abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:55:06 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28148073
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:


Superboek
Klinkt goed!
*noteert wederom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28149223
quote:
`Het gelukkige Arabië' is sinds de Oudheid de naam van het zuidwestelijke deel van het Arabisch schiereiland, het gebied dat wij kennen als Jemen. In 1761 zond de Deense koning Frederik [kk]v[kx] er een expeditie heen, bestaande uit een taalkundige, een bioloog, een astronoom, een natuurkundige, een tekenaar en een bediende. De reis, die bijna zeven jaar duurde, leidde tot wetenschappelijke ontdekkingen die later de aandacht van heel Europa zouden trekken. Maar in menselijk opzicht was de onderneming een catastrofe. De enige die levend terugkeerde, was de jonge astronoom en cartograaf Carsten Niebuhr. Dat hij overleefde, was vooral te danken aan zijn unieke vermogen om zich aan de vreemde cultuur aan te passen.
Aan de hand van authentieke dagboeken, brieven en reisverslagen maakte Thorkild Hansen een reconstructie van deze dramatische reis.
Bevalt goed. Maar dat heeft vast ook te maken met de afgelopen reis naar Jemen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 02:13:26 #178
19840 Libris
Live from Singapore
pi_28152103
Nelson Mandela - Long Walk to Freedom



Erg goed leesbaar, ben nu in het tweede deel bezig over zijn verblijf op Robbeneiland en andere gevangenissen en over de langzame verandering van de Zuid-Afrikaanse politiek. Een echte aanrader.
  donderdag 23 juni 2005 @ 07:50:37 #179
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28153301
Vlinder in de wind van Rei Kimura.

Valt een beetje tegen, weinig diepgang en een hoop ergernissen over de bekrompenheid van de mensen......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:24:08 #180
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_28153503
Twee dagen geleden begonnen aan Foucault's Pendulum van Umberto Eco. Ik heb er nu 100 pagina's op zitten en het boek bevalt me erg goed, erg interessant boek. Er komt echt een hoop informatie op je af
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:07:20 #181
33820 Muggenlip
La dolce vita
pi_28168906
Onpersoonlijk avontuur - Marcel Béalu

Flaptekst:
Plaats van handeling in de roman is een eiland, omgeven door stinkend water en slechts toegankelijk via wankele bruggen. Het wordt overwoekerd door opslagplaatsen vol onverkoopbare meubelen. De hoofdpersoon, Tondel de vreemdeling, raakt in de ban van twee vrouwen: de onschuldige Corinne en Muta, godin in wording of, misschien, waanzinnige. Tondel speurt naar een waarheid die steeds verder terugwijkt, achter de maskers vindt hij voortdurend andere maskers. Om hem heen wordt alles vernietigd, vinden zijn medespelers in dit gruwelijke spel stuk voor stuk de dood.
Tot slot lijkt hij, door voor zichzelf de naam Tondel te hebben gekozen, het eiland naar de ondergang te hebben gevoer. En te laat wordt hem duidelijk dat hij Corinne in veiligheid had moeten brengen. Het vuur en het water doen hun destructieve werk.
Met zijn grote poëtische talent schilder Béalu een benauwende en tegelijk betoverende wereld, waarin al wat menselijk is een maximale spanning heeft bereikt. Aldus toont deze fantastische vertelling ons de realiteit in een soort vergrotende spiegel.

Verschrikkelijk mooi uitgevoerd boekje (Coppens & Frenks Uitgevers) uit de ramsjafdeling van de erkende boekhandel.
Finis ecce laborum!
  donderdag 23 juni 2005 @ 18:30:08 #182
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_28169408


Ik vond de film geweldig en ben erg benieuwd naar het boek. Tot nu toe wel een beetje verwarrend met al die Japanse namen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:03:29 #183
3604 MightyV
Just Breathe
pi_28170334
The Crusader, Michael Eisner.
pi_28172587
Juvenalis Dilemma uit, nu begonnen aan Bill Clinton - Mijn Leven, maar ik heb echt de indruk dat daar niet door heen te komen is .
pi_28180762


Student of philology in 1970s Milan, Casaubon is completing a thesis on the Templars, a monastic knighthood disbanded in the 1300s for questionable practices. At Pilades Bar, he meets up with Jacopo Belbo, an editor of obscure texts at Garamond Press. Together with Belbo's colleague Diotallevi, they scrutinize the fantastic theories of a prospective author, Colonel Ardenti, who claims that for seven centuries the Templars have been carrying out a complex scheme of revenge. When Ardenti disappears mysteriously, the three begin using their detailed knowledge of the occult sciences to construct a Plan for the Templars--only to discover too late that the Plan they have invented is in fact real. In his compulsively readable new novel, Eco plays with "the notion that everything might be mysteriously related to everything else," suggesting that we ourselves create the connections that make up reality. As in his best-selling The Name of the Rose, he relies on abstruse reasoning without losing the reader, for he knows how to use "the polyphony of ideas" as much for effect as for content. Indeed, with its investigation of the ever-popular occult, this highly entertaining novel should be every bit as successful as its predecessor. Previewed in Prepub Alert, LJ 6/1/89. -- Barbara Hoffert, "Library Journal"

Ik had dit boek een paar jaar terug al gelezen, en nu heb ik het voor een zacht prijsje gekocht bij een tweedehands boekenzaak. Ik zal niet beweren dat Eco vlot leesbaar is, je moet er wel je aandacht bij houden en af en toe gaat hij wel extreem ver in zijn gedailleerdheid (maar wat wil je van een boek dat geschreven is vanuit het standpunt van een 'feitenjager'), maar de beloning is er zeker naar: een complex en rijk verhaal dat weliswaar traag op gang komt, maar wel constant boeit en nu (ik ben op pagina 450, ongeveer) echt spannend begint te worden. Kortom, een aanrader, maar lees dit niet als ontspanning - dit boek is inspanning. Lees er eventueel een lichter boek naast.
Bijgeloof brengt ongeluk.
pi_28180800
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:24 schreef De_Hertog het volgende:
Twee dagen geleden begonnen aan Foucault's Pendulum van Umberto Eco. Ik heb er nu 100 pagina's op zitten en het boek bevalt me erg goed, erg interessant boek. Er komt echt een hoop informatie op je af
Hola, ik zat niet op te letten. Sup, Eco reading buddy?
Bijgeloof brengt ongeluk.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 00:20:30 #187
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28180853


Net uit.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28180891
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:20 schreef Nickthedick het volgende:
[afbeelding]

Net uit.
It's hip to be square!
Helpt waar hij kan!
pi_28181673
De wrede Passaat van M.M.Kaye
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_28186693
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 00:20 schreef Nickthedick het volgende:
[afbeelding]

Net uit.
Wat vond je ervan? Ik vond het zwaar tegenvallen eerlijk gezegd......
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:45:27 #191
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_28188693
Ik ben dan toch ook maar eens begonnen in de Da Vinci Code.....tsja, ik moet toch zeggen dat ik het een goed boek vind!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:48:50 #192
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28188795
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Wat vond je ervan? Ik vond het zwaar tegenvallen eerlijk gezegd......
Gelezen naar aanleiding van de film soms?
pi_28190064
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:48 schreef Frollo het volgende:

[..]

Gelezen naar aanleiding van de film soms?
Nee, film nog nooit gezien zelfs.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:29:22 #194
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28194459
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 12:22 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Nee, film nog nooit gezien zelfs.
Oh, sorry dan
Het is alleen dat, tja, mensen die de film kennen en vervolgens verwachten dat het boek ook wel een komische thriller zal zijn, komen meestal bedrogen uit.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:30:47 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28194494
Ik vond American Psycho toentertijd een perfect, zij het lichtelijk (...) overdreven beeld geven van de Yuppencultuur van de 80ies.
De film die ik later zag viel zwaar tegen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:34:13 #196
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28194590
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:30 schreef Copycat het volgende:
De film die ik later zag viel zwaar tegen.
Vond ik ook.
Maar bij een tweede kijkbeurt bleek het toch eigenlijk een ontzettend leuke film te zijn, omdat ik toen al wist dat je 'm in principe los moet zien van het boek
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:39:09 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28194715
Misschien dat ik 'm dan nog een keer ga zien .

OT: Nog steeds bezig in Shanghai Baby, nog steeds een mwoah-erlebnis.

Hierna snel Ghostwritten, het debuut van David Mitchell, lezen, dan heb ik alledrie zijn boeken gelezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_28196126
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 14:30 schreef Copycat het volgende:
Ik vond American Psycho toentertijd een perfect, zij het lichtelijk (...) overdreven beeld geven van de Yuppencultuur van de 80ies.
Dat is wel waar, maar op een gegeven moment kreeg al dat gemartel de overhand. Het laatste kwart met tegenzin gelezen helaas.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_28202875
Less than Zero van Bret Easton Ellis vond ik leuker dan American Psycho.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 20:08:05 #200
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_28203233
De kwelling van Val McDermid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')