abonnement Unibet Coolblue
pi_26890979
Heeft iemand ervaring met het verven, maar vooral met stift bewerken van kleding? Kan je zwarte kleding verven? Bestaan er stiften waarmee je op kleding kunt schrijven/tekenen?

Ik vraag dit omdat ik een zwart rokje heb gekocht, maar ik vind het toch maar zo gewoon, zo zwart. Ik zat eraan te denken om aan 1 kant een mooi patroon te tekenen, maar weet niet of ik mogelijk is op kleding.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ska-te op 10-05-2005 22:07:42 ]
pi_26903663
Ja, er bestaan textielstiften, bijvoorbeeld bij de Hema. Deze werken echt goed ik heb ze zelf ook. Verder kun je je zwarte rokje natuurlijk in sterke bleek stoppen en daar een tijdje laten liggen en daarna textielverf eroverheen gooien (lees daarvoor even de gebruiksaanwijzingen)...
pi_26905427
textiel stiften zijn zeker een optie maar volgens mij werken ze niet op zwarte kleding. Je hebt wel textiel verf dit is wel te zien op zwarte kleding. Deze verf is te krijgen in hobby winkels enzo in allerlei kleuren! Ik heb er zelf eens een dekbed overtrek mee beschilderd, erg goed gelukt!
What comes around goes around!
pi_26915689
Ja ik zat er al aan te denken om hem gewoon te verven, maar ik dacht dat je zwart niet zo makkelijk kan verven? Ik zou hem liever in het donkerbruin hebben, maar of dat goedgaat??? krijg je dan geen rare vlekken enzo ?
pi_26920809
Je hebt twee soorten textiel verf. Het ene soort maakt de stof een egale kleur maar dat lukt denk ik niet met zwart. Je hebt ook verf die een beetje "op" de stof blijft liggen (als je snapt wat ik bedoel). Hier mee kan je patroontjes en figuren schilderen. En dit kan dan wel in elke kleur. Het handigst is even om naar de hobbywinkel te gaan zij hebben alle spullen en weten wat er werkt en niet. Good luck!
What comes around goes around!
pi_26929349
Bekijk anders dit stuk forum van Craftster over stencelen eens.
http://www.craftster.org/forum/index.php?board=139.0
En als je dat niets vind, weet ik zeker dat je ergens anders op het forum wel inspiratie op kunt doen.
pi_26953325
Wow, dat is echt supervet!!! Ik sta er versteld van ! Maar is het echt zo makkelijk? Heb jij dat welis zelf gedaan?

wat is het beste soort verf wat je hiervoor kunt gebruiken?
pi_26981826
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 19:11 schreef Ska-te het volgende:
Wow, dat is echt supervet!!! Ik sta er versteld van ! Maar is het echt zo makkelijk? Heb jij dat welis zelf gedaan?

wat is het beste soort verf wat je hiervoor kunt gebruiken?
Het is echt zo simpel ja, dat is het leuke er aan! Bijan iedereen, zelfs ik, kan het. Zelf genoeg gedaan. De beste verf vind ik speciale dekkende textielverf van de hobbyzaak, mar sommigen zweren weer bij acrylverf gemixt met textielverf maar dat weet ik neit of dat werkt.
pi_26987241
Ik heb vandaag gelijk een potje textielverf gehaald (wit) en heb nog ergens een niet te oud, niet te nieuw shirt wat ik ga gebruiken. Net heb ik een soort van bloem uitgesneden, wat trouwens echt een kutbaan is maargoed je weet waarvoor je het doet. En nu maar kopen dat het werkt:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')