abonnement Unibet Coolblue
pi_50085782
Zo'n blauwe zeker, onder de ring geschroefd. Dat is de meeste gemaakte fout bij het aansluiten van een vaatwasser
pi_50118049
quote:
Op maandag 4 juni 2007 11:18 schreef Marsepein het volgende:
Zo'n blauwe zeker, onder de ring geschroefd. Dat is de meeste gemaakte fout bij het aansluiten van een vaatwasser
Die inderdaad
pi_50293841
Ik wil een vaatwasser en een wasmachine op dezelfde kraan + afvoer aansluiten. Is dit mogelijk of vraag ik nu echt iets doms?
pi_50295573
Je zal er een kraan en afvoeraansluiting bij moeten maken.
pi_50297386
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:28 schreef monchou het volgende:
Ik wil een vaatwasser en een wasmachine op dezelfde kraan + afvoer aansluiten. Is dit mogelijk of vraag ik nu echt iets doms?
De wasmachinekraan-aansluiting zal je moeten splitsen, bijvoorbeeld m.b.v. deze:


Deze draai je in de plaats van je kraan, en hierop kun je 2 kranen monteren.
Bijvoorbeeld 2x deze:


Hierop kun je dan weer je vaatwasser en wasmachine waterzijdig op aansluiten.

Voor de afvoer zijn verschillende mogelijkheden:

Deze is voor twee wastafels met een vaatwasser-aansluiting.


Deze is voor twee wastafels en twee externe aansluitingen voor bv vaatwasser en wasmachine.


Deze is voor 1 wastafel of een wasmachine en een vaatwasser.


Deze is voor een wastafel, i.c.m. een vaatwasser en wasmachine.


Indien nodig kun je een sifon nemen met beluchter, voor als het water moeilijk wegloopt.


Een goedkope maar zeer efficiente oplossing, letop hieronder moet dus nog wel een sifon komen.

De meeste foto`s zijn klikbaar voor een groter formaat.
pi_50317852


Bedenk wel, dat je met zo een sifon de spoelgeluiden van vaatwasser of wasdroger hoort door het putje in de wasbak.
pi_50323585
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:33 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]

Bedenk wel, dat je met zo een sifon de spoelgeluiden van vaatwasser of wasdroger hoort door het putje in de wasbak.
Inderdaad, dat heb ik nu ook. Wat is de oplossing hiervoor?
pi_50324832
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:42 schreef rrrik het volgende:

[..]

Inderdaad, dat heb ik nu ook. Wat is de oplossing hiervoor?
Ik heb in de keuken onder de spoelbak 2 aparte sifons gemaakt. EN dat was best even klooien, omdat ik niet heel veel ruimte had. En dat komt weer omdat ik er nog een plank in heb. Ik heb er ergens wel foto's van, ik zal eens zoeken.

In de bijkeuken heb ik ook 2 sifons gemaakt. 1 voor de spoelbak, en 1 voor de wasmachine en de wasdroger.
pi_50324934
Bijkeuken:


Keuken:
pi_50337416
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:33 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]

Bedenk wel, dat je met zo een sifon de spoelgeluiden van vaatwasser of wasdroger hoort door het putje in de wasbak.
Ligt ook gedeeltelijk aan de kwaliteit van de gebruikte sifon, er zijn uitvoeringen waarbij beide apart afgevoerd worden door dezelfde buis, kost wel weer wat meer, maar het is mogelijk.
pi_50342601
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:42 schreef klipper het volgende:

[..]
Super uitleg, dank je wel! Ik heb wat te doen....
pi_50347124
Heee, mooi topic! Ik heb net een vaatwasser gekregen van m'n schoonmoeder. En die moet ook ff aangesloten worden. De uitleg van Konniekipke is wel afdoende. Maar what the heck is een sifon(en hoe installer je dat)? En waar is die te zien op de foto van Konniekipke?
pi_50347182
Pompt een vaatwasser het water trouwens weg via de afvoer, of moet dat door natuurlijk verloop afvloeien? (Tis een vaatwasser van 2jr oud)
pi_50349091
quote:
Op maandag 11 juni 2007 20:59 schreef Sloper het volgende:
Maar what the heck is een sifon(en hoe installer je dat)? En waar is die te zien op de foto van Konniekipke?
Er staan hier genoeg foto`s dus dat moet nu niet zo moeilijk meer zijn, maar vooruit hier is ie dan nog een keertje:

pi_50349167
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:00 schreef Sloper het volgende:
Pompt een vaatwasser het water trouwens weg via de afvoer, of moet dat door natuurlijk verloop afvloeien? (Tis een vaatwasser van 2jr oud)
Via de afvoer, als je vloer nat word, dan zijn er diverse opties, de afvoerslang zit niet meer in de afvoerleiding, je vaatwasser is lek, of er is iets los gegaan.
pi_50351841
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Er staan hier genoeg foto`s dus dat moet nu niet zo moeilijk meer zijn, maar vooruit hier is ie dan nog een keertje:

[[url=http://xs116.xs.to/xs116/07241/5078105.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Is dat altijd nodig zo'n ding?
pi_50351891
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Via de afvoer, als je vloer nat word, dan zijn er diverse opties, de afvoerslang zit niet meer in de afvoerleiding, je vaatwasser is lek, of er is iets los gegaan.
Ik vroeg het meer, omdat het punt waar ik de afvoer in wil stoppen een aantal cm hoger ligt dan waar de afvoer de machine uitkomt...
pi_50352189
Een syphon is altijd nodig als je tenminste geen rioollucht in je huis wilt krijgen, de syphon functioneert namelijk als stankafsluiter, als een afvoer gedurende langere tijd niet gebruikt word kan deze opdrogen en hierdoor kun je dus stank in je huis krijgen, vaak gebeurt dit tijdens vakanties.
Vandaar dat je het beste aan familie kan vragen om gedurende langere vakanties regelmatig even de kranen open te draaien en de toiletten door te spoelen, een andere mogelijkheid is om de syphons te vullen met wat slaolie omdat dit moeilijker verdampt.

De vaatwasser heeft de beschikking over een pomp om het water rond te pompen door de machine of af te voeren via de afvoer, dit gebeurt dus mechanisch.
het is dus logisch dat de uiteindelijke afvoer hoger ligt dan waar deze de machine uitkomt.
pi_50352734
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:22 schreef Sloper het volgende:

[..]

Is dat altijd nodig zo'n ding?
ja dat is de stankafsluiter.
in de U bocht blijft water staan, een waterslot ,tegen stank uit het riool.

botsing
pi_50355014
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:28 schreef klipper het volgende:
Een syphon is altijd nodig als je tenminste geen rioollucht in je huis wilt krijgen, de syphon functioneert namelijk als stankafsluiter, als een afvoer gedurende langere tijd niet gebruikt word kan deze opdrogen en hierdoor kun je dus stank in je huis krijgen, vaak gebeurt dit tijdens vakanties.
Vandaar dat je het beste aan familie kan vragen om gedurende langere vakanties regelmatig even de kranen open te draaien en de toiletten door te spoelen, een andere mogelijkheid is om de syphons te vullen met wat slaolie omdat dit moeilijker verdampt.

De vaatwasser heeft de beschikking over een pomp om het water rond te pompen door de machine of af te voeren via de afvoer, dit gebeurt dus mechanisch.
het is dus logisch dat de uiteindelijke afvoer hoger ligt dan waar deze de machine uitkomt.
Ok, goede uitleg. Alleen waarom zit er op de afvoer van de gootsteen dan geen sifon? (Sifon is toch dat rare kleine dingetje op de afvoer en niet stiekem de "zwanenhals"?)
pi_50355109
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 00:46 schreef vannelle het volgende:
Op zich netjes gedaan, maar je hebt een 90 graden t-stuk gebruikt, misschien kon dat niet anders.
Het is beter om een 45 graden t-stuk te gebruiken en die andere 45 dmv een bochtje weer op te vangen.
Dit verloop is vloeiender.
Verder zou ik toch ook proberen die waterleidingen wat te beugelen, dit ivm met evt klapperen.

Maar who cares, je hoeft tenminste niet zelf af te wassen.
ja ga door!
Dat is mijn problemo met die vaatwassert,
mijn wasbak staat vaak blank en is dan verstopt tot ik de afwasmachien weer aanzet dan loopt die wasbak weer eens leeg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_50355262
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:17 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ok, goede uitleg. Alleen waarom zit er op de afvoer van de gootsteen dan geen sifon? (Sifon is toch dat rare kleine dingetje op de afvoer en niet stiekem de "zwanenhals"?)
dat kleine rare dingetje is een beluchter, deze zit niet standaard op een syphon, een andere naam voor syphon is inderdaad zwanenhals, de laatste geplaatste foto is dus een syphon met beluchter.
pi_50355267
Zit de sifon van de vaatwasser soms veel hoger dan die van de wasbak?
pi_50355347
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:20 schreef klipper het volgende:

[..]

dat kleine rare dingetje is een beluchter, deze zit niet standaard op een syphon, een andere naam voor syphon is inderdaad zwanenhals, de laatste geplaatste foto is dus een syphon met beluchter.
Oh ok, LOL

En die beluchter is tegen dat gorgelen?
pi_50355450
Nee, een beluchter zorgt ervoor dat er na je sifon geen vacuum onstaat waardoor het sifon (of andere sifons) leeg getrokken worden en zo de riolllucht weer doorlaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')