abonnement Unibet Coolblue
pi_26435711
quote:
Kamerlid doet aangifte van sms-oplichting door TMF

Uitgegeven: 22 april 2005 16:59

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid De Wit van de SP heeft bij de politie aangifte gedaan tegen TMF, zo liet hij vrijdag weten. De muziekzender zou zich schuldig hebben gemaakt aan bedrog en oplichting bij de uitreiking van de TMF Awards. TMF is een dochteronderneming van MTV Networks.

Tijdens de prijsuitreiking op 1 april werden televisiekijkers opgeroepen te sms'en om te bepalen welke van de genomineerde muzikanten zich Artist of the Decade mocht noemen. Achteraf bleek dat al voor het begin van het rechtstreeks uitgezonden evenement de winnaar, Marco Borsato, aan de pers bekend was gemaakt.


Volgens De Wit is dit een overtreding van de Wet op de kansspelen. "De veelal jonge kijkers zijn tienduizenden euro's afgetroggeld. Ik vind dat dit niet kan en heb daarom de politie en het OM gevraagd een onderzoek in te stellen", aldus het kamerlid. Een woordvoerder van TMF zegt dat er door "enkele duizenden mensen is gesmst op de bewuste avond". "Er is dus zeker geen sprake van tienduizenden euro's."

De muziekzender erkent wel een fout te hebben gemaakt. "We hadden de pers moeten vertellen dat het in het geval van de prijs voor Artist of the Decade om een tussenstand ging. Marco Borsato stond al voor in de peilingen, maar de uitslag had die avond nog wel degelijk kunnen veranderen." TMF maakt zich geen zorgen over het onderzoek van de politie. "Het is een storm in een glas water."
http://www.nu.nl/news/516(...)chting_door_TMF.html

Asociaal dat de TMF kinderen laat sms-en, terwijl de uitslag allang bekend was.
  Moderator vrijdag 22 april 2005 @ 17:13:47 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_26435766
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:11 schreef TheMassive het volgende:

http://www.nu.nl/news/516(...)chting_door_TMF.html

Asociaal dat de TMF kinderen laat sms-en, terwijl de uitslag allang bekend was.
Asociaal? Vast wel maar moet een Kamerlid zich hier nu echt mee bezig houden? Is er geen belangrijker item te vinden als het oplichten van breezertjes door TMF? Lijkt mij toch sterk.

Het lijkt wel of Kamerleden er tegenwoordig een sport van maken om maar zoveel mogelijk aangiftes te doen, is er al een ranglijst voor?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_26435847
Die mensen die daarop stemmen Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de uitslag allang vast staat en niet meer kan veranderen tijdens de uitzending.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
pi_26435867
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Asociaal? Vast wel maar moet een Kamerlid zich hier nu echt mee bezig houden? Is er geen belangrijker item te vinden als het oplichten van breezertjes door TMF? Lijkt mij toch sterk.

Het lijkt wel of Kamerleden er tegenwoordig een sport van maken om maar zoveel mogelijk aangiftes te doen, is er al een ranglijst voor?
Dus omdat een kamerlid volgens jou belangrijkere dingen moet kunnen vinden mag hij dit niet aankaarten???

pi_26435870
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
is er al een ranglijst voor?
Geen idee, maar ik kan je de nummer 1 alvast wel verklappen
Erik Nevland, onze messias
pi_26435886
Naming and shaming
pi_26435936
Waarom zou je uberhaupt twee à drie euro aan smsjes sturen zodat een of andere josti artist of the year oid. kan worden...? Het is nog wel TMF hoor ( ), die uitreikingen zijn niks waard.
pi_26435943
Goede aktie!

Het zijn dan wel domme breezertieners, maar een bedrijf mag zich nou eenmaal niet schuldig maken aan misleiding.

Heel belangrijk dus dat Jan de Wit aangifte doet.
Al was het alleen maar om andere bedrijven te waarschuwen niet hetzelfde te flikken.
pi_26435978
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:22 schreef DaveM het volgende:
Goede aktie!

Het zijn dan wel domme breezertieners, maar een bedrijf mag zich nou eenmaal niet schuldig maken aan misleiding.

Heel belangrijk dus dat Jan de Wit aangifte doet.
Al was het alleen maar om andere bedrijven te waarschuwen niet hetzelfde te flikken.
Precies! Begrijp niet dat de usertjes die tot nu toe hier gepost hebben niet de mogelijkheid hebben om dat in te zien. Zal wel aan het niveau liggen?
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:25:09 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_26436006
nu maar hopen dat ze van de buis afgaan.
klote zender
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_26436057
quote:
TMF maakt zich geen zorgen over het onderzoek van de politie. "Het is een storm in een glas water."
Moet je vooral zeggen als ze bereid zijn een onderzoek te doen
pi_26436063
well...like duh
  Moderator vrijdag 22 april 2005 @ 17:29:44 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_26436084
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:18 schreef TheMassive het volgende:

Dus omdat een kamerlid volgens jou belangrijkere dingen moet kunnen vinden mag hij dit niet aankaarten???
Mag? Hebben ik iets gezegd over mogen?

Betalen wij Kamerleden om zich over zaken van landsbelang te buigen of over tieners die niet genoeg hersens bezitten om sms'jes te sturen aan commercieele toko's? What's next, Balkenende die aangifte doet vanwege irritantie kikker ringtone sms'jes?

Dit had ook door de Consumentenbond of een 'slachtoffer' gedaan kunnen worden, ik zie echt het nut niet waarom Kamerleden tijd moeten besteden aan dit soort uitermate trivialezaken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:30:54 #14
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26436112
Wat een verrassing.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:40:34 #15
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26436303
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit had ook door de Consumentenbond of een 'slachtoffer' gedaan kunnen worden, ik zie echt het nut niet waarom Kamerleden tijd moeten besteden aan dit soort uitermate trivialezaken.
Het is niet triviaal want het gaat niet om TMF alleen.
Het gaat om het signaal aan alle bedrijven die hun klanten op de een of andere manier proberen te belazeren.

Als Pietje op de hoek een aangifte tegen TMF doet komt die onderin de la.
Bij een Kamerlid wordt de klacht wel serieus behandeld.

Goed, de Consumentenbond had dit ook kunnen doen, maar zoveel tijd kost een aangifte niet dus ik snap niet wat jouw probleem is.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:43:29 #16
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_26436376
dom als je daaraan meedoet, al die sms-nu-voor-blablabla en win 'prijs'

d o m
/-=]
|o-0
~~~`
pi_26436432
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mag? Hebben ik iets gezegd over mogen?

Betalen wij Kamerleden om zich over zaken van landsbelang te buigen of over tieners die niet genoeg hersens bezitten om sms'jes te sturen aan commercieele toko's? What's next, Balkenende die aangifte doet vanwege irritantie kikker ringtone sms'jes?

Dit had ook door de Consumentenbond of een 'slachtoffer' gedaan kunnen worden, ik zie echt het nut niet waarom Kamerleden tijd moeten besteden aan dit soort uitermate trivialezaken.
Ah, hij mag dat niet in zijn vrije tijd
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_26436485
TMF is in handen van een paar platenmaatschappijen, ben eens benieuwd hoeveel de jeugd al van platenmaatschappijen heeft gejat.

Nu ik dit post denk ik, Hmmm, Welke platenmaatschappij heeft TMF in handen, Ik meen BMG, maar niet 100% zeker. Dat zijn toch dezelfde jongens die lopen te gillen over de onzedelijkheid van downloaden. Maar hun publiek beflikkeren is dan wel weer okay?
pi_26436549
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:47 schreef LibertarianX het volgende:
TMF is in handen van een paar platenmaatschappijen, ben eens benieuwd hoeveel de jeugd al van platenmaatschappijen heeft gejat.

Nu ik dit post denk ik, Hmmm, Welke platenmaatschappij heeft TMF in handen, Ik meen BMG, maar niet 100% zeker. Dat zijn toch dezelfde jongens die lopen te gillen over de onzedelijkheid van downloaden. Maar hun publiek beflikkeren is dan wel weer okay?
Ze kunnen het "downloaden van mp3" sowieso niet als excuus gebruiken --> drogreden.
pi_26439085
sorry, maar ze geven toch aan een fout gemaakt te hebben. ze hadden door de peilingen gezien dat marco borsato ging winnen en dit bekend gemaakt aan de pers. de uitslag had dan alsnog wel kunnen veranderen, maar het was zeer onwaarschijnlijk. dat maakt toch niet echt uit?
pi_26440227
Ach sms'en om te stemen op een bepaalde artiest is toch stom, als ze goed zijn verdienen ze het toch wel.
pi_26443108
Wie kijkt er dan ook naar TMF
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
  vrijdag 22 april 2005 @ 22:28:26 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26443234
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:29 schreef Tijger_m het volgende:

Betalen wij Kamerleden om zich over zaken van landsbelang te buigen of over tieners die niet genoeg hersens bezitten om sms'jes te sturen aan commercieele toko's? What's next, Balkenende die aangifte doet vanwege irritantie kikker ringtone sms'jes?

Dit had ook door de Consumentenbond of een 'slachtoffer' gedaan kunnen worden, ik zie echt het nut niet waarom Kamerleden tijd moeten besteden aan dit soort uitermate trivialezaken.
Eens. Het is een beetje aandachttrekkerij. Hoewel het aandacht vragen aan dit soort onzin niet eens zo verkeerd is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:22:21 #24
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_26446062
Als de kamerleden nou eens hun werk deden waar ze n.b. vorstelijk voor worden betaald, dan hadden ze niet de tijd om dit soort ongein uit te halen. Als je ziet dat de meeste kamerleden amper 2 dagen per week aanwezig zijn, dan weet ik genoeg. Zakkenvullen en met je naam in de media komen, daar gaat het namelijk om. Je moet er namelijk voor zorgen dat je bij de volgende verkiezingen weer gekozen wordt, zodat je weer 4 jaar je zakken kan vullen. Laat ze eerst maar eens hun werk doen waar ze voor betaald worden.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_26446102
Ach, als mensen al zo achterlijk zijn om te SMSen naar TMF zullen ze hun geld vast wel op een andere manier gaan verspillen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')