abonnement Unibet Coolblue
pi_26914138
Een nieuw deel, een nieuwe openingspost.

vorige deel: De Comic-gemeenschap op Fok?

Iedereen weet dat Clark Kent het alter-ego van Superman is, dat Bruce Wayne de enigmatische miljonair in z'n vrije tijd Batman is en optrekt met zijn minderjarige hulpje Robin. De X-mannen vechten voor een wereld die hen vreest en haat, en zien hoe mutanten boven komen drijven met een zekere regelmaat.

dus laat ik eens gek doen, en van start gaan met wat nieuws...

Voor een informatief overzicht van de geschiedenis van de Amerikaanse strip, want dat is nu eenmaal wat een comic(book) is, kun je de volgende link bezoeken: http://www.comic-art.com/history/history1.htm

En om het allemaal iets recenter te maken, een overzicht van het jaar 2004...
quote:
2004: A Year In Review

Congratulations everyone, you have successfully survived another year... well, almost, good luck getting through the post-Christmas shopping riots, but the flow of comic books would continue even if you did not. For comics, this was a year unlike any other... it was 2004, and that had never ever happened before, as far as I know. So now it is the designated time to look back fondly on the previous twelve months... except for all the bad parts, those we can mock without remorse.

January began with an ending, the swan song in the key of X for Grant Morrison. After killing off the two X-characters who have consistently proven to be more popular when they are not alive, Grant launched into a futuristic epic that was so unique, so profound, so pseudo-scientifically abstract that no one had a clue what was going on. For a brief time, the solo titles of Superman were taken over by another black-haired visitor from beyond the stars who happened to look precisely like the dominant species of this planet, and no one seemed to notice. Chuck Austen started the ball rolling on the new Captain Britain, his entrant into the single mother hall of fame, but it was far more surprising to learn that comic books really could cost fifty cents again. And Punisher killed some people.

In February, Punisher killed some people (ok, I'm stopping that one right now), but it was Brian Michael Bendis who conquered the Marvel Universe. It was not enough for him to be secretly scripting every Marvel title (honestly, have you ever seen Bendis and Paul Jenkins in the same room at the same time?), so he was given his very own high-profile, mega-hyped, but still Secret War to play with. Over at Wildstorm, a cabal of shadowy, single-minded extremists staged a Coup D'Etat in America, but that sort of thing could never happen in real life... again. DC launched their Focus line, a collection of books that featured superpowered characters in very realistic settings, free of the trappings of spandexed battles and healing factors... what were they thinking?
Voor de overige maanden van 2004, bezoek:

http://www.comixfan.com/xfan/forums/showthread.php?t=31774
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:14:09 #2
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26914756
Ik bemerkte dat er wat verwaaring bestond over het aankomende Marvel-evenement...

House of M



In de nasleep van Avengers Dissasembled bleek dat Wanda Maximoff, beter bekend als de Scarlet Witch, dochter van Magneto, een tikkeltje van streek was, en haar gaven niet volledig onder controle had. House of M begint wanneer Xavier en Magneto, beiden actief op Genosha, tot de conclusie komen dat ze Wanda niet meer de baas zijn, en dat ze verder dreigt te ontsporen.

Wat je moet weten wil je deze serie met succes kunnen volgen zonder je organen daarbij op de zwarte markt te verkopen, of je lichaam op straat te verkopen aan de eerste de beste dikke kalende man op leeftijd.

House of M is in de eerste instantie een 8-delige miniserie, waarvan iedere week, of om de twee weken, een deel van zal worden uitgebracht. Deze mini-serie is de spil waar het om draait, dit is waar het verhaal rondom Wanda zich in afspeelt.

Er zijn een aantal titels die inspelen op dit evenement, de zogenaamde "tie-in" titels. Deze titels kunnen los gelezen worden van het hele gebeuren, ze verschaffen de lezer meer inzicht in de verhaallijn uit de mini-serie, maar zijn niet nodig om het gebeuren logisch te kunnen volgen. Zie ze als uitbreidingen.

Er is al bekend gemaakt dat bepaalde zaken niet meer hetzelfde zullen zijn na House of M verhaallijn, maar in hoeverre deze veranderingen gaan en hoe permanent ze zijn is nog onbekend. Er wordt ondertussen hevig gespeculeerd over de gevolgen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:22:35 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_26915073
Hmm Intressant dat House of M, Wanneer komt de eerste uit? Ah ik zie nu op de site van Marvel dat er groots reclame voor wordt gemaakt. 1 juni komtie uit.

Verder meld ik even dat ik blij ben dat de nieuwe Punisher uit is, nr 21, de 3e uit een serie van 6

Hier int kort waar het overgaat

Frank Castle, The Punisher, gaat achter Uberganster Nicky Cavella aan. De gang van Cavella en andere gangs zijn regelmatig slachtoffer van Frank's wraaktochten. Nicky bied aan om Frank te vermoorden, maar als tegenprestatie moeten ze hem hoofd maken van alle gangs.

Om Frank uit de tent te lokken graaft Nicky de stoffelijke overschotten van Frank's 2 kinderen en vrouw op en...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:49:08 #4
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26916130
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:14 schreef Kugari-Ken het volgende:
Ik bemerkte dat er wat verwaaring bestond over het aankomende Marvel-evenement...

House of M

[afbeelding]

In de nasleep van Avengers Dissasembled bleek dat Wanda Maximoff, beter bekend als de Scarlet Witch, dochter van Magneto, een tikkeltje van streek was, en haar gaven niet volledig onder controle had. House of M begint wanneer Xavier en Magneto, beiden actief op Genosha, tot de conclusie komen dat ze Wanda niet meer de baas zijn, en dat ze verder dreigt te ontsporen.

Wat je moet weten wil je deze serie met succes kunnen volgen zonder je organen daarbij op de zwarte markt te verkopen, of je lichaam op straat te verkopen aan de eerste de beste dikke kalende man op leeftijd.

House of M is in de eerste instantie een 8-delige miniserie, waarvan iedere week, of om de twee weken, een deel van zal worden uitgebracht. Deze mini-serie is de spil waar het om draait, dit is waar het verhaal rondom Wanda zich in afspeelt.

Er zijn een aantal titels die inspelen op dit evenement, de zogenaamde "tie-in" titels. Deze titels kunnen los gelezen worden van het hele gebeuren, ze verschaffen de lezer meer inzicht in de verhaallijn uit de mini-serie, maar zijn niet nodig om het gebeuren logisch te kunnen volgen. Zie ze als uitbreidingen.

Er is al bekend gemaakt dat bepaalde zaken niet meer hetzelfde zullen zijn na House of M verhaallijn, maar in hoeverre deze veranderingen gaan en hoe permanent ze zijn is nog onbekend. Er wordt ondertussen hevig gespeculeerd over de gevolgen.
Dank je.

Lezen jullie wel eens Wizard Magazine. Dat las ik vroeger altijd, had meestal goede tips. En was erg komisch.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:55:21 #5
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26916416
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dank je.
Ik heb nog een aantal preview pagina's voor je als je die wil zien, de eerste 6 pagina's van het eerste deel zijn namelijk te vinden op internet...
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:57:25 #6
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_26916497
Wizard was heel goed, maar met de opkomst van internet heb je al je nieuws de dag dat het bekend gemaakt word. Helaas is Wizard vaak erg kinderachtig en fungeren ze meer als reclame blad.

ze hadden humor, ze hadden nieuws, maar tegenwoordig hebben ze geen echte meerwaarde meer. Ze bieden niets aan dat het internet je niet direct kan aanbieden.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_26916600
Pas op voor spoilers... de eerste zes pagina's van #1

http://www.newsarama.com/Marvel/HouseofM/HoM_1preview.htm
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_27056103
De house of M
Ik vind het maar gevaarlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_27115986
Is dit Marrow in het midden

You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:06:24 #10
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_27123165
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:01 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Is dit Marrow in het midden

[afbeelding]
Zou goed kunnen, aangezien de verhaallijn gaat over de relatie tussen Rogue en Gambit... en Marrow is een goede kanshebber, maar het is niet zeker, voor hetzelfde geld is het een nieuw personage.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:28:27 #11
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27123823
jullie hebben het allebei bij het verkeerde eind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_27127305
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:28 schreef PhalanX het volgende:
jullie hebben het allebei bij het verkeerde eind
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil Sarah terug in xmen
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:33:19 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27128137
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:01 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Is dit Marrow in het midden

[afbeelding]
WTF! Hebben ze Colossus weer tot leven gebracht. Welke mongool van een schrijver heeft dat gedaan.

Ben er echt te lang uit geweest
pi_27128166
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

WTF! Hebben ze Colossus weer tot leven gebracht. Welke mongool van een schrijver heeft dat gedaan.
Die is al drie maanden terug hoor nieuw lichaam ofzo ik weet het niet precies volg die serie niet
Heeft een line up van allemaal 30plussers dus vind het niet zo boeiend
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:56:56 #15
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27149474
Colossus, goede oude Piotr is terug gekeerd in de serie Astonishing X-men, geschreven door Joss Whedon (de man die bekend werd met Buffy the Vampire Slayer)...

En hij is al wel wat langer terug dan drie maanden. Bijna 6 maanden geleden is het alweer gebeurd.

Hoe Piotr is teruggebracht is nog altijd een raadsel, maar zijn terugkomst wordt als een van de meest aangrijpende momenten gezien van de laatste paar jaar. Goed gepland, speelt uitstekend in op de emoties van de personages, en kwam als een complete schok.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_27154564
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:56 schreef PhalanX het volgende:
Colossus, goede oude Piotr is terug gekeerd in de serie Astonishing X-men, geschreven door Joss Whedon (de man die bekend werd met Buffy the Vampire Slayer)...

En hij is al wel wat langer terug dan drie maanden. Bijna 6 maanden geleden is het alweer gebeurd.

Hoe Piotr is teruggebracht is nog altijd een raadsel, maar zijn terugkomst wordt als een van de meest aangrijpende momenten gezien van de laatste paar jaar. Goed gepland, speelt uitstekend in op de emoties van de personages, en kwam als een complete schok.
Van mij hoefte het niet vind het maar een Airhead nee dat Betsy terug is dat was goed nieuws
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:36:51 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27155423
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:56 schreef PhalanX het volgende:
Colossus, goede oude Piotr is terug gekeerd in de serie Astonishing X-men, geschreven door Joss Whedon (de man die bekend werd met Buffy the Vampire Slayer)...

En hij is al wel wat langer terug dan drie maanden. Bijna 6 maanden geleden is het alweer gebeurd.

Hoe Piotr is teruggebracht is nog altijd een raadsel, maar zijn terugkomst wordt als een van de meest aangrijpende momenten gezien van de laatste paar jaar. Goed gepland, speelt uitstekend in op de emoties van de personages, en kwam als een complete schok.
En verkrachte daarmee één van de allermooiste comic sterfgevallen ooit. (Ik weet dat in comics niks voor altijd is) Maar ik had gehoopt dat ze iig van Colossus zouden afblijven. Ik heb toen die dood een traantje weg gepinkt boven mijn comic. Maar ach ik zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt. Ze zullen we gebombadeerd zijn door fanboys/girls, die er oneens mee waren.
pi_27155573
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En verkrachte daarmee één van de allermooiste comic sterfgevallen ooit. (Ik weet dat in comics niks voor altijd is) Maar ik had gehoopt dat ze iig van Colossus zouden afblijven. Ik heb toen die dood een traantje weg gepinkt boven mijn comic. Maar ach ik zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt. Ze zullen we gebombadeerd zijn door fanboys/girls, die er oneens mee waren.
Ik had ook traantjes maar dan van vreugde
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:45:24 #19
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27155704
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En verkrachte daarmee één van de allermooiste comic sterfgevallen ooit. (Ik weet dat in comics niks voor altijd is) Maar ik had gehoopt dat ze iig van Colossus zouden afblijven. Ik heb toen die dood een traantje weg gepinkt boven mijn comic. Maar ach ik zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt. Ze zullen we gebombadeerd zijn door fanboys/girls, die er oneens mee waren.
heb je het bewuste nummer gelezen waarin hij terugkwam?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:50:38 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27155904
Nu bezig in Sin City That Yellow Bastard. Kan niet wachten tot de film hier draait. Wat een verhaal!
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_27155916
Marrow moet terug komen



en dan samen met Sage En natuurlijk Nate Grey

You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:51:50 #22
3140 PhalanX
Technarchy
pi_27155944
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:50 schreef One_conundrum het volgende:
Nu bezig in Sin City That Yellow Bastard. Kan niet wachten tot de film hier draait. Wat een verhaal!
heb je die gisteren in Den Bosch gekocht? Zo ja, dan ben jij mijn klasgenoot
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:57:29 #23
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27156160
haha neej die heb ik net gedownload
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_27156541
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:57 schreef One_conundrum het volgende:
haha neej die heb ik net gedownload
Waar download jij comics
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:09:06 #25
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27158108
Sorry daarover mag ik niet meer opscheppen van tokus.

bijna 3 gig aan comics verdeeld over +300 bestanden.
Via DC++ vind ik ze, het zijn *.cbr of *.cbz bestanden die je kunt lezen met CDisplay een klein bestandje van 1 mb.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')