abonnement Unibet Coolblue
pi_32945655
Studeer je verkeerskunde ofzo ?

Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:03:25 #277
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32945706
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?
Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p

Vanaf februari afstuderen bij NS Reizigers... over concurrentie tussen auto en trein
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:50:07 #278
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_32946958
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:03 schreef JDude het volgende:

[..]


Vanaf februari afstuderen bij NS Reizigers... over concurrentie tussen auto en trein
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamheden --> normaal duurt de reis 2 uur, nou geloof me hij duurt altijd minimaal 2,5 uur en met de auto doe ik er 1 uur en een kwartier op (normaal rijden)
OV mogen ze houden --> 60 euro p/maand, lekker bezine in die auto man als het sneeuwt valt in nederland meteen het hele treinverkeer plat : , dat is in onze buurlanden wel anders!

(dit is geen anti-trein post, maar anti NS) --> treinen zijn super relaxed
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:58:19 #279
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32947143
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:50 schreef funkmaster het volgende:
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamheden --> normaal duurt de reis 2 uur, nou geloof me hij duurt altijd minimaal 2,5 uur en met de auto doe ik er 1 uur en een kwartier op (normaal rijden)
OV mogen ze houden --> 60 euro p/maand, lekker bezine in die auto man als het sneeuwt valt in nederland meteen het hele treinverkeer plat : , dat is in onze buurlanden wel anders!

(dit is geen anti-trein post, maar anti NS) --> treinen zijn super relaxed
Conclusie? Ik moet nog beginnen
En tja, die reistijden. Ik moet straks dagelijks van Breda naar hartje Rotterdam. No way dat ik er dan met de auto sneller ben.
Spoorwerkzaamheden en sneeuwval hebben beide vrij weinig met NSR te maken
(dit is geen anti-auto-post trouwens hoor, auto's zijn relaxed )
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:02:08 #280
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_32947243
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef JDude het volgende:

[..]

Conclusie? Ik moet nog beginnen
En tja, die reistijden. Ik moet straks dagelijks van Breda naar hartje Rotterdam. No way dat ik er dan met de auto sneller ben.
Spoorwerkzaamheden en sneeuwval hebben beide vrij weinig met NSR te maken
(dit is geen anti-auto-post trouwens hoor, auto's zijn relaxed )
haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optie
en de hoofdreden is dat ik autorijden heerlijk vind, zelf de controle enzo
maar ieder z'n ding!
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:10:51 #281
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32947477
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:02 schreef funkmaster het volgende:

haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optie
en de hoofdreden is dat ik autorijden heerlijk vind, zelf de controle enzo
maar ieder z'n ding!
Zeker waar
Mijn stage zal zich daarom ook concentreren op de Randstad... veel stations, veel parkeerproblemen .
Autorijden is zeker erg relaxed, ik mag zelf ook graag heel wat kilometers maken .
Maar goed, gauw maar weer ontopic .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:32:31 #282
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_32948035
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?

Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
Ik weet niet of je dat moet willen hoor!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:16:36 #283
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32950402
Morgen rijdt SM'90 (Railhopper) materieel voor het laatst Dit weekend wordt het afgevoerd naar de werkplaats/rangeerterrein Onnen, om waarschijnlijk nooit meer in de actieve dienst te komen.
Seriously!?
pi_32952054
Serieus?

Damn wat komt er voor in de plaats op Emmen - Zwolle vv ? Toch niet die irritante Regiorunners?
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:14:11 #285
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32953190
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Serieus?

Damn wat komt er voor in de plaats op Emmen - Zwolle vv ? Toch niet die irritante Regiorunners?
Nee hoor, gammel, oud, krottig en rokend SM'90 en ICM wordt ingeruild voor het soepellopende, stille, gloednieuwe en uiterst comfortable mat '64
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32965865
hehe die er dus op zich al reden af en toe...

Zolang ze die Koplopers maar laten rijden tot aan Leeuwarden ben ik tevreden
  zaterdag 10 december 2005 @ 16:05:50 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32972479
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:53 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe die er dus op zich al reden af en toe...

Zolang ze die Koplopers maar laten rijden tot aan Leeuwarden ben ik tevreden
Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 10 december 2005 @ 16:35:32 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32972745
Ik kwam op de site van het AD onderstaand artikel tegen.
quote:
Laatste stoomtreinen op dood spoor


PEKING - China heeft gisteren in Binnen-Mongolië de laatste stoomlocomotieven buiten bedrijf gesteld.

China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven.
De 27 stoommachines stopten op het station van Jitong, op de dunbevolkte steppe. ,,Stoommachines waren aanvankelijk een belangrijk symbool van de moderne industrialisatie, maar ze werden onherroepelijk vervangen door machines met een moderne verbrandingsmotors zei een woordvoerder van de Chinese spoorwegen.

China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven. Het allereerste exemplaar werd in 1804 gebouwd door de Britse ingenieur Richard Trevithick. China gebruikt de afgedankte machines de komende jaren om toeristen naar het afgelegen gebied te lokken. De spoorlijn in Binnen-Mongolië kwam in 1996 gereed en loopt 1200 kilometer over de steppe.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32973121
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.
Is dat zo?

Er is op groningen geen intensief gebruik van dubbeldekkers door constructiefouten (een bocht waar geen 2 dubbeldekkers tegelijk door kunnen??)

Ik weet niet waar dat zit, ik neem aan onder meppel, dus zou het voor leeuwarden wel kunnen. Maar dan zit je wel met 2 verschillende treinen die gekoppeld moeten worden. Kan dat uberhaupt? Zal in iedergeval best zot lijken...
pi_32973190
De extra lange dubbeldekker reed destijds toch tussen Grunn en Den Haag?


En hier een dubbeldekker in Leeuwarden
pi_32973268
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
De extra lange dubbeldekker reed destijds toch tussen Grunn en Den Haag?

[afbeelding]
En hier een dubbeldekker in Leeuwarden
Ja, dat kan goed.

Er komt ook regelmatig wel een dubbeldekker in Groningen, maar er kan dus niet intensief gebruik worden gemaakt van een dubbeldekker. Ze kunnen elkaar dus niet kruisen.
pi_32973278
Ik snap zoiezo niet waarom er zo weinig rijtuig-treinen rijden in Nederland. Overal moet het een treinstel zijn, terwijl de meest comfortabele treinen toch de IC's zijn tussen Haarlem en t zuiden...
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:19:26 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32974650
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, dat kan goed.

Er komt ook regelmatig wel een dubbeldekker in Groningen, maar er kan dus niet intensief gebruik worden gemaakt van een dubbeldekker. Ze kunnen elkaar dus niet kruisen.
Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?

In Groningen (en Leeuwarden) komt omloop matig geen dubbeldekker. Maar ze vallen net zo binnen profiel vrije ruimte als elke andere trein, anders mag je namelijk niet de baan op met zo'n stel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:22:32 #294
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32974726
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap zoiezo niet waarom er zo weinig rijtuig-treinen rijden in Nederland. Overal moet het een treinstel zijn, terwijl de meest comfortabele treinen toch de IC's zijn tussen Haarlem en t zuiden...
Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.

Een ander nadeel is dat je de hele dag met zo'n 12-baks stam rond kachelt, terwijl in de avonduren dit veel te duur is tov het aantal reizigers.

Maar dat ze prima rijden, dat klopt helemaal. Hoewel ICM qua rijcomfort hiervoor bijna niet onder doet, ze hebben alleen wat meer last van rijwindgeluiden, maar dat zal bij de renovatie ook wel verdwijnen (dichte ramen ivm airco).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32978580
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.
Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.

Ik weet niet of je bekend bent met het duitse treinensysteem? Maar ik vind persoonlijk het daar erg goed geregeld.
Je hebt er regionale treinen die onderverdeeld zijn in stoptreinen (RB) en sneltreinen (RE). Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Daarna heb je de lange afstands treinen (IC en EC). Hier moet je toeslag voor betalen, zo hou je toch een bepaalde groep mensen buiten. Misschien handig om de wat vervelendere treinpassagiers buiten deze kwaliteitstreinen te houden. Tot slot natuurlijk de hogesnelheidstreinen (ICE en gedeeltelijk Thalys), waar je ook toeslag moet betalen.

Zou dit niet iets zijn voor Nederland, dus met name het verschil tussen de regionale treinen / lange afstands treinen en wel of geen toeslag (in Nederland bijvoorbeeld door de regionale treinen iets goedkoper te maken)
pi_32982279
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?

In Groningen (en Leeuwarden) komt omloop matig geen dubbeldekker. Maar ze vallen net zo binnen profiel vrije ruimte als elke andere trein, anders mag je namelijk niet de baan op met zo'n stel.
Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.

Het lag niet aan de dubbeldekker zelf, maar meer aan de bouw van het spoor. Daar was ergens een fout in geslopen dat de vrije ruimte kleiner is geworden dat de koploper er door kan, maar dubbeldekker niet tegelijk met zn 2'en ofzo.
pi_32982615
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.

Het lag niet aan de dubbeldekker zelf, maar meer aan de bouw van het spoor. Daar was ergens een fout in geslopen dat de vrije ruimte kleiner is geworden dat de koploper er door kan, maar dubbeldekker niet tegelijk met zn 2'en ofzo.
Dat er geen irm rijdt op de Noordoost is puur een gevolg van economische en planmatige redenen, heeft niets te maken met profielproblemen o.i.d.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 11 december 2005 @ 00:26:33 #298
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32984064
2x door de rukserver van fok.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 11 december 2005 @ 00:26:44 #299
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_32984071
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.
Ja, dat klopt, maar wat ik bedoelde was als de loc naar de klote was.
quote:
Ik weet niet of je bekend bent met het duitse treinensysteem? Maar ik vind persoonlijk het daar erg goed geregeld.
Je hebt er regionale treinen die onderverdeeld zijn in stoptreinen (RB) en sneltreinen (RE). Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Daarna heb je de lange afstands treinen (IC en EC). Hier moet je toeslag voor betalen, zo hou je toch een bepaalde groep mensen buiten. Misschien handig om de wat vervelendere treinpassagiers buiten deze kwaliteitstreinen te houden. Tot slot natuurlijk de hogesnelheidstreinen (ICE en gedeeltelijk Thalys), waar je ook toeslag moet betalen.
Ik vind dat eigenlijk behoorlijk ruk. Als je in Nederland de stoptrein mist, kan je gewoon met een IC zonder gezeik. Vervelend volk betaald sowieso niet, of komt in de 1e klas ruimte staan om 'rustig' te kunnen bellen omdat het zo'n herrie is in de 1e klas.
Bovendien rijden in Duitsland een stuk minder treinen dan in stukken NL met vergelijkbare bevolkingsomvang.
Je betaalt immers al een soort toeslag voor IC-treinen in Nederland: je zit er namelijk minder lang in voor het zelfde geld, in vergelijking met de stoptrein.
quote:
Zou dit niet iets zijn voor Nederland, dus met name het verschil tussen de regionale treinen / lange afstands treinen en wel of geen toeslag (in Nederland bijvoorbeeld door de regionale treinen iets goedkoper te maken)
Als je tussen twee stations een stopper en een IC hebt rijden, is het in vrijwel alle gevallen (tenzij stopper onderweg door IC gepasseerd wordt, bv. tussen Utrecht en Den Bosch) het snelst om de eerst vertrekkende trein te nemen. Als je dan nog rekening moet houden met stoptrein/ic-kaartje is het einde zoek denk ik.

Bovendien zijn de Duitse IC's over het algemeen ook wat comfortabeler dan de Nederlandse, en de ICE's natuurlijk helemaal. Een Thalys is maar een rukding, in een koploper zit je beter.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_32984126
Start jij het volgende deel MREn? kun je in de sluitpost meteen een link naar het volgende deel zetten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')