abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 augustus 2005 @ 08:06:00 #251
19840 Libris
Live from Singapore
pi_30121911
Teletekst:
Autoriteiten in New Orleans
maken plannen voor evacuatie van de
Superdome en andere noodvoorzieningen.
Alleen al in het footballstadion zitten
ruim 20.000 mensen.Velen hebben daar
voor de orkaan Katrina geschuild.

De situatie is er volgens de gouverneur
van Louisiana onhoudbaar.Er komt water
naar binnen,er is geen stroom en het is
moeilijk om eten en drinken aan te
voeren.Omdat het grootste deel van New
Orleans onder is gelopen is niet bekend
hoe de evacuatie in zijn werk zal gaan.

Nog steeds is onduidelijk hoeveel doden
er door Katrina zijn gevallen.Het zijn
er waarschijnlijk honderden.

Dus uiteindelijk ook de Superdome evacueren...
pi_30122033
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is ook toevallig dat alleen nog de negers zijn achtergebleven.

De blanke Amerikanen waren ruimschoots van tevoren al de stad uitgesjeesd in hun jeep.

Bewijst maar weer des te meer dat helemaal voor jezelf zorgen niet altijd beter is dan wat meer solidariteit voor elkaar.
Ja, maar mijn Jeep zat al vol.

Maar goed, nu moet heel New Orleans leeg, ik ben benieuwd hoe ze die 20.000 mensen uit de Superdome gaan krijgen, misschien is zo'n militaire hoovercraft wel iets.
pi_30122136
quote:
Maar goed, nu moet heel New Orleans leeg, ik ben benieuwd hoe ze die 20.000 mensen uit de Superdome gaan krijgen, misschien is zo'n militaire hoovercraft wel iets.
Tja, ik vind het toch wel triest. Er zitten ook ontzettend veel kinderen tussen. En bejaarden. Je zou zeggen dat die toch voorrang moeten kunnen hebben, maar ja...
pi_30122154
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Tja, ik vind het toch wel triest. Er zitten ook ontzettend veel kinderen tussen. En bejaarden. Je zou zeggen dat die toch voorrang moeten kunnen hebben, maar ja...
Misschien hebben die ook wel voorrang, maar ja, als er niet ge-evacueerd wordt, is er weinig voorrang te geven natuurlijk. Op CNN is nu toch duidelijk te merken dat nog vrijwel geen plan is gemaakt voor enige actie. Toch jammer.
pi_30122164
Deze is dan nog wel een aardige
quote:
Inmates from a flooded parish jail were relocated to a freeway on-ramp, where they sat out in the sun, under the watch of armed officers.
pi_30122956
De eerste opstootjes in de Superdome. Lekker 20.000 mensen op elkaar zonder enige vorm van wets- en ordehandhaving.
quote:
De nasleep van de verwoestende orkaan Katrina lijkt in New Orleans (Louisiana) uit te draaien op een humanitaire crisis. Amerikaanse nieuwszenders maakten melding van fors oplopende spanningen in het grote overkapte stadion in de stad waar intussen ongeveer 20.000 mensen bijeen zijn. In stadswijken, zoals de wereldberoemde Franse wijk, wordt geplunderd en sporadisch zijn er ook schietpartijen geweest. Enkele gebouwen zouden ook zijn afgebrand.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:25:08 #257
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30122977
Die burgemeester kan zijn biezen wel pakken.... het plan om mensen te huisvesten in de Superdome is achteraf een niet zo slim plannetje geweest. Het heeft de zaak alleen maar erger gemaakt. Ze hebben de intensiteit van de CAT-4 storm behoorlijk onderschat.
Echt een last minute noodplan wat ze uit de kast hebben getrokken. Ze hadden beter deze ramp kunnen behandelen als "There will be a nucleair strike on New Orleans - What shall we do ?"
pi_30123012
Valt hier wat te halen?
quote:
At one point, two gunmen with AK-47s fired shots into a police station. No one was hurt, and the men fled into the city's French quarter section.
pi_30123064
mja, er waren ook mensen die besloten thuis te blijven, de Superdome was er oa voor die mensen die alsnog besloten hun huizen te verlaten in de echt allerlaatste minuut, waarvoor evacuatie al te laat was
pi_30123142
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:30 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, er waren ook mensen die besloten thuis te blijven, de Superdome was er oa voor die mensen die alsnog besloten hun huizen te verlaten in de echt allerlaatste minuut, waarvoor evacuatie al te laat was
Ik geloof dat in de Superdome vooral arme negers en bejaarden zitten. Als je geen auto en geld hebt is de mogelijkheid snel de stad uit te komen al beperkt.
pi_30123152
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 04:21 schreef HarigeKerel het volgende:
En Bush is nog gewoon op vakantie
Nee!

Meer naar de nieuws kijken heh...
  Moderator woensdag 31 augustus 2005 @ 09:38:51 #262
8781 crew  Frutsel
pi_30123190
9 meter hoge vloedgolf trof een stadje...
over de bewoners geen info...
puur tsunami verhaal...

damn...
pi_30123269
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is ook toevallig dat alleen nog de negers zijn achtergebleven.

De blanke Amerikanen waren ruimschoots van tevoren al de stad uitgesjeesd in hun jeep.

Bewijst maar weer des te meer dat helemaal voor jezelf zorgen niet altijd beter is dan wat meer solidariteit voor elkaar.
Nee vooral armen zijn achtergebleven, dus mensen die geen auto bezitten, huur auto kunnen betalen (waren allemaal toch al snel verhuurd) of geen openbaar vervoer kunnen betalen naar andere staten. Helaas zijn de meeste armen in die staten Afro Amerikanen. Betekent dus niet dat er geen rijke Afro Amerikanen zijn die wel hadden gevlucht.
pi_30123426
quote:
Betekent dus niet dat er geen rijke Afro Amerikanen zijn die wel hadden gevlucht.
Snap ik ook wel hoor.
pi_30123854
.

[ Bericht 97% gewijzigd door Murray op 31-08-2005 10:10:23 ]
  Moderator woensdag 31 augustus 2005 @ 11:15:08 #268
8781 crew  Frutsel
pi_30125477
op zich wel...enige verschil is dat iemand een enorme tas met zich meedraagt : )

Viel me zowiezo al op dat op het RTL nieuws vanochtend beelden waren van "plunderaard", allemaal donker getint, d'r zat geen blanke tussen. Ze doen ut erom denk ik...
pi_30125550
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:15 schreef Frutsel het volgende:
op zich wel...enige verschil is dat iemand een enorme tas met zich meedraagt : )

Viel me zowiezo al op dat op het RTL nieuws vanochtend beelden waren van "plunderaard", allemaal donker getint, d'r zat geen blanke tussen. Ze doen ut erom denk ik...
Ik vermoed dat de meest achterblijvers ook geen blanken waren, dus ja, dan valt er verder weinig te laten zien natuurlijk.
pi_30125594
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:15 schreef Frutsel het volgende:
op zich wel...enige verschil is dat iemand een enorme tas met zich meedraagt : )

Viel me zowiezo al op dat op het RTL nieuws vanochtend beelden waren van "plunderaard", allemaal donker getint, d'r zat geen blanke tussen. Ze doen ut erom denk ik...
Er zijn nu al dreigende voedseltekorten in die stad. Als ik daar nu zat zou ik hetzelfde doen. Liever dat dan eerlijk verhongeren.
pi_30125693
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Er zijn nu al dreigende voedseltekorten in die stad. Als ik daar nu zat zou ik hetzelfde doen. Liever dat dan eerlijk verhongeren.
Volgens mij is alles al zo'n beetje weg nu. Verder zal alles wat er nog is snel wegrotten in dat gore water natuurlijk.
pi_30125922
Maar goed, dat water ligt er nu. Hoe lang duurt het om dat weg te pompen? Dagen, weken? Volgens mij doet het wel wat met een stad als het wekenlang grotendeels onder water ligt. Ongedierte, chemische bende, insekten...
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:32:57 #273
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:35:24 #274
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30126128
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:29 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, dat water ligt er nu. Hoe lang duurt het om dat weg te pompen? Dagen, weken? Volgens mij doet het wel wat met een stad als het wekenlang grotendeels onder water ligt. Ongedierte, chemische bende, insekten...
Duurt maanden..... reken maar op + 90 dagen (worse case scenario - nog voor de ramp besproken)... nergens in de omtrek is er eten te krijgen. Huizen rotten letterlijk weg. En qua infrastruktuur gaat alles naar de knoppen.
pi_30126147
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:32 schreef Drugshond het volgende:
De volgende set komt er al weer aan (dubbelklapper voor China ?!)
Zijn dat er nou 2 achter elkaar?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')