abonnement Unibet Coolblue
pi_26898954
Dit topic bevat verder een samenvatting van veel voorkomende problemen die ook op www.msn-problems.com te vinden zijn en een aantal handige links. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, zijn er nog overige vragen of problemen maak dan even een nieuwe post.

Downloads
De laatste versie van MSN Messenger is MSN Messenger 7, voor mensen die een client met wat minder 'zooi' willen is MSN Messenger 6.2 of Windows Messenger 5.1 beschikbaar.
MSN Messenger 7 (versie: 7.0.0813)
MSN Messenger 6.2 (versie: 6.2.0208)
Windows Messenger 5.1 (versie: 5.1.0639)

Plugins/addons
Messenger Plus! (versie: 3.52.130)
Stuffplug (versie: 2.2.119)

Nuttige websites
http://www.msn-problems.com (site voor MSN Messenger probleem oplossing)
http://www.msghelp.net (forum van Messenger Plus!)

Alternatieve Clients
Mercury
Webmessenger (webclient)
eMessenger (webclient)
Trillian (multi client support)
Jabber (multi client support)
Miranda-IM (multi client support)

Installatie problemen

Aanmeldings problemen
Als je je niet kunt aanmelden bij MSN Messenger krijg je meestal een foutcode. Dit kan er op duiden dat er een probleem is met de server maar het kan ook heel goed aan je eigen pc liggen. Hieronder staat een lijst met foutcodes en mogelijke oplossingen.

800b001 - Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.
Mogelijke oplossing: Dit probleem doet zich meestal voor doordat Windows niet in staat is om één van de voor MSN Messenger benodigde dll bestanden te vinden. Om dit op te lossen kun je dit bestand downloaden en uitvoeren wat er voor zal zorgen dat de dll bestanden weer correct geregistreerd zijn in Windows.

80072ee7 - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.”
Mogelijke oplossing: Waarschijnlijk heeft MSN Messsenger niet de juiste rechten in je firewall. Controleer of MSN Messenger toegang tot het Internet heeft bij de instellingen van je firewall.
Dit probleem kan zich ook voordoen bij verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.

80072eff - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt. Probeer het later opnieuw.”
Mogelijke oplossing: Als deze foutcode zich voordoet is er mogelijk een probleem met de MSN Messenger servers. De status van de servers kun je hier bekijken. Maar let op, het komt vaak voor dat er wel problemen zijn met de server maar dat de server status niet is bijgewerkt.
Een tweede mogelijke oorzaak is verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.

80072efd - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met internet.”
Mogelijke oplossing: Deze foutcode kan zich voordoen als er een probleem is met de servers. Soms maakt Microsoft hier melding van bij de Server Status maar deze is vaak niet accuraat.
Dit probleem kan zich ook voordoen bij verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.
Tot slot is het mogelijk dat je Internet Explorer beschadigd is en hierdoor geen ondersteuning meer biedt voor de door MSN Messenger benodigde 128 bits encryptie. Dit kun je controleren door Internet Explorer te starten, en vervolgens naar ‘Help’ en dan ‘Info’ te gaan. Kijk vervolgens bij codeerstrekte of er 128 bits staat. Is dit niet het geval, installeer dan het Internet Explorer High Encryption Pack.

80072f0d - “Je kunt niet worden aangemeld bij MSN Messenger. Klik op Problemen oplossen voor hulp.”
Mogelijke oplossing: Dit probleem doet zich meestal voor doordat Windows niet in staat is om één van de voor MSN Messenger benodigde dll bestanden te vinden. Om dit op te lossen kun je dit bestand downloaden en uitvoeren wat er voor zal zorgen dat de dll bestanden weer correct geregistreerd zijn in Windows.
Als MSN Messenger hierna nog niet werkt probeer dan om MSN Messenger af te sluiten en ga met Internet Explorer naar www.passport.net, klik vervolgens op de knop ‘aanmelden’ als er nu een certificaat scherm verschijnt klik hierin dan op ok en MSN Messenger zal weer meoten werken.
Krijg je geen certificaat mededeling en werkt MSN Messenger nog steeds niet? Ga dan vanuit Internet Explorer naar ‘Extra’, ‘Internet-Opties’, ‘Geavanceerd’ en controleer of ‘SSL 2.0 gebruiken’ en ‘SSL 3.0 gebruiken’ zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan en klik op ok.

80070190 - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, omdat de service tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw.”
Mogelijke oplossing: Als deze foutcode zich voordoet is er mogelijk een probleem met de MSN Messenger servers. De status van de servers kun je hier bekijken. Maar let op, het komt vaak voor dat er wel problemen zijn met de server maar dat de server status niet is bijgewerkt.
Een tweede mogelijke oorzaak is verkeerde proxy instellingen in MSN Messenger. Ga om dit op te lossen vanuit je MSN Messenger contact lijst naar ‘Extra’, ‘Opties…’, ‘Verbinding’ en klik op ‘Geavanceerde Instellingen…’. Maak in het venster dat verschijnt alle vakjes leeg en klik tweemaal op ok.

81000301 – “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met internet.”
Mogelijke oplossing: Controleer eerst hier of er misschien een probleem is met de servers. Als dit het geval is dan zit er niks anders op dan wachten tot dit door het personeel van Microsoft is opgelost.
Dit probleem kan zich ook voordoen doordat je je wachtwoord onjuist invult. Probeer eventueel of je je nog wel kunt aanmelden via www.passport.net. Werkt het daar ook niet? Dan heeft waarschijnlijk iemand je wachtwoord geraden en aangepast.
Als het daar ook niet werkt kun je het volgende proberen, maar wees gewaarschuwd want dit zal al je achtergrondjes en aangepaste emoticons verwijderen.
Voor Windows 2000, XP of 2003:
Klik start en dan uitvoeren en typ de volgende regel in:
%appdata%\microsoft en druk op ok. Verwijder de MSN Messenger folder.
Of, voor Windows 95, 98 of ME:
Klik start en dan uitvoeren en typ de volgende regel in:
%windir%\Application Data\Microsoft en druk op ok. Verwijder de MSN Messenger folder.

81000303 – “De aanmelding is mislukt omdat de aanmeldnaam die je hebt ingevoerd niet bestaat of omdat het wachtwoord onjuist is.”
Mogelijke oplossing: Controleer allereerst of je gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn. Als je er zeker van bent dat je het goed invult probeer dan of je je nog wel aan kunt melden bij passport.net of hotmail.com. Werkt het hier ook niet dan is het mogelijk dat iemand je wachtwoord heeft geraden en aangepast.
Als het daar wel werkt dan ligt het probleem bij MSN Messenger. Download en voer dan dit bestand uit om enkele door MSN Messenger benodigde dll bestanden correct te registreren.
Als MSN Messenger nu nog steeds niet werkt controleer dan of gebruik van SSL 2.0 en 3.0 zijn ingeschakeld in de opties van Internet Explorer. Dit kun je controleren door vanuit Internet Explorer naar naar ‘Extra’, ‘Internet-Opties’, ‘Geavanceerd’ te gaan en controleer hier of ‘SSL 2.0 gebruiken’ en ‘SSL 3.0 gebruiken’ zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan en klik op ok.

81000306 - “Het aanmelden bij MSN Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met internet.”
Mogelijke oplossing: Dit probleem doet zich meestal voor doordat MSN Messenger niet de juiste rechten voor toegang tot het internet heeft in je firewall. Controleer dit bij de instellingen van je firewall en geef MSN Messenger zonodig de juiste rechten.
Het is ook mogelijk dat er een proxy server in het spel is (meestal bij bedrijven of scholen), vraag in dit geval aan de syteem beheerder of hij gebruik van MSN Messenger toe kan staan of probeer een webmessenger.
Dit probleem kan zich ook voordoen doordat onjuiste beveiligings instellingen van Internet Explorer. Dit kun je controleren door vanuit Internet Explorer naar naar ‘Extra’, ‘Internet-Opties’, ‘Geavanceerd’ te gaan en controleer hier of ‘SSL 2.0 gebruiken’ en ‘SSL 3.0 gebruiken’ zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan en klik op ok.

81000370 – “Het aanmelden bij Microsoft® .NET Messenger Service is mislukt.”
Mogelijke oplossing: Dit probleem doet zich meestal voor doordat Windows niet in staat is om één van de voor MSN Messenger benodigde dll bestanden te vinden. Om dit op te lossen kun je dit bestand downloaden en uitvoeren wat er voor zal zorgen dat de dll bestanden weer correct geregistreerd zijn in Windows.
Als MSN Messenger hierna nog niet werkt probeer dan om MSN Messenger af te sluiten en ga met Internet Explorer naar www.passport.net, klik vervolgens op de knop ‘aanmelden’ als er nu een certificaat scherm verschijnt klik hierin dan op ok en MSN Messenger zal weer meoten werken.
Krijg je geen certificaat mededeling en werkt MSN Messenger nog steeds niet? Ga dan vanuit Internet Explorer naar ‘Extra’, ‘Internet-Opties’, ‘Geavanceerd’ en controleer of ‘SSL 2.0 gebruiken’ en ‘SSL 3.0 gebruiken’ zijn aangevinkt. Als dit niet het geval is, vink ze dan aan en klik op ok.

Overige problemen
Heb je een probleem dat niet in de lijst voorkomt probeer dan eerst de hieronder staande dingen:
1) Verwijder eventueel geinstalleerde patches en/of plugins.
2) Zorg dat de pc vrij is van virussen en spyware/adware.
3) Schakel beveiligings software (zoals firewalls) tijdelijk uit om te kijken of deze het probleem veroorzaken.
4) Installeer de laatste Windows Updates en zorg dat de laatste versie van drivers geinstalleerd is.
5) Zorg dat de verbinding tussen de pc en internet aansluiting zo kort mogelijk is. Als het probleem ligt bij een router, probeer dan een hardware reset en installeer de laatste firmware.

Copyright © 2004-2005 msn-problems.com

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjoerd- op 10-05-2005 23:21:10 ]
Snel, makkelijk en gratis hoger in de zoekresultaten komen? Digitalpoint co-op
  Lieve Belg dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:16 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_26899046
lijkt me goed idee. maar de meeste zijn toch te lui om de search te gebruiken ok naar de reeds geopende topic te kijken, dusja
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:23:10 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26899284
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:16 schreef Jump het volgende:
lijkt me goed idee. maar de meeste zijn toch te lui om de search te gebruiken ok naar de reeds geopende topic te kijken, dusja
Dan moeten we maar elke minuut posten, dan staat-ie altijd boven aan

Of misschien is het handig om er een faq van te maken... Hoewel ik me afvraag of dat eigenlijk wel in DIG past, zo'n gedaileerde faq van 1 enkel programma.
So we just called him Fred
  Lieve Belg dinsdag 10 mei 2005 @ 23:24:25 #4
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_26899322
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:23 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dan moeten we maar elke minuut posten, dan staat-ie altijd boven aan

Of misschien is het handig om er een faq van te maken... Hoewel ik me afvraag of dat eigenlijk wel in DIG past, zo'n gedaileerde faq van 1 enkel programma.
je kan het altijd o pde wiki posten, en dan zal slarioux er in sluitpost wel naar verwijzen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:42:39 #5
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_26899899
goed idee
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:43:58 #6
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_26899935
http://msnmessenger7.net/

is ook handig voor als je een specifieke msn versie zoekt
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_26917496
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:24 schreef Jump het volgende:

[..]

je kan het altijd o pde wiki posten, en dan zal slarioux er in sluitpost wel naar verwijzen
Ga het proberen
Snel, makkelijk en gratis hoger in de zoekresultaten komen? Digitalpoint co-op
pi_36741054
Ik heb een probleem met MSN; ik krijg de laatste tijd heel vaak de volgende melding:

Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
bla bla bla

soms doet ie het na 10x het bericht invoeren wel, soms helpt het om het gespreksvenster te sluiten en opnieuw te openen, of om opnieuw aan te melden. Maar na een paar minuten weer het zelfde gedoe. Iemand een idee want dit is echt doodirritant....
  zondag 11 maart 2007 @ 19:25:13 #9
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47164562
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 11 maart 2007 @ 22:22:00 #10
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_47172131
Hoe kan je de advertisements in msn live wegkrijgen?? Ik heb nu MSN plus en Stuffplug als add-on, maar in beiden kan ik geen optie vinden. (Ik kijk waarschijnlijk verkeerd want het lijkt me geen ongewilde functie...)
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_47175204
quote:
Op zondag 11 maart 2007 22:22 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Hoe kan je de advertisements in msn live wegkrijgen?? Ik heb nu MSN plus en Stuffplug als add-on, maar in beiden kan ik geen optie vinden. (Ik kijk waarschijnlijk verkeerd want het lijkt me geen ongewilde functie...)
http://apatch.tk/ kan dat volgens mij
  maandag 12 maart 2007 @ 01:22:29 #12
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_47178139
quote:
Op zondag 11 maart 2007 23:30 schreef fokME2 het volgende:

[..]

http://apatch.tk/ kan dat volgens mij
Klopt.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:34:04 #13
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_60962910
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 15:48 schreef devv05 het volgende:
Ik heb een probleem met MSN; ik krijg de laatste tijd heel vaak de volgende melding:

Het volgende bericht kan niet worden bezorgd aan alle geadresseerden:
bla bla bla

soms doet ie het na 10x het bericht invoeren wel, soms helpt het om het gespreksvenster te sluiten en opnieuw te openen, of om opnieuw aan te melden. Maar na een paar minuten weer het zelfde gedoe. Iemand een idee want dit is echt doodirritant....
tja, een kick dus; ik kan er ook niet aan doen dat ik de search wél gebruik
maar inderdaad; iemand een idee hoe dat irritante gedoe verholpen kan worden ?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')