abonnement Unibet Coolblue
pi_27186180
quote:
VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'

Het filmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet" , luidt de tekst.
Bron: Telegraaf.nl

Het bewuste fimpje (via Geenstijl)

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tikorev op 20-05-2005 16:13:11 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186266
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.

Klachtentekstje:
quote:
Deze reclame suggereert dat een volgende holocaust om de hoek ligt als het Nederlandse volk niet voor de Europese Grondwet stemt op 1 juni. Dit is één grote leugen en bovenal zeer misleidend. Daarnaast is het onnodig kwetsend en grievend voor de overlevenden en nabestaanden van de holocaust.


[ Bericht 64% gewijzigd door pberends op 20-05-2005 15:33:05 ]
pi_27186445
Godwin's Law
/prov./ [Usenet] "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress. Godwin's Law thus practically guarantees the existence of an upper bound on thread length in those groups.
pi_27186459
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf.nl

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.
Omg. dit is inderdaad wel heel erg. Blijkbaar is in de strijd om de Heilige Grondwet werkelijk alles geoorloofd...
pi_27186461
omg ze gaan nu echt over lijken.
Zijn ze helemaal gek geworden bij de VVD?
Als die opportunistische demagogen bij de VVD eens naar de geschiedenis zouden kijken. Centralisatie van de macht heeft vaak geleid tot ellende en oorlog. Volgens mij begrijpen ze niet hoe de oorlog in Joegoslavië is ontstaan. Juist door centralisatie van de macht waar de bevolking niet op zat te wachten.

De volgende verkiezingen stem ik zeker NIET meer op de VVD.
pi_27186469
Nu weet ik zeker dat ik "NEE" ga stemmen.
Hoe durven ze dit er bij de betrekken !!!
Yesterday I stopped drinking; Today I'll make my comeback
pi_27186497
Prachig, werkt allemaal contraproductief en niet alleen bij dit referendum.
pi_27186511
Dit is ronduit smakeloos.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:03:39 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186519
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen
pi_27186530
Is die tv spot ergens te bekijken? Ik wil hem eigenlijk eerst wel ff zien en dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
pi_27186537
Nu moeten ze uit gaan kijken, anders krijgen ze niet alleen een NEE voor de grondwet, maar ook nog eens flink minder kiezers bij de volgende verkiezingen...
pi_27186595
Ziekelijk, nu ook al chantage van Barosso:
quote:
127 Teletekst vr 20 mei
***************************************
Barroso:'nee' betekent falen Europa

***************************************
LONDEN Als Nederland en Frankrijk 'nee'
stemmen tegen de grondwet,zal dat door
de buitenwereld worden gezien als "een
falen van Europa".Dat zegt voorzitter
van de Europese Commissie Barroso.

"Mensen zullen zeggen:die Europeanen
kunnen het niet eens eens worden over
een verdrag",aldus Barroso.Hij weigert
te speculeren over de uitkomst van de
referenda,maar benadrukt het belang van
een ja."We hebben geen plan B."

De Luxemburgse EU-voorzitter Juncker
zegt dat een Frans nee het einde van de
grondwet betekent."Luxemburg zal niet
op een boot stappen waarop geen Fransen
zitten",zei Juncker.
***************************************
pi_27186598
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]dan ga ik de VVD eens een mailtje sturen.
Ril.

pi_27186699
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dom argument.. Sebrenica. Die oorlog brak juist uit in een land met verschillende volkeren, met 1 munt, 1 staat, 1 wetgever. Eigenlijk dus juist een argument om tegen te stemmen



Misschien dus 2 keer naar de stembus dit jaar. Ik voel een crisis opkomen.
pi_27186746
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.
pi_27186818
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:09 schreef R0elio het volgende:
ik zat zostraks een beetje te teleteksten toen ik dit weblog tegenkwam: http://www.nos.nl/nosjour(...)sterk_eu_weblog.html

't is de moeite waard eens te lezen.


Plasterk is echt super, hopelijk heeft ie weer een NEE-column a.s. zondag bij Buitenhof.
pi_27186842
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.
Heel goed idee.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27186881
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Heel goed idee.
Je moet tijdstip aangeven enzo, terwijl ze het pas a.s. zaterdag uitzenden, maar je moet gewoon de link van de telegraaf plaatsen:

http://www.telegraaf.nl/b(...)a-stem_grondwet.html
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:14:26 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27186959
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
pi_27187039
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zou je over het spotje voortijdig gaan klagen? Het zou me niet verbazen als het het nee-kamp helpt.. Ik zeg: laat maar komen.
Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
pi_27187175
Ik kan er met de pet niet bij dat de VVD zo smakeloos dit debat voert, terwijl ze continue beweren dat het een inhoudelijk debat moet zijn met echte argumenten en niet zoals Wilders dat doet op de onderbuikgevoelens ingespeeld moet worden.

Smakeloos
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:20:39 #22
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27187197
Ik zit me de afgelopen 2 weken echt af te vragen of de politiek er niet juist op uit is om het volk "nee" te laten stemmen...
Met de waarschuwingen van Balkenende, de praatjes van Bos en deze afschuwelijke reclame kun je op je klompen aanvoelen dat het tegen je gaat werken.
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27187257
Politici zijn nou eenmaal dom en autistisch. En bovenal: arrogant. Ze minachten het volk, terwijl ze voor democratie zijn. Maar dan wel hun democratie.
pi_27187297
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Nee ik vraag me echt af of dit niet gewoon de bedoeling is... hoe krom het misschien ook lijkt
En bij de volgende verkiezingen een fikse nederlaag riskeren? Nooit. Nog liever dat Europa eraan gaat dan dat ze met hun reet van de zetel moeten.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:23:02 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27187313
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:16 schreef pberends het volgende:

[..]

Het wordt pas rellen als ie verboden wordt. Dan krijgt het namelijk nationale media-aandacht.
Hmm, goed punt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')