abonnement Unibet Coolblue
pi_26536629
1st recensie


Vanavond met het vriendin een bezoek gebracht aan een nieuw geopend restaurant genaamd Fugu.

De ingang van FUGU


Fugu is de naam van een vis die in Japan synoniem staat voor genot en de dood.
Met deze gedachte in mijn achterhoofd wilde ik de "Fugu-vis" uitproberen.
Maar...helaas. Waar de naam deed vermoeden dat we hier te maken konden hebben met een 'Fugu' gelicenseerde deli, bleek het gewoon om de zoveelste Japanse sushi-Toko tegaan die door chinezen wordt gerund. M.a.w: Men serveert deze vis helemaal niet omdat het bij wet verboden is deze vis naar Nederland te importeren.
Als dat wel zo was geweest dan had de chefkok,die de vis zou gaan bereiden, zijn officiele licentie moeten aantonen als gediplomeerde Fugu-chef en ons een document moeten laten ondertekenen waarin hij gevrijwaard wordt van elke vorm van schuld/blaam die de dood als gevolg kan hebben wanneer de eter Fugu verorbert en mocht te komen overlijden.
( in Japan is dit ook standaard regelement alvorens dit gerecht wordt voorbereidt )

Het bestelde gerecht


Uiteindelijk werd maar besloten om de specialiteit van het huis te nemen: De overbekende sushi-schotel. De sushi was redelijk qua smaak(rijskorrel iets te dik) en de stukken tonijn,kreeft,krab,zalm,poon als beleg wat aan de magere kant. De sla-schotel had niet veel om het lijf qua smaak en had net zo goed niet bestelt kunnen worden.Totslot de bijbehorende miso-soep was zoals het een goede miso-soep betaamt: warm,smaakvol en aromatisch.

Ambiance strak art-deco, en doet wat kil aan om er een gezellig warm gevoel bij te krijgen als men binnentreedt.
Al met al niet onaardig maar zeker niet byzonder als Japanse-Deli in Rotterdam.
Fugu ligt beneden aan De Van Vollenhovenstraat 15 in het Scheepmakerskwartier nabij het Vasteland in Rotterdam en dit zijn de openingstijden van Fugu waarbij het goedkoopste gerecht ¤ 4,50 kost en het duurste(menu) ¤ 32,50.
pi_26536641
Leuk topic! Alleen zal ik de TT wat algemener maken?
Zodat iedereen een recensie kan geven van waar ze geweest zijn?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26536659
Lijkt me goed plan. Alleen let er wel op dat je niet van die 3 regelstukjes krijgt met:
" ik heb bij Japie Voom Voom gegeten, friet met mayo en pindasaus en een bal gehakt en een cola en was ¤....eraan kwijt en dat was in Delluft "
Zo krijg je nooit die kwaliteit die je graag in de topic ziet komen.
Dus een beetje moeite moeten de TS wel doen om de thread/zone leuk te houden ...
(OF! gewoon alles wat erin wordt gekwakt lekker weghalen zodat ze wel moeten leren een goeie,leuke recensie neer te zetten )
pi_26536672
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:22 schreef i-spy24 het volgende:

Dus een beetje moeite moeten de TS wel doen om de thread/zone leuk te houden ...
Jij bent de TS (Topic starter) en de OP is zeer duidelijk! Zo willen we het graag zien in dit topic!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 29 april 2005 @ 12:29:40 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26594239
@i-spy24 zal dit weekend even met recensies van Bourgondisch Maastricht en omstreken op pennen.

Ben net terug van een paar dagjes weg.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26643962
2de Recensie

Tijdje terug een bezoek gebracht aan een voor mij nieuw horeca-gelegenheid genaamd Sagardi
Je moet ernaar zoeken want het ligt praktisch verscholenin een hoek van de Coolsingel naast boekhandel De Slechte.

Binnengekomen ziet het er klein,fastfood-achtig en verlaten uit ondanks dat het al een jaar bestaat.
De menu-kaart is simpel qua opzet bestaande uit voornamelijk broodjes die je van allerlei soorten beleg kunt voorzien. Er is ook een wijnkaart met Zuid-Afrikaanse champagne,het welbekende Huis van Moet&Chandon en verder allerlei andere wijnsoorten uit binnen en buitenland naast de frisdranken en de bekende sapjes.
Er is ook nog een specialiteitenkaart voorzien van kleine hapjes zoals gerolde Schotse zalm,Turkse worstjes,Thaise kip-sate,gamba's en krabbepootjes.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een selectie van hun beste gerechten te vragen.

Smaakte het? Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat het tegenviel.
Vies tegen! De Schotse zalm viel tegen en was mijnsinziens niet Schots en uitgedroogd.
De Gamba's heb ik terug gestuurd aangezien die rauw van binnen waren en de Thaise kip-sate's waren keihard door de frituur en verschrompeld. Alleen de krabbepootjes smaakten nog enigzins maar waren verder bedolven onder een klodder whiskey-saus zodat het wel moest smaken.
Normaal betaal je voor dit soort snabbeltjes aardig wat geld als je in bepaalde exclusieve'trendy' clubs komt. Maar hier betaalde ik de belachelijke lage prijs van ¤ 20,00! inclusief een later bij bestelt glas jus d' orange.

Sagardi "finger licking good?"Ik dacht het niet!

[ Bericht 5% gewijzigd door i-spy24 op 01-05-2005 17:28:20 ]
  maandag 2 mei 2005 @ 17:53:25 #7
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_26671097
Zaterdag (poe 2 weken geleden alweer) na de hele dag op het terras te hebben gezeten in Weert besloten te gaan uit eten, na een stemmingsronde mocht ik een restaurant uitkiezen (god zij dank, anders zou het _WEER_ de griek ofzo zijn geworden) en het werd De Liefhebber in Weert. We namen het 3 gangen verrassingsmenu voor ¤26,50, wat op zich een best nette prijs is voor voorgerecht - hoofdgerecht - nagerecht (soep ipv een voorgerecht kon ook, dan kostte het ¤24,=).

We begonnen met een vleesterrine van ham, kalfsvlees, tijm en jenever omwikkeld met katenspek en er lagen wat geconfijte zilveruitjes naast. De bijgeserveerde salade zag er futloos uit, was niet genoeg aangemaakt met dressing en leek op het bord te zijn gekwakt. De terrine had niet echt een specifieke smaak, meer een beetje een slap aftreksel van boer'n zult. De zilveruitjes waren wel lekker overigens.

Toen gingen we door met een "Admiraals Haasje" zoals de ober het noemde, een met zalm gevuld gebakken varkenshaasje in een piccalilly/roomsaus. Het varkenshaasje was taai en de zalm was op sommige plekken zelfs nog koud (en dus niet gaar). Die hebben we teruggestuurd dus, maar alle aardappelen en salades bleven wel mooi op tafel staan. Kwam de ober terug met 3 nieuwe varkenshaasjes waren de frietjes koud, die teruggestuurd wat veel ergerlijke blikken opleverde van de bediening. Uiteindelijk al het eten toch nog warm (het eten wat warm behoorde te zijn wilt dat zeggen) opgegeten, en dit keer was het heerlijk. Vooral de piccalillyroomsaus was een erg goed idee voor bij het varkenshaasje. Verder zaten er erg simpele garnituren bij, gebakken aardappeltjes met rozemarijn en tijm, wat frietjes (en zelfgeklopte mayo, blegh, die vind ik persoonlijk niet bij friet passen, dat hoort bij kreeft), en 2 salades (weer hetzelfde verhaal, erg slap en futloos).

Toen het dessert, ik had van te voren aangegeven dat ik het "Liefhebbers Dessert" wou, waar alles in zat (in het mini uiteraard) wat ze van desserts op hun kaart hadden staan. Meloenballetjes in een lichte saus, wijnperen met warme portsaus, bosvruchtenmousse, wentelteefjes (die erg lekker knapperig waren), witte chocomousse, 3 bollen ijs, en nog een paar dingen.

Het dessert was enorm lekker (maar ik ben zowiezo een echte dessert liefhebber, daar kun je me 's nachts voor wakker maken ).

Alles samengevat dus een matig voorgerecht, een redelijk hoofdgerecht en een heerlijk dessert (naar mijn mening). Maar samen met de fouten van de bediening (teveel om op te noemen, maar eerst aan de kurk ruiken en dan hem goed bevinden, schenken en dan merken wij dat de fles toch kurk heeft schiet niet op natuurlijk) vind ik een 7 toch teveel. Daarom een 6,5.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_26782877
Restaurant de Roode Schuur (www.deroodeschuur.nl) in Nijkerk

Gisteravond kwamen we aanrijden bij de Roode Schuur in Nijkerk, een mooie uitgebouwde schuur op een heuvel kwam ons gezichtsveld binnenzoeven...met de audi's en bmw's voor de deur was de trend al gelijk gezet! Eenmaal binnengekomen werden we vrolijk onthaald door een lieftallige dame in horeca zwart-wit...De zaal zag er bijzonder eenvoudig (weinig poespas) maar wel heel gezellig uit, ondanks dat het er vol zat was het zeker niet rumourig en kon je geen gesprekken van andere tafels oppikken.

OP de tafels stond Wedgewood Edme servies (werkelijk álles) en de mandjes brood kwamen gelijk nadat we ons aperitiefje hadden opgegeven. De Jus D'orange was vers geperst. De droge huiswijn smaakte redelijk maar was niet super.

Als voorgerecht nam ik een Eendenduet wat bestond uit een soort carpaccio van eend (wel gebraden) met sla, zongedroogde tomaatjes en olijfjes. Daarbovenop lag een warme gegrilde eendenvleugeltje die werkelijk waar niet te versmaden was! Omdat het bord zo groot was en de 'eendencarpaccio' het hele bord bedekte bleek het een vrij fors voorgerecht te zijn. Smaakte bijzonder goed! (een beetje ondefinieerbare dressing maar wel met goede smaak)

Hierna waren de lamskoteletjes aan de beurt, een stuk of 8 kleine koteletjes werden vergezeld door een honing thijmsaus waar iets te veel thijm inzat (te overheersend), koteletjes waren heerlijk mals en precies op goede temperatuur (mede door de voorverwarmde borden) en waren precies genoeg om als goed vullend hoofdgerecht aangemerkt te kunnen worden.

Omdat ik door het forse voorgerecht al redelijk vol zat nam ik een kasplankje na met een 20 jaar oude port daarbij. Kazen waren redelijk (hoewel wat koud) en bestonden uit drie 'brie'achtige kazen, een port salutje en een bleu des causses. Goed te doen en lekker licht gegarneerd met een druifje, nootje en tomaatje. Een aantal tafelgenoten hadden het Grand Dessert wat met recht 'Grand' genoemd mag worden! Onwijs veel en lekker naar wat ik hoorde! Van elk gerecht een flinke portie!

Daarna nog een standaard kopje koffie met de standaard kersenbonbons en koffieboontjes.
Bediening was goed hoewel ze wel redelijk vaak kwamen vragen of we 'nog wat meer nodig hadden' en ze er van uit gingen dat een half leeg glas bijna leeg was (frisdrank) gelukkig vroegen ze het nog en zette ze niet gelijk een nieuw glas neer.

Eten zeer goed alleen wel wat veel: 8
Bediening: Goed, iets te aanwezig: 7
Locatie & Ambiance, erg goed! : 9

Totaal is de Roode Schuur wel een 8 waard!

Prijzen:

Voorgerecht: ¤13,95
Hoofdgerecht: ¤22,95
Nagerecht: ¤13,95 (inclusief port)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_26795828
Eigenlijk had ik een apart topic aangemaakt voor de categorie 'standaard chinees', 'snackbar op de hoek', enzovoort: Recensies: Eetcafé's, friettenten, chinees om de hoek, enz. (Afijn, het goedkope, eenvoudige spul voor tijdens een dagje winkelen dus)

Maar mij werd gevraagd de daar geschreven recensie over te plaatsen naar hier. Bij deze:

ACHILLES, IN DE KELDER VAN WINKELCENTRUM 'HEUVELGALERIE', TE EINDHOVEN (GRIEK)

Interieur: Erg clean ingericht, veel wit en zachte kleuren (doch niet kil), typisch Grieks. En op het eerste gezicht best schoon: Geen vieze kringen en dergelijke op de tafeltjes. Met een redelijk uitzicht op het rondwandelende publiek en de er tegenover gelegen eetgelegenheden (het is een hele horeca-hoek waar van alles zit). Helaas zit de flink spiegelende roltrap wel een klein beetje in de weg.

Besteld: Moussaka. Je krijgt er tsatziki, witte kool en friet bij. Daarnaast bestelde ik een glas cola. De prijs van de maaltijd en het drinken samen lag nog onder de tien euro. Naar horeca-maatstaven is dit een schijntje. Sowieso is zo ongeveer de volledige menukaart erg goedkoop: Diverse maaltijden die (exclusief drinken) nog geen tien euro kosten.

De aankleding was goed (mooi vierkant bord, en een Grieks uitziend glaasje voor de cola). De moussaka zag er goed uit, hoewel ik het stuk iets groter had verwacht, en het een klein beetje aangebrand was aan de onderkant. Het was een duidelijke opwarm-maaltijd, gezien de wachttijd van ongeveer drie minuten. Duidelijk is dat het van te voren al compleet klaargemaakt is. Mooi afgestemd op het winkelende publiek dat snel weer weg wil: Bepaald geen haute causine, maar wel erg praktisch. En dit soort dingen verklaren natuurlijk de idioot lage prijs.

Hoewel ik niet precies weet hoe lang het er al gelegen heeft, was het prima weg te krijgen. In hoeverre het authentiek Grieks is weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar het was wel anders dan wat je uit zo'n vernederlandst Knorr-pakje haalt. Steviger, vooral. De tzatziki en de frieten smaakten verder perfect, de witte kool was wat zurig maar ook niet slecht.

De bediening? Ontzettend aardig. Niets vervelends over te zeggen. Betalen gebeurt achteraf.

Gevoel van hygiëne? In het restaurant erg goed, zo clean zie ik ze zelden, maar wat er in de keuken gebeurt weet ik natuurlijk niet. Het is er niet echt 'open'.

Voor herhaling vatbaar? Ja. Hoewel nogal pre-fab, een heel erg aangename, ontspannen stop als je honger krijgt tijdens het winkelen. Zeker voor die prijs.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2005 09:36:26 ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:41:43 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27793535
Vanavond besloten wij eens lekker uit eten te gaan en hierbij de recensie:

Brasserie Willem V Willemstraat 5 in Rijswijk ZH

Al fietste ik in mijn middelbare schooltijd elke dag langs deze brasserie, toch liep ik er vanavond straal voorbij. Geen opvallende tent dus van de buitenkant en we moesten zelfs even kijken of ze wel open waren, want de deur zat dicht. Het was wel handiger geweest als deze open stond.
Eenmaal binnengekomen wordt onze jas aangenomen en kunnen we zelf een plekje uitkiezen. We nemen een tafeltje bij het raam in het (avond)licht, omdat de rest van de brasserie erg donker is.
De tafel is netjes gedekt en er wordt een fles water voor ons op tafel gezet (zoals bij alle gasten). Aan de muur hangen schilderijen van een nabijgelegen galerie en overal in de zaak komen kurken van flessen terug, wat wel apart is. Het interieur is niet super (al staan de schilderijen zeker mooi), maar ze hebben er wat van proberen te maken, dat is duidelijk te zien.

We beginnen met een stokbroodje met aïoli (van het huis) en kiezen iets lekker van de menukaart. Mijn vriend gaat voor de ossenhaaspuntjes en ik wil graag een carpaccio van runderlende.
Er komen mooie kleurige borden op tafel waarop de voorgerechten erg mooi geschikt zijn, ziet er goed uit
De ossenhaaspuntjes worden geserveerd in een filodeeg bakje met een donkere ketjapjus, waarin de ketjapjus helaas erg dominant van smaak is. Pas wanneer je het vlees wil doorslikken proef je het pas, heerlijk, maar zonde dat deze smaak zo onderdrukt wordt door de ketjap.
De carpaccio is goed gesneden, met geroosterde pijnboompitjes, huisgemaakte pesto, sla en parmezaanse kaas. Prima gerecht om mee te beginnen.

We drinken lekker een glaasje wijn en tussendoor water en er wordt een nieuwe fles op tafel gezet als die van ons leeg is. Voor het hoofdgerecht besluit mijn vriend voor de eendenborstfilet in sinaasappel-Grandmarniersaus te gaan.
Ik neem lamskroon met klassieke honing-thijm-saus, welke net als de eendenborst, met aardappelpuree, gestoofde courgette en knapperige haricots verts wordt opgediend.
De eigenaar is een gezellig man die helemaal begint te stralen als we deze bestelling doen. Prachtig, de eend, oh heerlijk, mooi lamsvlees, dat gaat u lekker vinden. Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig! Wij vinden het een erg prettige benadering. Ondertussen horen we in de kleine keuken achterin deze "pijpenla" sissende geluiden van het eten wat klaargemaakt wordt

Het hoofdgerecht komt op tafel en we vinden het een beetje jammer dat er ook nog een bak friet op tafel komt, het was prima en beter zelfs zonder, maar wellicht vragen mensen er vaak om?
Ik ben niet weg van de eendenborst, maar mijn vriend vindt het zalig, is wel iets waar je van moet houden. Het begint vrij scherp door de Grandmarnier en de sinaasappel en dan komt de eend eroverheen wandelen, lekker rosé klaargemaakt.
Mijn lamskroon blijken 6 lamskoteletten te zijn, toch wel wat veel voor 1 persoon, al krijg ik het best op hoor (al moet ik tot half 4 's nachts zitten, ik zal ze opeten ).
Heerlijk rosé gebakken en met een beetje vet eraan met een lekkere smaak, maar niet teveel. De saus is prima en niet overheersend; de thijm en de honing combineren super met het lamsvlees.
Dan een hapje van de aardappelpuree proeven, geen aardappels die tot lijm gepureerd zijn, maar een mooie puree (zoals het mij thuis niet echt lukt), maar damn wat zit daar een hoop boter doorheen! Heel erg lekker, maar zeker geen eten voor elke dag.
De boontjes zijn erg lekker bij de zware puree en de courgette is er ook lekker bij. De frietjes hebben we praktisch niet aangeraakt.

Eigenlijk zitten we best wel vol, maar de desserts zien er toch ook wel heerlijk uit, we nemen allebei toch maar het met marsepein ingepakte pistache-ijs met amarenen kersen en slagroom.
Pfoe, toch een erg grote portie komt op tafel, maar het ijs is erg lekker en heel apart met het marsepein en de kersen, al is het wel mierzoet. Misschien was het nog lekkerder geweest om gehakte pistachenoten door het ijs te doen en er minder suiker in te gebruiken?

We ploffen en kunnen geen koffie meer op, maar we hebben een heerlijke avond gehad met lekker eten, een gezellige sfeer en erg vriendelijke bediening.
We komen hier zeker nog eens terug, alleen al om de rest van de kleine, maar zeer interessante kaart uit te proberen

We betalen 75 euro voor het eten en ieder 2 drankjes, tuurlijk, best wat geld, maar we hebben een lekkere avond gehad en totaal geen spijt, we komen zeker nog eens terug

En hier nog ene linkje naar de menukaart: http://home.wanadoo.nl/frankvdburg/WillemV.html

[ Bericht 0% gewijzigd door BBQ-kip op 10-06-2005 12:32:48 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28375421
UPDATE:




Restaurant Indonesia Sari Agung

Onlangs in de lokale krant van de Maasstad geprezen om zijn fantastische bereidingswijze van de sate en daarom meer reden om er eens te gaan kijken aan de Keizersstraat 52.



Voorzien van bamboe-achtige stoelen en een blauw-achtig interieur en een menukaart die simpel en eenvoudig kwa opzet is met redelijke prijzen.



Eerlijk is eerlijk de sate smaakt als echt vers geroosterd en met veel variatie,
Voor mij was de pittige babi sate mijn favoriet en de vlees gerechten zijn mooi gaar
en de sauzen goed op smaak.



Het enige wat jammerlijke is dat het allemaal erg lang duurt ( +/- 25 minuten)
eer je je eten krijgt en dat men alleen maar Amstelbier schenkt uit de tap of fles.
Hoe dan ook: De prijzen zijn mooi in balans ivg met hetgeen je krijgt voorgeschoteld en
de sate porties zijn hun prijs(¤ 4,50 per 3) helemaal waard.


Openingstijden:

Elke dag geopend,behalve de woensdag,tussen 17:00 uur en 21:00 uur
Telefoon (010) 413 70 48

[ Bericht 3% gewijzigd door i-spy24 op 01-07-2005 10:38:19 ]
  vrijdag 1 juli 2005 @ 06:51:01 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28377891
Hebben ze daar ook geitensate en rundvleessate?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30638818


Nee, dat hebben ze daar niet BBQ-kip:




Vandaag moest ik in Rotterdam op de Erasmus Universiteit als gastspreker aanwezig zijn en maakte van de gelegenheid gebruik om tussen de middag wat te lunchen in de grote kantine.


De ingang van de EUR kantine


De kantine oogt vrij modern en is in handen van een cateringbedrijf die alles
voorbereidt op broodjes,warme gerechten en dranken gebied.


Het Catering bedrijf


De EUR kantine is geopend vanaf 09:45 uur voor allerlei koude snacks met een
gemiddeld prijskaartje van ¤ 0,50.
Je moet dan denken aan pakje boter, pistoletjes,zachte broodjes,belegde broodjes,beleg.
Vanaf 12:00 uur kun je er warme maaltijden krijgen waarvan de duurste ¤ 4,85 is en die
verder uit kroketten,frikandellen en friet bestaat.
Ook zijn er 2 verschillende salade bar's.alcoholische bar en een buffet met vers fruit,
toetjes en allerlei andere zoetigheden voor de gemiddelde student
zodat deze echt niet hoeft te klagen dat er geen genoeg keuze voor hun is
of dat het te duur is.


Verder zijn er 4 kassa's waar je contant of met een pas kan betalen waarna je doorloopt
naar de grote kantine en achter 1 van de lange tafels plaatsneemt voor je eten.


De lunch van vanmiddag vanaf boven gezien:
2 witte pistoletjes&Dobbe kroketten/groentensoep/mix-salade/appelsap
te te samen voor ¤ 4,95!



Hey...zelfs op de EUR rulesz de Mac steeds meer...


Samengevat:

Het eten is er prima en voldoet kwa smaak en kwaliteit aan alle maatschappelijke normen en mag
op sommige momenten zelfs luxe worden genoemd gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Dus het geklaag en gejank van sommige studenten kan richting de prullenbak want als je ziet wat zij
zelf thuis voorbereiden kwa eten en dat vergelijkt met waaruit ze kunnen kiezen op de EUR,
dan hebben ze geen enkele reden tot klagen!

[ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 16-09-2005 17:04:33 ]
  zondag 25 september 2005 @ 22:19:04 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30928968
De Bonnefooi



De ambiance:
Het parkeren van de auto kan op de parkeerplaats schuin tegen over het restaurant. Het restaurant zelf is mooi aangekleed in het thema van een schip compleet met mast en sterrenhemel

De jassen worden op netjes aan genomen en opgehangen in de garderobe. De tafels staan keurig ingedekt klaar.

Amuse
De amuse was een stukje stokbrood met roomboter met daarop een plakje boerenham met een sherrytomaatje erg simpel maar bijzonder smaakvol.

Voorgerecht
Annemiek koos de salade van gerookte Paling met uitgebakken Spekjes het is een klassieker die er al lang op de kaart staat. De combinatie van spekjes en gerookte paling is verbazend lekker. Een echte aanrader.

Martijn koos het Schippersplateau wat bestond uit Gerookte Zalm, Paling, Hollandse Garnalen, Krab en Cocktailsaus. Alles wat van erg goede kwaliteit en smaak. De cocktailsaus die er bij geserveerd werd maakte het goed af.

Hoofdgerecht
Annemiek koos voor de Gegrilde Zalm met Pikantesaus. De zalm was een mooi stuk zalm vergezeld door een wortel mousse en rösti. De pikantesaus was pikant maar ook verbazend romig een echte smaak sensatie. De zalm was niet te droog en perfect van smaak.

Martijn koos voor de Gestoofde Paling. De paling was perfect gestoomd was heerlijk zacht, smaakvol en sappig. De bij geserveerde saus, wortelmouse en rösti maakt de boel echt af.

Nagerecht
Annemiek koos voor een cappuccino deze was wel lekker maar het schuim was wel erg snel weg. De cappuccino werd vergezeld door wat bonbons, chocolade koffiebonen en wat toffees.

Martijn koos voor een Grappa die met zijn zachte smaak en prettige afsluiting van de avond was.

Het enige minpuntje van deze avond was dat het personeel al begon met afruimen van de niet gebruikte tafels terwijl wij nog aan ons nagerecht zaten.

Maar het is en blijft een restaurant wat wij zeker nog een keer zullen bezoeken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31024388
wat heb je voor dit betaald in de bonnefooi?
  donderdag 29 september 2005 @ 19:51:31 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31036259
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:51 schreef doraantje het volgende:
wat heb je voor dit betaald in de bonnefooi?
Inclusief drinken ongeveer ¤ 70
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31286254



Zojuist een bezoek gebracht aan het door anderen aangeprezenJapanse restaurant
Sapporo gevestigd buiten Rotterdam in de gemeente Alexanderpolder.


Het restaurant dat tevens ook aan de zijkant een drive-in
mogelijkheid heeft voor de take-aways


Binnengekomen valt gelijk de binnenplaats op de begane grond op,waardoor je
in de winter het "thee-tuin' gevoel meekrijgt al genietend van de Japanse keuken.
Verder oogt het allemaal vrij modern zoals je dat gewend bent van de meeste
orientaalse restaurants in nederland en is de kaart verder standaard te noemen.


De binnenplaats op de begane grond waar je ook kunt eten dus


Als je de trap naar boven neemt dat kom je dus terecht bij de sushibar
en heb je tevens de gelegenheid om vanaf boven naar beneden te kijken
op de binnenplaats die je zo even tegenkwam bij binnenkomst.
Ook is op deze tweede verdieping achter de sushibar een chinese-sectie
afgeschermd door een rieten-scherm waar je dus gewoon chinees kunt eten
mocht je het niet zo op hebben met de Japanse keuken.


De sushibar waar alles wordt voorbereidt


Ik heb dit keer gezien de wat overvloedige
namiddag bruch
gekozen voor hun lichte/snelle en simpele bento-box met
daarin hun specialiteit 'fuku chirashi' (vissoort).


De Saporo BentoBox met daarin o.a. de 'fuku chirashi' specialiteit


De Sapporo Bentobox is heel behoorlijk te noemen zoals in:
Het smaakt zoals Japans eten meestal smaakt.
De sushi was best, de hoeveelheid'beleg' erop standaard miniem en de vissoorten gewoon
a natural en behoefde dus de bijbehorende sojasaus om het verder op smaak te houden.
Oh.. en de bekende misosoep was verder ook prima.
Eigenlijk geeft het precies datgeen je mag verwachten voor zo een simpele 'take-away-
snelle hap.Geen culinair hoogstaand gevoel ,gewoon een simpele hap en daar voldeed
het dan ook aan.


Conclusie:

Het smaakte allemaal best zoals een goed maal behoort te zijn,maar echt opgewonden
werd ik er niet van als je dat gaat vergelijken met zaken als een Sakura
of een Yamazoto of een Genki-Tei of zelfs een GInza restaurant.
Dan heb ik in al deze restaurants in dezelfde prijs-klasse lekkerder en verfijnder gegeten.
Hoe dan ook, wel aardig voor een keer zeker gezien de wireless-internetverbinding die ontdekt werd.



© Sapporo


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

= slecht
= matig
= redelijk
= goed
= Uitstekend
pi_31287438
Wat was je kwijt voor de hele mikmak?
En wat zat er allemaal in de bento? Ik zie rundvlees, tenpura, gari, tilapia, makreel, zalm, toro?, tonijn, octopus. Klopt dat een beetje? Hoe dik was de vis op de sushi ongeveer?

[ Bericht 38% gewijzigd door mirugai op 08-10-2005 18:29:29 ]
pi_31292650
Deze Bento-box koste me ¤ 22,50 en de totale rekening met drank etc.... ¤38,50
Je kennis van de vissoorten is weer prima en de dikte was +/- 1 cm dik..
Kortom niet echt om te zeggen: " kijk dat is nou een mooie gesneden stukje.... "
pi_31871062
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 11:31 schreef PDOA het volgende:
http://www.maarhoewashet.nl

Leuke beschrijvingen van restaurants en andere eetgelegenheden in Utrecht. Check deze bijvoorbeeld van Hemingway op Jan's Kerkhof:

maandag,26 september,2005
Hemingway

Net teruggekeerd van een expeditie naar Drenthe, kreeg ik zaterdagmiddag een sms'je van Paalman. Of ik zin had in een nazomerborrel. Negen minuten later zaten we op het terras van Hemingway (Janskerkhof 6), een voor mij ongebruikelijke borrellokatie, maar ach, ze hebben er bier en je hebt er een mooi uitzicht op het standbeeld van bisschop Willibrord en zijn trouwe paard Jolly Jumper.

Dat bier moest ik dan wel zelf halen, want de enige barman kon de drukte van een vol terras niet aan, of had gewoon geen zin om naar buiten te komen. Dus ging ik het lege café in. 'Een koffie met cognac voor Paalman en een Westmalle Dubbel voor mij,' zei ik met mijn mooie stem tegen de glazenspoelende barman. 'Wat voor cognac heeft u zoal?' voegde ik eraan toe.
De barman draaide zich om en ging met een vinger langs de flessen sterke drank. 'Even kijken... Wat dacht u van een DOM Bénédictine?' vroeg hij.
'Eh... Dat is een likeur, dat lijkt me geen goed idee,' antwoordde ik. Likeur is immers zoete meuk en Paalman houdt niet van zoete meuk. Daar wordt Paalman onrustig van, net als van jonge meisjes.
'O,' zei de barman. Zijn vinger bleef een tijdje in de lucht hangen, op zoek naar wat hij dacht dat cognac was. Opeens zag ik tussen de flessen waarschijnlijk de enige cognac in deze tent: Bisquit. Volgens mij hadden zij ooit die reclame Bisquit, wie lust 'm nie? Niet slecht, maar het haalt het natuurlijk niet bij de slogan Westmalle? Best knalle! Bisquit, dat moest het dan maar worden.

Dit akkefietje en alles wat nog zou volgen paste prima in wat nu al een onbewust onsuccesvol horeca-weekend was voor ons beiden. Paalman was vrijdagavond op het terras van restaurant Noort gedist door de uitbater, waarna hij en zijn eega opstonden en wegliepen, waarna ze honderd meter verderop werden ingehaald door een hijgende serveerster die verontschuldigingen aanbood namens haar baas. Zelf had ik op ongeveer hetzelfde tijdstip - maar dan twee kilometer verderop - bij S. een bijzonder dubieus Menu F gegeten van afhaalchinees Ying Bin aan de Oudwijkerdwarsstraat. Nog geen twaalf uur later vulden de resten van dit maal vanuit de prullenbak het hele huis en half Oudwijk met een geur zoals je die kunt ruiken boven een niet doorgespoelde wc, na een bruine sessie, ergens aan de kust van Atjeh, een week na een tsunami, naast een openluchtmortuarium, bij een temperatuur van zo'n veertig graden klein nulletje c.

Waar was ik? O ja. Het liep tegen etenstijd. Ik zou bij S. gaan eten, maar het leek Paalman wel een efficiënt idee om ons geanimeerde gesprek over mijn pensioenopbouw te onderbreken, S. te bellen en gedrieën boven in Hemingway wat te eten. Zo gezegd, zo gebeld en een half uur later zaten we in het restaurant van Hemingway aan een tafeltje met een mooi uitzicht op het standbeeld van bisschop Willibrord en zijn trouwe paard Jolly Jumper. We bestelden wijn, water en eten. Aangezien Hemingway een studententent is, besloot ik op safe te spelen: ik nam als voorgerecht brood met tapenade en kruidenboter en als hoofdgerecht een medium portie spareribs. De bediening bestond uit een overassertieve serveerster, een serveerster 'met een mooie huid' (aldus Paalman) en een serveerster die ik De Zombie doopte, omdat ze geen idee leek te hebben waar ze (mee bezig) was.

Maar hoe was het? Wel, het brood was helaas nog op koelkasttemperatuur en de tapenade smaakte naar die rode saus voor bij de Nacho's. De spareribs waren wel binnen te houden (ze haalden het helaas niet bij de spareribs die ik laatst bij collega Chantal Ophoff at) en de Vlaamse frieten waren zelfs uitstekend. Zoals ik al zei, nondescript studentenvoer. De prijzen waren hier en daar wat aan de hoge kant: mijn medium spareribs kostten 13,50, het driegangen Hemingway-menu van Paalman was 17,50 en de small portie spareribs van S. ging weg voor 10,50.

S. lustte nog wel een nagerecht. De overassertieve serveerster stond snel bij ons tafeltje om haar bestelling op te nemen en zei out of the blue tegen S., die lichtelijk loenst: 'Kun je me vertellen in welk oog van je ik moet kijken als ik je aan wil kijken? Anders bestelt het wat moeilijk!' Kijkt u dus niet vreemd op als u binnenkort wat Servische dakdekkers annex hitmen op het Janskerkhof met elkaar ziet smoezen.

Het liep inmiddels tegen tienen, maar het was nog niet volbracht. We wilden er nog wat digestieve consumpties ingieten. Wijs geworden van mijn eerdere cognacicatiestoornis bestelde ik bij de mooie huid een eenvoudige Irish Coffee. Paalman vroeg om een Calvados. De mooie huid keek hem vragend aan. 'Dalvados,' zei ze nadenkend, 'nee... Dat hebben we geloof ik niet. Maar die mensen verderop hebben Tia Maria bij de koffie. Wilt u dat misschien?'

(Hier sla ik tien minuten over.) De rekening dan maar. Dat kon niet, want de rekening was kwijt. 'Geen nood,' zei ik met mijn mooie stem, 'ik weet nog wel wat we hierboven allemaal genuttigd hebben, dan maken we een nieuwe rekening en knal je de bonnetjes van het terras erbij.' Dat kon niet, want de bonnetjes van het terras waren ook kwijt. Gelukkig ben ik gezegend met een schrijversgeheugen, dus somde ik moeiteloos alle consumpties van de afgelopen vier uur op. We kregen een geïmproviseerde rekening, legden het bedrag op tafel en liepen de trap af. Ineens: paniekerig gestommel - twee serveersters kwamen achter ons aan om te vragen of we wel hadden betaald. Ik kreeg ineens zin om Hemingways voorbeeld te volgen, maar Paalman overtuigde mij ervan dat ik nog zoveel had om voor te leven, waaronder mijn pensioen, en gedrieën verdwenen wij in de nacht.

Smaak: 6,5
Prijs/kwaliteit: 6,5
Ambiance: 6,5
Bediening: ...



[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-11-2005 17:14:58 (uit een ander topic C/P) ]
  zondag 15 januari 2006 @ 22:09:09 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34101976
De Luwte



De ambiance:
Het parkeren van de auto kan makkelijk op de parkeerplaats (Unnaplein) net achter het restaurant. Het restaurant zelf is strak modern in gericht maar de sfeer misstaat niet bij een oude kloosterboerderij die in de Luwte tussen de kerk en de winkelstraat ligt.

De tafels staan keurig ingedekt klaar en wij kiezen voor een plaatsje in de serre van waaruit wij in de open keuken konden kijken. Aan de keuken is ook heel goed te zien dat ze niet voor niets de Oke sticker van de smaakpolitie hebben gekregen

Voorgerecht
Annemiek koos de sushi met zalm en tonijn welke inclusief stokjes, in zuur ingelegde gember en wasabi geserveerd werd. Het bleek een goede keuze te zijn geweest

Martijn koos voor Sashimi van zalm en tonijn met wasabi, soja en boekweitmie. Die ook inclusief stokjes, in zuur ingelegde gember en wasabi geserveerd werd. De boekweitmei was een bijzonder maar toch erg smakelijke combinatie bij de zalm en de tonijn

Hoofdgerecht
Annemiek koos voor de Kabeljauw met gefrituurde uienringen en mosterdsaus. De kabeljauw was een mooi stukje vis welke goed klaar gemaakt was en de gefrituurde uienringen waren erg lekker.

Martijn koos voor de Zeewolf in een krokant jasje met roerbakgroenten, basmatirijst en sojasaus. Vooral de combinatie van de zeewolf met de roerbakgroenten en de sojasaus was erg bijzonder maar voortreffelijk

Nagerecht
Annemiek koos voor een tarte-tatin met kaneelijs en vanille room. het was een heerlijk taartje recht uit de oven waarbij het kaneelijs en vanille room een goede aanvulling waren

Martijn koos voor een Kaasassortie (Aardappelschilkaas, Brie de meaux, Cabar picos, Epoisses, Pont-l’evéque) met een Kopke Colheita. Het er bij geserveerde rozijnen brood warm uit de oven was een lekkere aanvulling op deze kaasassortie.

Als afsluiter van de avond koos Annemiek voor een cappuccino en Martijn voor espresso. Welke geveerd samen met hand gemaakte chocoladetruffels

De Luwte is en blijft een restaurant wat wij zeker zullen blijven bezoeken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34102219
Klinkt goed...maar ik mis de wijnen?


oh, ik zie het al onderaan de menukaart...: Wij verkopen geen alcohol onder de 16 en onder de 18 geen sterke drank.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:18:01 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34102480
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:13 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed...maar ik mis de wijnen?


oh, ik zie het al onderaan de menukaart...: Wij verkopen geen alcohol onder de 16 en onder de 18 geen sterke drank.
De wijnen die ze er hebben zijn ook erg goed en ze hebben een aparte wijnkaart. Annemiek heeft bij het hoofdgerecht een glas witte huiswijn op.

Maar we hebben deze keer geen fles wijn besteld omdat we allebei morgen weer moeten werken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 15 januari 2006 @ 22:34:43 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_34103308
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:18 schreef Martijn_77 het volgende:


De wijnen die ze er hebben zijn ook erg goed en ze hebben een aparte wijnkaart. Annemiek heeft bij het hoofdgerecht een glas witte huiswijn op.
Die durft zeg. Een heel glaasje wijn nog wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 januari 2006 @ 20:17:07 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34133957
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Die durft zeg. Een heel glaasje wijn nog wel.
Ach ja hoeft niet veel te zijn om lekker te zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')