abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:09:01 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26420959


stiekem gun ik deze man om alles te bereiken wat je maar kan in het trainersvak.
Daarom dit topic over hem. Op de avond dat hij van Kroonprins in Koning veranderde :')

ja is vast een topic maar de search doet t niet enzow


Golfer wil je ff de tt aanpassen zodat het een beetje fatsoenlijk te zien is in de index?

[ Bericht 10% gewijzigd door -Vaduz- op 28-02-2008 19:14:28 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 april 2005 @ 01:10:41 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26420987
altijd al een van mijn favoriete trainers geweest, k zie in hem de opvolger van Hiddink.
Ik gun hem veel, vooral de 2e plaats in de beker dit jaar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:40:45 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26427581
Wat zal hij vanmorgen met een lekker gevoel zijn opgestaan
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:48:42 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26427788
Stelletje hersenlozen
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:50:02 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26427828
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:48 schreef twi het volgende:
Stelletje hersenlozen
Dit had onze trainer moeten zijn. Hopelijk volgt ie Blind op.
Al zie ik het somber in.....t is een Schiedammer
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:50:34 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26427848
Mag hem zeker wel. Alleen jammer dat hij, behalve GAE, altijd kut-clubs traint.
pi_26429024
In de toekomst wordt het een grote trainer
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:21:03 #8
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26430241
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:09 schreef PLAE@ het volgende:


Golfer wil je ff de tt aanpassen zodat het een beetje fatsoenlijk te zien is in de index?
Done.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26430268
Ik vind Maaskant de grootste eikel van het Nederlands voetbal. De man heeft geen zelfkritiek en voelt zich groter dan hij is. Bah.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:24:59 #10
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_26430338
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind Maaskant de grootste eikel van het Nederlands voetbal. De man heeft geen zelfkritiek en voelt zich groter dan hij is. Bah.
check uw mail
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:51:28 #11
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26430962
Zeker een talent onder de trainers, als je dat zo al kan zeggen, maar nog niet geheel rijp voor een top club. Op gevoel zie hem later wel passen bij PSV of AZ trouwens, meer dan bij Feyenoord of Ajax.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:26:52 #12
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26431756
zoals die dit jaar willem 2 heeft laten voetballen verdient die het niet om europa in te gaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 april 2005 @ 14:32:20 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26431892
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 14:26 schreef Dos37 het volgende:
zoals die dit jaar willem 2 heeft laten voetballen verdient die het niet om europa in te gaan
ach het enige wat we over 2 jaar nog weten is dat Willem II weer Europa in ging, niet meer hoe.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26432270
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 14:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ach het enige wat we over 2 jaar nog weten is dat Willem II weer Europa in ging, niet meer hoe.
en hoe snel(snel) ze er weer uitgingen...
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_26432412
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind Maaskant de grootste eikel van het Nederlands voetbal. De man heeft geen zelfkritiek en voelt zich groter dan hij is. Bah.
Eens.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:54:22 #16
15600 BB-King
Long live the King!
pi_26432451
Ik doe gewoon mijn werk man!
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:58:28 #17
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_26435450
bepaald niet mijn favoriete trainer, Willem II zal volgend jaar wel een modderfiguur slaan in Europa
De Narcis van Gabon
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:02:47 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26435537
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik vind Maaskant de grootste eikel van het Nederlands voetbal. De man heeft geen zelfkritiek en voelt zich groter dan hij is. Bah.
Eens. Vind zelfs ik als Willem II-supporter.
pi_26436165
Wat voor teksten zal Robert op de briefjes hebben geschreven, die hij onder de hoteldeuren doorschuift? "Oscar, je kan het!" of "Frank, als je één bal recht uit schiet sta je in Oranje!"?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:41:01 #20
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26436312
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 14:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ach het enige wat we over 2 jaar nog weten is dat Willem II weer Europa in ging, niet meer hoe.
ik weet over 2 jaar nog dat Twente anders ook europa in ging.

Mits we geen 5de worden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26436511
Toen hij nog bij RBC zat vond hem echt een heel goede trainer, maar bij Willem II had ik wel wat meer verwacht. In hoeverre hij daar iets kan doen, dus.
pi_26436693
quote:
DE KROONPRINS WANKELT

Voetbaltrainer is een mooi beroep. Zeker op de momenten dat het jou en je ploeg goed vergaat en iedereen aan je voeten ligt. Maar zodra de resultaten tegenvallen, is het al minder leuk. Zeker als je dan ook nog eens de zogenaamde kroonprins van het trainersgilde bent. Dit is een term die men in de voetballerij bedacht heeft voor een jonge coach die goed presteert en in wie men een toekomstig topper ziet. Helaas voor hen die de titel krijgen, maar het is bijna altijd een loden last. Niet zelden struikelt de kroonprins al voor hij een topclub bereikt heeft.

De laatste die de titel kroonprins kreeg, was Robert Maaskant. Maaskant was een redelijke voetballer, die al op jonge leeftijd stopte met profvoetbal. Niet erg, als je hem moet geloven. Maaskant droomde namelijk niet van een loopbaan als voetbalprof, maar van een loopbaan als trainer. Het is tenminste wat hij zelf altijd gezegd heeft. De man werd al als jonge dertiger hoofdcoach in het betaalde voetbal en gaf al aan zijn carrière zorgvuldig op te willen bouwen, om uiteindelijk bij het Nederlands elftal uit te komen.

Maaskant heeft een prima presentatie, visie en ambitie. Precies daarom durfde RBC Roosendaal het wel aan om hem als trainer aan te trekken, in de zomer van 1999. De Schiedammer was toen net dertig en had spelers in zijn selectie die al ouder waren. Het was geen probleem, want in zijn eerste seizoen coachte Maaskant RBC via de nacompetitie de eredivisie in. Een grote stunt, aangezien de ploeg pas als zesde de reguliere competitie had afgesloten. Met attractief voetbal veroverde Maaskant in het daaropvolgende seizoen vele harten met zijn ploeg, maar haalde hij erg weinig punten. Een vrij roemloze degradatie volgde. Een jaar later echter stond RBC weer in de eredivisie. Opnieuw promoveerde de ploeg via de nacompetitie. Op zo’n moment ben je al bijna een legende en dus was het voor de planner Maaskant tijd voor een nieuwe stap.

Hij zwichtte voor de ambities van zijn jeugdliefde Go Ahead Eagles en moest de Deventer ploeg weer naar de eredivisie brengen. Helaas bleek al snel dat de club zichzelf wat had overschat, zeker op financieel gebied, en Maaskant keerde snel terug naar RBC, waar een vacature was ontstaan. Het was niet chique, maar wel logisch voor een ambitieuze carrière-planner als Maaskant. Anoniem meehobbelen in de eerste divisie staat niet goed op je CV.

In zijn tweede ambtstermijn in Roosendaal wist Maaskant twee keer het eredivisieschap te behouden voor RBC. Weer tijd voor een nieuwe stap dus. Wat doe je dan als ambitieuze kroonprins? Dan teken je bij een stabiele middenmoter met ambities richting subtop. Willem II kwam dus als geroepen en Maaskant ging maar al te graag. Ongetwijfeld zag hij een stunt als van Co Adriaanse voor zich en zag hij al hoe hij met Willem II een UEFA Cup-plaats zou bemachtigen.

Helaas voor Maaskant lijkt hij zich voor de tweede keer te hebben vergist. Willem II zag een flinke rits al dan niet belangrijke spelers vertrekken en kreeg er op papier aardige namen voor terug, maar de ploeg is dit seizoen nog zelden overtuigend geweest. Zo fungeerde Willem II alweer als gewillig slachtoffer voor een volledig gerenoveerd Ajax en incasseerde het al enkele forse nederlagen.

Wie de spelersgroep ziet, zal niet heel verbaasd zijn. Moens is een spectaculaire keeper, maar stopt minder ballen dan vroeger, terwijl de aangewezen verdedigingsleider Michel Kreek slijtage vertoont en veel blessures kent. Jongens als Wau, Van Nieuwstadt, Van Mosselveld en Van der Haar zijn absoluut geen verdedigers die op een hoger niveau dan de middenmoot kunnen fungeren. Met Caluwé, Reuser, Hadouir en Bobson heeft Maaskant dan enkele creatieve, doch wisselvallige spelers ter beschikking en spits Iwan Redan laat nog niet zien dat Martin Jol het bij RKC fout zag om hem slechts als invaller te gebruiken. Eigenlijk is Danny Mathijssen de enige speler die Willem II in de toekomst wel eens kan verruilen voor een flink betere club.

Maaskant lijkt niet in staat om Willem II boven zichzelf te laten uitstijgen, wat hem bij RBC wel lukte. Hij deed dat soms ook met behulp van motiverende briefjes, die hij onder hoteldeuren doorschoof. Ik vrees echter dat hem dit in Tilburg niet gaat helpen en dat Maaskant ook gaat struikelen voor hij de kroon op heeft kunnen zetten. Het belangrijkste signaal is wel dat hij nu na de winterstop al twee kansloze nederlagen moest slikken en op beide persconferenties eigenlijk geen woorden had om die te verklaren, behalve dat het onacceptabel was en dat op de keeper na niemand meer zeker kon zijn van zijn basisplaats. Zwakke zinnen voor een eloquent man als Maaskant, juist nu hij op een belangrijk kruispunt is beland. Een derde keer terugkeren naar RBC betekent het einde, een kleurloos seizoen met Willem II vermoedelijk ook. De wankelende kroonprins onder de trainers zal zich nu moeten bewijzen, anders is hij zijn titel straks ook nog kwijt aan pakweg Foeke Booy of Gertjan Verbeek. Het zal een interessante tweede seizoenshelft worden in Tilburg.
Het kan wel verkeren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26436733
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:10 schreef rubbereend het volgende:
altijd al een van mijn favoriete trainers geweest, k zie in hem de opvolger van Hiddink.
Ik zie hem liever niet als opvolger van Hiddink, bij RBC heeft hij het goed gedaan (degradatie-voetbal), maar nu hij bij 'normale' club trainer is laat hij niet meer zien wat hij bij rbc wel deed.
pi_47663185
quote:
Zwalkend RBC zet Maaskant op non-actief

26/3/2007 9 :15

RBC Roosendaal heeft Robert Maaskant maandagochtend op non-actief gesteld. De trainer moet boeten voor de slechte resultaten van de eerstedivisionist sinds de winterstop. Rob Meppelink neemt per direct zijn functie over.

'Bestuur en directie hebben na de aanhoudende reeks tegenvallende resultaten sinds de winterstop geen vertrouwen in een succesvolle deelname aan de play-offs met de 38-jarige oefenmeester', zo laat RBC weten via de eigen website.

Maaskant had in januari al laten weten dat hij na afloop van dit seizoen zou opstappen bij RBC. Sindsdien zwalkt de ploeg. In de elf wedstrijden die de Roosendalers sinds de winterstop afwerkten, pakten zij slechts elf punten. Vrijdag verloor de ploeg zelfs van het laaggeklasseerde Helmond Sport.

RBC is de koppositie van de Jupiler League inmiddels kwijtgeraakt aan De Graafschap, dat komende vrijdag de titel al kan opeisen. De club uit Roosendaal moet zelfs oppassen de tweede plaats niet te verspelen aan VVV-Venlo, FC Den Bosch en FC Dordrecht.

Rob Meppelink neemt de taken van Maaskant over. De manager voetbalzaken tekent deze week een tweejarig contract en zal tot de zomer van 2009 als trainer/coach én als manager voetbalzaken in dienst blijven bij RBC. De 41-jarige Meppelink was in het seizoen 1999/2000 hoofdcoach van ADO Den Haag en is sinds 2004 werkzaam bij RBC.
En hij was toch ooit de kroonprins van het trainersgilde? .
  maandag 26 maart 2007 @ 09:31:13 #25
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47663237
Die gaat naar Brugge
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')