abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:40:44 #126
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_31637249
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
De waalbrug in Nijmegen, zoals deze er augustus 2003 bij lag.
En die plaats je in dit topic omdat...?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_31638540
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 21:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En die plaats je in dit topic omdat...?
ik vermoed omdat het een spoorbrug is
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:23:08 #128
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_31638679
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik vermoed omdat het een spoorbrug is
Ahzo.
Nou woon ik toevallig zo'n 800 meter van de beide Nijmeegse Waalbruggen af, en die op bovenstaande foto is toch echt de verkeersbrug, oftewel de A325. Als je goed kijkt, zie je ook geen bovenleidingsmasten.

Dit is de spoorbrug (kilometertje stroomafwaarts, en ander kleurtje)




-edit-Plaatje gefixt

[ Bericht 4% gewijzigd door hooibaal op 24-10-2005 11:46:08 ]
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_31639510
kut

Nou ja, weer wat geleerd. Verplaats ik m op mn eigen forum ook even van de railafdeling naar de algemene afdeling
pi_31720823
Gisteren vanuit Leeuwarden via Groningen en Nieuweschans naar Leer (Ostfriesland) geweest. Lang reisje maar was het zeker waard:


Type - nummer: Wadloper 3207
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 8:42
Datum: 26-10-2005


Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 8:43
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: Wadloper 3104
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 8:43
Route: Leeuwarden - Groningen
Datum: 26-10-2005


Locatie: Groningen
Tijdstip: 9:48
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: Wadloper 3205
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Groningen
Tijdstip: 9:53
Route: Groningen - Nieuweschans
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" - nummer onbekend
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NS)
Locatie: Groningen
Tijdstip: 9:53
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: RegionalBahn Triebwagen Reihe 634
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Nieuweschans
Tijdstip: 10:49
Route: Nieuweschans - Leer (Ostfriesland)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: Wadloper - 3205
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Nieuweschans
Tijdstip: 10:50
Route: Nieuweschans - Groningen
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: DB 140
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 12:52
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: Railion 152
Eigenaar: Railion (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 13:05
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: DB 120
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 13:11
Route: Luxembourg - Norddeich Mole (IC 432)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: IC Stuurstand
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 13:19
Route: Cottbus - Berlin Ostbahnhof - Norddeich Mole (IC 2132)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: IC Stuurstand
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 13:27
Route: Cottbus Hbf - Berlin Ostbahnhof - Norddeich Mole (IC 2132)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: DB 111
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 14:02
Route: Emden Hbf - Hannover Hbf (RegionalExpress)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: RegionalExpress DoppelstockWagen Stuurstand
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 14:02
Route: Emden Hbf - Hannover Hbf (RegionalExpress)
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: DB 143
Eigenaar: Deutsche Bahn AG (D)
Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 14:16
Route: Münster(Westf) Hbf - Emden Hbf (RegionalExpress)
Datum: 26-10-2005


Locatie: Leer (Ostfriesland)
Tijdstip: 14:17
Datum: 26-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" 4243
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NS)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 16:59
Datum: 26-10-2005

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 27-10-2005 13:08:08 ]
pi_31728966
Leuke foto's

Wat staat die koploper op een rare plek in leeuwarden, heb ik nog nooit een koploper zien staan, terwijl ik toch heel wat uurtjes daar heb vertoeft.
pi_31752685
Vreemd inderdaad, zie hem daar ook nooit staan... Toch gister was ik weer op het station en dezelfde Koploper stond er nog, en op dezelfde plek...

Nog maar wat treinpics dan:


Type - nummer: Wadloper 3111 (DH1) met daarachter 3230 (DH2)
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 16:40
Route: Groningen - Leeuwarden
Datum: 27-10-2005


Type - nummer: Buffel 3448 met daarachter 3440
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 16:49
Route: Groningen - Leeuwarden
Datum: 27-10-2005


Type - nummer: Links Wadloper 3229 (DH2), rechts Wadloper 3113 (DH1)
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 17:06
Route Links: Leeuwarden - Harlingen Haven
Route Rechts: Leeuwarden - Stavoren
Datum: 27-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" 4036
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NS)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 17:09
Route: Leeuwarden - Rotterdam Centraal
Datum: 27-10-2005


Type - nummer: Wadloper 3113 (DH1)
Eigenaar: NoordNed (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 17:14
Route: Leeuwarden - Stavoren
Datum: 27-10-2005

Heb voor morgen nog een Kruidvat dagkaart... dus zal een lang reisje worden, zal de leukste foto's hier wel zetten weer
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:02:39 #133
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31753408
Het is zover... vanaf morgen zijn de doorloopkoppen in de ICM-stellen officieel buiten gebruik. Al de hele week schijnt er nauwelijks nog te worden verbonden, morgen is het dus definitief voorbij. Zonde, erg zonde...
Seriously!?
pi_31754028
ik las al zoiets, wat is de diepere betekenis erachter dan? gewoon tijdwinst, of zit het meer in de richting van zwart rijden ?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:29:35 #135
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31756045
Voor zover ik weet is het vooral een technisch iets. Het onderhoud van die dingen schijnt al heel lang achter te lopen, waardoor er steeds meer problemen ontstaan bij het koppelen. Wat ik in de praktijk overigens ook al heel vaak heb meegemaakt.
Volgend jaar en/of in 2007 gaan ICM-stellen op de schop. Dan worden de doorloopkoppen helemaal dichtgelast, zoals het er nu (afaik) naar uitziet.
Seriously!?
pi_31756306
Zolang ze die krengen maar wel laten rijden! Niet nog meer irritante IRM Regiorunners
pi_31759857
zonde

Zug-Chef, ik zie dat je bij de spoorwegovergang van Achter de hoven hebt gestaan te fotograferen? Daar is een kennis van me nog geschept door de trien een paar jaar geleden... ze gaan daar harder dan je denkt, hij lag tot aan het station
pi_31759957
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...

Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...


edit:

las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan
pi_31760260
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...

Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...


edit:

las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan
Ik ben niet bekend met de situatie ter plekke, maar is dat S-bord wat je op de foto's ziet het S-bord van het station wat Alexxxxx bedoeld? Dan is het inderdaad een behoorlijk eind!

Als er trouwens geen wissels liggen kan het kloppen dat de treinen harder het station binnenkomen. De snelheid moet worden verlaagd als de trein door een stel wissels moet bij het station.
pi_31761045
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja klopt achter de hoven inderdaad, woon daar zo'n 10 meter vandaan...

Die treinen rijden daar vrij hard nog ja, volgens mij geldt die langzame binnenkomst in grote steden niet voor NoordNed...


edit:

las er over heen, maar tot aan het station ?? Dat is een kwartier lopen vanaf die spoorwegovergang. Moet me een rotgang gweest zijn dan
ik heb daar 4 jaar op school gezeten (Comenius)
pi_31809293
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 14:25 schreef Zug-Chef het volgende:
ik las al zoiets, wat is de diepere betekenis erachter dan? gewoon tijdwinst, of zit het meer in de richting van zwart rijden ?
Voor zover ik heb begrepen is het al een tijd geleden besloten op het hoogste niveau binnen NSR. Hoofdreden is inderdaad de punctualiteit. Alleen met het sluiten van de doorloopkoppen verbeter je niet zomaar 123 de punctualiteit. Daarnaast bleken veel reizigers geen gebruik te maken van de doorloopkop, omdat ze het simpelweg niet wisten. Dan wordt het te duur voor onderhoud.

De doorloopkoppen zullen ze wel niet dicht maken voor zwartrijders. Die hebben nu juist meer voordeel: die kunnen als ze goed opletten gratis reizen tussen bijvoorbeeld Zl en Amf. Het is erg jammer dat ze dicht gaan, was toch een uniek kenmerk voor de Koploper in NL.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_31813977
Hier nog wat foto's van gisteren. Was dus naar een feest geweest in Amsterdam, maar was te brak om nog echt wat foto's te maken...


Type - nummer: NS 1858
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NL)
Locatie: Amsterdam Centraal
Tijdstip: 5:23
Datum: 29-10-2005


Type - nummer: NS Plan V 816
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NL)
Locatie: Amsterdam Centraal
Tijdstip: 5:27
Datum: 29-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" 4083
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NL)
Locatie: Amsterdam Centraal
Tijdstip: 5:45
Route: Amsterdam Centraal - Groningen
Datum: 29-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" 4230
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NL)
Locatie: Leeuwarden
Tijdstip: 14:33
Route: Leeuwarden - Amsterdam Centraal
Datum: 29-10-2005


Type - nummer: ICM "Koploper" 4241
Eigenaar: Nederlandse Spoorwegen (NL)
Locatie: Heerenveen
Tijdstip: 16:58
Route: Rotterdam Centraal - Leeuwarden
Datum: 29-10-2005


Hoe zit het trouwens met de nieuwe dienstregeling, schijnt dat deze helemaal omgegooit gaat worden?
pi_31814076
Station Heerenveen daar heb ik vele uren doorgebracht, wachtend op de trein.
pi_31814192
Ghe, tja je kan er mooie fotos schieten, maar na 3x heb je het wel gezien, alleen maar Koplopers
  zondag 30 oktober 2005 @ 17:38:29 #145
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_31814410
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghe, tja je kan er mooie fotos schieten, maar na 3x heb je het wel gezien, alleen maar Koplopers
Dan moet je niet op het perron gaan staan

Als je de trap af gaat en dan rechtsaf door dat harige tunneltje (rg. fietsenstalling), dan bij de eerst volgende kruising links.
Dan heb je na een meter of 100 een doorkijkje vanaf een brug over het water op een spoorbrug. Trein rijdt daar nog niet zo snel, dus leuk plaatje wil wel lukken meestal.

(Kom ook vaak in Heerenveen )
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_31814524
Ik heb er drie jaar op school gezeten, terwijl ik in de buurt van Leeuwarden woon...
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:08:41 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31817000
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe zit het trouwens met de nieuwe dienstregeling, schijnt dat deze helemaal omgegooit gaat worden?
Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:11:59 #148
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_31817106
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat pas in december 2006 plaats ging vinden?
Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.

Een van de wijzigingen per dec05 zou zijn dat de 3500 Ehv-Shl gaat rijden, maar dat gaat wegens gepruts van Bombardier aan de Utrechtboog niet door. (alles ligt er, alleen nog geen officieel testrapport)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:14:06 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_31817170
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb er drie jaar op school gezeten, terwijl ik in de buurt van Leeuwarden woon...
Ach, het is wel een gezellig dorp op zich, ik kan me er altijd goed vermaken.

Heb je ooit het genoegen gehad om naar de chinees te gaan in Gorredijk (tussen Heerenveen en Drachten)? Als ik in de omgeving ben, ga ik er eigenlijk bijna altijd wel eten. Of bij de Oase in Heerenveen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:19:38 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_31817329
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:11 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, dan moet -eindelijk- de 00/30 symmetrie komen.

Een van de wijzigingen per dec05 zou zijn dat de 3500 Ehv-Shl gaat rijden, maar dat gaat wegens gepruts van Bombardier aan de Utrechtboog niet door. (alles ligt er, alleen nog geen officieel testrapport)
Nou ja, met een beetje mazzel komt de Utrechtboog nog gelijk in dienst met de viersporigheid Utrecht - Amsterdam.

Wat houdt die 00/30 symmetrie in? Dat alle treinen op de grote stations op .00 en .30 vertrekken? Ze willen toch ook de intercity's gaan knippen in kortere stukken? Ik ben niet echt een warm voorstander...

En dit is post 1657 voor mij, voor de kenners tot voor een paar jaar geleden de loc "Rotterdam".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')