Klinkt erg lekker!!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:10 schreef Blik het volgende:
koken in de schil. maak ondertussen een lekkere krabsalade. Snij de gaar gekookte rosevalaardappelen in kleine stukjes en mix die door de salade heen. Laat een uurtje afkoelen in de koelkast en je hebt een heerlijke salade
Ja, fijn he?? Ben ik vandaag toch nog iemand van dienst geweest. Het is lekker en je hoeft er eigenlijk zelf geen moer aan te doen.Doe het ook vaak als ik eters heb. kan ik gezellig met ze borrelen en komt ertoch wat lekkers op tafel!quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:39 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik ben voor optie 1 gegaan
edit: en ze waren héérlijk![]()
Hehe, lekkere groentenboer heb je dan? Ik kan ze hier zelfs bij de Appie krijgen, maa de groentenboer heeft standaard iets van 10 aardappelen liggen, rozeval altijd wel... In ieder geval blij dat ze gelukt zijnquote:Op donderdag 26 mei 2005 18:01 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik heb nu eindelijk bij groenteboer roseval aardappeltjes kunnen krijgen (heb ze speciaal besteld), maar ik twijfel hoe ik ze echt zal klaarmaken. heeft iemand hele goede tips?
Knapperig is wat lastig met kokenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Tartilette? Receptje graag!
Ik heb afgelopen week 3 kilo Roseval gekocht bij de groenteboer, 2 euro per kilo, vond ik niet duur hoor
Even borstelen en ze kunnen zo in de oven, iedereen vond ze geweldig
Als ik ze kook he, hoe kan ik ze dan het beste klaarmaken? (en hoe krijg je dan ook zo'n heerlijk knapperig velletje?)
Ik heb op Cyprus geleerd dat je aardappeltjes ook kunt gaarstoven/bakken zonder water.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 07:50 schreef BBQ-kip het volgende:
Geweldig![]()
Ik ga zeker die kaas zoeken en dan die schotel maken, damn wat ziet dat er goed uit![]()
Dat knapperige velletje bij aardappeltjes heb ik in Schotland veel gegeten afgelopen zomer... waren krieltjes die net gaar gekookt waren of misschien wel in vet klaargemaakt![]()
In ieder geval zat er wat olie/vet omheen en waren ze goddelijk lekker, en dat knapperige velletje he![]()
Ik ga vanmiddag eens kijken of de groenteboer nog Roseval heeft en dan ga ik ook op zoek naar Reblochon
Heb er nu al zin in!![]()
Bedankt voor het recept
Kost dat?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:16 schreef turnpike het volgende:
AH bij mij had ze vorige week, deze week weer niet.
Zitten in rode papieren zakken. Een XL zal ze sowieso wel hebben.
Hm, is lastig. Het is een typische savoyarde kaas, wat voornamelijk smeltkazen zijn (vacherin, mont d'or, raclette, etc...). Deze heeft een hele zacht smaak, minder machtig dan bijvoorbeeld een brie of een camembert... Maar goed, experimenteren is altijd goedquote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:44 schreef turnpike het volgende:
Ziet er goed uit die Tartiflette.
Je kan die fromage vast en zeker vervangen door een kaas die er een beetje op lijkt, of niet ?
1.99 voor anderhalve kilo....dat viel me eerlijk gezegd ontzettend mee.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:17 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Kost dat?
Hier bij de 5-sterren AH hebben ze ze niet trouwens.
Zo klinkt het ook wel erg lekker, zo'n mild kaasje....goudkuipje eroverheen dan maar?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 10:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, is lastig. Het is een typische savoyarde kaas, wat voornamelijk smeltkazen zijn (vacherin, mont d'or, raclette, etc...). Deze heeft een hele zacht smaak, minder machtig dan bijvoorbeeld een brie of een camembert... Maar goed, experimenteren is altijd goed![]()
Hier hebben ze ze op de marktquote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik zoek me toch rot naar roseval aardappeltjes...![]()
Hier niet te krijgen...
En wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen...![]()
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Vraag er eens naar bij je local groenteboer, je kunt ze vast bestellen bij hem/haar
Beetje moeite doen voor de klant, mag best
leker lekker lekker!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 01:54 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Knapperig is wat lastig met koken![]()
Maar goed, ik vind ze gekookt en dan met wat lekkere zoute boter en verse kruiden ook erg lekker....
Tartiflette is een Frans gerecht uit de savoyarde. Je hebt er alleen een Reblochon voor nodig (kaas), die moet je echt even zoeken. Je kookt aardappelen tot bijna gaar en bakt wat sjalotten met een spekje. Vervolgens snij je de aardappelen in plakjes en meng je het met de sjalot en spek. Het geheel even in de ovenschaal en dan de kaas erop. Het lijkt qua vorm op een brie, en je snijdt hem overdwars doormidden (zodat je dus twee dunne rondjes overhoudt). Die legt je met de korst naar boven op je ovenschaal, waarna je er met de pepermolen overheen gaat. Als laatste nog een beetje room erbij.
10 minuten in de oven en je bent in de 7e hemel...
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |