abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:26:18 #1
103915 koffiejunk
kopje koffie!
pi_27427236
Ik heb nog weles last van puistjes rond om mijn mond en kin en vaak onstaan die de avond of dag na het scheren. Mijn huid voelt ook vaak geiriteerd na het scheren. Ik gebruik Gillete mach3 en Gilette scheerschuim. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en mischien tips hebben om dit zoveel mogelijk te voorkomen? Zijn er mischien ook bepaalde verzorgings producten die ik na het scheren kan gebruiken en die iritatie voorkomen?

pi_27427299
Ervoor zorgen dat je schone mesjes gebruikt. of je al gebruikte mesjes goed desinfecteren met alcohol oid. en heet water.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:34:09 #3
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27427347
Je mesjes goed afspoelen en regelmatig vervangen verder je na het wassen scheren en een after shave gebruiken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:37:40 #4
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_27427401
Je kan om te beginnen scheerschuim (of gel) voor de gevoelige huid proberen.
Als je voor het scheren je gezicht reinigt met goed warm water dan gaat het scheren wat makkelijker, scrubben helpt wel goed omdat dan de haren ook wat beter omhoog komen te staan en het vuil uit je poriën komt.
En na het scheren je gezicht goed afspoelen eerst met warm water, om de restjes zeep goed uit je poriën te spoelen, en daarna met lekker koud water zodat je poriën weer wat dicht gaan.
Met warm water gaan je poriën verder open staan, en met koud water sluiten ze dus weer een gedeelte.

En heel belangrijk, gebruik een goed scherp mesje, als het mesje niet optimaal scherp is gooi het dan weg en pak een nieuwe, dat scheelt al heel veel.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_27427615
Op de eerste plaats moet je je iedere dag scheren. Dan raakt je huid eraan gewend.

Ten tweede moet je er voor zorgen dat je huid goed nat is voordat je je gaat scheren. Bij voorkeur ga je je scheren onder of na het douchen.
Iedere gek zijn gebrek
  zaterdag 28 mei 2005 @ 11:12:59 #6
95108 -chImp-
de eeuwige verveling
pi_27427959
Niet hetzelfde mesje gebruiken waarmee je je zak scheert
pi_27429173
Bij mij hielp het ook om vooral met de groeirichting van de haren mee te scheren... moet je er wel wat vaker overheen, maar zorgde bij mij voor een stuk minder irritatie.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:17:44 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27432005
en bij electrisch scheren? want ik heb dat probleem ook, ik scheer om de dag normaal.
Ook de mesjes steeds schoonmaken?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:32:02 #9
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_27432251
bij electrisch scheren kan je sowieso het beste elke week de mesjes en de ruimte erachter goed schoonmaken, anders gaat ie veel minder lang mee. verder raad ik je aan om ook bij electrisch scheren eerst je gezicht goed te wassen met warm water, en daarna ook weer goed afspoelen met warm water, en daarna nog een keer met koud water.

Wat minder agressieve aftershave gebruiken kan ook helpen, bijvoorbeeld van nivea.
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_27443340
Scheer apparaat/mesje goed schoon houden, je gezicht schoonmaken voor het scheren, niet te hard drukken, na het scheren ff schoonmaken en aftershave balsam gebruiken. Ik heb het zelf ook, meestal zijn het geen echte puisten, je haalt ze zo weg met een aansteker en een naald. Sinds ik overgestapt ben van mesje naar apparaat is het beter geworden.
pi_27444251
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 10:26 schreef koffiejunk het volgende:
Ik heb nog weles last van puistjes rond om mijn mond en kin en vaak onstaan die de avond of dag na het scheren. Mijn huid voelt ook vaak geiriteerd na het scheren. Ik gebruik Gillete mach3 en Gilette scheerschuim. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben en mischien tips hebben om dit zoveel mogelijk te voorkomen? Zijn er mischien ook bepaalde verzorgings producten die ik na het scheren kan gebruiken en die iritatie voorkomen?

Ik heb zelf ook last van puistjes na het scheren, afhankelijk van mijn scheermethoden.
Een soort van puistjes/bultjes die na het scheren ontstaan, worden razor bumps, pseudofolliculitis barbae of ingegroeide haren genoemd. Het is een soort van ontstekingsreactie rondom de haar, als gevolg van het scheren.
Het komt vaker voor bij mensen met dik krullend haar. Bij het scheren van de schaamstreek kunnen ook gemakkelijk razor bumps ontstaan; iets wat vrouwen daar dus ook redelijk gemakkelijk kunnen krijgen.

De oorzaak kan verschillend zijn, bijv.:
-des te korter de haar is afgeschoren, des te groter de kans op een razor bump. De haar groeit dan namelijk gemakkelijker terug de huid in.
-sommigen zeggen ook dat de haaruiteinde belangrijk is. Bij een bot mes zou deze een gesleten uiteinde hebben, wat volgens hen weer tot een razor bump kan leiden. Maar je zou ook kunnen redeneren van: des te scherper de haar is afgesleten, des te groter de kans dat de haar terugkrult in de huid.

Erg belangrijk is, zoals M.M. al zegt, dat je altijd met de haren mee scheert, anders wordt de haar te kort afgeschoren. Strek de huid niet tijdens het scheren; en scheer maar 1x over dezelfde plaats. Electrisch werkt bij mij erg slecht, teminste die Philishave. Ik krijg dan dus snel razor bumps.
Smeersels met bijv. retin-A willen ook wel wat helpen.
http://www.emedicine.com/derm/topic354.htm

Hieronder wat foto's zodat de Fokker zien waar we het over hebben. Er zijn ook extreme voorbeelden te vinden, maar die zijn wat minder prettig om te zien, en ook wat minder representatief.
quote:
This 35-year-old man developed a painful acneiform eruption on the beard area after shaving. Note that each inflammatory lesion has a hair follicle in the center. Pseudofolliculitis barbae is a foreign body reaction commonly affecting curly haired males who shave. Improper shaving techniques can contribute to the process by extrafollicular or transfollicular penetration.
http://www.merck.com/mrks(...)/chapter116/116f.jsp :


http://dermatlas.med.jhmi.edu/derm/result.cfm?Diagnosis=779056017 :

pi_27444295
Hoi, ik heb een liesklierinfectie gekregen door het scheren bij mijn zak !
We'll keep on whispering our mantras.
pi_27462002
Zoals een aantal hier al zeggen is het meescheren met de groeirichting erg belangrijk als je snel last hebt van irritatie na het scheren, mensen die dat niet hebben kunnen makkelijk tegen het haar inscheren. Wil je toch een beetje dat gladde gevoel hebben wat je hebt na het scheren tegen de groeirichting van het haar in, kan je ook zijdelings(vanuit het midden naar buiten) scheren. Dit kan bijvoorbeeld goed rond de mond, verder is het over het algemeen voldoende om met de groeirichting mee te scheren.

Wat ook wel wil helpen is een andere aftershavelotion of -balsem, ik kreeg namelijk van Nivea aftershave balsem sensitive(!) enorm veel puistjes en bultjes. Een vochtinbrengende creme wil ook nog wel eens goed helpen in plaats van aftershave, wel het gezicht eerst afspoelen met koud water om de poriën te sluiten natuurlijk.

Succes
Bram.
pi_27463000
quote:
Op zondag 29 mei 2005 02:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoi, ik heb een liesklierinfectie gekregen door het scheren bij mijn zak !
Thanks for sharing.
  zondag 29 mei 2005 @ 21:39:18 #15
90482 TheArowana
wild-erotisch
pi_27464740
[qutoe]Erg belangrijk is, zoals M.M. al zegt, dat je altijd met de haren mee scheert, anders wordt de haar te kort afgeschoren. Strek de huid niet tijdens het scheren; en scheer maar 1x over dezelfde plaats. Electrisch werkt bij mij erg slecht, teminste die Philishave. Ik krijg dan dus snel razor bumps.
Smeersels met bijv. retin-A willen ook wel wat helpen.
[/quote]

nice .. proberen dan maar.. heb zelf ook nogal last van irritatie en puistjes na het scheren..
Demolish your own Face
I fractured my skull while dancing to dubstep
pi_27467761
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:40 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Thanks for sharing.
Ik een abces onder m'n ballen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')