quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?
Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamheden --> normaal duurt de reis 2 uur, nou geloof me hij duurt altijd minimaal 2,5 uur en met de auto doe ik er 1 uur en een kwartier op (normaal rijden)quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Vanaf februari afstuderen bij NS Reizigers... over concurrentie tussen auto en trein
Conclusie? Ik moet nog beginnenquote:Op vrijdag 9 december 2005 15:50 schreef funkmaster het volgende:
en wat is je conclusie?? de trein brengt je altijd waar je moet zijn zei je....ik moet van Nijmegen naar Delft, en elke keer is er wel iets mis, of ik moet met de bus naar Tilburg, of spoorwerkzaamheden --> normaal duurt de reis 2 uur, nou geloof me hij duurt altijd minimaal 2,5 uur en met de auto doe ik er 1 uur en een kwartier op (normaal rijden)
OV mogen ze houden --> 60 euro p/maand, lekker bezine in die auto man als het sneeuwt valt in nederland meteen het hele treinverkeer plat : , dat is in onze buurlanden wel anders!
(dit is geen anti-trein post, maar anti NS) --> treinen zijn super relaxed
haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optiequote:Op vrijdag 9 december 2005 15:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Conclusie? Ik moet nog beginnen
En tja, die reistijden. Ik moet straks dagelijks van Breda naar hartje Rotterdam. No way dat ik er dan met de auto sneller ben.
Spoorwerkzaamheden en sneeuwval hebben beide vrij weinig met NSR te maken
(dit is geen anti-auto-post trouwens hoor, auto's zijn relaxed )
Zeker waarquote:Op vrijdag 9 december 2005 16:02 schreef funkmaster het volgende:
haha, nee je hebt ook gelijk hoor...als er geen fatsoelijke parkergelegenheden zijn is de trein de uitkomst, maar ik kan op beide lokaties prima parkeren en ik woon op beide plekken relatief ver van het station...dus voor mij is het gewoon niet echt een optie
en de hoofdreden is dat ik autorijden heerlijk vind, zelf de controle enzo
maar ieder z'n ding!
Ik weet niet of je dat moet willen hoor!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Studeer je verkeerskunde ofzo ?
Ik wel namelijk, wil de kant van het OV opgaan, dus misschien zit ik later wel bij ProRail :p
Nee hoor, gammel, oud, krottig en rokend SM'90 en ICM wordt ingeruild voor het soepellopende, stille, gloednieuwe en uiterst comfortable mat '64quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Serieus?
Damn wat komt er voor in de plaats op Emmen - Zwolle vv ? Toch niet die irritante Regiorunners?
Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:53 schreef Zug-Chef het volgende:
hehe die er dus op zich al reden af en toe...
Zolang ze die Koplopers maar laten rijden tot aan Leeuwarden ben ik tevreden
quote:Laatste stoomtreinen op dood spoor
PEKING - China heeft gisteren in Binnen-Mongolië de laatste stoomlocomotieven buiten bedrijf gesteld.
China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven.
De 27 stoommachines stopten op het station van Jitong, op de dunbevolkte steppe. ,,Stoommachines waren aanvankelijk een belangrijk symbool van de moderne industrialisatie, maar ze werden onherroepelijk vervangen door machines met een moderne verbrandingsmotors zei een woordvoerder van de Chinese spoorwegen.
China bouwde in 1986 de laatste stoomlocomotieven. Het allereerste exemplaar werd in 1804 gebouwd door de Britse ingenieur Richard Trevithick. China gebruikt de afgedankte machines de komende jaren om toeristen naar het afgelegen gebied te lokken. De spoorlijn in Binnen-Mongolië kwam in 1996 gereed en loopt 1200 kilometer over de steppe.
Is dat zo?quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Ach, om de zoveel tijd duikt het mogelijke plan weer op om IRM in te gaan zetten als in de noordoost, maar gelukkig wordt dat nogaltijd afgehouden wegens het feit dat de klanten aan wie veel verdiend wordt (lange, snelle trajecten), eerder weg gaan bij gebrek aan comfort.
Ja, dat kan goed.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:03 schreef Alexxxxx het volgende:
De extra lange dubbeldekker reed destijds toch tussen Grunn en Den Haag?
[afbeelding]
En hier een dubbeldekker in Leeuwarden
Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, dat kan goed.
Er komt ook regelmatig wel een dubbeldekker in Groningen, maar er kan dus niet intensief gebruik worden gemaakt van een dubbeldekker. Ze kunnen elkaar dus niet kruisen.
Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 17:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap zoiezo niet waarom er zo weinig rijtuig-treinen rijden in Nederland. Overal moet het een treinstel zijn, terwijl de meest comfortabele treinen toch de IC's zijn tussen Haarlem en t zuiden...
Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik denk vooral omdat die weinig flexibel zijn. Met een dooie loc kun je niets meer, als je dezelfde trein met gekoppelde treinstellen rijdt, kunnen de andere stellen het defecte stel over het algemeen prima meenemen.
Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.quote:Op zaterdag 10 december 2005 18:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Geen idee waar je die info vandaan hebt?
In Groningen (en Leeuwarden) komt omloop matig geen dubbeldekker. Maar ze vallen net zo binnen profiel vrije ruimte als elke andere trein, anders mag je namelijk niet de baan op met zo'n stel.
Dat er geen irm rijdt op de Noordoost is puur een gevolg van economische en planmatige redenen, heeft niets te maken met profielproblemen o.i.d.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:00 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik heb het meerdere malen gehoord, alleen niet het exacte probleem gehoord.
Het lag niet aan de dubbeldekker zelf, maar meer aan de bouw van het spoor. Daar was ergens een fout in geslopen dat de vrije ruimte kleiner is geworden dat de koploper er door kan, maar dubbeldekker niet tegelijk met zn 2'en ofzo.
Ja, dat klopt, maar wat ik bedoelde was als de loc naar de klote was.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja ok, alleen dan kunnen ze altijd nog een stuurstandrijtuig er in verwerken. Volgens mij gebeurd dat ook al op Haarlem - Heerlen/Maastricht. Heb je geen dooie lok meer en kan je dus gewoon trek/duwen.
Ik vind dat eigenlijk behoorlijk ruk. Als je in Nederland de stoptrein mist, kan je gewoon met een IC zonder gezeik. Vervelend volk betaald sowieso niet, of komt in de 1e klas ruimte staan om 'rustig' te kunnen bellen omdat het zo'n herrie is in de 1e klas.quote:Ik weet niet of je bekend bent met het duitse treinensysteem? Maar ik vind persoonlijk het daar erg goed geregeld.
Je hebt er regionale treinen die onderverdeeld zijn in stoptreinen (RB) en sneltreinen (RE). Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Daarna heb je de lange afstands treinen (IC en EC). Hier moet je toeslag voor betalen, zo hou je toch een bepaalde groep mensen buiten. Misschien handig om de wat vervelendere treinpassagiers buiten deze kwaliteitstreinen te houden. Tot slot natuurlijk de hogesnelheidstreinen (ICE en gedeeltelijk Thalys), waar je ook toeslag moet betalen.
Als je tussen twee stations een stopper en een IC hebt rijden, is het in vrijwel alle gevallen (tenzij stopper onderweg door IC gepasseerd wordt, bv. tussen Utrecht en Den Bosch) het snelst om de eerst vertrekkende trein te nemen. Als je dan nog rekening moet houden met stoptrein/ic-kaartje is het einde zoek denk ik.quote:Zou dit niet iets zijn voor Nederland, dus met name het verschil tussen de regionale treinen / lange afstands treinen en wel of geen toeslag (in Nederland bijvoorbeeld door de regionale treinen iets goedkoper te maken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |