abonnement Unibet Coolblue
pi_26852919
Ik vraag mij of hoe hier de meeste rokers mee om gaan, eerste voorbeeld:

Je staat tijdens je werk in de pauze effe alleen buiten je peuk te roken, dan komt er iemand (jaar of 16) bij je staan die ook pauze heeft, je raakt in gesprek en zo komt het dan op roken, aan, stel dat diegene zegt ''ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik heb er absoluut niks tegen, vind het wel lekker ruiken" of iets derrgelijks, zou jij dan bijvoorbeeld zeggen van ''probeer het eens'' of zou je het absoluut afraden?

Tweede voorbeeld:

Je hebt sinds kort een vriend of vriendin en je gaat lekker saampies naar, ik zeg maar wat, de Efteling. Je vriend/vriendin rookt niet, maar jij wel. Dan sta je weer eens urenlang in de rij en je steekt een peuk op, als je weet dat je vriend/vriendin niets tegen roken heeft, zou je dan vragen of ie ook een peuk wilt? Uit gezelligheid ofzo.

Bedankt
pi_26853142
Als ik zou roken ( ) dan zou ik het hoogstens aanbieden als diegene er direct om vroeg.
Maar als mensen mij een siggy aanbieden om sociaal te doen..dan heb ik alsnog zoiets van 'Ik vroeg er toch ook niet om? Anders zou ik zelf sigaretten kopen'

Dusja..
  maandag 9 mei 2005 @ 14:52:18 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_26853207
Als mijn vriendin niet rookt, zou ik het niet aanbieden. Als ze niet rookt, heeft ze daar vast een reden voor, als ze wel wil roken, dan koopt ze wel sigaretten of vraagt ze er zelf om.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 14:52:53 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_26853229
Nee, ik zou iemand niet aansporen om "gezellig" mee te roken.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 9 mei 2005 @ 14:53:36 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26853249
no fucking way. zo duidelijk?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 9 mei 2005 @ 14:54:17 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26853267
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:52 schreef moussy het volgende:
Nee, ik zou iemand niet aansporen om "gezellig" mee te roken.
  maandag 9 mei 2005 @ 14:56:02 #7
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_26853315
gelukkig nog nooit in die situatie gezeten al rook ik als een ketter....

Het enige wat ook maar in de buurt kwam waren 2 meisje van +/- 11 die de peuken van ma hadden gestolen en voor een heg allebij met een peuk in hun mond stonden maar zonder aansteker.Ik kwam aanlopen en toen vroeg er 1 om een vuurtje...... /kijkt met minachting\ en schiet in een schaterlach ....waarnaar ze in koort : SUKKEL ! roepen

Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_26853387
Als zo'n ventje me dat zou vragen zou ik het wel geven, voorbeeld 1 dus ja. Voorbeeld 2 zou ik niet doen, als ze een sigaret wilt moet ze het maar vragen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26853462
tuurlijk zou ik ze laten proberen, hetzelfde met blowen
pi_26853547
Ik zou het zelf niet aanbieden maar als zo iemand aan me vraagt, mag ik een sigaret zou ik het wel gewoon geven.

Beetje hypocriet om te zeggen nee roken is slecht terwijl ik zelf wel rook
  maandag 9 mei 2005 @ 15:05:38 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_26853586
Wat betreft het eerste geval, hangt het ervan af wie het is. Als een jochie van een jaar of 14 me vraagt om een sigaret, dan niet. Als het iemand is die ik goed ken, die wel oud genoeg is, in mijn ogen, om zelf te beslissen of hij/zij wil roken, dan zou ik misschien wel een peukie voor diegene overhebben, als er specifiek om gevraagd wordt.

Maar ik ga ze toch echt niet ongevraagd aanbieden. Het is wel duur genoeg. En ik rook shag, dus iemand die niet rookt zal toch weinig met mijn tabakswaren kunnen. Dan leren ze eerst maar draaien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 9 mei 2005 @ 15:08:23 #12
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_26853666
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zou het zelf niet aanbieden maar als zo iemand aan me vraagt, mag ik een sigaret zou ik het wel gewoon geven.

Beetje hypocriet om te zeggen nee roken is slecht terwijl ik zelf wel rook
Zo hypocriet ben ik dus wel. Juist omdat ik weet wat voor een verslavende rotzooi het is (and I it!) zou ik zeker geen sigaretten geven aan iemand die het wil proberen en al helemaal niet aan kinderen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  maandag 9 mei 2005 @ 15:13:31 #13
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_26853795
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zou het zelf niet aanbieden maar als zo iemand aan me vraagt, mag ik een sigaret zou ik het wel gewoon geven.

Beetje hypocriet om te zeggen nee roken is slecht terwijl ik zelf wel rook
Nee hoor, het is niet hypocriet.

Ik rook zelf niet, maar ik zou als ik het wel zou doen het nooit spontaan aan iemand aanbieden. Als iemand er naar vroeg van wie ik weet dat deze nog nooit gerookt heeft zou ik zeker vragen of diegene wel weet hoe slecht het is. Wil diegene dan alsnog roken, geen probleem. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
pi_26853828
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:08 schreef Insomaniac het volgende:
Zo hypocriet ben ik dus wel. Juist omdat ik weet wat voor een verslavende rotzooi het is (and I it!) zou ik zeker geen sigaretten geven aan iemand die het wil proberen en al helemaal niet aan kinderen.
Ja opzich heb je wel een punt maar ik vind het zelf toch de verantwoordelijkheid van de persoon die erom vraagt. Hij/zij weet zelf ook wel dat het slecht is dat hoef ik dan niet te gaan vertellen.

De eigen verantwoordelijkheid gaat boven mijn moralistische vingertje
pi_26853869
als ik weet dat iemand niet rookt ga ik ook zo min mogelijk in zijn of haar bijzijn staan roken. Al helemaal niet aanbieden
pi_26853905
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:13 schreef MadGuy het volgende:
Nee hoor, het is niet hypocriet.

Ik rook zelf niet, maar ik zou als ik het wel zou doen het nooit spontaan aan iemand aanbieden. Als iemand er naar vroeg van wie ik weet dat deze nog nooit gerookt heeft zou ik zeker vragen of diegene wel weet hoe slecht het is. Wil diegene dan alsnog roken, geen probleem. Eigen verantwoordelijkheid enzo.
Ik rook zelf en als ik dan tegen iemand moet gaan vertellen dat hij/zij niet moet roken omdat het slecht is vind ik dat zelf ongeloofwaardig overkomen. Maar ik zou aan de andere kant ook niet het roken promoten ofzo maar als iemand het vraagt wie ben ik om het te weigeren
pi_26853951
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:08 schreef Insomaniac het volgende:
Juist omdat ik weet wat voor een verslavende rotzooi het is (and I it!)
En zo maak je nieuwsgierige niet-rokers dus nieuwsgierig
pi_26860546
stormloop
pi_26860674
Zo gezellig vind ik roken niet. Ik rook niet, en zou het ook niet aanbieden als ik dat wél deed, tenzij er specifiek om zou worden gevraagd
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 9 mei 2005 @ 20:51:04 #20
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_26864303
Ik rook zelf niet, maar ik vind dat je uit beleefdheid best een sigaret aan mag bieden.
Het argument dat je daar iemand mee in verleiding brengt is totale onzin want diegene moet zelf maar zo sterk zijn om dat te weigeren.

Ik weiger altijd, ik heb in mijn leven nog geen halve sigaret gerookt, maar ik vind het meestal wel aardig overkomen als iemand mij er toch een aanbiedt
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  maandag 9 mei 2005 @ 20:53:37 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26864385
quote:
Op maandag 9 mei 2005 20:51 schreef Molluck het volgende:
Ik rook zelf niet, maar ik vind dat je uit beleefdheid best een sigaret aan mag bieden.
Het argument dat je daar iemand mee in verleiding brengt is totale onzin want diegene moet zelf maar zo sterk zijn om dat te weigeren.
om kort te gaan, ik wil niet door het leven gaan als de kankerduivel. ik rook, maar geef niks van mijn bespottelijke verslaving door aan mensen die het niet vragen of die ik niet ken. malle eppie niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26868869
Ik zie het niet doen,als diegene wilt roken,moet ie het maar zelf weten
pi_26868951
als een volwassene het vraagt zou ik eerst erg verbaasd zijn geloof ik

maar goed eigen beslssing dus als die persoon erop staat kan hij/zij er 1 krijgen.

ik zou Nooit aan iemand die niet rookt het aanbieden, zou niet weten waarom.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26892711
Twee jaar geleden wel.. nu niet meer! Wel als ik weet als diegene wel eens rookt als die uitgaat, dan zal ik et wel aanbieden als we in de stad zijn!
Aanbieden eh! Geen aandringen !!
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:16:21 #25
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_26892828
quote:
Op maandag 9 mei 2005 14:52 schreef moussy het volgende:
Nee, ik zou iemand niet aansporen om "gezellig" mee te roken.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')