abonnement Unibet Coolblue
pi_26980546
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef mwvdlee het volgende:
Dussuuuuh, het algemene advies luidt "Als je de centjes hebt, ga voor de Canon lenzen".
Thanks guys!
Morgen eens kijken hoeveel armer mij die grap zou maken
Je hebt het steeds over 15mm objectieven, maar ze beginnen beide bij 18mm
Verder zit er tussen de sigma 18-50 en de canon 18-55 optisch niet veel verschil. De sigma voelt wel degelijker aan en je kunt hem op meer camera's gebruiken.
pi_26980830
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat hij daar niet op doelde
nee idd.
(geen idee waarom, maar ik dacht waarom gebruik ik geen nieuwe smiley)
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_26980960
Mag ik dan weten waar je wel op doelde, want ik snap hem nu niet echt die opmerking
Je hebt een 70-200 2.8 van sigma gekocht en je roept opeens dat een canon converter niet op sigma's passen. Was het dan een willekeurige kreet?

Nikon converters passen niet op canon objectieven, hoppa
pi_26981387
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:27 schreef Gizz het volgende:
Mag ik dan weten waar je wel op doelde, want ik snap hem nu niet echt die opmerking
Je hebt een 70-200 2.8 van sigma gekocht en je roept opeens dat een canon converter niet op sigma's passen. Was het dan een willekeurige kreet?

Nikon converters passen niet op canon objectieven, hoppa
Er was gisteren een hoop tekst over Fles z'n extender die ie besteld had. De canon extender past alleen maar op de L serie van canon (en dan nog niet op alle L lenzen), niet op de gewone EF lenzen. De extender van Sigma past dan weer wel op de EF lenzen van canon en (tot nader order) ook op de L serie van Canon.
Nu ik de Sigma kocht (die met dezelfde specs bij Canon tot de L serie behoort) wou ik even melden dat de extender toch niet past
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:45:22 #205
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_26981604
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:17 schreef Gizz het volgende:
Je hebt het steeds over 15mm objectieven, maar ze beginnen beide bij 18mm
Verder zit er tussen de sigma 18-50 en de canon 18-55 optisch niet veel verschil. De sigma voelt wel degelijker aan en je kunt hem op meer camera's gebruiken.
Helemaal recht! De, ehm, uhhh, 5 en 8 staan vlak bij elkaar... op het nummerieke toetsenbord, ow, snel ff de numlock aan zetten
Maar wat van de 55-200 lenzen, schelen die wel dan?
pi_26982162
De Sigma schijnt optisch beter te zijn, de Canon focust sneller/stiller door de USM
Je moet dus voor jezelf even bepalen wat belangrijker voor je is. Voor zover ik kan zien gaan de meeste mensen voor de sigma.
pi_26990991
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:17 schreef Gizz het volgende:

[..]

Je hebt het steeds over 15mm objectieven, maar ze beginnen beide bij 18mm
Verder zit er tussen de sigma 18-50 en de canon 18-55 optisch niet veel verschil. De sigma voelt wel degelijker aan en je kunt hem op meer camera's gebruiken.
Ik weet niet over welke Sigma 18-50 je het hebt maar als je de 2.8 bedoeld is die kwalitatief aardig wat beter als het goedkope plastic van de Canon-18-55
pi_26992698
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:23 schreef Kokomo het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke Sigma 18-50 je het hebt maar als je de 2.8 bedoeld is die kwalitatief aardig wat beter als het goedkope plastic van de Canon-18-55
De 3,5-5,6 DC natuurlijk, er wordt gevraagd welke budget set beter is voor de beginner. Dan vergelijk je natuurlijk de ene budget lens met de ander, je gaat niet de canon kitlens met een ¤400 kostende 2.8 vergelijken.

Maar dat lijkt me logisch
pi_26993730
Kon ik niet zo gauw terugvinden, sorry.
pi_26999494
Ik krijg vandaag mijn 20D binnen met 18-55 kitlens.

Om toch de eerste tijd een leuke zoomlens te hebben
zag ik 2e hand een EF 90-300 f/4.5-5.6 Usm te koop
voor een redelijk bedrag.

Is dit een interessante lens ?

Op termijn wil ik over op de EF 70-200/4.0 L USM,
maar daar heb ik nu simpelweg het geld nog niet voor.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
  zaterdag 14 mei 2005 @ 11:11:51 #211
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26999782
Als je al een 90-300 hebt dan vind ik het wat minder logisch dat je een nieuwe lens binnen die range gaat kopen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27000102
Ik snap waarom, alleen moet je hem afraden. Lees er slechte reviews over. 75-300 en 100-300 zijn kwalitatief beter.
pi_27005143
Kijk hier eens naar de verschillende canon budget telezooms en kom tot de conclusie dat een 90-300 brak is en een 100-300 5.6L heel goed.

Trouwens, kan deze site niet in de FAQ ofzo, er komen steeds tientallen vragen die met één blik op die site al beantwoord kunnen worden
pi_27005532
Heeft iemand een Olympus C-765 met
de telelens TCON - 17 + de voorzetlens CLA - 4?
Ik wil namelijk weten hoe je de lens erop zet en
of er veel verschil in zit, voordat ik me die lenzen aanschaf.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_27005918
De CLA-4 past niet op de Olympus C-765.
Als ik het goed zie schroef je de TCON-17 er gewoon op.
pi_27008850
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 11:11 schreef Re het volgende:
Als je al een 90-300 hebt dan vind ik het wat minder logisch dat je een nieuwe lens binnen die range gaat kopen
Ik heb vandaag pas mijn 20D gekocht. De standaard 18-55 kitlens is heel leuk, maar voor dingen veraf natuurlijk te beperkt. Ik heb dus nu alléén maar de kitlens.

Omdat ik pas over een tijdje me een EF 70-200/4.0 L USM (Duurdere L-serie, +/- ¤ 600,-) kan veroorloven wil ik graag eerst een gebruikte budget 90-300 of iets in die richting kopen om toch wel het zoombereik te hebben, maar waarbij de kwaliteit eerst een ondergeschikte rol speelt.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_27009806
Wat is je vraag dan ????
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:54:15 #218
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_27009977
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:46 schreef Kokomo het volgende:
Wat is je vraag dan ????
Misschien een budget 90-300? Maar het is inderdaad wel handig om een duidelijke vraag er in te zetten

Laat ik ook gelijk even mijn vraag hierbij zetten, scheeld weer een postje.

Ik heb gisteren een Canon EOS-350D met 18-55 lens gekocht. Ben erg blij met dit speeltje, maar nu heb ik een vraag over een UV-filtertje. Ben zelf erg noob wat fotografie betrefd, maar, druk lerende Kon eigenlijk geen passend antwoord terugvinden binnen het forum. Maar goed, op mijn oude slr zat een 40mm UV-filter. Lijkt me duidelijk wat het doet, maar is het ook echt nuttig? Voor de 350D moet ik, als het een nuttige aanvullig is, een ander filter kopen namelijk want die gebruikt 50mm lenzen..
pi_27011099
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:54 schreef Blur het volgende:

[..]

Misschien een budget 90-300? Maar het is inderdaad wel handig om een duidelijke vraag er in te zetten

Laat ik ook gelijk even mijn vraag hierbij zetten, scheeld weer een postje.

Ik heb gisteren een Canon EOS-350D met 18-55 lens gekocht. Ben erg blij met dit speeltje, maar nu heb ik een vraag over een UV-filtertje. Ben zelf erg noob wat fotografie betrefd, maar, druk lerende Kon eigenlijk geen passend antwoord terugvinden binnen het forum. Maar goed, op mijn oude slr zat een 40mm UV-filter. Lijkt me duidelijk wat het doet, maar is het ook echt nuttig? Voor de 350D moet ik, als het een nuttige aanvullig is, een ander filter kopen namelijk want die gebruikt 50mm lenzen..
UV filter bij dig camera's is alleen voor bescherming, Maar heb ook gehoord dat het schadelijker is dan geen uv filter, omdat; als er een keer iets tegen de frontlens aanknalt het door die uv filter extra hard aankomt ofzo en de lens dan extra beschadigd. Zonder uv filter is de lens ook wel beschadigd maar niet heel erg kapot en makkelijk te vervangen.
hoe denken 'jullie' hier over?

na mij idee maakt het niet veel uit en voorkomt een uv filter gewoon krasjes enzo. Ook is het natuurlijk zo dat beeldkwaliteit achteruit gaat met een uvfilter
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:54:53 #220
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27011405
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 20:41 schreef berc het volgende:

[..]

UV filter bij dig camera's is alleen voor bescherming, Maar heb ook gehoord dat het schadelijker is dan geen uv filter, omdat; als er een keer iets tegen de frontlens aanknalt het door die uv filter extra hard aankomt ofzo en de lens dan extra beschadigd. Zonder uv filter is de lens ook wel beschadigd maar niet heel erg kapot en makkelijk te vervangen.
hoe denken 'jullie' hier over?

na mij idee maakt het niet veel uit en voorkomt een uv filter gewoon krasjes enzo. Ook is het natuurlijk zo dat beeldkwaliteit achteruit gaat met een uvfilter
Je hebt helemaal gelijk. Ga maar meteen de bumper van je auto slopen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_27011479
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 20:54 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Ga maar meteen de bumper van je auto slopen.
tsss mijn auto staat bij de dealer voor een grote beurt

pi_27011624
UV-filters gebruik je om te zorgen dat de coating van je lens niet aangevreten wordt door zeewater etc. Voor krassen hoef je het niet echt te doen, de frontlens van de kitlens ligt redelijk diep en dus vrij goed beschermd.
De beeldkwaliteit gaat vooral bij slechte filters achteruit. Je ziet dan bijvoorbeeld een stoplicht 2x op je foto staan doordat het filter voor allemaal reflecties zorgt.


Zelf heb ik geen filter op mijn kitlens, wel op mijn 80-200 2.8L want die is een stukje duurder en de frontlens is een grote plak van 72mm die vrij hoog ligt en daardoor ook makkelijk beschadigt.

Je hebt trouwens 58mm filters nodig, niet 50mm.
quote:
Ga maar meteen de bumper van je auto slopen
Vind ik een rare vergelijking, een bumper heb je om de remweg van de auto bij een ongeluk te verlengen en de inzittende te beschermen. Een bumper zit niet op je auto om te voorkomen dat je bij een ongeluk krasjes op je auto krijgt..
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:09:45 #223
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_27011740
Dit vond ik wel een interessant stukje over UV filters:

http://www.photo.net/equipment/filters/
  zaterdag 14 mei 2005 @ 21:26:32 #224
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27012176
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 21:04 schreef Gizz het volgende:
UV-filters gebruik je om te zorgen dat de coating van je lens niet aangevreten wordt door zeewater etc. Voor krassen hoef je het niet echt te doen, de frontlens van de kitlens ligt redelijk diep en dus vrij goed beschermd.
Die coating is om chromatische abberaties tegen te gaan en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk licht door het glas gaat en niet gereflecteerd word.
quote:
De beeldkwaliteit gaat vooral bij slechte filters achteruit. Je ziet dan bijvoorbeeld een stoplicht 2x op je foto staan doordat het filter voor allemaal reflecties zorgt.


Zelf heb ik geen filter op mijn kitlens, wel op mijn 80-200 2.8L want die is een stukje duurder en de frontlens is een grote plak van 72mm die vrij hoog ligt en daardoor ook makkelijk beschadigt.

Je hebt trouwens 58mm filters nodig, niet 50mm.
[..]

Vind ik een rare vergelijking, een bumper heb je om de remweg van de auto bij een ongeluk te verlengen en de inzittende te beschermen. Een bumper zit niet op je auto om te voorkomen dat je bij een ongeluk krasjes op je auto krijgt..
Ga mijn post ff extreem serieus nemen. Let vooral op de PI.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_27013047
Wat zonde van al die moeite die B&W doet om een topkwaliteit filter te maken die UV straling moet tegen gaan en jullie gebruiken hem alleen maar om je dure objektief te beschermen.
Ik fotografeer al heel wat jaren maar heb nog nooit een krasje op mijn objektieven gehad. Overigens heb wel een filter op mijn objektieven, een KR1.5 en dat ook al sinds jaren met veel tevredenheid. Maar die zit er wel met een heel andere reden dan bescherming. En dat is een filter van de hoogste kwaliteitsklasse om de kwaliteit van mijn objektieven niet teniet te doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')