abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27381601
ik heb nu eindelijk bij groenteboer roseval aardappeltjes kunnen krijgen (heb ze speciaal besteld), maar ik twijfel hoe ik ze echt zal klaarmaken. heeft iemand hele goede tips?
pi_27381732
Gooi ze met wat versgemalen peper eroverheen en wat rozemarijn in de oven!!
Beetje olijfolie erover en ze zijn in een klein uurtje gaar. kan je ondertussen lekker een borrel drinken en de krant lezen of whatever!! Enjoy!!
geniet nooit met mate
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:10:00 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_27381794
koken in de schil. maak ondertussen een lekkere krabsalade. Snij de gaar gekookte rosevalaardappelen in kleine stukjes en mix die door de salade heen. Laat een uurtje afkoelen in de koelkast en je hebt een heerlijke salade
pi_27382506
ik ben voor optie 1 gegaan

edit: en ze waren héérlijk

[ Bericht 63% gewijzigd door ߨúÐêWyN op 26-05-2005 20:07:53 ]
pi_27386168
Klinkt goed
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:05:02 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27388519
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:10 schreef Blik het volgende:
koken in de schil. maak ondertussen een lekkere krabsalade. Snij de gaar gekookte rosevalaardappelen in kleine stukjes en mix die door de salade heen. Laat een uurtje afkoelen in de koelkast en je hebt een heerlijke salade
Klinkt erg lekker!!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27388710
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:39 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik ben voor optie 1 gegaan

edit: en ze waren héérlijk
Ja, fijn he?? Ben ik vandaag toch nog iemand van dienst geweest. Het is lekker en je hoeft er eigenlijk zelf geen moer aan te doen.Doe het ook vaak als ik eters heb. kan ik gezellig met ze borrelen en komt ertoch wat lekkers op tafel!
geniet nooit met mate
pi_27391817
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:01 schreef ߨúÐêWyN het volgende:
ik heb nu eindelijk bij groenteboer roseval aardappeltjes kunnen krijgen (heb ze speciaal besteld), maar ik twijfel hoe ik ze echt zal klaarmaken. heeft iemand hele goede tips?
Hehe, lekkere groentenboer heb je dan? Ik kan ze hier zelfs bij de Appie krijgen, maa de groentenboer heeft standaard iets van 10 aardappelen liggen, rozeval altijd wel... In ieder geval blij dat ze gelukt zijn

Maar goed, ik doe ze ook altijd in de oven, eerst even in kwartjes. Gekookt zijn ze ook erg lekker, ze hebben een mooie smaak en zijn niet zo droog. Ik gebruik ze ook altijd voor de Tartiflette, heerlijk!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 27 mei 2005 @ 00:11:09 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27393064
Tartilette? Receptje graag!
Ik heb afgelopen week 3 kilo Roseval gekocht bij de groenteboer, 2 euro per kilo, vond ik niet duur hoor
Even borstelen en ze kunnen zo in de oven, iedereen vond ze geweldig
Als ik ze kook he, hoe kan ik ze dan het beste klaarmaken? (en hoe krijg je dan ook zo'n heerlijk knapperig velletje?)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27394924
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 00:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Tartilette? Receptje graag!
Ik heb afgelopen week 3 kilo Roseval gekocht bij de groenteboer, 2 euro per kilo, vond ik niet duur hoor
Even borstelen en ze kunnen zo in de oven, iedereen vond ze geweldig
Als ik ze kook he, hoe kan ik ze dan het beste klaarmaken? (en hoe krijg je dan ook zo'n heerlijk knapperig velletje?)
Knapperig is wat lastig met koken

Maar goed, ik vind ze gekookt en dan met wat lekkere zoute boter en verse kruiden ook erg lekker....

Tartiflette is een Frans gerecht uit de savoyarde. Je hebt er alleen een Reblochon voor nodig (kaas), die moet je echt even zoeken. Je kookt aardappelen tot bijna gaar en bakt wat sjalotten met een spekje. Vervolgens snij je de aardappelen in plakjes en meng je het met de sjalot en spek. Het geheel even in de ovenschaal en dan de kaas erop. Het lijkt qua vorm op een brie, en je snijdt hem overdwars doormidden (zodat je dus twee dunne rondjes overhoudt). Die legt je met de korst naar boven op je ovenschaal, waarna je er met de pepermolen overheen gaat. Als laatste nog een beetje room erbij.
10 minuten in de oven en je bent in de 7e hemel...

vrijdag 27 mei 2005 @ 07:50:11 #11
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27396432
Geweldig
Ik ga zeker die kaas zoeken en dan die schotel maken, damn wat ziet dat er goed uit

Dat knapperige velletje bij aardappeltjes heb ik in Schotland veel gegeten afgelopen zomer... waren krieltjes die net gaar gekookt waren of misschien wel in vet klaargemaakt
In ieder geval zat er wat olie/vet omheen en waren ze goddelijk lekker, en dat knapperige velletje he

Ik ga vanmiddag eens kijken of de groenteboer nog Roseval heeft en dan ga ik ook op zoek naar Reblochon
Heb er nu al zin in!
Bedankt voor het recept
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 08:44:46 #12
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_27396863
Ziet er goed uit die Tartiflette.

Je kan die fromage vast en zeker vervangen door een kaas die er een beetje op lijkt, of niet ?
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:06:54 #13
111260 Charmian
a little joy
pi_27397348
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 07:50 schreef BBQ-kip het volgende:
Geweldig
Ik ga zeker die kaas zoeken en dan die schotel maken, damn wat ziet dat er goed uit

Dat knapperige velletje bij aardappeltjes heb ik in Schotland veel gegeten afgelopen zomer... waren krieltjes die net gaar gekookt waren of misschien wel in vet klaargemaakt
In ieder geval zat er wat olie/vet omheen en waren ze goddelijk lekker, en dat knapperige velletje he

Ik ga vanmiddag eens kijken of de groenteboer nog Roseval heeft en dan ga ik ook op zoek naar Reblochon
Heb er nu al zin in!
Bedankt voor het recept
Ik heb op Cyprus geleerd dat je aardappeltjes ook kunt gaarstoven/bakken zonder water.
Beetje olijfolie in de pan stukken rauwe aardappel erin (met of zonder schil), omroeren tot er op alle aardappeltjes een beetje olie zit. Kaneel erover (hoeft niet) een paar stukken boter erop, deksel erop, vuur op een laag pitje en laten gaarstoven. Af en toe omscheppen, dan krijgt het ook nog een lekker knapperig korstje.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27397397
Ik zoek me toch rot naar roseval aardappeltjes...
Hier niet te krijgen...
En wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:16:31 #15
99899 turnpike
pi_27397641
AH bij mij had ze vorige week, deze week weer niet.

Zitten in rode papieren zakken. Een XL zal ze sowieso wel hebben.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:17:17 #16
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27397660
Vraag er eens naar bij je local groenteboer, je kunt ze vast bestellen bij hem/haar
Beetje moeite doen voor de klant, mag best
  vrijdag 27 mei 2005 @ 09:17:54 #17
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27397678
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:16 schreef turnpike het volgende:
AH bij mij had ze vorige week, deze week weer niet.

Zitten in rode papieren zakken. Een XL zal ze sowieso wel hebben.
Kost dat?

Hier bij de 5-sterren AH hebben ze ze niet trouwens.
pi_27399916
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 08:44 schreef turnpike het volgende:
Ziet er goed uit die Tartiflette.

Je kan die fromage vast en zeker vervangen door een kaas die er een beetje op lijkt, of niet ?
Hm, is lastig. Het is een typische savoyarde kaas, wat voornamelijk smeltkazen zijn (vacherin, mont d'or, raclette, etc...). Deze heeft een hele zacht smaak, minder machtig dan bijvoorbeeld een brie of een camembert... Maar goed, experimenteren is altijd goed
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:13:01 #19
99899 turnpike
pi_27404833
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:17 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Kost dat?

Hier bij de 5-sterren AH hebben ze ze niet trouwens.
1.99 voor anderhalve kilo....dat viel me eerlijk gezegd ontzettend mee.

Kan iemand me misschien uitleggen waarom ik ze niet heb meegenomen ?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:16:25 #20
99899 turnpike
pi_27404964
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 10:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, is lastig. Het is een typische savoyarde kaas, wat voornamelijk smeltkazen zijn (vacherin, mont d'or, raclette, etc...). Deze heeft een hele zacht smaak, minder machtig dan bijvoorbeeld een brie of een camembert... Maar goed, experimenteren is altijd goed
Zo klinkt het ook wel erg lekker, zo'n mild kaasje....goudkuipje eroverheen dan maar?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:19:26 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27405046
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:08 schreef Oblivion het volgende:
Ik zoek me toch rot naar roseval aardappeltjes...
Hier niet te krijgen...
En wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen...
Hier hebben ze ze op de markt Maar ik ben verwend..woon vlakbij een markt die 6 dagen geopend is en allerlei delicatesjes heeft. Maar je zou kunnen checken of ze ze bij jullie markt (als die er is) ook hebben.
pi_27409182
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 09:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Vraag er eens naar bij je local groenteboer, je kunt ze vast bestellen bij hem/haar
Beetje moeite doen voor de klant, mag best

heb ik ook gedaan en het is lekkerrr!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 13:42:59 #23
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_28411678
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 01:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Knapperig is wat lastig met koken

Maar goed, ik vind ze gekookt en dan met wat lekkere zoute boter en verse kruiden ook erg lekker....

Tartiflette is een Frans gerecht uit de savoyarde. Je hebt er alleen een Reblochon voor nodig (kaas), die moet je echt even zoeken. Je kookt aardappelen tot bijna gaar en bakt wat sjalotten met een spekje. Vervolgens snij je de aardappelen in plakjes en meng je het met de sjalot en spek. Het geheel even in de ovenschaal en dan de kaas erop. Het lijkt qua vorm op een brie, en je snijdt hem overdwars doormidden (zodat je dus twee dunne rondjes overhoudt). Die legt je met de korst naar boven op je ovenschaal, waarna je er met de pepermolen overheen gaat. Als laatste nog een beetje room erbij.
10 minuten in de oven en je bent in de 7e hemel...

[afbeelding]
leker lekker lekker!
denk dat i die binnenkort eensga maken.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')