abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_27451253
ik doe aan fitness, nou heb ik op internet gelezen dat ik beter eerst de krachttraining kan doen, omdat je dan nog al je energie hebt. Inplaats van eerst cardio omdat je dan je energie verbruikt en voor je krachttraining geen kracht meer hebt.

Maar nu heb ik ook van iemand gehoord dat je na je krachttraining geen cardio moet gaan doen omdat je dan je natuurlijke "anabolische hormonen" in je lichaam weer afbreekt, en dus minder spiergroe zal hebben.

Maar wat is nu waar?
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 29 mei 2005 @ 14:16:39 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_27451752
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:58 schreef surferr het volgende:
ik doe aan fitness, nou heb ik op internet gelezen dat ik beter eerst de krachttraining kan doen, omdat je dan nog al je energie hebt. Inplaats van eerst cardio omdat je dan je energie verbruikt en voor je krachttraining geen kracht meer hebt.

Maar nu heb ik ook van iemand gehoord dat je na je krachttraining geen cardio moet gaan doen omdat je dan je natuurlijke "anabolische hormonen" in je lichaam weer afbreekt, en dus minder spiergroe zal hebben.

Maar wat is nu waar?
Als je eerst krachttraining doet gebruiken je spieren deenergie die ze snel kunnen gebruiken. Als je daarna cardio gaat doen, begin je dus meteen met vetverbranden. Vetverbranding gaat pas in na ongeveer 20 minuten sporten. Wil je je richten op vet kwijtraken kun je dus best eerst KT doen ja.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_27451846
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:16 schreef stinkie het volgende:

[..]

Als je eerst krachttraining doet gebruiken je spieren deenergie die ze snel kunnen gebruiken. Als je daarna cardio gaat doen, begin je dus meteen met vetverbranden. Vetverbranding gaat pas in na ongeveer 20 minuten sporten. Wil je je richten op vet kwijtraken kun je dus best eerst KT doen ja.
maar het is niet zo dat je de krachttraining dan voor niks doet?
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 29 mei 2005 @ 14:40:03 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_27452391
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:20 schreef surferr het volgende:

[..]

maar het is niet zo dat je de krachttraining dan voor niks doet?
nee hoor. Je spiermassa zal toenemen en aangezien ze de snel beschikbare energie krijgen krijgen ze voldoende voedingsstoffen. Je haalt echter wel het meeste uit je cardio omdat je zo goed als meteen aan het vet gaat beginnen voor je energie.

Voor pure KT/bodybuilding moet je echter niet teveel cardio gaan doen, omdat je dan geen voedingsstoffen voor je spieren hebt, waardoor die niet kunnen groeien. Het is nogal afhankelijk van het doel dat je je stelt.

Voor meer info en uitgebreidere uitleg [centraal] BodyBuilding-Topic deel 12 en voorgaande deel.
[Centraal] Fitness topic deel 9
en nog topicje over supplementen Fitness: supplementen (niet zelf gevolgd maar mss staat er wat handigs in)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 29 mei 2005 @ 14:47:07 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27452577
Als je echt wilt groeien moet je zeker geen cardio na je KT gaan doen. (cortisol enzo)

In dat geval beter 's ochtends cardio en 's middags KT.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27453035
quote:
Op zondag 29 mei 2005 13:58 schreef surferr het volgende:
ik doe aan fitness, nou heb ik op internet gelezen dat ik beter eerst de krachttraining kan doen, omdat je dan nog al je energie hebt. Inplaats van eerst cardio omdat je dan je energie verbruikt en voor je krachttraining geen kracht meer hebt.

Maar nu heb ik ook van iemand gehoord dat je na je krachttraining geen cardio moet gaan doen omdat je dan je natuurlijke "anabolische hormonen" in je lichaam weer afbreekt, en dus minder spiergroe zal hebben.

Maar wat is nu waar?
Wat wil je precies bereiken? Als je puur spiermassatoename wilt hebben, zou ik me concentreren op krachtraining, af en toe icm cardio. Wil je wat spiermassatoename maar wel helemaal droog blijven, dan kun je meer cardio erbij doen.
Houdt er wel rekening mee dat je met een zware krachttraining ook al veel calorieen verbrandt. Niet alleen tijdens de training, maar ook tijdens je herstel..
  zondag 29 mei 2005 @ 16:54:37 #7
16715 Mylene
*schatje*
pi_27456343
schopje naar sport

>>>>>
pi_27465729
Bij gebrek aan beter hernoemen we dit topic maar ff.

Vorige deel: [Centraal] Fitness topic deel 9
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  Forum Admin zondag 29 mei 2005 @ 22:12:13 #9
58651 crew  murp
murp
pi_27465777
Ik verveel me altijd bij fitness... al dat gedoe... hoe kan je zo'n sport leuker maken?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:14:50 #10
35448 David_Aames
Abre los ojos...
pi_27611341
zal m'n vraag hier maar stellen.
Ben sinds deze week begonnen met sporten, krachttraaining en cardio, nu heb ik 2 dagen na de eerste keer nog spierpijn in mijn armen (komt gewoon omdat ik een watje van jewelste ben, geen paniek ) Nu is het toch niet verstandig om weer te gaan is het wel? gewoon nog een extra dagje wachten? Mij is altijd geleerd dat in de herstelperiode je spieren juist groeien, maar hoor van een vriend dat ie in het begin 6x per week ging, dat lijkt me dan niet helemaal slim is het wel?
"Forget everything you know about life, and just open your eyes..."
pi_27615490
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:20 schreef surferr het volgende:

[..]

maar het is niet zo dat je de krachttraining dan voor niks doet?
Ik doe ook aan fitness, en ook oefeningen voor de vele spieren bij de armen, borstkas, rug etc etc. Of je het krachttraining kan noemen weet ik niet (ik moet dan altijd meteen aan bankdrukken ed denken) maar na die oefeningen ben ik zo'n 20-22 min met cardio bezig. Als het slecht zou zijn dan had ik niet steeds wat gewicht kunnen verhogen bij elk van de oefeningen lijkt mij.

Ik zou mij alleen kunnen indenken dat als je bijv echt een 1,5 uur lang intensief aan KT doet (of een uur, dan is het ook nog best zwaar denk ik) en dan ook nog eens een 1 uur lang intensief cardio doet het wellicht iets teveel van het goede is voor je lichaam in het algemeen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:29:13 #12
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_27620468
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:12 schreef murp het volgende:
Ik verveel me altijd bij fitness... al dat gedoe... hoe kan je zo'n sport leuker maken?
Nou, als je vooruitgang ziet bij jezelf. Dat maakt het wel leuk. En tsja, het houdt je van de straat
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_27622216
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:14 schreef David_Aames het volgende:
zal m'n vraag hier maar stellen.
Ben sinds deze week begonnen met sporten, krachttraaining en cardio, nu heb ik 2 dagen na de eerste keer nog spierpijn in mijn armen (komt gewoon omdat ik een watje van jewelste ben, geen paniek ) Nu is het toch niet verstandig om weer te gaan is het wel? gewoon nog een extra dagje wachten? Mij is altijd geleerd dat in de herstelperiode je spieren juist groeien, maar hoor van een vriend dat ie in het begin 6x per week ging, dat lijkt me dan niet helemaal slim is het wel?
er is op zich niks mis met 6 keer in de week trainen. heb ik ook een tijd gedaan. Er is echter wel wat mis met 6 keer dezelfde spieren trainen. Een dag of 2 rust is wel nodig ja. Zeker als je spierpijn hebt. Geen pijn meer, dan kun je verder trainen. Na verloop van tijd hersteld je lichaam vanzelf sneller. Wat je dus zou kunnen doen is dag 1 buik en borst. Dag 2 rug. Dag 3 armen. Dag 4 benen en dag 5 weer buik en borst. Elke dag bezig, elke dag iets anders. Maar als je net begint zou ik er toch wel een rustpauze tussen doen. Bijvoorbeeld om de dag trainen, en zo spiergroepen afwisselen. Rustig opbouwen in plaats van jezelf de vernieling in te helpen. Zo blijft het ook langer leuk.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_27872978
wel kut dat je zoveel oefeningen doen moet, vooral been oefeningen heb ik vaak geen zin in
sorry voor al m'n typfouten
  maandag 13 juni 2005 @ 00:08:12 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_27873751
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:12 schreef murp het volgende:
Ik verveel me altijd bij fitness... al dat gedoe... hoe kan je zo'n sport leuker maken?
-Misschien een circuittraining
-Sowieso: hou het kort! In 3 kwartier kun / moet je klaar zijn. Maar in die tijd moet je de oefeningen die je doet dan ook écht perfect en intensief uitvoeren.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_27873775
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

-Misschien een circuittraining
-Sowieso: hou het kort! In 3 kwartier kun / moet je klaar zijn. Maar in die tijd moet je de oefeningen die je doet dan ook écht perfect en intensief uitvoeren.
je kan inderdaad snel klaar zijn, Ookal heb ik altijd het gevoel dat ik iets niet goed heb gedaan als ik binnen een uur klaar ben.

iedereen is trouwens ook doodstil tijdens dat fitness, als je ff kan praten met iemand gaat de tijd ook al een stuk sneller en dan hangt er ook niet zo'n gespannen sfeer (vind ik dan)
sorry voor al m'n typfouten
  Moderator donderdag 16 juni 2005 @ 23:58:00 #17
18653 crew  D.
pi_28002424
hoelang kun je het best per dag op een hometrainer trainen om het beste resultaat te boeken?
Vetverbranden is de bedoeling, en ik fiets nu 8km in 17 minuten.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:11:17 #18
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28002802
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:58 schreef D.Rose het volgende:
hoelang kun je het best per dag op een hometrainer trainen om het beste resultaat te boeken?
Vetverbranden is de bedoeling, en ik fiets nu 8km in 17 minuten.
Het is ook belangrijk om te weten op welke hartslag je fietst!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:20:03 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28003021
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:58 schreef D.Rose het volgende:
hoelang kun je het best per dag op een hometrainer trainen om het beste resultaat te boeken?
Vetverbranden is de bedoeling, en ik fiets nu 8km in 17 minuten.
Op de hometrainer zeggen kilometers niks natuurlijk!
Om vet te verbranden moet je lang trainen, en niet extreem intensief.... begin eens op.... 70% van je maximale hartslag
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 17 juni 2005 @ 00:22:26 #20
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_28003082
En je maximale hartslag is geloof ik 220 minus je leeftijd
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 08:18:06 #21
18653 crew  D.
pi_28006479
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:11 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Het is ook belangrijk om te weten op welke hartslag je fietst!
70% van 220 - leeftijd = 133
Ik rijd rond de 130, dus dat zit wel goed.
Het gaat mij vooral om hoelang rijden het beste is.
Of is het gewoon: hoe langer hoe beter?
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 08:21:06 #22
18653 crew  D.
pi_28006510
edit, dubbelpost
pi_28007949
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 23:58 schreef D.Rose het volgende:
hoelang kun je het best per dag op een hometrainer trainen om het beste resultaat te boeken?
Vetverbranden is de bedoeling, en ik fiets nu 8km in 17 minuten.
Afstand maakt niet uit, hartslag en tijdsduur wel. 17 minuten is nog niet genoeg om het punt te bereiken waarop je lichaam vet gaat verbranden. Je zal er nog mininaal een kwartier bij moeten doen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 10:03:24 #24
18653 crew  D.
pi_28008384
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 09:44 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

Afstand maakt niet uit, hartslag en tijdsduur wel. 17 minuten is nog niet genoeg om het punt te bereiken waarop je lichaam vet gaat verbranden. Je zal er nog mininaal een kwartier bij moeten doen.


een half uur? minimaal?

*nu al moe wordt
pi_28008475
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:03 schreef D.Rose het volgende:

[..]



een half uur? minimaal?

*nu al moe wordt
yup, pas na een minuut of 20 begint je lichaam het vet aan te spreken voor energie. Dus een half uur is wel het minimum ja.
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 17 juni 2005 @ 10:09:37 #26
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28008548
Als je voor het ontbijt fietst verbrand je meer vet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 10:14:28 #27
18653 crew  D.
pi_28008679
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als je voor het ontbijt fietst verbrand je meer vet
geen tijd voor
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:00:42 #28
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28012104
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:14 schreef D.Rose het volgende:
geen tijd voor
Tijd maken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 12:21:07 #29
18653 crew  D.
pi_28012820
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Tijd maken
*tijdmaakkit gaat bestellen
pi_28188049
k heb besloten dat ik ook maar een beetje wil afvallen (vooral me buik) maar had nog een paar vraagjes. Ik heb al wat dingetjes gelezen over voeding maar lees nu zoveel door elkaar (vooral omdat het een over bodybuilden gaat en andere over afvallen) dat ik dus niet weet wat wel of niet goed is.

Ik wil dus vooral afvallen door thuis te gaan trainen. Binnenkort hebben we thuis een crosstrainer en een roeimachine is al aanwezig. Ook kan ik gewoon fietsen wanneer ik wil (buiten dan). Ik vroeg me dus af waar ik nou op moet letten bij het eten. Juist wel of geen extra eiwitten/koolhydraten voor het trainen. Wat zijn nou echt producten waar ik af moet blijven (naast chips en koekies natuurlijk) en wat is weer goed om te eten. k las bvb dat brood juist heel slecht is als je wil afvallen, en ik dacht juist altijd dat het erg goed was.

Ook vroeg ik me af hoe ik het best kan trainen. Ik lees vaak dat mensen die aan krachttraining doen een rustdag nemen, maar is dit ook nodig bij cardio? En kan ik het best lang doen met een lage hartslag of kort met hoge?

Is het ook verstandig, vooral omdat het om me buik gaat, om naast de cardio nog iets van sit-ups te gaan doen om extra aan m'n buik te werken, of zal dat juist contra gaan werken?
pi_28188628
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:27 schreef ajampaniki het volgende:
k heb besloten dat ik ook maar een beetje wil afvallen (vooral me buik) maar had nog een paar vraagjes. Ik heb al wat dingetjes gelezen over voeding maar lees nu zoveel door elkaar (vooral omdat het een over bodybuilden gaat en andere over afvallen) dat ik dus niet weet wat wel of niet goed is.

Ik wil dus vooral afvallen door thuis te gaan trainen. Binnenkort hebben we thuis een crosstrainer en een roeimachine is al aanwezig. Ook kan ik gewoon fietsen wanneer ik wil (buiten dan). Ik vroeg me dus af waar ik nou op moet letten bij het eten. Juist wel of geen extra eiwitten/koolhydraten voor het trainen. Wat zijn nou echt producten waar ik af moet blijven (naast chips en koekies natuurlijk) en wat is weer goed om te eten. k las bvb dat brood juist heel slecht is als je wil afvallen, en ik dacht juist altijd dat het erg goed was.

Ook vroeg ik me af hoe ik het best kan trainen. Ik lees vaak dat mensen die aan krachttraining doen een rustdag nemen, maar is dit ook nodig bij cardio? En kan ik het best lang doen met een lage hartslag of kort met hoge?

Is het ook verstandig, vooral omdat het om me buik gaat, om naast de cardio nog iets van sit-ups te gaan doen om extra aan m'n buik te werken, of zal dat juist contra gaan werken?
koolhydraten gebruik je voor het opbouwen van spiermassa, maar als je je spieren niet genoeg afbeult gebeurt er dus niks van afvallen. Als je een paar kilo kwijt wilt en je gaat sporten hoef je niet veel specfieke dingen te laten staan of te eten. Het gebruikelijk normale eten. Eventueel kun je je ontbijt/lunch vervangen door shakes.

Rust moet je nemen als je spierpijn hebt of erg moe bent. Naarmate je langer sport zal je herstel periode korter worden waardoor je bijv. elke dag zou kunnen gaan cardioen. Varieer wel met het type cardio (lopen, fietsen) om gewenning te voorkomen. Wel minimaal een half uur, anders helpt het niets omdat je lichaam pas vet verbrand na een minuut of 20.

Die situps om je buik weg te werken zullen niet helpen. Lokaal vetverbranden bestaat niet. Die situps zullen alleen je buikspieren versterken (wat niet slecht is).
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  Forum Admin vrijdag 24 juni 2005 @ 22:36:50 #32
58651 crew  murp
murp
pi_28207427
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:29 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Nou, als je vooruitgang ziet bij jezelf. Dat maakt het wel leuk. En tsja, het houdt je van de straat
2,5 jaar in het leger gezeten.. en daar moest je sporten.... ik ben nu sportmoe....
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:25:27 #33
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_28386126
Dankzij het fitnessen (en dan voornamelijk het bankdrukken) heb ik het voor elkaar gekregen een van mijn polsen te overbelasten. Ik heb nu dus constant pijn in mijn pols, en van werken met een muis wordt het ook nog eens erger (handig als je IT-er bent).

De sportschooleigenaar die ook fysio is heeft er even naar gekeken, en volgens hem is een van de pezen overbelast. De oplossing hiervoor is zo simpel als: rust. Ik zit dus momenteel met mijn linkerhand te muizen (terwijl ik rechts ben), en tevens slik ik 3 ibuprofen per dag (=ontsteking remmend). Ik heb dit ooit eerder gehad door zwaar werk in de supermarkt en toen heeft het wel een half jaar geduurt. Ik hoop nu dat het deze keer wat sneller voorbij gaat, zodat ik zo snel mogelijk weer verder kan trainen (niet trainen = achteruit gang vrees ik).

De grote vraag die ik nu heb: hoe zorg ik dat het zo snel mogelijk over gaat, en hoe voorkom ik dat het weer gebeurt. Ik bind mijn handen/polsen al iedere keer in met boks bandage, maar ik twijfel of dit wel voldoende is.
pi_28387268
Enerzijds een bekend probleem.

Wat mij geholpen heeft is Glucosamine. Een voedingssupplement die kraakbeen bevat wat je niet in het dagelijks voedsel zult tegenkomen. Gewoon te halen bij drogisterij als Trekvat en Kruidpleister.

Nu je niet kan bankdrukken zou ik veel cardiöen. En dan gebruik maken van de crosstrainer. Vooral het laatste heeft me veel geholpen.

Gaan muizen met de andere hand werd mij niet aangeraden door de fysio. Omdat je arm deze beweging niet gewend is, krijg je daar juist RSI van.

Daarnaast rusten, rusten en rusten. Zorg dat je je pols zo min mogelijk gebruikt. Dus ik hoop dat je een vriendin hebt

En de volgende keer met bankdrukken niet je polsen in een bijna hoek van 90 graden gebruiken. Je polsen zo recht mogelijk houden. Een spotter / trainingsmaatje is daarbij handig.

Suc6!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:01:24 #35
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_28387581
Ik ga nu veel minder naar de sportschool, want ik train dus het hele bovenlichaam tijdelijk niet (want als ik ook maar iets doe dan merk ik dat na de tijd meteen). Veel cardioen is dus de oplossing, maar gaat mij vrij snel vervelen.
Het kan wel zijn dat muizen met links niet goed is, maar muizen met rechts resulteert vrij direct in pijn. Dus dan tijdelijk maar naar links met die muis

zijn er trouwens ook nog betere hulpmiddelen dan box bandage om de polsen te steunen?
pi_28390494
Allereerst is het erg belangrijk om te weten op welke manier je "drukt"
misschien is je manier van vasthouden en uitdrukken erg belqastend voor je polsen en kun je in vervolg daar op letten..
Verder is rust naar mijns inziens nooit goed geweest.. Ik heb dat mensen nog nooit voorgesteld. Zelf zou ik tegen je zeggen om ongeveer elk uur pols oefeningen te doen die zorgen voor een goede doorbloeding van de pols. Je fysio zegt dat je overbelaste pezen hebt, dit zou heel goed kunnen. Aangezien polsen een minder sneller hersteltijd hebben (zijn minder doorbloed) zal het inderdaad langer duren. Maar polsoefeningen zorgen wel voor een betere doorbloeding waardoor de afvalstoffen sneller afgevoerd kunnen worden en je pols sneller kan herstellen.
Verder zal ik je ook adviseren om je polsen te masseren. Denk dan aan veel druk zetten met de vingertoppen en de duimen van je andere hand. Massages langzaam uitvoeren, met veel druk. Dit zorgt ervoor dat de afvalstoffen worden afgevoerd..
Ook kun je de zijkanten van je andere hand gebruiken (duimmuis en pinkmuis)
mini rulez the world
pi_28390773
Oh ja, een bandage zou wel makkelijk zijn tijdens bijvoorbeeld de werkzaamheden waarbij je veel pijn hebt. Dan kun je toch werken en heeft de pols een bepaalde positie waarin hij niet belast wordt.
Waar heb je eigenlijk pijn? Bovenop of onderop? Want als je aan het muizen bent ligt je pols ook in een ongemakkelijke positie waarbij bloedvaten etc worden afgeknelt en pezen overbelast kunnen worden. Let dus ook daarbij goed op. Bijvoorbeeld zo muizen dat je pols een goede ondersteuning heeft....
mini rulez the world
pi_28503721
Na een hardnekkige zware blessure ga ik ook weer bezig.

Ik wil eerst veel vet verbranden en later sterker worden.... (meer spieren kweken)
Met name gezien de sport die bedrijf , voetbal, is afslanken een 1e prioritiet. Maar spieren kweken is dan zeker zo belangrijk.

Welke volgorde kan ik het beste hanteren?
pi_28654364
Tvp, al loopt deze niet zo snel zie ik, jammer.

Ga vanaf volgende week op fitness, individueel fitness. Gezien mijn doelen, raadde zij mij aan dat ik minstens 3x p/w wat zou moeten doen. Kan onbeperkt alles doen, dus ik ga iig fitness en bodypump doen, die laatste hadden ze het telkens over tegen mij, zou goed aansluiten bij wat ik wil ofzo. En ook bodycombat, lijkt me zelf erg leuk, beetje vechten enzo onder muziek. En spinning, pilates, bodyattack, bodyjam, rpm, bodybalance etc ga en kan ik ook allemaal uitproberen. Ideaal, en erg cool lijkt het me.

Heb er erg zin in, ook ben ik sinds 3 dagen begonnen met een weightgainer om meer koolhydraten etc binnen te krijgen. Gezien het niet mijn bedoeling is om af te vallen, maar juist krachtiger, leniger etc te worden. Zie alleen maar positieve dingen eraan .
  zondag 10 juli 2005 @ 12:45:01 #40
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_28678167
laat die weightgainers maar achterwege dan... eerst zorgen dat je je normale voeding in orde hebt; en voldoende eiwitten binnen krijgt en dan pas shakes (bij voorkeur whey shakes, en geen weightgainer, veels te veel suikers)
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_28715138
Even een vraagje tussendoor. Wat is het verschil tussen een halterstang en een curlstang. Is de ene bijvoorbeeld ergens beter voor geschikt, of komt het op hetzelfde neer?

Thanks
pi_28718884
Wat is de juiste manier van sit-ups? Wanneer ik het doe krijg ik eerder spaningen in mijn nek en rug dan in mijn buik..
  dinsdag 12 juli 2005 @ 20:35:54 #43
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_28748397
Nog een vraagje tussendoor:

Ik zit niet op fitness, maar doe veel zelf thuis en bij Jiu-Jitsu 4x per week.

Echter als ik push-ups doe of schouderophalen met gewichten, gaat mijn rechterschouder altijd ontzettend hard 'knak' geluiden maken. Iemand enig idee waarom precies en hoe schadelijk dit is?
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_28896252
Hey fitness fanaten,

Ik had een vraagje. Ik ben op zoek naar fitness programma (als in computer software) die als het ware als je personal coach op kan treden en adviezen geeft enzo.

Nu heb ik geen idee wat voor titels er op dit gebied zijn. Ik heb wel Yourself Fitness gevonden maar volgens mij is dat meer een soort aerobics dan krachttraining.

Alle tips zijn welkom
  zondag 17 juli 2005 @ 23:59:29 #45
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_28896759
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 15:47 schreef sweetgirly het volgende:

Ga vanaf volgende week op fitness, individueel fitness. Gezien mijn doelen, raadde zij mij aan dat ik minstens 3x p/w wat zou moeten doen. Kan onbeperkt alles doen, dus ik ga iig fitness en bodypump doen, die laatste hadden ze het telkens over tegen mij, zou goed aansluiten bij wat ik wil ofzo. En ook bodycombat, lijkt me zelf erg leuk, beetje vechten enzo onder muziek. En spinning, pilates, bodyattack, bodyjam, rpm, bodybalance etc ga en kan ik ook allemaal uitproberen. Ideaal, en erg cool lijkt het me.
Die groepstrainingen van Les Mills zijn echt echt heel erg gaaf. Vooral Body Attack vind ik heerlijk, loodzwaar, maar zo ontzettend goed voor je conditie en je algehele gestel. Ik heb ook echt het idee dat ik na een uurtje groepstraining veel intensiever bezig ben geweest dan na drie uur individuele fitness. Daar komt dan ook nog eens bij dat de groepjes waar ik in zit erg leuk zijn . Ik begon met twee uurtjes per week (1 uur combat, 1 uur pump), maar zit inmiddels aan de 9 uur per week (1 uur attack, 3 uur pump, 2 uur balance en 2 uur combat). Het is echt verslavend .
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_28962619
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:45 schreef schwa78 het volgende:
Hey fitness fanaten,

Ik had een vraagje. Ik ben op zoek naar fitness programma (als in computer software) die als het ware als je personal coach op kan treden en adviezen geeft enzo.

Nu heb ik geen idee wat voor titels er op dit gebied zijn. Ik heb wel Yourself Fitness gevonden maar volgens mij is dat meer een soort aerobics dan krachttraining.

Alle tips zijn welkom
anyone?
pi_29052003
Ik val misschien een beetje met de deur in huis, maar wat is een goede hometrainer (fietsen) waarop je ook een beetje digitaal kunt benchmarken. Omwentelingen, tijd, hartslag, 'versnelling' nummer en tijd zijn wel leuk. Eventueel dat je programma's kunt draaien met een wisselend parcour.

Ik kan er weinig over vinden en weet ook echt niet wat goed is.
pi_29097168
Volgens mij kunnen zo goed als alle hometrainers de functies wel die je aangeeft.

Alleen een hartslagmeter zit er niet standaard bij, maar dat wordt wel altijd vermeld.
pi_29099676
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 20:35 schreef Stroomschok het volgende:
Nog een vraagje tussendoor:

Ik zit niet op fitness, maar doe veel zelf thuis en bij Jiu-Jitsu 4x per week.

Echter als ik push-ups doe of schouderophalen met gewichten, gaat mijn rechterschouder altijd ontzettend hard 'knak' geluiden maken. Iemand enig idee waarom precies en hoe schadelijk dit is?
geen pijn of iets? Kan je botvlies zijn, net als met je vingers knakken.....
of misschien combinatoe vechtsport/krachttraining. Qua spieropbouw zijn het precies elkaars tegenovergestelde: lang & dun vs. kort en dik. Kan zijn dat je schouder gewricht hier wat moeite mee heeft. Bij twijfel zou ik sowieso even een huisarts bellen
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29100468
Ik fitness ook, maar merk wel dat ik fitness toch een stuk saaier vind dan een groepsles van Les Mills, zoals bodypump wat ik ook doe. Met bodypump is het uur zo voorbij en als ik ga fitnessen dan schiet de tijd echt niet op voor mijn gevoel. In de sportschool waar ik zit praat ook niemand met elkaar en ik ken ook niemand om samen mee te gaan sporten. Iemand tips om het toch wat leuker te maken? Want ga soms echt met tegenzin fitnessen nu, of ik sla helemaal over, gewoon omdat ik het niet echt boeiend vind zoals het nu gaat.
pi_29101191
zoek een andere sport
een sport die je met tegenzin doet werkt toch niet, het moet wel leuk blijven.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:57:36 #52
94397 Stroomschok
File op het zandpad
pi_29155388
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:40 schreef Gebakken_vissie het volgende:

[..]

geen pijn of iets? Kan je botvlies zijn, net als met je vingers knakken.....
of misschien combinatoe vechtsport/krachttraining. Qua spieropbouw zijn het precies elkaars tegenovergestelde: lang & dun vs. kort en dik. Kan zijn dat je schouder gewricht hier wat moeite mee heeft. Bij twijfel zou ik sowieso even een huisarts bellen
Nee het doet verder helemaal geen zeer. Soms als het echt hard gaat voel ik iets licht verschuiven.
He is niet iets als het botvlies in vingers denk ik, aangezien dat meestal maar 1 keer kan in de zoveel tijd.

Bij mijn schouder kan het echt iedere keer dat ik bijvoorbeeld opdruk. Als ik warm ben, heb ik er minder last van.

Is het mogelijk door onderontwikkeling van de schouderspieren aan de rugkant? Nu let ik daar al normaliter op met trainen door het ongeveer even veel aandacht te geven, maar misschien moet het toch meer aandacht hebben.

Nog een vraagje: Wat voor een soort schema moet je ongeveer aanhouden als je wel sterker wil worden en je spieren en pezen blessureresistenter wil maken, maar niet teveel aan gewicht wilt toenemen?

Zowiezo vet zoveel mogelijk wegtrainen (niet dat er veel zit), dus ik neem aan extra cardio, ook voor conditie. Maar wat voor hoeveelheden van reps, sets en % van je 1 rep maximaal?

[ Bericht 16% gewijzigd door Stroomschok op 26-07-2005 23:06:06 ]
Da's nou Kwalitatief Uitermate Teleurstellend!
Fok! Fotoboek
pi_29209459
Hallo iedereen,

ik wil volgende maand voor het eerst beginnen met fitnessen...
Ik ben 18 jaar, 1,90 lang, en weeg 72 kilo.
Ik wil graag wat steviger/zwaarder worden, en de enige manier om dat te doen is door spieren te kweken. (Ik eet echt belachelijk veel, maar kom nooit een kilo aan)

Ik zit al een tijdje met het idee om te gaan trainen, maar voel me toch een beetje geintimideerd daar in de sportschool...
Al die grote gasten die "tig" kilo kunnen drukken, en daar kom ik met m'n 72 kilo aan de haak.
Ik heb altijd het idee dat ze me de hele tijd aan kijken en een beetje zitten te lachen.

Maar ja, volgende maand toch maar een poging doen
Signature verwijderd door FA
  vrijdag 29 juli 2005 @ 09:29:01 #54
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts CrewŽ
pi_29225435
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:04 schreef Driverrrr het volgende:Ik eet echt belachelijk veel, maar kom nooit een kilo aan
Mijn ervaring is, dat de mensen die denken dat ze veel eten eigenlijk nog steeds niets binnen krijgen. Schrijf eens op wat je allemaal op een dag eet.
Ceci n'est pas une signature.
pi_29239385
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 09:29 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Mijn ervaring is, dat de mensen die denken dat ze veel eten eigenlijk nog steeds niets binnen krijgen. Schrijf eens op wat je allemaal op een dag eet.
Okay, ik zal precies opschrijven wat ik gisteren gegeten heb.

6 uur opstaan, niks eten.

7 uur beginnen met werken

9.30 pauze, dan eet ik 2 croissanten en een Vifit drank.

11.30 pauze, meestal 2 snacks (frikandelbroodjes etc.), een beetje fruit, en 0,5 liter cola.

14.30 pauze, 1 croissantje en een gevulde koek.

17.30 avondeten: 2 borden spaghetti

20.00 halve zak chips

22.00: 4 boterhammen

0.00: slapen


dat is een gemiddelde dag, lijkt me best veel toch?
Signature verwijderd door FA
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:11:10 #56
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_29245345
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:45 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Okay, ik zal precies opschrijven wat ik gisteren gegeten heb.

KNIP

dat is een gemiddelde dag, lijkt me best veel toch?
Ik vind het eigenlijk best wel meevallen.

Mijn dag zo ongeveer:

07 uur: 3 broodjes, banaan, 2 glazen melk
10 uur: 2 broodjes, wat te drinken.
13 uur: 6 broodjes, appel, 2 glazen melk
16 uur: Iets van sultana en wat te drinken
18 uur: groot bord met groente
20 uur: Koekje
22 uur: 2 broodjes

En ik bljif maar water drinken..
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_29245468
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:45 schreef Driverrrr het volgende:

[..]

Okay, ik zal precies opschrijven wat ik gisteren gegeten heb.

6 uur opstaan, niks eten.

7 uur beginnen met werken

9.30 pauze, dan eet ik 2 croissanten en een Vifit drank.

11.30 pauze, meestal 2 snacks (frikandelbroodjes etc.), een beetje fruit, en 0,5 liter cola.

14.30 pauze, 1 croissantje en een gevulde koek.

17.30 avondeten: 2 borden spaghetti

20.00 halve zak chips

22.00: 4 boterhammen

0.00: slapen


dat is een gemiddelde dag, lijkt me best veel toch?
je gaat de fout al in dor niet te ontbijten. Ik krijg 's ochtends ook niks door me strok, behalve shakes. Begin daar eens mee. Dat ga je sowieso nodig hebben als je meer gaat sporten
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29246543
in croissantjes zit niks.
in snacks zit ook weinig voedzaams

eigenlijk eet je vrij weinig goede dingen behalve de spaghetti

daarnaast is dit verre van belachelijk veel.

neem meer eiwitten en koolhydraten en de hele meuk, genoeg topics over te vidnen..
pi_29248903
Ligt ook echt aan de persoon.

Gister heb ik alleen aan brood al 8 witte bollen met vleeswaren, en 8 bruine boterhammen met tomaat, kaas enzovoort op.

Verder nog drie broodjes gyros (zelf gebakken door moeders), twee biertjes, een liter yoki, een liter melk, een halve liter dubbelfrisss, en een stuk of acht bitterballen. Maar ik ben niet zo'n 'zoetbek'
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:11:59 #60
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_29251799
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:04 schreef Driverrrr het volgende:

Ik zit al een tijdje met het idee om te gaan trainen, maar voel me toch een beetje geintimideerd daar in de sportschool...
Al die grote gasten die "tig" kilo kunnen drukken, en daar kom ik met m'n 72 kilo aan de haak.
Ik heb altijd het idee dat ze me de hele tijd aan kijken en een beetje zitten te lachen.
Nou ja zeg, je moet toch ergens beginnen? Denk je nou echt dat die grote gasten in het begin al zo groot waren?

Oja, lees je ook even in qua voeding.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 30 juli 2005 @ 16:23:20 #61
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts CrewŽ
pi_29267922
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:45 schreef Driverrrr het volgende:
dat is een gemiddelde dag, lijkt me best veel toch?
Zoals ik al dacht... Niks persoonlijks, maar ik heb dit in het verleden al zo vaak gehoord.

Belangrijkste punten: meer kalorieën, veel meer eiwit, goed ontbijten.


(en FYI: wat jij op een dag eet, dat schrokte ik voor de lunch soms al weg )
Ceci n'est pas une signature.
pi_29507239
Op enigzins ander punt: wat is het toch met sportscholen en het volume van de muziek? Bij de vorige sportschool stond de muziek op een lekker niveau, niet te hard, niet te zacht, gewoon perfect. Nu ben ik verhuisd en op zoek gegaan naar een andere sportschool, en werkelijk overal staat de muziek op standje Dance Valley.
  maandag 8 augustus 2005 @ 22:19:54 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29507486
Ik heb liever geen muziek dan te hard.
Tussen de oefeningen door is het wel lekker maar als ik met een stang vol ijzer op mn schouders sta moet ik me overal voor af kunnen sluiten.
PS, als je vindt dat de muziek te hard staat kun je gewoon vragen of t zachter mag
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29580413
Ik kom me hier ook even melden

Sinds afgelopen week ben ik beginnen fitnessen. De bedoeling is toch om gemiddeld 3 x per week te gaan: 1 uurtje cardio, half uurtje krachttraining.
Aangezien jullie hier blijkbaar al lang bezig zijn, vraag ik me af vanaf welk moment ik zo ongeveer resultaat mag verwachten. Aangezien ik een vrouw ben, bedoel ik met resultaat uiteraard een iets slankere lijn

Iemand een idee?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:02:05 #65
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29580480
Eh.... weekje of 4?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29580518
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Eh.... weekje of 4?
Ow, dit klinkt leuk!
Moest dit lukken, dan hou ik het wel vol.
Ik ben echt zo iemand die resultaat moet zien, anders geef ik het zeker veel te rap op
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:09:52 #67
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29580600
En nog een (hopelijk overbodige) tip voor de krachttraining:
Natuurlijk eerst ff zorgen dat je de bewegingen goed onder de knie hebt, maar het is wel de bedoeling dat je jezelf echt tot het uiterste pusht! Op ieder apparaat alleen maar 1 schijfje van 5 kilo in slaap schommelen daar schiet je niks mee op.
Je hoeft écht niet bang te zijn dat je er zo uit gaat zien:

Succes
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29580681
lol thx

Het is zeker en vast niet mijn bedoeling om er zo uit te zien hoor
Mijn kleren een maatje (of twee/drie ) minder en ik ben al supercontent. Spieren zijn niet echt aan mij besteed
pi_29903295
Ik heb wat vragen.
Ik doe nu voor de vijfde week fitness, en in het begin had ik heel erg last van spierpijn, maar later steeds minder.
Gisteren had ik 4,5 uur gefitnessed waarvan anderhalf uur cardio en de rest veel te zwaar op die apparaten met gewichten, met veel pauze.
Maar in ieder geval hadden al mijn spieren een flinke opdonder gekregen.
Nu gebruik ik Creatine, HMB en Whey Protein voor spierverzadiging, herstel etc. en vandaag had ik helemaal geen last van spierpijn.
Betekent dat dat je spieren door die supplementen helemaal hersteld zijn?
Of kan je alsnog beschadigde spieren hebben terwijl je het niet merkt, en is het dan beter om de volgende dag niet weer te zwaar te trainen?

Ik heb nu een nieuw schema, 3 dagen iedere dag andere spiergroepen, en dat betekent veel minder oefening3en per dag.
Maar ik vind het wel heel leuk met die dumbells etc.
Ik heb bijvoorbeeld 30 kilo gedrukt, maar dat vind ik nog maar magertjes.
Vinden jullie dat een redelijk gewicht?
En is het haalbaar om binnen 2 maanden het dubbele te drukken?
Misschien moet ik dan 6x per week (dus 2x iedere spiergroep) trainen voor enig resultaat?
Daarnaast doe ik ook veel cardio, maar dat zal niet zoveel invloed hebben op het spiervolume?
Veel vragen, ik hoop dat mensen me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Edit:
Vergeten te vertellen, ik moet dus 4 sets van 8 herhalingen doen.
@luna
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:49:48 #70
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_29903708
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:41 schreef boempa het volgende:
Ik heb wat vragen.
Ik doe nu voor de vijfde week fitness, en in het begin had ik heel erg last van spierpijn, maar later steeds minder.
Gisteren had ik 4,5 uur gefitnessed waarvan anderhalf uur cardio en de rest veel te zwaar op die apparaten met gewichten, met veel pauze.
Maar in ieder geval hadden al mijn spieren een flinke opdonder gekregen.
Nu gebruik ik Creatine, HMB en Whey Protein voor spierverzadiging, herstel etc. en vandaag had ik helemaal geen last van spierpijn.
Betekent dat dat je spieren door die supplementen helemaal hersteld zijn?
Of kan je alsnog beschadigde spieren hebben terwijl je het niet merkt, en is het dan beter om de volgende dag niet weer te zwaar te trainen?

Ik heb nu een nieuw schema, 3 dagen iedere dag andere spiergroepen, en dat betekent veel minder oefening3en per dag.
Maar ik vind het wel heel leuk met die dumbells etc.
Ik heb bijvoorbeeld 30 kilo gedrukt, maar dat vind ik nog maar magertjes.
Vinden jullie dat een redelijk gewicht?
En is het haalbaar om binnen 2 maanden het dubbele te drukken?
Misschien moet ik dan 6x per week (dus 2x iedere spiergroep) trainen voor enig resultaat?
Daarnaast doe ik ook veel cardio, maar dat zal niet zoveel invloed hebben op het spiervolume?
Veel vragen, ik hoop dat mensen me kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Als je dit echt meent:

Ten eerste: waarom eis je zoveel van je lichaam? Het is pas de 5e week voor je en dan kan je niet verwachten dat je extreem veel kan merken. Ook vind ik het gebruik van allerlei supplementen niet echt normaal voor iemand die 5 weken op fitness zit. Prima als je het al wat langer doet, en weet wat je lichaam kan.

En over je laatste stuk:

Dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Sommige mensen maken snel progressie, sommige niet.
Sommige spiergroepen hebben langer herstel nodig dan anderen. Ik denk dat je ook veel informatie kunt vinden in het Bodybuilding topic.

Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_29904090
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:41 schreef boempa het volgende:
Ik heb wat vragen.
Ik doe nu voor de vijfde week fitness, en in het begin had ik heel erg last van spierpijn, maar later steeds minder.
Gisteren had ik 4,5 uur gefitnessed waarvan anderhalf uur cardio en de rest veel te zwaar op die apparaten met gewichten, met veel pauze.
Maar in ieder geval hadden al mijn spieren een flinke opdonder gekregen.
Nu gebruik ik Creatine, HMB en Whey Protein voor spierverzadiging, herstel etc. en vandaag had ik helemaal geen last van spierpijn.
Betekent dat dat je spieren door die supplementen helemaal hersteld zijn?
Of kan je alsnog beschadigde spieren hebben terwijl je het niet merkt, en is het dan beter om de volgende dag niet weer te zwaar te trainen?

Ik heb nu een nieuw schema, 3 dagen iedere dag andere spiergroepen, en dat betekent veel minder oefening3en per dag.
Maar ik vind het wel heel leuk met die dumbells etc.
Ik heb bijvoorbeeld 30 kilo gedrukt, maar dat vind ik nog maar magertjes.
Vinden jullie dat een redelijk gewicht?
En is het haalbaar om binnen 2 maanden het dubbele te drukken?
Misschien moet ik dan 6x per week (dus 2x iedere spiergroep) trainen voor enig resultaat?
Daarnaast doe ik ook veel cardio, maar dat zal niet zoveel invloed hebben op het spiervolume?
Veel vragen, ik hoop dat mensen me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Edit:
Vergeten te vertellen, ik moet dus 4 sets van 8 herhalingen doen.
van wie moet dat? Trainer?
Als je er al een hebt, onmiddelijk andere zoeken.
Ten eerste is trainen werken en niet middeltjes snoepen, zeker niet als je net begint. Eerst je lichaam zover mogelijk op eigen kracht krijgen. De 'extra's' komen wel als het nodig is.

Daarna, zoveel cardio icm zoveel KT. Zinloos. Cardio is vet en energie verbranden. KT is spieren opbouwen. Spieren hebben voedsel nodig. Voedsel dat je lichaam straks niet meer heeft.

Begin eens bij het begin: wat wil je bereiken. Massa (spieren) of afvallen? Afvallen? Doe dan cardio met een klein beetje KT. Massa? Dan de cardio minimaliseren.

Hoevaal per week je traint ligt eraan wat je aankan en hoe je traint. Elke dag hoeft geen probleem te zijn, als je maar niet elke dag dezelfde spieren pakt. Geef ze minimaal een dag rust. Daarnaast kunnen sommigen spieren meer hebben dan andere. Vergeet ook niet tegenovergesteld te trainen. Dus borst en dan rug anders krijg je zo'n leuk a-symetrisch figuur. Stel dat je alleen borst doet maar geen rug. Enorme borstspieren die je krom trekken omdat je rug de boel niet recht kan houden.

Zorg voor een goede voeding en rust dan heb je ook geen poeders shakes en noem maar op nodig
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:59:28 #72
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29904147
Ik was gisteren ff wezen trainen bij Health City Toolenburg (Hoofddorp). (n vriend had van die vrijkaartjes om t een keer te proberen)
Wát een f*cking pussygym zeg!
Ze hebben niet eens een squatrek, geen Roman Chair, alleen maar van die design Technogym apparaten (die met van die organische vormen, grijzen buizen en bruine kussens, je moet gvd op het kaartje kijken om te zien wat voor apparaat het moet voorstellen męn! ), véél te chique kleedkamers.
Nee, niks voor mij.
Wat dan wel weer aardig was: je kon gratis (lees inbegrepen bij de 65 euro per maand die je zou betalen voor onbeperkt ) koffie en fris pakken.

Ik zat eerst bij Health City Nieuw Vennep, maar daar ben ik ook al een jaar weg omdat ik het een ballentent vond worden, en Health City Toolenburg is nķg veel erger.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29904569
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik was gisteren ff wezen trainen bij Health City Toolenburg (Hoofddorp). (n vriend had van die vrijkaartjes om t een keer te proberen)
Wát een f*cking pussygym zeg!
Ze hebben niet eens een squatrek, geen Roman Chair, alleen maar van die design Technogym apparaten (die met van die organische vormen, grijzen buizen en bruine kussens, je moet gvd op het kaartje kijken om te zien wat voor apparaat het moet voorstellen męn! ), véél te chique kleedkamers.
Nee, niks voor mij.
Wat dan wel weer aardig was: je kon gratis (lees inbegrepen bij de 65 euro per maand die je zou betalen voor onbeperkt ) koffie en fris pakken.

Ik zat eerst bij Health City Nieuw Vennep, maar daar ben ik ook al een jaar weg omdat ik het een ballentent vond worden, en Health City Toolenburg is nķg veel erger.
idem als fitness first. hebben dan weer wel de juiste apperaten om echt te kunen trainen, maar ook gratis bij die 60/maand videotheek, sauna en drinken en fruit
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_29904796
Ik moet nog een dunnere buik krijgen, vandaar dat ik zoveel cardio doe.
Maar ik vind het ook gewoon leuk om zowel krachttraining als cardio te doen, dan heb ik echt het idee dat mijn geest in een goede balans is.
Ik wil niet dat ik op een gegeven moment een en al spier ben na wat jaren, maar ook niet heel slank met een superconditie, mijn doel is dus om het goede van beide werelden te hebben, en te kijken wat ik aankan.

Wat mij dus opvalt is dat die mensen die heel veel gewicht kunnen drukken enzo, niet eens cardio doen, en degenen die veel cardio doen, juist niet veel gewicht kunnen hebben.

Owja, kan iemand nog even antwoorden op de vraag of wanneer je de volgende dag geen spierpijn hebt, of de spieren dan al hersteld zijn, of dat dat niet perse hoeft?
@luna
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:16:15 #75
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29904841
Bijna álle sportscholen lopen op dit moment de All Sports - formule te klonen.

Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:18:03 #76
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29904919
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:15 schreef boempa het volgende:
Wat mij dus opvalt is dat die mensen die heel veel gewicht kunnen drukken enzo, niet eens cardio doen, en degenen die veel cardio doen, juist niet veel gewicht kunnen hebben.
Ik til gigantische gewichten in de sportschool, en mijn conditietrainingen doe ik lekker buiten
(ik zie mezelf al bezig op zo'n crosstrainer zeg )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29905831
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:18 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ik til gigantische gewichten in de sportschool, en mijn conditietrainingen doe ik lekker buiten
(ik zie mezelf al bezig op zo'n crosstrainer zeg )
Ik bedoel meer die jonge gasten die stoer doen met dat ze zoveel kunnen tillen, maar geen goede conditie hebbhen.
Kijk maar eens in het zwembad, die jongeren die er gespierd uitzien, zitten een beetje te niksen, terwijl ik dan baantjes zwem.
Uitzonderingen zoals wielrenners die aan krachttraining doen zijn er altijd wel.
@luna
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:58:29 #78
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29906458
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:42 schreef boempa het volgende:
Uitzonderingen zoals wielrenners die aan krachttraining doen zijn er altijd wel.
Wielrenners zijn in het krachthonk niet zo sterk hoor.
(als het goed is traint een wielrenner in de sportschool niet met setjes van 8 a 12 om zijn FT-vezels op te pompen, daar heb je met fietsen niks aan namelijk (tenzij je een baansprinter bent) maar met setjes van 30 a 50 reps om zijn ST-vezels sterker te maken)

Schaatsers daarentegen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29910753
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Wielrenners zijn in het krachthonk niet zo sterk hoor.
(als het goed is traint een wielrenner in de sportschool niet met setjes van 8 a 12 om zijn FT-vezels op te pompen, daar heb je met fietsen niks aan namelijk (tenzij je een baansprinter bent) maar met setjes van 30 a 50 reps om zijn ST-vezels sterker te maken)

Schaatsers daarentegen
Ik heb daar natuurlijk niet zoveel verstand van, maar als ik kijk naar de benen van professionele wielrenners dan denk ik ook van, ja da's meer dan bij iemand die niet zoveel fietst.
En schaatsen evenals skaten lijkt me weer zwaarder.
Zo zal je voor veel sporten veel spierkracht kunnen gebruiken in bepaalde spiergroepen denk ik.
Maar het kan ook een doelstelling zijn om zowel de conditie als de kracht zoveel mogelijk in balans te krijgen, en dat wil ik graag proberen te bereiken.
Ik wissel de cardio ook veel af, dus de ene keer fietsen en steppen, de andere keer een stuk hardlopen en slalommen of skieen, ik geloof dat zo'n ding een crosstrainer heet.
Daarnaast fiets ik ook regelmatig (gisteren meer dan 40km gefietst naar mijn werk en naar volleybal bijvoorbeeld.
En als ik tijd heb zwem ik ook graag baantjes.
Maar ik ga niet voor het een of ander, een beetje afwisseling is wel leuk.
@luna
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:27:45 #80
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29912904
Ja maar schaatsers hebben toch hele andere benen dan wielrenners. Is ook logisch: wielrenners leveren krachten op hun pedaal in de orde van grootte van 200 - 300 Newton.
Een schaatser die vol door de bocht rijdt levert krachten (op één been) van dík over de 1000 Newton.

Schaatsers gebruiken veel meer hun (sterke, maar snel vermoeibare) Fast Twitch (witte) spiervezels.
Wielrenners gebruiken vooral hun (minder sterke, maar niet snel vermoeibare) Slow Twitch (rode) vezels.

Slow Twitch vezels worden door training niet zo snel dikker. (ik heb laatst Petacchi zien fietsen, die heeft dunne beentjes joh en dat is dan nog een sprinter. Voigt heeft ook dunne beentjes)


Check Rasmussen dan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30397114
Ik heb een vraagje.

Wat is de beste manier om dmv cardio en diverse sportschoolapparaten gewichtsverlies en en een beetje spiertoename te bereiken.
Daar bedoel ik mee, hoe vaak ik moet trainen , hoe intensief, en welke tijden het beste zijn.
Ik ga wel naar een sportschool toe
pi_30399788
Van cardio ga je niet gelijk gewichtsverlies hebben je moet in principe ook vetverbranding gaan doen, ik moet wel zeggen van bodypump val je niet echt super veel af of je moet net als mij 5 keer in de week meedoen danwel.......probeer het te combineren en cardio en vetverbranding kan je zeggen het is super om te doen en heel verslavend net als alle les mills programma's doe zelf ook nog combat en spinning, en heb attack ook nog tijdje gedaan!!!
ben zelf ook instructeur dus ja dan is het vanzelf leuk
  donderdag 8 september 2005 @ 21:48:25 #83
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30400963
Eh, wat voor gekunsteld onderscheid maak jij dan tussen 'cardio' en 'vetverbranding' ?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30401592
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:19 schreef kluivie het volgende:
Van cardio ga je niet gelijk gewichtsverlies hebben je moet in principe ook vetverbranding gaan doen, ik moet wel zeggen van bodypump val je niet echt super veel af of je moet net als mij 5 keer in de week meedoen danwel.......probeer het te combineren en cardio en vetverbranding kan je zeggen het is super om te doen en heel verslavend net als alle les mills programma's doe zelf ook nog combat en spinning, en heb attack ook nog tijdje gedaan!!!
ben zelf ook instructeur dus ja dan is het vanzelf leuk
Hoe doe je dan precies aan vetverbranding?
  donderdag 8 september 2005 @ 22:08:13 #85
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30401767
Bij trainen met een lage intensiteit is het relatieve aandeel van de vetverbranding in het totale energieverbruik groter.
Bij een hogere intensiteit is dat aandeel relatief kleiner, maar omdat bij een hogere intensiteit het totale energieverbruik groter is is je vetverbranding heus niet minder.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30402712
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:08 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Bij trainen met een lage intensiteit is het relatieve aandeel van de vetverbranding in het totale energieverbruik groter.
Bij een hogere intensiteit is dat aandeel relatief kleiner, maar omdat bij een hogere intensiteit het totale energieverbruik groter is is je vetverbranding heus niet minder.
Dus gewoon op de cardiomachines gaan maar niet echt hard gaan?
  donderdag 8 september 2005 @ 22:37:43 #87
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30402895
Nou je mag ook best wel hard dus.
Als je het maar lang volhoudt.
En té hard is geen goed plan want dan kun je mss overtraind raken.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30403589
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nou je mag ook best wel hard dus.
Als je het maar lang volhoudt.
En té hard is geen goed plan want dan kun je mss overtraind raken.
En wat is lang volhouden? Een minuutje of 30/40?
En hoe vaak per week zou ik dit moeten doen om het beste effect te bereiken?
  vrijdag 9 september 2005 @ 15:57:47 #89
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30424758
Vraagje. Helpen vetverbranders wel? Of is het een fabel en is de bijdrage klein van vetverbranders? Ik wil best keihard werken om dat bierbuikje kwijt te raken maar als een vetverbrander 20 keer sneller werkt met blijvend resultaat dan hoef ik niet te twijfelen om gedurende 3 maanden, 20 euro per maand neer te leggen ervoor.

En de vraag die daarna volgt. Welke vetverbrander is dan de beste? Welk merk?

Gisteren bij de kapper kreeg ik ook een verhaal te horen over shakes, de vriendin van de kapper die heeft een eigen bedrijf waar ze shakes verkoopt. Schijnt dat shakes meer voordelen hebben, dat je je beter gaat voelen erdoor ook. Maar die shakes kosten dan 100 euro per maand en dat is me weer teveel als arme sloeber op dit moment. Ik bedoel, 1200 euro per jaar, dan eet ik liever een banaan en brood als ontbijt. Bij vetverbranders is dat wat anders.

Ik wil dus binnen nu en de volgende zomer, weer helemaal strak in het pak zitten. Met strak bedoel ik dat die klote buik weg moet, die buik die ik zelf gekweekt heb. Hoe meer ik erop ga letten des te meer het me gaat irriteren. Hoewel het nog steeds niet extreem is.

Topic heeft me geholpen Ik weet nu dat je dus 30 minuten moet fietsen of rennen om te beginnen met de verbranding. Ik heb tijden 20 minuten gedaan of 16 minuten en dan 4 keer per dag. Dan kan ik beter maar 2 keer gaan op rustiger tempo en 45 minuten doen.

Hartslag zal ik beter in de gaten houden op de hometrainer en tijdens het rennen. Ik zit denk ik rond de 190-200 hartslagen. Het hart gaat soms als een tierelier.

Kan het schadelijk zijn voor het hart als je teveel wilt? En zo zullen er meer vragen zijn.

Dus over vetverbranders, wat is het nut. En over de hartslag. Of het schadelijk kan zijn als je te hard inspant. Of kun je naar gevoel kijken wat je aankunt?

En verder is het een top topic

Veel goede informatie eruit kunnen halen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 11 september 2005 @ 18:36:34 #90
100361 Basso
Save a tree, eat a beaver
pi_30491042
even een kleine vraag: heeft iemand nog tips om wat bredere onderarmen (polsen, elleboogspieren/gewrichten) te krijgen?? Het liefst dingen die je gewoon thuis kan doen
  zondag 11 september 2005 @ 18:49:37 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30491371

Wrist curls
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 12 september 2005 @ 16:08:34 #92
100361 Basso
Save a tree, eat a beaver
pi_30516214
dat ziet er leuk uit

anything else?
pi_30530132
tvp
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  dinsdag 13 september 2005 @ 11:06:11 #94
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30535424
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:08 schreef Basso het volgende:
anything else?
Eh.... geen idee.
Maar ik denk dat bij alle oefeningen waarbij je dumbbels of een halter vast moet houden je onderarmspieren zich ook wel gewoon mee ontwikkelen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30535804
Ik wil graag wat vet om de middel (als gevolg van een langdurige blessure) kwijt raken.
Nu train ik momenteel 3 x per week 1,5 uur (voetbal training) en speel 1 wedstrijd.

Is dit genoeg voor om te verbranden? Ik wil er naast nog buikspier oefeningen gaan doen.

Hoeveel kans op slagen heeft dit?
Of is het verstandig nog meer te gaan doen?
pi_30565937
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:17 schreef Rekkie het volgende:
Ik wil graag wat vet om de middel (als gevolg van een langdurige blessure) kwijt raken.
Nu train ik momenteel 3 x per week 1,5 uur (voetbal training) en speel 1 wedstrijd.

Is dit genoeg voor om te verbranden? Ik wil er naast nog buikspier oefeningen gaan doen.

Hoeveel kans op slagen heeft dit?
Of is het verstandig nog meer te gaan doen?
Heeft iemand een idee?
pi_30565950
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:36 schreef Basso het volgende:
even een kleine vraag: heeft iemand nog tips om wat bredere onderarmen (polsen, elleboogspieren/gewrichten) te krijgen?? Het liefst dingen die je gewoon thuis kan doen
Hammer curls (bicep+onderarm)
pi_30638943
Heeft iemand een tabelletje met verschillende voedingsproducten en hun eiwitwaardes? Ik ben namelijk wat meer van plan om op m'n voeding te letten, dus ook meer eiwitten te eten.
pi_31021618
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:15 schreef boempa het volgende:


Wat mij dus opvalt is dat die mensen die heel veel gewicht kunnen drukken enzo, niet eens cardio doen, en degenen die veel cardio doen, juist niet veel gewicht kunnen hebben.
Bedenk ook dat veel mensen die direct naar de gewichten lopen ook buiten kunnen fietsen en /of hardlopen. Ik vind het zonde van het geld om op zo'n apparaat te fietsen/lopen.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_31021745
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 11:17 schreef Rekkie het volgende:
Ik wil graag wat vet om de middel (als gevolg van een langdurige blessure) kwijt raken.
Nu train ik momenteel 3 x per week 1,5 uur (voetbal training) en speel 1 wedstrijd.

Is dit genoeg voor om te verbranden? Ik wil er naast nog buikspier oefeningen gaan doen.

Hoeveel kans op slagen heeft dit?
Of is het verstandig nog meer te gaan doen?
Sport is voldoende, buikspieren oefeningen helpen niet tegen vet om je middel.
Je moet op je voeding letten, en dan voor maanden, en ook daarna.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_31030899
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:35 schreef Burbo het volgende:
Heeft iemand een tabelletje met verschillende voedingsproducten en hun eiwitwaardes? Ik ben namelijk wat meer van plan om op m'n voeding te letten, dus ook meer eiwitten te eten.
Magere kwark, vis, (magere) vlees evt. kaas maar ga dan wel voor de 20+ kaas.
pi_31036046
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Magere kwark, vis, (magere) vlees evt. kaas maar ga dan wel voor de 20+ kaas.
Danke, maar nu weet ik alleen nog niet hoeveel ik ervan moet nemen. 1,5 tot 3 gram per kg lichaamsgewicht komt neer op 90 - 180 gram. Dus hoef ik alleen nog te weten hoeveel eiwitten waar in zitten
pi_31179646
Iemand een idee wat voor effecten alcohol op je conditie/gezondheid heeft, in combinatie met fitness? Het lijkt me logisch dat stomdronken fitnessen niet helemaal ok is, maar maakt alcohol alleen een buikje aan, of is het slecht voor alle spieren (spierafbraak heb ik wel eens gelezen)?
pi_31187629
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:46 schreef Burbo het volgende:

[..]

Danke, maar nu weet ik alleen nog niet hoeveel ik ervan moet nemen. 1,5 tot 3 gram per kg lichaamsgewicht komt neer op 90 - 180 gram. Dus hoef ik alleen nog te weten hoeveel eiwitten waar in zitten
Staat meestal wel een voedingswaarde tabel achter op de verpakking.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:09:20 #105
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31211964
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:52 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Staat meestal wel een voedingswaarde tabel achter op de verpakking.
De specs van Magere Kwark moet elke fanatiek fitnesser toch kunnen dromen?

Het is ongeveer 7-10 gr eiwitgt af welk merk en of het franse magere kwark is) per 100 ml, dus met een bakje van 500 ml heb je alweer 35-50 gr eiwit binnen en het is meestal ook maar 40 kcal per 100ml dus je wordt er niet modder van!

tevens tvp
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:25:49 #106
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_31214289
Hoi,

Ik doe inmiddels al zo'n 5 jaar aan louter krachttraining, en vrijwel geen cardio. Dit, vanwege het feit dat ik astmatisch ben en last heb van inspanningsbenauwdheid. Inmiddels ben ik 24 en het is al een stuk afgezwakt gelukkig. Ik beschik dus inmiddels over een aardige kracht (max op de apparaten en +/- 110 bankdrukken)

De tijd voor mij is denk ik aangebroken om maar eens stevig af te valllen, vindt ik. Ik ben zo'n 1.75m en weeg nu ongeveer 92 kilo. Ik vermeld er wel bij dat ik een vrij brede bouw heb.

Ik zie dat iedereen hier aardig fanatiek is, en daarom wil ik jullie mijn zojuist -grofweg- samengestelde schema even voorleggen. Overigens ben ik niet van plan allerlei supplementen te gaan gebruiken en overmatig te gaan dieeten enz. Ik wil gewoon normaal blijven leven, maar ietwat gestructureerder ivm met mijn voornemen 10-15 kilo kwijt te raken zonder al te veel spiermassaverlies..

Ik dacht grofweg het volgende:

Ma: 1 uur cardio

Di: 1,5 uur krachttraining (alle spiergroepen 2 oef. 3x 10-15 herhalingen)

Wo 1 uur cardio

Do: 1,5 uur krachttraining (alle spiergroepen 2 oef. 3x 10-15 herhalingen)

Vr: 1 uur cardio

Het weekend ben ik bij mijn ouders, dus dan zit sporten er niet in.

Qua voeding:

-Dagelijkse wissel tussen rijst en aardappelen. + groente uiteraard
-Geen varkensvlees en vet rundvlees; dus vrijwel alleen kip/vis en mager rundvlees
-1x per week 'vette' vis (makreel)
-3 liter water per dag
-karnemelk enzo (zoals hierboven ergens beschreven staat..)
-stevig ontbijten (4 sneden)

Verder probeer ik regelmatig kleine maaltijden te eten ipv 2/3x daags flinke hoeveelheden naar binnen te proppen. Uiteraard laat ik het snoepen.

Heeft hier iemand nog enig commentaar en/of aanvullingen op?

[ Bericht 2% gewijzigd door Sosa op 06-10-2005 14:04:38 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_31262037
Vandaag zei iemand in de sportschool dat hij vloeibare creatine/ATP gebruikt welke veel effectiever is dan creatine in poedervorm, omdat bij de poedervorm er veel creatine verloren zou gaan.
Het kost maar liefst 59¤ voor, ik dacht, 30 doseringen á 2,5gram.
Nu ben ik het volgende artikel tegengekomen:
http://ehf.4206.informatie.fitnessnet.nl/
Waarin dus staat dat het een ineffectieve soort van creatine 'zou' zijn.
Weten jullie er meer van?

Ik zelf heb voorlopig nog zat creatinepoeder, maar ik ben toch wel zeer benieuwd, zeker gezien de relatief zeer hoge prijs voor ATP.

Alvast bedankt voor de reakties.
@luna
pi_31262753
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:58 schreef boempa het volgende:
Vandaag zei iemand in de sportschool dat hij vloeibare creatine/ATP gebruikt welke veel effectiever is dan creatine in poedervorm, omdat bij de poedervorm er veel creatine verloren zou gaan.
Het kost maar liefst 59¤ voor, ik dacht, 30 doseringen á 2,5gram.
Nu ben ik het volgende artikel tegengekomen:
http://ehf.4206.informatie.fitnessnet.nl/
Waarin dus staat dat het een ineffectieve soort van creatine 'zou' zijn.
Weten jullie er meer van?

Ik zelf heb voorlopig nog zat creatinepoeder, maar ik ben toch wel zeer benieuwd, zeker gezien de relatief zeer hoge prijs voor ATP.

Alvast bedankt voor de reakties.
vloeibare creatine is eigenlijk creatini en dat is een afvalstof van creatine, dus met andere woorden aan vloeibare creatine heb je niks. Ga gewoon voor pure creatine in poedervorm
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:09 schreef Wuder het volgende:

[..]

De specs van Magere Kwark moet elke fanatiek fitnesser toch kunnen dromen?

Het is ongeveer 7-10 gr eiwitgt af welk merk en of het franse magere kwark is) per 100 ml, dus met een bakje van 500 ml heb je alweer 35-50 gr eiwit binnen en het is meestal ook maar 40 kcal per 100ml dus je wordt er niet modder van!

tevens tvp
Koop die van de AH huismerk 11 gram eiwit
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:24:38 #109
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31262845
Nou ja, vrij duidelijk onderzoek toch?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31354120
Ik las ergens in het forum dat je na 4 weken al ongeveer resultaat kunt verwachten..

ik (v) sport 3x in de week, nu ruim een maand.
De laatste paar weken doe ik +/- 50 minuten cardio en 15 krachttraining.

Maar kan niet zeggen dat ik al resultaat heb....:S

Ja misschien 1 kilo lichter ofzo.. Missch komt dit omdat ik al slank ben??
Het ging me juist om het strakker worden....beetje vetverbanding
missch moet ik gewoon langer volhouden?
I thought this day would never end...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:39:11 #111
37248 BertV
Handgemaakt
pi_31354303
Hoe kun je verwachten dat je na jaren "minder strak worden" in 4 weken strak wordt?
Je bent goed bezig, om een beetje opbouwend te zijn, maar denk nu 's in jaren.

Geen probleem als het je nieuwe levensstijl wordt, wel als je voortdurend op de weegschaal staat en klaagt dat je niet strakker wordt. (Wat bijna iedereen doet)
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_31354865
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:39 schreef BertV het volgende:

Geen probleem als het je nieuwe levensstijl wordt, wel als je voortdurend op de weegschaal staat en klaagt dat je niet strakker wordt. (Wat bijna iedereen doet)
Nee hoor, tis meer mn nieuwe levensstijl
Sta zelden op de weegschaal...en resultaat op lange termijn, ben ik ook tevreden mee
I thought this day would never end...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:11:53 #113
37248 BertV
Handgemaakt
pi_31355063
dan is er geen probleem toch?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_31355346
nee tis ook geen probleem..
Vroeg het me gewoon af....of het aan mij zou liggen ofzo
of dat ik iets verkeerd doe.

Maar thanx
I thought this day would never end...
pi_31360894
Voor mensen die op zoek zijn naar bepaalde oefeningen voor specifieke spieren is hier wel een nuttige site met bewegende plaatjes: http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

klik op een spier(groep) om de oefeningen te bekijken met verschillende apparaten/materialen
pi_31464668
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:30 schreef Angel20 het volgende:
Ik las ergens in het forum dat je na 4 weken al ongeveer resultaat kunt verwachten..

ik (v) sport 3x in de week, nu ruim een maand.
De laatste paar weken doe ik +/- 50 minuten cardio en 15 krachttraining.

Maar kan niet zeggen dat ik al resultaat heb....:S

Ja misschien 1 kilo lichter ofzo.. Missch komt dit omdat ik al slank ben??
Het ging me juist om het strakker worden....beetje vetverbanding
missch moet ik gewoon langer volhouden?
- Je doet maar 15 minuten krachttraining, dus hier zal je weinig aan zien na 1 maand.
- En omdat je al slank ben (tenminste dat zeg je zelf) zal je ook weinig afvallen.
- je conditie zal waarschijnlijk wat verbeterd zijn
pi_31466171
Even een vraagje:
Ik las dat steroiden de spiermassa icm. krachttraining flink kan vergroten, maar dat ze nogal gevaarlijk zijn ivm. het mogelijke stopzetten van de lichaamseigen testosteronaanmaak en aders die kunnen knappen enzo.
Zijn er veilige en legale alternatieven die bewezen ongeveer hetzelfde resultaat leveren, maar niet de nadelen hebben van steroiden?
Het gaat mij vooral om bankdrukken.
Ik merk wel dat ik groei, maar het zou fijn zijn als het wat sneller zou kunnen.

Alvast bedankt voor de reakties.
@luna
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:53:14 #118
37248 BertV
Handgemaakt
pi_31504968
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:55 schreef boempa het volgende:
Even een vraagje:
Ik las dat steroiden de spiermassa icm. krachttraining flink kan vergroten, maar dat ze nogal gevaarlijk zijn ivm. het mogelijke stopzetten van de lichaamseigen testosteronaanmaak en aders die kunnen knappen enzo.
Zijn er veilige en legale alternatieven die bewezen ongeveer hetzelfde resultaat leveren, maar niet de nadelen hebben van steroiden?
Het gaat mij vooral om bankdrukken.
Ik merk wel dat ik groei, maar het zou fijn zijn als het wat sneller zou kunnen.

Alvast bedankt voor de reakties.
Al die "natuurlijke" testosteronboosters zijn nep. Ik ben er laatst ingetrapt.
Er bestaat niet zoiets als een gezondere "short-cut" helaas.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_31539721
Steroiden zijn voor mietjes!
pi_31539796


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjaak-Banaan op 18-10-2005 18:34:56 (verkeerde topic) ]
  woensdag 19 oktober 2005 @ 08:52:43 #121
37248 BertV
Handgemaakt
pi_31553022
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 18:31 schreef LedZep het volgende:
Steroiden zijn voor mietjes!
Dat op internet zeggen is stoer!
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:22:31 #122
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31554525
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Al die "natuurlijke" testosteronboosters zijn nep. Ik ben er laatst ingetrapt.
Er bestaat niet zoiets als een gezondere "short-cut" helaas.
Mwa, het schijnt dat je met arginine, ZMA, Omega 3 en nog wat van die shit je groeihormoon- en testosteronspiegels iets kunt verhogen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 6 november 2005 @ 19:04:56 #123
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32032552
Ben sinds een viertal weken ook begonnen met fitnessen, vooral omdat ik zelf vond dat ik teveel kilo's begon te kweken.

Nu zijn mijn doelstellingen vooral vetverbranding en daarnaast het kweken van spieren. Wie heeft hier nog meer ervarigen mee en kan mij goed op weg helpen om allereerst een aantal kilo's af te vallen en daarnaast ook nog goed te trainen met apparaten,xodat ik spieren aanmaak.
En wat mag wel en wat doen jullie niet qua voeding ?

Ik ga nu gemiddeld zo'n 3x per week. Alvast bedankt voor de reactie
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
  maandag 7 november 2005 @ 10:06:11 #124
37248 BertV
Handgemaakt
pi_32049390
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:04 schreef sr_firewire het volgende:
Ben sinds een viertal weken ook begonnen met fitnessen, vooral omdat ik zelf vond dat ik teveel kilo's begon te kweken.

Nu zijn mijn doelstellingen vooral vetverbranding en daarnaast het kweken van spieren. Wie heeft hier nog meer ervarigen mee en kan mij goed op weg helpen om allereerst een aantal kilo's af te vallen en daarnaast ook nog goed te trainen met apparaten,xodat ik spieren aanmaak.
En wat mag wel en wat doen jullie niet qua voeding ?

Ik ga nu gemiddeld zo'n 3x per week. Alvast bedankt voor de reactie
Om spieren te kweken moet je meer eten dan je nodig hebt, das een beetje lastig afvallen.
Om die reden hebben de brede jongens in mijn sportschool ook een enorme pens.
Echt knap als je zo bezig bent dat de verhoudingen goed blijven. Dit topic al doorgelezen? Staan genoeg tips.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 7 november 2005 @ 11:55:50 #125
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_32052058
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:06 schreef BertV het volgende:

[..]

Om spieren te kweken moet je meer eten dan je nodig hebt, das een beetje lastig afvallen.
Om die reden hebben de brede jongens in mijn sportschool ook een enorme pens.
Echt knap als je zo bezig bent dat de verhoudingen goed blijven. Dit topic al doorgelezen? Staan genoeg tips.
Het is inderdaad erg knap. Om echt breed te worden moet je volgens mij echt 24 uur per dag nadenken wat je doet. Niet alleen qua eten, maar ook je slaap, welke oefeningen je moet doen, ed. Niets voor mij eigenlijk.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_32057786
Ik heb 2,5 jaar getrained, maar na mijn verhuizing ben ik gestopt met het trainen bij een sportschool.
Daarna heb ik 2 jaar thuis met gewichten zitten klooien, maar vond dat dit erg langzaam ging allemaal. Ik ben nu in Augustus weer begonnen met trainen en doe nu 3setjes met 6 reps.

Dan doe ik:

Dag 1:

Borst
Biceps
Buik
Benen

Dag2:

Schouders
Rug
Triceps
Buik

Ik krijg elke 4 tot 6 weken een nieuw schema en merk zelf gewoon dat ik in die paar maandjes gegroeid ben.
Ik ben nu van 89 kilo naar 94 kilo gegaan.
Van 65 kilo spiermassa naar 72 kilo spiermassa gegaan.
Ik ben 1,98m trouwens.

Wat ik vaak doe is 10 tot 15 min. cardio echt puur als warming up, want ik wil eerst meer massa krijgen en dus niet met cardio mijn vet verbranden.


Die knak, waar stroomschok het over heeft, dat heb ik ook weleens. Ook in mijn schouder bij bepaalde oefeningen. Deze oefeningen heb ik toen op een andere manier gedaan en toen had ik het niet. Het kan natuurlijk aan de houding of iets dergelijks liggen of misschien is het overbelasting.

In ieder geval vind ik de sportschool waar ik nu zit (fitness first) echt super, omdat er ook veel aandacht gegeven wordt aan je vragen en oefeningen. Daarbij komt dat je een vast bedrag betaald en je drinken e.d. gratis is.


^^^^^
Dit was ik in juli 2005 in Kreta



^^^^^^
Dat ben ik in september 2005

[ Bericht 11% gewijzigd door Nick1983 op 07-11-2005 15:22:35 ]
  maandag 7 november 2005 @ 15:13:16 #127
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32057953
Even een vraagje over Shakes ( sorry heb me nog niet ingelezen daarover ), maar zijn deze ook te krijgen bij gewone zaken, of moet je die perse op internet bestellen ? En zijn dat voedselvervangers ?
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
pi_32065579
Nee dat zijn altijd supplementen
  dinsdag 8 november 2005 @ 04:19:16 #129
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32078805
Een aardige website over voeding is; www.nutritiondata.com
pi_32089802
@ nick1983

Damn.. dat je dat in 2 maanden hebt gerealiseerd...

ben vorige week ook lid geworden van de fitness first, en ga 3 keer in de week trainen met 2 vrienden.

In jouw verhaal staat Dag 1 en Dag 2.... dus je traint 2 keer in de week???

Als jij in 2 maaanden die resultaten boekt met 2 keer in de week trainen

dan zie ik het ook weer wat positiever in
  woensdag 9 november 2005 @ 11:41:24 #131
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32112472
Mjah FlexLexie, je moet er ook voor gebouwd zijn om snel resultaat te boeken + ik weet niet wat die gast er voor over heeft gehad om dat allemaal te realiseren.

Ik fitness nu een maand, 3x in de week omdat ik simpelweg iets teveel kilo's aan het creeren was. Sinds die tijd drink ik alleen nog zwarte koffie, drink veel water, ontbijt elke dag met gewone cornflakes, eet geen chips en marsen/twixen etc. meer. Maar ja, in kilo's merk ik tot nu toe vrij weinig van het gefitness dat ik doe...... Ik merk wel dat onder het laagje vet dat er overal nog is, de spieren een stuk strakker aan het worden zijn. Moet me denk ik nu meer gaan gooien op Cardio. Hoop zelf dat het resultaat binnen nu en 4 maanden goed zichtbaar is ( daar ga ik voor ). In mijn ogen is 2 maanden iets te snel
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
pi_32139690
@ Firewire...

ik begin nu ook met fitness.. en ben 3 keer per week bezig..

zelf heb ik weinig tot geen vet, en ben 69 kilo bij 1 meter 78...
Dus ik ga ook slechts cardio'en om mijn spieren ff warm te krijgen voor de KT...

maar over 4 maanden hoop ik ook stuk gespierder te zijn.
pi_32172917
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:38 schreef flexlexie het volgende:
@ nick1983

Damn.. dat je dat in 2 maanden hebt gerealiseerd...

ben vorige week ook lid geworden van de fitness first, en ga 3 keer in de week trainen met 2 vrienden.

In jouw verhaal staat Dag 1 en Dag 2.... dus je traint 2 keer in de week???

Als jij in 2 maaanden die resultaten boekt met 2 keer in de week trainen

dan zie ik het ook weer wat positiever in
Thanx

Zelf ben ik nog lang niet tevreden, maar daarentegen hoef ik geen klerenkast te worden
Maar ik sport geen 2 dagen hoor

In de maand augustus heb ik 6 keer week getrained
In de maand september 4 keer in de week getrained
In de maand oktober 3-4 keer in de week getrained

En ik blijf nu ongeveer 3-4 keer in de week trainen, het is gewoon zo dat ik die oefeningen gewoon per trainingssessie doe. Ik doe dus de 1e dag, schema 1, de 2e dag, schema 2, de 3e dag, schema 1 en de 4e dag, schema 2

Ik denk gewoon dat je moet doorzetten en daarbij heb ik het advies gekregen bij mijn schema om alles zo zwaar mogelijk de trainen en pas te stoppen als het pijn gaat doen
pi_32172984
quote:
Op woensdag 9 november 2005 11:41 schreef sr_firewire het volgende:
Mjah FlexLexie, je moet er ook voor gebouwd zijn om snel resultaat te boeken + ik weet niet wat die gast er voor over heeft gehad om dat allemaal te realiseren.

Ik fitness nu een maand, 3x in de week omdat ik simpelweg iets teveel kilo's aan het creeren was. Sinds die tijd drink ik alleen nog zwarte koffie, drink veel water, ontbijt elke dag met gewone cornflakes, eet geen chips en marsen/twixen etc. meer. Maar ja, in kilo's merk ik tot nu toe vrij weinig van het gefitness dat ik doe...... Ik merk wel dat onder het laagje vet dat er overal nog is, de spieren een stuk strakker aan het worden zijn. Moet me denk ik nu meer gaan gooien op Cardio. Hoop zelf dat het resultaat binnen nu en 4 maanden goed zichtbaar is ( daar ga ik voor ). In mijn ogen is 2 maanden iets te snel
Ik let totaal niet op mijn voeding en laat ook niets staan wat ik lekker vind.
Daardoor heb ik wel een laagje vet, maar daar heb ik zelf geen problemen mee.
Heel misschien als ik de spiermassa heb die ik wil hebbben, ga ik alles droogtrainen. Maar dat heeft niet mijn prioriteit

Even een advies, als je wil afvallen dmv cardio, zou ik EERST krachttraining gaan doen en dan pas cardio, OF 30 min cardio ofzo. Aangezien je pas na 20 min inspanning echt gaat verbranden.

Ennuh je zegt dat je in de kilo's weinig merkt dat je trained, maar ik ben tot nu toe ook alleen nog maar aangekomen

Het gaat er alleen om WAT eraan komt

Ik laat me eens in de maand meten op vetvrije massa en dat soort dingen. En daaraan kun je dus zien of je de kilo's vet in kilo's spieren hebt "omgezet".

[ Bericht 14% gewijzigd door Nick1983 op 11-11-2005 10:55:16 ]
pi_32278324
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 10:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als je voor het ontbijt fietst verbrand je meer vet
volgens mij is dat heel slecht. Ik zou dan toch eerst een (mini)ontbijtje nemen...
pi_32278334
BTW ik ben net bgeonnen met Body Pump, schijnt heel effectief te zijn dus ik ben benieuwd...
  dinsdag 15 november 2005 @ 08:57:10 #137
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32278506
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:32 schreef snowqueen911 het volgende:

[..]

volgens mij is dat heel slecht. Ik zou dan toch eerst een (mini)ontbijtje nemen...
Idd, ik neem aan dat het niet goed is smorgens zonder ontbijt meteen te gaan sporten. Je moet sowieso wat binnen nemen.
Bodypump, is dat niet iets wat vooral vrouwen doen ? Je hebt ook nog Body Combat, Spinning etc. weet eigenlijk niet precies wat het inhoud, en wat de gevolgen zijn.
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:01:54 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32278565
Nick1983 - maandag 7 november 2005 @ 15:08
"Ik ben nu van 89 kilo naar 94 kilo gegaan.
Van 65 kilo spiermassa naar 72 kilo spiermassa gegaan.
Ik ben 1,98m trouwens."

Ik heb een vraagje, hoe bereken je die spiermassa?
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:07:52 #139
37248 BertV
Handgemaakt
pi_32278635
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:01 schreef Tarado het volgende:
Nick1983 - maandag 7 november 2005 @ 15:08
"Ik ben nu van 89 kilo naar 94 kilo gegaan.
Van 65 kilo spiermassa naar 72 kilo spiermassa gegaan.
Ik ben 1,98m trouwens."

Ik heb een vraagje, hoe bereken je die spiermassa?
Je zegt eerst hoeveel spiermassa je hebt en vervolgens vraag je hoe je dat berekend?
Spiermassa is niet hetzelfde als je gewicht - vetpercentage.
Wat jij spiermassa noemt is "vetvrije massa" dus inclusief botten, organen, vleesch etc.
Je spiermassa is alleen te schatten.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:19:35 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_32278795
Nou ik had het uit het verhaal van Nick1983, aangezien het zo lang was heb ik het met de cut & paste methode gedaan, niet zo duidelijk dus, sorry daarvoor.

Maar jouw reactie is wat ik ook dacht, als je 94kilo weegt en 72 kilo spiermassa hebt blijft er erg weinig voor de rest over.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:35:46 #141
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_32279019
Nou, ik ga dus ook fitnessen... 1x geweest met een vriend van me maar we waren gauw weg ergens een drankje halen
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:37:45 #142
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32279042
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 09:35 schreef mordradead het volgende:
Nou, ik ga dus ook fitnessen... 1x geweest met een vriend van me maar we waren gauw weg ergens een drankje halen
Goeie instelling
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:38:13 #143
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_32279054
ja, verkeerde uitvoering
Bernie en ik zijn tof.
pi_32295829
Ik bedoelde ook eigenlijk vetvrije massa, maar dan nog vind ik het een aardige prestatie van mezelf, zeker als je het verschil ziet op de foto's
pi_32364308
Verbrand ik als lichter meisje minder calorieen dan bv een meisje van 93 kilo? Ik was laatst aan het cardioen en bij een dik meisje naast me ging het echt loeihard met de calorie verbranding.
pi_32371389
Ik zelf heb nu 1 keer meegedaan aan body pump. Ik dacht ook dat het voor vrouwen was. Na een les van een uur was ik helemaal kapot, en alles enorm gespannen en getraind!

Ik kan het iedeereen aanraden die ook gewoon net als ik slechts aan KT doet.
Ik hoorde van de instructrice ( ) dat je met body pump andere vezels van je spieren traint die je met pure KT niet kan trainen. Het is dus een soort aanvulling op je workout
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:54:31 #147
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32371482
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:17 schreef anoukforza het volgende:
Verbrand ik als lichter meisje minder calorieen dan bv een meisje van 93 kilo?
Uiteraard, zeker op de loopband of crosstrainer.
(maar is niks om je zorgen over te maken, waarschijnlijk krijgen mensen van 93 kg ook wat meer calorieën binnen dan jij )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32372894
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Uiteraard, zeker op de loopband of crosstrainer.
(maar is niks om je zorgen over te maken, waarschijnlijk krijgen mensen van 93 kg ook wat meer calorieën binnen dan jij )
Crosstrainer doe ik inderdaad Maar goed, ik maak me verder ook helemaal geen zorgen maar was alleen verbazend om te zien hoe het bij haar zo hard ging
  dinsdag 13 december 2005 @ 02:03:25 #149
73849 moezza
Trust but verify
pi_33034339
Ik heb een vraagje; ik ben nu een tijdje bezig met afvallen en een beetje spieren kweken tegelijk. Het afvallen is redelijk goed gegaan de laatste maanden, de spieren hebben een beetje vorm gekregen maar meer is het ook niet; dit heb ik gedaan door middel van:
1 a 2x per week bokstraining volgen.
2 a 3x per week krachttraining en daarna erachteraan een minuut of 25-35 cardio.

Nu is het zo dat ik dit al een tijdje aanhoudt, en ik zit te twijfelen of ik de cardio moet verminderen om me meer op spieren te focussen, want ik wil op zich nog wel wat gespierder worden. Aan de andere kant ben ik bang dat als ik dit doe dat ik langzaamaan weer ga aakomen. Ik ben redelijk goed op mijn voeding aan het letten. In mijn geval houdt dit in; dat ik veel eiwitten eet, maar niet al teveel koolhydraten tot me neem om niet teveel aan te komen. Uiteraard is voor de groei en ontwikkeling van spieren nodig dat er naast de voldoende inname van eiwitten ook de koolhydraten goed op peil zijn. Maar, ik ben bang dat als ik dit opvoer (met mijn bouw ; en eventuele vermindering/verandering van cardio) ik weer ga aankomen. Is deze angst gegrond? Ik denk zelf dat deze angst gedeeltelijk wel gegrond is, want ik weet zeker dat ik weer ga aankomen als ik de cardio grotendeels loslaat en weer ga eten zonder er teveel op te letten (hiermee bedoel ik niet snoepgoed e.d., maar echt gewone voeding). Ik vraag me echt af welke oplossing hiervoor aan te voeren is. Ik wil feitelijk gewoon blijven zoals ik ben nu qua vetgehalte, maar ik wil wel dat mijn spieren gaan groeien en beter zichtbaarder worden. Anders trainen? Training laten zoals het is? Graag tips en advies!
Vergeetachtigheid is een vorm van vrijheid.
  dinsdag 13 december 2005 @ 08:59:13 #150
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33036077
Ik kan me voorstellen dat een bodybuilder met een perfect voedingsschema en al een hoge verbranding door de aanwezige spieren geen fitness hoeft te doen om zijn vetpercentage laag te houden.

Fitness zonder cardio is geen fitness. Ik zelf loop 3 maal per week 5km een vast rondje om mijn gewicht te behouden. Om "pezig" te blijven met fitness + veel "schoon" eten lijkt me dat wel nodig.

en wat is "een tijdje" trainen? Een paar weken, maanden?
Ik las dat je laag in de koolhydraten zit, heb ik ook een tijdje gedaan en dat is niet echt een aanrader want ik heb tijden voor niks getrained. (Met koolhydraten bedoel ik geen simpele suikers)
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 13 december 2005 @ 12:47:30 #151
73849 moezza
Trust but verify
pi_33040690
Ongeveer een half jaartje, daarvoor trainde ik ook al maar minder intesief en regulier.

Jij zegt dus van, breng je koolhydraten inname gewoon goed op peil maar blijf intesief cardio'en en krachttrainen tegelijk?

En ik opperde in principe niet om mijn cardio volledig af te breken, maar misschien om het 1 maal in de week minder te doen en/of bijvoorbeeld het apart te doen van de krachttraining (m.a.w. op een ander tijdstip/dag) of juist voor de krachttraining i.p.v. erna om minder spierverlies te laten plaatsvinden. Maar zodra ik dit dus ga doen, ben ik bang dat ik weer ga aankomen, vandaar dus mijn dilemma.
Vergeetachtigheid is een vorm van vrijheid.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:46:37 #152
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33043530
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:47 schreef moezza het volgende:


Jij zegt dus van, breng je koolhydraten inname gewoon goed op peil maar blijf intesief cardio'en en krachttrainen tegelijk?
Ligt er puur aan wat je doel is. Ik zorg idd voor voldoende koolhydraten, 3 maal per week "intensief" cardio en 3 maal per week krachttraining.

Laatst kreeg ik de vraag of ik anabolen gebruikte... streelde mijn ego wel.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:13:11 #153
121071 Snaps
Half Man, Half Amazing.
pi_33158902
Ik heb een klein vraagje

ik ben nu 15 en een half, en zou graag gaan fitnissen(krachttraining). Maar ik ben natuurlijk nog niet uitgegroeid. Nu komt het, zou het fitnissen mijn groeiproces verstoren?
Alvast bedankt
pi_33162510
Klopt het dat van sporten je je hartslag beter voelt? Niet dat je hartslag sneller gaat maar harder zeg maar..
pi_33163788
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:46 schreef BertV het volgende:

[..]

Ligt er puur aan wat je doel is. Ik zorg idd voor voldoende koolhydraten, 3 maal per week "intensief" cardio en 3 maal per week krachttraining.

Laatst kreeg ik de vraag of ik anabolen gebruikte... streelde mijn ego wel.
Misschien was z'n volgende opmerking:
"dan doe je toch iets verkeerd"
pi_33167581
Gisteren eerste keer naar fitness geweest, en ik heb last van een fitness-instructeur die erg slecht is in het uitleggen. Ik snap nog steeds niet hoe ik mijn bekken moet kantelen, wie kan mij op een simpele manier uitlegge hoe ik mijn bekken moet kantelen? Dit omdat ik buikspieroefeningen (crunches) wil doen.
pi_33178071
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:07 schreef CarpeNoctem het volgende:
Gisteren eerste keer naar fitness geweest, en ik heb last van een fitness-instructeur die erg slecht is in het uitleggen. Ik snap nog steeds niet hoe ik mijn bekken moet kantelen, wie kan mij op een simpele manier uitlegge hoe ik mijn bekken moet kantelen? Dit omdat ik buikspieroefeningen (crunches) wil doen.
als je klaar ligt om je crunches uit te voeren, druk je je onderrug tegen de mat en knijp je je billen een beetje samen.
pi_33178351
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 02:03 schreef moezza het volgende:
Ik heb een vraagje; ik ben nu een tijdje bezig met afvallen en een beetje spieren kweken tegelijk. Het afvallen is redelijk goed gegaan de laatste maanden, de spieren hebben een beetje vorm gekregen maar meer is het ook niet; dit heb ik gedaan door middel van:
1 a 2x per week bokstraining volgen.
2 a 3x per week krachttraining en daarna erachteraan een minuut of 25-35 cardio.

Nu is het zo dat ik dit al een tijdje aanhoudt, en ik zit te twijfelen of ik de cardio moet verminderen om me meer op spieren te focussen, want ik wil op zich nog wel wat gespierder worden. Aan de andere kant ben ik bang dat als ik dit doe dat ik langzaamaan weer ga aakomen. Ik ben redelijk goed op mijn voeding aan het letten. In mijn geval houdt dit in; dat ik veel eiwitten eet, maar niet al teveel koolhydraten tot me neem om niet teveel aan te komen. Uiteraard is voor de groei en ontwikkeling van spieren nodig dat er naast de voldoende inname van eiwitten ook de koolhydraten goed op peil zijn. Maar, ik ben bang dat als ik dit opvoer (met mijn bouw ; en eventuele vermindering/verandering van cardio) ik weer ga aankomen. Is deze angst gegrond? Ik denk zelf dat deze angst gedeeltelijk wel gegrond is, want ik weet zeker dat ik weer ga aankomen als ik de cardio grotendeels loslaat en weer ga eten zonder er teveel op te letten (hiermee bedoel ik niet snoepgoed e.d., maar echt gewone voeding). Ik vraag me echt af welke oplossing hiervoor aan te voeren is. Ik wil feitelijk gewoon blijven zoals ik ben nu qua vetgehalte, maar ik wil wel dat mijn spieren gaan groeien en beter zichtbaarder worden. Anders trainen? Training laten zoals het is? Graag tips en advies!
errr... ik zou de komende tijd ook zeker aandacht besteden aan de fysiologie van de mens. Wat je hier van plan bent kan eigenlijk niet. Om af te vallen moet je lichaam een negatieve energiebalans hebben. Omdat je minder energie inneemt dan wat je uitgeeft ga je je reserves (vet!! maar helaas ook eiwit) verbruiken. Om spiermassa op te bouwen moet je lichaam een positieve energiebalans hebben. Je zult dus meer moeten eten dan je in maintanance verbruikt. Als je hierbij intensief traint zul je spiermassa opbouwen. Helaas heeft je lichaam de harnekkige neiging om vet op te slaan, dus ook dit zal erbij komen. Spieren kweken en veel vet cutten tegelijk kan eigenlijk niet, tenzij je anablolen gebruikt of je net begint met trainen, maar ook in dat geval zal het niet echt effectief zijn!

tip van de dag: "cut" eerst je vet, totdat je op 8-10% zit. Kijk niet meer naar KG's, maar naar vet%!! Als je op 8-10% zit, kun je weer gaan "bulken". Dwz bķven je maintanance zitten met ongeveer 500-800 kcal. Doe dit totdat je ongeveer 14% bereikt. Blijf daarna een paar weken op maintanance, en ga daarna weer "cutten" terug naar 8-10%. Als je het goed doet houd je meer spiermassa over, dan wat je aan vet verbrand, snappie?
  zondag 18 december 2005 @ 00:27:23 #159
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33179266
Ok, ik zie hier zoveel onzin staan dat ik wel MOET reageren


Lieve fitness lovers, met deze schema's en voeding gaat het idd heel saai worden en niet werken


- 4.5 uur trainen? Are you 4 real? Lichaam beschadig je dan alleen maar, je bouwt geen jota op...ja, spierpijn

- afvallen ; cardio of KT? Tja, cardio is de snelste weg, KT de easy way...ze werken allebei, alleen de 1 sneller dan de ander en ook moet je je afvragen wat voor lichaam je wilt.
Goed fitnessen is als beeldhouwen, je creeert je hoogst haalbare perfectie.
KT , dus spieropbouw, daar val je vanaf ja..althans, dat kan. Immers, hoe meer spier , hoe meer cals je automatisch verbrand.
Cardio is de enige weg naar strakke buikjes en strakke billen, voor de vrouwtjes
ICM met KT natuurlijk


- Chips? Brood met kaas? Wat doe je? Kaas heeft geen enkel nut en is vet , chips zal ik het maar niet over hebben. Probeer eerst eens dingen te eten die geoogst of geslacht kunnen worden.
En eten doe je om de 2 uur, zowel vrouwen als mannen.
Mannen wat meer, vrouwen kleine beetjes.

- Frequentie, beter 3 x p/w goed trainen, dan 5 dagen als een debiel aan die gewichten hangen.
Een goede set duurt wel even, contractie is hier een sleutelwoord. Probeer je bewust te worden van de spier die je traint...die wil je voelen. 4 sets van 6 tot 12 reps zijn normaal hoor...dus bovengenoemde zat met 4 x8 als starter helemaal niet verkeerd.
Bij mij dalen de reps nu, omdat het gwicht elke week omhoog gaat en ik wat meer wil stroomlijnen


als laatste, bekken kantelen.
Ga op je rug liggen, voeten op de vloer, knietjes gebogen en beweeg je schaambeen naar boven. Je bekken kantelen dan automatisch. Even oefenen en je kan ze ook staand kantelen.
  zondag 18 december 2005 @ 00:30:05 #160
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33179333
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:27 schreef SHE het volgende:
Ok, ik zie hier zoveel onzin staan dat ik wel MOET reageren


Lieve fitness lovers, met deze schema's en voeding gaat het idd heel saai worden en niet werken


- 4.5 uur trainen? Are you 4 real? Lichaam beschadig je dan alleen maar, je bouwt geen jota op...ja, spierpijn

- afvallen ; cardio of KT? Tja, cardio is de snelste weg, KT de easy way...ze werken allebei, alleen de 1 sneller dan de ander en ook moet je je afvragen wat voor lichaam je wilt.
Goed fitnessen is als beeldhouwen, je creeert je hoogst haalbare perfectie.
KT , dus spieropbouw, daar val je vanaf ja..althans, dat kan. Immers, hoe meer spier , hoe meer cals je automatisch verbrand.
Cardio is de enige weg naar strakke buikjes en strakke billen, voor de vrouwtjes
ICM met KT natuurlijk, maar niet inn 1 training...je doet beiden dan tekort


- Chips? Brood met kaas? Wat doe je? Kaas heeft geen enkel nut en is vet , chips zal ik het maar niet over hebben. Probeer eerst eens dingen te eten die geoogst of geslacht kunnen worden.
En eten doe je om de 2 uur, zowel vrouwen als mannen.
Mannen wat meer, vrouwen kleine beetjes.

- Frequentie, beter 3 x p/w goed trainen, dan 5 dagen als een debiel aan die gewichten hangen.
Een goede set duurt wel even, contractie is hier een sleutelwoord. Probeer je bewust te worden van de spier die je traint...die wil je voelen. 4 sets van 6 tot 12 reps zijn normaal hoor...dus bovengenoemde zat met 4 x8 als starter helemaal niet verkeerd.
Bij mij dalen de reps nu, omdat het gwicht elke week omhoog gaat en ik wat meer wil stroomlijnen


als laatste, bekken kantelen.
Ga op je rug liggen, voeten op de vloer, knietjes gebogen en beweeg je schaambeen naar boven. Je bekken kantelen dan automatisch. Even oefenen en je kan ze ook staand kantelen.
  zondag 18 december 2005 @ 00:30:30 #161
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_33179339
anders quote je jezelf ff
pi_33180696
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 13:13 schreef Snaps het volgende:
Ik heb een klein vraagje

ik ben nu 15 en een half, en zou graag gaan fitnissen(krachttraining). Maar ik ben natuurlijk nog niet uitgegroeid. Nu komt het, zou het fitnissen mijn groeiproces verstoren?
Alvast bedankt
ab-so-luut niet! mits je van de anabolen afblijft Zorg wel dat je met een evenwichtig programma begint, niet meteen voor maximale kracht gaan trainen. Het is natuurlijk onwijs stoer om meteen met 20kg halters te smijten, maar op de lange duur zal dit je groei beperken. Zorg voor een goede spieruithoudingsvermogen. Train het eerst komende half jaar (minimaal) tussen de 15-20 herhalingen, hoge intensiteit. Begin met full-body workouts, maar stap geleidelijk over naar split-workouts. Als je eenmaal anatomisch en neurologisch gewend bent aan training, kun je je bezig gaan houden met hypertrofie (big, big muscles).

krachttraining, een anatomische benadering van Frederic Delavier is een goeie tip, met duidelijke tekeningen en goede uitleg. Over schema's zegt Delavier niks, maar op http://www.dutchbodybuilding.com/forum kun je genoeg vinden. Gebruik de search, niet meteen n00b vragen gaan stellen.
pi_33282379
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:25 schreef belikewater het volgende:
ab-so-luut niet! mits je van de anabolen afblijft Zorg wel dat je met een evenwichtig programma begint, niet meteen voor maximale kracht gaan trainen. Het is natuurlijk onwijs stoer om meteen met 20kg halters te smijten, maar op de lange duur zal dit je groei beperken. Zorg voor een goede spieruithoudingsvermogen. Train het eerst komende half jaar (minimaal) tussen de 15-20 herhalingen, hoge intensiteit. Begin met full-body workouts, maar stap geleidelijk over naar split-workouts. Als je eenmaal anatomisch en neurologisch gewend bent aan training, kun je je bezig gaan houden met hypertrofie (big, big muscles).

krachttraining, een anatomische benadering van Frederic Delavier is een goeie tip, met duidelijke tekeningen en goede uitleg. Over schema's zegt Delavier niks, maar op http://www.dutchbodybuilding.com/forum kun je genoeg vinden. Gebruik de search, niet meteen n00b vragen gaan stellen.
Hij zou dan wel gigantische hoeveelheden voedsel moeten gaan eten. Nog meer dan een gewone KT'er omdat niet alleen zijn spieren maar de rest van zijn lichaam ook moet blijven groeien. Ik denk dus niet dat het realistisch is om net zo hard te gaan trainen als iemand die al is uitgegroeid.

Als ik Snaps was zou ik het houden bij 2 a 3 dagen KT maximaal, eventueel op wat verlaagde intensiteit. En dat dus combineren met een zeer goed uitgewerkt voedingsschema.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:44:21 #164
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33286834
Als je nog niet uitgegroeid bent vermijd dat dingen als olympic lifts, en dat soort te diepe dingen. Ook te diepe plyometrics vermijden. Verder niet op 100% gaan zitten.
pi_33292007
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:36 schreef RFG het volgende:

[..]

Hij zou dan wel gigantische hoeveelheden voedsel moeten gaan eten. Nog meer dan een gewone KT'er omdat niet alleen zijn spieren maar de rest van zijn lichaam ook moet blijven groeien. Ik denk dus niet dat het realistisch is om net zo hard te gaan trainen als iemand die al is uitgegroeid.

Als ik Snaps was zou ik het houden bij 2 a 3 dagen KT maximaal, eventueel op wat verlaagde intensiteit. En dat dus combineren met een zeer goed uitgewerkt voedingsschema.
onzin, op die leeftijd heeft hij een overdaad aan groeihormonen en androgenen. Dit is juist hét moment om te groeien. Z'n lichaam kan nu efficient met voedsel omgaan, vanaf/na je 20-er jaren wordt dit alleen maar minder.

en zo gigantisch veel hoef je niet te eten, een gewone bulk is al voldoende. (ook "gewoon" bulken lijkt veel eten en is moeilijk voor velen.)
pi_33292086
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:44 schreef nickybol het volgende:
Als je nog niet uitgegroeid bent vermijd dat dingen als olympic lifts, en dat soort te diepe dingen. Ook te diepe plyometrics vermijden. Verder niet op 100% gaan zitten.
dit zijn sowieso al niet de beste oefeningen om hypertrofie te bewerkstelligen.....
pi_33292653
pi_33461603
Ik ben nog niet zo lang bezig mt fitnessen en het bevalt me prima. Ik ben maar gelijk met drie keer per week aan de slag gegaan in de trant van "als je dan toch begint dan ook gelijk goed". Tussendoor had ik een keer twee weken vakantie maar afgezien daarvan heb ik me prima aan die 3 keer per week kunnen houden.
Ik ben 36 jaar, 178 lang en weeg slechts 67 kilo dus wat extra spieren zijn nooit weg. Je gelooft het bijna niet maar bij een medische test op het werk een half jaar geleden werd daar toch een iets te hoog vetpercentage van 19 procent gemeten.
Enfin, het gaat heel leuk. In het begin had ik me nog niet ingelezen en was ik met alles bezig met 3 setjes van 15 reps (tot vorige week zelfs). Het geeft wel een kick als je de eerste keer nog niet 15*25,15*30,15*35 van je af kunt duwen en nu (na ik meen 16 bezoekjes) zit ik bijvoorbeeld op dat specifieke apparaat op 12*30(opwarmen), 12*45,12*50,12*55. Dat motiveert natuurlijk super en als ik nu in de spiegel kijk heb ik voor het eerst dat ik denk "hey, zie ik daar wat resultaat of ben ik nou gek?".
Per bezoek doe ik ongeveer 30 minuten cardio (fietsen en roeien) en een uur KT. Nu zit ik te denken om op de dagen dat ik geen KT wil doen om mijn spieren te laten rusten nog twee extra dagen naar de sportschool te gaan puur alleen voor wat extra vetverbranding / cardio. En dan zit ik te denken aan even een dik half uur of zo met wat fietsen/roeien/lopen. Dit ook om de conditie snel naar een hoger niveau te tillen. Nu probeer ik me daar wat op in te lezen, maar dan lees ik nogal wat tegenstrijdige verhalen. De een zegt niet "kan geen kwaad" en de ander zegt niet meer dan drie keer per week, maar in dat soort verhalen is dan niet helemaal duidelijk of het gaat om cardio of KT. Wie kan me hier een wat preciezer antwoord op geven met de bovenstaande info?
Bedankt alvast!
pi_33465529
Je kan wel op je KT rustdagen gaan cardio'en, want de spierbelasting is anders, maar pas wel op voor overbelasting. Bouw het in ieder geval rustig op. Wanneer je toch besluit 5 dagen te gaan, is het mss beter om op de KT dagen geen cardio meer te doen, dat scheelt je energie en kan je je helemaal op de KT storten. Je zou dan op die tussenliggende dagen iets meer cardio kunnen doen om evenlang bezig te zijn.
Iig, doe zoals je het zelf het beste vind, iedereen is verschillend en je moet zelf uitvinden hoevaak/hoelang/ met welke intensiteit je kan trainen.
pi_33544970
wij hebben sinds kort thuis een crosstrainer, en ik vroeg me af hoe je zo'n ding nu het beste kunt gebruiken om wat af te vallen.

Veel trainen/ lang trainen, zware/lichte stand etc. Je kunt er trouwens ook op zien hoeveel calorieën dat je verbrandt, maar wat kun je daar mee? Is er een bepaalde relatie tussen verbrandde calorieën en kilo's??
pi_33545555
Ja, maar dat kan je nooit precies weten, want het ligt er maar net aan wát je verbrandt; koolhydraten, vetten, spieren eventueel. De vuistregel is als volgt: des te lager de intensiteit, des te hoger het *percentage* verbrand vet van het totaal. Men gaat dan vaak uit van een hartslag van 130 voor optimale vetverbranding. Wanneer je een hogere intensiteit neemt, laten we zeggen: 160, zal het percentage vet van het totaal aantal verbrande kilocalorieën lager zijn, maar omdat je in totaal wel meer calorieën hebt verbrand, kan je toch meer vet hebben verbrand.

Het is dus lastig te bepalen. Maar in ieder geval staat vast: wat je ook doet, je verbrandt *altijd* vet en het is dus *altijd* goed. Voordeeltje van hogere intensiteit is dat je ook nog wat meer aan je conditie doet.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 11:21:53 #172
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33653266
Zijn er hier mensen die chin-ups doen in de sportschool? Ik zie weinig mensen die oefening doen, de balk is "bij ons" verstopt onder een trap, en ik krijg opmerkingen naar mijn hoofd.
"ga je nu alweer hangen" (tweede setje)
"die balk kan ook los hoor"

Het is mijn lievelingsoefening, mede omdat het goed gaat met mijn relatief gunstige kracht-gewicht verhouding. (niet door kracht, weeg vooral weinig )
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_33655669
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:21 schreef BertV het volgende:
Zijn er hier mensen die chin-ups doen in de sportschool? Ik zie weinig mensen die oefening doen, de balk is "bij ons" verstopt onder een trap, en ik krijg opmerkingen naar mijn hoofd.
"ga je nu alweer hangen" (tweede setje)
"die balk kan ook los hoor"

Het is mijn lievelingsoefening, mede omdat het goed gaat met mijn relatief gunstige kracht-gewicht verhouding. (niet door kracht, weeg vooral weinig )
Ik ben thuis flink in het trapgat aan het oefenen, omdat ik nog niet echt voldoende kracht heb om bijvoorbeeld 3x12 te doen of 30 reps in een set of 4-5. Maar het is zeker een leuke oefening. Wij hebben in de sportschool zo'n 'Chin Assist', dus dan kan je je scheenbenen op zo'n ding leggen met een tegengewicht (dat je kan instellen) om zo veel of weinig 'hulp' te hebben. Op datzelfde apparaat kan je ook dips doen volgens hetzelfde principe. Overigens kan je ook gewoon zonder tegengewicht (normale dips en chins dus) doen, maar die doet echt niemand bij ons.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:58:03 #174
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33658293
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:44 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik ben thuis flink in het trapgat aan het oefenen, omdat ik nog niet echt voldoende kracht heb om bijvoorbeeld 3x12 te doen of 30 reps in een set of 4-5. Maar het is zeker een leuke oefening. Wij hebben in de sportschool zo'n 'Chin Assist', dus dan kan je je scheenbenen op zo'n ding leggen met een tegengewicht (dat je kan instellen) om zo veel of weinig 'hulp' te hebben. Op datzelfde apparaat kan je ook dips doen volgens hetzelfde principe. Overigens kan je ook gewoon zonder tegengewicht (normale dips en chins dus) doen, maar die doet echt niemand bij ons.
Ik heb thuis een afgezaagde bezemsteel over twee "deurpost riggels" in een smalle gang.
Werkt perfect maar nu toch maar dit aangeschaft:

http://www.sport-tiedje.nl/bremshey/tuerreck.htm

Die ouderwetse chin-ups zijn echt een aanrader. Bij het trainen in een trapgat ben ik altijd meer bezig men met het niet wegglijden van de treden dan met de oefening.

12 herhalingen is mijn max.
Een setje van 3x 12 is bij mij ook niet echt haalbaar omdat ik een aantal minuten na 12 herhalingen er maximaal zo'n 6 per setje uit kan persen.

[ Bericht 7% gewijzigd door BertV op 03-01-2006 14:08:19 ]
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_33790174
Ik ben momenteel bezig met een diet om juist aan te komen, wat vet erbij kan ook geen kwaad voor mij, dus ik wil niet echt vet vebrandne met oefeningen. Momenteel wil ik graag aan de borstspieren werken, iemand goede tips voor oefeningen die je thuis kan doen zonder apparatuur (heb alleen een dumbell) ?
pi_33794383
Dumbell press en incline dumbell press. Daarnaast flyes voor wat isolatie, maar je zult uren aan het bankdrukken moeten gaan (al dan niet met dumbells).
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:13:07 #177
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33894180
Na ruim een jaar aanmodderen heb ik nu mijn eerste squat uitgevoerd in een schema MET (fatsoenlijke) beentraining.

Twee setjes van 8 met 50kg.

Nu is het gewicht niet het grootste probleem (al dachten mijn Jerommeke beentjes daar anders over) maar die stang drukt nogal op een klein punt op mijn wervelkolom.

Heb ik nu een speknek nodig tegen een beurse plek of kan ik met iets anders dat verminderen?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:28:17 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_33894396
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:13 schreef BertV het volgende:
Na ruim een jaar aanmodderen heb ik nu mijn eerste squat uitgevoerd in een schema MET (fatsoenlijke) beentraining.

Twee setjes van 8 met 50kg.

Nu is het gewicht niet het grootste probleem (al dachten mijn Jerommeke beentjes daar anders over) maar die stang drukt nogal op een klein punt op mijn wervelkolom.

Heb ik nu een speknek nodig tegen een beurse plek of kan ik met iets anders dat verminderen?
de stang iets meer op je schouderspieren leggen, dus een fractie naar achteren zeg maar, moet je gewoon even uitproberen tot het "goed " aanvoelt.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:32:14 #179
37248 BertV
Handgemaakt
pi_33894457
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

de stang iets meer op je schouderspieren leggen, dus een fractie naar achteren zeg maar, moet je gewoon even uitproberen tot het "goed " aanvoelt.
meer op de schouderbladen, maar dan moet je wat meer voorover buigen om 'm te houden. Dacht de rug zo recht mogelijk moest zijn?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:52:06 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_33894787
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 09:32 schreef BertV het volgende:

[..]

meer op de schouderbladen, maar dan moet je wat meer voorover buigen om 'm te houden. Dacht de rug zo recht mogelijk moest zijn?
je moet zeker niet voorover buigen maar je rug hol houden, probeer maar de stang iets naar achteren te leggen, als dit niet lukt of mijn uitleg is niet duidelijk kan je proberen met een handdoek om de stang, ik vind dat zelf niet prettig omdat ik dan het gevoel "kwijt" ben
pi_34013653
Kreta juli 2005:


gisteren (12jan. 2006):
pi_34013835
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:36 schreef Nick1983 het volgende:
Kreta juli 2005:
[afbeelding]

gisteren (12jan. 2006):
[afbeelding]
Jammer dat je benen achterblijven.... je lichaam is daardoor m.i. niet meer mooi symmetrisch!
pi_34014213
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jammer dat je benen achterblijven.... je lichaam is daardoor m.i. niet meer mooi symmetrisch!
Dat viel mij ook op in bovenstaande foto's.
Ik zelf ben in een half jaar redelijk gegroeid, maar mijn benen groeien ongeveer net zo als de rest van mijn lichaam.
Ik denk dat die zelfs wat sneller groeien dan de rest (buikspieren gaan ook vrij snel, en onderarmen besteed ik ook redelijk wat tijd aan).
@luna
pi_34014363
Ja he, maar jongens, we mogen hem ook wel wat complimentjes geven voor wat hij bereikt heeft met z'n bovenlichaam in die paar maanden. Klasse hoor! Idd, relatief wat meer aandacht aan benen besteden, geeft een wat mooier totaal plaatje.
pi_34014411
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:56 schreef De_Wout het volgende:
Ja he, maar jongens, we mogen hem ook wel wat complimentjes geven voor wat hij bereikt heeft met z'n bovenlichaam in die paar maanden. Klasse hoor! Idd, relatief wat meer aandacht aan benen besteden, geeft een wat mooier totaal plaatje.
Ik let liever op de punten die voor verbetering vatbaar zijn.
pi_34014450
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jammer dat je benen achterblijven.... je lichaam is daardoor m.i. niet meer mooi symmetrisch!
Heb je helemaal gelijk in... ik ga ook wat meer aandacht aan mijn benen besteden, had het zelf ook al opgemerkt

Maar over het algemeen is het wel een aardige vooruitgang toch ?
pi_34014539
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:58 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in... ik ga ook wat meer aandacht aan mijn benen besteden, had het zelf ook al opgemerkt

Maar over het algemeen is het wel een aardige vooruitgang toch ?
Ik denk zelfs dat je nog sneller gegroeid bent dan mij in een half jaar (ik begon rond dezelfde tijd met krachttraining), terwijl ik al heel wat complimenten heb gehad, ook van mensen die al een stuk langer trainen, dus het is zeker niet verkeerd.
@luna
pi_34014623
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:58 schreef Nick1983 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in... ik ga ook wat meer aandacht aan mijn benen besteden, had het zelf ook al opgemerkt

Maar over het algemeen is het wel een aardige vooruitgang toch ?
Bovenlichaam is goed vooruitgegaan.. mooie prestatie!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:11:08 #189
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34014912
vind het wel erg hard vooruitgegaan eigenlijk?
of lijk je gespierder op de 2e foto ivm met schaduwpartijen tussen de spieren... (ivm frontaal zonlicht en dus weinig aftekening.)
pi_34014953
wow, das wel een hele prestatie Nick! Erg goeie vooruitgang idd, maar zoals al gezegd jammer dat je beenspieren achter blijven, als je daar meer aandacht aan besteedt heb je echt een toplijf
pi_34015358
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:11 schreef Dacide het volgende:
vind het wel erg hard vooruitgegaan eigenlijk?
of lijk je gespierder op de 2e foto ivm met schaduwpartijen tussen de spieren... (ivm frontaal zonlicht en dus weinig aftekening.)
Nee dat is het niet heb nog meer foto's vanuit een ander aanzicht en het veranderd niet echt

Moet wel zeggen dat ik aardig veel train. Ben de laatste tijd 4 tot 5 keer per week in de sportschool te vinden. Alleen inderdaad mn benen moet ik gewoon even goed aanpakken.

Wanneer die gegroeit zijn zal ik wel weer even een iets plaatsen

iig bedankt voor de complimentjes
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:20:34 #192
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34017740
ik vergeleek jou ff met mezelf...

train zelf zo'n 9 maanden waarvan zo'n 6 maanden 4 tot 5 x per week...

Maar nu moet ik wel zeggen dat ik er heel anders dan jou uit zag toen ik begon (lekkere a cup en een behoorlijk buik etc... was vroeger altijd dik.. woog 90kilo toen ik 13 was... nu zit ik hal heel lang rond de 81... bn 23 nu btw)

vet is nu wel bijna weg... ik verwacht over een maand of 3 vetvrij te zijn..
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:38:05 #193
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34018325
Het vet wegtrainen is lastig ik begon nu precies een jaar geleden met 95 kilo (1.95 lang). Het eerste half jaar viel ik niet af, maar zagen anderen wel degelijk dat ik was afgevallen (vet ingewisseld voor spieren), en daarna ben ik ook afgevallen. Nu zit ik al tijden op 85 kilo.
2 maand geleden zat mijn vetpercentage nog op zo'n 17%, en ik schat dat dat nu nog zo'n 15% is, maar ik wil dat buikje gewoon helemaal weg hebben Als ik kleren aanheb zie je er niks van, maar ik wil gewoon een volledig platte buik. Pas daarna wil ik weer groeien en gespierder worden.

Heeft iemand nog tips hiervoor? Ik let al enorm op mijn eten (zo weinig mogelijk vetten en suikers), en tevens doe ik alle keren dat ik in de sportschool kom minstens een half uurtje aan cardio. Maar toch willen die laatste procenten er niet echt af
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:45:08 #194
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34018550
toen ik pas begon heb ik mijn vet laten meten (via elektrish apparaat)
lengte is 1,56

15,3% @ 86kilo

daarna
15,3% @ 83kilo (ongeveer)

daarna 14, 4 @ 83 kilo (ongeveer)

toen een keer 11, xx @ 81 kilo

en nu 10,xx @ 80 kilo...

percentages lijken me niet reeel... (daarvoor moet je vet meten met een huidplooi meter)...

maar ik let alleen op de stapjes (vooruitgang)... en dat valt me reuze mee.
pi_34019334
Toen ik begon was ik 88 kilo @ 1,98m en nu is het 94 kilo @ 1,98m

Ik heb geen echt buikje ofzo, maar ook weer geen six pack. Ben hard aan het werk om een six pack te krijgen en je ziet nu langzaam aan blokjes tevoorschijn komen

Ik heb me via een huidplooi meter laten meten en toen zat ik op 18% en via zo een weegschaal was het 21% dus ik zou niet teveel af gaan op de weegschalen enzo.

Als ik de omvang heb die ik wil hebben, ga ik alles proberen droog te trainen. Ik hoef iig geen bodybuilder ofzo te worden, maar wil een sportief gespierd lichaam.

Ik ben in ieder geval in Augustus aan het trainen geslagen en ben dus nu zoals op de foto. Ik ben dus 6 maanden aan het trainen.
pi_34022146
Dat vet in de buik baal ik ook gigantisch van.
Buikspieren zijn aardig dik, maar doordat er vet voorzit zie je het gewoon niet.
Dat wordt wat meer cardio de komende tijd.
@Nick1983:
Train je zijwaartse buikspieren ook met een apparaat?
Ik doe dan vaak Rowing Torso, ik ben benieuwd hoeveel KG bij hoeveel reps je dat kan doen (om te kijken of ik al goed op weg ben).

[ Bericht 36% gewijzigd door boempa op 13-01-2006 18:51:48 ]
@luna
pi_34075267
Ik doe mn "rechte" buikspieren met een apparaat met rond 25 reps op 50kg , 25 reps op 60kg en 25 reps op 65kg.
Verder doe ik mn zijwaartse buikspieren zonder apparaat en gewicht en doe ik 3 keer 105 reps.
pi_34076220
quote:
Op zondag 15 januari 2006 04:13 schreef Nick1983 het volgende:
Ik doe mn "rechte" buikspieren met een apparaat met rond 25 reps op 50kg , 25 reps op 60kg en 25 reps op 65kg.
Verder doe ik mn zijwaartse buikspieren zonder apparaat en gewicht en doe ik 3 keer 105 reps.
Dat is zeker die Crunch ROM of hoe die ook heet?
Dan ben je een stuk verder dan mij iig.
Ik red net 15 keer bij 65KG.
En zonder gewicht zijwaarts misschien 40 keer.
Wel netjes dat je al zo ver bent daarmee.
@luna
pi_34108435
Ja ik weet niet precies hoe dat ding heet Maar volgens mij hebben we het wel over dezelfde

Mn buikspieren train ik elke keer als ik ga trainen. Toch vind ik het nog te langzaam gaan met mijn buik In het begin ging het eerst heel snel, maar de laatste tijd gaat het erg langzaam Maarja, geduld is een schone zaak he
  vrijdag 20 januari 2006 @ 13:19:54 #200
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34275929
Weer even een vraagje:

Zoals ik eerder al aangaf ben ik druk bezig het laatste beetje vet rond de buik weg te werken. Nu ben ik dus aardig aan het minderen qua eten: geen suiker meer in de koffie & thee, mager vlees op het brood, en een broodje minder tussen de middag. Verder drink ik natuurlijk ook nog heel veel water. Ik weet vrij zeker dat ik per dag meer calorien verbrand dan dat ik inneem, dus die kilo's gaan er wel af. Het probleem is dat ik ook Krachttraining doe, en eigenlijk geen spierverlies wil (of beter nog: gewoon vooruitgang). Nu zit ik al een hele tijd te twijfelen om aan de wei-eiwitten te gaan, maar ik las ergens dat als je niet genoeg vreet die eiwitten puur als brandstof gebruikt zullen worden. Op die manier val je dus minder af, en heb je niet de positieve effecten van de eiwitten.

Wat is jullie mening? zo snel mogelijk aan de eiwitten, of toch ff wachten tot ik tevreden ben met het vetpercentage?
pi_34276131
Ik ga wederom opnieuw beginnen met trainen,, Ik kan mezelf niet er toe zetten om het te blijven doen, op gegeven moment na paar weekjes heb ik er gewoon geen zin meer in. Komt ook wel omdat ik (ectomorf) eigenlijk bijna geen resultaat zie. Dit komt ook door mijn eetgewoontes,, deze heb ik alsvolgt verandert:

Ik eet nu:
ontbijt
4 boterhammen met jam
plaatje ontbijtkoek

middag:
4 boterhammen met jam of vlees
plaatje ontbijtkoek
iets met ei... gekookt/gebakken

Avondeten:
Verschillend, veelal aardappels groente vlees

Tussendoor
nog eens 4 boterhammen.

Zou ik doordat ik nu meer koolhydraten binnenkrijg sneller aanzetten? Of is dit nog onvoldoende?
pi_34294619
Ja, meer eten. 6x per dag op z'n minst omdat je ecto bent.
pi_34295693
Stoppen met die jam, bevat teveel suiker. Ga anders eens voor brinta/havermout of als je dat echt niet lust muesli (wel de goede kopen, niet muesli wat vol zit met suikers).
pi_34296000
En kwark natuurlijk!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:33:55 #205
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34305949
pindakaas is ook heel goed hoor.

en anders kan je misschien een pot mass gainer proberen,
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:10:02 #206
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34314640
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:19 schreef ConQuestador het volgende:
Weer even een vraagje:

Zoals ik eerder al aangaf ben ik druk bezig het laatste beetje vet rond de buik weg te werken. Nu ben ik dus aardig aan het minderen qua eten: geen suiker meer in de koffie & thee, mager vlees op het brood, en een broodje minder tussen de middag. Verder drink ik natuurlijk ook nog heel veel water. Ik weet vrij zeker dat ik per dag meer calorien verbrand dan dat ik inneem, dus die kilo's gaan er wel af. Het probleem is dat ik ook Krachttraining doe, en eigenlijk geen spierverlies wil (of beter nog: gewoon vooruitgang). Nu zit ik al een hele tijd te twijfelen om aan de wei-eiwitten te gaan, maar ik las ergens dat als je niet genoeg vreet die eiwitten puur als brandstof gebruikt zullen worden. Op die manier val je dus minder af, en heb je niet de positieve effecten van de eiwitten.

Wat is jullie mening? zo snel mogelijk aan de eiwitten, of toch ff wachten tot ik tevreden ben met het vetpercentage?
Niemand die me antwoord kan geven op mijn vraag ??

(sorry dat ik zo onfatsoenlijk ben mezelf te quoten, maar ik wil het graag weten)
pi_34320814
Eiwitten tijdens een cut zijn noodzakelijk om spierverlies zoveel mogelijk te voorkomen. Wel nemen dus! (Of voedingsmiddelen eten met veel eiwit en weinig koolhydraten/ vetten)
pi_34336905
ik doe optrekken sinds een tijdje eigenlijk elke training. en ik moet zeggen dat ondanks ik steeds zwaarder wordt ik mezelf toch langzamerhand stees vaker omhoog krijg. ik hang er zelfs af en toe als ik hem voor het eerst doe een gewichtje aan me riem
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_34340051
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:50 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik doe optrekken sinds een tijdje eigenlijk elke training. en ik moet zeggen dat ondanks ik steeds zwaarder wordt ik mezelf toch langzamerhand stees vaker omhoog krijg. ik hang er zelfs af en toe als ik hem voor het eerst doe een gewichtje aan me riem
Doe je dan op sommige dagen oefeningen met de lat machine?
Is dat prettiger om jezelf op te trekken zonder dat je een apparaat gebruikt met gewichten?
Of maakt dat uiteindelijk niks uit?
@luna
pi_34340255
(weighted) chinnen heeft wel de voorkeur boven lat pulldowns, maar je moet het maar net kunnen.
  zondag 22 januari 2006 @ 15:43:50 #211
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34345491
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:
(weighted) chinnen heeft wel de voorkeur boven lat pulldowns, maar je moet het maar net kunnen.
Door "weighted" te chinnen heb ik doorgekregen waarom de zwaardere mede-fitnessers nooit chin-ups doen.

Met een schijf van 25kg (100kg totaal) is het leuke er vanaf.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_34345780
mijn ervaring is dat optrekken beter is dan met zo'n machine, je moet jezelf weer in evenwicht houden enzo, en je eigen lichaam gecontroleerd laten zakken. ik heb altijd spierpijn in me rug sinds ik die oefening doe, en met die kabel naar beneden trekken was dat wel anders. ik doe hem vaak 2 keer, net zoals ik bijna elke oefening 2 keer doe. beste blijft altijd varieeren qua oefeningen, maar dat doe ik dus niet met optrekken, behalve dan dat ik hem meestal breed beet pak en andere keren breder
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_34345974
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:02 schreef LedZep het volgende:
(weighted) chinnen heeft wel de voorkeur boven lat pulldowns, maar je moet het maar net kunnen.
ik kon het eerst wel altijd toen ik lichter was, en toen ik echt massa ging aanzetten sloeg ik hem altijd maar over omdat ik het niet stoer vond omdat ik maar 5 keer boven kwam. maar 1 jaar geleden ben ik er gewoon weer tegenaan gegaan, met trainingspartner achter me die je voeten ondersteunt, dus als het niet meer wil zet je wat kracht met je benen en kom je toch omhoog. als ik nu een goeie dag heb trek ik mezelf zo het eerste setje 13 keer omhoog. ik tik altijd met me kin de stang aan, en dan weer lekker uithangen zodat je een volledige bewegingsbaan maakt.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_34346051
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Door "weighted" te chinnen heb ik doorgekregen waarom de zwaardere mede-fitnessers nooit chin-ups doen.

Met een schijf van 25kg (100kg totaal) is het leuke er vanaf.
damn ik dacht dat ik dapper deed met mijn dumbeltje van 10 kg in mijn riem ik trek dan wel ongeveer 120 kilo omhoog.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  zondag 22 januari 2006 @ 18:27:21 #215
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34350749
Nou, voorlopig vermaak ik me nog wel met me dumbells van 15 kg per stuk. Gister ff thuis getrained en daar heb ik nu spierpijn van.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34353111
ik zou gewoon elke week op marktplaats kijken voor gewichten, die dingen kunnen toch niet stuk gaan. en om nou een kapitaal kapot te slaan aan nieuwe gewichten.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  maandag 23 januari 2006 @ 13:22:41 #217
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34375563
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:34 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik zou gewoon elke week op marktplaats kijken voor gewichten, die dingen kunnen toch niet stuk gaan. en om nou een kapitaal kapot te slaan aan nieuwe gewichten.
Ik heb ff globaal gekeken op Marktplaats en eBay, maar echt goedkoop vind ik ze daar niet.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34375959
weet er iemand nog een andere manier om buikspieren te trainen?

ik zoek iets met meer gewichten en minder revs

als ik op een bankje ga liggen dat schuin staat gaat het wel, als ik op een toestel kruip en er 60kg aanhang drukt het m'n borst plat! ik had er ooit eens 4 dagen last van
balsporten :r
pi_34376057
balsporten :r
pi_34378481
quote:
Op maandag 23 januari 2006 13:35 schreef Tommy__ het volgende:
weet er iemand nog een andere manier om buikspieren te trainen?

ik zoek iets met meer gewichten en minder revs

als ik op een bankje ga liggen dat schuin staat gaat het wel, als ik op een toestel kruip en er 60kg aanhang drukt het m'n borst plat! ik had er ooit eens 4 dagen last van
Je borst trainen?
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:46:35 #221
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34438032
Jeetje, is er ook al een apart fitness ( ) topic hier?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:49:46 #222
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34438104
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:46 schreef Mr.J het volgende:
Jeetje, is er ook al een apart fitness ( ) topic hier?
Was er al een tijdje hoor.

Maar misschien kan het in een volgende ronde samengevoegd worden om het overzicht een beetje te houden?
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:52:23 #223
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34438172
Had ik ooit al eens geopperd, maar de modjes vonden toch dat er een verschil moest wezen tussen fitness en bodybuilding.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:54:23 #224
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_34438217
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:52 schreef Mr.J het volgende:
Had ik ooit al eens geopperd, maar de modjes vonden toch dat er een verschil moest wezen tussen fitness en bodybuilding.
Hmz, als ik het zo allemaal bekijk worden er toch best dezelfde dingen in besproken. Misschien dat mensen de titel Bodybuilding 'eng'( ) vinden ofzo. Maar dit is allemaal heerlijk offtopic.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_34438479
ach ja, heleboel mensen willen niet met mij trainen omdat ze denken dat ze dan meteen biggy worden. n00bs, volgens mij kun je ongeveer hetzelfde trainen, alleen houd een fitnisser er eerder mee op. dat ie eerder tevreden is met zijn lichaam.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:11:54 #226
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34438593
Zal ik dan maar weer even een vraag stellen in dit "fitness" topic

Hoe doe je nou echt goede buikspieroefeningen, ik zit bij een sportschool die geleid wordt door 2 fysio's (dus geen hardcore school, maar ik ben er zeer tevreden mee). Ze hebben hier geen apparaat voor de buikspieren, omdat ze van mening zijn dat die nooit zo effectief zijn als gewone ordinaire crunches. Nu heb ik eerst altijd de buikspieren gedaan met zo'n RTL5 beugel, maar nu ik al 3x60 doe (met de benen boven de grond zwevend), wil ik toch meer kracht trainen in de buik.

Volgens de instructeur moet een buikspieroefening nu als volgt: de voeten op de grond (dus benen van de grond ) en de handen (met vingers gespreid) voor de borst, elkaar niet aanrakende (zodat je geen kracht kan halen vanuit de handen). Het probleem is dat ik vanaf de grond maar een bepaald stuk kom tot een dood punt, of vanaf dat dode punt omhoog. Als ik dit dan doe dan krijg ik eerder last van mijn onderrug (waar ik al teveel last van heb ) dan dat ik mijn buik voel.

Wie o wie kan me vertellen hoe ik nou WEL goed de buikspieren train.
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:16:05 #227
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34438705
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:54 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Hmz, als ik het zo allemaal bekijk worden er toch best dezelfde dingen in besproken. Misschien dat mensen de titel Bodybuilding 'eng'( ) vinden ofzo. Maar dit is allemaal heerlijk offtopic.
Ligt hem denk ik in het woordje bodybuilding ja.

Fitness is in mijn ogen een beetje conditioneel bezig zijn. Zodra je je gaat focussen op massa opbouw of vet verbranding (dus je lichaam in een bepaalde vorm werken) is het mijn inziens al bb'ing.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:17:06 #228
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34438730
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:11 schreef ConQuestador het volgende:

Wie o wie kan me vertellen hoe ik nou WEL goed de buikspieren train.
Op het moment dat je je buikspieren voelt tijdens je buikspieroefeningen train je ze goed.

Het is allemaal zo simpel.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:27:08 #229
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34438992
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:16 schreef Mr.J het volgende:
Fitness is in mijn ogen een beetje conditioneel bezig zijn. Zodra je je gaat focussen op massa opbouw of vet verbranding (dus je lichaam in een bepaalde vorm werken) is het mijn inziens al bb'ing.
Valt 'beach boy look' kweken ook onder BB dan
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:31:53 #230
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34439117
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:17 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Op het moment dat je je buikspieren voelt tijdens je buikspieroefeningen train je ze goed.

Het is allemaal zo simpel.
na 60x met zo'n RTL5 ding voel je die ook wel, alleen lijkt het mij dat je geen spiermassa aan het kweken bent met 60 reps.
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:38:01 #231
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34439291
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:27 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Valt 'beach boy look' kweken ook onder BB dan
Valt het trying to get beyond 'beach boy look' ook onder BB dan?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_34440266
Fitness: je lichaam in conditie brengen
Bodybuilding: een beter, gespierder lichaam 'bouwen'

vind ik.
pi_34442432
ik doe aan extreme krachttraining.

of ik ga met gewichtjes spelen.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_34445118
noem het gewoon krachttraining, dan laten ze je met rust nadenkend over wat dat inhoud
balsporten :r
pi_34478110
als je zegt dat je aan body building doet, dan gaan mensen direct anders denken, ze denken dan direct aan grote brede mannen, en anabole..... beetje jammer...
pi_34485432
En hoe noem je het, als je naast spieropbouw, ook 1x in de week aan Bodypump doet om spierconditie te behouden?
Ik zelf wil proberen om te groeien, maar tegelijkertijd ook spierconditie te behouden, een soort gulden middenweg zeg maar.
@luna
pi_34490198
Heeft iemand hier eing idee wat een normaal/net bruto salaris is voor een fitness intructeur?
3 jaar ervaring, CIOS, certificaat buitensport en spinning.
Indicatie voor mn broertje die gesolliciteerd heeft......
Alvast bedankt!
pi_34494932
niet veel
balsporten :r
pi_34504886
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:08 schreef theking16v het volgende:
als je zegt dat je aan body building doet, dan gaan mensen direct anders denken, ze denken dan direct aan grote brede mannen, en anabole..... beetje jammer...
dat vind ik nou ook , daarom noem ik het ook anders
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_34504904
whehe ik ben ook bezig voor fitness trainer naast me werk in de beveiliging. daarna wil ik voor personal trainer gaan en voor mezelf beginnen. van me hobby me werk maken
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:54:57 #241
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34522329
tvp
ada fare stop stalking me
pi_34632903
Ik heb ff een vraagje.
Ik doe momenteel op maandag bodypump en dan woensdag,donderdag en zaterdag krachttraining.
De rest van de dagen alleen cardio.
Is het mogelijk om voortaan op maandag bodypump te doen en de resterende 6 dagen krachttraining?
Of krijg ik dan oververmoeide spieren?
Alvast bedankt.
@luna
pi_34637469
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:15 schreef boempa het volgende:
Ik heb ff een vraagje.
Ik doe momenteel op maandag bodypump en dan woensdag,donderdag en zaterdag krachttraining.
De rest van de dagen alleen cardio.
Is het mogelijk om voortaan op maandag bodypump te doen en de resterende 6 dagen krachttraining?
Of krijg ik dan oververmoeide spieren?
Alvast bedankt.
uhm, 7 dagen in de week krachttraining is een beetje teveel van het goede, je spieren krijgen dan echt geen rust meer zo
pi_34638692
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

uhm, 7 dagen in de week krachttraining is een beetje teveel van het goede, je spieren krijgen dan echt geen rust meer zo
Blijft er ook niet zo veel van je over. Na 1 week heb je een zak met botten zo moe dat je bent!
pi_34639051
Bodypump is geen krachttraining, maar puur verzuring dacht ik.
5 dagen krachttraining zou op zich wel moeten kunnen bedacht ik me gisteren.
Maandag bodypump.
Dinsdag borst/rug.
Woensdag schouders/armen.
Donderdag Benen.
Vrijdag borst/rug.
Zaterdag schouders/armen.
Zondag rust/cardio.

Dit lijkt mij een haalbaarder alternatief, maar ook niet voor iedere week.
@luna
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:22:08 #246
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34639226
hoe langer ik train, hoe minder en korter en intensiever ik ben gaan trainen. van 6 keer in de week 2 uur zit ik nu op 3 a 4 keer in de week 1 uur. en ik groei er alleen maar beter op, tis niet bij houden oid.
ada fare stop stalking me
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:48:18 #247
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_34653236
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:00 schreef Fugie het volgende:
Ik heb een vraagje. Sinds een aantal weken ben ik begonnen met trainen in de sportschool, alleen heb ik soms na een training erg veel last aan de binnenkant van me elleboog, het is al een paar keer voorgekomen dat ik daardoor beperkt was in mijn training. Is er een methode die pijn te voorkomen of te laten afnemen ?
iemand hier misschien

overigens train ik nu 3x per week en heb ik een schema waarin ik 6 spiergroepen in totaal train en 3 spiergroepen per avond. Nu zat ik eraan te denken om na een training ook nog wat cardio te doen, maar hoelang zou ik dat moeten doen en op welke intensiteit ? Ik dacht zelf aan een kwartiertje hardlopen na de de training.
pi_34653732
Ik heb nu standaard Tijgerbalsem rood mee, omdat ik wel eens last krijg van een pees, bijvoorbeeld in een pols, of ergens in een knie.Dat werkt uitstekend.

Edit:
En dat spul ruikt ook nog eens naar colalollies, dat vind ik wel goed ruiken.
@luna
pi_34653821
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 07:56 schreef boempa het volgende:
Bodypump is geen krachttraining, maar puur verzuring dacht ik.
5 dagen krachttraining zou op zich wel moeten kunnen bedacht ik me gisteren.
Maandag bodypump.
Dinsdag borst/rug.
Woensdag schouders/armen.
Donderdag Benen.
Vrijdag borst/rug.
Zaterdag schouders/armen.
Zondag rust/cardio.

Dit lijkt mij een haalbaarder alternatief, maar ook niet voor iedere week.
Gewoon stoppen met die bodypump en je richten op echte krachttraining.
pi_34705433
Is het trouwens aan te raden om iedere dag de onderarmen te trainen?
Ik heb het idee dat die nog sneller herstellen dan de buikspieren.
Of kunnen die ook oververmoeid raken op den duur?
@luna
  donderdag 2 februari 2006 @ 09:01:25 #251
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34706502
Zie het nut er niet van in.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34709407
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:01 schreef Mr.J het volgende:
Zie het nut er niet van in.
Op mijn werk (vrijwilligerswerk) moet ik soms een vijver schoonmaken met een hele lange hark.
Dat is nogal vermoeiend voor de onderarmen, ergo is het handig om gespierde onderarmen te kweken.
@luna
pi_34712144
Je vergeet een belangrijke factor voor spiergroei, namelijk rust.
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:19:09 #254
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34712221
ik blijf erbij dat elke spiergroep 1 keer in de week perfect is. tuurlijk die toppers trainen ze waarschijnlijk veel vaker, maar die gebruiken allerlei soorten middelen dat ze ook sneller herstellen enzo.
ada fare stop stalking me
pi_34712391
Sommige spiergroepen kunnen wel 2 keer in de week, maar dan moet je ze wel goed verdelen over de week (en je moet er maar net de tijd voor hebben).
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:06:59 #256
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_34713738
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 12:58 schreef boempa het volgende:

[..]

Op mijn werk (vrijwilligerswerk) moet ik soms een vijver schoonmaken met een hele lange hark.
Dat is nogal vermoeiend voor de onderarmen, ergo is het handig om gespierde onderarmen te kweken.
Dat bereik je dus niet door deze dagelijks te trainen. Je hersteld (groeit) pas in je rust.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_34721445
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:24 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Sommige spiergroepen kunnen wel 2 keer in de week, maar dan moet je ze wel goed verdelen over de week (en je moet er maar net de tijd voor hebben).
Elke spiergroep kan 2 of zelfs 3 keer in de week getraind worden. Je moet alleen de intensiteit en volume erop aanpassen. Daarnaast kan je genoeg variëren.
pi_34800955
Zo ik heb ff zitten lezen en ga nu toch maar ff een vraag posten. Ik ben net begonnen met fitness en ben van plan 3 a 4 keer per week te gaan. Ben vandaag 2 uur geweest en voel het weer flink
Doelen zijn: buik weg (valt wel mee maar iets strakker zou leuk zijn), weer fit voelen en conditie verbeteren en als laatste zou het leuk zijn als mn spieren iets meer bewezen dat ze er echt zijn

mn vraagjes nu dan:
1. Ik heb enorme spierpijn erna en kan dan amper een tshirt aankrijgen (armen, schouders) is dat
normaal, went dat of doe ik alsof ik teveel kan?
2. Ik drink elke avond wel 1 of 2 biertjes (weekend meer) en hou ook wel van een snackje hier en daar, chips en koekjes enzo. Ik ben niet van plan op dieet te gaan ofzo, maar kan ik het compenseren met het een of het ander? Dat ik bijvoorbeeld meer (?iets?) ga eten of drinken?

thnx!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:24:50 #259
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34820254
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:48 schreef kletskop het volgende:
Zo ik heb ff zitten lezen en ga nu toch maar ff een vraag posten. Ik ben net begonnen met fitness en ben van plan 3 a 4 keer per week te gaan. Ben vandaag 2 uur geweest en voel het weer flink
Doelen zijn: buik weg (valt wel mee maar iets strakker zou leuk zijn), weer fit voelen en conditie verbeteren en als laatste zou het leuk zijn als mn spieren iets meer bewezen dat ze er echt zijn

mn vraagjes nu dan:
1. Ik heb enorme spierpijn erna en kan dan amper een tshirt aankrijgen (armen, schouders) is dat
normaal, went dat of doe ik alsof ik teveel kan?
2. Ik drink elke avond wel 1 of 2 biertjes (weekend meer) en hou ook wel van een snackje hier en daar, chips en koekjes enzo. Ik ben niet van plan op dieet te gaan ofzo, maar kan ik het compenseren met het een of het ander? Dat ik bijvoorbeeld meer (?iets?) ga eten of drinken?

thnx!
1. Dat heb ik allleen (in de enkele gevallen) dat ik een week niet heb getrained. Ik moet het wel heel bont maken om spierpijn te krijgen. Nadeel is dat ik wel voortdurend twijfel of ik wel hard genoeg train.
2. Je bent wat je eet. Het is maar net wat je doel is. Ik neem aan dat als het je doel is om 3 a 4 maal per week te gaan fitnessen dat je gaat voor maximaal resultaat gaat.
Beetje raar als je DAT er wel voor over hebt, maar NIET je bier wilt laten staan.
Je kunt bijv. 1 snackdag te nemen om het vol te houden. Doordeweeks geen geraffineerde suikers, het hele bekende riedeltje...

Meer tips kun je vinden op: http://www.eigenkracht.nl

Bedenk net, is het niet verstandig om eerst te kijken of je tweemaal per week volhoud? Bedoel, iemand die zo fanatiek is dat ie 4 maal per week sport kan echt wel z'n voeding aanpassen. Leg de lat niet te hoog om het vol te houden.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:24:34 #260
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34821287
Gister is dan eindelijk mijn whey eiwit binnengekomen, en gister heb ik meteen mijn eerste shake genomen. Aangezien ik nogsteeds aan het cutten ben heb ik het opgelost in water, en het viel me op dat het bijzonder goed oploste (enig nadeel: met water is het niet echt lekker, maar ach, niet zeuren en doorzuipen).

Mijn vraag is of je ook meteen een grotere hoeveelheid kan klaarmaken, kan ik aan het begin van de week 1 grote shakebeker maken, en hier dagelijks van inschenken. Of is het beter om iedere dag een verse shake te shaken??
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:36:16 #261
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34821548
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:24 schreef ConQuestador het volgende:
Gister is dan eindelijk mijn whey eiwit binnengekomen, en gister heb ik meteen mijn eerste shake genomen. Aangezien ik nogsteeds aan het cutten ben heb ik het opgelost in water, en het viel me op dat het bijzonder goed oploste (enig nadeel: met water is het niet echt lekker, maar ach, niet zeuren en doorzuipen).

Mijn vraag is of je ook meteen een grotere hoeveelheid kan klaarmaken, kan ik aan het begin van de week 1 grote shakebeker maken, en hier dagelijks van inschenken. Of is het beter om iedere dag een verse shake te shaken??
Met melk of sojamelk is het veel lekkerder. Denk aan houdbaarheid van melkpoeder versus melk.
Je zou het voor een paar dagen alvast voor-kunnen mixen maar heeft weinig nut toch?
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 12:49:45 #262
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34825271
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:36 schreef BertV het volgende:

[..]

Met melk of sojamelk is het veel lekkerder. Denk aan houdbaarheid van melkpoeder versus melk.
Je zou het voor een paar dagen alvast voor-kunnen mixen maar heeft weinig nut toch?
Lekkerder is het zeker met melk, maar ook heb je meteen weer 150 kcal meer te pakken (en aardig wat vet), iets wat niet echt handig is als je aan het cutten bent he
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:56:21 #263
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34827304
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:49 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Lekkerder is het zeker met melk, maar ook heb je meteen weer 150 kcal meer te pakken (en aardig wat vet), iets wat niet echt handig is als je aan het cutten bent he
Halfvolle melk, een litertje per dag, moet toch kunnen?
Mgoed, ik loop driemaal per week hard, wat het cutten makkelijker maakt.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_34828304
Ik neem aan dat je die gezoete sojamelk bedoeld, die suikervrije is echt om te
  dinsdag 7 februari 2006 @ 14:32:56 #265
37248 BertV
Handgemaakt
pi_34828356
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:31 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik neem aan dat je die gezoete sojamelk bedoeld, die suikervrije is echt om te
Ja, die suikervrije is enorm goor... maar suikervrij! (en zoutvrij)
Dus gooi ik er nog ff extra aspartaam tegenaan...


over 20 jaar krijg ik vast te horen dat suiker beter was geweest.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:05:53 #266
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34833440
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 10:24 schreef ConQuestador het volgende:
Mijn vraag is of je ook meteen een grotere hoeveelheid kan klaarmaken, kan ik aan het begin van de week 1 grote shakebeker maken, en hier dagelijks van inschenken. Of is het beter om iedere dag een verse shake te shaken??
Wheyshakes kan je NIET voor meerdere dagen maken, als je ze maakt dan moet je het inprincipe binnen een 30 tot 60 minuten opdrinken, gekoelt kan je het enkele uren bewaren, aldus de gebruiksaanwijzing van mijn whey-verpakking.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34836664
Zie het nut er ook niet van in. Een whey shake maken duurt hooguit 3 minuten, langer dan dat echt niet.
pi_34836904
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:19 schreef ivosnivo het volgende:
ik blijf erbij dat elke spiergroep 1 keer in de week perfect is. tuurlijk die toppers trainen ze waarschijnlijk veel vaker, maar die gebruiken allerlei soorten middelen dat ze ook sneller herstellen enzo.
In principe kan je het volume uitspreiden over meerdere trainingen, naar mijn idee komt dit je CNS ook ten goede (mits het compound oefeningen zijn).
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:55:13 #269
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34838968
koop een shakebeker dan. vet easy halve liter melk erin, schep van die rommel en zuipen maar.
ada fare stop stalking me
pi_34842393
Ik heb ook ff een vraagje voor de 'experts'...Ik heb zelf nauwelijks vet op m'n lichaam(ectomorf dus), en heb het probleem dat je m'n ribben redelijk kunt zien, en dat vind ik erg lelijk. Ik ben niet te licht: ben 1,87 en weeg 78 kg.
Is er een manier om dit probleem te verhelpen? Door bijvoorbeeld buikspieren, schuine buikspieren of borstspieren extra aandacht te geven?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:37:38 #271
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34843189
train je al of wil je alleen je ribben minder zichtbaar hebben? anders kun je ook gewoon noten gaan eten, pinda's ofzo. dan krijg je vanzelf wat meer vet.
ada fare stop stalking me
pi_34843532
Kwestie van meer vet aanzetten, dus meer eten dan je verbruikt en als het kan je Kcal uit goede voeding halen en niet uit chippeez en dat soort troep.
  woensdag 8 februari 2006 @ 09:59:45 #273
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_34855925
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:55 schreef ivosnivo het volgende:
koop een shakebeker dan. vet easy halve liter melk erin, schep van die rommel en zuipen maar.
Dat was nou net de hele oorzaak van mijn vraag:
Zo'n shakebeker heeft een inhoud van bijna een liter, terwijl 1 shake maar een kwart liter is. Ik heb 't nu geshaked in een plastic beker met deksel en dat loste al perfect op. Maar met zo'n shakebeker zou ik meteen voor 1 week kunnen maken, en dan gewoon ff uitgieten in een glas.

Hoe dan ook: ik weet nu dat het dus beter is van niet, geen man overboord, dan weet ik dat maar weer en shake ik dus iedere avond een verse shake
pi_34869030
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:37 schreef ivosnivo het volgende:
train je al of wil je alleen je ribben minder zichtbaar hebben? anders kun je ook gewoon noten gaan eten, pinda's ofzo. dan krijg je vanzelf wat meer vet.
Ik heb een jaar getraind, toen een half jaar niks gedaan, en ben nu net weer begonnen met trainen.
Maar eten heeft niet veel zin bij me..aankomen doe ik toch niet...
Zijn er geen bepaalde spiergroepen die ik extra aandacht zou kunnen geven?
pi_34869200
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:45 schreef Freeling het volgende:

[..]

Ik heb een jaar getraind, toen een half jaar niks gedaan, en ben nu net weer begonnen met trainen.
Maar eten heeft niet veel zin bij me..aankomen doe ik toch niet...
Zijn er geen bepaalde spiergroepen die ik extra aandacht zou kunnen geven?
Meer eten heeft wel zin, want daardoor kom je aan!
pi_34870180
Als je eens leest...Ik zeg dat ik toch niet aankom, want zo werkt dat gewoon bij mij. Ectomorf heet dat volgens mij..
pi_34870297
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Freeling het volgende:
Als je eens leest...Ik zeg dat ik toch niet aankom, want zo werkt dat gewoon bij mij. Ectomorf heet dat volgens mij..
IEDEREEN KAN AANKOMEN! Vreten kreng!
pi_34871652
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Freeling het volgende:
Als je eens leest...Ik zeg dat ik toch niet aankom, want zo werkt dat gewoon bij mij. Ectomorf heet dat volgens mij..
Daarom moet je extra op je voeding letten. Ik zie genoeg ecto's in de sportschool en die groeien ook wel, alleen wat langzamer.
Dus stop met zeuren en ga eten
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:17:51 #279
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_34874065
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Freeling het volgende:
Als je eens leest...Ik zeg dat ik toch niet aankom, want zo werkt dat gewoon bij mij. Ectomorf heet dat volgens mij..
man ik ben ook een ecto en ik weeg nu bijna 110 kilo bij 1.90. kwestie van je hele voedings patroon omgooien en elke 2 a 3 uur eten. eten eten en nog eens eten, dan kom je echt wel aan.
geen smoesjes voor jezelf verzinnen. als je er echt wat aan wilt veranderen kun je dat echt wel.
ada fare stop stalking me
pi_34874097
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:18 schreef Freeling het volgende:
Als je eens leest...Ik zeg dat ik toch niet aankom, want zo werkt dat gewoon bij mij. Ectomorf heet dat volgens mij..
Nee dan moet je gewoon nog meer vreten, 6/7x per dag en dan gewoon 5000kcal per dag. Dan kom je echt wel aan. Veel pindakaas, veel brood, veel rijst, 1kg kwark met cruesli oid, veel vlees. Als je dat doet ga je zeer zeker resultaat boeken.
pi_34880396
Hoi,
Ik zelf fitness iets van 2 keer in de week. Ik doe ook echt fitness geen body bulding. Dit houdt in dat ik ongeveer elke spiergroep train per training. Elke spiergroep die ik train doe ik kracht(8-12 herhalingen) behalve mijn buik. Mijn buik train ik sinds kort via verschillende oefeningen en probeer ik 3 keer zoveel mogelijk herhalingen te maken.
Mijn plan is nu: om op dinsdag en donderdag te fitnessen op zaterdag te tennisen/fitnissen.(ligt eraan of mijn tennis maatje kan)
De maandag,woensdag en vrijdag ochtend kan ik dan zwemmen(ik zeg niet dat ik 3 keer ga maar bijv 2 keer). Kan je zowieso als je kracht doet duursport ernaast doen want er moet eigelijk toch een dagrust tussen de trainingen zitten?(en na het fitniss heb ik desondanks dat ik oppervlakkig train dus de meeste groep maar 1 keer herhalen meestal wel spierpijn)
Vraag 2:
Ik was vroeger klein en dik. Ik ben erg de lengte ingeschoten 1.93 en ben nu wel slank. Alleen heb een buikje tenminste ik denk iets van 10 procent vet( misschien iets meer weet het niet precies halve huis afgezocht naar zown testje waar je vetprecentage staat maar niet gevonden in iedergeval ik heb wat vet bij mijn buik wat ik eraf wil). Kan ik dit buikje alleen wegwerken met cardio? Is gezond eten(dat doe ik al) en 3 a 4 keer sporten voldoende?
Dit vraag omdat ik eigelijk wel wil weten of de manier van trainen resultaat heeft.
Niet dat ik persee train om het buikje eraf te krijgen maar het is toch mooi meegenomen...
Ik heb namelijk geen zin om te cardio te doen ik heb het aan het begin wel gedaan bij fitniss, maar ik vind het maar dom op zo'n ding rennen.

Heeft iemand verder nog een goede site met tips over gezonde voeding(geen dieet) natuurlijk wil ik ook even google maar ag misschien heeft iemand wel een site.
Ik wil dus graag een gezond lichaam. Zonder vet en zonder dermate grote spieren waarvoor je je hele eetpatroon en leefritme moet aanpassen.
Wie heeft tips.
Alvast bedankt,
mido

Ps veel van mijn vragen horen niet bij fitness, ik wist ook niet zeker of ik het hier moest posten. Als je je een vraag niet aanstaat sla je hem maar over
  woensdag 8 februari 2006 @ 22:40:07 #282
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_34883343
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 09:24 schreef BertV het volgende:


Meer tips kun je vinden op: http://www.eigenkracht.nl
thnx voor die link... erg handig
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:48:08 #283
92655 Ferdi81
omdat............
pi_35396125
tvp
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:23:33 #284
37248 BertV
Handgemaakt
pi_35396666
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:45 schreef mido het volgende:
]Ik was vroeger klein en dik. Ik ben erg de lengte ingeschoten 1.93 en ben nu wel slank. Alleen heb een buikje tenminste ik denk iets van 10 procent vet( misschien iets meer weet het niet precies halve huis afgezocht naar zown testje waar je vetprecentage staat maar niet gevonden in iedergeval ik heb wat vet bij mijn buik wat ik eraf wil). Kan ik dit buikje alleen wegwerken met cardio? Is gezond eten(dat doe ik al) en 3 a 4 keer sporten voldoende?]
Met een buikje heb je nooit 10 procent vet, denk eerder aan 16-17-18%
Dat buikje verdwijnt bij een laag vetpercentage. Dat is voor mensen die dat niet vanzichzelf hebben alleen te verkrijgen door minder te eten + cardio...

(en dat voor altijd, en altijd en altijd)
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:42:43 #285
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35397014
Hmmm, nu dit topic toch weer leeft kan ik ook wel weer eens wat vragen
Ik ben nu alweer 2 maand aan het cutten, en mijn vetpercentage is aardig gedaalt, echter is het nog net te hoog voor een sixpack Ik merk echter dat het steeds lastiger wordt om echt goed vol te houden. Zou het misschien beter zijn een maand oid wat normaler te eten (dus niet bulken oid, maar gewoon normaal), en daarna weer verder te gaan met cutten?

Ik heb namelijk het idee dat dat eerder ook hielp (ik ben van 95 kilo naar 85 gegaan, daar een half jaar op gebleven en nu in 2 maand van 85 naar 78).
pi_35397337
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:42 schreef ConQuestador het volgende:
Hmmm, nu dit topic toch weer leeft kan ik ook wel weer eens wat vragen
Ik ben nu alweer 2 maand aan het cutten, en mijn vetpercentage is aardig gedaalt, echter is het nog net te hoog voor een sixpack Ik merk echter dat het steeds lastiger wordt om echt goed vol te houden. Zou het misschien beter zijn een maand oid wat normaler te eten (dus niet bulken oid, maar gewoon normaal), en daarna weer verder te gaan met cutten?

Ik heb namelijk het idee dat dat eerder ook hielp (ik ben van 95 kilo naar 85 gegaan, daar een half jaar op gebleven en nu in 2 maand van 85 naar 78).
Ik zie niet in waarom dat per se beter zou zijn, maar als ik jou was zou ik iig nog even flink bulken en dan omstreeks eind april - begin mei flink cutten (niet drastisch je kcal omlaag brengen, dat werkt niet) door vooral veel cardio te doen (al dan niet buiten). Wel veel eiwitten blijven eten (of zelfs meer) om je spiermassa te behouden.

De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk een sixpack wilt voor de zomer , dus kan je dat ook beter vlak voor de zomer gaan 'maken'. Nu zie je dat sixpack toch niet.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:35:31 #287
37248 BertV
Handgemaakt
pi_35398038
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:02 schreef LedZep het volgende:

[..]
De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk een sixpack wilt voor de zomer , dus kan je dat ook beter vlak voor de zomer gaan 'maken'. Nu zie je dat sixpack toch niet.
Om jezelf te overtuigen om te bulken met een "pezig lijf met six-pack" moet toch wel een knop om...
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_35398640
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Om jezelf te overtuigen om te bulken met een "pezig lijf met six-pack" moet toch wel een knop om...
Tja, dat is doorzettingsvermogen. Maar als ik even naar beneden kijk en denk: "zo zo.." dan surf ik gewoon even naar wat sites met foto's van bodybuilders in de bulkfase (offseason) en vervolgens naar foto's van dezelfde bodybuilders in de competitie. Dan weet je wat voor verschil je kan maken!
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:37:36 #289
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35406525
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom dat per se beter zou zijn, maar als ik jou was zou ik iig nog even flink bulken en dan omstreeks eind april - begin mei flink cutten (niet drastisch je kcal omlaag brengen, dat werkt niet) door vooral veel cardio te doen (al dan niet buiten). Wel veel eiwitten blijven eten (of zelfs meer) om je spiermassa te behouden.

De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk een sixpack wilt voor de zomer , dus kan je dat ook beter vlak voor de zomer gaan 'maken'. Nu zie je dat sixpack toch niet.
hehe, het is mijn bedoeling om droog te worden door meer spiermassa aan te zetten met swole v3. ik ga er in april mee beginnen.
ada fare stop stalking me
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:56:50 #290
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35407249
Sja, om nu te gaan bulken... Ik heb mijn hele leven al boven de bovenste lijn van de BMI geleefd, en nu mijn vetpercentage onder het nederlands gemiddelde zit, en zelfs richting de sixpack ga vind ik het toch wel riskant nu te gaan bulken. Ik denk niet dat ik dat risico nu ga nemen, immers: ik weet van mezelf dat het vrij veel moeite kost om dat vet weg te werken. Echt bulken is dus out of the picture. (Na de zomer misschien )
pi_35409109
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:37 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

hehe, het is mijn bedoeling om droog te worden door meer spiermassa aan te zetten met swole v3. ik ga er in april mee beginnen.
Tja, droog worden door meer spieren te kweken kan natuurlijk ook . Massa = verbranding tenslotte .

Ik begin eind maart ergens ook maar eens met wat creatine denk ik. Weet niet of het ook swole wordt, deze is toch wat duur IMHO. Maar ik wil sowieso kijken of creatine iets bij mij doet.
pi_35409184
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:56 schreef ConQuestador het volgende:
Sja, om nu te gaan bulken... Ik heb mijn hele leven al boven de bovenste lijn van de BMI geleefd, en nu mijn vetpercentage onder het nederlands gemiddelde zit, en zelfs richting de sixpack ga vind ik het toch wel riskant nu te gaan bulken. Ik denk niet dat ik dat risico nu ga nemen, immers: ik weet van mezelf dat het vrij veel moeite kost om dat vet weg te werken. Echt bulken is dus out of the picture. (Na de zomer misschien )
Kan ook, maar vergeet niet dat bulken de enige manier is om echt massa aan te zetten. Als je al massief genoeg bent (ligt er natuurlijk aan wat je doel is) is er niks aan de hand. Wil je nog meer massa aanzetten (in korte tijd) is het niet verstandig om eerst dat sixpack te willen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:05:46 #293
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35410044
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:43 schreef LedZep het volgende:

[..]

Tja, droog worden door meer spieren te kweken kan natuurlijk ook . Massa = verbranding tenslotte .

Ik begin eind maart ergens ook maar eens met wat creatine denk ik. Weet niet of het ook swole wordt, deze is toch wat duur IMHO. Maar ik wil sowieso kijken of creatine iets bij mij doet.
je hebt nog nooit suplementen gebruikt? behalve shakes? creatine is 1 van de weinige suplementen waar echt van bewezen is dat het wat doet.
als je netjes de gebruiksaanwijzing volgt moet je er wel wat van vernemen lijkt me.
ada fare stop stalking me
pi_35410166
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:05 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

je hebt nog nooit suplementen gebruikt? behalve shakes? creatine is 1 van de weinige suplementen waar echt van bewezen is dat het wat doet.
als je netjes de gebruiksaanwijzing volgt moet je er wel wat van vernemen lijkt me.
Geen shakes . Geen supplementen (behalve Vit C).
Maar hoewel creatine wel goed werkt ligt het maar net aan je natuurlijke creatine-voorraad. Als die al hoog is zal het resultaat veel minder zijn dan wanneer je creatine-voorraad laag is.

Btw, jij hebt toch iets van 7 jaar zonder enige supplementen getraind?
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:34:17 #295
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_35413238
ik heb 7,5 jaar zonder shakes getraind. en 4 jaar zonder suplementen. ik doe nu 4,5 jaar lang elk jaar 1 maand creatine (of wat langer als de pot nog niet leeg is).
ada fare stop stalking me
pi_35421531
Hee geinig een fitnesstopic

Doe zelf aan triathlon maar zit deze winter aan de grond vanwege een knieblessure, iig. wat krachttraining gaan doen en naast meer belastbaarheid (en een beter lichaam ) ben ik ook een hoop harder gaan zwemmen. Echter geen bodypumping voor mij, ik moet ook nog snel wezen met hardlopen en fietsen als ik straks weer van m'n blessure af ben Vetpercentage is door minder cardio aan het begin van de winter opgelopen tot 12,5& maar dat moet weer richting de 8 a 9... (en eigenlijk sub 8)
pi_35423161
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:25 schreef Scheepschroef het volgende:
Hee geinig een fitnesstopic

Doe zelf aan triathlon maar zit deze winter aan de grond vanwege een knieblessure, iig. wat krachttraining gaan doen en naast meer belastbaarheid (en een beter lichaam ) ben ik ook een hoop harder gaan zwemmen. Echter geen bodypumping voor mij, ik moet ook nog snel wezen met hardlopen en fietsen als ik straks weer van m'n blessure af ben Vetpercentage is door minder cardio aan het begin van de winter opgelopen tot 12,5& maar dat moet weer richting de 8 a 9... (en eigenlijk sub 8)
Waarvoor heb je zo'n laag vetpercentage nodig eigenlijk?
pi_35423392
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waarvoor heb je zo'n laag vetpercentage nodig eigenlijk?
Conditie, hoe lager het vetpercentage hoe meer lucht per kg/ lichaamsgewicht per minuut je kan opnemen en dat maakt erg uit bij fietsen en lopen.
pi_35434449
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:12 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Conditie, hoe lager het vetpercentage hoe meer lucht per kg/ lichaamsgewicht per minuut je kan opnemen en dat maakt erg uit bij fietsen en lopen.
Oke .
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:50:26 #300
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_35434502
Ik heb gister mijn vetpercentage ook weer eens laten opmeten: 11,9%. Dat is in ieder geval al een stuk beter dan die 16,7% die ik een paar maanden geleden nog had
pi_35434549
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:50 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb gister mijn vetpercentage ook weer eens laten opmeten: 11,9%. Dat is in ieder geval al een stuk beter dan die 16,7% die ik een paar maanden geleden nog had
Je zit onder de sixpack grens !

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')