abonnement Unibet Coolblue
pi_26652061
Deel 15

The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC


Hotel Carter

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)


The New Yorker

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.


Hotel Pennsylvania

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.


Milford Plaza

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!


Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld!

http://www.newyorkpass.com/index2.asp

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden

-B.B. King Blues Club & Grill
-Hard Rock Cafe
-Cold Stone Creamery
-Juniors Restaurant
-Planet Hollywood
(Hier weet ik niets over, misschien kan iemand een prijsindicatie geven en of het lekker is)

Musea

-American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
-Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
-Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
-South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
-Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
-Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen

-Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
-Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
-Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
-Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
-Century 21 Department Store(Kledingwinkel met interessant lage prijzen)


Dierentuinen

-Bronx Zoo (-edit- Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
-Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes

-Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
-Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
-Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen )
-New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
-New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
-On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour )
-New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen

-Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
-Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
-Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
-NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
-NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
-Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
-Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
-United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
-Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
- Times Square (adembenemend!)
- Ground Zero (spreekt voor zich)
- Yankee Stadium

Wijken/Parken

-Little Italy (Pizza )
-Chinatown (Ook lekker eten)
-Central Park (spreekt ook voor zich)
- Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
En dan zijn er ook nog taxi's, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.00
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Foto's New York van FOK users!

Sweek

Keijs

matthijst

mr.marcus

Cidex

The.PhantoM

renz0r

WooZ

Wytze

mechatronics

Razer

jakkeluchtgitaar

Domie

Dennisskyscrapers ( Deel 1 )

Dennisskyscrapers ( Deel 2 )

Dennisskyscrapers ( Deel 3 )

Dennisskyscrapers ( Deel 4 )

Dr.Evil ( Deel 1 )

Dr.Evil ( Deel 2 )

miss_sly

MrUber

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in NewYork

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part XIV

Download de nieuwe OP hier

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzee op 02-05-2005 09:33:50 ]
  zondag 1 mei 2005 @ 22:54:28 #2
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26652143
TVP. Nog bedankt voor de tips in het vorige deel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26652646
quote:
Geweldig topic dit!! Eigenlijk had ik het moeten lezen voordat ik weg ging maar nu al weer een week thuis na een geweldige ervaring in NYC.

Mijn verslag.

Dag 1
Ik ben er 18 april met Delta Airlines vertrokken van Schiphol. We hadden een mooi uitzicht op een week van temperaturen rond de 26 graden wat een unicum is voor april. Zodoende was het ook een hele mooie dagvlucht zonder ook maar 1 wolkje op de gehele reis zodoende zagen we nog een deel van groenland toch mooi meegenomen. Eenmaal aangekomen was het vliegveld JFK wel een hele tegenvaller oud smalle gangen en dan 1 zo'n douane beambte die een heel vliegtuig moest controleren. Het gehele proces duurde dan ook dik een anderhalf uur.
Vanuit JFK met de taxi naar het hotel "The New Yorker" na 4 bijna doodervaringen eindelijk aangekomen in het hotel. We hadden een 2 persoonskamer op de21ste verd. en het viel mij alles mee. Het was niet echt super groot maar groot zat schone badkamer en bedden die best comfortabel waren. En een tv met 60 kanalen waar we alleen het Friends en Will & Grace kanaal van hebben gebruikt.
Om aan de lokale tijd te wennen de verleiding van het bed overwonnen en gelijk de stad gaan verkennen. We zijn vanuit het hotel richting Times Square gelopen waar je wel gelijk met alle hectiek en drukte wordt overvallen. Na de eerste Mcdonalds en Starbucks te hebben verkent was het lokaal 20:00 en na een dag van meer dan 24h was het wel tijd om te douchen en het bed in te duiken.

Dag 2.
Door het tijdsverschil waren we beide al om 06:00 wakker en stonden zodoende al om 08:00 in het metrostation Wauw dat is toch wel ff schrikken wat zien die stations eruit en waar moeten we heen. Na ff het kaartje te hebben bestudeerd namen we de rode lijn 9 downtown naar het station World Trade center wat bleek we zaten dus in de blauwe E lijn maar uiteindelijk toch op de bestemming aangekomen. Tussen al het kantoorvolk de weg naar buiten gevonden waar we gelijk naast Ground-Zero stonden. Van daaruit een rondje gelopen ontbijt gescoord en deze in Battery park opgegeten nog geen toerist gezien maar ja het was dan ook pas 09:00 lokale tijd en prachtig weer. Van daaruit alle geijkte dingen bekeken, vrijheidsbeeld Wallstreet, pier17 de Brooklyn bridge, enz. De metro richting grand central station genomen daar in de omgeving wat gegeten en rustig naar het hotel gelopen. Ja de eerste blaren waren binnen.

Dag 3.
Er weer vroeg uit wel iets later maar al vroeg een ontbijtje in de buurt van central park deze gedeeltelijk per voet te hebben verkent. We hebben het park halverwege aan de rechterkant verlaten en via Park avenue down town gelopen. Aldaar alle designer en exclusiefe winkels bekeken je kan wel merken dat het daar een welgesteld deel is van NYC. Vanwege de hitte hebben we de metro richting down town genomen en even afgekoeld in het Robert F. Wagner Jr. park vanwaar je een schitterend uitzicht heb over de Hudson river. De temperatuur was al aardig gezakt en de metro naar Canal-Street genomen en zo via China Town en Little Italy omhoog gelopen. Uiteindelijk strandde we op Washington square park waar we tussen de studenten en artiesten de nodige rust aan de voeten schonken. Vandaar de metro naar het hotel gepakt voor een verfrissende koude douche. Hamburger bij Penn-Plaza gehaald en daarna als laatste voor de dag nog even Times-Square in het donker bewonderd.

Dag 4.
Deze dag lekker uitgeslapen na een hele vermoeiende dag. Weer de metro naar Soho genomen om verder te gaan waar we de vorige dag waren gebleven. Daar lekker ontbeten en de Apple strore opgezocht om de nodige e-mails te schrijven en het nieuws in Nederland te bekijken.
Zo zijn we rustig via Broadway uptown gelopen tot het hotel. Ff opfrissen en hadden toen besloten om lekker in het central park te gaan liggen. Buiten het hotel komend stond daar toevallig een auto in brand dus hebben we op de brandweer gewacht om daar de nodige foto’s te van maken. (tja ben ook brandweerman he) Al snel kwam de Engine nr. 1 en ladder 24 om de brand te blussen. Machtig mooi hoor om die wagens in volle actie te zien en te horen.
Alles was al snel voorbij en de metro maar weer in ja we konden al aardig de weg. Uitgestapt op Columbus-Circle aldaar nog even een winkelcentrum binnen gestapt waar een demo winkel van Samsung bevind met nagebouwd kantoor en woonkamers waar we nog even keken of er al op onze e-mail was gereageerd. De rest van de dag hebben we in het park gelegen en daar gegeten. Op de terugweg zijn we nog even het Empire State Building beklommen.

Dag 5.
De laatste volle dag van de reis waar we besloten om de gehele dag te relaxen. Ochtends naar Soho vertrokken om daar lekker te ontbijten in cafe duke en lekker in het zonnetje te zitten.
Deze dag hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan veel terrasjes gezien en tot laat veel gegeten en gedronken..

Dag 6.
De allerlaatste dag. Onze vlucht vertrok pas om 18:30 dus we hadden nog even. Op tijd uit gecheckt de koffers tegen 1 dollar opgeslagen en weer de stad in om de laatste inkopen te doen. Weer met de taxi die we via het hotel hadden gereserveerd naar JFK vertrokken.
Na een vertraging van 30 min vertrokken we weer naar NL.

Mijn ervaring:
Ja alleen maar positief echt een geweldige stad. Een stad van tegenstellingen: hele drukke gedeelten maar ook gemoedelijke rustige gedeelten. Hele mooie gedeelten maar ook gigantisch lelijk of verwaarloosd. Wat bij vooral opviel is dat iedereen op straat leeft het mooie weer zal er deels aan bij hebben gedragen maar wat ik bedoel is op elk plein park zie je mensen in elk café, koffiecorner is het druk. Ik zal zeker nog een keer terug gaan om het vele wat ik nog niet gezien heb nog te bekijken. Zeker nog buiten Manhattan want daar zijn we eigenlijk niet buiten geweest.

Conclusie:
Voor iemand die van het stadsleven houdt zeker een keer doen.
Mooi verslag.

Nog wat foto's?
pi_26652790
heb wat links toegevoegd aan de OP, kan iemand die .txt opnieuw opslaan
  zondag 1 mei 2005 @ 23:18:05 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26652815
Geinige pagina over de drie Late Night talkshows vanuit NYC: Leno, Letterman & O' Brien:
http://www.latebyte.nl
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 1 mei 2005 @ 23:18:46 #6
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26652838
Alweer een nieuw deel.

Deze week eens even een schema opstellen met wat ik allemaal wil zien als ik volgende maand in NYC ben.
pi_26654726
Ik ga er eind mei ook heen 10 dagen in NY.

Waar kun je eigenlijk die 7 day fun pass (metro/bus-pas) en New York City pass (attractiespas) kopen?
pi_26656527
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:17 schreef Dizzee het volgende:
heb wat links toegevoegd aan de OP, kan iemand die .txt opnieuw opslaan
OP

link naar vorig topic/minimeet is hetzelfde
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_26658178
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:27 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
Ik ga er eind mei ook heen 10 dagen in NY.

Waar kun je eigenlijk die 7 day fun pass (metro/bus-pas) en New York City pass (attractiespas) kopen?
bij elk metrostation kan je die metropas kopen, en bij één van de aangesloten atracties kan je die citypass kopen
  maandag 2 mei 2005 @ 08:57:15 #10
16632 Xlarge
========
pi_26658340
deel 15 alweer , even een subtiele tvp.

Nog 1 maand en ik zit lekker een paar daagjes in NY
  maandag 2 mei 2005 @ 08:59:41 #11
16632 Xlarge
========
pi_26658368
quote:
Op maandag 2 mei 2005 02:40 schreef Jeroenus het volgende:

[..]


link naar vorig topic/minimeet is hetzelfde
leuk dat die er ook bijstaat , nu nog wat meer animo
  maandag 2 mei 2005 @ 09:22:27 #12
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_26658716
Many thnx Dizzee voor je mooie OP ... zal me erg van pas komen ...
Before all else, be armed.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:04:51 #13
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26662530
quote:
Op zondag 1 mei 2005 23:18 schreef BrauN het volgende:
Alweer een nieuw deel.

Deze week eens even een schema opstellen met wat ik allemaal wil zien als ik volgende maand in NYC ben.
schema lijkt me geen goed plan

je kunt beter een lijste maken met dingen die je wilt zien, want een tijdschema gaat toch nooit lukken. Je komt altijd wel dingen tegen die je toch nog even wilt bekijken.
The line is a dot to you!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:08:27 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26662661
Een beetje ruim inschatten wat je graag wilt zien en hoe lang het duurt, kan je een redelijke dagindeling maken.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:11:43 #15
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26662773
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:08 schreef matthijst het volgende:
Een beetje ruim inschatten wat je graag wilt zien en hoe lang het duurt, kan je een redelijke dagindeling maken.
ik doe dat meestal op de dag zelf, maar dat ben ik
The line is a dot to you!
  maandag 2 mei 2005 @ 12:29:23 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26663328
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:11 schreef kepler het volgende:
ik doe dat meestal op de dag zelf, maar dat ben ik
Plan ook niet alles vantevoren, maar zoek al wel vast uit welke dingen in NY ik graag wil zien, hoe je er komt etc... Scheelt weer uitzoeken ter plaatse, tijd maximaal benutten
Dan kiek je 's ochtends ff wat voor weer het is en welke dingen je die dag mooi kan doen omdat ze bij elkaar in de buurt liggen.....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_26669452
Nog 12,5 uur, dan gaat de trein naar Schiphol
pi_26670865
quote:
Op maandag 2 mei 2005 16:58 schreef MofoF1 het volgende:
Nog 12,5 uur, dan gaat de trein naar Schiphol
Cool, goeie camera bij de hand?
pi_26672353
quote:
Op maandag 2 mei 2005 17:45 schreef Razer het volgende:

[..]

Cool, goeie camera bij de hand?
Uhuh
pi_26686413
Wat ik steeds mis in deze treads in goeie links naar site's voor het boeken van een tripje...
Wel zat hotels en zo maar niet echt trips waarbij je alles in een boekt....

Iemand goeie tips voor een aantal sites?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:26:06 #21
16632 Xlarge
========
pi_26687224
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:21 schreef forzaola het volgende:
Wat ik steeds mis in deze treads in goeie links naar site's voor het boeken van een tripje...
Wel zat hotels en zo maar niet echt trips waarbij je alles in een boekt....

Iemand goeie tips voor een aantal sites?
ik ben al een paar keer naar de USA gegaan met www.exit-reizen.nl , ook deze keer naar New York weer , altijd goed geregeld vind ik.
pi_26689591
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 08:21 schreef forzaola het volgende:
Wat ik steeds mis in deze treads in goeie links naar site's voor het boeken van een tripje...
Wel zat hotels en zo maar niet echt trips waarbij je alles in een boekt....

Iemand goeie tips voor een aantal sites?
Die zijn toch niet zo heel moeilijk te vinden?
pi_26690806
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:05 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Die zijn toch niet zo heel moeilijk te vinden?
Plaats er is een paar dan...?
  dinsdag 3 mei 2005 @ 13:03:02 #24
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_26693391
Misschien vind je dit wel leuk ...

http://www.us.hsbc.com/inside/starringyou.html

Before all else, be armed.
pi_26694790
Het ticket is geboekt! 25 juli vertrek ik voor bijna een maand naar de VS. We vliegen met Swiss en landen op JFK. Ben 500 euro p.p. kwijt nu, na veeel zoeken valt me dat nog mee, want ik kwam overal bedragen van 600-700 inclusief tegen voor reizen in deze periode.

Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om toch de meeste dingen in New York gezien en gedaan te hebben? Dacht zelf aan toch zeker een dag of 7. Volgens mij krijg ik er wel meer gevuld ook maar ja, wil ook nog wel iets meer zien in de VS.

Zijn er toevallig mensen die ook Boston/ Philadelphia / Baltimore hebben bezocht? In en rond Boston kunnen we ons volgens mij ook wel een tijdje vermaken. Denk dat we de andere steden in een paar dagen gezien hebben? We willen overigens per trein verder reizen tussen de steden in de VS.

Djeez, gelukkig heb ik nog een aantal maanden de tijd want wat moet je een hoop regelen en uitzoeken van te voren zeg! Ben inmiddels bijgelezen in de topics tot en met deel V.

[ Bericht 5% gewijzigd door Essiepessie op 03-05-2005 14:10:23 ]
Please, find my happy place!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')