus van het veredelde-ziekenhuiskamer-idee af. Woonkamer = woonkamer, en in het andere hok kan ik ongestoord studeren en slapen. En een mooie hoogslaper heb je bij Ikea al voor 150 euro

Dat woonkamertje is al klein, ik wil het niet te vol en opgepropt....
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:42:56 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27500433
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:41 schreef Waxxer het volgende:
In de huiskamer komt een kast en een 3-zitsbank. Met een bureau in de sl.k. ben ik minder snel afgeleid én ik wil dus van het veredelde-ziekenhuiskamer-idee af. Woonkamer = woonkamer, en in het andere hok kan ik ongestoord studeren en slapen. En een mooie hoogslaper heb je bij Ikea al voor 150 euro

Dat woonkamertje is al klein, ik wil het niet te vol en opgepropt....
hey waxxertje, prima keuze. ik kon gewoon je maten niet goed zien. beter zo . wees blij ermee en leef nog lang en gelukkig.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27502571
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:59 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Waarom neem je niet zoiets met een goed matras erin?

[afbeelding]
Die werkt niet als bank. Heb hem ook gehad, en de breedte van een maras is te lang als totaal zit oppervlakte. En kussens tegen je rug zakken weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')