abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 april 2005 @ 23:32:45 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26311027
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 23:37:30 #2
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_26311174
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Sheridana +1
  zondag 17 april 2005 @ 23:46:47 #3
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26311437
Stacy (Attack of the Schoolgirl Zombies)
Deze zou in sommige kringen een hoog cultgehalte hebben, maar ik vond 'm vooral irritant. OK, er zitten enkele pseudo-leuke vondsten in en hij is soms extreem goor, maar het viel allemaal toch wat tegen. Beetje té opvallend tongue in cheek, voor zover zoiets mogelijk is.

La Salaire de la Peur
Deze wilde ik al een hele tijd zien en hij viel zeker niet tegen. Bijzonder sterke thriller die eigenlijk als enig minpuntje heeft dat de inleiding een beetje lang duurt. Uiteraard mag iedereen geïntroduceerd worden en mag de regisseur daar z'n tijd voor nemen, maar hier duurt het bijna een uur. Maar we gaan niet zeuren, want het is gewoon een erg spannende film met een bevredigend einde. Alles aan de film is eigenlijk goed.

La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 17 april 2005 @ 23:50:52 #4
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26311545
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:37 schreef Sokolsky het volgende:
Even volledig offtopic: die signature van jou, "You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?""

Volgens mij wordt deze tekst ook uitgesproken in een een of ander pop/rocknummer. Maar welke ook alweer?
Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_26311579
Evil Woman. Geclassificeerd als "wel geinig"
  zondag 17 april 2005 @ 23:56:05 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_26311721
boogy nights, echt een super film
:')
pi_26311859
Donnie Darko, hij viel nogal tegen
pi_26311866
Forgotten

Flexe film...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26311909
The Ring Two, beter dan verwacht na al die negatieve commentaar die ik gelezen had.
  maandag 18 april 2005 @ 00:03:33 #10
21397 LSD
[Snellius]
pi_26311956
gister: One flew over the Cookoo's nest. (oewd)

laatst: white noise (wist niet dat die nog zo nieuw was, kwam 'm gewoon tegen)
saw
Tom and Jerry, the classic collection vol.4
catch you on the flipside
  maandag 18 april 2005 @ 00:24:44 #11
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_26312485
Banlieue 13: franse actiefilm van Luc Besson, een soort combo tussen yamakazi en ong bak, vond 'm super
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_26312603
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige topic: Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV

Hier kun je vertellen welke films je onlangs hebt gezien...
Hier kun je plaatjes uit die films plaatsen...
Hier kun je vermelden wat je van die films vond...

Hier!


Valt tegen mbt de reclame erover.
  maandag 18 april 2005 @ 00:32:41 #13
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26312659
Barry Lyndon (1975)
Kubrick's verfilming van William Makepeace Thackeray's boek The Memoirs of Barry Lyndon, Esq.. Het gaat kortom over het leven en avonturen van een Ierse jongen, die een Engelse Lord wordt in de 18e eeuw.
De film zit hartstikke mooi in elkaar en de hand van de meester is duidelijk zichtbaar. Je hebt echt het idee meegenomen te worden naar het 18e eeuwse Europa, wat ook niet ander kan dan bij iemand die zo perfectionistisch is als Kubrick. Zo zitten er enkele prachtige shots in van het Engelse landschap. De kostuums zijn absoluut schitterend. En ook de muziek sluit er prachtig op aan. Het verhaal zelf wordt m.b.v. een verteller verteld. Dit geeft de film aan de ene kant iets speciaals, omdat het net overkomt alsof je naar een ouderwets verhaal zit te kijken. Alsof je opa je het boek bij je bed voorleest, zeg maar. Maar aan de andere kant wordt het daardoor erg moeilijk om je in en mee te leven met de hoofdpersoon en komt de film zodoende erg kil over. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me niet verveeld. En de film is ondanks dat het een lange zit is (184 min), nooit echt saai te noemen. Maar de meeste tijd (op één moment na) liet het wel en wee van de hoofdpersoon mij koud. Hierdoor is het toch wel Kubrick's minste film.
cijfer: 8.5
  maandag 18 april 2005 @ 00:39:18 #14
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26312772
Ik heb Dog Day Afternoon maar eens in de DVD-speler gestopt en dat blijft een goede film. Dus. 8+.
Verder zag ik zojuist voor het eerst:

The Deer Hunter: het is jammer dat het script in het laatste half uur nogal de weg kwijtraakt en hopeloos over de top gaat, want voor de rest is dit een briljante film. Alle acteurs zijn fenomenaal en er zijn zat scènes die verschrikkelijk indringend, effectief en indrukwekkend zijn. De score en de cinematografie zijn allebei ook geweldig. Dus. Ja. 8,5.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sai op 18-04-2005 00:48:59 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_26313659
Net terug van 'The Life Aquatic' met Bill Murray. Een tamelijke tegenvaller. Jammer.
  maandag 18 april 2005 @ 02:58:37 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_26314168
The Crucible

http://www.imdb.com/title/tt0115988/

Ik heb jaren terug helaas maar een deel van deze film gezien, dus wilde ik hem altijd al een keer helemaal zien. Bij deze dus.

Helaas kreeg deze film maar een 6,9 op imbd -- wat ik totaal onterrecht vind. Veel van de mensen op imdb vinden dat deze film over de welbekende heksenjacht in Salem V.S. aan het einde van de 17e eeuw niet 'historisch correct' is. Dit is misschien wel waar maar volgens mij begrijpen veel mensen niet dat deze film (van origine een toneelstuk) een aanklacht was tegen de McCarthy-processen in het midden van de vorige eeuw in de V.S. waarbij talloze mensen openbaar beschuldigd werden van communistische sympathien en berecht. Wat ook een mogelijkheid is: er wonen in de V.S. nog veel communistenhaters die Athur Miller (de schrijver) en het verhaal door hun overtuiging de grond in boren.

Anyway: zeer goeie film (had best een plaatsje in de top 250 verdiend) en een aanrader als je van een goeie drama houdt. Het heeft mij in ieder geval aan het denken gezet.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  maandag 18 april 2005 @ 08:19:04 #17
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26315208
Shark Tale
Na alle plezier die ik heb gehad met Eraserhead was het tijd voor een wat luchtigere film. Ik had al begrepen dat deze film niet heel erg tof was maar wel gewoon onderhoudend.
De film begint met een overzicht van het rif waar de film speelt. Dit is zeker mooi en grappig en een goede sfeermaker. Hierna worden de karakters geintroduceerd en dan wordt het al duidelijk dat het een doldwaze film wordt met flink wat verwijzingen naar andere films en personen. Ik vond dat dit zeker niet de pret drukte maar toch kon het niveau ook niet echt hoger komen hierdoor. Er zit ook een lekker moraaltje in zodat alle kinderen ook weer een levensles hebben geleerd. Ik vond hem grappig en zeker wel ok. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 08:32:18 #18
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_26315312
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zag 'm ooit staan op een site vol quotes en hij is me bijgebleven. Ik beschouw mezelf dan ook als een dromer .
Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Sheridana +1
pi_26315717
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
  maandag 18 april 2005 @ 10:08:17 #20
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26316571
Ever After (Andy Tennant, 1998)
Leuke variant op het Assepoester sprookje. De aankleding is prima verzorgd en met wat nieuwe elementen doet het bekende verhaal fris aan. Drew Barrymore zet een lieftallige assepoester neer, die flink van wanten weet. Gelukkig wordt het nergens gezapig of sentimenteel. ***

Dear Frankie (Shona Auerbach, 2004)
Dear Frankie is een sympathieke film over een doof jongetje wat met z'n vader schrijft, die op zee zit. Langzaam krijgen we meer informatie voer de situatie voorgeschoteld en ontwikkeld zich een lekker zoet verhaaltje. Dankzij de subtiele acteerprestatie wekken alle personages sympathie op. Behalve dat het verhaal niet het origineelste is, is er dan ook niets aan te merken op dit mooie kleine filmpje. ***½
  maandag 18 april 2005 @ 11:19:23 #21
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26317991
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:32 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Gevonden... aan het eind van HIStory van Michael Jackson komt 'ie voor. Ik wist dat ik 't ergens gehoord had.
Ah. Kans is klein dat ik het daar had gehoord.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 april 2005 @ 11:49:23 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26318726
Dai-bosatsu tôge (Sword of Doom)

Na alle lovende verhalen hier op het forum had ik zelf best hoge verwachtingen. Zeker na de vergelijking van KQ met de films van Kurosawa.
Zelf vind ik dat toch allemaal lichtelijk overdreven.
Ok, het is een goed in elkaar zittende film en de cinematografie is prachtig, net als de setting van sommige scenes (de watermill), maar vond het verhaal toch weinig boeiend. Ook vond ik het hoofdpersonage een beetje te kil aandoen. De gevechten vond ik jammer genoeg ook niet echt speciaal.

Showgirls

Tsja....

Het is best te kijken en de 3 op imdb is misschien een beetje overdreven, maar tis gewoon pulp natuurlijk.

Houhokekyo tonari no Yamada-kun (My Neighbors the Yamadas

Een historisch punt in mijn filmkijkcarriere. Kheb nu alle officiele Ghibli films gezien. En ook deze laatste is weer helemaal goed. Wel zeer anders dan de rest van de films. Qua animatie, het lijkt allemaal geschetst, maar dan wel ontzettend mooi, en qua verhaal. Het is eigenlijk geen verhaal, maar meer losse sketches uit het leven gegrepen van de familie Yamada. Duren allemaal niet langer dan 5 minuten, maar zijn zo leuk en zo herkenbaar. Als je opgroeid in een gezin maak je deze dingen gewoon mee en het wordt erg leuk gebracht allemaal.

Edi

Mooi hoor.
Simpel, maar heel doeltreffend verhaal. Erg goed, minimaal geacteerd door de hoofdpersonen. De film raakte me zeker. Gewoon zien deze film.
Wat me wel heel erg opviel was hoevaak de director een (zijwaarts) trackingshot gebruikte of inzoomde/uitzoomde. Leek wel alsof hij niks anders kon. Maar voegde ook wel wat toe bij deze film, er zijn zo weinig cuts nodig dus wordt je misschien wat minder afgeleid.

Erg raar en jammer dat er van een film uit 2002, zo'n goeie film nog wel, nog niet eens een normale dvd release is
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_26319243
quote:
Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef slindenau het volgende:
Gisteren The Butterfly Effect gezien.

Erg mooie film, vooral als je er achterkomt wat die black outs zijn...even een "wow" moment. Het eind was na een tijdje wel te verwachten, maar ik vond het erg jammer dat het zo af moest lopen. Je gaat dan toch denken "what if...".
Er zijn trouwens twee verschillende versies van deze film. De cinema versie moest men veranderen om het iets geschikter te maken voor het grote publiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:20 #24
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26320385
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
La Règle du Jeu
En ook deze wilde al heel lang zien. En ook deze viel me erg goed mee, al vond ik 'm niet zo goed als La Salaire de la Peur (de films hebben verder niets met mekaar te maken ). Een hoopje snobs hebben een feestje en iedereen doet het met iedereen. Het loopt uiteindelijk slecht af. Het tijdloze meesterwerk dat velen hier in zien, kon ik zelf nog niet ontwaren, maar ik krijg wel de indruk dat ik bij een 2de kijkbeurt dingen zou ontdekken die ik nu nog niet doorhad.
deze ligt bijna bovenop mijn stapel inmiddels.
binnenkort dus kijken

ofwel tvp
pi_26321024
The Foreigner, met steven seagal.
Zoals we gewend zijn van Seagal weer een actiefilm wat alleen maar gaat om het schieten.
Zoals gewoonlijk is er weer een pakketje met bewijslast en een aantal criminelen die er achter zitten.
Partner herrijst telkens uit de dood, en uiteindelijk is iedereen zowat dood behalve Seagal, en is het afgelopen.
Voorspelbare actiefilm, gevechten waren wel goed uitgewerkt, maar het verhaal zoog.
Ik geef een 6,5.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')