abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 mei 2005 @ 21:49:22 #1
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27037297
Ik heb bij mijn poes ontdekt dat ze een bolle buik heeft.
ook zijn haar tepels groter dan anders en ze eet veel meer dan normaal en ze is ook bijna altijd binnen nu een slaapt heel de dag.
Is ze zwanger en zo ja hoelang duurt het nog tot de bevalling
pi_27037380
Zeg!! Wil je daar niet zo zakelijk over doen?? Wat je image ook mag zijn op Fok??

Jaaa je bent een kerel, maar een kerel die poes zegt ipv kat is gewoon van het type die tegen de poes praat alsof het een baby is en er altijd mee loopt te knuffelen en doen.

Dus jongen, gefeliciteerd!

En als ze echt zwanger is, wel foto's posten he!!!!





pi_27037412
erm..jaaa...

Ik ga een poging wagen: heb je doorgehad dat ze krols was en zo ja: hoe lang is dat geleden? En vanaf wanneer zag je wat aan de tepels? Als het goed is zijn ze roder/rozer dan normaal, weet je vanaf wanneer dat ongeveer was?

De DA kan misschien ook even voelen en je vertellen wanneer het ongeveer zo ver is...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 15 mei 2005 @ 21:53:33 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27037419
Tis voorjaar, je poes heeft een bol buikje en opgezette tepeltjes, de kans lijkt me dus groot dat ze zwanger is

Ik meen me te herinneren dat een kattenzwangerschap 63 tot 70 dagen kan duren vanaf de dag van bevruchting.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_27037462
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:53 schreef TearSong het volgende:
erm..jaaa...

Ik ga een poging wagen: heb je doorgehad dat ze krols was en zo ja: hoe lang is dat geleden? En vanaf wanneer zag je wat aan de tepels? Als het goed is zijn ze roder/rozer dan normaal, weet je vanaf wanneer dat ongeveer was?

De DA kan misschien ook even voelen en je vertellen wanneer het ongeveer zo ver is...
Nouhou, ik prikte alleen even door de zeepbel die machogedrag heet
  zondag 15 mei 2005 @ 21:57:45 #6
95108 -chImp-
de eeuwige verveling
pi_27037562
Wat een suggestieve titel
  zondag 15 mei 2005 @ 22:05:17 #7
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27037809
volgens mij is ze rond half maart krols geweest ze is toen ook een paar dagen weggeweest.
dat van die tepels hebben we pas vorige week ontdekt.
  zondag 15 mei 2005 @ 22:07:07 #8
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27037880
quote:
Op zondag 15 mei 2005 21:49 schreef regendruppel het volgende:
Ik heb bij mijn poes ontdekt dat ze een bolle buik heeft.
ook zijn haar tepels groter dan anders en ze eet veel meer dan normaal en ze is ook bijna altijd binnen nu een slaapt heel de dag.
Is ze zwanger en zo ja hoelang duurt het nog tot de bevalling
Het lijkt er wel op. Zeker die ontzettend grote tepels die poezen dan krijgen zijn een duidelijke aanwijzing.
quote:
Waaraan zie je dat een poes zwanger is?
Ongeveer 3 weken na de dekking worden de tepels roze-rood en wijkt het haar rondom de tepel iets terug. Vooral de eerste keer is dit kleurverschil erg opvallend.
Rond de 6e week wordt de buik duidelijk dikker. Vanaf de 7e week voel je de jongen al duidelijk bewegen.
quote:
Hoe lang is een poes zwanger?
Bij de gewone huiskat is de draagtijd in het algemeen 62 tot 65 dagen.
Soms worden de katjes al op de 59e dag geboren en soms gebeurt het op de 70e dag.
Dus in weken uitgedrukt ongeveer 9 weken.
Vanaf de vierde week na de dekking beginnen de tepels te verkleuren naar rozerood.
Eén tot twee weken voor de geboorte begint de moeder naar een plaats te zoeken om de jongen ter wereld te brengen.
12 tot 24 uur voor de bevalling begint de poes onrustig te worden. Ze vertoont dan vaak graafbewegingen op de plaats waar ze de jongen wil werpen.
Poezen die voor de eerste keer bevallen, gaan vaak op de kattenbak zitten of op de plaats in de tuin waar ze normaal de behoefte doen.
Het eerste duidelijke teken van de bevalling is het afscheiden van vruchtwater. De weeën worden sterker en volgen elkaar sneller op.
De ene poes zal erg rustig blijven en de andere zal zich duidelijk laten horen.
De moeder zoekt meestal een rustige plaats.
In de meeste gevallen vindt de geboorte in de nacht plaats.
Bron: http://www.weetjesoverkatten.nl/800frame/vraagzwanger1.htm
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zondag 15 mei 2005 @ 22:09:38 #9
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27037974
dankje voor de snelle reacties wij houden jullie op de hoogte.
en als er jongen zijn dan upload ik wel een paar foto`s

pi_27038197
Foto's zijn goed! We wachten af...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 15 mei 2005 @ 22:19:35 #11
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27038337
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:15 schreef TearSong het volgende:
Foto's zijn goed! We wachten af...
wij ook
  maandag 16 mei 2005 @ 19:37:46 #12
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27061115
weet er ook iemand hoe ik kan zien dat ze gaat bevallen?????
pi_27061268
Dan komen er kleine katjes uit je poes.

Meestal begint ze dan een nest te maken, of zoekt een plek die haar goed bevalt om te bevallen. Ik heb wel eens hier gelezen dat poes het bed van de poster een lekker plekje daarvoor vond. Maar vaak worden speciaal hiervoor ingerichtte kartonnen dozen met een handdoek of deken daarvoor klaar gezet.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27061348
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:37 schreef regendruppel het volgende:
weet er ook iemand hoe ik kan zien dat ze gaat bevallen?????
Als de bevalling echt gaat beginnen dan wordt ze onrustig, gaat een plek zoeken, heen en weer lopen. De bevalling zelf kan gepaard gaan met hard miauwen en spinnen (spinnen van pijn). je kan eventueel van te voren al een kraambed maken in een doos op een rustige plek, het is alleen niet gezegd dat ze die daadwerkelijk gebruikt.

Ik denk dat je toch het beste even naar je dierenarts met haar kan gaan. Die kan voelen hoeveel kittens (ongeveer) ze in haar buik heeft en aan de grootte ook voelen wanneer ze ongeveer zal bevallen.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:08:59 #15
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_27062186
raar.......vroegen waren mensen zwanger en dieren drachtig, krijg de poes straks dan look kindertjes???
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_27077585
Ook katten kunnen overigens een slijmprop verliezen als teken dat de bevalling gaat beginnen.
Misschien overbodig maar laat haar in ieder geval niet meer naar buiten vanaf nu. En zorg ervoor dat de temp. in huis wat hoger is dan normaal als de bevalling gaat beginnen, kittens kunnen zichzelf nog niet op temp. houden. Haal ook even wat kittenmelk (aanmaakspul, van bijvoorbeeld litterlac) in huis en een klein flesje/speentje. Misschien heb je het niet nodig, maar als ze op zaterdagavond gaat bevallen en de melk komt niet op gang/de kittens drinken moeilijk ben je blij dat je het in huis hebt. Je kunt anders maandagmiddag pas naar de winkel om het te halen en tegen die tijd vraag ik me af of de kittens er nog zijn...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27077636
Laatst dachten kennissen van ons dat hun poes zwanger was, ze kreeg steeds een dikkere buik e.d en toen bleek op het laatst dat ze vochtophoping had.
Inmiddels is ze ingeslapen..

Gefeliciteerd met je zwangere poes.
Ik hoop dus dat deze beter gaat....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:22:58 #18
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27079435
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:12 schreef TearSong het volgende:
Ook katten kunnen overigens een slijmprop verliezen als teken dat de bevalling gaat beginnen.
Misschien overbodig maar laat haar in ieder geval niet meer naar buiten vanaf nu.
Het beest is drachtig, het is niet ziek. Onze kat had nog een dikke zwarte waterrat (ongeveer drie keer zo groot als een pasgeboren kitten ) gevangen een paar uur voor ze ging bevallen en met smaak opgegeten. Laat zo'n beest toch lekker buiten hobbelen en genieten, als ze zich niet goed voelt, laat ze dat wel merken.

Het zal een beetje per kat verschillen, maar onze kat wordt zwaar chagrijnig als ze niet naar buiten kan, gaat ze blazen en zo, al die stress kan nooit goed zijn voor de zwangerschap.:)
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27080467
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef Tarak het volgende:

[..]

Het beest is drachtig, het is niet ziek. Onze kat had nog een dikke zwarte waterrat (ongeveer drie keer zo groot als een pasgeboren kitten ) gevangen een paar uur voor ze ging bevallen en met smaak opgegeten. Laat zo'n beest toch lekker buiten hobbelen en genieten, als ze zich niet goed voelt, laat ze dat wel merken.
Nee maar ik neem aan dat je niet wil dat je kat bevalt in de tuin van de buren of ergens onder een heg. De plek waar ze bevalt is namelijk vaak de plek waar een poes wil blijven met haar kittens. En om onnodige stress bij zo'n poes te veroorzaken omdat je haar met kittens naar binnen moet slepen...
Aangezien de TS zelf zegt dat ze nu bijna altijd binnen is moet het geen probleem zijn om haar binnen te houden. Aangeraden wordt meestal om de poes vanaf 3 dagen voor de uitgerekende datum in ieder geval binnen te houden, maar aangezien niemand precies weet wanneer die uitgerekende datum is...

En ja, vaak weten katten zelf wel wanneer ze het rustiger aan moeten doen en wanneer ze beter niet ver weg kunnen gaan buiten. Maar soms heb je ook van die poezen die dat niet weten. En net als bij mensen kun je nooit precies zeggen wanneer de bevalling gaat beginnen...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:05:13 #20
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_27175290
Leuk dan kunnen de kittens ongeveer in Augustus ergens weg toch?

* Raenius die op zoek is naar een kitten in augustus, liefst rode kater*
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:35:33 #21
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27756105
ze zijn geboren vorige week maandag ze zijn nu tien dagen oud en alles gaat goed.
de fotos probeer ik morgen op de site te zetten.
de moeder is heel donker en de kleintjes zijn bijna helemaal wit.
bij de geboorte wogen ze allemaal rond de 70 gram en nu zitten ze al aan de 130.
het zijn er trouwens 4.
pi_27765970
Gefeliciteerd!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27766040
Gefeliiteerd met je bijdrage aan het kattenoverschot!
  donderdag 9 juni 2005 @ 09:57:58 #24
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27766342
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:43 schreef ParanoidEv het volgende:
Gefeliiteerd met je bijdrage aan het kattenoverschot!
Graag Gedaan
pi_27766467
Gefeliciteerd!

Ga je poes nu laten steriliseren of komt er in de toekomst wellicht nog een nestje?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:03:39 #26
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27766496
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:43 schreef ParanoidEv het volgende:
Gefeliiteerd met je bijdrage aan het kattenoverschot!
Wat zij zegt...

Hopelijk laat je poes nu gauw castreren.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:07:17 #27
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27766600
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:02 schreef buitenbeentje het volgende:
Gefeliciteerd!

Ga je poes nu laten steriliseren of komt er in de toekomst wellicht nog een nestje?
ja dat gaan we zeker doen, maar dat mag pas na 6 weken
4 is genoeg
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:10:01 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_27766668


En waar blijven de foto's
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:13:34 #29
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27766761
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:10 schreef Spindizzy het volgende:


En waar blijven de foto's
digicam ligt aan de lader maar ze staan er vanavond op
pi_27767270
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:13 schreef regendruppel het volgende:

[..]

digicam ligt aan de lader maar ze staan er vanavond op
Daar wordt hier echt streng op gecontroleerd hoor.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:21:54 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_27768736
En even een handige site vooor je.

http://www.geocities.com/turbo502002/index.html

Hier staan wat leuke weetjes over gewicht en geboorte enz.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:36:33 #32
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27781746
kittens geboren <---foto`s
pi_27789546
Foto's doen het bijna nergens.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:30:10 #34
120877 regendruppel
de derde druppel van links
pi_27801934
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Foto's doen het bijna nergens.
nu wel
pi_27802562
Kijk mamma eens trots zijn.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')