abonnement Unibet Coolblue
pi_26889188
Ik weet wat hier mist! Een centraal Frankrijk topic!

Anyway, ik ken zelf Frankrijk al jaren, ben geloof ik in praktisch alle departementen een keer geweest, en het verveeld me eigenlijk totaal niet

Maar wie heeft er nog tips voor waar je naar toe moet? Ik start alvast af met wat must-seens(en liefst wat onbekendere):

Toulouse: Airbus fabriek-rondleiding
Saint Croix: Le Lac de St.Croix, verzonken stad in een stuwmeer op het einde van de Gorges du Verdon (als ik het goed had).

En wie is er dit jaar in Frankrijk te vinden?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_26889552
Ben er al geweest, een hele week aan de Loire, mooie kastelen
man van weinig woorden
pi_26892076
Ik hou van Frankrijk. Heb ik altijd al iets mee gehad. Ben er zo'n 5/6 keer geweest, meestal in de regio Midi-Pyrénées. Ook 1 keertje aan de Middellandse zee.

Prachtig land.

Ooit iemand in Rocamadour geweest? Is een klein stadje tegen een berg aangebouwd. Hier is een foto: (niet zo mooi)

pi_26984556
Volgende week ga ik een week naar de Cote d'Azur, met als hoofddoel de GP van Monaco
  vrijdag 13 mei 2005 @ 20:10:21 #5
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26987557
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:55 schreef Rnnz het volgende:
Ik hou van Frankrijk. Heb ik altijd al iets mee gehad. Ben er zo'n 5/6 keer geweest, meestal in de regio Midi-Pyrénées. Ook 1 keertje aan de Middellandse zee.

Prachtig land.

Ooit iemand in Rocamadour geweest? Is een klein stadje tegen een berg aangebouwd. Hier is een foto: (niet zo mooi)

[afbeelding]
ja, super

Frankrijk is sowieso top
Veel afwisselende regio's wat betreft natuurschoon, steden, eten drinken

Favoriete regio's
Dordogne, Provence en Bretagne, Parijs
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zaterdag 14 mei 2005 @ 13:16:56 #6
119606 habanero
577000 Scoville
pi_27002445
Ga eind Mei begin Juni met een vriend op de motor door frankrijk, zijn er mensen die leuke evenementen weten of leuke plekken om bijv. te raften ofzo ? wij willen frankrijk beleven ! en dan niet alleen in de zon zitten of er doorheen rijden.

Als er nog mensen mee willen ook welkom ! ook nog 2 plekken voor leuke meiden die wel achterop durven
pi_27003525
Ik ga de maand juli rondtrekkenin Italie (daar beginnen we) en voornamelijk Frankrijk. Ook nog 10 dagen rotsklimmen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 mei 2005 @ 14:11:40 #8
862 Arcee
Look closer
pi_27003562
Ik ga naar Frankrijk
tekst : W. Kerkhof
muziek : W. Kerkhof

Ik ga naar Frankrijk ik kom nooit meer terug
Ik ga naar Frankrijk ik kom nooit meer terug
Ik ga naar Frankrijk ik kom nooit meer terug

Nog drie minuten dan gaat mijn trein
Dan hoef ik hiero nooit meer te zijn
Want als ik hier blijf houd jij mij aan de lijn

Utrecht Atrecht Kamerijk en Grevelingen
Rijssel Charlois Rozebeke Lotharingen
Deux pièce Clochard Pantalon en Maisonnette
Flambard Panhard Crêpe Suzette Ford Vedette
Roquefort Paté Kikkerbillen Ganzelever
Petje Snor en dat eeuwige gezever….Frankrijk !

Nou weet ik heel goed dat je Frankrijk haat
En daar dus ook nooit op vakantie gaat
Ja zelfs in Brussel ( Bruxelles ) word jij al vreselijk kwaad

Ikzelf vind Frankrijk ook niet je dat
Maar ja ik ga toch want je moet toch wat
Men eet er stokbrood en men gaat nooit in bad

refr. + parlando

Ik wil je nooit nooit nooit nooit nooit meer zien
Nou ja een tijd niet , mm volgend jaar misschien
Nu ja , wat minder zo zeg een dag of tien

refr.

Frankrijk mais oui mais non
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:12:01 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27003570
Frankrijk, mooi land, jammer dat er Fransen wonen.

Wij gaan dit jaar voor het eerst in jaren weer met de sleurhut naar Frankrijk. Iemand tips voor een leuk gebied? Niet te zuidelijk en in de buurt van bergen/bossen/water?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_27032325
Er zijn heel veel mooie gebieden in Frankrijk, maar voor mij steekt er 1 met kop en schouders boven uit en dat is Le Parc Régional du Vercors. Dit is het grootste natuurreservaat van Frankrijk hier hebje alles wat jij zoekt bergen, bossen en water. Het ligt ongeveer 100km ten zuid-oosten van Lyon tegen Grenoble aan. Maar mocht je dit te ver vinden kan ik je ook het Juragebergte tegen de Zwitsersegrens aanraden ook een schiterend stukje natuur in Frankrijk.
ooit komt er een einde aan het eind
pi_27033173
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:58 schreef fingers het volgende:
Er zijn heel veel mooie gebieden in Frankrijk, maar voor mij steekt er 1 met kop en schouders boven uit en dat is Le Parc Régional du Vercors. Dit is het grootste natuurreservaat van Frankrijk hier hebje alles wat jij zoekt bergen, bossen en water. Het ligt ongeveer 100km ten zuid-oosten van Lyon tegen Grenoble aan. Maar mocht je dit te ver vinden kan ik je ook het Juragebergte tegen de Zwitsersegrens aanraden ook een schiterend stukje natuur in Frankrijk.
Daar ga ik in de buurt rotsklimmen komdende zomer, is ook redelijk in de buurt van een bekend wintersport gebied: Serre Chevalier. (2x wezen boarden daar).

Misschien wel leuk om even langs te gaan als we toch in de buurt zijn .

Heb jij er fotos van op internet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 15-05-2005 19:46:08 ]
pi_27033645
Over een maandje weer eens naar Parijs . Ik heb besloten dat ik het Rodin museum een bezoekje ga brengen. Iemand die daar al eens is geweest?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_27033673
Daar nog nooit, k heb weleens zo'n avondtour gehad met zo'n bus door Parijs, dat was wel de moeite waard . Lightshow heette dat geloof ik.
pi_27033743
Ik heb overigens geweldige vakanties gehad in de Provence. Zon, wijn, goed eten, lavendelgeuren, les Gorges du Verdon, mooie wandelingen, kano tochten etcetera. . Verder heb ik goed gekampeeerd aan de Lot. Ik zou nog graag eens naar Normandië gaan.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_27034301
quote:
Op zondag 15 mei 2005 19:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Daar ga ik in de buurt rotsklimmen komdende zomer, is ook redelijk in de buurt van een bekend wintersport gebied: Serre Chevalier. (2x wezen boarden daar).

Misschien wel leuk om even langs te gaan als we toch in de buurt zijn .

Heb jij er fotos van op internet?

Nee
ooit komt er een einde aan het eind
pi_27034344
oh.
pi_27034554
Maar naar welk gebied ga je SPORT-LIFE Vecors of Jura?
ooit komt er een einde aan het eind
pi_27073357
We gaan deze zomer richting Grenoble (liftend/treinend) dus ik bedoelde Vecors. Maar we hebben maar 1 of 2 dagen om daar te vertoeven, als we al tijd hebben (ligt eraan hoe we ons kunnen vermaken in Italie).
pi_27158906
Ga deze zomer voor de zevende keer achteréén naar het stadje Die, in de Drôme regio. Het gebied ligt tegen de eerdergenoemde Vercors aan. Ik vind het er heerlijk, al is het jammer dat er steeds meer Nederlanders dit relatief rustige deel van Frankrijk ontdekken. Je hebt er schitterende natuur, leuke dorpen en stadjes, je kan zwemmen in de rivier, het weer er is er nu al zes jaar achtereen schitterend, bijna geen regen gehad. Enige minpuntje vind ik dat het qua uitgaan ruk is. De meeste dingen gaan net na middernacht sluiten...

Verder ben ik zo ongeveer in alle streken van Frankrijk inmiddels wel een keer geweest, en moet zeggen dat ik Languedoc-Rousillon ook erg mooi vond, net als de Provence en Ardeche (maar daar is het wel héél erg druk).
En dat gezeur over die Fransen begrijp ik ook niet altijd hoor...ik vind het onwijs aardige mensen allemaal, maar misschien komt dat wel omdat ik een aardig woordje Frans spreek...Ga maar eens in Amsterdam naar de McDonald's...over chagerijnige mensen gesproken zeg...
pi_27159708
Ah, Clairette de Die
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_27165052
Ik snap ook nooit waarom dat ze Franse mensen arrogant vinden.. gelukkig ben ik niet de enige.
pi_27288436
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:09 schreef WarPuppy het volgende:
Ah, Clairette de Die
Juist , erg lekker...Gelukkig kun je het ook bij de Hema kopen. Het grootste voordeel ervan is dat je wel drie flessen leeg kan drinken en de volgende ochtend totaal geen last hebt van een kater.
pi_27291365
ik ga in juli naar Cap d'Agde....voor de 3e keer. Het is er niet bijzonder, maar wel heerlijk uitrusten, zonnen etc.
Nog een paar weekies................
  maandag 23 mei 2005 @ 22:29:36 #24
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_27291371
Ondanks het feit dat er vele leuke oosteuropese plekjes zijn bijgekomen , blijft Frankrijk hét vakantieland bij uitstek !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:02:52 #25
13856 PieuX
---------
pi_27319256
Kent iemand de mogelijkheden om naar Frankrijk op vakantie te gaan zonder auto én zonder jongerencampings?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:55:30 #26
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27320704
Trein ?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_27321583
Met de trein idd, lijkt me ook het fijnste reizen.

Overzicht: http://www.treinen.demon.nl/map/frankrijk.gif
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:08:25 #28
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27322493
Ik heb ook 2jaar geleden een enkeltje vlucht naar Nice gepakt met Easyjet, totale kosten ¤45 (waarvan 27 luchthavenbelasting was :| ).
Ik had toen wel al ergens ver in februari geboekt, maar je kan alsnog even kijken.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_27322525
Ik ga ook met de trein naar Frankrijk (Die, Drome). Heb ik afgelopen jaar ook gedaan en het is me uitstekend bevallen. In het hoogseizoen kun je gebruik maken van de Zon-Thalys, deze hogesnelheidstrein vertrekt vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel Zuid en gaat dan in één ruk door naar Marseille. Hij stopt onderweg in Valence en Montelimar als ik het goed heb. Ik ben tot Valence gegaan en was er binnen een dikke 6 uur vanaf Amsterdam.

Ik reisde eersteklas en was geloof ik iets van ¤120 kwijt voor een enkeltje eerste klas. Dit jaar doe ik retour tweedeklas en ik betaal ¤170,-. Ik vond/ vind het heerlijk die trein.
Kijk voor meer info ff op de site van de Thalys; http://www.thalys.com
  donderdag 26 mei 2005 @ 15:10:16 #30
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_27375938
Wij gaan elk jaar naar Frankrijk. Na een aantal jaar in de regen gezeten te hebben (Annecy, Auvergne, Vercors) hebben we het in 2001 drastisch aangepakt en zijn naar het uiterste zuiden gegaan (Aude, net onder Carcassonne). Resultaat: Goed weer en vrienden voor het leven opgedaan. Dit hebben we daarna dus nog 2x met (qua weer iig) hetzelfde resultaat herhaald.

Vorig jaar hebben we de Lot/Dordogne 'gedaan' en nu weten we het eigenlijk even niet.
Mijn vriend is treinengek en hij heeft 2 stoomtreinen gevonden die hij wel zou willen zien.
eentje in het noorden van de Ardeche, van Tournon naar Lamastre, en 1 in de Cevennen van St Jean du Gard naar Anduze.
Nou zouden we wel bij 1 van die treinen in de buurt willen gaan zitten, maar we kunnen daar geen camping naar onze zin vinden. Ze zijn of te krap bemeten (hutje mutje), te duur, te massaal-familieachtig of te afgelegen. ANWB en internet al afgestruind.

Vriendje zou ook wel weer terug willen naar de Aude, maar ik wil graag weer eens wat anders zien. Maar als we geen camping kunnen vinden zal het toch wel weer de Aude worden.
tenzij iemand hier natuurlijk een gouden tip in Ardeche/Cevennes, liefst de wat rustigere delen, weet
So Long and Thanks for All the Fish
pi_28939399
Honderduizenden mensen die naar Frankrijk gaan elk jaar en dit topic is zo dood als een pier.

Ik ga half aug met m'n vriendin naar Frankrijk. Wellicht richting de Drome of de Middellandse zee. Heeft er nog iemand leuke tips om te gaan doen? Een of een paar nachtjes wild camperen in een natuurgebied lijkt me wel leuk. In de USA kon/mocht dat maar geen idee of dat in Frankrijk ook zo is. Verder willen we echt voor de zon gaan en een keer lekker uit gaan is ook niet verkeerd. Dan moet je natuurlijk niet in de middle of nowhere zitten.

We gaan overigens met een jeep (met open dak ) en tentje. Wie of wie heeft er tips??
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_28945046
Ik heb gefietst in de Ardeche/Cevennen. Erg mooi en ruig. Door de Provence, Midi-Pyreneën, Dordogne. Met de auto naar Normandie. Frankrijk is van streek tot streek zo verschillend. Het gros der Fransozen is niet arrogant, op de fiets dwing je zelfs respect af.
pi_28945890
Voordat ik dit jaar richting Frankrijk vertrok was ik op zoek naar een Frankrijk topic, wat niet erg succesvol was. Oftwel: Frankrijk is uit! Jan Modaal gaat all-inclusive naar Turkije, en de jongere generatie neemt een vliegtuig naar ergens.
Frankrijk als geijkte vakantiebestemming is dus verleden tijd, en dus was het voor mij tijd om te gaan! Was er, buiten tripje Parijs, nog noot geweest.

Met mijn lief maakte ik een reisje van Bretagne naar Normandie, en het was eigenlijk erg leuk. Fransen waren eigenlijk erg vriendelijk (goed, ik spreek de taal), het landschap aangenaam en de plaatsjes aardig. Het enige nadeel was dat ik als vegetarier niet echt veel kon vinden, dat was wel een beetje behelpen. Als vlucht van het continent hebben we nog een dagje doorgebracht op Jersey, een van de Kanaaleilanden voor de Franse kust. Erg de moeite waard, mooi wandelen en pubfood met pints cider toe. Betalen in ponden

Oftwel: ik herwaardeer Frankrijk als vakantieland ivm gebrek aan Nederlanders!
pi_28960870
Ik begin Frankrijk te herontdekken. In mijn jeugd ben ik met mijn ouders veel naar Frankrijk geweest: Loire, Alpen, Drome, Ardèche en Jura.

Ik zou er dolgraag nog eens heen willen. Zonder auto is dat niet zo gemakkelijk. Misschien moet ik maar eens met Parijs beginnen
  Moderator woensdag 20 juli 2005 @ 08:39:55 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28966636
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 23:19 schreef amr_diab het volgende:
Ik begin Frankrijk te herontdekken. In mijn jeugd ben ik met mijn ouders veel naar Frankrijk geweest: Loire, Alpen, Drome, Ardèche en Jura.

Ik zou er dolgraag nog eens heen willen. Zonder auto is dat niet zo gemakkelijk. Misschien moet ik maar eens met Parijs beginnen
Met de trein zijn ook die streken bereikbaar. Thalys naar Parijs en dan verder.
Ikzelf ben gek op de Haute Provence, Bourgondië en de Vogezen. De vulkanen-regio staat nu hoog op mijn 'nog te zien in Frankrijk'-lijst.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28968469
Vorig jaar ben ik naar Frankrijk gereden en uiteindelijk in de ardeche belandt. Echt een prachtige omgeving daarzo incl le pont d'arc.
dit jaar ga ik weer met de auto naar frankrijk, waar we precies heengaan weten we nog niet, maar het einddoel is de grens met italie of de kust.

We gaan op de bonnefooi en regelen dus van te voren niets behalve een auto, tent en reisverzekering. Dit is ons vorig jaar ook erg goed bevallen, gewoon ANWB campingboek mee om een camping op te zoeken en daar overnachten en eventueel wat langer blijven staan als het leuk is.

Waar ik eigenlijk nog naar op zoek wil is een grote mooie waterval van een paar meter hoog, iemand een tip in welke omgeving ik deze kan vinden?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_29007610
Weet niemand leuke plekken om 'wild' te camperen in bijv de Drome ofzo? Heb je niet van die parken met hutten waarbij je je tentje op mag zetten??
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_36302981
Had een zeg maar boekje in het Frans over campings op een boederij/landbouw bedrijf.
Veel gebruik van gemaakt en heerlijk rustig,tussen de koeien,kippen en schapen.
Dacht dat de naam was camping a la ferme en werd groen aan geduid.
Dat informatie boekje is zoek,zit me rot te zoeken op Internet,maar kan niets vinden.
Iemand een link?
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:03:51 #39
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_36303699
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_36306995
deze zomer ga ik samen met 4 vrienden en een autobusje naar la France. Het is de bedoeling om golven te zien, dus zuid west frankrijk zou dat worden. Het liefst naar een plek waar ook nog wel wat te doen is mbt uitgaan, maar het zal geen zuipvakantie only worden. Raften, mountainbiken, bootje huren en andere leuke activiteiten mogen zeker in het programma! Uiteraard zijn er genoeg campings, maar heeft iemand nog specifieke tips?
we zaten te denken aan deze regio:

(het blauwe rondje dus...)
pi_36308834
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 20:09 schreef marteltor het volgende:
deze zomer ga ik samen met 4 vrienden en een autobusje naar la France. Het is de bedoeling om golven te zien, dus zuid west frankrijk zou dat worden. Het liefst naar een plek waar ook nog wel wat te doen is mbt uitgaan, maar het zal geen zuipvakantie only worden. Raften, mountainbiken, bootje huren en andere leuke activiteiten mogen zeker in het programma! Uiteraard zijn er genoeg campings, maar heeft iemand nog specifieke tips?
we zaten te denken aan deze regio:
[[url=http://upload4.postimage.org/56506/campings.jpg]afbeelding][/url]
(het blauwe rondje dus...)
Als je wilt Raften, Mountainbiken etc raad ik je aan om wel naar de Alpen te gaan . Les Ecrin bijv, super mooi gebied. Zie http://www.crux.nl, die hebben een heel programma genaamd "actieweek" , maar je kunt ook losse onderdelen volgen, zoals Raften, Mountainbiken, Canyonning (echt heel gaaf!) , sportklimmen (ook gaaf!!), via ferrata etc! .

Les Ecrin ligt een beetje ten zuiden van de Alpen, dus kan je eventueel afwisselen met een bezoek aan de zuidkust.
pi_36328147
Bedankt Sooty
pi_36367112
Normandie





Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 01:07:26 #44
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36452489
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 22:51 schreef Vava het volgende:
Normandie

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Daar hoop ik eind augustus heen te gaan! Welke plaatsen zijn dit?

Ik ga (lach niet) met een georganiseerde bus-excursie, ik weet dat je op eigen gelegenheid meer vrijheid hebt, maar op dit moment is dit voor mij de beste optie. Ik heb er, hoe dan ook, enorm zin in!

Ooit hoop ik terug te komen op de municipal van Locmariaquer (municipal La Falaise), net ten westen van de monding van de Golf van Morbihan (op schreeuw-afstand van Kerpenhir). zuid Bretagne.
Dat is een geweldig stukje waar ze me zo 2 weken mogen droppen (met een brommertje of zo, en een tentje).
Een strand waar je kan graven naar beestjes, een omgeving vol prehistorische sporen, het verschil tussen eb en vloed, de aardige mensen daar... Maar helaas, zonder auto zal ik er niet meer zo snel komen, vrees ik...

hoewel ik blijf hopen op een wonder!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36460298
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:07 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Daar hoop ik eind augustus heen te gaan! Welke plaatsen zijn dit?

Ik ga (lach niet) met een georganiseerde bus-excursie, ik weet dat je op eigen gelegenheid meer vrijheid hebt, maar op dit moment is dit voor mij de beste optie. Ik heb er, hoe dan ook, enorm zin in!

Ooit hoop ik terug te komen op de municipal van Locmariaquer (municipal La Falaise), net ten westen van de monding van de Golf van Morbihan (op schreeuw-afstand van Kerpenhir). zuid Bretagne.
Dat is een geweldig stukje waar ze me zo 2 weken mogen droppen (met een brommertje of zo, en een tentje).
Een strand waar je kan graven naar beestjes, een omgeving vol prehistorische sporen, het verschil tussen eb en vloed, de aardige mensen daar... Maar helaas, zonder auto zal ik er niet meer zo snel komen, vrees ik...

hoewel ik blijf hopen op een wonder!
Nou leuk toch en fijn dat je er op zo'n manier wel naartoe kunt

De bovenste en de onderste foto is Honfleur en de middelste foto is een dorpje in de buurt van Bayeux

Ik ga regelmatig naar Normandie omdat mijn vader er woont, soms ga ik met de auto maar ik ben ook met de trein en bus gegaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:55:35 #46
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36460791
Honfleur staat in de planning...!
Ben zelf 1x door Normandië gereden, ik ben blij dat ik er nu ook ín kan
Per trein is inderdaad ook nog een optie, maar ik ben deze zomer enigszins lichamelijk beperkt (voetoperatie in het nabije verschiet), vandaar mijn keuze voor een busexcursie met mogelijk een hoog 65+ gehalte
Kan ik vast van de sfeer proeven
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36463466
Misschien wel veel ouderen maar niet alleen maar ouderen denk ik hoor ik ben pas met een groepsreis naar Beijing geweest, daar was de oudste iets van 65 en de jongste was 5.

Honfleur is erg toeristisch maar ontzettend leuk, er zijn veel schattige winkeltjes en galerietjes. Verder vind ik Rouen ook een leuke stad en de kust bij Deauville. Jullie gaan zeker ook naar Bayeux en de invasiestranden? En Le Mont Saint Michel?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:17:17 #48
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_36463593
Frankrijk is geweldig, mooie taal, en mooi land. Ga wijndrinken in de bourgogne!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_36463656
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:17 schreef faberic het volgende:
Frankrijk is geweldig, mooie taal, en mooi land.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:39:10 #50
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36464355
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:11 schreef Vava het volgende:
Misschien wel veel ouderen maar niet alleen maar ouderen denk ik hoor ik ben pas met een groepsreis naar Beijing geweest, daar was de oudste iets van 65 en de jongste was 5.

Honfleur is erg toeristisch maar ontzettend leuk, er zijn veel schattige winkeltjes en galerietjes. Verder vind ik Rouen ook een leuke stad en de kust bij Deauville. Jullie gaan zeker ook naar Bayeux en de invasiestranden? En Le Mont Saint Michel?
Bayeux niet (helaas), de rest wel...!
Voor Mt.St.Michel trekken we de hele dag uit. "Ze" zeggen dat het tegenwoordig nog toeristischer dan Valkenburg is, maar daar kijk ik wel doorheen. Ik zie vooral de historie erachter...!

De reden waarom ik dacht dat het een 65+ reis was: op de foto's van de brochure staan de bussen van de excursie, omringd door vertegenwoordigers van de Grijze Golf...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36464617
Ja Le Mont Saint Michel is heel erg toeristisch, ik ben toen ik er naartoe ging al heel vroeg gegaan en toen viel het nog wel mee met de drukte maar later op de ochtend werd het al veel drukker. Er zitten ook allemaal van die toeristenwinkeltjes

Ik denk ook wel dat de kans op ouderen wat groter is bij Frankrijk dan bij China, maar ach, als er maar wat gezellige mensen tussen zitten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:50:54 #52
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36470016
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:46 schreef Vava het volgende:
Ja Le Mont Saint Michel is heel erg toeristisch, ik ben toen ik er naartoe ging al heel vroeg gegaan en toen viel het nog wel mee met de drukte maar later op de ochtend werd het al veel drukker. Er zitten ook allemaal van die toeristenwinkeltjes

Ik denk ook wel dat de kans op ouderen wat groter is bij Frankrijk dan bij China, maar ach, als er maar wat gezellige mensen tussen zitten
En dát is het belangrijkst, inderdaad...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36475286
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:50 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

En dát is het belangrijkst, inderdaad...!
Ik zat net te denken, ik ben ook een keer met een groep naar Marokko geweest, toen was ik met mijn moeder. Ik was toen 22 en wel de jongste maar de volgende jongste was 28 en er waren er nog een paar onder de 40.

Wat ik wel leuk vind van een groep, je krijgt van een gids meestal veel uitleg en die weten ook de leuke plekjes te vinden
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_36475365
Ik heb nog wat foto's van Normandie trouwens

Honfleur


Le Mont Saint Michel


Omaha Beach
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 29 maart 2006 @ 23:00:47 #55
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36478542
Omaha Beach staat ook op het program.
Enorm bedankt voor je aandeel aan mijn vakantievoorpret!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36481340
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:00 schreef dutch-mamma het volgende:
Omaha Beach staat ook op het program.
Enorm bedankt voor je aandeel aan mijn vakantievoorpret!
Omaha Beach vond ik heel indrukwekkend in mijn fotoboek staan ook een paar foto's die daar gemaakt zijn

Laat je wel in dit topic weten hoe je reis was? al duurt dat nog lang je voorbereidingen ook dan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 30 maart 2006 @ 08:43:38 #57
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_36484211
Qua voorbereidingen: internet afscharrelen en reisboeken uit de bieb halen
En nu naar jouw fotoboek gaan!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_36915815
Dit jaar voor het eerst sinds '97 weer naar Frankrijk. Toen was het Chambery als uitvalsbasis voor diverse alpenetappes in de Tour en nu -met in 2002 geboren zoon- naar kindvriendelijke camping in de Dordogne: Les Eyzies. Ik ben d'r nog niet geweest maar het is vast druk ;-) Iemand ervaringen?
"That rug really tied the room together".
  dinsdag 23 mei 2006 @ 02:19:43 #59
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_38110682
Mijn favoriete streek in Frankrijk (sinds vorig jaar toen ik daar voor mijn studie een tijdje heb gewoon...het woord "studeren" laat ik expres achterwege ;-) is de Franche-Comte, met als hoofdstad Besancon, geboorteplaats van Victor Hugo!!! Heerlijke ongerepte groene natuur en de mooie bergen van Zwitserland binnen handbereik....zelfs een leuk skigebeidje op een uurtje rijden, Metabief! o.a. 2 zwarte pistes en meer voor de lokale bevolking als voor de doorsnee tourist! Heerlijk toeven! Mischien niet om daar als tourist je vakantie door te brengen maar om er te studeren en te wonen echt heerlijk!!!!!!!
Wat een tijd.....
  zondag 28 mei 2006 @ 21:50:05 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_38314817
Wij rijden over drie weken met de tuut naar een plaatsje net boven Frejus. Een villa gehuurd aldaar met 5 mensen. Heeeeerlijk, heb er helemaal zin in....

Willen dit jaar eens op ons gemak daarheen rijden en na ongeveer 900km de autoroute af en een chambre (/ table) d'hotes gebruiken. Volgende dag dan het laatste stukje.....

Ik ken google en ik weet al wat sites, maar heb jij het ook weleens zo gedaan en goede ervaringen met een chambre d'hotes???
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:02:34 #61
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38464840
Wij gaan vandaag naar zuidfrankrijk! Lekker een weekje kamperen aan de middellandse kust, heerlijk. We gaan nu lekker voor de zon, het lekkere eten en de sfeer en verder helemaal niets doen! We zitten in St Pierre, niet zo gek ver van Carcassonne.

Weet iemand trouwens of de brug bij millau 24/7 open is nu?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_38684741
http://www.leviaducdemillau.com/accueil/var/lang/EN/rub/1.html Hier moet je volgens mij alle informatie wel kunnen vinden.

Ben er overigens in het najaar van 2005 nog 2x over heen geweest...zeker wel indrukwekkend! Het is overigens ook een zeer prettige route richting het zuiden ipv. de Route du Solleil, heel wat minder druk om te rijden.

Ben zelf redelijk frequent Frankrijk ganger, met als toppers Dordogne, Provence, Cote D'azur en
een klein plaatsje Gabarret. Plaatsje zelf is niet bijzonder, maar wel een hotel wat daar staat:
http://www.chateaudeburos.com , wij zijn er nu 3x geweest, en gaan in september voor de 4e keer. Dat is pas rust!
pi_38802902
Deze zomer drie à vier weken naar Frankrijk (en Spanje waarschijnlijk) om rond te trekken in een busje/kampertje. . Ik heb er verschrikkelijk veel zin in.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 19 juni 2006 @ 14:17:05 #64
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39001721
Eind juli ook weer 3 weken naar Zuid-Frankrijk. Appartment in de buurt van Ste Tropez. Cabrio erbij dus dat komt helemaal goed. Ben wel een beetje huiverig voor de drukte.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_39070723
Weet iemand nog een leuk, klein, betaalbaar charme-hotelletje in Bretagne of Picardie? Mag ook ergens anders in Frankrijk zijn als het echt heeeeel erg leuk is Moet wel te betalen zijn, het hoeft echt niet 4 sterren te hebben ofzo
pi_39109218
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:41 schreef RaisinGirl het volgende:
Deze zomer drie à vier weken naar Frankrijk (en Spanje waarschijnlijk) om rond te trekken in een busje/kampertje. . Ik heb er verschrikkelijk veel zin in.
Klinkt goed! Heb je al een beetje idee waar in Frankrijk je gaat rondtrekken? En wat voor busje heb je dan onder je kont? VW-busje ?
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39109250
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:46 schreef Vava het volgende:
Ja Le Mont Saint Michel is heel erg toeristisch, ik ben toen ik er naartoe ging al heel vroeg gegaan en toen viel het nog wel mee met de drukte maar later op de ochtend werd het al veel drukker. Er zitten ook allemaal van die toeristenwinkeltjes

Ik denk ook wel dat de kans op ouderen wat groter is bij Frankrijk dan bij China, maar ach, als er maar wat gezellige mensen tussen zitten
Le Mont Saint Michel wordt weer een eiland
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39981729
Zooo, ben net terug van mijn eerste keer frankrijk zomer 2006. Was weer geweldig, véél leuke hotelletjes en campings gezien. Het verrassendste vond ik toch de Elzas, met name de plaatsjes St Marie aux Mines, Riquewihr, Ribeauville en Gérardmer waren superleuk. Bourgogne komt op een goede 2e, heb er zelfs ondanks mijn drukke programma toch weer wat wijn in weten te slaan. Ik vond persoonlijk de Champagne wat tegenvallen, maar ben dan ook niet in grote plaatsen als Chalons en Reims geweest. 29 Juli mag ik weer! Dan naar de Alpen en het Rhone-dal
pi_39991770
Ik ben eigenlijk maar één keer in de Elzas geweest, en dat was toen niet echt voor de vakantie. Trok me niet echt als vakantiebestemming nummer 1 in Frankrijk. Maar na het korte bezoek denk ik er toch over na om er eens heen te gaan.
Had een bedrijfsbezoek in Gérardmer, dus maar heel kort iets van gezien. Wel stokbrood gehaald en wat beleg en lekker opgegeten bij dat grote meer
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_39992707
Nog anderhalve week, en dan weer naar de Cote d'Azur.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_39993137
Ik vond Riquewihr echt een vreselijk plaatsje maar dat kwam ook omdat het heet was en ontzettend druk. Verder had ik al genoeg dorpjes en stadjes gezien in die vakantie en was ik 10

Over een maand ben ik ook weer in Frankrijk!! Parijs
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:22:49 #72
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_40016156
Ik ben 15 jaar lang naar Frankrijk op vakantie geweest (hele kuststrook van Nord pas de Calais tm Monaco), maar na afgelopen jaar in Italie te zijn geweest, zie je me voorlopig niet meer terug in Frankrijk.

Hoewel ik maar 1 week in Italie ben geweest, vond ik het een stuk relaxter dan Frankrijk. Ik heb er schitterende vakanties gehad, maar de uitdrukking: Mooi land, alleen jammer..., klopt wel helemaal !!
pi_40016670
"Mooi land, alleen jammer..." vind ik vaak maar wat relatief subjectief

Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik na elke zomer in Frankrijk op vakantie te zijn geweest vorig jaar ook voor het eerst naar Italie ben geweest. En ik moet zeggen: ik heb me daar ook prima vermaakt. In Italie heb ik vooral Toscane gezien, Florcence / Pisa / Siena bezocht. Toscane is echt een mooi gebied, Noord-Italie was dan wel weer wat minder. Italie is wel iets gestegen op mijn vakantielijstje.
Alleen in Italie voelde ik me wat minder op mijn gemak omdat ik daar de taal niet sprak, terwijl ik me in Frankrijk prima kan redden.
Travelman, wat bedoel je precies met relaxter? Ik vind het allebei wel een druk volkje

[ Bericht 1% gewijzigd door QuickSilverZ op 21-07-2006 08:58:45 ]
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:43:40 #74
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_40017005
Het is ook subjectief, dat weet ik. Het gaat ook om mijn persoonlijke mening, dus wil ook niemand afraden om naar Frankrijk te gaan. Alleen al voor de wijnen en kazen....

Maar in Italie voelde ik me als toerist meer welkom. Ik spreek bijv. een paar woorden frans en helemaal geen italiaans; maar waar je in frankrijk bijna de winkel/camping/kroeg werd uitgekeken, bleven ze in Italie overal vriendelijk.

Wat ook lekker is, is dat het (met name eten&drinken) in Italie nog allemaal betaalbaar is.
pi_40028181
Ik vind Frankrijk weliswaar een mooi land maar de Fransen met de dag arroganter en daarbij nog eens waanzinnig tot bijna belachelijk duur geworden.Als het dan toch dichtbij kan dan nog liever Zuid Duitsland correcte en vriendelijke mensen behulpzaam en normale prijzen
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 23:01:12 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_40028384
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:38 schreef Vava het volgende:
Le Mont Saint Michel
[afbeelding]
Gaaf!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_40028840
De Provence.......

Avignon is een fijne stad...de zee en de Mont Ventoux op korte afstand...cultuur, poezenparade......
Come get some!
-
pi_40039593
Place d'Avignon


Palais des Papes


Pont d'Avignon
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:59:56 #79
130803 Gripper
Get a grip
pi_40039821
Na al dat cultureel geweld mogen de alpen natuurlijk niet ontbreken. Les Ecrins, mijn favoriete stukje hooggebergte in Frankrijk:

Les Bans


Nog een keer Les Bans, van verder weg


Mont Pelvoux, 's ochtends heel vroeg


Zonsopgang boven Italië


In de 7e hemel...


In de Ecrins liggen de enige 2 bergen van boven de 4000 meter die in zijn geheel in Frankrij staan: de barre des ecrins, en de dôme des ecrins. Alle andere bergen boven die magische 4000-meter grens liggen gedeeltelijk in Italië of Zwitserland.
Afgelopen week kon ik de tour er al doorheen zien fietsen, en over 4 weken hang ik zelf weer in de sneeuw rond daar Lekker afkoelen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_40047035
een Frankrijk topic

sinds vorig jaar april woon ik in Lyon (meer info Lyon in m'n Lyon topic )
net als velen hier word ik ook niet goed van dat gezeur over Fransen, gelukkig hebben Nederlanders geen grote bek en Ajax-tshirts op vakantie...generaliseren blijft een populaire bezigheid)

het blijft een heerlijk land. skiën doe ik nooit in de Alpen, ik ga naar een piepklein plaatsje dat Les Estables heet. daar is het skiën niet geweldig maar het langlaufen daarintegen wel! het is klein en totaal niet toeristisch. in het voorseizoen waneer het goed weer is strandje pakken rondom fréjus. maar in de zomer mijd ik het liever want ik hou niet zo van handdoek-tegen-handdoek op het strand. in de auvergne zijn talloze kleine meertjes, sommige in een krater van een vulkaan, deze zijn niet allemaal bekend en kan je rustig een dagje zwemmen zonnen eten en drinken. om naar parijs te gaan (niet zo vaak eigenlijk, ik ben er al erg vaak geweest) 2 uur met de trein. de alpen liggen binnen handbreik zowel met de auto als met de trein. barcelona is een dag rijden en montpellier sta je binnen een paar uur. ideaal toch?!

ik kan niet zeggen dat ik een favoriete regio heb, in elke regio is wel weer wat moois te zien.
favoriete keuken: Alsacien en Provencale. twee haast tegenovergestelden (zuurkool <--> gemarineerde courgette)
  vrijdag 21 juli 2006 @ 16:33:33 #81
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40051548
Leuk, een Frankrijk topic,

Ben net weer terug uit het zonnige zuiden, ben denk ik rond de 20 x in Frankrijk geweest, en het verveelt nooit. Dit jaar naar de Gard geweest, vlakbij Uzes, 14 july in Avignon gevierd , 13 july geweldig dorpsfeest gehad, wijnboeren/proeverijen geweest, mooie plaatsen gezien en natuurlijk heel veel genoten van de zon, het zwembad en alle culinaire zaken die frankrijk bied.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_40051785
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 16:33 schreef Chielus het volgende:
, 14 july in Avignon gevierd ,
En hoe was dat? Grote festiviteiten op het grote place? Vuurwerk sur le pont d' Avignon?
Helaas geen Frankrijk voor mij dit jaar al vind ik het natuurlijk ook niet erg om mijn vakantie in Australie te vieren dit jaar, volgend jaar komt het er zeker weer van. Frankrijk -->
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:11:59 #83
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_40052627
Veel straat theater, onweer, vuurwerk en gezelligheid, ---> gewoon top dus
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  vrijdag 21 juli 2006 @ 17:42:14 #84
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40053456
Ik ga zoals gewoonlijk weer naar l'auvergne
maar wel per trein dit keer
of niet natuurlijk
pi_40056448
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:18 schreef WarPuppy het volgende:
Ik weet wat hier mist! Een centraal Frankrijk topic!

Anyway, ik ken zelf Frankrijk al jaren, ben geloof ik in praktisch alle departementen een keer geweest, en het verveeld me eigenlijk totaal niet

Maar wie heeft er nog tips voor waar je naar toe moet? Ik start alvast af met wat must-seens(en liefst wat onbekendere):

Toulouse: Airbus fabriek-rondleiding
Saint Croix: Le Lac de St.Croix, verzonken stad in een stuwmeer op het einde van de Gorges du Verdon (als ik het goed had).

En wie is er dit jaar in Frankrijk te vinden?
Ik ga al jaren naar Lac de St. Croix, prachtig meer, zowel voor de strand vakantie's als voor het surfen. Ga over 2 weken weer. Prachtig, echt een pareltje in de woeste en kale bergen daar. Ik zal als ik thuis ben ff een paar foto's posten. Prachtig azuur blauw meer, heerlijk typische franse dorpjes en nog niet overbevolkt (al begint dat de laatste jaren wel te komen) maar het is nog altijd goed toeven daar. Dit weekend meer info
"Dude.. they can't get any better than that"
  vrijdag 21 juli 2006 @ 20:12:07 #86
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40056936
ik reis trouwens dinsdag van parisnord naar la bourboule met de ter.
Maar ik ben zo nieuwsgierig naar de route/tussenstations maar ik kan het nergens vinden.
of niet natuurlijk
pi_40059332
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:12 schreef Leep het volgende:
ik reis trouwens dinsdag van parisnord naar la bourboule met de ter.
Maar ik ben zo nieuwsgierig naar de route/tussenstations maar ik kan het nergens vinden.
klik
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_40065313
Oh ik was trouwens 14 juli in Gien, aan de Loire, ongeveer anderhalf uur onder Parijs. De ouders van een vriendin zijn een jaar of 30 geleden geemigreerd naar Frankrijk en zijn daar een boerderij begonnen, met later een camping daarbij. Mijn vriendin is daar iedere zomer om haar ouders te helpen (ze is opgegroeid in Frankrijk maar woont sinds ze studeert in NL) en had mij en een paar van haar vrienden uitgenodigd om het weekend door te brengen. Het was in één woord geweldig! Prachtig vuurwerk gezien en meegefietst in de optocht. We kregen zelfs nog een dankwoordje van de burgemeester Ik moest voor mijn werk toch in de buurt zijn, dus heb er een vakantie-weekendje achteraan geplakt. Heerlijk! Ik denk dat ik er binnenkort weer een weekend heenrij.
pi_40068931
Heerlijk Frankrijk. Ouders zijn echte Francofielen ben dus van jongs af aan op sleeptouw meegeweest. 1e avond en nacht in de Elzas vertoefd. Maakt een Duitse indruk, gezellig. Daarna een tussenstop in de Bourgogne. Clos de Vigeo gezien, wijn gedronken op terras (en ingeslagen) op wijngaarden vertroefd en daarna doorgekacheld naar Sete of de Cote D'azur. Sete is een authentiek vissersdorpje, niet toeristisch bij de Nederlander en dat maakt het des te leuker met een leuk strand. Ik ga dit jaar met een vriendin naar Spanje of Griekenland, maar als ik dit topic doorlees snap ik niet waarom. Frankrijk is zo authentiek en eigen, dan neem je die Fransen graag op de koop toe.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:22:17 #90
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40076357
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 10:37 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Heerlijk Frankrijk. Ouders zijn echte Francofielen ben dus van jongs af aan op sleeptouw meegeweest. 1e avond en nacht in de Elzas vertoefd. Maakt een Duitse indruk, gezellig. Daarna een tussenstop in de Bourgogne. Clos de Vigeo gezien, wijn gedronken op terras (en ingeslagen) op wijngaarden vertroefd en daarna doorgekacheld naar Sete of de Cote D'azur. Sete is een authentiek vissersdorpje, niet toeristisch bij de Nederlander en dat maakt het des te leuker met een leuk strand. Ik ga dit jaar met een vriendin naar Spanje of Griekenland, maar als ik dit topic doorlees snap ik niet waarom. Frankrijk is zo authentiek en eigen, dan neem je die Fransen graag op de koop toe.
of niet natuurlijk
pi_40076542
Ga je dan beweren dat ze toegankelijk zijn. Prachtig land, maar je mag ook de mindere punten meenemen. Niks mis mee.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:32:08 #92
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40076636
Nooit echt iets gehad met Frankrijk, terwijl ik er vroeger best vaak heen moest.
Alleen Normandië en Bretagne is wel prachtig
De rest heb je ook ergens anders maar dan mooier als je het mij vraagt
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_40108442
zoals beloofd wat fototjes van Lac de St. Croix en omstreken. Zoals WarPuppy in de OP al had gezegt is het een stuwmeer, en hebben de franse het dorpje Les Salles Sur Verdon opgegeven en een paar honderd meter verder de berg op weer opgebouwd. Prachtig dorpje, prachtige omgeving. Naja...voor mij zeggen de foto's al genoeg...


Foto gemaakt van de hoogvlakte tegenover het dorpje les salles, met het eiland en helemaal links de eerste huisjes van het dorp.


De prachtige lavendel velden op de hoogvlakte...


Ook deze foto gemaakt op de hoogvlakte, aan de rand van een 150 meter hoge rotswand die benede in Lac de St. Croix uitkomt.


Gorges du Verdon, de rivier die uitmond in het meer. Tussen prachtige rotswanden door waar veel gekanód (?) word en gewaterfietst.


Fototje van de andere kant van het meer, nabij Les Salles, uitkijkend over het prachtige meer. Overigens zijn de kleuren van het water precies zoals ze zijn, prachtig helder blauw, ook als je er in zwemt, kijk je tien talle meters diep het blauwe in!!!


fototje uit de omgeving, dit is een watervalletje, zo'n 20/30 km verwijdert van het meer. Er is een grotere waterval van zo'n 40 meter, die zeer toeristisch is, maar als je een beetje door loopt krijg je deze prachtige kleine meertjes te zien met watervalletjes van 2 tot 5 meter hoog, waar niemand komt, en je het poeltje voor je alleen hebt. Prachtig helder water en zeer verkoelend.
"Dude.. they can't get any better than that"
  zondag 23 juli 2006 @ 18:18:12 #94
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40108626
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 15:28 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ga je dan beweren dat ze toegankelijk zijn. Prachtig land, maar je mag ook de mindere punten meenemen. Niks mis mee.
Ja de meeste fransen zijn erg toegangkelijk. En zeker toegangkelijker dan Nederlanders. En dan nog al waren ze alle 60 miljoen ontoegangkelijk is dat meteen een reden om ze allemaal vreselijk te vinden. O, en je nick is jeanne d'arc, alle fransen waren toch vreselijk:')
Bah vreselijk van die genraliserende napraters
of niet natuurlijk
pi_40111600
quote:
Op zondag 23 juli 2006 18:09 schreef Eastwood het volgende:

verhaal & foto's
Dit deel van Frankrijk ken ik nog niet... Wat práchtig!!
  zondag 23 juli 2006 @ 20:28:13 #96
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_40111845
[quote]Op zondag 23 juli 2006 18:18 schreef Leep het volgende:

[..]

Ja de meeste fransen zijn erg toegangkelijk. En zeker toegangkelijker dan Nederlanders. En dan nog al waren ze alle 60 miljoen ontoegangkelijk is dat meteen een reden om ze allemaal vreselijk te vinden. O, en je nick is jeanne d'arc, alle fransen waren toch vreselijk:')
Bah vreselijk van die genraliserende napraters

Het ligt erg aan je soort vakantie, of de Fransen toegankelijk zijn. Ga je naar de echte toeristische plekken, dan is de Fransman net als iedere ander: geld verdienen en voor jou weer 10 anderen.

Heb afgelopen vakantie gemerkt dat als je je echt tussen de Fransen mengt en je verdiept in de mensen (+ een beetje hun taal meebrabbelt) dat de Fransman zo gastvrij is! Dit jaar voor het eerst naar een chambre d'hotes geweest en het was geweldig! Waar voorheen de cassiere van de super-U me een beetje nors aankeek als ik weer eens een zinnetje Frans eruit floepte, daar deden de gastheer- en vrouw hun best om goed met ons te praten (dwz langzamer, makkelijkere woorden zoeken).

Ik weet wel wat de volgende vakantie wordt: met de auto door Frankrijk trekken en van de ene chambre (en table!) d'hotes naar de andere. Bevalt het, dan blijven we een paar nachten, zonee dan gaan we verder......
  zondag 23 juli 2006 @ 20:29:13 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_40111886
bovenste alineaatje is dus niet van mij maar gequot..............ff voor duidelijkheid (was tekentje weggevallen)
  zondag 23 juli 2006 @ 22:36:22 #98
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40115933
[quote]Op zondag 23 juli 2006 20:28 schreef Quoi het volgende:

Het ligt erg aan je soort vakantie, of de Fransen toegankelijk zijn. Ga je naar de echte toeristische plekken, dan is de Fransman net als iedere ander: geld verdienen en voor jou weer 10 anderen.
[/quote
Prcies en hetzelfde geld voor italianen, belgen, denen, zui-afrikanen, noem maar op! En geef ze eens ongelijk. Als ik als inwoner van een touristische stad elke dag de weg zou worden gevraagt naar dit of dat zijn er vast dagen bij dat ik niet zo vriendelijk antwoord.
Er is ooit iemand begonnen met kletsen over hoe vreselijk Fransen zijn en de rest praaaaat maar na, erg vermoeiend
of niet natuurlijk
pi_40116612
quote:
Op zondag 23 juli 2006 20:19 schreef Vogue het volgende:

[..]

Dit deel van Frankrijk ken ik nog niet... Wat práchtig!!
andere mensen die het wel kennen? met zeer goede of slechte herinneringen?
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_40117107
Eastwood supermooie foto's. Kan niet anders zeggen. Tof.
  zondag 23 juli 2006 @ 23:16:17 #101
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_40117306
He, een Frankrijk topic

Helaas alweer terug van 1 van m'n vele verblijven in de Herault. Op naar de volgende vakantie
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_40607648
Ik woon in Frankrijk, maar zie niet meer dan de route tussen mijn huis en werk. En aangezien dat allemaal nieuwbouw is, zie ik niet veel bijzonders. Mooi topic om me eens te verdiepen in alle regios
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 17:07:10 #103
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40613910
Auvergne is ook een regio die erg in opkomst is. Erg rustig, zeer mooie natuur en echt franse plattenlandsbewobers die over het algenmeen ontzettend vriendelijk zijn.
Touristen die er zijn zijn voornamelijk Nederlanders.
Massif Central is zeker de moeite waard en het oud vulkanisch gebied is prachtig.
Als je van wintersport houdt en niet van apres ski, lange wachtrijen, en tourisme dan is dit gebied ook ideaal.
Mijn ouders bezitten er al sinds een aantal jaren een schuur die ze aan het opknappen zijn.
Sfeerplaatjes:

het huis van mijn ouders

and again

roche tuilliere

winter en ons uitzicht

puy de come/de dome

fontaine de salee
of niet natuurlijk
pi_40623247
Wat is Frankrijk toch een mooi land

Prachtige foto's hoor Leep. Ik ga volgende week naar de Zuidelijke Alpen (Barcelonette e.o.) en naar Aquitaine, mijn laatste reis overigens dit seizoen. Misschien in september nog een paar daagjes naar Parijs maar dat is nog niet zeker. Zal eens proberen een net zo mooie foto-impressie te maken. Afgelopen week was ik trouwens in Annecy, was er al eens eerder geweest maar dan in de winter. Maar wat een schitterende stad is dat ook!
pi_40623679
Iemand nog tips voor hotels en restaurants in Straatsburg. Ik ben er begin dit jaar al geweest en wat sightseeing gedaan. Nu binnenkort voor m'n werk ernaartoe.

Ben benieuwd of er ook 's avonds nog wat te beleven valt
pi_40626408
Ja, le Grand Hotel is mooi, zit op Place du Gare. Hotel Bristol is een goede tweede, op hetzelfde plein. Alleen staat nu het hele Place du Gare op z'n kop omdat ze het station aan t verbouwen zijn. De omgeving van de kathedraal is erg leuk, alleen specifieke tenten om 's avonds heen te gaan kan ik je helaas niet aanraden. Ik was er alleen overdag.
pi_40626670
Mooi Leep! Die derde foto lijkt wel een schilderij
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:30:17 #108
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_40627037
ja die laatste foto is een beetje vreemde kwaliteit maar geeft wel een leuk effect ofzo
of niet natuurlijk
pi_40653712
Wat een super foto's, 2 en 3 zijn echt plaatjes! Zelf trouwens een aantal jaar geleden op de Puy de Dome gestaan, mooie omgeving!
pi_40654775
Ik heb, al zeg ik het zelf , veel van Frankrijk gezien. Dit is ruwweg waar ik geweest ben:

Normandie
Bretange
Ardeche
Auvergne
Centraal Massif (Ardeche, Auvergne)
Pays de Loire
Centre (Parijs)
Limousin (Limoges)
Touraine (Tours)
Aquitaine
Cote D'azur
Poitou-Charentes

Ja mijn ouders waren fanatieke Frankrijkgangers en dat is ook op mij overgeslagen . Dit jaar ben niet naar Frankrijk geweest, maar volgend jaar zomer wil er absoluut weer heen. Zelf vind ik de zuid-west kust erg mooi, bij Royan in de buurt, de zee en de omgeving zijn erg mooi! Het binnenland, Ardeche en Auvergne, is ook super! De ongerepte natuur is erg gaaf om te zien, dat geldt ook voor Bretange! Ik weet niet wat het is, maar het land blijft een favoriet, La Douche France .
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 10:24:42 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45463522
Eindelijk lijkt het te gaan gebeuren. Ergens in april of mei. Het Massif Central, Parc des Volcans, de brug van Millau, Gorges de Tarn, Avignon, Gorges de Verdon en dan door naar Monaco of Italië.




Iemand nog tips van wat we daar in de buurt nog meer kunnen bezoeken? Of specifiek in bijvoorbeeld Parc des Volcans? Restaurants / herbergen / hotels / mooie routes / opvallende bouwwerken / noem het maar op.

Edit:
De Ardeche en de haute Provence slaan we over. Daar zijn we al vaak genoeg geweest.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:55:52 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_45466231
Hey,

Gaaf man *jaloers*
In de Gorges du Verdon kun je niet om de "route de Napoleon" heen, dus doen!

(langs deze route, ter hoogte van Castellane, net na het dorp, zit de Auberge du Teillon --> op en top frans eten met een vriendelijke gastvrouw!)
  Moderator donderdag 18 januari 2007 @ 12:13:31 #113
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45466787
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:55 schreef Quoi het volgende:
Hey,

Gaaf man *jaloers*
In de Gorges du Verdon kun je niet om de "route de Napoleon" heen, dus doen!
Dat was bekend.
quote:
(langs deze route, ter hoogte van Castellane, net na het dorp, zit de Auberge du Teillon --> op en top frans eten met een vriendelijke gastvrouw!)
Kijk! Dat zijn de tips waar we wat mee kunnen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_45475374
Is er iemand al eens met de trein naar de Cote d'Azur gegaan? Hoe heb je dat geregeld om vanaf het treinstation bij je camping te kunnen komen etc?

Ik wil dit jaar met het dinnetje naar frankrijk toe, alleen heel veel organisaties doen niet aan busreizen en degene die dat wel doen hebben saaie campings

(of weet iemand toevallig een organisatie met wat leuks? Trefwoorden: busvervoer, strand, enigzins uitgaan, huurtent incl electra, leuk zwembad)
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_45489091
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Eindelijk lijkt het te gaan gebeuren. Ergens in april of mei. Het Massif Central, Parc des Volcans, de brug van Millau, Gorges de Tarn, Avignon, Gorges de Verdon en dan door naar Monaco of Italië.

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand nog tips van wat we daar in de buurt nog meer kunnen bezoeken? Of specifiek in bijvoorbeeld Parc des Volcans? Restaurants / herbergen / hotels / mooie routes / opvallende bouwwerken / noem het maar op.

Edit:
De Ardeche en de haute Provence slaan we over. Daar zijn we al vaak genoeg geweest.
och och, ik had een heel verhaal voor je klaar over de omgeving van de Verdon, alle ins en outs, een half uur zitten typen, valt hier de stroom uit door de storm

nog een keer dan maar, in het kort.

een aantal posts hierboven heb ik een aantal foto's staan van het gebied rond de Verdon. Onderandere deze foto:


Deze foto is gemaakt 10 minuutjes rijden vanaf Aups. Het is een leuke toeristische plek waar je kan kijken naar de 40 meter hoge waterval. Een leuk plekje om te zwemmen in het koude water. Denk wel om de drukte in het hoogseizoen. Een leuke tip is om even door te lopen. 5/10 minuutjes stroomafwaards lopen krijg je een ander poeltje, waar deze foto is gemaakt. Ik vind zelf dit poeltje 10x zo leuk dan de grote waterval. Omdat je hier alleen komt door een klein bospaadje te nemen en even te zoeken komt hier geen hond. Zoals je op de foto ziet is er een klein watervalletje van 3 meter hoog wat uitkomt in een poeltje van ongeveer 20 meter doorsnee. Koud maar helder water, en zeer privé. Heerlijke plek om even tot rust te komen of lekker te picknicken. Ik heb hier zelf een hele middag doorgebracht met zonnen, zwemmen in mijn prive bad en wat eten. Mocht je naar de waterval gaan kijken, zeker ff doorzoeken!



Mocht je wat langer blijven hangen in dit prachtige gebied, is het zeker een must om een wandeling te maken in de Gorges du verdon! Er zijn meerdere wandelingen mogelijk, en genoeg informatie te verkrijgen bij de lokale VVV's (OdeT).
Toch wil ik je sterk de wandeling naar de Imbut aanraden! Voor een wat sportieve dag is dit zeer leuk en mooi om te doen. Voor zowel de beginnende vakantie wandelaar als de getrainde wandelaar is het goed te doen en is er een leuke uitdaging in te vinden. Je daalt af bij het startpunt (een soort herberg langs de weg) en met 20 minuten sta je beneden op rivier niveau. In totaal moet je 2 uur lopen tot dat je bij de Imbut bent. Een adembenemende wandeling door de prachtige natuur. Het leuk aan deze wandeling is dat het pad, dat aan de zuidkant van de Verdon ligt, verschilt in hoogte niveau. Je loopt op rivier niveau waar je een frisse plens water door je gezicht kan gooien, en 10 minuten later loop je ongemerkt met het pad mee en sta je opeens 20 meter boven het water. Zo gaat dit door en wisselt het pad zich af van bospaden naar uitgekalfte rotspaden. Na die 2 uur ben je dus in de Imbut waar veel mensen een pauze nemen. Het water is hier zeer koud, maar leuk om even een duik in te nemen.
hier op images.google.nl kan je genoeg mooie plaatjes vinden over L'Imbut.

Imbut betekent letterlijk engte. Hier komt de rivier dus bij een rotsformatie en gaat hier ondergronds.
Vanuit hier heb je 2 keuzes. Nee, eigenlijk 3. De 3e is optioneel dus zal ik eerst vertellen. Achter de Imbut, als je over een meters hoge rotsformatie klimt, kom je bij De Baou Béni. Leuk extra'tje om er wat langer op uit te zijn.

De eigenlijke 2 opties die je hebt bij de Imbut zijn of het zelfde 2 uur durende pad terug te lopen, of de Vidal uitgang te pakken. De Vidal uitgang gaat in princiepe stijl omhoog. Je loopt dus vanuit de rivier omhoog naar de weg toe. Een zeer leuk, avontuurlijk pad. Maar LET OP, het is zwaar. Je loopt stijl omhoog, honderden meters, dus erg zwaar. Het is welliswaar goed te doen als je geen geoefende loper bent zoals ik (maar daar zometeen meer van in m'n eigen ervaring) maar verkijk je er niet op.
Toch wil ik het je wel aanraden. Het is zeer avontuurlijk, van uitgehakte stenen trappetjes, ga je naar boomstammen, ga je naar ladders en zelfs moet je 5 meter omhoog klimmen met als enige zekering een staaldraad.

Ik heb deze wandeling zelf 2 keer gelopen. De eerste keer met een groep van 7 mensen, verschillend van 16 tot 50 jaar. Het is een geweldige ervaring, maar de Vidal uitgang is erg zwaar. Ik liep hem in 20 minuten flink doorstappen uit (ieder liep z'n eigen tempo) maar moest boven ruim 3 kwartier wachten tot de laatste mensen er waren. Een goede tip: wij waren die dag met 2 auto's, hierbij hebben we op de heenweg de 1e auto bij de vidal uitgang gezet, alles in 1 auto gepropt en doorgereden naar het begin. TOen we uit de Vidal uitgang kwamen hebben we dus die 1e auto gepakt, en geloof me, je bent blij als je mag zitten Dus als je de mogelijkheid ziet, zeker doen.
De 2e keer dat ik de wandeling liep was met 3 man, voor vakantie begrippen vroeg gaan lopen (9 uur) waardoor we een koel deel van de dag te pakken hadden. Met z'n 3e stevig doorgelopen en aan het einde ook weer die Vidal uitgang gepakt. Hierbij hadden we maar 1 auto en moesten we dus nog terug lopen naar het begin, 3,3 kilometer over de gewone asvaltweg. Goed te doen hoor, alleen je loopt dan een tandje langzamer

Na het lopen van de Vidal uitgang is het een ware voldoening als je dan terug kijkt tegen wat je op gelopen hebt je voelt je goed daarna, en een mooie ervaring rijker!


Op deze foto loop je met de vidal uitgang tegen de linker rotswand op. Tot aan de bergweg, die ongeveer op de zelfde hoogte zit zoals je kan zien aan de Noordoever aan de rechtkant.

Voor meer informatie of foto's... roep maar. Ben 7 maal in het gebied geweest, en weet dus wel het één en ander.
Veel plezier met je vakantie en zal kijken of ik nog een keer een aantrekkelijke foto kan posten
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_45499250
Is dit ook Frankrijk??? Heel wat anders dan het vlakke Marne La Vallee, met ale huisjes die opelkaar lijken (zoiets als het-kan-in-Almere)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  Moderator vrijdag 19 januari 2007 @ 13:33:42 #117
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45505107
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:32 schreef Eastwood het volgende:
<geweldig verslag met goede tips>
Ik had je eerdere posts en schitterende foto's al gezien. Die waren al reden voor me om nu toch maar eens te gaan kijken daar in de buurt.

Mijn reisgenoot en ik zijn niet van die doorgewinterde wandelaarstypes, maar af en toe de benen een uurtje strekken met een aardige wandeling behoort zeker tot de mogelijkheden.

We zijn van plan tegen eind april te gaan en dat is ook eigenlijk het enige dat echt zeker is. De kans bestaat ook dat we doorrijden naar Nice en daar de boot naar Corsica pakken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 3 juni 2007 @ 19:17:14 #118
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_50067999
tvp en gelijk ff melden dat ik over 3 weken richting Zuid Frankrijk rijd om 14 dagen vakantie te vieren
lekker ontspannen of actief de omgeving ontdekken...
life is good... enjoy it!
pi_50074311
tvp ik ga deze zomer ook met tentje auto en vriendje naar Frankrijk
Het wordt of Annecy en t zuiden OF de Vendee en de Loirestreek

iemand nog tips?
  maandag 4 juni 2007 @ 01:03:39 #120
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_50078745
quote:
Op zondag 3 juni 2007 22:40 schreef hannekethemaster het volgende:
tvp ik ga deze zomer ook met tentje auto en vriendje naar Frankrijk
Het wordt of Annecy en t zuiden OF de Vendee en de Loirestreek

iemand nog tips?
mijn tip:
vertrek snachts richting zuiden! lekker ontspannen en bijna niemand op de weg

net ff gekeken waar Annecy ligt (handig met google earth ) Ziet er leuk uit hannekethemaster
wanneer ga je vertrekken?

ik zit veel zuidelijker in de Languedoc Roussillon.. ga de rit in een nachtje en ochtend rijden, moet te doen zijn.
zaterdag de 23e vertrek ik
life is good... enjoy it!
  maandag 4 juni 2007 @ 01:08:51 #121
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_50078878
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:03 schreef Ziggahmastah het volgende:

[..]

mijn tip:
vertrek snachts richting zuiden! lekker ontspannen en bijna niemand op de weg



ik zit veel zuidelijker in de Languedoc Roussillon..
inderdaad !

en btw; in deze regio; breng gerust een aantal kratten wijn mee, die je in Belgie mag droppen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:12:32 #122
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_50098585
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:08 schreef misteriks het volgende:

[..]

inderdaad !

en btw; in deze regio; breng gerust een aantal kratten wijn mee, die je in Belgie mag droppen
hahaha!! C est pas de probleme ( maar dan met leestekens )
life is good... enjoy it!
pi_50103532
Ik vind de Bourgogne heerlijk authentiek vooral als doorreis bestemming. Lekker langs de wijnplantages rijden, drankje in een dorpje doen, kerk bezoeken, Bonn zien (s'avonds leuke bands op pleintje) gewoon simpel genieten van de omgeving.
  maandag 4 juni 2007 @ 22:43:41 #124
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50109998
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:03 schreef Ziggahmastah het volgende:

[..]

mijn tip:
vertrek snachts richting zuiden! lekker ontspannen en bijna niemand op de weg

net ff gekeken waar Annecy ligt (handig met google earth ) Ziet er leuk uit hannekethemaster
wanneer ga je vertrekken?

ik zit veel zuidelijker in de Languedoc Roussillon.. ga de rit in een nachtje en ochtend rijden, moet te doen zijn.
zaterdag de 23e vertrek ik
ik rij regelmatig (1 keer per jaar ) naar de Languedoc, en dat is prima te doen in 12 uur, zeker de A75 is erg rustig 's nachts.

Waar in de Languedoc ga je precies naartoe?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 4 juni 2007 @ 23:10:34 #125
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_50111169
quote:
Op maandag 4 juni 2007 22:43 schreef Againzender het volgende:

[..]

ik rij regelmatig (1 keer per jaar ) naar de Languedoc, en dat is prima te doen in 12 uur, zeker de A75 is erg rustig 's nachts.

Waar in de Languedoc ga je precies naartoe?
Cornillon een gehucht tussen Goudargues en Bagnols sur Ceze. Op een camping in een chalet

volgens mijn tomtom en routenet rijd ik over de E25 (A2), E21 (A31), E15 (A6), en een klein stukje A7 voorbij Lyon totaan de afslag Bollene..
.
life is good... enjoy it!
  maandag 4 juni 2007 @ 23:20:36 #126
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50111597
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:10 schreef Ziggahmastah het volgende:

[..]

Cornillon een gehucht tussen Goudargues en Bagnols sur Ceze. Op een camping in een chalet

volgens mijn tomtom en routenet rijd ik over de E25 (A2), E21 (A31), E15 (A6), en een klein stukje A7 voorbij Lyon totaan de afslag Bollene..
.
dat ligt vlak bij de A7, dus dat lijkt mij inderdaad een logische route
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_50125631
Ik ben komende zomer in cap agde te vinden met het vriendinnetje Wellicht wil ik daar een auto gaan huren zodat we nog wat leuke bezichtigheden hebben, dus heeft iemand aanraders waar we zeker heen moeten?


Edit:
Zonet even gekeken voor marseille, maar maximale afstand is toch zo'n 200 km

[ Bericht 14% gewijzigd door Realzm op 05-06-2007 13:44:30 ]
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_50136931
wat is een leuk plaatsje om te camperen aan de kust van zuid frankrijk? moet niet zo'n dure plek zijn als st tropez bijv, maar liever wat rustiger en n mooie omgeving om nog wat te kunnen bekijken.
Too much is never enough!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:43:37 #129
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_50145735
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 19:25 schreef The6thgate het volgende:
wat is een leuk plaatsje om te camperen aan de kust van zuid frankrijk? moet niet zo'n dure plek zijn als st tropez bijv, maar liever wat rustiger en n mooie omgeving om nog wat te kunnen bekijken.
wat je kan doen is hier op de kaart zoeken naar campings langs de kust
life is good... enjoy it!
pi_50177381
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:39 schreef Realzm het volgende:
Ik ben komende zomer in cap agde te vinden met het vriendinnetje Wellicht wil ik daar een auto gaan huren zodat we nog wat leuke bezichtigheden hebben, dus heeft iemand aanraders waar we zeker heen moeten?


Edit:
Zonet even gekeken voor marseille, maar maximale afstand is toch zo'n 200 km
Zeker in Sete langsgaan (naburig vissersdopje, zo'n 30 minuten van c'ap d'agde) leuk en nog steeds authentiek.
pi_50631844
wij willen graag in de buurt van Annecy lekker kunnen kanoën over een leuk stuk rivier, iemand tips voor een company daar?

Verder welke camping in de buurt van Annecy is aan te bevelen en moet je reserveren?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:34:53 #132
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_50632392
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Zeker in Sete langsgaan (naburig vissersdopje, zo'n 30 minuten van c'ap d'agde) leuk en nog steeds authentiek.
Sete is leuk idd, in de haven kan je als je eventjes zoekt ook lekkere vissoep eten

Beziers kan je ook wel bezoeken. Op zondagochtend vaak boodschappen gedaan in de Halle. Best leuk daar, en er is prima eten te krijgen

Als je toch bij Beziers bent, kijk ook even bij de negen sluisjes bij Fonséranes in het Canal de Midi, toch een stukje werelderfgoed
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:44:44 #133
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_50651675
Ik ga met 3 anderen naar een camping in de buurt van Cahors, aan de Lot Lekker kanoen, rotsdorpjes en grotten bekijken

Het probleem is alleen dat we op zwarte zaterdag (28 juli) 's middags moeten inchecken...
Beroerder kan niet, maarja het kon helaas niet anders.

We zijn nu van plan om die vrijdag ervoor al te gaan rijden, en dan net voorbij Parijs een hotelletje of herberg pakken voor de nacht. De volgende morgen gaan we vervolgens door naar de camping. We zijn dan iig Parijs al voorbij. Is dit een goed plan, maken we ons druk om niks? Zou er dan nog plaats zijn in de hotels in de buurt van de snelweg? Kan me voorstellen dat meerdere vakantiegangers op dit idee komen...

Het is ook een optie vrijdagavond weg te gaan, en 's nachts te rijden, dit heeft alleen niet onze voorkeur.
Tranendal
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:31:25 #134
113593 kodro
i love tomatos
pi_50653453
Wij zijn vorig jaar in Belaye geweest (20 km van Cahors)

leuke omgeving nog niet erg touristisch

Cahors


Bonaguil


Puy L 'Évêque


Uitzich Belaye


Rocamadour




Dit jaar gaan we naar Le Bourg-dÓisans aan de voet van de Alpe de huez.

Ik ga de 9e etappe van de tour bekijken op de flanken van de Calibier, weten jullie nog leuke bezienswaardigheden in die omgeving?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:21:03 #135
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_50849599
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:31 schreef kodro het volgende:
Wij zijn vorig jaar in Belaye geweest (20 km van Cahors)

leuke omgeving nog niet erg touristisch

Cahors
[afbeelding]

Bonaguil
[afbeelding]

Puy L 'Évêque
[afbeelding]

Uitzich Belaye
[afbeelding]

Rocamadour

[afbeelding]


Dit jaar gaan we naar Le Bourg-dÓisans aan de voet van de Alpe de huez.

Ik ga de 9e etappe van de tour bekijken op de flanken van de Calibier, weten jullie nog leuke bezienswaardigheden in die omgeving?
Mooie foto's, we zijn ook zeker van plan om naar Rocamadour te gaan. Cahors staat uiteraard ook op de planning.

Dit topic loopt niet echt storm trouwens, is Frankrijk niet echt populair onder de Fok!kers?
Tranendal
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:51:23 #136
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_50850419
Nog twee weken, en dan zit ik weer in Ste Maxime!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:58:21 #137
130803 Gripper
Get a grip
pi_50852684
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:21 schreef Daiha het volgende:
Dit topic loopt niet echt storm trouwens, is Frankrijk niet echt populair onder de Fok!kers?
Bij mij in ieder geval wel. En ook zonder het gezeik van "mooi land, maar er zouden geen fransen moeten wonen". De inwoners van een land horen er ook bij.

Lekker naar de alpen deze zomer overigens.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:25:17 #138
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_50853527
Hier staat Noord-Frankrijk een keer op 't programma: Champagne-Ardennes en Vogezen. Chambre et table'dhotes, dus bij de fransen thuis!
pi_50855168
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:44 schreef Daiha het volgende:
Ik ga met 3 anderen naar een camping in de buurt van Cahors, aan de Lot Lekker kanoen, rotsdorpjes en grotten bekijken

Het probleem is alleen dat we op zwarte zaterdag (28 juli) 's middags moeten inchecken...
Beroerder kan niet, maarja het kon helaas niet anders.

We zijn nu van plan om die vrijdag ervoor al te gaan rijden, en dan net voorbij Parijs een hotelletje of herberg pakken voor de nacht. De volgende morgen gaan we vervolgens door naar de camping. We zijn dan iig Parijs al voorbij. Is dit een goed plan, maken we ons druk om niks? Zou er dan nog plaats zijn in de hotels in de buurt van de snelweg? Kan me voorstellen dat meerdere vakantiegangers op dit idee komen...
Het is ook een optie vrijdagavond weg te gaan, en 's nachts te rijden, dit heeft alleen niet onze voorkeur.
Vorig jaar hebben we een tussenstop gemaakt na op vrijdag vertrokken te zijn (richting dordogne). Tussen Parijs en Orleans iets buiten de A10 gelogeerd in een mooie Gite . Gereserveerd via e-mail, dit is de link:
http://monsite.wanadoo.fr/bnb28/index.jhtml
Zaterdag veel in de file gestaan -vooral tot Orleans- maar toch voor de avond in Les Eyzies aangekomen, dus al met al een goede beslissing.
"That rug really tied the room together".
  maandag 2 juli 2007 @ 09:34:03 #140
113593 kodro
i love tomatos
pi_51049993
Wij zijn vorig jaar een dag na zwarte zaterdag vertrokken, om een uur of 7 weggereden uit Arnhem, vervolgens zonder problemen langs parijs gereden en om een uur of vier waren we terhoogte van Chateauroux, daar hebben we overnacht op een camping en de volgende dag zijn we doorgereden naar Belaye (Cahors). De tweede dag viel echt zwaar tegen dus dit jaar vertrekken we om een uur of 4 en rijden we in een klap door.

Doelstellingen: een uur of 10:00 bij Basel, 13:00 Geneve en 16:00 uur bij Boug d'Oisans.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:10:30 #141
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:54:44 #142
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51181694
ben sinds gisteravond weer thuis van 12 dagen camping les libellules in het departement Gard.
iets meer dan 1100 km vanaf Utrecht. Leuke tijd gehad, veel gezien...gorges d' ardeche, avignon, orange, de kust druipsteengrotten... etc etc ....
In totaal 3548 km heen en terug en het golfje uit 93 heeft zicht uitstekend gedragen
De gendarmes stonden voornamelijk te laseren langs de snelweg, flitskasten niet zo heel erg veel gezien.
Tijdens de nachtelijke heenreis was de tunnel in Lyon afgesloten dus midden in de nacht om kwart voor vier de periferique van Lyon op, vertrouwend op de navigatie wat uitstekend is verlopen. Na lyon in de auto een paar uur geslapen wat ook erg goed ging..Kussentje met een dekentje en je slaapt prima.

Bij terugkomst voor de grenzen is het erg druk dus stonden we in de file.... busjes en verdacht uitziende personen in voertuigen werden door de luxemburgse en belgische gendarmes aan de kant gehaald om nader te inspecteren... vonden wij erg onvriendelijk... waar is dat een europa gebleven??
maarja t zal wel door de verijdelde aanslagen in Londen komen.

Onderweg nog ff getankt in Luxenburg a 1,16 per liter!!!! EURO 95
en nog 2 sloffies peuken
anyway, frankrijk is een geweldig mooi land om te ontdekken.... alleen zo jammer dat je er zo ver voor moet rijden.. al hoort dat wel erbij
life is good... enjoy it!
  donderdag 5 juli 2007 @ 23:59:52 #143
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_51186514
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:54 schreef Ziggahmastah het volgende:
ben sinds gisteravond weer thuis van 12 dagen camping les libellules in het departement Gard.
iets meer dan 1100 km vanaf Utrecht. Leuke tijd gehad, veel gezien...gorges d' ardeche, avignon, orange, de kust druipsteengrotten... etc etc ....
In totaal 3548 km heen en terug en het golfje uit 93 heeft zicht uitstekend gedragen
De gendarmes stonden voornamelijk te laseren langs de snelweg, flitskasten niet zo heel erg veel gezien.
Tijdens de nachtelijke heenreis was de tunnel in Lyon afgesloten dus midden in de nacht om kwart voor vier de periferique van Lyon op, vertrouwend op de navigatie wat uitstekend is verlopen. Na lyon in de auto een paar uur geslapen wat ook erg goed ging..Kussentje met een dekentje en je slaapt prima.

Bij terugkomst voor de grenzen is het erg druk dus stonden we in de file.... busjes en verdacht uitziende personen in voertuigen werden door de luxemburgse en belgische gendarmes aan de kant gehaald om nader te inspecteren... vonden wij erg onvriendelijk... waar is dat een europa gebleven??
maarja t zal wel door de verijdelde aanslagen in Londen komen.

Onderweg nog ff getankt in Luxenburg a 1,16 per liter!!!! EURO 95
en nog 2 sloffies peuken
anyway, frankrijk is een geweldig mooi land om te ontdekken.... alleen zo jammer dat je er zo ver voor moet rijden.. al hoort dat wel erbij
1,16 de liter, moet niet gekker worden
In 2004 reden wij nietsvermoedend vanaf Perpignan de Pyreneeen in. Wij wilden wel eventjes een stukje door die bergen rijden, via Spanje. Affijn, 120km voor de grens bleek de laatste pomp te zijn, maar toen hoefden we nog niet te tanken. bergafwaarts eindelijk, toen het lampje van de AX al heel lang op rood stond, eindelijk een pomp gevonden. Toen was wel duidelijk waarom aan de Franse kant zo weinig pompen waren: 79ct de liter voor euro 95
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_51204540
Is er ergens een website waar je kunt zien waar je nederlandse FM stations kunt ontvangen in frankrijk? Of weet iemand een frequentie in de Cote Azur
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:38:10 #145
130803 Gripper
Get a grip
pi_51205373
kan niet. je bent op vakantie, luister gewoon de plaatselijke zenders, neem je eigen muziek mee, of luister met een wereldontvanger naar de altijd bruisende wereldomroep
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_51206242
hmm helaas gaat mijn vakantie naar frankrijk door omstandigheden niet door
volgend jaar beter, want t is een heerlijk vakantieland!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:07:09 #147
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51206368
Mijn uitzicht vanaf morgenvroeg

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 8 juli 2007 @ 11:37:45 #148
128716 Serendips
pata pata
pi_51255625
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:31 schreef kodro het volgende:
Wij zijn vorig jaar in Belaye geweest (20 km van Cahors)

leuke omgeving nog niet erg touristisch

Cahors
[afbeelding]

Bonaguil
[afbeelding]

Puy L 'Évêque
[afbeelding]

Uitzich Belaye
[afbeelding]

Rocamadour

[afbeelding]
Erg mooie en rustige omgeving, niet helemaal lamgelegd door het massatoerisme. Familie van me heeft twee vakantiehuizen op 15 km. van Rocamadour in een leuk dorpje;



Het lokale dialect/accent is trouwens erg leuk daar; ze hebben het over 'paing' (pain) en 'chieng' (chien). Misschien dat ik er weer eens een bezoekje ga brengen aan het einde van de zomer als de huizen niet geboekt zijn.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 23:43:49 #149
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_52244044
bonsoir !

comment vos vacances ont- ete ?

Nous le avons eu delicieusement !
Nous avons reside dans le Languedoc Roussillon. Pour etre dans la bourgade ville Goudargues precis la riviere le ceze.
Ma femme et moi avons ete vers les villes qu'avignon et Orange. Nous avons egalement encore canoed.
a ete delicieusement autour des 30 degres.. 2 la fois pluie eu mais a fait tellement chaude

une bonne nuit
life is good... enjoy it!
pi_52244510
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 23:43 schreef Ziggahmastah het volgende:
bonsoir !

comment vos vacances ont- ete ?

Nous le avons eu delicieusement !
Nous avons reside dans le Languedoc Roussillon. Pour etre dans la bourgade ville Goudargues precis la riviere le ceze.
Ma femme et moi avons ete vers les villes qu'avignon et Orange. Nous avons egalement encore canoed.
a ete delicieusement autour des 30 degres.. 2 la fois pluie eu mais a fait tellement chaude

une bonne nuit
Meesterlijk!

Bedankt voor je verslagje; ik heb er echt van genoten.
Erg leuk dat je de moeite hebt genomen om het in het Frans te doen.


Encore! Encore!
 FR
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:25:34 #151
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_52245116
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:02 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]


Encore! Encore!


nous pensons encore au sujet visiter un week-end Paris . France a plu notre veritable bien. La prochaine annee nous allons camper avec la tente. Nous irons alors tirer autour entre Nice (provence) et les cevennen. Si nous sommes peut-etre encore assis veritablement meridional au pyreneeen apporter une visite a Barcelone.
life is good... enjoy it!
pi_52245421
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:25 schreef Ziggahmastah het volgende:


nous pensons encore au sujet visiter un week-end Paris . France a plu notre veritable bien. La prochaine annee nous allons camper avec la tente. Nous irons alors tirer autour entre Nice (provence) et les cevennen. Si nous sommes peut-etre encore assis veritablement meridional au pyreneeen apporter une visite a Barcelone.
Da's nou echt heel attent! Thanks!!
Je maakt er zo'n smakelijk verhaal van, dat het écht genieten is!

Wel leuk dat Frankrijk je zo bevallen is; c'était la toute première fois que vous êtes partis en vacances là-bas?

Een weekendje Parijs is indd zeker de moeite waard; 't is niet ver van Nederland, en er zijn regelmatig aanbiedingen met de Thalys.

Geniet lekker na van je vakantie, enne... bonne nuit à vous deux!
 FR
  woensdag 29 augustus 2007 @ 08:06:17 #153
113593 kodro
i love tomatos
pi_52772060
Doelstelling gehaald, hieronder nog wat foto's van de mooie franse alpen:



La Meie een hele mooie gletsjer



Briancon



een van de laatste etappe's van Vino



Chateau de Vizille Hier begon de Franse revoltie (een van de vele plaatsen )



Achter op Alpe d'huez ( lac Noir )



uitzicht op Mont Blanc vanaf de Calibier



afdaling van de Calibier (zuid zijde)

Het was weer genieten in Frankrijk, volgend jaar gaan we denk ik naar de Cote d'azur

[ Bericht 1% gewijzigd door kodro op 30-08-2007 07:58:18 ]
pi_52775963
Mooi daar he, bovenop de galibier is het net een maanlandschap... ik ga zaterdag, eerst een week klimmen rondom Chamonix:

aiguille du midi


en daarna via de galibier naar de Ecrins, ook daar nog een week. La Meije staat nog op mn verlanglijstje....
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:40:57 #155
113593 kodro
i love tomatos
pi_52777688
wat mij het meeste opviel op de galibier was de helblauwe lucht



pi_52782602
Zo blauw is lucht ja, maar meestal zien we dat niet omdat we door een dikke laag smog en verontreinigingen heen kijken op zeeniveau

Hoe hoger je komt, hoe blauwer de lucht is. Kijk maar naar de top van de mount everest
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52804359
Mooie foto's (sorry voor het inbreken...). Ik ben twee jaar geleden ook die kant op geweest (meeste plaatsen op de foto's toen ook gezien). Dit jaar naar Oostenrijk geweest, maar de kans dat ik volgend jaar naar Frankrijk terugga is toch wel erg groot. Geweldig land!
Was soll mir die Unsterblichkeit
Vor dem Sterben will ich leben
pi_52814722
Aiguiille du Midi...een hele steile kabelbaan brengt je in een kwartiertje vanuit Chamonix naar het hooggebergte....hele gave rit...wel prijzig.
Het uitzicht op het dal beneden is fenomenaal....alleen niet te snel lopen want de lucht is ijl!

Frankrijk
Come get some!
-
pi_52832053
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:54 schreef Maleficium het volgende:
Aiguiille du Midi...een hele steile kabelbaan brengt je in een kwartiertje vanuit Chamonix naar het hooggebergte....hele gave rit...wel prijzig.
Het uitzicht op het dal beneden is fenomenaal....alleen niet te snel lopen want de lucht is ijl!
Frankrijk
Ik neem altijd een enkeltje, dat scheelt alweer 8 euro op de 28

t is ook elke keer zo leuk om te zien dat mensen vanuit het dal vertrekken in korte broek en op slippertjes, en er dan boven achterkomen dat het daar -1 is en hard waait
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_57110266
Schopje voor dit centrale topic!

Was een beetje ondergesneeuwd.
 FR
  Moderator zondag 2 maart 2008 @ 19:38:16 #161
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57111056
Goeie schop. Nu heb ik tenminste plaatjes van waar het grote dobbelsteenavontuur me naar toe brengt.
Nou ja, in ieder geval van de Alpe d'Huez in de zomer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_57118990
Oh, in mijn zoektocht heb ik nog wat andere Frankrijktopic'jes zien ronddwalen;
'k zal morgen toch 's kijken of daar nog tussen zit voor je.
 FR
pi_57118994
Schitterende foto's overigens, van Kodro en Gripper, hierboven!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bora-Bora op 03-03-2008 13:43:07 (Geen foto van Gripper. :P) ]
 FR
  maandag 3 maart 2008 @ 10:52:54 #164
130803 Gripper
Get a grip
pi_57122139
quote:
Op maandag 3 maart 2008 02:43 schreef Bora-Bora het volgende:
Schitterende foto's overigens, van Kodro en Gripper, hierboven!
Nou, die foto van aiguille du midi heb ik niet eens zelf gemaakt maar m zo van internet geplukt hoor...
De berg waarvandaan de foto is gemaakt staat nog op mn to-do lijst, ik heb afgelopen zomer wel de cosmiques graat geklommen: vanaf het liftstation (onder de antenne) naar rechts afdalen over de sneeuwgraat, onderlangs de rotsen naar links lopen, en dan via de rotsgraat aan de linkerkant terugklimmen naar het kabelbaanstation. Was ook tof
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 6 maart 2008 @ 10:59:42 #165
113593 kodro
i love tomatos
pi_57192741
Dit jaar gaan we naar Cassagnabère, dit ligt een km of 80 ten zuiden van Toulouse en vlakbij de Spaanse Grens. Na de franse Alpen van vorig jaar gaan we nu de Pyreneeën verkennen.

Lourdes en Andorra staan in de planning, hebben jullie nog meer tips voor deze omgeving ?
  donderdag 6 maart 2008 @ 12:36:56 #166
130803 Gripper
Get a grip
pi_57194887
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:59 schreef kodro het volgende:
Dit jaar gaan we naar Cassagnabère, dit ligt een km of 80 ten zuiden van Toulouse en vlakbij de Spaanse Grens. Na de franse Alpen van vorig jaar gaan we nu de Pyreneeën verkennen.

Lourdes en Andorra staan in de planning, hebben jullie nog meer tips voor deze omgeving ?
Breche Roland, Cirque de gavarnie, en Valle d'ordessa.
Parc nacional aigues tortes (Spanje) is ook schitterend!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_57217815
Aangezien ik een uitnodging heb gehad om naar Bordeaux te komen denk ik eraan om er maar een vakantie van te maken in de zomervakantie.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze stad? Zou het leuk zijn voor een kind van 6?

En wat valt er te beleven en te zien?
Mijn dank is groot.
pi_57218518
Bordeaux is op zich wel een leuke stad, er is zelfs eens aandacht aan besteed in een reisprogramma, ik weet alleen niet meer welk programma dat was. Maar voor een kind van 6 zijn steden natuurlijk nooit zo leuk. Maar in de omgeving van Bordeaux zijn wel leuke dagtrips te doen. Onder Bordeaux liggen een aantal geweldige meren, de zee is gaaf, Dune de Pilat is niet ver weg, dus genoeg te doen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 maart 2008 @ 15:57:32 #169
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57244593
Wij gaan rondtrekken in frankrijk, sjoerdjuhhh ik en nog wat matties
Tevens naar Lacanau ocean
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_58317768
Eastwood, ik ben overtuigd. Als mijn vakantieplan doorgaat, ga ik zeker naar St. Croix. Maar, waar ligt het en wat is de dichtsbijzijnde (middel)grote stad? Ik ga Interrailen, een flink eind wandelen met backpack ben ik niet vies van (ook weer geen halve dag om van het station naar verblijfplaats te komen ). Maar dan moet ik met het openbaar vervoer wel enigszins in de buurt kunnen komen. De wandeling naar die watervallen ga ik zeker doen, ben echt gek op dat soort dingen. Ik denk er een dag of 2/3 te blijven en voor de rest van de reis moet ik hier nog even inspiratie opdoen . Nog tips voor goedkope hotels of campings? Kan eventueel wel een klein tentje meenemen.

Hiermee is natuur wel gecoverd, denk ik. Dan nog een stad, strand (liefst met surfers ) en cultuur. Cultuur kan op allerlei manieren ingevuld worden natuurlijk, daarvoor zat ik eigenlijk te denken aan Normandië. Een en ander moet goed te doen zijn met het OV dus. Iemand tips over Normandië, leuke badplaatsen en leuke steden waar je ook uit kunt gaan?

Ik heb trouwens geen zin om van tevoren hostels of campings te boeken, is dat wel te doen in mei of september?
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:47:36 #171
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_59673805
@ vorige post (en ietwat laat):
De bereikbaarheid van de Gorges du Verdon / het Lac St. Croix met het openbaar vervoer is volgens mij nog wel een heikel puntje, je kunt het meer en de kloof niet rechtstreeks met de trein bereiken in ieder geval. Ik ben er jaren naartoe gegaan, dit jaar weer een weekje (voordat ik naar Toulouse ga) maar ik kwam er altijd met de auto. Ik vond net dit kaartje van de SNCF van het treinnetwerk in Frankrijk:



Je kunt dus naar Digne (maar zo te zien niet zonder een paar keer overstappen), Manosque, of Les Arcs-Draguignan. Vanaf daar zul je dan met een bus verder moeten, en ik weet niet hoe en hoe vaak die rijden, en of je daar uberhaupt gebruik van wil maken.

Ik heb ook nog een vraagje over iets anders:

Heeft er iemand tips voor één of tweedaagse wandeltochten in de oostelijke pyreneeën (tussen omgeving Toulouse en de Middellandse Zee)? En voor campings aldaar?? In hoeverre wordt wildkamperen getolereerd? Is het makkelijk om je ter plekke bij een groep aan te sluiten voor een meerdaagse wandeling of moet je lang vantevoren boeken?

Ik las hierboven al een aantal suggesties, maar ben eigenlijk op zoek naar wat uitgebreidere praktische informatie, goede uitvalsbases etc.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_59675305
Thanks! Verder geen tips want ik ben nog nooit in Frankrijk geweest, met uitzondering van 2 keer weekend Parijs .
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:05:46 #173
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_59684831
Lac de St.Croix is wel koningen om te chillen, meerdere jaren in Aups op de camping gezeten om daar wat te gaan zwemmen.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_59689044
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:32 schreef MLI het volgende:
Eastwood, ik ben overtuigd. Als mijn vakantieplan doorgaat, ga ik zeker naar St. Croix. Maar, waar ligt het en wat is de dichtsbijzijnde (middel)grote stad? Ik ga Interrailen, een flink eind wandelen met backpack ben ik niet vies van (ook weer geen halve dag om van het station naar verblijfplaats te komen ). Maar dan moet ik met het openbaar vervoer wel enigszins in de buurt kunnen komen. De wandeling naar die watervallen ga ik zeker doen, ben echt gek op dat soort dingen. Ik denk er een dag of 2/3 te blijven en voor de rest van de reis moet ik hier nog even inspiratie opdoen . Nog tips voor goedkope hotels of campings? Kan eventueel wel een klein tentje meenemen.

Hiermee is natuur wel gecoverd, denk ik. Dan nog een stad, strand (liefst met surfers ) en cultuur. Cultuur kan op allerlei manieren ingevuld worden natuurlijk, daarvoor zat ik eigenlijk te denken aan Normandië. Een en ander moet goed te doen zijn met het OV dus. Iemand tips over Normandië, leuke badplaatsen en leuke steden waar je ook uit kunt gaan?

Ik heb trouwens geen zin om van tevoren hostels of campings te boeken, is dat wel te doen in mei of september?
leuk dat je er een kijkje gaat nemen, het zal je zeker bevallen. Over openbaar vervoer weet ik weinig, ik ben altijd met de auto gegaan. Maar dat is een aantal post hierboven een mooi voorbeeld van gegeven door Laurabeest. Wat ik altijd deed is richting Orange rijden, en bij Aix-en-Provence de snelweg af, noordwaards richting St. Croix. Om te lopen, is dat een prachtig stuk. Je zal er dan wel 2 dagen over doen, maar ok. Goedkope en kwalitatief goede camping is de municipal bij Les Salles sur Verdon. Alle campings rond lac de st. croix zijn redelijk duur (al hoewel het wel allemaal 3 sterren campings zijn). Maar de stadscamping dus niet. Ligt even ten noorden van Les Salles, 5 minuutjes lopen riching het dorpje, 200 meter vanaf het strand. Over surfers hoef je je geen zorgen te maken. Bij de stranden van Les Salles, st. croix en Bouduen zijn genoeg surfers en watersporters te zien. Doordat er geen stroming staat en er in de namiddag een mistral-windje opsteekt is het ideaal voor de watersport!
Leuk stadje is Riez! Ga er naar toe als er markt is, zeer gezellig, typisch frans. Veel te doen, genoeg hotelletjes.. eigenlijk een must see, evenals het meer zelf, de gorge du verdon en de waterval
Ben je vroeg in het seizoen, ga dan even de hoogvlakte op, dan heb je er nog prachtige lavendel velden staan!

Al met al, je gaat een heerlijke vakantie tegemoet!
Veel plezier.. en voor extra informatie hoor ik het wel
"Dude.. they can't get any better than that"
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:23:47 #175
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_59692817
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:04 schreef Eastwood het volgende:

[..]

Goedkope en kwalitatief goede camping is de municipal bij Les Salles sur Verdon.

Check, daar zat ik dus altijd! De waterval heet trouwens Silans le Cascade. Het grappige is dat ik het altijd heel stom vond dat mijn ouders altijd maar naar dezelfde plek op vakantie gingen, maar nu ik zelf reis kom ik er steeds meer achter dat het toch wel een van de mooiste plekjes is die er bestaan zo relatief dichtbij....

In het hoogseizoen zul je af en toe eens een dagje moeten wachten op een plaats, maar in september moet het goed te doen zijn..... En surfers zijn er inderdaad genoeg, als de wind goed staat. Maar misschien bedoelde 'ie meer golfsurfen??

Ben je echt de hele weg naar het meer vanaf daar GELOPEN?? respect dan.....
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  vrijdag 27 juni 2008 @ 21:35:34 #176
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_59740809
Misschien is hij al weg, maar toch nog even een "OV"-tip om in de gorges du verdon te komen. In Nice kun je een petit-train nemen die dwars door de Var/Haute-Provence gaat (supermooie route!!) en stopt in Digne-les-Bains.

Zelf ga ik de westkant van de Provence onveilig maken in een eend (2CV)! Maandag met de TGV erheen en vanaf Aix-en-Provence met de eend van de ene chambre d'hote naar de ander. Zin in!!
pi_59777634
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:23 schreef Laurabeest het volgende:

[..]


Ben je echt de hele weg naar het meer vanaf daar GELOPEN?? respect dan.....
Nee, ik bel elk jaar met de auto gereden. Maar ik bedoelde: mocht je het stuk van Aix-En-Provence gaan lopen, zal je ongeveer naar schattingen 1,5 tot 2 dagen over doen. Wel veel wandelingen gemaakt.. maar dat stuk niet hoor
"Dude.. they can't get any better than that"
  maandag 30 juni 2008 @ 13:42:07 #178
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_59792946
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 21:35 schreef Quoi het volgende:
Misschien is hij al weg, maar toch nog even een "OV"-tip om in de gorges du verdon te komen. In Nice kun je een petit-train nemen die dwars door de Var/Haute-Provence gaat (supermooie route!!) en stopt in Digne-les-Bains.

Zelf ga ik de westkant van de Provence onveilig maken in een eend (2CV)! Maandag met de TGV erheen en vanaf Aix-en-Provence met de eend van de ene chambre d'hote naar de ander. Zin in!!
Sjonge, heb jij een abo op toffe dingen ofzo ?
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  zondag 13 juli 2008 @ 13:49:54 #179
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_60074300
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:42 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Sjonge, heb jij een abo op toffe dingen ofzo ?
Ben net terug en het is echt super geweest!!
Kan iedereen deze manier van reizen aanraden.
pi_60082770
Ik ga interrailen, en wil niet al te veel tijd doorbrengen in parijs want wil grootste deel van de tijd in Spanje besteden, máár aangezien frankrijk er tussen ligt zal ik er toch doorheen moeten Ik ga sowieso Parijs aan doen, even de tour zien finishen zondag de 27e, maar daarna wil ik richting Spanje.

Zit te denken om gewoon hoge snelheidstrein naar Marseille te pakken, maar als iemand me kan vertellen over wonderbaarlijke treinroutes in frankrijk waar ik dingen zal zien die ik nooit zal vergeten etc etc dan wil ik wel iets omreizen Niet teveel though, wil toch maximaal binnen een dag of 4 a 5 in Barcelona zitten na Parijs.

Dus, tips? graag!

Ohja op de terugweg ga ik meer langs de westkant, via bordeaux, dus als voor die route nog tips zijn....

[ Bericht 6% gewijzigd door Hertog_Martin op 13-07-2008 21:14:37 ]
pi_60114213
Over een paar weken gaan we met vrienden naar een camping bij Besancon. Ik las op de vorige pagina dat Lac d' Annesy de moeite is, maar zijn er nog meer mooie activitetien te beleven? Kun je ergens kanoën of kajakken in de buurt? En zijn er nog mooie natuurplekken die we absoluut niet mogen missern?
Frusticus.
pi_60116348
Nog een vakantievraag, eind van de week op vakantie naar z-frankrijk. We zitten vlakbij de Spaanse grens, zijn daar in de omgeving nog dingen die de moeite waard zijn om te bekijken? Zowel in Frankrijk als Spanje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:27:06 #183
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_60119063
Toulouse - Airbusfabriek?
Carcassone stad?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_60162916
Kun je dit jaar bij de Franse tolwegen nog zonder pincode je creditcard gebruiken? Iemand daar ervaring mee?
"That rug really tied the room together".
pi_60219933
Willen ergens op de westkust van Frankrijk op het strand gaan liggen en zwemmen in de zee. Iemand tips ?
Liefst niet al te ver b.v ergens in Bretagne...?
pi_60257531
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:14 schreef Art_Core het volgende:
Kun je dit jaar bij de Franse tolwegen nog zonder pincode je creditcard gebruiken? Iemand daar ervaring mee?
Tolwegen is zonder pincode, ivm doorloopsnelheid. Ga dan ook voorsorteren bij Cards, dan heb je al die cashbetalers niet voor je.
Tanken en alle andere dingen eigenlijk met pincode.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:23:36 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_60283629
Dit jaar ook weer eens naar Frankrijk geweest, maar kleine Ziggy bijna ieder jaar wel gekampeerd in la douce France. Ik ben op 14 juli jarig, dus dan is het bijna een must.

Mijn tips voor de kampeerders, opgedaan in de afgelopen twee weken:
- er is een geweldige camping, net ten zuiden van Magnac-Laval, een kilometer of 50 boven Limoges. Zo'm camping met hoog gras aan een meertje waar je je tent neerzet en twee dagen later nog eens inschrijft. Bijzonder is wel dat ze een absoluut toprestaurant op de camping hebben, het zou me niet verbazen als ze een Michelinster hadden. Echt geweldig gegeten.
- Beaugency, aan de Loire, ten westen van Orleans, heeft een mooie Municipal die belachelijk weinig kost. Ruime plekken en als je mazzel hebt sta je tien meter van de oever van de rivier.
- ten zuiden van Cholet, naast Saint Laurent, ligt camping La Gorge Rouge. In het hoogseizoen was de halve camping leeg, en geheel onterecht. Enorme plaatsen, prima sanitair en als je 's avonds eens rondloopt, vliegen de vleermuizen je om de oren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_60310659
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:28 schreef Drifter__ het volgende:
Willen ergens op de westkust van Frankrijk op het strand gaan liggen en zwemmen in de zee. Iemand tips ?
Liefst niet al te ver b.v ergens in Bretagne...?
Niemand tips voor een leuke stadje??
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:38:05 #189
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60315056
Een Frankrijk topic

Ik was dit jaar van plan om eens op vakantie te gaan. Na drie jaar achter elkaar geen zomervakantie gehad te hebben leek me dat wel weer eens tijd worden Alleen wist ik nog niet wat. Wilde eerst naar Parijs maar dat is in de zomer gewoon niet leuk (warm, druk, veel kleine winkeltjes dicht)
Toen kwam ik op het lumineuze idee om naar Normandië te gaan. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in die regio ivm de landingen etc. Al zoekend kwam ik op de site www.regionormandie.nl uit waar aardig wat info te vinden is. Wat ik van plan ben is er gewoon heen te rijden, daar een paar campings te vinden en dan een weekje, of langer, of korter gewoon wat door de streek te reizen.
Verblijf stel ik geen hoge eisen aan, als ik er maar kan slapen, naar de wc kan, douchen en eventueel eten. Simpele camping volstaat. Alleen als ik op campings zoek zie ik alleen maar van die superdeluxe zooi en dat wil ik niet omdat die te duur zijn met te veel mensen en vaak ook gebaseerd zijn op een minimaal aantal nachten. Ik wil gewoon ergens binnen kunnen komen, tentje opzetten en eventueel de volgende dag weer kunnen vertrekken. Of bij een B&B, dat vind ik ook best als het maar niet te duur is.

Nu heb ik in Caen wel een Etap/Accor/F1 hotel gevonden voor ¤32 per nacht. Van daaruit kan ik natuurlijk ook de regio verkennen. Echter, dan zit ik wel weer in de stad en dat hoeft van mij nou ook weer niet.
En ohja, ik heb gewoon een auto'tje en spreek redelijk frans, dus ik kan mezelf wel redden.

Het enige wat ik dus wil doen is ongedwongen door de streek zwerven, musea bekijken, en gewoon lekker van het land en de uitzichten genieten. Ik heb geen behoefte aan op het strand liggen (voor de kleur hoef ik het niet te doen ), uit te gaan/shoppen/pretpark (geen geld voor over) of actieve dingen (mountainbiken/raften/etc.) te gaan doen. Ook heb ik geen behoefte aan gezelsschap, ik wil dit graag alleen ondernemen Dat is lekker rustig namelijk.
Of de zon schijnt/warm is of dat het regent maakt me ook niet uit trouwens. Regen is ook prima.

Als mensen tips hebben mbt verblijf (zo goedkoop mogelijk, comfort is niet belangrijk) of bezienswaardigheden of ervaringen dan hoor ik dat graag
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60377256
Ik ga volgende week op de bonnefooi naar Frankrijk. Nu heb ik bij de ANWB een boekje gehaald met kleine B&B en hotelletjes. Nu heb ik nooit in van die B&B/chambre de hotes geslapen.
Hoe is dat en hoe dien je je daar te gedragen?
Daarnaast spreek ik geen Frans dus dat kan ook nog eens leuk worden.
pi_60377305
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik ga volgende week op de bonnefooi naar Frankrijk. Nu heb ik bij de ANWB een boekje gehaald met kleine B&B en hotelletjes. Nu heb ik nooit in van die B&B/chambre de hotes geslapen.
Hoe is dat en hoe dien je je daar te gedragen?
Daarnaast spreek ik geen Frans dus dat kan ook nog eens leuk worden.
Je mag alles afbreken, hoeft niets te betalen. Er staan wel wc's, maar die moet je eigenlijk niet gebruiken. De muren en vloer eromheen zijn daar eigenlijk voor bedoeld.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_60377509
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:04 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Je mag alles afbreken, hoeft niets te betalen. Er staan wel wc's, maar die moet je eigenlijk niet gebruiken. De muren en vloer eromheen zijn daar eigenlijk voor bedoeld.
Haha. zo bedoelde ik het niet. Maar is het het zelfde als in een hotel? Help je mee met dingen? hoe zit het met fooien? ect.
  zondag 27 juli 2008 @ 14:54:31 #193
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60378104
fotos van het Lac St Croi 22-06-2008


pi_60378457
quote:
Op zondag 27 juli 2008 14:02 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Ik ga volgende week op de bonnefooi naar Frankrijk. Nu heb ik bij de ANWB een boekje gehaald met kleine B&B en hotelletjes. Nu heb ik nooit in van die B&B/chambre de hotes geslapen.
Hoe is dat en hoe dien je je daar te gedragen?
Daarnaast spreek ik geen Frans dus dat kan ook nog eens leuk worden.
Ik zou niet weten of je in het hoogseizoen überhaupt nog wel aan een slaapplek kunt komen, als je op de bonnefooi gaat...

Misschien is het een goed idee om vantevoren toch een paar grote lijnen uit te zetten, voor je trip,
en daar dan vanuit NL alvast wat dingen te proberen te reserveren...

Elke nacht in de auto slapen zou best weleens bijzonder 'radbrakend' kunnen worden....
 FR
pi_60380569
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:18 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ik zou niet weten of je in het hoogseizoen überhaupt nog wel aan een slaapplek kunt komen, als je op de bonnefooi gaat...

Misschien is het een goed idee om vantevoren toch een paar grote lijnen uit te zetten, voor je trip,
en daar dan vanuit NL alvast wat dingen te proberen te reserveren...

Elke nacht in de auto slapen zou best weleens bijzonder 'radbrakend' kunnen worden....
We nemen iig voor noodgevallen een tentje mee. Op campings is er meestal nog wel een (trekkers)plekje.
pi_60383248


Overdag in Coullioure : keiharde training voor de Franse Commando's tussen de toeristen.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  maandag 28 juli 2008 @ 17:38:07 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_60400020
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:38 schreef Elegy het volgende:
Een Frankrijk topic

Verblijf stel ik geen hoge eisen aan, als ik er maar kan slapen, naar de wc kan, douchen en eventueel eten. Simpele camping volstaat. Alleen als ik op campings zoek zie ik alleen maar van die superdeluxe zooi en dat wil ik niet omdat die te duur zijn met te veel mensen en vaak ook gebaseerd zijn op een minimaal aantal nachten. Ik wil gewoon ergens binnen kunnen komen, tentje opzetten en eventueel de volgende dag weer kunnen vertrekken. Of bij een B&B, dat vind ik ook best als het maar niet te duur is.
De meeste zichzelf respecterende plaatsen hebben wel een gemeentecamping, de Camping Municipale. Dat zijn vaak eenvoudige campings die absoluut niet duur zijn. In sommige plaatsen sta je met 2 man, een tent en een auto voor slechts een tientje per nacht. Ze verschillen alleen nogal in kwaliteit, qua volk dat er komt, bodemsoort, ruimte van de plekken, etc. Sanitair is meestal goed in orde. Tip: eerst even de camping oplopen voor je je meldt bij de receptie, dan zie je meestal wel direct op wat voor camping je terecht komt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  maandag 28 juli 2008 @ 17:56:54 #198
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60400387
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:39 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Niemand tips voor een leuke stadje??
Ik ben wel eens in Dinard geweest (Bretagne) Oud badplaatsje volgens mij, ligt aan een soort inhammetje. Volgens mij kan je daar prima zwemmen, maar ik was er in het najaar, dus niet uitgetest
Maar het is misschien wel een saai plaatsje, misschien in de zomer dat dat minder is. Als je nog wat wilt zien van de omgeving: Saint Malo ligt om de hoek, en de Mont St-Michel is ook vlakbij. Al wil je de Mont St-Michel niet bezoeken in het hoogseizoen (gekkenhuis)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:09:42 #199
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60412651
quote:
Op maandag 28 juli 2008 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De meeste zichzelf respecterende plaatsen hebben wel een gemeentecamping, de Camping Municipale. Dat zijn vaak eenvoudige campings die absoluut niet duur zijn. In sommige plaatsen sta je met 2 man, een tent en een auto voor slechts een tientje per nacht. Ze verschillen alleen nogal in kwaliteit, qua volk dat er komt, bodemsoort, ruimte van de plekken, etc. Sanitair is meestal goed in orde. Tip: eerst even de camping oplopen voor je je meldt bij de receptie, dan zie je meestal wel direct op wat voor camping je terecht komt.
Ah okee, dat is een goede tip. De plekken waar ik heen wil (de belangrijkste landingsplaatsen) zullen vast wel zo'n camping hebben dan. Ik ga nog even verder zoeken, dankjewel
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 4 augustus 2008 @ 13:36:53 #200
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_60548418
Iemand nog tips voor Rennes en omgeving? Gaan binnenkort daar een weekje op vakantie
pi_60548780
Ik ben er 12x geweest ofzo en het is echt een schitterend land. Helaas dat er Fransen wonen.
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:09:28 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_60549202
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:50 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben er 12x geweest ofzo en het is echt een schitterend land. Helaas dat er Fransen wonen.
Abonnementje op chliche's?

Rennes, weleens geweest, mooie stad!
Tips? Ik ben zonder plan erheen gegaan. Het is een grote stad, dus genoeg te doen!
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:22:02 #203
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60549472
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:50 schreef avw1982 het volgende:
Ik ben er 12x geweest ofzo en het is echt een schitterend land. Helaas dat er Fransen wonen. hordes asociale Nederlanders komen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60552925
Bonjour!
Ik ga vrijdag richting Frankrijk, even muziektechnisch: Weten jullie een leuke franse radiozender? Eentje met hippe muziek en niet te veel chansons?

Dankje
I will take the sun in my mouth
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:15:45 #205
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60558056
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:54 schreef warrel het volgende:
Weten jullie een leuke franse radiozender? Eentje met hippe muziek en niet te veel chansons?

Dankje
in Zuid Frankrijk; Cherie FM
http://player.cheriefm.fr(...)_V4.html?id=cheriefm
pi_60566810
Wat is het meest romantisch/pittoresk stadje in Frankrijk (goed bereikbaar met vliegtuig)?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:27:09 #207
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60568335
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:54 schreef warrel het volgende:
Bonjour!
Ik ga vrijdag richting Frankrijk, even muziektechnisch: Weten jullie een leuke franse radiozender? Eentje met hippe muziek en niet te veel chansons?

Dankje
http://www.rtl2.fr/ daar luisterde ik vaak naar toen ik in Frankrijk zat. Het is een soort 3fm, met vooral pop/rock bandjes. Geen 538 maar wel hip, en hun ochtendprogramma is grappig
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 02:15 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Wat is het meest romantisch/pittoresk stadje in Frankrijk (goed bereikbaar met vliegtuig)?
Parijs natuurlijk, en dan bijvoorbeeld Pont Neuf en de trappen van de Sacre-Coeur in de avond.
Qua pittoresk zal je het meer landelijk moeten zoeken. Wat ook kan is ergens naartoe vliegen en dan een auto huren om wat rond te touren.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60573786
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 02:15 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Wat is het meest romantisch/pittoresk stadje in Frankrijk (goed bereikbaar met vliegtuig)?
Zonder twijfel Collioure. Te vliegen op Perpignan en dan 20 kilomter met auto.

http://www.collioure.com/gb/index-gb.htm
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:55:10 #209
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60574819
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:17 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Zonder twijfel Collioure. Te vliegen op Perpignan en dan 20 kilomter met auto.

http://www.collioure.com/gb/index-gb.htm
Zou ik inderdaad even langs gaan als je een beetje in de buurt bent
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_60745059
Ik ga eind september met de auto naar Barcelona. We hebben geen zin om in een keer te rijden, dus we overnachten in Frankrijk. Waarschijnlijk een stop van 1 of 2 dagen in Avignon.

Terugweg willen we ook 'rustig' aan doen. Eerste dag 800 ~ 1000 km.
Nu zit ik te twijfelen tussen:
- Route du soleil en dan overnachten in Dijon of Nancy, of
- Voor Montpellier linksaf en dan richting Millau en overnachten in Orléans.

Iemand aanbevelingen, tips, etc over de route/landschappen/steden/..... ?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_60745141
Ligt er een beetje aan waar je woont. Breda, Zeeland, Rotterdam, Westen is eigenlijk Parijs-Lille dus Millau.
Zuiden en Oosten is LLL (Lyon, Luxemburg, Luik).

Aanrader: overnachten in Beaune!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_60745489
Omgeving Rotterdam, maar eventueel een klein stukje 'omrijden' / alternatieve route nemen vind ik niet erg.
Ik zal een kijken naar Beaune
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:37:17 #213
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_60766532
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef OA het volgende:
Ik ga eind september met de auto naar Barcelona. We hebben geen zin om in een keer te rijden, dus we overnachten in Frankrijk. Waarschijnlijk een stop van 1 of 2 dagen in Avignon.

Terugweg willen we ook 'rustig' aan doen. Eerste dag 800 ~ 1000 km.
Nu zit ik te twijfelen tussen:
- Route du soleil en dan overnachten in Dijon of Nancy, of
- Voor Montpellier linksaf en dan richting Millau en overnachten in Orléans.

Iemand aanbevelingen, tips, etc over de route/landschappen/steden/..... ?
Toulouse om een nachtje door te brengen
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_60767232
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:37 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Toulouse om een nachtje door te brengen
Het is voor de terugweg en vanaf Toulouse is het nog meer dan 1100 km naar huis... vind ik wel erg veel als ik de volgende dag weer moet werken...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:13:17 #215
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_60767492
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 16:54 schreef warrel het volgende:
Bonjour!
Ik ga vrijdag richting Frankrijk, even muziektechnisch: Weten jullie een leuke franse radiozender? Eentje met hippe muziek en niet te veel chansons?

Dankje
Een van de meest hippe stations en in grote deel van frankrijk te bereiken is Radio NRJ, (voor de chansons moet je bij Radio Nostalgie zijn btw)
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:16:59 #216
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_60767591
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:03 schreef OA het volgende:

[..]

Het is voor de terugweg en vanaf Toulouse is het nog meer dan 1100 km naar huis... vind ik wel erg veel als ik de volgende dag weer moet werken...
Dacht dat je zei dat je de tijd wilde nemen... Maar je bedoelde dus gewoon 1x overnachten.
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:25:27 #217
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_60767802
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:51 schreef OA het volgende:
Ik ga eind september met de auto naar Barcelona. We hebben geen zin om in een keer te rijden, dus we overnachten in Frankrijk. Waarschijnlijk een stop van 1 of 2 dagen in Avignon.

Terugweg willen we ook 'rustig' aan doen. Eerste dag 800 ~ 1000 km.
Nu zit ik te twijfelen tussen:
- Route du soleil en dan overnachten in Dijon of Nancy, of
- Voor Montpellier linksaf en dan richting Millau en overnachten in Orléans.

Iemand aanbevelingen, tips, etc over de route/landschappen/steden/..... ?
Zoiezo is de brug van Millau een heel bijzonder object. Mijn ervaring is dat deze weg ook iets minder druk is dan de Route du Soleil zolang je maar rond het spitsuur uit de omgeving van Parijs en Antwerpen blijft.

Onderweg is Vichy een aardig plaatsje om langs te gaan/te overnachten.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_60770099
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:16 schreef Laurabeest het volgende:

[..]

Dacht dat je zei dat je de tijd wilde nemen... Maar je bedoelde dus gewoon 1x overnachten.
Ik wil ook de tijd nemen... op de heenweg .
Op de terugweg vind ik 1 x overnachten wel genoeg .
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_61176130
Avignon doen!
Come get some!
-
pi_61176833
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:16 schreef Maleficium het volgende:
Avignon doen!
Heb inmiddels geboekt voor 2 nachten!
Terugweg 1 nacht in Orléans geboekt.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_61193834
Eind september weer eens een lang weekend naar Normandië. Deze keer in hotel geboekt in de buurt van St. Mere Eglise. Is Cherbourg nog de moeite van een bezoek waard?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 12 januari 2009 @ 10:27:12 #222
113593 kodro
i love tomatos
pi_64941029
Net weer geboekt in Frankrijk, dit jaar gaan we vroeg eind april vertrekken we voor 2 weekjes naar la colle sur loup, vlakbij Nice, Cannes en Monaco kortom genoeg te zien.
pi_64942635
Eind april/begin mei weer 2 weken Cote d'Azur. Vliegticket zijn geboekt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator maandag 12 januari 2009 @ 11:48:03 #224
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64943236
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:53 schreef PrincePolly het volgende:
Aanrader: overnachten in Beaune!
Mijn vaste overnachtingsplaats op weg naar het zuiden. Of als ik gewoon in de Bourgogne verblijf. Op het centrale pleintje zit een restaurant met daarboven een drietal kamers. Bijzonder aangenaam.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:26:40 #225
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_65012112
Ik wil dit jaar wel weer naar de Drome en de Alpes Maritimes.
k ga eens op zoek naar leuke campings.

Voor korte overnachtingen op de heen/terugreis vind ik Formule 1 hotelletjes vaak goed te zoen. Een kamer voor 25 euro (2 pers).
kloep kloep
pi_65018547
Wat is er zo bijzonder aan Beaune eigenlijk?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:26:44 #227
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65019169
Ik wil deze zomer gaan werken in Frankrijk. Liefst Aix-en-provence. Heeft iemand toevallig contacten waarop ik mee zou kunnen liften?
That's quite enough, thank you.
pi_65019508
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:26 schreef Em.ster het volgende:
Ik wil deze zomer gaan werken in Frankrijk. Liefst Aix-en-provence. Heeft iemand toevallig contacten waarop ik mee zou kunnen liften?
contact met de plaatselijke bakker omdat ik daar elk jaar de croissantjes haal sochtends vroeg, na een nacht gereden te hebben vanuit nederland. Nadeel is dat hij mij nog steeds niet herkent.
"Dude.. they can't get any better than that"
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:42:04 #229
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65019586
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:39 schreef Eastwood het volgende:

[..]

contact met de plaatselijke bakker omdat ik daar elk jaar de croissantjes haal sochtends vroeg, na een nacht gereden te hebben vanuit nederland. Nadeel is dat hij mij nog steeds niet herkent.


Doe hem maar de groetjes dan.
That's quite enough, thank you.
pi_65170321
Waar zit die bakker precies?
 FR
pi_65291421
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:00 schreef OA het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Beaune eigenlijk?
Naar mijn weten is er één grote bezienswaardigheid in Beaune: Hospices de Beaune - Hôtel Dieu.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_65295161
Haute Côte de Beaune
pi_70611515
Hallo,

Volgende week naar normandie!
Ik wordt vrijwel mn hele leven in de zomervakantie al meegenomen door mn vader en moeder naar Frankrijk maar nu naar een streek waar we nog nooit heen zijn geweest.

Dingen die ik echt wil zien tot nu toe alleen:
Mont St. Marc
Zo'n eilandje waar je heen kunt lopen als het eb is.

Mensen nog dingen die ik echt móet zien daar?

Wat is het lekkerste bier daar?

Gitaarmat

  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:58:05 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_70613715
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:03 schreef Gitaarmat het volgende:
Hallo,

Volgende week naar normandie!
Ik wordt vrijwel mn hele leven in de zomervakantie al meegenomen door mn vader en moeder naar Frankrijk maar nu naar een streek waar we nog nooit heen zijn geweest.

Dingen die ik echt wil zien tot nu toe alleen:
Mont St. Marc
Zo'n eilandje waar je heen kunt lopen als het eb is.
Mont Saint Michel...
Ja, daar is de tour ook eens overheen gereden. Beviel ze geloof ik niet zo goed
pi_70700148
Ik heb gehoord dat er in de buurt van Arromanches les Bains mooie stranden zijn?
Klopt dat?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:31:56 #236
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70842645
26 juli naar La Palmyre voor een weekje. Ga met 3 vrienden weekje op een camping zitten. Beetje bbqen, bier drinken en overdag aan het strand hangen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71477939
Ik vertrek volgende week naar Bretagne(Côte Granite Rose). Aldaar ga ik genieten van goed eten, een goed boek en het leven overpeinzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door tho_Omas op 31-07-2009 00:42:12 (faaltje) ]
pi_71512253
Ik ben officieel verliefd en hoef me de komende jaren niet af te vragen naar welk land ik op vakantie ga.
Vorige week teruggekomen uit de Vendée en dat was leuk voor een keertje.
Omgeving heerlijk saai en vlak, maar bij de zee en prima weer.
Alleen maar aardige Fransen tegengekomen (niks arrogant), en qua toeristen grotendeels ook Fransen, wat voor een redelijk toeristische plek best prettig is.

We hebben 's nachts gereden (aanradert!) en zaten om half 5 's ochtends in Parijs wel in de file, maar dan heb je het ergste wel achter de rug.
Op de terugweg wilden we een paar dagen Parijs doen, maar dat werd ernstig afgeraden ivm de Tour, dus zijn we maar gewoon met een omweg langs Parijs weer naar Nederland gereden en dat ging best snel.

De streek zelf is dus best eenzijdig, overal witte huisjes met blauwe deuren en luiken en oranje daken, schijnt iets van heel lang geleden en Griekenland te zijn, en het eiland Noirmoutier was niet bijzonder opzienbarend want erg toeristisch.
Gek genoeg toch een heerlijke vakantie gehad.

Volgend jaar gaan we wat zuidelijker, waarschijnlijk richting Bordeaux.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 1 augustus 2009 @ 12:39:54 #239
862 Arcee
Look closer
pi_71513363
Wij gaan over een maandje naar Residence Chateau Cazalères, een vakantiepark in Daumazan in de Ariège.

Iemand toevallig ooit daar geweest?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71513580
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:24 schreef vosss het volgende:
Wij gaan over een maandje naar Residence Chateau Cazalères, een vakantiepark in Daumazan in de Ariège.

Iemand toevallig ooit daar geweest?
Lang geleden, toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging.

Comfortable bungalows, redelijk groot zwembad en een château waarin een restaurant en discotheek is, wat ik mij nog kan herinneren...
Old enough to know better. Too young to care.
pi_71513698
Beetje een mooie buurt daar? Ik ben nog nooit zover naar het zuiden geweest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71514752
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 13:38 schreef vosss het volgende:
Beetje een mooie buurt daar? Ik ben nog nooit zover naar het zuiden geweest
Je zit tegen de Pyreneeën aan, dus ja.

In de buurt liggen o.a. de grotten van Mas d'Azil en Foix met zijn château en Toulouse.

Ietsje verder rijden is Carcassonne (absoluut de moeite waard) en Lourdes.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_71514947
carcasonne en rennes le chateau wilde we sowieso al naar toe gaan
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80035790
Kickje

Mijn vriend en ik willen in mei een weekje naar Frankrijk. Nou ben ik geen Frankrijk kenner en als ik op internet ga zoeken, zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze! Vandaar mijn schreeuw om hulp aan de kenners hier: Welke streek/stad/dorp is geschikt voor ons? We willen eigenlijk ergens heen waar we wel rust en mooie natuur kunnen vinden maar waar we ook bv een leuke stad kunnen bezoeken als we dat willen. Dus eigenlijk willen we alle opties open houden Sowieso moet het halverwege mei wel mooi weer zijn (t-shirtjes weer). Wie heeft er tips
pi_80036928
Ik raad je de Provence aan. Mooie natuur, lekker weer en mooie steden en authentieke dorpjes in de buurt.

De Savoie is iets minder ver rijden en heeft ook prachtige steden (Annecy, Chambery) en dito natuur, maar ligt in de bergen, dus kan op t-shirt weer is iets minder hoog. Zelfde geldt voor de westkust, Bretagne, Loire en Vendée zijn schitterend, maar kans op wisselvallig weer, zeker in mei, is er hoger vanwege de ligging bij de golf van Biskaje, waar regelmatig depressies ontstaan.

Succes!
  woensdag 7 april 2010 @ 12:46:14 #247
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_80039409
Begin mei ga ik ook weer een weekje naar Zuid-Frankrijk.
Ik denk dat ik nog eens richting Avignon, Arles en Aix ga.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_80042501
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:00 schreef OA het volgende:
Wat is er zo bijzonder aan Beaune eigenlijk?
Het is een hele charmante stad en omgeving om een paar dagen te blijven. (Ik zou er niet zo snel weken willen zijn). Overdag door de wijnstreken touren en wijn proeven, kerkjes en kastelen bezoeken en in de namiddag naar Beaune, Bourgogne inslaan, slenteren en mensen kijken op terras.
pi_80043696
Bourgogne Eén van mijn favoriete streken in Frankrijk.
pi_80056897
Al flink aantal keren in Frankrijk geweest, maar ik wil ook de rest van de wereld zien dus kom er helaas niet vaak genoeg. Zodra ik de Franse grens oversteek voel ik mij helemaal thuis, trouwens ons auto'tje ook (peugeotje 205) Een paar jaar geleden voor het eerst naar Languedoc Roussilion geweest, als ik ooit ga emigreren dan ga ik daar heen.
  woensdag 7 april 2010 @ 22:06:21 #251
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_80063292
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:14 schreef eon68 het volgende:
Al flink aantal keren in Frankrijk geweest, maar ik wil ook de rest van de wereld zien dus kom er helaas niet vaak genoeg. Zodra ik de Franse grens oversteek voel ik mij helemaal thuis, trouwens ons auto'tje ook (peugeotje 205) Een paar jaar geleden voor het eerst naar Languedoc Roussilion geweest, als ik ooit ga emigreren dan ga ik daar heen.
Mijn schoonouders wonen daar (34, Herault) en voel mij daar prima in die streek!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_80098832
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:46 schreef Strolie75 het volgende:
Begin mei ga ik ook weer een weekje naar Zuid-Frankrijk.
Ik denk dat ik nog eens richting Avignon, Arles en Aix ga.
Dat is een mooie omgeving inderdaad. Vorig jaar mei ben ik in Avignon geweest, en onlangs met de paasdagen een lang weekend in Aix-en-Provence. Beide trips zijn zeer goed bevallen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_80110793
Arles lijkt me cool om eens te zien ivm Van Gogh. Zouden er nog veel gebouwen/landschappen uit zijn tijd bestaan?
Deze zomer naar het dorpje bij Parijs waar ie met zijn broer begraven ligt....

Heb zelf een tijdje in Besancon gewoond. Niet puur toeristisch, maar wel een erg mooie stad en een hele leuke natuurrijke omgeving! Kan je ook behoorlijk wat activiteiten doen en Zwitserland met prachtige wandelroutes is niet heel ver weg....La Franche-Comte heet die regio!
Misschien dat ik er deze zomer weer eens een kijkje ga nemen.
pi_80223388
Dit jaar wil ik ook met mijn vriendin naar frankrijk. Verder dan wat campingvakanties uit mijn jeugd gaat mijn frankrijk kennis niet en die van mijn vriendin ook niet. Maar mijn idee was een beetje in de buurt van Bordeaux tegen de kust aan daar zeg maar. Heeft iemand daar leuke plaatjes of andere tips voor? We willen het liefst een huisje of appartementje huren.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 11:54:47 #255
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_81125318
Ik zou zaterdag voor een weekje naar de Cote d'Azur gaan maar ik heb het maar gecanceled. Het is er echt noodweer en dat zou tot eind volgende week gaan aanhouden. Zonde van het vliegticket, maar ik hou nu wel vakantiedagen over voor dit najaar.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:05:24 #256
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_81125729
Ik ga in Augustus met twee vrienden surfen bij Giron.
France
Dit, dus.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:01:37 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_81131198
Dit jaar geen plannen. Wel Frankrijk. Ofwel: de auto pakken en gewoon op de bonnefooi! (van adresje naar adresje, niet 1 plek). Sowieso eindigen met een paar dagen Parijs.

Iemand hier ervaring mee?
pi_81153406
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 14:01 schreef Quoi het volgende:
Dit jaar geen plannen. Wel Frankrijk. Ofwel: de auto pakken en gewoon op de bonnefooi! (van adresje naar adresje, niet 1 plek). Sowieso eindigen met een paar dagen Parijs.

Iemand hier ervaring mee?
Daar is Frankrijk een ideaal land voor. Zelf meerdere malen gedaan en daardoor een groot deel van het land gezien. Overnachten altijd in een Formule 1, Etap o.i.d. Misschien niet de meest gezellige hotels, maar wel functioneel en goedkoop.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_81304130
Is Bordeaux leuk om één á twee dagen door te brengen, of is het eigenlijk een vrij saaie, doorsnee stad?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_81328665
Wij vertrekken zondag naar de Cote d'Azur. Hoop dat het weer een beetje beter wordt.
Heeft iemand trouwens ervaring met het bezoeken van Cannes tijdens het filmfestival? Is dat leuk of krijg je er toch niks van mee en is het alleen vervelend omdat je niet overal mag komen?
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:15:48 #261
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_81328747
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:11 schreef Susanne81 het volgende:
Wij vertrekken zondag naar de Cote d'Azur. Hoop dat het weer een beetje beter wordt.
Heeft iemand trouwens ervaring met het bezoeken van Cannes tijdens het filmfestival? Is dat leuk of krijg je er toch niks van mee en is het alleen vervelend omdat je niet overal mag komen?
Ik ben er een paar keer geweest. Het is er wel erg druk, maar de sfeer is erg leuk. Alle hotels zijn aangekleed met reclames voor de nieuwste films en op het strand posseren de meest ordinaire startlets. Zeker aanrader.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:22:15 #262
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_81328891
Potverdorrie...heb zin in Gay Tony.
Maar goed dat het lang weekend is!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:41:37 #263
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_99137770
Schopje!

Ik wil deze vakantie met m'n vriend een weekje of 2 op vakantie in Frankrijk :). Hebben niet een heel hoog budget maar willen toch 2 daagjes Parijs doen. Aangezien we met de tent gaan heb ik gekeken naar een camping en kwam ik uit op Camping Le Tremblay. Duurder dan de meeste campings, maar wat wil je anders vlak bij Parijs.

Verder zit ik nu te zoeken naar een leuke omgeving. Iemand had me de omgeving van Lyon aangeraden aangezien we niet al te ver willen reizen maar als ik zo op internet kijk valt het me een beetje tegen.. We zijn opzoek naar een omgeving waar genoeg dingetjes te doen zijn. Kastelen bezoeken, iets sportiefs zoals kanoën, leuke plaatsjes bekijken, lekker en niet te duur uit eten kunnen maar ook een dierentuin of mooi natuurpark is altijd goed! We zijn niet zo van het bruin worden en dagenlang niets doen.

Nou zag ik in dit topic al de tip staan Rennes, dus kwam ik uit op de camping Rennes (http://www.camping-rennes.fr/en/equipement-services/index.php). Iemand tips om te doen in die omgeving of iemand ervaring met die camping?
Ook heb ik even gekeken naar de andere tip, camping le rouge gegorge. (http://www.camping-lerougegorge-vendee.com/campingpuydufou.html). De camping lijkt me ideaal maar de omgeving zegt me helemaal niets, en ook mijn opa (die al jaren in Frankrijk op vakantie gaat) weet niets over het plaatsje Cholet en die omgeving. Iemand die daar in de buurt is geweest en er iets over kan vertellen?

Aangezien ik alleen in Frankrijk ben geweest toen ik heel jong was zijn alle tips welkom, ik vind 't namelijk best lastig om een mooie camping en een mooie omgeving te zoeken/vinden aangezien Frankrijk zo enorm groot is.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_99274823
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:41 schreef livalo het volgende:
Schopje!

Ik wil deze vakantie met m'n vriend een weekje of 2 op vakantie in Frankrijk :). Hebben niet een heel hoog budget maar willen toch 2 daagjes Parijs doen. Aangezien we met de tent gaan heb ik gekeken naar een camping en kwam ik uit op Camping Le Tremblay. Duurder dan de meeste campings, maar wat wil je anders vlak bij Parijs.

Verder zit ik nu te zoeken naar een leuke omgeving. Iemand had me de omgeving van Lyon aangeraden aangezien we niet al te ver willen reizen maar als ik zo op internet kijk valt het me een beetje tegen.. We zijn opzoek naar een omgeving waar genoeg dingetjes te doen zijn. Kastelen bezoeken, iets sportiefs zoals kanoën, leuke plaatsjes bekijken, lekker en niet te duur uit eten kunnen maar ook een dierentuin of mooi natuurpark is altijd goed! We zijn niet zo van het bruin worden en dagenlang niets doen.

Nou zag ik in dit topic al de tip staan Rennes, dus kwam ik uit op de camping Rennes (http://www.camping-rennes.fr/en/equipement-services/index.php). Iemand tips om te doen in die omgeving of iemand ervaring met die camping?
Ook heb ik even gekeken naar de andere tip, camping le rouge gegorge. (http://www.camping-lerougegorge-vendee.com/campingpuydufou.html). De camping lijkt me ideaal maar de omgeving zegt me helemaal niets, en ook mijn opa (die al jaren in Frankrijk op vakantie gaat) weet niets over het plaatsje Cholet en die omgeving. Iemand die daar in de buurt is geweest en er iets over kan vertellen?

Aangezien ik alleen in Frankrijk ben geweest toen ik heel jong was zijn alle tips welkom, ik vind 't namelijk best lastig om een mooie camping en een mooie omgeving te zoeken/vinden aangezien Frankrijk zo enorm groot is.
Ik ben absoluut niet van het kamperen, maar qua regio zou ik kiezen voor de Dordogne. De streek ligt op zo'n 500 km rijden van Parijs. Dat is ongeveer net zo ver als van Parijs naar Lyon. Je kunt er vele kastelen bezoeken, er zijn grotten, je kunt er kanoën en er liggen genoeg leuke plaatsjes, zoals bijvoorbeeld Sarlat en Périgueux.
Old enough to know better. Too young to care.
pi_99295363
Regio Franche Comte( jura-doubs ) is een aanrader. Erg mooi gebied
  woensdag 13 juli 2011 @ 01:45:11 #266
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_99398545
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:39 schreef Marky_Mark01 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut niet van het kamperen, maar qua regio zou ik kiezen voor de Dordogne. De streek ligt op zo'n 500 km rijden van Parijs. Dat is ongeveer net zo ver als van Parijs naar Lyon. Je kunt er vele kastelen bezoeken, er zijn grotten, je kunt er kanoën en er liggen genoeg leuke plaatsjes, zoals bijvoorbeeld Sarlat en Périgueux.
Ziet er erg goed uit, bedankt voor de tip! Ik zal nog even verder zoeken, maar als ik zo op internet rondkijk is er inderdaad een hoop te doen. Moet dan alleen nog even gaan zoeken naar een camping die nog niet volgeboekt is.. Maar komt volgens mij wel goed. Thanks!

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:30 schreef psv-gomes het volgende:
Regio Franche Comte( jura-doubs ) is een aanrader. Erg mooi gebied
Ah, hier ben ik een jaar of 5 terug geweest! Was inderdaad erg mooi, wilde er nog wel een keertje terug. Thanks :).
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_99402052
ja ik kom er elk jaar( doubs ). heb er in 2005-06-07-09 zomers 4-5 mnd gewoond voor werk. Vind het geweldig daar... Mensen zijn ook aardiger
Veel fijner dan hier in Parijs waar ik nu woon.
  maandag 1 juli 2013 @ 01:24:58 #268
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_128446049
Wow er is sinds 2011 al niet meer gepost! Ik ga dit jaar met mijn vriend kamperen in Frankrijk! Eerst naar corcieux in de buurt van het Gerardmer en daarna door naar St Leu d’ in de buurt van Parijs!
pi_128446654
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:24 schreef Cuppiecake het volgende:
Wow er is sinds 2011 al niet meer gepost! Ik ga dit jaar met mijn vriend kamperen in Frankrijk! Eerst naar corcieux in de buurt van het Gerardmer en daarna door naar St Leu d’ in de buurt van Parijs!
KAA / Frankrijk

TRV / Parijs #16
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:32:25 #270
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_128505599
Dat KAA-draadje is meer voor mensen die in Frankrijk gaan wonen.
Op 24 augustus een week naar Nice :Y
Hopelijk schijnt daar de zon wel (op het tropische eiland waar ik nu zit, is het al dagenlang bewolkt).

De Provence is mijn favoriete streek, daar voel ik me ook meteen thuis. Wellicht omdat ik de taal redelijk beheers (vooral lezen). Sinds 2009 kom ik daar elk jaar. Zoveel moois (lavendel, Lac de Sainte Croix, wijngaarden, Aix-en-Provence etc.) en niet zo ver weg.
pi_128720627
Languedoc-Roussillon of de Cote D'azur als je een strandvakantie zoekt begin september met cultuur? Ik kan niet kiezen!
pi_128721283
Is er eigenlijk een kaart met alle streken erop? Iedereen noemt altijd de streek waar naar ze op vakantie gaan. Maar ik heb geen idee waar die allemaal liggen in frankrijk. Dus vroeg ik me af of er een kaart is met alle streken met namen.
pi_128846290
Strand en cultuur is cote dazur
Built for Speed
pi_128846777
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:43 schreef Stansfield het volgende:
Is er eigenlijk een kaart met alle streken erop? Iedereen noemt altijd de streek waar naar ze op vakantie gaan. Maar ik heb geen idee waar die allemaal liggen in frankrijk. Dus vroeg ik me af of er een kaart is met alle streken met namen.
Even zoeken op departementen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_130684390
Donderdag 28 en vrijdag 29 november ben ik waarschijnlijk in Bordeaux, nooit geweest maar iemand hier die ervaring heeft met het reizen naar Bordeaux of uberhaubt Frankrijk? Ik woon in de buurt van Doetinchem, welk vervoersmiddel is het snelst/goedkoopst? Zal ik met de auto gaan/trein etc...

Verder zoek ik nog een redelijk hotel voor 1 nacht/1 persoon. Moet niet te duur zijn.

Tips? Graag! :)
pi_130685713
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:37 schreef vluggejapie99 het volgende:
Donderdag 28 en vrijdag 29 november ben ik waarschijnlijk in Bordeaux, nooit geweest maar iemand hier die ervaring heeft met het reizen naar Bordeaux of uberhaubt Frankrijk? Ik woon in de buurt van Doetinchem, welk vervoersmiddel is het snelst/goedkoopst? Zal ik met de auto gaan/trein etc...

Verder zoek ik nog een redelijk hotel voor 1 nacht/1 persoon. Moet niet te duur zijn.

Tips? Graag! :)
Het vliegveld van Bordeaux wordt in elk geval aangedaan door Ryanair.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_130687808
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het vliegveld van Bordeaux wordt in elk geval aangedaan door Ryanair.
Vanaf Eindhoven dacht ik? Vanaf Weeze weet ik niet zeker. Maar ik moet meteen die vrijdag weer terug... Misschien toch TGV.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:04:24 #278
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130688241
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:37 schreef vluggejapie99 het volgende:
Donderdag 28 en vrijdag 29 november ben ik waarschijnlijk in Bordeaux, nooit geweest maar iemand hier die ervaring heeft met het reizen naar Bordeaux of uberhaubt Frankrijk? Ik woon in de buurt van Doetinchem, welk vervoersmiddel is het snelst/goedkoopst? Zal ik met de auto gaan/trein etc...

Verder zoek ik nog een redelijk hotel voor 1 nacht/1 persoon. Moet niet te duur zijn.

Tips? Graag! :)
Mocht je met de auto gaan. Ga dan niet via Parijs maar pak op de A1 afslag Amiens (de A29) en ga dan via Rouen , Le Mans (A28) naar Tours en daar de A10 op naar Bordeaux. Het is wel wat om, maar het is een stuk rustiger dan bij Parijs.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130688251
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 22:53 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Vanaf Eindhoven dacht ik? Vanaf Weeze weet ik niet zeker. Maar ik moet meteen die vrijdag weer terug... Misschien toch TGV.
Ryanair vlieg inderdaad vanaf Eindhoven, maar alleen op dinsdag en zaterdag.
Met de trein ben je toch al snel 9 uur onderweg naar Bordeaux.
pi_130689025
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Mocht je met de auto gaan. Ga dan niet via Parijs maar pak op de A1 afslag Amiens (de A29) en ga dan via Rouen , Le Mans (A28) naar Tours en daar de A10 op naar Bordeaux. Het is wel wat om, maar het is een stuk rustiger dan bij Parijs.
Ben afgelopen zomer naar Normandie geweest, onderweg bij Rouen werd ergens Bordeaux aangegeven. Ik gok wel dat het een dikke 11/12 uur rijden is, zeker met al die tolwegen ( :r ) daar.
pi_130689082
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:04 schreef larsico het volgende:

[..]

Ryanair vlieg inderdaad vanaf Eindhoven, maar alleen op dinsdag en zaterdag.
Met de trein ben je toch al snel 9 uur onderweg naar Bordeaux.
Ik denk toch dat het de trein gaat worden.

Vliegen is te lastig, auto gaat 12 uur duren+tolwegen, trein 9 uur...
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:38:39 #282
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_130689451
Vorige week nog een weekje in de Provence geweest bij de mont ventoux, lekker hoor 8-)
.
pi_130690204
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:27 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het de trein gaat worden.

Vliegen is te lastig, auto gaat 12 uur duren+tolwegen, trein 9 uur...
De trein is qua tijd dan inderdaad wel de snelste optie.
  zondag 1 september 2013 @ 00:09:33 #284
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130690519
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:26 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Ben afgelopen zomer naar Normandie geweest, onderweg bij Rouen werd ergens Bordeaux aangegeven. Ik gok wel dat het een dikke 11/12 uur rijden is, zeker met al die tolwegen ( :r ) daar.
Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130690779
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:09 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen. ^O^
Ik denk dat inderdaad dat de tol het grote minpunt is ;)
pi_130695378
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:09 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vind niks mis met die tolwegen. Op sommige plekken zijn ze zo strak als een biljartlaken. Maar goed, ik hoefde de tol niet te betalen, ik was met de vrachtwagen. ^O^
Wel, in een drukke vakantieperiode zijn de wachttijden bij zo'n Telepeage gebouw wel heel lang, soms wel 20 minuten. En als je dan onderweg een keer of 5 moet stoppen daarvoor....
pi_130695389
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 00:00 schreef larsico het volgende:

[..]

De trein is qua tijd dan inderdaad wel de snelste optie.
Hoe zou ik het dan het beste kunnen doen? Overstappen op de TGV? Waar moet dat?
pi_130695658
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2013 09:16 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Hoe zou ik het dan het beste kunnen doen? Overstappen op de TGV? Waar moet dat?
Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.

Let wel op dat je voor de tgv en Thalys moet reserveren, dus het makkelijkste is om de hele reis online te boeken.
  zondag 1 september 2013 @ 11:37:00 #289
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130697686
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 09:15 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Wel, in een drukke vakantieperiode zijn de wachttijden bij zo'n Telepeage gebouw wel heel lang, soms wel 20 minuten. En als je dan onderweg een keer of 5 moet stoppen daarvoor....
Ja, maar jij gaat in november. Da's niet echt een drukke vakantieperiode.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 1 september 2013 @ 11:37:47 #290
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_130697699
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 09:39 schreef larsico het volgende:

[..]

Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.

Let wel op dat je voor de tgv en Thalys moet reserveren, dus het makkelijkste is om de hele reis online te boeken.
Zo dus

En per auto

Dat bedrag van de auto is even afhankelijk van je verbruik.

Per trein is dus sneller, maar je moet er nog wel voor- en na transport bij rekenen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_130698037
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo dus

En per auto

Dat bedrag van de auto is even afhankelijk van je verbruik.

Per trein is dus sneller, maar je moet er nog wel voor- en na transport bij rekenen.
Trein is inderdaad sneller, en ook nog eens een heel stuk goedkoper.
pi_130733522
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 09:39 schreef larsico het volgende:

[..]

Eerst naar Schiphol, daar overstappen op de Thalys naar Paris Nord. Daar aangekomen moet je met de metro (4) naar Gare Montparnasse waar je de directe TGV naar Bordeaux kan nemen.

Let wel op dat je voor de tgv en Thalys moet reserveren, dus het makkelijkste is om de hele reis online te boeken.
Dank _O_

Ik ga ook zeker online boeken, waarom zou ik het niet doen.
pi_130733533
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, maar jij gaat in november. Da's niet echt een drukke vakantieperiode.
Das ook weer waar.
pi_130733547
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zo dus

En per auto

Dat bedrag van de auto is even afhankelijk van je verbruik.

Per trein is dus sneller, maar je moet er nog wel voor- en na transport bij rekenen.
Ik ben er uit: het wordt de trein. :)

Nu nog een hotel gaan vinden.
pi_130733704
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 08:29 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Ik ben er uit: het wordt de trein. :)

Nu nog een hotel gaan vinden.
Goede keuze en succes met het vinden van een hotel ;)
pi_146760205
Ja hoor, geschopt *O*
Want ik ga voor het eerst van mijn leven :D naar Frankrijk op vakantie! :o :Y
Wel ooit 2X naar Parijs geweest...
We willen naar de Provence en zijn op zoek naar een leuk huisje en vonden al wat leuks hier en daar voor rond de 500 euro.
Vliegen op Nice of Marseille en huren dan een autootje.
De onvermijdelijke vraag voor dit topic : Hebben jullie nog tips! Voor een leuk huis?!
We vonden dit al :
http://gites-lavande-prov(...)provence/540842.html
en
http://provence-gites.nl/gite-in-de-provence-2-personen-113.htm
  dinsdag 18 november 2014 @ 22:58:11 #297
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_146792779
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Ja hoor, geschopt *O*
Want ik ga voor het eerst van mijn leven :D naar Frankrijk op vakantie! :o :Y
Wel ooit 2X naar Parijs geweest...
We willen naar de Provence en zijn op zoek naar een leuk huisje en vonden al wat leuks hier en daar voor rond de 500 euro.
Vliegen op Nice of Marseille en huren dan een autootje.
De onvermijdelijke vraag voor dit topic : Hebben jullie nog tips! Voor een leuk huis?!
We vonden dit al :
http://gites-lavande-prov(...)provence/540842.html
en
http://provence-gites.nl/gite-in-de-provence-2-personen-113.htm
geen tips voor die streek, maar prima plek, Zie dit als een extra kick van jouw kick;)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_146794256
Leuk AZ ;)
Inmiddels geboekt O+
http://provence-gites.nl/gite-in-de-provence-2-personen-113.htm
Vlucht en auto geboekt.
Tegenwoordig moet je dus ook voor je extra koffers betalen :(
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:32:26 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_146794275
Toch verbazend. Het populairste vakantieland en een topic dat een jaar stil ligt. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_146794484
Daar heb ik dus ff lekker verandering in aangebracht *) *)
  vrijdag 21 november 2014 @ 19:00:49 #301
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_146876326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 23:38 schreef Bluezz het volgende:
Daar heb ik dus ff lekker verandering in aangebracht *) *)
En een prachtige keuze, midden in de Provence, de streek van de lavendel! Le Luc, bekend als de warmste plaats van heel Frankrijk :Y
Wanneer gaan jullie?

Als ik een partner had gehad, was ik ook naar een landelijke plaats in Zuid-Frankrijk gegaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')