abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:27:17 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26700385
De andere was vol. Gaarne hier verder.

Openingspost van het vorige topic:
quote:
Handvol jongeren verpest bezoek voor de rest

Besmuikt gelach in kamp Westerbork

Het probleem in een notendop. Wie wil weten wat er mis is met de multiculturele samenleving, kon dat gisteren zien. Nota bene in kamp Westerbork, het voormalige doorgangskamp in Drenthe.

Een groep van ongeveer 350 Marokkanen bezoekt het kamp met het oog op de aankomende dodenherdenking en het bevrijdingsfeest. Veruit de meesten van hen gedragen zich meer dan gepast. Bij nadering van het terrein zetten ze petjes en mutsjes af en doven ze sigaretten. Met eerbied en respect lopen ze over de velden en luisteren ze naar de verhalen van de voormalige kampbewoners.

Een klein groepje echter trekt joelend en ravottend over het veld, de andere bezoekers in grote ergernis achterlatend. ,,Wat doen die Ali's hier?'' Ongeveer 20 jongens, de capuchons diep over de hoofden getrokken, verpesten het voor de rest. Voorbijgangers lopen snel door, hoewel oudere Marokkanen het stel proberen te corrigeren.

Ook de media worden nogal intimiderend benaderd. Vragen stellen mag niet. En: ,,Als er nu nog één foto wordt gemaakt, dan breek ik je camera in tweeën.'' Terwijl Westerbork-overlevende Joop Waterman zijn verhaal doet (hij werd in 1943 in het kamp geboren), loopt een aantal van de jongens heen en weer en wordt er af en toe besmuikt gelachen. Twee andere jongens klimmen in een boom.

Het begon zo soepel. Tijdens de wandeling van het herinneringscentrum had bijna iedereen nog aangegeven dat dergelijke bezoeken vooral een zegen zijn voor de betrekkingen tussen allochtoon en autochtoon. Mohamed Mallaouch uit Amsterdam denkt dat door het bezoek duidelijk wordt waar Nederlanders bij stilstaan op 4 mei. ,,Als je herdenken tot iets persoonlijks maakt, krijgt het pas echt waarde en inhoud.''

Want er zijn wel degelijk parallellen tussen de joden van toen en de Marokkanen van nu, zegt Saïd Majith (19), geboren en getogen in Den Bosch. ,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld. Ten onrechte, maar het zijn soms slimme politici die hiermee populariteit winnen. Ik ben hier in Westerbork om met mijn neus op de feiten te worden gedrukt over wat er kan gebeuren als mensen aanlopen achter een gek als Adolf Hitler.''

Dat zegt ook Mustafa Cezin van de Turkse Ouderen Bond in Amsterdam. Volgens hem kunnen de huidige minderheden wel wat leren van dergelijke bezoekjes. ,,Ik woon in Nederland en dus is het belangrijk dat ik iets weet van de geschiedenis van dit land.''

Joop Waterman doet ondanks de onrust bij een deel van zijn zijn publiek onverstoorbaar zijn verhaal. Hij verhaalt over zijn terugkeer naar Amsterdam, na de oorlog. ,,In mijn eigen stad werd ik door mensen met de nek aangekeken. Ik vertrouwde niemand meer, ik was erg, erg argwanend. Dat zal jullie bekend in de oren klinken.''
www.ad.nl
Hier verder dus ...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26700633
Ach ik had niet anders verwacht van ze.
Dit is heeeel normaal in die kringen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:38:18 #3
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_26700745
@Lionsguy18: Hoezo is dat heel normaal in die kringen? Oudere bezoekers probeerden ze te corrigeren. Dus dat is NIET normaal in die kringen...
My mind is leaving, my body follows...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:39:19 #4
47509 JeRa
Authentic
pi_26700796
quote:
,,De joden waren ook voor iedereen een zondebok. Marokkanen krijgen tegenwoordig van heel veel de schuld."
Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_26700889
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:

[..]

Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Scherp
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
pi_26700914
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:39 schreef JeRa het volgende:

[..]

Quote uit het stukje. Was het vroeger eigenlijk ook zo dat een klein gedeelte van de Joden het verpestte voor de rest?
Ja, al dachten de nazi's daar anders over.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:43:52 #7
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_26700931
Ik dacht gister toch werkelijk dat dat er geen problemen waren geweest. Erg altijd dat er achteraf een aantal raddraaiers zijn.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:44:50 #8
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26700975
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Ach ik had niet anders verwacht van ze.
Dit is heeeel normaal in die kringen.
Het is maar de vraag, want welke kringen bedoel je nu? Het waren (waarschijnlijk) Marokkaanse jongens die verkeerde in joodse kringen. Maar het gaat er bij mij niet in dat die hitsige jongens hierdoor zo associaal gaan doen, daarmee zou je de joodse lobby te kort doen. Ik blijf van mening dat het gewoon deugnieten/donderstenen/doerakken or what so ever zijn die gewoon net als vele andere jongeren op zoek gaan naar de grenzen van hoever ze kunnen gaan. Je zou het van mij misschien niet zeggen, maar ook ik heb "belletje trek" en vele andere zaken gedaan in mijn jeugd

Hier moeten we dus niet te zwaar aan tillen. Met de tijd zullen dit stabiele middenklassers worden. Het zou nl. een groter gevaar zijn geweest als volwassen mensen dit soort taferelen zouden uitvoeren, want dan zouden ze daadwerkelijk een gevaar voor de samenleving kunnen zijn

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:44:52 #9
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_26700978
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_26701002
Het is een feit dat met welke groep van welke afkomst dan ook er altijd een paar tussen zitten die irritant moeten doen.. dit kan duizenden redenen hebben of gewoon heel simpel domheid zijn. hoe dan ook heeft het geen flikker te maken of het nou Marokkanen waren ja of nee.. had met dezelfde hoeveelheid "nederlands" gegaan en ik durf te wedden dat daar ook van die sukkels tussen zouden zitten. waarom? omdat er nou eenmaal altijd domme mensen zijn get over it!
Deal with it; rock 'n roll
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:45:28 #11
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26701003
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:43 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik dacht gister toch werkelijk dat dat er geen problemen waren geweest. Erg altijd dat er achteraf een aantal raddraaiers zijn.
Jij was er bij? Wat deden ze?
pi_26701055
altijd maar zeiken op elkaar.. ik snap niet dat iedereen niet moe van zichzelf word inplaats van anderen.
Deal with it; rock 'n roll
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:47:57 #13
47509 JeRa
Authentic
pi_26701083
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_26701128
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
omdat je alleen het nieuws leest en niks weet van de wereld om je heen uit ervaring.. daarom..
Deal with it; rock 'n roll
pi_26701191
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
Waaruit blijkt dat ? Je projecteert het ontbreken van waarden en normen van relschoppers op die van de gehele gemeenschap. Dat doe je denk ik ook niet als een stel voetbalhooligans de boel klein slaan. Het lijkt zovaak voor te komen omdat je alleen de negatieve dingen leest. Tienduizenden voetbalsupporters die zich wel gewoon gedragen, evenals het overgrote deel van de Marokkanen dat doet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2005 16:52:49 ]
pi_26701212
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
pi_26701264
Snap die ophef ook niet
Als je er een aantal kansloze autochtonen naartoe stuurt zullen er ook wel een aantal tussen zitten die zich niet kunnen gedragen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:54:10 #18
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_26701292
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
Ik zou er niet gek van opkijken, weet je... Of misschien was het wel een groep nederlandse & marrokaanse jochies... Wat maakt het ook uit? Moet het zo breed uitgemeten worden omdat het mogelijk marrokanen waren?

Als dat zo is, moet ik m'n klokje toch even bijstellen, want dan zijn we volgens mij terug in de tijd gegaan naar de jaren 40 :S.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:54:30 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26701298
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26701341
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:44 schreef RedDevil085 het volgende:
Wat een kul... Ik durf te wedden dat als je er een willekeurige groep jongeren heen stuurt er ook altijd een paar zijn die denken grappig te zijn... allochtoon of autochtoon, het probleem zit zich niet bij de cultuur maar bij de leeftijd en het gebrek aan respect (of normen en waarden... wat je wil) voor anderen. Verder natuurlijk ook een zooi onwetendheid & puberaal gedrag.
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:45 schreef Suphafly het volgende:
Het is een feit dat met welke groep van welke afkomst dan ook er altijd een paar tussen zitten die irritant moeten doen.. dit kan duizenden redenen hebben of gewoon heel simpel domheid zijn. hoe dan ook heeft het geen flikker te maken of het nou Marokkanen waren ja of nee.. had met dezelfde hoeveelheid "nederlands" gegaan en ik durf te wedden dat daar ook van die sukkels tussen zouden zitten. waarom? omdat er nou eenmaal altijd domme mensen zijn get over it!
Eensch.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:56:25 #21
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26701357
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:51 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik hoorde op tv dat juist de marokkanen zich netjes gedroegen en een groep Nederlandse jongens die mee was zich gingen misdragen....
Whahaha, nu staat dat hele topic-deel 1 vol met onzin van Lemmeb en zoalshetis.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:58:15 #22
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26701429
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat verklaart gelijk waarom ze hun capuchon op deden. Waarschijnlijk dus toch Lonsdalers die ome Wilders aan meer zetels willen helpen door door het leven te gaan als Marokkaan en slecht gedrag te vertonen

!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:58:16 #23
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26701430
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Maar waarom blijkt dat gebrek aan respect of normen en waarden dan zo vaak in die bevolkingsgroep voor te komen?
En al zal dat zo zijn, wat wil je met die informatie? Criminele Marokkanen anders behandelen als criminele Nederlanders? Of alle Marokkanen anders behandelen als alle Nederlanders?
pi_26701433
Kleine groepen debielen blijf je houden, autochtoon, allochtoon, Toon de buurjongen ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26701442
dit is geen verspesten

maar die lui willen daar aandacht vragen

wat een domme titel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')