abonnement Unibet Coolblue
pi_26402069
Vorige deel was weer vol:
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel 3

Laatste (ontopic) post:
quote:
Op donderdag 21 april 2005 09:50 schreef sgoldie het volgende:

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb wat hulp nodig...ik zit nu op mijn werk ik kan nu niet photoshoppen...

Kan iemand mij helpen? Het is iets vrij simpels naar mijn idee. Het meisje op de foto (foto zit in dit worddocument: http://home.wanadoo.nl/s.gb/wb/1.doc ) wat rechtsonder zit, met donker haar, moet voor het plaatsnaambord van Rhoon staan. Kan iemand dat maken?

Het moet dus lijken alsof zij voor het plaatsnaambord Rhoon staat...(misschien kan iemand het originele plaatsnaambord vinden, of anders eentje soepen naar die van Rhoon).
superbedankt voor de moeite! Je kan eventueel resultaat mailen naar Sandrgb at hotmail punt com
Game on!
pi_26402137
Heb ik zelf ook nog een vraag

Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.

Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
  donderdag 21 april 2005 @ 16:35:46 #3
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26407016
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:30 schreef Lynx666 het volgende:
Heb ik zelf ook nog een vraag

Soms komt het voor dat PhotoShop CS zijn instellingen vergeet en doet alsof hij voor het eerst gestart wordt. Ik krijg dus weer de Tips On Startup (die ik altijd direct uitschakel), en alle preferences staan weer op hun default. Het kost me altijd veel tijd om al die instellingen weer goed te zetten.

Hebben anderen ook last van dit probleem; weet iemand wat het veroorzaakt en heeft iemand er een oplossing voor??
hetzelfde probleem, ik gebruik een usb stick voor mijn prefferences files
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  donderdag 21 april 2005 @ 22:57:18 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_26417278
ik meld me maar met een tvp, aangezien ik hier veel kan leren!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 19:25:37 #5
47213 ArmaniMania
pi_26438838
Effe een tip voor beginners: Gebruik de ctrl+alt+z als je een aantal acties ongedaan wilt maken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:04:23 #6
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_26439735
Mag ik er een paar toevoegen?
- CTRl-d om een selectie ongedaan te maken, deselecteren dus
- X om de kleuren op standaard in te stellen
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_26440510
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:04 schreef PM-girl het volgende:
- X om de kleuren op standaard in te stellen
(Bij default) onjuist

- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:25:38 #8
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26448913
ctrl - alt- ~ om de brightness van een afbeelding te selecteren ( het gemiddelde van de kleurkanalen als een actieve selectie)

ctrl - shift - i om je selectie om te keren

f (om je afbeelding uit te vullen, 3 modie, 1e normaal, 2e volscherm met grijze background, 3e vol zwart scherm zonder menubalken)

q toggle tussen actieve selectie en quikmask

nou ja, en de standaard stuff die iedereen weet natuurlijk
tab toggle toolbar en paletten
ctrl l levels
ctrl m curves
ctrl u hue /saturation
ctrl b colorbalance
alt- en dan klikken op pallet options in het channels palteje

mijn stagaires moeten altijd in de eerste paar weken de shortcuts leren, meestal zet ik ze achter ps met een lijst met alle shortcuts en haal ik zoveel mogenlijk interface elementen weg.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  zaterdag 23 april 2005 @ 10:04:38 #9
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_26449193
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:34 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

(Bij default) onjuist

- D om kleuren op standaard zwart-wit te zetten.
- X om voor- en achtergrond kleur te switchen.
ik twijfelde nog,maar te lui om het te gaan nakijken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_26450634
Weet niet of het spam is , maar een goeie NL site vind ik www.shootnshop.nl

Moet je wel ff aanmelden maar staan leuke galleries in en zeker goeie tutorials in het Nederlands
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_26452684
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 16:51:57 #12
47213 ArmaniMania
pi_26455992
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:41 schreef mrfox het volgende:
Hoe knip ik een afbeelding verticaal door midden. Ik heb een A3 gescand, welke oorspronkelijk uit twee A4'tjes bestaat. Ik wil dus die A3 door midden knippen, zodat ik weer 2 A4'tjes heb
Ben niet zo'n gevorderde gebruiker van Photoshop. Ik weet wel een mogelijkheid hoe dit kan, maar ik denk dat er ook 1 knop is voor dit soort dingen.

Je selecteert met de rectangle-tool dat gedeelte dat je wilt hebben en vervolgens ga je naar Image-->> Crop.
pi_26462641
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
  zaterdag 23 april 2005 @ 23:31:48 #14
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26463745
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 22:35 schreef mrfox het volgende:
Ik wil het met meerdere afbeeldingen doen, dus als een batch. Dus zal dat niet werken denk ik.
ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_26464001
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 23:31 schreef shi het volgende:

[..]

ps kan niet in een batch meerdree bestanden genereren of info verdelen over meerdre bestanden, dit kun je niet batchen. teminste, niet in photoshop.
Wat wel zou kunnen is 2 actions/handelingen aanmaken; 1 voor de linkerkant en 1 voor de rechterkant.

Handeling 1: Van je originele A3 doe je met Image -> Canvas Size... je 'anker' links in het midden zetten en je breedte op 50% zetten. Dit geeft je de linker-A4 van je originele A3, en deze sla je op.

Handeling 2: Image -> Canvas Size... - 'anker' nu rechts in het midden, breedte 50%, en weer opslaan.

Als je deze 2 handelingen hebt kun je met een batch eerst handeling 1 uitvoeren op de originelen (en zorg dus dat de output directory een andere map is dan waar je originelen staan), en daarna handeling 2 op diezelfde originelen (naar een 3e directory).

Pas ook op bij het aanmaken van de handelingen dat je niks van je originelen overschrijft.


Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn kan ik wel ff wat screenshots posten van het proces.

edit: Volgens mij kun je zelfs in binnen je actions/handelingen omhoog gaan in je history en dus binnen 1 handeling zowel de linker als rechterkant eruit knippen.
  zondag 24 april 2005 @ 11:49:50 #16
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26470139
edit, dubbelpost

[ Bericht 95% gewijzigd door shi op 24-04-2005 11:56:22 ]
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  zondag 24 april 2005 @ 11:55:58 #17
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26470265
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:

[..]

je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven

een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_26473398
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:55 schreef shi het volgende:
[quote]Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:

[..]

je kan wel handelingen terug in je history maar dan blijft het een en hetzelfde document, je kan geen file twee keer saven vanuit een enkele action en deze alltwee een andere naam geven

een manier van hou je het geheel zou kunnne batchen in een enkele handeling is via een virtuele printer, in je ppd aangeven onder de layout opties dat je en a3, staand wilt printen over een a4spread, en naar een file toeprint. dit is natuurlijk makkelijker als je vanuit fotostation of vanuit Iphoto zodat je alle files uin een keer printen ken. daarna de posscript file door distiller heengooien en je hebt een pdf
Je kunt ze idd niet alletwee een andere naam geven, daar heb je idd gelijk in. Ik ben alleen niet helemaal zeker of je binnen een batch naar meerdere output directories kan saven. Binnen 1 handeling kan dat in ieder geval wel.

Mocht dat idd niet in de batch zelf kunnen, zou je het nog de handeling achter een functietoets kunnen zetten, al je A3 documenten openen en alles verwerken met die functietoets. (Zorg dan wel voor het gemak dat de laatste actie in je handeling "document sluiten" is).

Dit heb ik vaak genoeg gedaan voor weekfolders die in 3 verschillende dimensies en bestandsformaten en directories weggeschreven moest worden .
pi_26485382
quote:
Op zondag 24 april 2005 11:49 schreef shi het volgende:
- knip-
hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebben maar hoe maak je zulke plaatjes?


welke filters oid gebruik je daarvoor?
Bram! Boterham!
  zondag 24 april 2005 @ 22:23:34 #20
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26485445
Hier is mijn vraag.

Ik heb een banner van 900 px * 15 px, die wil ik gebruiken voor een navigatiebalk in een website.
Hoe kan ik deze balk verdelen in 9 stukken (dus om de 100 pixels 1 verticaal lijntje) en hoe zorg ik ervoor dat de tekst in elk hokje op dezelfde hoogte en al komt te staan?

Alvast bedankt
pi_26485793
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zondag 24 april 2005 @ 23:02:48 #22
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26486435
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:38 schreef SuperRembo het volgende:
Met behulp van slices kan je een plaatje opknippen in verschillende stukken.
Met behulp van guides kan je de tekst op dezelfde hoogte krijgen.
ik kan die guides echt niet vinden
graag hier verder graag [PHOTOSHOP] Bannertje onderverdelen (n00b vraag)
  zondag 24 april 2005 @ 23:09:46 #23
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26486639
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:20 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

hey shi, deze vraag zal je vast wel vaker gehoord hebben maar hoe maak je zulke plaatjes?
[afbeelding]

welke filters oid gebruik je daarvoor?
met het photoshop cutout filter
ik doe het op een tikkeltje andere manier maar met dat filter kom je wel een eindje denk ik
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  maandag 25 april 2005 @ 00:09:43 #24
84384 Nato
n e e d Fans
pi_26488045
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..

ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..

is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
  maandag 25 april 2005 @ 05:51:49 #25
35325 shi
elegance in simplicity
pi_26490521
quote:
Op maandag 25 april 2005 00:09 schreef Nato het volgende:
hmm.. eens kijken of ik het kan beschrijven, aangezien ik geen voorbeeld meer heb..

ik kwam op een site tegen een foto die meer "glimde" dan normaal de foto's doen, het was alsof er een laag overheen lag..
Nu ben ik op zoek geweest bij de filters en styles op de adobe-pagina maar het staat er niet tussen..

is er een tut om dit te verwezelijken, en zo ja, waar kan ik hem vinden..
een kwestie van de huis smoothen en een extra laag eroverheenleggen en daar nieuwe highlights inleggen

kijk eens in
Bewerkte (user) foto's deeltje 22 and going on!!

ik geloof zelfs dat armanimania met een tutorial bezich is
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
  maandag 25 april 2005 @ 11:16:52 #26
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_26493546
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes in 1, en heb er gelijk maar even in paint een mooi plaatje bij gemaakt van wat ik wil gaan bereiken (voor achterop trui-en..).



Vraag 1: Hoe krijg ik in godsnaam ergens een mooi egaal hartje vandaan?
Vraag 2: Hoe maak ik een beetje leuk zo'n streep vanaf t puntje van de a naar het hartje?

(Ongetwijfeld allemaal bijzonder eenvoudig, maar ik ben nou eenmaal niet zo'n ster hierin..)
Dank u!
Nulla verba sed acta
pi_26494250
Dit lijkt mij een erg leerzaam topique.
pi_26497934
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:16 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb eigenlijk 2 vraagjes in 1, en heb er gelijk maar even in paint een mooi plaatje bij gemaakt van wat ik wil gaan bereiken (voor achterop trui-en..).

[afbeelding]

Vraag 1: Hoe krijg ik in godsnaam ergens een mooi egaal hartje vandaan?
Vraag 2: Hoe maak ik een beetje leuk zo'n streep vanaf t puntje van de a naar het hartje?

(Ongetwijfeld allemaal bijzonder eenvoudig, maar ik ben nou eenmaal niet zo'n ster hierin..)
Dank u!
Voor wat betreft een egaal hartje: In het vorige topic had ik zoiets al gepost:
[Centraal] PhotoShop vragen, tips, problemen deel 3

Even in een nutshell:


Zo moeten je instellingen ongeveer staan. Je ziet in het screenshot ook meerdere hartvormen staan. Deze zitten standaard in Photoshop. Selecteer een hart, sleep een vak op je canvas, en je ziet direct je hart. Deze kun je dan nog draaien, schalen, etc. Om je pad te selecteren gebruik je CTRL-Enter.

Misschien is het voor wat jij wilt beter om een shape layer te maken ipv een pad. Daarvoor moet je de knop hebben links van de eerste rood omcirkelde knop. Hiermee is de vorm direct gevuld met welke kleur je wilt en kan nog onbeperkt geschaald worden etc.

Ook voor je nette streep kun je ws. met een pad werken. Hiermee zijn eenvoudig mooie curven te maken en in elke vorm te kneden die je wilt. Of je moet handig zijn met je muis/pen om een sierlijke lijn te tekenen .
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 14:03:28 #29
47213 ArmaniMania
pi_26519128


Adobe komt met een nieuwe serie uit van o.a. Photoshop, genaamd Photoshop CS2
Uiteraard is de mijne in bestelling

Wat kunnen we verwachten van de vernieuwde versie?

Revolutionair perspectiefpunt
Behaal verbluffende resultaten in een fractie van de tijd die dit oorspronkelijk kostte met de baanbrekende functie Perspectiefpunt: hiermee kunt u elementen klonen, schilderen en plakken die automatisch worden afgestemd op het perspectief van elk afbeeldingsgebied.



Besturing voor meerdere lagen
Selecteer en verplaats, groepeer, transformeer en verdraai objecten intuïtiever door rechtstreeks op het canvas te klikken en te slepen. Lijn objecten eenvoudig uit met Slimme hulplijnen.

Slimme objecten
Voer een niet-destructieve schaling, rotatie en verdraaiing van raster- en vectorafbeeldingen uit met Slimme objecten. U kunt zelfs de bewerkbaarheid van vectorgegevens in hoge resolutie uit Adobe Illustrator behouden.

Verwerking van raw-bestanden met meerdere afbeeldingen van digitale camera's
Versnel uw raw-bestandenwerkstroom met gelijktijdige verwerking van meerdere afbeeldingen terwijl u doorwerkt. Importeer afbeeldingen in uw gewenste indelingen, zoals Digital Negative (DNG); profiteer van de automatische aanpassingen in belichting, schaduwen, helderheid en contrast; en nog veel meer.

Afbeelding verdraaien
Creëer eenvoudig lay-outs voor verpakkingen of andere dimensie-effecten door een afbeelding rondom elke gewenste vorm te vouwen of een afbeelding uit te rekken, te krullen en te buigen met de functie Afbeelding verdraaien.


En dit is nog maar een kleine greep.

Kijk eens op www.adobe.com voor meer informatie en prijzen.

Photoshop on!
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 14:58:46 #30
47213 ArmaniMania
pi_26520491
Na aanleiding van het topic Bewerkte (user) foto's deeltje 22 and going on!! met gemiddeld 4000 views krijgen we veel vragen over het ontstaan van bewerkte foto`s zoals hier onder als voorbeeld.

(c)Shi:


Goed Fok! krijgt de premiere van deze tutorial.

Als voorbeeld neem ik deze:


Om dan vervolgens onderstaand resultaat te verkrijgen
(c)ArmaniMania



Let wel op!! De bovenste bewerking is van Shi en heb ik als voorbeeld genomen. De technieken kunnen verschillen van mij en Shi, maar met deze technieken en eigen creativiteit verkrijg je dit soort resultaten. Uiteraard kun je na smaak, kleur en details aanbrengen.

Deze tutorial gaat bestaan uit 2 delen.
Het eerste deel gaan we ons concentreren op de highlights, schaduwen en het glad strijken van de huid.

Het tweede deel gaan we naar het resultaat.
Deze bestaat uit:afwerking van de kleuren, highlights, schaduwen, details aanbrengen etc.
Na deze tutorial heb je een lading vol technieken en als gemiddelde gebruiker kun je je creativiteit nog verder uitbreiden.

Eerst even een aantal dingetjes:
*Voor deze tutorial maakt het niks uit welke versie je hebt van Photoshop.
*Ik maak geen gebruik van plugins (extra kleine programmaatjes voor Photoshop zoals neatimage)
*Zorg er voor dat je je layers ziet, zie je ze niet? Hit the F7 toets
*Ik ga er van uit dat je weet waar de tools en filters zitten, anders kan ik een boek gaan schrijven.
*Als je een beginner bent, raak niet frustreert maar blijf proberen. CTRL+ALT+Z toetsen brengen je foutjes weer in oude staat
*Eerlijk gezeg verwacht ik dat beginners er iets meer moeite mee hebben, maar ik probeer zo duidelijk mogelijk te blijven


En als laatste:
Om de huid strak te strijken raad ik beginnersde plugin neatimage aan. Kijk eens op http://www.neatimage.com/examples.html .
In mijn Tutorial maak ik geen gebruik van plugins dus ook geen tutorial daar over.

Tot zover de inleiding!
Nu ga ik alles voorbereiden voor het eerste deel van de tutorial. Tot zo!

Photoshop on!
pi_26521359
@ArmaniMania: Waar haal je dat soort achtergronden vandaan zoals bij je 1e foto in je post?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 16:45:51 #32
47213 ArmaniMania
pi_26522589


Het eerste waar we mee gaan beginnen is de hightlights en schaduw. Techniesche zaken over hoe bepaalde tools werken, daa ga ik niet op in, we concentreren ons nu op de bewerkingen.
Photoshop CS heeft hier standaard een adjustment --> Shadow/Highlight voor, die kun je als beginner gebruiken. Maar omdat alleen Photoshop CS dit heeft gebruiken wij de curves


Open de afbeelding en klik op de Layer en houd de linker-muistoets vast en sleep deze naar create new layer icoontje.


Druk nu CTRL+M (tegelijk in) zo komen we in de curves.
We gebruiken de curves om de highlights schaduwen en kleur meer tot zijn recht te laten komen.
ik heb de volgende instellingen gebruikt en je ziet al meteen een verbetering van de huid o.a.


Uiteraard kun je ook andere instellingen gebruiken, experimenteer er mee want dit is echt een krachtige tool en stel de waarden naar joue eigen smaak in.

Het huidje mooier maken: (he he, dat werd tijd) (Maar we zijn er nog lang niet! )
Vervolgens gaan we met de lasso-tool de details, zoals: ogen, lippen, wenkbrauwen en haar selecteren. (Houd de shift in om zo meerder selectie te maken.)


Druk nu op CTRL+C en vervolgens CTRL+V in en je dupliceert de selectie in een nieuwe Layer (laag).
Vergeet details zoals haren e.d. niet te dupliceren!

Nu gaan we de huid legaler maken. (Neatimage doet dat leuk maar niet leuk genoeg)

Selecteer de bewerk-Layer, (de eigenlijke foto, de layer die w ein het begin hebben gedupliceerd).
Selecteer nu de Blur-tool, deze vind je onder de erase-tool. (voor beginners: houd de rechter-muisknop in op het icoon van de smudgetool ( het vingertje ) )
Stel de strength (intensiteit) van de Blurtool in op 18%.
(voor de pro`s:de Brush-grootte-strenght stel je in op basis van de huidvlakte die je gaat bewerken.)
En nu met heel veel geduld houd je de linker-muistoets in en wrijf je als het ware over de gehele huid.

Tip: Met CTRL+ '+' en CTRL + '-' zoom je in en uit op je foto. En met de spatie ingedrukt kun je navigeren in je ingezoomde foto.
In deel 2 ga ik verder met strak maken van de huid!

Nu gaan we naar de layer waar je de details had gedupliceerd.
Met de lasso-tool selecteren we de mond. De kleur van de lippen gaan we iets meer kleur geven door op CTRL+U te klikken.

Deze instellingen heb ik gebruikt, omdat Hert een donkere huid heeft, maak de lippen niet al te licht en te opvallend, anders lijkt het alsof ze opgezwollen lippen heeft



Mijn resultaat tot nu. Ik gebruik 2 monitoren op 1 computer dus ik heb even de tools bij elkaar gezet.
Ook al leuk, maar niet het resultaat wat we willen.
Dat zien we in deel 2 van deze tutorial.. Tot zo enzo
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 16:52:34 #33
47213 ArmaniMania
pi_26522721
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:38 schreef Boy_Snakeye het volgende:
@ArmaniMania: Waar haal je dat soort achtergronden vandaan zoals bij je 1e foto in je post?
Uuuh nou jah ik maak ze zelf met de volgende tools:

Adobe premium suite CS
3D studio max 7
Maya 6
Poser 5 en 6
Bryce 5
Shade 3
Lightwave

Maar er zijn ook websites zoals waar ik o.a. ben geregistreerd http://www.deviantart.com/ of deze http://www.digitalblasphemy.com/dbhome.shtml
Zoek eens met google op 3d wallpaper of abstract wallpaper.

Photoshop on!
  † In Memoriam † dinsdag 26 april 2005 @ 19:13:05 #34
47213 ArmaniMania
pi_26525912


Deeltje 2
Hier gaan we dus de details aanbrengen en verder werken naar het eindresultaat.
De details die we in het vorige deel gedup;iceerd hadden zoals lippen en wenkbrauwen kunnen nu gelaagd worden met de 1e laag (de kopie van de eigenlijke foto die we bewerkt hadden)
Je doet dit door op de laag met details te klikken en dan op CTRL+E te drukken.
Op deze manier voeg je 2 lagen bij elkaar.


Al het goed is ging er best veel tijd inzitten met de blurtool. Nu het saaie er af is, gaan we verder met de echt leuke dingen.

Je krijgt de volgende dingen onder de knie:
* de smudge tool
* de dodge tool
* de burn tool
* erase tool met airbrush
* de rest van de technieken ondervind je wel tijdens deze tutorial

Eerst gaan we voor wat highlight zorgen op de lippen met de dodge-tool.
We zoomen in op de lippen en klikken op de dodge-tool.
De dodge-tool stellen we als volgt in.

De range op midtones, de exposure op 32% en de airbrush tool aan.
Wrijf nu op de lichtste kleur op de lippen .

Hier zie je een verschil, het is klein maar wel een detail die dadelijk van de rest zich onderscheid.

Mooi, nu gaan we de wenkbrauwen en wimpers meer detail aanbrengen en vergt ook weer geduld en handigheid.
We nemen de burntool met de volgende instellingen.

De range op midtones, exposure op 37% en de airbrushtool actief.
De brushgrootte hangt af van het oppervlakte van wat je bewerkt wilt hebben



Hier zie je weer een verschil wat details kunnen doen. Ik heb er meteen wat wimpers bij gemaakt.

Nu komen we op het wat moeilijkere gedeelte, de huid
Zoom in op de huid.
Gebruik de burntool voor de donkere gedeeltes en de [/b]dodge-tool voor de lichtere gedeeltes.[/b]
Zet de exposure niet op te veel procenten als dit je eerste keer is!
Wissel af met de brushgrootte.



Resultaat van de highlights die ik heb aangebracht met de dodge en burntool.

Nu gaan we de huid strakker maken tot één geheel, dat gaan we doen met de Smudge-tool.
Ook hier geldt weer:
Wissel af van brushgrootte voor elk oppervlakte detail. ( Niet dat je een wimper in de mond hebt gewreven zeg maar )
Zet de strenght van de smudge-tool niet te groot gebruik om te beginnen 10% en heb geduld.



Mijn smudje instellingen.

Wrijf met de smudge nu alles in één geheel.
Heb geduld.

Let op! wrijf altijd in éém richting. Ook in circkeltjes, alles in één richting



Na even wat smudge-en dit resutaat.

Nu laat ik het tot jullie eigen fantasie over en zie mijn eindresulktaat.



Jullie kunnen het vast beter!

Photoshop on!
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 03:01:17 #35
47213 ArmaniMania
pi_26536559
OMFG mensen!!! Om echt strakke gladde huidjes te krijgen is de Surface blur van PhotoShop CS2 meer dan geschikt
pi_26537211
quote:
Op woensdag 27 april 2005 03:01 schreef ArmaniMania het volgende:
OMFG mensen!!! Om echt strakke gladde huidjes te krijgen is de Surface blur van PhotoShop CS2 meer dan geschikt
ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
pi_26537248
klein vraagje

ik wil een foto op een formaat van 640 x 360. dit doe ik door een nieuw document te openen, de 'waardes' invoeren en vervolgens de originele foto de slepen naar dit document. maar het formaat van de foto klopt nu niet meer. ik krijg een deel van die foto ipv de hele. weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

moeilijk uitleggen is dat zeg.
pi_26537262
Item Qty Price US$ Subtotal US$ Action

Adobe Photoshop CS2 Upgrade Download for Windows
149.00 149.00 Remove



Do you have a coupon?

Coupon code:


Enter a coupon code and click update cart.




Subtotal: US$149.00






ik kan het dus goedkoper krijgen..
pi_26537263
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:09 schreef Dizzee het volgende:
klein vraagje

ik wil een foto op een formaat van 640 x 360. dit doe ik door een nieuw document te openen, de 'waardes' invoeren en vervolgens de originele foto de slepen naar dit document. maar het formaat van de foto klopt nu niet meer. ik krijg een deel van die foto ipv de hele. weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

moeilijk uitleggen is dat zeg.
foto openen, image, image size en je waarden aanpassen
pi_26537436
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:11 schreef Sjoe538 het volgende:

[..]

foto openen, image, image size en je waarden aanpassen
heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
pi_26537491
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:

[..]

heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
-edit
pi_26537504
nee toch image size, maar kies de juiste. => Pixel Dimension en type je 640 x 360
pi_26537514
ik ben eigenlijk alleen bekend met siggy's maken als



en ik wil meer into het plaatjes bewerken gedeelte.. iemand een paar goeie tuts? en stuur me nou niet naar www.goodtutorials.com
ik zoed dus meer sites
pi_26537548
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:42 schreef Sjoe538 het volgende:
nee toch image size, maar kies de juiste. => Pixel Dimension en type je 640 x 360
hmm...daar past ie em dus automatisch aan.
pi_26537609
staat het op pixels?
pi_26537635


het onderste gedeelte veranders automatisch

let op het pixel gedeelte.
pi_26539255
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:35 schreef Dizzee het volgende:

[..]

heb ik geprobeerd maar zodra ik de width wijzig past de heigth automatisch mee aan.
Als je 'constrain propertions' uitvinkt kun je de hoogte en breedte onafhankelijk van elkaar resizen, maar dan heb je wel een uitgerekte foto. Je kan hem beter eerst gewoon resizen, en daarna de breedte of hoogte kleiner maken door te croppen.
...
pi_26539605
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:09 schreef shi het volgende:

[..]

met het photoshop cutout filter
ik doe het op een tikkeltje andere manier maar met dat filter kom je wel een eindje denk ik
hoe doe jij het dan?
Bram! Boterham!
  † In Memoriam † woensdag 27 april 2005 @ 10:47:08 #49
47213 ArmaniMania
pi_26539739
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:02 schreef Sjoe538 het volgende:

[..]

ik durf het bijna niet te vragen.. maar ik hoop dat er binnenkort ook weer een crackje voor uitkomt.. ik vind US599,- echt teveel geld lol.
Whehe via mijn vader heb ik het origineel voor de inkoopsprijs, uiteraard wel in het engels
pi_26544959
Straks eens Photoshop CS2 installeren. . Ben erg benieuwd naar de nieuwe functies. EN ik hoop dat mijn probleem van een vergeetachtige PS hiermee ook over is.

Btw, over dat smooth skin gebeuren, ik deed dat altijd met een gedupliceerde layer, blur filter met lage waarden (net dat de skin glad genoeg lijkt), en daarna met een layer masker de nodige details terugbrengen. Zo hoef je ook niet voor elk smoothing foutje terug in je history te gaan. Daarna eventueel de blurlaag en de scherpe laag weer samenvoegen tot 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')