abonnement Unibet Coolblue
pi_26950645
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:28 schreef Libris het volgende:

[..]

Heb je preciezere plannen (vooral centraal en oost java)?
Uiteraard, mijn vriendin gaat in Solo studeren, dus waarschijnlijk vlieg/trein ik gelijk daarheen. We zullen daar even bijkomen en door solo/yogya/borobodur misschien gaan wandelen. Daarna richting malang, daar misschien iets in de omgeving, dan door naar de bromo. en daarna waarschijnlijk al bali ruim een week, zodat we nog anderhalve week hebben in sumatra (tobameer en bukitlawang).

maarja die ideeen van ons kunnen echt met de dag veranderen, maar dit lijken ons wel de hoofdpunten van wat we willen zien..

= eigenlijk meer iets voor in centraal topic dit, maarja, het is altijd leuk om over je reis te praten
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:16:35 #52
112049 DeeCee
Als het niet anders kan,,,
pi_26957246
kloenkoeng = geen kloenkoeng, maar Klungkung je spreekt t natuurlijk wel ong. zo uit. ik heb familie in die plaats wonen.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:53:03 #53
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26977195
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:16 schreef DeeCee het volgende:
kloenkoeng = geen kloenkoeng, maar Klungkung je spreekt t natuurlijk wel ong. zo uit. ik heb familie in die plaats wonen.
IDe NEderlandse kranten uit 1908, toen de bloedige gevechten daar plaatsvonden, spreken allemaal over Kloenkoeng.

Verder was het snorkelen gaaf, al vond ik het koraal wat tegenvallen. (erg gebleekt door el nino en kapot door met dynamiet/gif vissen in het recente verleden en argeloze toeristen) Naar dat andere gili island wat oyo noemde kon ik niet naartoe vandaag zonder een ridicuul bedrag op tafel te leggen (omdat er geen anderen heengingen) maar het was wel erg gaaf. Veel schildpadden gezien, 2 haaien, en heel veel mooie vissen! Het koraal schijnt nu wel redelijk beschermd te worden, laten we hopen dat het weer wat kan aangroeien hier en daar, maar de kleuren zal het door el nino niet meer terugkrijgen en dat is wel erg jammer, want koraal kan zo enorm mooi zijn!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 16 mei 2005 @ 21:49:09 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27065862
Ik ben weer terug helaas!

even 1 gek fototje alvast (later meer) helaas ijn mn fotos overigens niet al te geweldig omdat de belichtingmeter van mn digicam niet goed meer is en ik mn nieuwe spiegelreflex was vergeten mee te nemen. (veel foto's zijn over, of raar belicht hierdoor) maargoed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27066619
welkom terug. Is dat nou Jade of Heineken (veelal als Heiniken gespeld) op de tap?
  maandag 16 mei 2005 @ 22:09:33 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27066682
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
welkom terug. Is dat nou Jade of Heineken (veelal als Heiniken gespeld) op de tap?
Dat is echte heineken uit de tap, want dat is een echt Hollands cafe in Jakarta namelijk.. (ze verkopen er ook patat met in een puntzak)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:00:57 #57
51063 Son-Of-A-Gun
Legendary Queens gangster
pi_27078825
Een hollands cafe vind je ook overal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jimmy "The Gent" Conway: "You have four minutes to live, whattaya wanna do? You don't do what you're supposed to do, I'm gonna lock your kid in a fucking refrigerator."
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:49:40 #58
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_27080134
Heineken wordt in Indonesie gewoon gebrouwen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 13:06:58 #59
34726 Fratz
Max
pi_27080663
vanavond wat meer foto's, BHFH??

ik ben benieuwd!!!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_27081554
ff tvp.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  dinsdag 17 mei 2005 @ 15:13:33 #61
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_27084786
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben weer terug helaas!

even 1 gek fototje alvast (later meer) helaas ijn mn fotos overigens niet al te geweldig omdat de belichtingmeter van mn digicam niet goed meer is en ik mn nieuwe spiegelreflex was vergeten mee te nemen. (veel foto's zijn over, of raar belicht hierdoor) maargoed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk..

[afbeelding]
De foto zou helemaal geslaagd zijn indien er een bordje achter je hing met 'orang merah muda gila'
pi_27091891
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben weer terug helaas!

even 1 gek fototje alvast (later meer) helaas ijn mn fotos overigens niet al te geweldig omdat de belichtingmeter van mn digicam niet goed meer is en ik mn nieuwe spiegelreflex was vergeten mee te nemen. (veel foto's zijn over, of raar belicht hierdoor) maargoed, dat mag de pret niet drukken natuurlijk..

[afbeelding]
Het lijkt wel of je in je broek hebt staan zeiken
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:49:52 #63
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27092004
ik kom net uit een tropische regenbui het cafe in gerend
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:56:40 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_27092299
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:00 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Een hollands cafe vind je ook overal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een niet geheel onbelangrijk detail natuurlijk

al wil ik alleen foto's zien van de vakantie...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_27150463
Ik moet even navragen op welke Gili je bent geweest BHFH.
Dus vertel!
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:33:25 #66
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27157245
Gili Trawangan en Gili Meno
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † donderdag 19 mei 2005 @ 23:27:12 #67
34726 Fratz
Max
pi_27170150
je foto's mogen we zeker niet zien?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_27191166
quote:
Een gedeelte van dit groepje kwam ik gisteren weer tegen. Omdat ik al die hele en vervuilende steden zat was en al flink achter liep op schema, had ik namelijk besloten een trip naar Bromo te boeken met aansluitend een busrit naar Denpasar op Bali. Een enorm lange busrit kostte bijna een hele dag en was enorm vermoeiend
Die busrit klinkt erg bekend, ik zou oorspronkelijk met een "snelle" bus gaan maar dan moest ik een halve dag wachten dus ze zouden me wel plaatsen op een bus die 's morgens ging. Moest allemaal snel, snel en pas toen ik erin zat besefte ik dat het een local bus was. Overal stoppen, met 6 man gepropt op de achterbank, idiote inhaal manouvres, bus die er midden in de nacht mee nokt en de vervangende bus na 10 meter rijden het ook opgeeft.....Oftewel, een reis die met een express bus zo'n 8 uur had geduurd. duurde nu zo'n 18 uur.
quote:
Er staan allemaal korte anekdotes in uit de bar die hij heeft. Ik ga de laatste dag in Jakarta zeker deze bar even bezoeken! de bar die hij heeft in Jakrta heet trouwens "bugils
Ik herken de foto die je geplaatst hebt. Iemand vertelde me dat je daar geuze bier kon krijgen waar ik een grote fan van ben en aangezien ik al een aantal maanden op reis was. Een ramp om er te komen, taxi chauffeurs hadden geen enkel idee van richting (taxi's in Jakarta zijn de ergste in heel ZO-Azie). Meerdere taxi's moeten nemen, gezeik over prijs, wel of geen meter. Afijn, uiteindelijk in Bugils en grote teleurstelling: geen Geuze bier! Heb een biertje gedronken en weer weggegaan, mijn mood was volledig verknalt.
quote:
Ik heb aan de voet gestaan van de majestueuze gunung Rinjani. (helaas zit een trekking er niet meer in)
Dat is heel erg jammer! Ik heb de 3-daagse trek daar gedaan en dat was toch wel mijn mooiste trek in 1,5 rondreizen in ZO-Azie. Behoorlijk pittig, zeker het laatste stuk naar de top omdat het los grind is (2 stappen omhoog, 1 stap terug) maar het uitzicht eenmaal op de top.....schitterend gewoon.

Verder is Kuta een plaats om absoluut over te slaan, wat een gigantisch k*t dorp is dat waar je 300 keer per dag wordt lastiggevallen door zeer aggresieve touts. Lombok vond ik op Rinjani en de Gili's na ook niet echt prettig. Enorme oplichtpraktijken en geen sympathiek volk daar.

Ik heb 4 maanden rondgetrokken in Indonesie en moet zeggen: een schitterend land met zeer vriendelijke en gastvrije mensen. Tuurlijk proberen ze geld aan je te verdienen maar als je daar doorheen prikt heb je een geweldige tijd.
wat een drama toch....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:16:20 #69
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27191635
vanaf jalan-jaksa (halte sarina) de transjakarta bus naar blok-m (2500 RP/20 minuten) en vanaf blok-m de taxi (of achterop de motor bij al te druk verkeer) naar taman-ria (ongeveer 7000 RP/15 minuten) ben je vanaf JL Jaksa er voor 80 eurocent in zon 45 minuten) volgende keer ga ik er zeker een avondje doorzakken.

Kuta is kut, ben ik mee eens, was er ook snel weer weg, alleen leuk voor een paar dagen feest en strand, verder is er niks te zien! De touts op lombok zijn met name in de haven erg agressief en ook in segigi. Op de rest van het eiland, ook in mataram juist erg vriendelijk en open! .. Maar als je een paar dagen in sengigi bent heb je geen last meer omdat iedereen je kent. De trek rinjani ga ik zeker nog eens doen binnenkort. Ik heb al een plan voor een volgende trip Indonesië klaar!

foto's komen wellicht vanavond trouwens.. Overigens vond ik de taxi's in jakarta juist erg goed! (op 1 na die de weg niet kon vinden) maar nooit gezeik gehad over de prijs, of meter. Meestal nam ik wel de blue bird, die als beste bekend staat. Maar over het algemeen vond ik ze goed en met name goedkoop.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27191856
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 17:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vanaf jalan-jaksa (halte sarina) de transjakarta bus naar blok-m (2500 RP/20 minuten) en vanaf blok-m de taxi (of achterop de motor bij al te druk verkeer) naar taman-ria (ongeveer 7000 RP/15 minuten) ben je vanaf JL Jaksa er voor 80 eurocent in zon 45 minuten) volgende keer ga ik er zeker een avondje doorzakken.

Kuta is kut, ben ik mee eens, was er ook snel weer weg, alleen leuk voor een paar dagen feest en strand, verder is er niks te zien! De touts op lombok zijn met name in de haven erg agressief en ook in segigi. Op de rest van het eiland, ook in mataram juist erg vriendelijk en open! .. Maar als je een paar dagen in sengigi bent heb je geen last meer omdat iedereen je kent. De trek rinjani ga ik zeker nog eens doen binnenkort. Ik heb al een plan voor een volgende trip Indonesië klaar!

foto's komen wellicht vanavond trouwens.. Overigens vond ik de taxi's in jakarta juist erg goed! (op 1 na die de weg niet kon vinden) maar nooit gezeik gehad over de prijs, of meter. Meestal nam ik wel de blue bird, die als beste bekend staat. Maar over het algemeen vond ik ze goed en met name goedkoop.
Dat zal ik onthouden als ik weer een keertje terug naar Indonesie ga, wat zeker zal gebeuren. Die blue bird tip kwam ik pas later achter. Ik heb een dag of 6 in Jakarta gezeten (dat is eigenlijk 4 dagen te lang) en alleen maar klote ervaringen met taxi's gehad. Enige pleister op de wond was dat ik van locals hoorde dat ze dit niet alleen bij de touristen doen, ze maken het zelf ook mee.
wat een drama toch....
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:28:26 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27192007
zolang je goed afspraken maakt over de prijs van te voren is er niks aan de hand. Ik heb ook diverse keren van een ojek of een bajaj gebruik gemaakt , nooit problemen en altijd zeer redelijke prijzen kunnen onderhandelen. Het enige waar je mee moet opletten is dat Indonesiers vaak gebrekkig engels spreken en van twothousend begrijpen als 20.000 ... ik laat altijd het briefje zien, of schrijf het op als ik niet ervan overtuigd ben dat de chauffeur het zelfde bedrag in gedachten heeft. Let op, altijd van tevoren dus! Verder zijn taxichauffeurs nogal eens reluctant om korte ritjes te rijden.

Een ritje van Jalan Jaksa naar Gambir is me een paar keer geweigerd op de meter. (meter 5000) Op Gambir moet je trouwens niet de bluebird nemen die beneden staat geparkeerd, want dan vragen ze 4000 RP "parkeergeld" Als je uit de trein, of bus komt, kun je het best direct achterop 1 van de tientallen klaarstaande Ojeks stappen als je naar JL Jaksa gaat. (ook ivm het verkeer) 5000 is hier een normale prijs. van noord naar zuid v.v. trouwens altijd de tansjakarta bus nemen, dan rij je lachend alle files voorbij.

Van en naar Sukarno Hatta (international Airport) trouwens nooit een taxi nemen, is echt zonde van het geld (minstens 60.000+ alle tol en parkeergelden) , de shuttle bussen van damri zijn net zo snel en kosten maar 10.000 incl alles en rijden naar diverse srategische plaatsen in Jakarta (oa blok M, Gambir)

hier nog een leuke site over lacaal transport op Java:

http://www.expat.or.id/info/traditionaltransport.html en over taxis in jkt:

http://www.expat.or.id/info/taxis.html

[ Bericht 23% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 20-05-2005 18:22:11 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27226675
Heb je geneukt, BHFH?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 23:02:27 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27231192
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb je geneukt, BHFH?
, ik was er ook niet op uit. Maar meiden versieren in Indo is knap lastig, want de meiden nemen weinig initiatief uit zichzelf en aangezien ik niet zon topversierder ben is het me niet gelukt om meer dan alleen te praten met meiden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 mei 2005 @ 15:31:04 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27245176
ok hier de foto's (excuses voor de matige kwaliteit)



In de dierentuin van Jakarta. Echt een leuke diertuin, die enorm druk is. Heel jakarta zuid komt hier picknicken. De hokken van de dieren/dierenwelzijn zijn ook best heel redelijk voor elkaar in de meeste gevallen. (beter dan verwacht)




wayang museum van binnen, oude krakende trappen, enge gangetjes en graven. (het was ooit een oude Nederlandse kerk, erg interessant!)



POsitief verrast was ik door de vele (met name) Javanen die nog een woordje Nederlands spraken. Ik heb er toch zeker met enige tientallen gesproken. Met name ouderen kunnen het en vinden het vaak ook erg leuk om met een Hollander Nederlands te spreken en zo hun kennis van de Nederlandse taal wat op te poetsen. Maar zelfs op Lombok heb ik een paar jongeren ontmoet die met veel ambitie Nederlands aan het leren waren.

[ Bericht 22% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-05-2005 21:08:54 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 22 mei 2005 @ 15:38:04 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27245361

Het nationaal monument. Je kan helemaal naar boven , heb ik niet gedaan, omdat er een enorm lange rij stond en ik helaas geen tijd had om te wachten hierop. Ook een prachtig park , waar half Jakarta komt bijkomen van de gigantische verkeersopstoppingen en smog.


Het vroegere gemeentehuis van Batavia, thans een museum. Met oa een interessante meubelcollectie en schilderijen van om jp Coen.

Mijn hostel in Jalan Jaksa

capoueira demo's op het "koningsplein"

[ Bericht 14% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-05-2005 15:43:52 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')