Beste mensen,
het is altijd mooi om over dit soort dingen te praten, maar op dit forum ergerde ik me aan de denigrerende toon van evolutionisten jegens creationisten. Ook merkte ik dat veel evolutionisten zich overduidelijk nooit hebben verdiept in het creationisme. Er is op puur wetenschappelijk gebied niets dat het creationisme tegenspreekt. Even om het duidelijk te hebben:
Ik geloof in God.
Ik geloof dat de aarde niet miljarden maar slecht duizenden jaren oud is.
Ik geloof in micro-evolutie (de enige van de zes vormen van evolutie wat echt waarneembaar is)
Tot voor kort was ik een fanatiek aanhanger van alles wat met evolutie en grote knallen te maken had. Ik dacht dat dit wetenschappelijk bewezen was. Hetzelfde ging op voor de door de wetenschap vastgestelde leeftijd van de Aarde. Hierdoor kon ik ook altijd moeilijk de Bijbel geloven. Als Genesis al niet waar was hoe kon de rest dan wel betrouwbaar zijn. De oplossing hiervoor was natuurlijk om zelf een beetje te gaan uitzoeken wat er allemaal waar was. Ik ben altijd nogal van de bewijzen geweest en dat was hier niet anders.
Ik ging dus een beetje op onderzoek uit en kwam er achter dat ik me enorm had vergist in de wetenschap. Ik dacht altijd dat dit goudeerlijke, onbevooroordeelde hardwerkende mensen waren die onophoudelijk zochten naar de waarheid. Het tegendeel bleek waar te zijn. Het enige wat men lijkt te willen doen is om via wetenschap de Bijbel te ontkrachten. Het heeft een beetje te maken met wat er voor de Copernicaanse wending gaande was. Toen was men er helemaal van overtuigd dat alles om de Aarde heen draaide en probeerde men allerlei theorieën hieraan op te hangen. Toen dit niet het geval bleek te zijn stortte iedereens wereldbeeld in. Hetzelfde geldt een beetje voor het wereldbeeld dat er nu is. Men heeft 200 jaar geleden een antibijbels wereldbeeld de wereld in gegooid en men gaat er sinds toen van uit dat het leven evolueert. En sinds kort heeft men daar nog de grote boem bij geplakt. Aan dit wereldbeeld hangt men alles op en men probeert het koste wat kost te beschermen. Alle fossielen die men vindt, elke diersoort die wordt ontdekt, alles wat men in de ruimte ziet – Alles! De wetenschap zegt dat het zo is en iedereen gelooft het. het wordt nu zelfs op scholen onderwezen!
Je moet je nu afvragen in hoeverre dit wetenschappelijk bewezen is. Men vindt 1 kies en zegt dat het een voorloper van de moderne mens is (triest genoeg is dit echt al eens gebeurd). Heeft men ooit een koe in een hond zien veranderen? hoe zijn alle stoffen die nu bestaan ontstaan? Hoe is iets als een oog ontstaan? Hoe heeft een bacterie plotseling twee seksen gekregen en is het overgegaan van het zichzelf opsplitsen naar het paren? Hoe kan dit wetenschap zijn? Men heeft dit nooit zien gebeuren en er zijn helemaal geen bewijzen voor dat het überhaupt is gebeurd (hierbij ook verwijzend naar missing links). Dit is gewoon pure RELIGIE dat wordt aangeboden als wetenschap. Een creationistische wetenschapper genaamd Dr. Hovind heeft 250.000 dollar uitgeloofd voor degene die hem bewijzen kan brengen voor de evolutieleer. Dit staat nu al 5 jaar. Maar goed, ik kan nog lang doorpraten over de onzin van de evolutieleer maar dan is het forum in een keer vol en ik wil nog even wat zeggen over het creationisme. Maar mijn punt was dus een beetje dat men alles doet om hun wereldbeeld te verdedigen. Alle 'bewijzen' zijn dus, vaak met veel moeite, binnen hun theorie geperst - zwaaaar bevooroordeeld en subjectief dus...
Maar goed, creationisme. Dit wordt altijd afgeschilderd als anti-wetenschap. Natuurlijk is dit ook religie, maar het is nonsens om te zeggen dat hier wetenschappelijk niks voor te zeggen is. Zo verwijs ik naar fossiele bomen. Dit zijn bomen die door tientallen massieve aardlagen heen steken. Als deze verschillende aardlagen er in miljoenen/miljarden jaren zijn komen liggen hadden die bomen daar nooit kunnen staan. Dit wijst erop dat deze lagen er zeer plotseling zijn komen liggen. Om iets dergelijks plaats te laten vinden kunnen we naar de zondvloed kijken. Gooi modder en andere rotzooi in een bak met water en het water zal het allemaal sorteren in laagjes. Ik geef toe, dit is geen wetenschap, maar het is wel de meest logische verklaring.
Heel iets anders. De derde wet van thermodynamica zegt: “alles neigt naar chaos”. Hoe kan dan uit een grote explosie zoiets moois komen als de Aarde en de mens. Je kunt er kansberekening bijpakken en alle natuurkundige wetten die je maar wilt, maar dat is ‘wetenschappelijk’ gezien onmogelijk. Ik kan nog lang doorgaan, maar dat bewaar ik nog even aangezien ik nu naar stage moet…
Het was voor mij een hele geruststelling om gewoon lekker in Genesis te kunnen geloven, en waarom zou je ook niet! Allereerst heeft de wetenschap heeft er geen bewijzen tegen. Ten tweede: De God waarin ik geloof heeft onbegrensde macht en kracht, waarom zou Hij dit niet kunnen doen? En waarom zou je de hele Bijbel geloven op dat ene hoofdstukje na? Volgens mij doe je daar God te kort mee.
Ik weet vrij zeker dat veel mensen nu op hun teentjes zijn getrapt. Dit is absoluut niet mijn bedoeling. Het enige wat ik hoop duidelijk te maken is dat evolutie pure religie is. Ook probeer ik niet te zeggen dat het creationisme wetenschap is. Er is helemaal niks bewezen. Een puur wetenschappelijke methode is om op basis van een stelling voorspellingen te doen. Als het creationisme mijn stelling is en ik kijk naar de dingen die ik zou moeten tegenkomen spreekt niks mijn stelling tegen. Dit sterkt mij in mijn geloof.
Liefhebbende groet,
RDH
P.S. doordat dit in grote haast is getypt kan het allemaal vrij onsamenhangend en chaotisch zijn, maar dat moeten jullie me maar vergeven. The main point is gewoon dat evolutie geen wetenschap is en dat schepping wetenschappelijk niet ondenkbaar is.