abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 27 mei 2005 @ 17:45:36 #151
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_27412955
Ik hoop dat Bakens zijn achillespezen weer opnieuw afscheurd en de rest van z´n leven mank loopt. Hufter!
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:17:06 #152
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27415180
Nounou dat gaat wel weer erg ver he Karel...

En wat betreft die noodverordening ... ik ga dat es uittesten. Kijken hoe zoiets werkt
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  vrijdag 27 mei 2005 @ 19:52:28 #153
80382 manny
30 is best veel
pi_27416019
Haha Helmond
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:42:22 #154
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27431471
quote:
Supporters

ARME GRAAFSCHAP - supporters. Elke keer komen ze weer in drommen naar De Vijverberg, tegen beter weten in. Goed voetbal is schaars, punten dit seizoen nog schaarser, geld is er al helemaal niet meer. En toch staan ze elke keer weer achter hun ploeg. Het hoeft niet eens mooi te zijn, als de mouwen maar tot onder de oksels zitten en de plaggen uit de grond worden gelopen. Leedrecreanten of masochisten, je kunt er een Rondom Tien - uitzending mee vullen.

Maar liefst 6.800 supporters trokken woensdag weer gedwee de beurs om hun ploeg te zien ploeteren tegen FC Zwolle. Althans, volgens de officiële opgave van de club, maar gezien de boekhoudkundige prestaties van de afgelopen tijd zijn die cijfers niet zo heel betrouwbaar. Het zag er in ieder geval een stuk leger uit. Kiezen tussen kijken naar Milan (AC) op de televisie of Milan (BB) op het veld (met alle respect), in menig andere stad hadden voetballiefhebbers zich daarover het hoofd niet gebroken.

Wie veel stadions bezoekt heeft direct in de gaten dat de Achterhoekse supporters van een zeldzaam slag zijn. In menig andere stad waren met deze prestaties al lang de ruiten van het stadion aan diggelen gegaan of het trainingsveld bestormd. Maar de Graafschap-supporter blijft beschaafd, een fluitconcert op de tribunes blijft zeldzaam en zelfs een protestmars trekt nauwelijks mensen. Aanhangers van andere clubs komen ook graag naar Doetinchem. Weinig gedoe met verplichte combi's en de sfeer is er altijd prima. Graafschap-supporters kun je goed hebben.

De burgemeester van Helmond denkt daar echter anders over. Die heeft voor vanavond een noodverordening afgekondigd. Supporters van de Superboeren die zonder kaartje naar de stad komen, worden aan de stadspoorten tegengehouden.

Helmond, daar wil je niet eens heen, tenzij je een heel goede reden hebt. Afgezien van een aardig kasteel is het een grauwe en lelijke industriestad waar alleen het gerenoveerde centrum de naam van de plaats geen eer aandoet. Maar als Graafschap-supporter besluit je toch maar om naar dat vreselijke oord af te reizen, en als beloning word je door de plaatselijke autoriteiten als een halve crimineel beschouwd. Typisch Brabantse gastvrijheid. Maar de trouwe fans zullen ongetwijfeld ook die gifbeker leegdrinken, de knip weer trekken en hun naam als beste supporters van Nederland eer aandoen. Is er nog iets waar De Graafschap trots op kan zijn.
Bron: De Gelderlander


"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_27431529
vanavond worden ze ingemaakt door helmond sport

HELMOND SPORT OLE OLE
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:49:57 #156
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27431569
Voor de evenwichtigheid van het stukje had alleen nog even vermeld moeten worden dat Helmond supporters hier verplicht met de combi heen moeten. Was dit niet het geval geweest, dan was misschien de kans kleiner geweest dat wij daarheen moesten met de combi. Al durf ik dit na die noodverordening wel te betwijfelen.

Heb wel zin in de wedstrijd vanavond. Nu hopen dat we hem ook nog te zien krijgen.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 14:59:54 #157
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27431722
Goed stuk:
quote:
Bananenrepubliek De Vijverberg
Door HENNY HAGGEMAN en RAYMOND WILLEMSEN


DOETINCHEM - In de chaos is het moeilijk te geloven dat het afgelopen decennium de succesvolste periode ooit was voor De Graafschap. De Achterhoekse bananenrepubliek wankelt financieel en sportief na structureel wanbeleid. De victorie begint in Limburg op zaterdag 18 juni 1995. 's Middags ziet het Vrijthof in Maastricht blauw van de Superboeren, 's avonds slepen de Doetinchemmers een 2-2 gelijkspel weg uit De Geusselt, voldoende voor de vierde promotie naar de eredivisie.


Een dag later stroomt het Simonsplein in Doetinchem vol met duizenden supporters, dronken van geluk. Niemand kan op dat moment bevroeden dat De Graafschap - opgericht in 1954 bij het ontstaan van het profvoetbal - het meest succesvolle decennium uit de clubhistorie tegemoet gaat.

Immers, tot 1995 had de trots van de Achterhoek in veertig jaar betaald voetbal slechts zes seizoenen in de eredivisie gespeeld. De Graafschap was niet meer dan een eerstedivisionist die incidenteel aan het grote werk mocht ruiken. In de tien seizoenen na '95 voetballen de Doetinchemmers echter negen jaar op het hoogste niveau. Een ongekend succes. Maar daar heeft dezer dagen - nu de club tien jaar na de victorie van Maastricht financieel en sportief wankelt - niemand in het provinciestadje een boodschap aan. Zittend op de rokende puinhopen van jaren ad hoc-beleid en chaos - geïllustreerd door een stoet ontslagen trainers, managers en directeuren - wordt gepiekerd over de gemiste kansen.

De eigenwaarde van de doorsnee Achterhoeker - lang vooral gevoed door de antirandstedelijke teksten van de dialectgroep Normaal - krijgt in het najaar van 1996 buitenproportionele vormen. Even staat De Graafschap eerste in de eredivisie, lange tijd derde en bij het ingaan van de winterstop neemt de club plek vijf in. Eric Viscaal is de vedette, Ali Ibrahim treft met zijn hak de lat tegen Ajax in de Arena (Achterhoekse bluf) en trainer Fritz Korbach rept van Europees voetbal. Na de winter komt daar weinig van terecht maar de achtste plaats is een historisch hoogtepunt.

Anno 2005 is De Graafschap voorbijgestreefd door vergelijkbare clubs als Heerenveen en RKC Waalwijk, vaste waarden in respectievelijk de subtop en middenmoot. Er is op De Vijverberg ergens iets goed mis gegaan.

Het omslagpunt is moeiteloos aan te geven: zondag 13 december 1998. Korbach - altijd al een tikje te ordinair voor de degelijke Achterhoek en nooit volledig geaccepteerd - zag die middag witte zakdoekjes op de tribune en noemde van de weeromstuit na de 0-1 nederlaag tegen NAC de supporters geen Super- maar 'strontboeren'. Daarmee met succes aansturend op zijn congé dat de dag erop volgde. Natuurlijk, voorzitter Hylke Enzerink (samen met Korbach verantwoordelijk voor de opkomst van De Graafschap) kon niet anders. Verbazing wekt het echter nog altijd dat Enzerink er - ondanks gesprekken met de geboren Achterhoeker Hans Westerhof en Wim Rijsbergen - niet in slaagde een adequate opvolger te presenteren. Sterker nog: precies een jaar later stond met Rob McDonald de vijfde trainer sinds Korbach voor de groep. Kortom, toen de situatie rijp was om door te groeien naar een stabiele middenmoter in de eredivisie, sloeg de chaos toe.

Een fraai staaltje Achterhoeks opportunisme is te zien in het seizoen 2001-2002. Als weer drie trainers de revue zijn gepasseerd, besluit de nieuwe voorzitter Derk Haank dat er op de lange termijn moet worden gedacht. Jurrie Koolhof, al twee keer interim-trainer, wordt voor vier jaar aangesteld.

De clubman wordt het leven zuur gemaakt door de dominante spelers Peter van Vossen en John van den Brom, maar op de laatste speeldag is de 2-2 tegen PSV voldoende om de nacompetitie te ontlopen. Na afloop knuffelt de trainer Michel Nok, die na jaren trouwe dienst geen contract meer krijgt. Koolhof zal nooit hebben gedacht dat hij even later zelf ontslag krijgt. De clubleiding zet zonder scrupules een streep zet door de drie resterende contractjaren met Koolhof en laat de oren hangen naar Van Vossen en Van den Brom. Niemand weet of met Koolhof en zonder dit spelersduo de degradatie in 2003 was voorkomen. Feit is wel dat Van den Brom een contract krijgt terwijl hij al op zijn laatste benen loopt en dat Van Vossen in zijn slotseizoen op De Vijverberg volledig door zijn hoeven zakt.

Natuurlijk, bij iedere zichzelf respecterende voetbalclub gebeurt wel eens wat, maar het etiket wanbeleid schiet tekort om de chaos op De Vijverberg sinds december 1998 te beschrijven. Wat te denken van de professionalisering van de clubleiding, toch bedoeld voor enige continuïteit? Ook hier toonde de club een zeldzaam talent steeds de verkeerde directeuren en managers aan te stellen, die geen van allen grip kregen op de steeds slechter wordende situatie. Achtereenvolgens resulteerde dit vanaf 2000 in ontslagen voor Gerard Marsman, Johan Tukker en Ron Olyslager. Ondertussen paradeerde Leo Beenhakker nog vijf maanden sigaren rokend als adviseur op het stadion. Vrijblijvend want officieel wilde 'Graaf Leo' zich niet binden aan de Doetinchemse bananenrepubliek.

Deze mannen slaagden er in om in vijf jaar vijftig nieuwe spelers naar De Vijverberg te halen. Voetballers wier komst vaak werd gefinancierd uit inderhaast opgehoeste potjes om zo het op drift geraakte vlaggenschip weer op koers te krijgen. Acties waaruit - naast de plotsklaps uit de kast gevallen belastingschuld van 900.000 euro - de geldzorgen van dit moment voortkomen. De vijftig spelers brachten namelijk slechts zelden geld op. Sinds 2000 is alleen voor doelman Stefan Postma, Hans van de Haar en Davy Zafarin een transfersom ontvangen. Van de huidige spelersgroep heeft alleen Jhon van Beukering substantiële transferwaarde, al zit er een adder onder het gras. De spits mag zo goed als voor niets vertrekken bij degradatie.

Jaren is op De Vijverberg beweerd dat de prestaties op het veld misschien weinig verheffend waren, maar dat de club in elk geval geen schulden had. Daar blijkt na zondag (toen er ineens een blauwe brief op straat lag) niets van te kloppen. Nu ook oud-sponsor Gerard Sanderink geld claimt, leert een rekensom dat De Graafschap een slordige drie miljoen euro in het rood staat. Waardoor zeker is dat er voor het volgend seizoen opnieuw niet gericht kan worden geïnvesteerd in de selectie.

Ondertussen is de hondstrouwe aanhang het zat en het gros vertikt het om entreegeld te betalen voor de wedstrijden in de nacompetitie. Bundeling van krachten is in deze donkere Achterhoekse dagen gewenst, maar tegen FC Zwolle zitten slechts 6.800 diehards op de tribunes van een stadion dat het hele seizoen nagenoeg uitverkocht was met 11.000 toeschouwers. De lege plekken doen pijn aan de ogen, net als de 0-2 achterstand met nog een kwartier op de klok. Met een been in het graf staat De Graafschap ineens op en in de losbrandende Doetinchemse hel raakt Zwolle het spoor bijster: 3-2. Als het maar geen Pyrrusoverwinning is.

Bij 0-2 ligt een met zorg uitgezochte cd van Normaal klaar om na afloop te worden gedraaid, maar het stemmige nummer blijkt ook na de wederopstanding bruikbaar: 'Wi'j komt altied weer terug'
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:55:50 #158
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27439792
Mooie kutdag weer achter de rug. Komt erop neer dat we (het gaat hier dus om 2 man en niet een hele groep ofzo) bij Helmond wel op de tribune zijn gekomen, maar er daarna weer afgehaald zijn door de plaatselijke wouten. Politie Helmond, burgermeester, Graafschap en stewards Helmond jullie worden bedankt. Lekker hoe jullie een spelletje voetbal kunnen verzieken voor supporters.

Ook nog onze namen moeten achterlaten bij de wouten, dus nu ook nog hopen dat we er verder niks meer van horen.

Owhja en Hellmondunited ik vraag me toch echt af waar jji mee bezig bent, eerst bied je aan om kaarten te regelen. Daarna bevestig je dat nog een keer via Fok. Daarna laat je never nooit meer wat van je laten horen (zowel via mail als msn niet). En op de wedstrijddag zelf blijft het ook angstvallig stil. Ik vind het best dat je geen kaarten wil halen, maar meldt dat dan gewoon. Ik mag hopen dat je in het dagelijkse leven wat betrouwbaarder bent.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 23:12:50 #159
80382 manny
30 is best veel
pi_27441227
kutzooi. Nu zal het vermoedelijk beslist worden in de aankomende twee wedstrijden tegen Sparta; we zullen zien.... matig allemaal dit.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_27442162
Voor mij geldt hetzelfde als voor TheVotary, mooie kutdag met hopelijk geen gevolgen.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:57:02 #161
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_27482531
Kan iemand mij vertellen wat een kaartje voor de lange zijde in Doetichem kost? Aangezien ik niet met de verplichte buscombi meekan, ga ik op de wedstrijddag een los kaartje halen, zonder SCC verplichting.

(ja ja, geen (S)CC verplichtingen, maar wel een verplichte buscombi, lekker consequent daar in Doetichem!)
  maandag 30 mei 2005 @ 15:53:50 #162
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27484406
Kan het niet met zekerheid zeggen. Weet alleen dat de vorige keer een los kaartje a 19,50 het goedkoopste was. Dat was dan de korte zijde. Lange zijde (Roodbergen) zal dan wel zo rond de 25 euro zitten.

Edit: Zo te zien hanteren ze gewoon de normale prijzen die altijd gelden. Ga dus naar http://www.degraafschap.nl/ --->kaartverkoop--->prijzen--->Tarieven losse kaartverkoop 2004/2005

[ Bericht 39% gewijzigd door TheVotary op 30-05-2005 16:24:16 ]
pi_27485463
Dat denk ik ook, Stpan, heb jij al iets gehoord voor de wedstrijd bij jullie?
pi_27486081
HellmondUnited is ondergedoken?
pi_27486211
Hij is kaarten regelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27486264
Lekker klaverjassen met HellmondUnited.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:51:40 #167
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_27492624
Bedankt TheVotary!
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:23 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Dat denk ik ook, Stpan, heb jij al iets gehoord voor de wedstrijd bij jullie?
Je bedoelt buscombi's enzo? Ik heb geen idee, maar ik vrees het ergste voor alle bezoekers. Bij Sparta zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk, maar ik vrees dat alle nc-wedstrijden preventief op (S)CC verplichting zijn gezet.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:49:25 #168
80382 manny
30 is best veel
pi_27496772
Een maat van mij woont in Rotterdam en haalt kaarten; volgens mij ook zonder (s)CC, de thuiswedstrijden zijn inderdaad zonder (S)CC verplichting en voor de standaardprijsen: en dus schandalig duur !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 30 mei 2005 @ 22:55:08 #169
80382 manny
30 is best veel
pi_27496960
hellmond united is al 3 dagen van het forum af........
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_27497021
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef manny het volgende:
hellmond united is al 3 dagen van het forum af........
Hij zit vast ivm die noodverordening
pi_27499957
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:51 schreef Stpan het volgende:
Bedankt TheVotary!
[..]

Je bedoelt buscombi's enzo? Ik heb geen idee, maar ik vrees het ergste voor alle bezoekers. Bij Sparta zijn ze over het algemeen niet zo moeilijk, maar ik vrees dat alle nc-wedstrijden preventief op (S)CC verplichting zijn gezet.
Ja het is sowieso een verplichte buscombi maar wellicht weet jij of er losse kaartverkoop is, dus zonder SCC.
pi_27500040
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef manny het volgende:
hellmond united is al 3 dagen van het forum af........
Als ik het goed heb gezien zag ik hem tijdens de laatste match op SMS6.
That's all folks!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:36:53 #173
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_27500303
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:24 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Als ik het goed heb gezien zag ik hem tijdens de laatste match op SMS6.
Ik herkende 'm op nacompetitie.tv
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_27500436
Had ik het dus wel goed.
That's all folks!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:25:06 #175
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_27505148
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:20 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Ja het is sowieso een verplichte buscombi maar wellicht weet jij of er losse kaartverkoop is, dus zonder SCC.
Geen idee, ik zal het hier posten zodra ik meer weet. (en nee, ik beloof niet dat ik kaarten ga halen van te voren, geen zin in )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')