abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 november 2005 @ 17:15:09 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_32262557
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:39 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie net pas dat in een ander topic werd verzocht om deze foto's ook hier even neer te zetten.
Afkomstig van Paul Verhoeven's set voor 'Zwartboek'.
Trein
[afbeelding]
en inzittenden
[afbeelding]
Bedankt, hier doe je vast wel wat mensen een plezier mee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_32263842
zwart wit foto's van oude treinen

das romantiek!
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:06:24 #178
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32280710
Welk station is dat eigenlijk, Haarlem?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32280772
Aan het dak te zien dacht ik Amsterdam CS (maar ben nog nooit in Haarlem geweest...Kan het mis hebben)
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:51:10 #180
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32286783
Het is inderdaad Haarlem.
Life is what you make it.
pi_32290255
Net als bij Oceans Twelve dus Haarlem... Wordt station Haarlem in deze film ook gebruikt als station Amsterdam ?
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:17:09 #182
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_32301193
Zoveel info kan ik je niet geven. Het hele set gedeelte was afgezet, ik heb wachtend op mijn trein een paar foto's vanaf de overkant van het spoor genomen, meer niet. Ik zal nog wel eens spitten of ik wat heb waar de trein er beter uit komt.
Life is what you make it.
pi_32457298
Vijf nieuwe stations en méér treinen in 2006

Op 11 december gaat de nieuwe dienstregeling voor 2006 in. De treinreizigers krijgen betere reismogelijkheden met méér treinen en maar liefst vijf nieuwe stations. Hierdoor kunnen steeds meer Nederlanders dicht bij huis op de trein stappen om comfortabel en zonder files en parkeerproblemen te reizen.

Station Den Haag Ypenburg
De nieuwe wijk Ypenburg bij Den Haag wordt prima bereikbaar per trein: tussen de stations Voorburg en Zoetermeer ligt het nieuwe station Den Haag Ypenburg. De stoptreinen tussen Den Haag Centraal en Gouda Goverwelle stoppen hier vanaf 11 december in beide richtingen 2x per uur.

Station Arnhem Zuid
Inwoners van de zuidelijke wijken van Arnhem hoeven niet meer eerst de Rijn over te steken om in de trein te stappen, want op 11 december komt het nieuwe station Arnhem Zuid in dienst. Voortaan stoppen hier 2x per uur de stoptreinen Zutphen – Nijmegen v.v.

Den Haag – Rotterdam
Tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal gaan op maandag t/m vrijdag overdag meer stoptreinen rijden. Vooral voor reizigers van en naar de stations Den Haag Moerwijk, Rijswijk en Delft Zuid is dit een grote verbetering: hier stopt voortaan ieder kwartier een trein. Het aantal reismogelijkheden tussen Den Haag en Rotterdam gaat hierdoor zelfs omhoog naar 11x per uur: 5 Intercity’s, 2 sneltreinen en 4 stoptreinen. En op de route Leiden – Den Haag – Rotterdam – Dordrecht v.v. rijden de treinen in een metrofrequentie: in beide richtingen gemiddeld iedere 6 minuten een trein.

Zwolle – Emmen
Tussen Zwolle en Emmen wordt de dienstregeling zodanig veranderd dat er in Zwolle betere aansluitingen komen op de Intercity’s. De sneltreinen gaan ook stoppen in Dalfsen en Nieuw Amsterdam, zodat het aantal reismogelijkheden van en naar deze stations verdubbelt.

Nijmegen – Venlo – Roermond
Tussen Nijmegen, Venlo en Roermond gaan de gehele dag één sneltrein en één doorgaande stoptrein per uur rijden, in plaats van één doorgaande sneltrein en stoptreinen op afzonderlijke gedeelten van de lijn.

Nog meer nieuwe stations
In het voorjaar van 2006 wordt tussen Amersfoort Schothorst en Nijkerk het station Amersfoort Vathorst geopend. Daarnaast is in 2006 de opening voorzien van de nieuwe stations Apeldoorn Osseveld en Twello. Het totaal aantal treinstations in Nederland zal daarmee groeien tot 393. Zo krijgen ieder jaar steeds meer Nederlanders het gemak van een station dicht bij huis.

Nieuwe Intercity Eindhoven – Utrecht – Amsterdam Zuid WTC – Schiphol
In het nieuwe Spoorboekje is ook een Intercity Eindhoven – Schiphol opgenomen, die vanaf 11 december 2x per uur zou gaan rijden. Helaas heeft spoorbeheerder ProRail onlangs laten weten dat de nieuwe ‘Utrechtboog’ bij Amsterdam niet op de afgesproken datum in dienst kan gaan. Zonder deze nieuwe rails kunnen de nieuwe Intercity’s niet rijden. Om de treinreizigers zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van deze te late oplevering door ProRail, heeft NS gezorgd dat de dienstregeling tussen Eindhoven, Utrecht en Amsterdam voorlopig blijft zoals vóór 11 december. Dat betekent dat in de reis van Eindhoven en Utrecht naar Amsterdam Zuid WTC en Schiphol v.v. overstappen in Duivendrecht nog even nodig blijft. NS hoopt dat ProRail de Utrechtboog zo snel mogelijk alsnog in bedrijf stelt, zodat de reizigers niet lang meer hoeven wachten op de nieuwe, snelle Intercityverbinding.

Spoorboekje en Planner Plus te koop
Het nieuwe Spoorboekje, het Intercityboekje en de Planner Plus op Cd-rom zijn te koop bij de NS Servicepunten en Wizzls op de stations en bij de boekhandel. Vanaf 21 november wordt de nieuwe dienstregeling getoond in de Planner Plus op www.ns.nl
pi_32457385
En meer NS nieuws:

NS steekt miljoenen in moderniseren intercity

De Nederlandse Spoorwegen gaan 190 miljoen euro uittrekken om 87 intercitytreinstellen volledig te moderniseren.

Tussen 2006 en 2010 wordt het aantal zitplaatsen in deze zogenoemde koplopers, die vooral rijden tussen de randstad en het oosten en noorden van het land, met 15 procent uitgebreid.

Vooral het interieur van de treinstellen krijgt een metamorfose. Zo zullen loze ruimtes, zoals niet meer gebruikte keukens, plaatsmaken voor 2350 extra zitplaatsen.

Verder krijgen de treinen stilteruimtes en worden er beeldschermen met reisinformatie opgehangen. In de eerste klas komen ook oplaadpunten voor laptops en mobiele telefoons. De ramen kunnen voortaan niet meer open; de wagons worden van airco voorzien.

De koplopers, die in 1977 werden geïntroduceerd, zijn op de Nederlandse sporen een opvallende verschijning, omdat deze treinstellen een hooggeplaatste machinistencabine en een ’doorloopkop’ hebben, die het reizigers mogelijk maakt om tijdens de rit van treinstel te wisselen. Opvallend genoeg zullen deze koppen bij de renovatie worden dichtgemaakt, omdat er nauwelijks door reizigers gebruik van wordt gemaakt.

De koplopers zijn de laatste serie intercitytreinen die nog niet gemoderniseerd zijn. De afgelopen vijf jaar werden al 316 losse wagons vernieuwd, en kwamen 378 nieuwe dubbeldekkers op de baan. In het nieuwe plan is alleen de renovatie van de koplopers die uit drie wagons bestaan meegenomen. De vierdelige treinen, die enkele jaren recenter zijn, worden na 2010 onder handen genomen.
  maandag 21 november 2005 @ 17:48:02 #185
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_32457428
zonde van die ramen dat ze dichtgaan vond het zo heerlijk dat kabaal en de koeling.. al is airco ook positief!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_32458592
Irritant van de doorloopkoppen in de koplopers... Ik heb er vele malen gebruik van gemaakt, en de laaste keer heb ik daardoor 1x extra moeten overstappen. Moest naar Groningen, maar kon in Amersfoort niet verder lopen voor het fluitje floot dan de leeuwarden-treinstel...

Maar er kan voordeel in zitten (wanneer er al vertraging is) en een kwestie van op de juiste plaats instappen om een goed overstapbeleid te gaan krijgen
pi_32458826
Per 30.000 inwoners hoort er een station te zijn, Lelystad heeft er nog steeds maar één , ik moet altijd kapot ver om bij het station te komen, wanneer komt er nou eens één bij in Lelystad? !
Hier word ik niet vrolijk van.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
pi_32459232
Beetje onzinnige reden. Elke dorp moet gewoon bereikbaar zijn met het OV. Of steden een extra station moet hebben lijjkt me ene economische haalbaarheidsstudie belangrijker dan een 30.000 inwoners regel. Lelystand (70.000) zou misschien officiel een 2de moeten krijgen, belangrijk is of het ook van belang is.

Groningen (180.000) heeft 2 stations, waar ze 'officiel' dus blijkbaar 6 moeten hebben. Onzin naar mijn mening, een beetje fietsen is ook geen ramp.

Ow, we krijgen station euroborg er straks nog bij...
pi_32459410
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:59 schreef the_disheaver het volgende:
Beetje onzinnige reden. Elke dorp moet gewoon bereikbaar zijn met het OV. Of steden een extra station moet hebben lijjkt me ene economische haalbaarheidsstudie belangrijker dan een 30.000 inwoners regel. Lelystand (70.000) zou misschien officiel een 2de moeten krijgen, belangrijk is of het ook van belang is.

Groningen (180.000) heeft 2 stations, waar ze 'officiel' dus blijkbaar 6 moeten hebben. Onzin naar mijn mening, een beetje fietsen is ook geen ramp.

Ow, we krijgen station euroborg er straks nog bij...
Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuid en daar tussen zit na 100 meter nog ergens het station genaamd Driehuis . En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
  maandag 21 november 2005 @ 19:16:29 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_32459679
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:06 schreef Smaakpolitie het volgende:

[..]

Nou ik kan er zo een stuk opnoemen waar dus echt nooit ene hond staat en dat wel 2 stations, terwijl het in Lelystad dan toch wel een stuk drukker is normaliter, neem een voorbeeld aan Santpoort Noord en Santpoort Zuid en daar tussen zit na 100 meter nog ergens het station genaamd Driehuis . En zo kan ik er nog wel tig opnoemen.
Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_32459760
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou vergelijken met Lelystad zeg?
Waarom zou dat niet kunne, qua NS stations?
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
  maandag 21 november 2005 @ 19:34:27 #192
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32460195
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:45 schreef Smaakpolitie het volgende:
Per 30.000 inwoners hoort er een station te zijn, Lelystad heeft er nog steeds maar één , ik moet altijd kapot ver om bij het station te komen, wanneer komt er nou eens één bij in Lelystad? !
Hier word ik niet vrolijk van.
Ach, onzin. Als voor/natransport in orde is, is er niets aan de hand.

Een plaats als Drachten heeft helemaal geen station. Eindhoven heeft er met 210.000 inwoners maar twee, Enschede met 160.000 inwoners heeft vier stations.

Het is maar net de keuze die je maakt, Zoetermeer heeft iets van 10 stations, met (dus) geen bussen. Zo zal een stad met weinig stations een beter onderliggend busnet hebben.
Overigens is alles al voorbereid op een station Lelystad-Zuid geloof ik, maar is de ingebruikstelling cq. afbouw nog wat afhankelijk van nieuwe bebouwing.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 21 november 2005 @ 19:37:01 #193
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32460282
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
zonde van die ramen dat ze dichtgaan vond het zo heerlijk dat kabaal en de koeling.. al is airco ook positief!
Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.
Airco is natuurlijk altijd prima, in ICRm werkt het in ieder geval wel goed, terwijl in IRM de airco nog wel eens in standje diepvries wil staan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32463900
Enschede heeft geen 4 stations maar 3 stuks
Enschede
Enschede Drienerlo
Enschede de eschmarke
pi_32464280
en toch vind ik het erg jammer van de ICRm, de doorloopkop is/was een uniek iets, geen enkele trein heeft zoiets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32464765
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
en toch vind ik het erg jammer van de ICRm, de doorloopkop is/was een uniek iets, geen enkele trein heeft zoiets.
Doorloopkoppen was bij ICM
Maar inderdaad, het blijft eeuwig zonde dat ze nu worden gesloten.
  maandag 21 november 2005 @ 22:45:31 #197
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_32465795
Ik snap echt niet dat in de nieuwe dienstregeling de sneltrein tussen Zwolle en Emmen extra stopt op Dalfsen en Nieuw-Amsterdam, daar stapt echt nauwelijks iemand in.
  maandag 21 november 2005 @ 23:06:46 #198
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_32466424
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:37 schreef MREn het volgende:

[..]

Airco = dichte ramen, dus een gestroomlijnder buitenprofiel betekent een stuk minder herrie binnen, zelfs met gesloten ramen.
Airco is natuurlijk altijd prima, in ICRm werkt het in ieder geval wel goed, terwijl in IRM de airco nog wel eens in standje diepvries wil staan.
vond de herrie juist lekker

de eschmarke? wtf? waar ligt dat? nog nooit langs gereden.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_32467979
quote:
GRONINGEN - De gele treinen van Noordned krijgen eind dit jaar het logo en de naam van Arriva.

Dat gebeurt met ingang van de nieuwe treinconcessie, die op 11 december ingaat. et is de bedoeling dat de gele Arriva-treinen nog twee jaar in de provincie te zien zijn.

Vanaf oktober volgend jaar worden ze stuk voor stuk vervangen door een nieuw type rode treinstellen.
Bron: www.rtvnoord.nl
  dinsdag 22 november 2005 @ 00:11:52 #200
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32468421
quote:
Op maandag 21 november 2005 21:41 schreef spoorkeerl het volgende:
Enschede heeft geen 4 stations maar 3 stuks
Enschede
Enschede Drienerlo
Enschede de eschmarke
Glanerbrug
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')