abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 mei 2005 @ 20:36:12 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27063208
Het vorige topic heette Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI

Vrij logisch dus dat dit topic de naam heeft die het heeft.

Om Yoda te quoten:

Films gezien, jij hebt. Vertellen wat je er van vond, jij moet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:42:36 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27063465
Ik vind die van Wepeel2 leuker.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:43:20 #3
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_27063494
Een beetje vlak voor mij een topic openen. Zoals Yoda nooit zou zeggen, maar ik wel: tot in eeuwigheid vervloekt jij bent.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_27063566
White Noise!
pi_27063596
Slipsteam/Into the Sun.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:47:53 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27063656
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind die van Wepeel2 leuker.
Heb je de mijne al eens goed bekeken?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27063800
kingdom of heaven. Hippe film!
* * * * *
  maandag 16 mei 2005 @ 20:53:02 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_27063816
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Heb je de mijne al eens goed bekeken?
De rest van de posters hier blijkbaar nog niet.
pi_27063852
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

echt in tijden niet zo veel gelachen
Energy!
  maandag 16 mei 2005 @ 20:56:02 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27063922
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:53 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

De rest van de posters hier blijkbaar nog niet.
Ze weten niet wat ze missen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27063973
  • Gisteren: National Treasure
  • Vandaag: Black Hawk Down

    Jaja.. ik had eens drie dagen vrij
  • pi_27064055
    The Life Aquatic, wat een kutfilm
    pi_27064157
    assault on precint 13, hartstikke gave film een echte aanrader
    pi_27064171
    Ik ga zo reservoir dogs kijken
    Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
    Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
    nee, nooit meer in m'n leven!
      maandag 16 mei 2005 @ 21:06:40 #15
    114305 Gizmore
    En aldus zal geschieden.
    pi_27064253
    Vanmiddag nog The Godfather part 3 gekeken.. alvast gehad voor me verjaardag
    Maar toch niet helemaal.
    pi_27064676
    Gisteren After the sunset gekeken, wel een aardige film
    Vandaag Be Cool gekeken, dat vond ik een drama.
      maandag 16 mei 2005 @ 21:20:17 #17
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_27064743
    SoK, de man die elke kans een dubbelzinnige opmerking te maken aangrijpt. .
    The short weekend begins with longing...
      maandag 16 mei 2005 @ 21:35:05 #18
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_27065346
    Seed of Chucky

    Godallemachtig wat is deze film slecht!!! .. Misschien opzichzelf wel aardig, maar dan mag je geen kennis hebben dat er 4 andere delen voor zijn geweest.

    Het hele concept is verkloot.. wat deel 1/2/3 juist zo stoer maakte. Een killer pop die bezetten door een serial killer. Wat een goodguy doll zou moeten zijn. Een pop waar 4 tot 6 jarig kinderen aan verslingerd zijn. Dat mis ik totaal hier. Deel 4 was ook al de verkeerde weg ingeslagen .. maar dit slaat alles.

    Het erge is nog wel dat de schrijver van het verhaal dezelfde is als de andere delen. En tevens is de voice van Chucky ook hetzelfde.

    Wat me vreselijk stoort dat het nu allemaal maar een lachfilm is geworden met wat zwaar over de top killings.

    En dan dat kind van Chucky .. tering hé wie heeft dat bedacht .. die stem om van te kotsen.

    Dit is echt totale ruk. En doet afbreuk op de reeks !!

    2.6 / imdb 5.1
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 21:59:26 #19
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_27066277
    Ik ben bijna klaar met de IMDB-top250. In het kader van de afrondingsfase passeerden de afgelopen dagen:

    The Adventures of Robin Hood (1938)
    Leuke film van Michael Curtiz. Het verhaal is natuurlijk overbekend, maar dat deert niet. De Technicolor zorgt ervoor dat het bos en de andere lokaties er prachtig uitzien. Errol Flynn, Basil Rathbone en Claude Rains zijn lekker op dreef. Eigenlijk gewoon een popcornfilm, maar dan bijna 70 jaar oud. 7+.

    Bringing up baby (1938)
    Screwball comedy van Howard Hawks over een man, een vrouw en een luipaard. De cast heeft het goed naar z'n zin, met Katharine Hepburn voorop. Zij is ook meteen hét pluspunt van de film. Cary Grant heb ik wel eens beter gezien. De grappen en grollen zijn soms een beetje flauw. 7-.

    Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)
    Voorloper van The Sting, met George Roy Hill áchter en de bandieten Paul Newman en Robert Redford vóór de camera. Hoewel ik de opvolger nog wat beter vond, is dit ook een heerlijke film. Beide films hebben een lekker tempo, coole personages, pakkende dialogen en een boeiend verhaal. 8+.

    The Night of the Hunter (1955)
    De enige film geregisseerd door Charles Laughton, die beter bekend is als de advocaat uit Witness for the Prosecution. De film flopte en Laughton besloot nooit meer te regisseren. Enorm zonde, want hij had veel talent. Het angstaanjagende sfeertje wordt van de openings- tot de slotscène goed vastgehouden en de scène op de rivier is van een adembenemende schoonheid. Het acteerwerk had wat beter gekund. 8+.

    The Searchers (1956)
    Tja, John Ford. Dus John Wayne in de hoofdrol, veel heldhaftig gedoe en Indianen zijn slecht. Verder weet hij er altijd wel wat van te maken, maar de clichés vind ik toch een behoorlijk nadeel. Pluspunten zijn hier de cinematografie en de goed uitgewerkte karakters. 7.

    Harvey (1950)
    De vraag blijft in hoeverre Donnie Darko hierop geïnspireerd is. Ook dit gaat over een man (James Stewart) en zijn onzichtbare vriend, die toevallig een levensgroot konijn blijkt te zijn. In plaats van tijdreizen gaat Harvey echter op de moralistische tour en dit pakt verrassend goed uit. Dit is absoluut één van de beste rollen uit Stewarts imposante carrière. Ook Josephine Hull, als gestresste moeder, en Jesse White, als overfanatieke verpleger, zijn uitstekend op dreef. 8½.

    His girl friday (1940)
    Hoofdredacteur Cary Grant probeert zijn ex-vrouw, journaliste Rosalind Russell, van een nieuw huwelijk te weerhouden en verzint hiervoor aan de lopende band nieuwe trucs. Bevat enkele leuke grappen over de journalistiek, maar gaandeweg vond ik het zeer hoge tempo wat vermoeiend worden. 6½.
    Sheridana +1
    pi_27069565
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 20:45 schreef Knoekie het volgende:
    White Noise!
    Wat vond je ervan? Ik ga hem een dezer dagen kijken
      maandag 16 mei 2005 @ 23:37:17 #21
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_27069991
    Star Wars mini marathon gehouden, om alvast in de stemming voor morgennacht te komen

    Star Wars Episode I - The Phantom Menace
    Sinds dat deze film in de bios was te zien heb ik m niet meer gezien, maar nu was dus de perfecte tijd om m weer eens te zien. En wat me gelijk opviel: kvond m nu veel minder als toen. Matig en langzaam verhaal, matig tot slechte CGI en houterig/geforceerd acteerwerk.
    Maar ja, t blijft toch Star Wars en kan daarom per definitie al nooit slecht zijn . En er zitten ook een paar goede scenes in, maar niet genoeg om de film top te maken.

    IMDB Cijfer: 6,4/10
    Mijn Cijfer: 7,3/10

    Star Wars Episode II - Attack Of The Clones
    Kijk, dat lijkt er al meer op.Het verhaal is beter en t is beter uitgewerkt dan bij Episode I. De effecten en stunts zijn beter en het de beste vooruitgang wordt geboekt bij het acteerwerk. Hayden Christensen is echt goed als de kwade Anakin
    Goede film dus, en Episode III moet wel heel erg tegenvallen wil ie slechter zijn dan deze

    IMDB Cijfer: 7,0/10
    Mijn Cijfer: 7,7/10
    pi_27070244
    Vandaag gehuurd:



    Een aparte film. Erg mooie decors en dialogen, zoals het een goeie Franse film betaamt. Maar de film komt maar met moeite op gang. Het zou volgens de hoes in de stijl van Vidocq zijn, maar daar zie je weinig van terug. De actie is mooi, maar het verhaal vliegt alle kanten op.

    Houd je van mooie beelden, dan is dit een leuke film. Wil je precies weten wat er allemaal met iedereen gebeurt en een goed einde? Niet huren.
    Roses are red
    Violets are blue
    Wololo Wololo
    Now violets are red too
    pi_27070511
    quote:
    Op maandag 16 mei 2005 23:25 schreef heinl het volgende:

    [..]

    Wat vond je ervan? Ik ga hem een dezer dagen kijken
    Ik vond hem erg leuk, zitten echt stukken in dat je jezelf helemaal de @#$% schrikt

    Helaas wel erg voorspelbaar, maar je moet ook goed opletten bij het einde anders begrijp je er niks van. Zoals ik.
      dinsdag 17 mei 2005 @ 00:55:56 #24
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_27071792
    Fort Apache (John Ford, 1948): de eerste negentig minuten zijn tamelijk standaard Ford: er is een beetje humor, er zijn een paar paarden, aardig wat actie, teveel gelul, niets bijzonders. Maar dan! In het laatste half uur worden de Amerikanen zowaar neergezet als hypocriete eikels (Henry Fonda blijkt een badguy! !!) en de indianen als slachtoffers! Ik betwijfel of ik niet gewoon aan het hallucineren was, maar het maakt dit ondanks het niet erg bijzondere eerste deel zeker een kijkje waard. 7+.
    Narc (Joe Carnahan, 2002): zo'n politiefilm die ervan uitgaat dat monochroom kleurenpalet + extreem geweld = rauw en realistisch. Dat is niet echt het geval, blijkt maar weer. Toch is dit behoorlijk de moeite waard vanwege de uitstekende rol van Liotta en het toch best wel lekkere sfeertje. De tientallen plotwendingen die je in het laatste half uur op je afgevuurd krijgt zijn een beetje teveel van het goede, maar de uiteindelijke onthulling is overtuigend genoeg om dit uiteindelijk een best bevredigend filmpje te maken. 7-.
    Libeled Lady (Jack Conway, 1938): verrassend leuke screwballkomedie. De humor is enigszins spaarzaam maar wel erg leuk en de toffe cast houdt de aandacht continu vast. Natuurlijk kan Harlow nog steeds geen deuk in een pakje boter acteren, is het plot voorspelbaar als een speech van Bush en de laatste tien minuten verzuipen enigszins in gezapige monologen, maar ach. Dit is grappig, snel, (op Harlow na) prima geacteerd en gewoon erg tof. Prima Pinkstertussendoortje. 7+.
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
      dinsdag 17 mei 2005 @ 00:56:14 #25
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_27071799
    Lost Highway (1997)
    In het kort
    Maar goed ik zal ook een wat langere review geven.
    Wat een geweldige film van David Lynch is dit. De film is minstens even goed als Mullholland Dr. . Wat zeker een opluchting was nadat ik Wild at Heart laatst erg vond tegenvallen. Nu zullen er wel direct mensen zijn die denken dat ik een onwijze snob ben en hem alleen maar goed vind omdat ik er geen reet van begreep. Nou dat is hun goed recht. Als je de film de eerste keer zonder enige voorkennis bekijkt (wat je eigenlijk moet doen bij elke film) is er echt niet veel touw aan vast te knoppen. De manier waarop Lynch speelt met de gehele realiteit is echt superieur. Dit gecombineerd met af en toe opeens hele snelle schokkende flitsen, geeft de film het gevoel dat er elk moment er van alles kan gebeuren. Maar dat is ook de bedoeling bij een Lynch film.
    Een Lynch film proberen te begrijpen terwijl je hem kijkt, is als een nachtmerrie te proberen te begrijpen in je slaap. Maar zoals je een nachtmerrie als je wakker bent kan analyseren op zijn symboliek en betekenis, zo kan deze film ook uit deze film proberen te begrijpen. En gelukkig heb ik een hele goede site gevonden die heel veel uitlegt. Zodat ik de film beter begrijp de volgende keer dat ik hem zie. Al is een Lynch film nooit 100% begrijpen, mede doordat de man dat zelf niet wil, net zoals een nachtmerrie niet 100% te begrijpen is. Je kan de symboliek en betekenis ervan analyseren, maar echt begrijpen is bijna onmogelijk.
    Maar behalve dat alles is Lynch is natuurlijk ook nog eens een geweldige regisseur. De man weet precies hoe hij spanning moet opbouwen. Gebruikt precies de juiste shots en camaraposities op het goede moment. David Lynch is dan imho de master of suspense van de afgelopen decennia. Het enige wat nog enger en spannender dan een Lynch film is..(je raad het al) een nachtmerrie.
    Maar Lynch had de film natuurlijk niet kunnen maken zonder hulp van een fantastische Bill Pullman, een zeer goed acterende Patricia Arquette, een overtuigende Balthazar Getty, een enge Robert Blake en een geweldige Robert Loggia.
    Vergeet ik bijna te zeggen dat er ook nog een geweldige soundtrack onder zit. De openingscredits met de rit over de snelweg met daaronder David Bowie's Ï'm Deranged zet meteen de toon voor de hele film.
    cijfer: 10
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')