abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 april 2005 @ 21:14:59 #1
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_26306921
Ik zit me nou sterk af te vragen of dat mag, ik zie overal mensen rijden met minstens 70cc.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je niet meer dan 50cc er onder mag hebben hangen maar kan het niet terugvinden in mijn examen boekje.
There IS no global warming -- The Matrix
pi_26306985
het mag best, maar dan moet je hem wel verzekeren als een motor, en bovendien je motorrijbewijs hebben vergeet ook de gele stickers er niet vanaf te halen en een nummerplaat te bestellen.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_26307015
Nee, natuurlijk mag dat niet, zolang je het een brommer wilt blijven noemen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26307074
Nee, niet meer dan 49,9cc.
pi_26307089
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:17 schreef daReaper het volgende:
het mag best, maar dan moet je hem wel verzekeren als een motor, en bovendien je motorrijbewijs hebben vergeet ook de gele stickers er niet vanaf te halen en een nummerplaat te bestellen.
En vergeet de RDW keuring niet. Waar hij nooit doorheen zal komen aangezien er geen type goedkeuring voor is.
pi_26307231
Als je nou een motor koopt, en je zet daar een 50cc cilinder in, gaat dat dan wel?

Mag je het dan wel een brommer noemen, als je hem verzekerd als een brommer uiteraard.
Een goeie tukker is geen motherfucker!
pi_26307391
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:25 schreef CoolyBoy het volgende:
Als je nou een motor koopt, en je zet daar een 50cc cilinder in, gaat dat dan wel?

Mag je het dan wel een brommer noemen, als je hem verzekerd als een brommer uiteraard.
Nee. Zelfde verhaal. Min of meer.
Waarom zou je überhaupt een 50cc cilinder in een motor willen zetten?
pi_26307494
haha ja geen idee, gewoon kijken of het wel kon

Nou voor als je 16 bent, en té rijk.

Dan koop je een mooie motor, gooit er een 50cc cilinder in, en gaat daar mee rijden.

niet dat het eruit ziet, of wil rijden, maar toch
Een goeie tukker is geen motherfucker!
  zondag 17 april 2005 @ 21:40:52 #9
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_26307640
70cc mag idd niet... dat veel mensen het wél doen (ik was er een van..) betekend niet dat het mag Het is trouwens sowieso niet legaal om met een niet-originele cilinder rond te rijden, ook niet als ie gewoon 50cc is. Dit wordt echter wel gedoogd volgens mij, zolang het niet een extreme is zoals een EVO of een MHR... Als je cilinder vastloopt moet je hem wel vervangen namelijk
Life's like music, get the rhythm..
pi_26307915
als je 18 bent mag je meer als 50 cc maar dan moet je wel een motor rijbewijs hebben
  zondag 17 april 2005 @ 21:59:46 #11
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26308175
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:50 schreef owned.for.life het volgende:
als je 18 bent mag je meer als 50 cc maar dan moet je wel een motor rijbewijs hebben
Blaat geen onzin?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_26308260
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:50 schreef owned.for.life het volgende:
als je 18 bent mag je meer als 50 cc maar dan moet je wel een motor rijbewijs hebben
De betreffende brommer moet dan ook als motor goedgekeurd zijn door de RDW, en zoals eerder al is aangegeven zal dat in 99,9% van de gevallen neit gaan lukken. Trouwens als je je motorrijbewijs hebt wil je echt neit op een opgevoerde brommer gaan rijden hoor, een echte motor rijdt echt stukken beter.
  zondag 17 april 2005 @ 22:02:51 #13
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26308275
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:35 schreef CoolyBoy het volgende:
haha ja geen idee, gewoon kijken of het wel kon

Nou voor als je 16 bent, en té rijk.

Dan koop je een mooie motor, gooit er een 50cc cilinder in, en gaat daar mee rijden.

niet dat het eruit ziet, of wil rijden, maar toch
Haha jij hebt fantasie.

En hoe denk je dat een motorfiets van 200 kilo vooruit komt met 50 cc?
pi_26308356
Neen helaasch, op een voertuig uit de brommer- of scooterklasse mogen tijdens het weggebruik alleen gehomologeerde onderdelen zitten, elke cilinder met een inhoud afwijkend van 49,9cc is dus verboden.
pi_26308367
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:02 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Haha jij hebt fantasie.

En hoe denk je dat een motorfiets van 200 kilo vooruit komt met 50 cc?
Met heel rustig de koppeling laten opkomen en veel toeren!Maar ik schat dat je niet harder zal komen dan zo'n 10 km per uur!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_26308374
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:35 schreef CoolyBoy het volgende:
haha ja geen idee, gewoon kijken of het wel kon

Nou voor als je 16 bent, en té rijk.

Dan koop je een mooie motor, gooit er een 50cc cilinder in, en gaat daar mee rijden.

niet dat het eruit ziet, of wil rijden, maar toch
Jazeker kan dat; en wel met motoren van het spaanse merk "derby". Die worden dacht ik zelfs hier en daar geleverd met een 50cc blok, terwijl er standaard 80 of 110 onder zit. Lichte offroad motoren die geweldig rijden, er redelijk goed uitzien en al gebouwd zijn voor snelheden boven de 60 (in tegenstelling tot menig scootertje dus)
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_26308487
meer dan 70cc ligt er in principe nooit onder een scooter. Er is ooit wel eens een verdwaalde 80cc gesignaleerd maar met 70cc houdt het toch wel op.

70cc is uiteraard verboden en belangrijker nog, als je geen verstand hebt van scooters is het niet aan te raden zo'n ding te plaatsen, dat gaat je uiteindelijk namelijk heel veel geld kosten.

50cc is legaal (of eigenlijk 49,9) maar dan uiteraard alleen je originele en ik geloof nog 1 of 2 andere die puur als vervangingscilinder op de markt zijn. De overige zullen teveel vermogen leveren en dus verboden.

Een motor downgraden naar 50cc zal erg lastig worden en waarschijnlijk onmogelijk op de meeste motoren simpelweg omdat ze er niet voor gemaakt zijn.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  zondag 17 april 2005 @ 23:01:13 #18
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_26310150
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:06 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Jazeker kan dat; en wel met motoren van het spaanse merk "derby". Die worden dacht ik zelfs hier en daar geleverd met een 50cc blok, terwijl er standaard 80 of 110 onder zit. Lichte offroad motoren die geweldig rijden, er redelijk goed uitzien en al gebouwd zijn voor snelheden boven de 60 (in tegenstelling tot menig scootertje dus)
Derbi Maar het is wel waar dat er 80cc brommers in Nederland verkocht worden met een 49cc cilinder van Derbi.

Koop liever een Honda MT5 of een MTX dat is ook gemaakt voor 80cc en een MTX kan ook makkelijk 110cc of zelfs 125cc aan. Wel zorgen voor schijfremmen dan.

Heb zelf met een MTX gereden met een uitgehoonde 50cc naar 70cc. Vanbuiten dus niks raars aan te zien behalve een wat grotere caberateur. Maar dat dingetje trok wel 5 kW op de rollenbank owjah, was 'm daarna wel kwijt
Save a mouse, eat a pussy.
pi_26310340
5 kW op een 70cc,zat er een turbo op of zo.
Het is zo dat brommers in japan voor 70cc worden gemaakt en zij afgevoerd naar 50 voor de nederlandse markt, Ik heb jarenlang met een "standaard japan" brommer gereden, zij het met een groot achtertandwiel voor kracht. Heerlijk om mee te crossen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26310382
Oja, van 50cc naar 70cc uithonen kan ook echt. Dat is zo'n 7 à 8 mm hoor.
  zondag 17 april 2005 @ 23:24:44 #21
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26310819
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:08 schreef boyv het volgende:
Oja, van 50cc naar 70cc uithonen kan ook echt. Dat is zo'n 7 à 8 mm hoor.
Erg geloofwaardig idd
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  zondag 17 april 2005 @ 23:25:51 #22
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26310850
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:20 schreef Viperdesign het volgende:
En vergeet de RDW keuring niet. Waar hij nooit doorheen zal komen aangezien er geen type goedkeuring voor is.
Ik weet dat er een hoop oude 4-takt Honda'tjes rondrijden met een motorkenteken. Hoe kunnen zij dit dan voor mekaar hebben gekregen?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_26312246
Vroeegaaahh was het zo dat als een voertuig op 2 wielen en een motortje van 50 cc Met trappers ! een brommer was, en zonder trappers een motorfiets. (of anderom, dat weetik nietmeer)

Vandaar de kentekens op de oude "brommers"

Vroeegaah was alles namelijk logisch, Geen helmplicht enzo...
pi_26312768
In het andere topic zeg je dat je al flink geleerd hebt. Als je zo een standaard feitje niet eens weet, heb je duidelijk het boek niet eens aangeraakt
pi_26312903
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:01 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Derbi Maar het is wel waar dat er 80cc brommers in Nederland verkocht worden met een 49cc cilinder van Derbi.

Koop liever een Honda MT5 of een MTX dat is ook gemaakt voor 80cc en een MTX kan ook makkelijk 110cc of zelfs 125cc aan. Wel zorgen voor schijfremmen dan.

Heb zelf met een MTX gereden met een uitgehoonde 50cc naar 70cc. Vanbuiten dus niks raars aan te zien behalve een wat grotere caberateur. Maar dat dingetje trok wel 5 kW op de rollenbank owjah, was 'm daarna wel kwijt
een cilinder laten uithonen van 50 naar 70cc veel succes je bent zeker in de war met je poorten

en 5kw op de rollenbank volgens mij geven de rollenbanken maar tot 3kw aan (2 a 3 jaar geleden tenminste) en ik had er een 80 onder liggen met een te grote sproeier gas vol open en hij reed voor geen meter meer (1,2kw) boete is dan goed te doen, als je zorgt dat die 0,5 of lager aangeeft geloven ze het toch niet
namaste
  maandag 18 april 2005 @ 00:56:39 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26313012
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:25 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ik weet dat er een hoop oude 4-takt Honda'tjes rondrijden met een motorkenteken. Hoe kunnen zij dit dan voor mekaar hebben gekregen?
Dat waren meestal ook lichte motoren. 63cc engelse import. Oja, en er zijn wel eens 50cc honda racereplica's op motorkenteken verkocht.

Onder die honda's kun je trouwens ook kant en klare 110cc blokjes leggen
Vampire Romance O+
pi_26313101
Een cylinder honen is een bewerking waarmee krasjes uit de cylinderwand weggehaald kunnen worden. oftewel, als er 1mm uitgehaald word is het veel. Meer, en we spreken dan over uitboren ,draaien of frezen.
En dit kan alleen met vol gietijzeren cylinders uit de middeleeuwen. Dit soort cylinders is zeldzaam aan het worden.
Nieuwere machines, en/of opfokcylinders zijn meestal aluminium met een nicasil of chromen wand.En deze zijn niet te honen. Of je moet een plaats kennen waar men de keiharde binnenwand kan herleggen.

Qua CC inhoud. als men een brommertje boven de 65 echte CC's kan krijgen heeft men al hard gewerkt. Er is nu eenmaal een fysieke beperking.

Boring* slag .40,0 mm x 39,1 mm. De slag valt niet veel aan te doen.Tenzij een heel speciale krukas.
dus vergroten we de boring met 6 mm. 46*39.1mm geeft 0.65 CC. En dan heb je al niet veel zuigersteunwang over. Om naar 70 cc te gaan moet men er nog eens 2mm bijlappen. Ergens lukt het niet vrees ik.
En natuurlijk. hoe dunner de cylinderwand hoe lager de thermische capaciteit; deze overmaatse inhoud resutleerd in veel meer hitte, die minder makkelijk weg geraakt.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_26313556
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:03 schreef Blackheart het volgende:
Een cylinder honen is een bewerking waarmee krasjes uit de cylinderwand weggehaald kunnen worden. oftewel, als er 1mm uitgehaald word is het veel. Meer, en we spreken dan over uitboren ,draaien of frezen.
En dit kan alleen met vol gietijzeren cylinders uit de middeleeuwen. Dit soort cylinders is zeldzaam aan het worden.
Nieuwere machines, en/of opfokcylinders zijn meestal aluminium met een nicasil of chromen wand.En deze zijn niet te honen. Of je moet een plaats kennen waar men de keiharde binnenwand kan herleggen.

Qua CC inhoud. als men een brommertje boven de 65 echte CC's kan krijgen heeft men al hard gewerkt. Er is nu eenmaal een fysieke beperking.

Boring* slag .40,0 mm x 39,1 mm. De slag valt niet veel aan te doen.Tenzij een heel speciale krukas.
dus vergroten we de boring met 6 mm. 46*39.1mm geeft 0.65 CC. En dan heb je al niet veel zuigersteunwang over. Om naar 70 cc te gaan moet men er nog eens 2mm bijlappen. Ergens lukt het niet vrees ik.
En natuurlijk. hoe dunner de cylinderwand hoe lager de thermische capaciteit; deze overmaatse inhoud resutleerd in veel meer hitte, die minder makkelijk weg geraakt.
De cilinders die nogal hoog in toeren kunnen gaan zijn vooraal voorzien van een nicasil wand. En hoewel je deze wand kunt laten vervangen (kost +/- 150 euro) kun je hem toch niet zo ver opvoeren dat je 20cc winst hebt. Je bent tegenwoordig namelijk erg beperkt met dit soort dingen, er is een grens waarbij de cilinder gewoon niet sterk genoeg meer is als je blijft 'uitfrezen'.
pi_26313694
Een tweewieler met 49,9cc's of minder kan net zo goed een motor zijn. Dit ligt eigenlijk aan het framenummer en op wat voor manier het is ingevoerd, hoe die gekeurd is e.d.

Wat wel zo is is dat een tweewieler met meer dan 49,9cc nooit een brommer kan zijn.

Voorbeeldje. Een Honda MT5 heeft als eerste 4 tekens in het framenummer de reeks AC05-***** staan. Terwijl een Honda MT8 als eerste 4 tekens AC08-****** heeft. Ook al zijn de frames qua bouw precies hetzelfde, de laatstgenoemde zal nooit als legale brommer op de weg kunnen rijden, ook al zet je een 50cc blok in het frame van de MT8. De politie weet dit uiteraard ook.

Andersom kan echter wel, je kan veel brommers als motor laten keuren bij de RDW. Zodat je ongestoord op mag voeren, mits je in het bezit bent van een motorrijbewijs. Meestal zijn dit brommers die in andere landen als motor zijn ingevoerd. Een tomos zou je bv. nooit als motor kunnen laten keuren.

Voorbeelden hier van zijn bv. Kreidlers die origineel als NL brommer zijn ingevoerd en later zijn uitgebouwd naar een RS model en ook de in Duitsland als "Mokick" uitgevoerde motoren kan je naar NL-kenteken laten omkeuren, al moet je hiervoor ook weer naar de RDW.

Niet dat het daarom minder tof is om zoals ik een tijdje op een Honda MTX80 (Watergekoeld en 6 versnellingen en "uitgebreid" met een Malossi 110cc) te rijden

Wat trouwens ook het maximum aan cc's voor een bromfiets beperkt is het carter. Zo heb ik een Kreidler RMC Superstar gehad, waarbij ik op het originele 4V voetgeschakelde blokje de afstand tussen de tap-eindes moest verbreden om er een superbreitwant op te zetten. Toen ik er een tapeind uitblies kwam er al snel een duits Mokick blok met 5 versnellingen en een kickstart waarvan de tapeindes al fabrieksaf op de goede afstand zaten

[ Bericht 9% gewijzigd door LangeJan op 18-04-2005 01:57:30 ]
pi_26313846
quote:
Op maandag 18 april 2005 01:46 schreef LangeJan het volgende:
Wat trouwens ook het maximum aan cc's voor een bromfiets beperkt is het carter.
Yup en daarnaast nog dat het gewoon niet handig is. Met erg forse 70cc cilinder trek je je scooter al helemaal krom en loopt je blok binnen no time vast als je geen idee hebt hoe zo'n ding werkt. Je zal de eerste niet zijn die door achterlijk gebruik z'n zuigerstang (hoe heet dat kreng nou ook alweer) door z'n zuiger, cilinderwand en carter heen slaat.

Er was trouwens ooit een filmpje waarin men op een scooter een sportmotor eruit trok. Was een zipje tegen een Yamaha nog wat geloof ik.

owja en 50cc naar 70cc uithonen is wel een erg goeie grap
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  maandag 18 april 2005 @ 07:54:15 #31
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26315071
Shit hee, dit gaat dus werkelijk helemaal niks meer over
pi_26315905
quote:
Op maandag 18 april 2005 07:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Shit hee, dit gaat dus werkelijk helemaal niks meer over
Hoezo? Klopt er iets niet aan mijn verhaal?
pi_26316175
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat waren meestal ook lichte motoren. 63cc engelse import. Oja, en er zijn wel eens 50cc honda racereplica's op motorkenteken verkocht.

Onder die honda's kun je trouwens ook kant en klare 110cc blokjes leggen
Dat moeten jullie dan toch eens aan de RDW uitleggen, die hebben dan jaren lang opgevoerde zundappjes, MB-5 jes, en mb-8 jes als motor goedgekeurd en laten rondcrossen....
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_26316222
quote:
Op maandag 18 april 2005 02:03 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Yup en daarnaast nog dat het gewoon niet handig is. Met erg forse 70cc cilinder trek je je scooter al helemaal krom en loopt je blok binnen no time vast als je geen idee hebt hoe zo'n ding werkt. Je zal de eerste niet zijn die door achterlijk gebruik z'n zuigerstang (hoe heet dat kreng nou ook alweer) door z'n zuiger, cilinderwand en carter heen slaat.

Er was trouwens ooit een filmpje waarin men op een scooter een sportmotor eruit trok. Was een zipje tegen een Yamaha nog wat geloof ik.

owja en 50cc naar 70cc uithonen is wel een erg goeie grap
drijfstang?
  maandag 18 april 2005 @ 17:10:20 #35
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_26326519
quote:
Op zondag 17 april 2005 23:08 schreef boyv het volgende:
Oja, van 50cc naar 70cc uithonen kan ook echt. Dat is zo'n 7 à 8 mm hoor.
Ben niet gek hoor. Was trouwens gekotterd, maar dat zegt de meeste van jullie niks, en t is vrijwel dezelfde bewerking als honen. De cilinder was een 50cc Zeta die naar 67cc gekotterd was, of opgeboord, hoe je t noemen wil. hield inderdaad een dun cilinderwandje over, van een mm of 2. Dacht dat ie 5 poorten had, die waren uitgevijlt. Op de cilinder zat een 50cc cilinderkop waardoor ie een wat hogere druk had. En er zat een 22mm carb. er op. Sproeiertje weet ik niet mee.... 120 ofzoiets?

Ik kan je helaas geen foto's laten zien om dat ie een jaar of 6 geleden al inbeslag is genomen.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_26328532
Calimero, ik stond al achter een draaibank als jij nog een luiers volscheet.
Ik ben al 14 jaar professioneel bezig met draaien, frezen, lassen en alles wat er rond hoort.En daarvoor 7 jaar opleiding.

Ik heb thuis een draai en freesmachine, met onder andere kotterkop, en overweeg een hoonapparaat aan te schaffen. Maar kotteren en honen hebben geen drol met elkaar te zien. Om de cylinderboring te vergroten- en dan nog alleen de vol gietijzeren variantes,oftewel bejaard of aldi kwaliteit- heb je de keuze tussen uitdraaien of uitkotteren, gevolgd door honen. Draaien zou ik doen op de spanplaat, met een spanblok op maat gemaakt voor die cylinder.
Minder lang durende is het uitkotteren.Gewoon vastklemmen op de freestafel, uitklokken ,kotterkop in de hoofdas en gaan met die banaan.
Maar hoe je het ook doet, honen is een bewerking om de oppervlakte ruwheid en de maatvoering zeer fijn te krijgen. Dat kan je niet met kotteren of uitdraaien.

Nu wat zijn de gevolgen van het zo ver uitdraaien van een cylinder. Je verknoeit je spoelpoorten. De onderrand zakt een heel eind. en daar valt niks aan te doen.Aan de bovenkant kan je beginnen dremelen. Maar de hoeken waar de fabrikant zo heeft over nagedacht, zijn kompleet om zeep.
Ik heb zuigers uigedraait of gekotterd, en zelfs verder. maar om de spoelpoorten terug op hun plek te krijgen monteerde ik een gehoonde gietijzeren bus ,waarin de spoelpoorten op voorhand in gefreesd waren.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_26328720
Voor die 4-taktjes had je wel 70 cc cinlinders met afgedraaide zuigers, zodat je je 50 cc kop kon gebruiken. Nadeel was wel dat ze wat warmer werden dan een echte 70 cc dus na een jaartje had je wel een nieuwe zuiger nodig, maar ja dat was toch nog goedkoper dan een nieuwe kop.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:37:47 #38
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_26362506
Mooi om al die urban legends uit de ouwe doos nog eens te lezen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_26366975
Momenteel heb ik een manueel(of moet ik zeggen voetueel) bediend Nitro systeem voor bromfietsen in aanbouw .
Prachttuning, en als de fles leeg is- en da's zo gedaan met een dumpvalve- ben je in 1 klap een pak minder beboetbaar.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_26367001
Neem een cheap-ass puch, zet daar een 65cc pollini (ofzo) op, en een homoet uitlaat
en zodra ie goed ingereden is, en je wordt aangehouden, ben je em gelijk kwijt

t gaat namelijk als de tering
-
pi_26367139
Opzich kan je wel meer cc's nemen als je niet veel rijd, zo af en toe eens op een zondagmorgen ofzo. Maar als je echt erop naar school gaat ect kan je beter gewoon een 50cc nemen die je helemaal legaal tuned, dus goeie verhouding tandwielen ect. als ie dan 60-65 loopt kunnen ze je nooit pakken.

Ik rijd zelf met een 90cc, niet om de snelheid maar gewoon om de trekkracht (is een 4 takt). Ik rijd dus alleen op zondagjes en bij ons door de polders enzo. Binnenkort wil me zusje erop naar school, dat word wel lastig. Komt ook nog eens bij dat ie belgisch is verzekerd en me zusje in nl woont, je hebt dan geen plaatje dus sta je helemaal binnen no time naast meneer agent

Tja, je bent jong en je wil wat
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  woensdag 20 april 2005 @ 08:32:05 #42
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26367167
Ik heb in Japan een opvoerset besteld voor m'n Kymco. Van Kymco Japan zelf, het is een 92,3cc blok met ergens titanium in de wand (die is ook eng dun) daarbij een andere krukas, zuiger, tandwielen voor de overbrenging, andere rubbers en stang voor de achterburg (tegen kromtrekken), sterkere v-snaar en een soort stut stang die aan de stuurstang (het omhulsel) klemt en de onderkant van het frame (loopt dus tussen je benen door, door een zelfgemaakt gat).

Gebruiken ze in Japan om te racen, voor 300 Euro had ik die complete set thuis. Moest er wel 4 maanden op wachten omdat het per boot kwam. En ik heb 'em nog niet vol open gehad, want ik ben nog niet levensmoe... Dat ding zelf weegt volgens mij 65kg ofzo

Voor de controle's heb ik een malossi CDI met digitale toerenbegrenzing die geschakeld wordt door een geknutseld circuitje met een bistabiel relais (houd z'n positie zonder spanning). Dit is wettelijk heel mooi, want als je een permanente toerenbegrenzing op je scooter hebt kunnen ze voor het vermogen daarboven niet bekeuren (veel scooters hebben standaard de begrenzing al in de CDI tegenwoordig).

Ik heb een schakelaar op mijn stuur zitten die 'em aanschakelt, en vervolgens zit ie vast in de begrensde stand, hij is alleen te 'resetten' met een schakelaartje wat ik thuis heb liggen. En zolang je de begrenzer niet onderweg kan uitschakelen is het wettelijk een permanente begrenzing. En als ze willen aanvoeren dat ik 'em eerst uit had dan moeten ze dat wel hard kunnen maken.

Natuurlijk ben ik royaal de zak als ze 'em uit elkaar schroeven, maar daar hoop ik niet op. Hij ziet er ook vrij netjes en orgineel uit, geen 50 stickers van illegale merken of een uitlaat met 10 bochten eraan, maar gewoon een orginele met wat minder schotten. Ik heb de begrenzer op ~1,2kW staan, daar trappen ze wel in, want dan is het net een Kymco met een 50cc zonder prop + grotere sproeier.

En btw, dat van die gehomologeerde onderdelen, dat geldt alleen in Belgie. In Nederland gaat het gewoon om het vermogen.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_26367171
ja, ik had gewoon een "snelle 50" dat was dan een 52 cc, werd mij dan verteld.
nou inderdaad, hij ging ietsje sneller dan met de orginele, die het na 12.000 km ook wel gezien had

hoor ik compressieverlies?

enfin, nieuwe cilinder / zuiger , maar dezelfde kop gehouden
en even erna ook nog een andere uitlaat, een homoet
dan trekt iet iets minder snel op, maar zn top ligt hoger.
Uiteindelijk ging ie, van in het begin 45 naar , in een goede bui, 65
op zich is dat wel te doen hoor, leuk effect als het regent ook

en je rijdt dan een garage in, zie je je cilinder helemaal roken
-
  woensdag 20 april 2005 @ 08:34:51 #44
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26367197
quote:
Op woensdag 20 april 2005 08:07 schreef mechatronics het volgende:
Neem een cheap-ass puch, zet daar een 65cc pollini (ofzo) op, en een homoet uitlaat
en zodra ie goed ingereden is, en je wordt aangehouden, ben je em gelijk kwijt

t gaat namelijk als de tering
Ik heb vroeger een keer een Citta gehad. Als je daar een zo'n 65cc blok met kickstarter opzet, dan kan je heel mooi de overbrenging (variateur) van een Vespa Ciao eropzetten, dat past precies (kickstarter is dan wel handig ). Heb je meteen de snelste Citta uit de buurt.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_26367321
op zich is het eigenlijk leuker (om mee te beginnen) om een puch of citta te nemen
vooral puch's zijn zo simpel als de kever onder de auto's.
Met een beetje normaal gereedschap haal je dat ding zo uit elkaar, reserveonderdelen kosten nog steeds geen reet, en je leert er nog wat van. Verder als je dus een snelle 50 neemt, een homoet uitlaat, en misschien van 12mm caberateur naar 15 mm stapt(dan heb ik het over het spruitstuk), kan je daar wel wat leuks mee. Das gewoon ook leuk sleutelen, en met een beetje goed afstellen haal je de 60 - 65 wel

Als je dan aangehouden wordt, ben je em ook nog niet gelijk kwijt, scheelt weer. Wellicht laten ze je zelfs gaan als je gewoon 55-60 rijdt. Nouja, kleine geldboete dan.
-
  woensdag 20 april 2005 @ 11:33:57 #46
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26370404
quote:
Op woensdag 20 april 2005 08:32 schreef raphidae het volgende:
Ik heb in Japan een opvoerset besteld voor m'n Kymco. Van Kymco Japan zelf, het is een 92,3cc blok met ergens titanium in de wand (die is ook eng dun) daarbij een andere krukas, zuiger, tandwielen voor de overbrenging, andere rubbers en stang voor de achterburg (tegen kromtrekken), sterkere v-snaar en een soort stut stang die aan de stuurstang (het omhulsel) klemt en de onderkant van het frame (loopt dus tussen je benen door, door een zelfgemaakt gat).

Gebruiken ze in Japan om te racen, voor 300 Euro had ik die complete set thuis. Moest er wel 4 maanden op wachten omdat het per boot kwam. En ik heb 'em nog niet vol open gehad, want ik ben nog niet levensmoe... Dat ding zelf weegt volgens mij 65kg ofzo

Voor de controle's heb ik een malossi CDI met digitale toerenbegrenzing die geschakeld wordt door een geknutseld circuitje met een bistabiel relais (houd z'n positie zonder spanning). Dit is wettelijk heel mooi, want als je een permanente toerenbegrenzing op je scooter hebt kunnen ze voor het vermogen daarboven niet bekeuren (veel scooters hebben standaard de begrenzing al in de CDI tegenwoordig).

Ik heb een schakelaar op mijn stuur zitten die 'em aanschakelt, en vervolgens zit ie vast in de begrensde stand, hij is alleen te 'resetten' met een schakelaartje wat ik thuis heb liggen. En zolang je de begrenzer niet onderweg kan uitschakelen is het wettelijk een permanente begrenzing. En als ze willen aanvoeren dat ik 'em eerst uit had dan moeten ze dat wel hard kunnen maken.

Natuurlijk ben ik royaal de zak als ze 'em uit elkaar schroeven, maar daar hoop ik niet op. Hij ziet er ook vrij netjes en orgineel uit, geen 50 stickers van illegale merken of een uitlaat met 10 bochten eraan, maar gewoon een orginele met wat minder schotten. Ik heb de begrenzer op ~1,2kW staan, daar trappen ze wel in, want dan is het net een Kymco met een 50cc zonder prop + grotere sproeier.

En btw, dat van die gehomologeerde onderdelen, dat geldt alleen in Belgie. In Nederland gaat het gewoon om het vermogen.
Eigenlijk is dat ook gewoon het geheim om het risico klein te houden. Een vriend van me heeft op die manier jaren op een 70 cc Si rondgereden met een imitatieuitlaatje. Valt niet op en gaat als de brandweer. Bij een rollenbank ben je de zak, maar het risico om ook maar gepakt te worden is vele malen kleiner dan bij zichtbare raceuitlaten.
Vampire Romance O+
pi_26370574
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat ook gewoon het geheim om het risico klein te houden. Een vriend van me heeft op die manier jaren op een 70 cc Si rondgereden met een imitatieuitlaatje. Valt niet op en gaat als de brandweer. Bij een rollenbank ben je de zak, maar het risico om ook maar gepakt te worden is vele malen kleiner dan bij zichtbare raceuitlaten.
Tegenwoordig zetten ze alles op de rollerbank, of je nou rijd op een scooter/brommer die er uitziet als een straaljager of op een brommer die er uitziet alsof een blok beton met wieltjes sneller zou zijn.
Ook bejaarden heb ik de rollerbank op zien gaan met hun Tomosje.

ontopic: meer dan 50cc (49,99) mag dus niet, en zodra je een 70cc neemt zit je vrijwel altijd wel op 2+ kw op de rollerbank. Of je brommert is echt heel slecht afgesteld. In regio's waar een speciaal beleid is m.b.t. scooteroverlast kan je de scooter na 2x 2+kw inleveren.
Tevens kunnen zij dan nog boete's geven voor geen geldig rijbewijs, geen verzekering etc. Echter blijft het vaak bij de boete voor 2+ kw en bij de 2e x dan ook nog inbeslagname.
pi_26373243
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:42 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Tegenwoordig zetten ze alles op de rollerbank, of je nou rijd op een scooter/brommer die er uitziet als een straaljager of op een brommer die er uitziet alsof een blok beton met wieltjes sneller zou zijn.
Ook bejaarden heb ik de rollerbank op zien gaan met hun Tomosje.

ontopic: meer dan 50cc (49,99) mag dus niet, en zodra je een 70cc neemt zit je vrijwel altijd wel op 2+ kw op de rollerbank. Of je brommert is echt heel slecht afgesteld. In regio's waar een speciaal beleid is m.b.t. scooteroverlast kan je de scooter na 2x 2+kw inleveren.
Tevens kunnen zij dan nog boete's geven voor geen geldig rijbewijs, geen verzekering etc. Echter blijft het vaak bij de boete voor 2+ kw en bij de 2e x dan ook nog inbeslagname.
Als ik hier in Amersfoort rondrijd op mijn Sparta Sport uit 1966 en ik kom een rollerbank tegen, dan vinden de agenten het meestal zonde om mijn oude beestje op zijn donder te geven en mag ik doorrijden. Hij rijd ook fluisterstil en ik ben altijd vriendelijk geweest tegen die agenten, mss dat dat ook iets hielp.
pi_26379544
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:28 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Als ik hier in Amersfoort rondrijd op mijn Sparta Sport uit 1966 en ik kom een rollerbank tegen, dan vinden de agenten het meestal zonde om mijn oude beestje op zijn donder te geven en mag ik doorrijden. Hij rijd ook fluisterstil en ik ben altijd vriendelijk geweest tegen die agenten, mss dat dat ook iets hielp.
Dat mag mijn vader ook hopen, want hij heeft een oude Kreidler

http://img234.echo.cx/my.php?image=kreidler17np.jpg

Daar zat al 70cc onder toen hij die kocht, en hij wist van vroeger nog dat deze dingen vaak al een 70cc standaard hadden. (een 70cc Breitwand)

Zou best *** zijn als die dan te boek komt te staan als slecht met 2+ kw.
pi_26379946
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:15 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat mag mijn vader ook hopen, want hij heeft een oude Kreidler

http://img234.echo.cx/my.php?image=kreidler17np.jpg

Daar zat al 70cc onder toen hij die kocht, en hij wist van vroeger nog dat deze dingen vaak al een 70cc standaard hadden. (een 70cc Breitwand)

Zou best *** zijn als die dan te boek komt te staan als slecht met 2+ kw.
Kreidlers zijn ze hier wel happig op, omdat ze weten dat ze bijna allemaal te hard gaan. Mijn Kreidler ging dat iig wel. Ik had een RS blok met een 5-bak en een 50cc superbreitwant die ook op de 50cc GP-klasses zaten, maar dan luchtgekoeld en een 32mm carb + Homoet 6poorteren een twinair luchtfilter. Ging wel hard , later wou ik er ook een roterende inlaat op maken, maar dat werd mij iets te doen, ik betaalde 450 gulden toen voor die RS cilinder (nieuw) en 200 voor die carb. en 165,- voor die homoet en moest voor een roterende inlaat ook nog is 300 ophoesten en dat werd me iets teveel, want hij liep al tegen de 120 aan.
  woensdag 20 april 2005 @ 17:42:48 #51
5673 heijx
Qui que boue
pi_26380214
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:10 schreef UnleashMitch het volgende:
meer dan 70cc ligt er in principe nooit onder een scooter. Er is ooit wel eens een verdwaalde 80cc gesignaleerd maar met 70cc houdt het toch wel op.
Ik weet niet wat jij Scooter noemt, maar ik versta onder een scooter a)Vespa en b) Lambretta.
Die zijn met 50, 80, 100, 125, 150, 180 en 200 cc gebouwd.


En wat betreft motoren> Aangezien een brommer tegenwoordig ook al rap 100 kg weegt, is het helemaal niet moeilijk om een 125cc motorfiets met een 50 cc blok uit te voeren. Dat wordt in Italië ook al jaren gedaan.
Feit blijft dat alles boven 49,9 als motorfiets gekeurd moet zijn en als zodanig te boek moet staan. Daarop is dan gebaseerd wie er op mag rijden en waar het vehikel mag rijden (snelweg of niet).
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_26382253
Er zijn sowieso al gewoon 80cc-kits voor scooters te koop (2Fast4Race).
pi_26383405
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef boyv het volgende:
Er zijn sowieso al gewoon 80cc-kits voor scooters te koop (2Fast4Race).
Of een Fabrizi setje, maar daar haal je minder pk's mee dan een Speed of 2fast4race. Maar goed, zulke setups vind je meestal niet op straat om van punt a naar b te rijden.
  donderdag 21 april 2005 @ 13:08:51 #54
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26401495
quote:
Op woensdag 20 april 2005 08:07 schreef mechatronics het volgende:
Neem een cheap-ass puch, zet daar een 65cc pollini (ofzo) op, en een homoet uitlaat
en zodra ie goed ingereden is, en je wordt aangehouden, ben je em gelijk kwijt

t gaat namelijk als de tering
Mijn 500 cc 2 takt ook.
Beide gevallen.....de tering en het aanhouden.....
  donderdag 21 april 2005 @ 13:29:05 #55
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26402093
Ze kunnen je er trouwens flink op pakken hoor, ik ken een gozer die op een MB reed met een 80cc blok. Toen moest ie bij een controle zijn cilinderkop er af halen, en stak een agent een of ander meetinstrumentje in zijn cilinder. Hierna bekeek ie een tabel waar ie de slag van de brommer op kon aflezen, en kwam tot de conclusie dat die gozer rond reed met ruim 80cc. Brommer in beslag genomen + een flinke boete voor rijden op motor zonder motorrijbewijs en kenteken.
In Belgie is het helemaal gekkenwerk, gaat je brommer daar harder dan 55 wordt het al als een motor beschouwd. Wordt je brommer in beslag genomen en daarna vernietigd, waar je kosten voor moet betalen, plus een boete die tot over de duizend! euro op loopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Leffe48 op 21-04-2005 13:38:42 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  donderdag 21 april 2005 @ 14:10:30 #56
5673 heijx
Qui que boue
pi_26403158
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
... Toen moest ie bij een controle zijn cilinderkop er af halen,
Dit grenst aan self-incrimination.

Laat ze lekker zelf sleutelen als ze je niet geloven. Je bent toch niet verplicht om je brommer midden op straat uit elkaar te halen?
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 21 april 2005 @ 14:31:43 #57
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26403649
Waarschijnlijk kiezen of delen, of je trekt em zelf ff uit elkaar, of ze nemen hem mee naar het bureau..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_26404120
quote:
Op maandag 18 april 2005 02:03 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

...Er was trouwens ooit een filmpje waarin men op een scooter een sportmotor eruit trok. Was een zipje tegen een Yamaha nog wat geloof ik...
Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahaha
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
  donderdag 21 april 2005 @ 15:00:37 #59
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26404490
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
Ze kunnen je er trouwens flink op pakken hoor, ik ken een gozer die op een MB reed met een 80cc blok. Toen moest ie bij een controle zijn cilinderkop er af halen, en stak een agent een of ander meetinstrumentje in zijn cilinder. Hierna bekeek ie een tabel waar ie de slag van de brommer op kon aflezen, en kwam tot de conclusie dat die gozer rond reed met ruim 80cc. Brommer in beslag genomen + een flinke boete voor rijden op motor zonder motorrijbewijs en kenteken.
In Belgie is het helemaal gekkenwerk, gaat je brommer daar harder dan 55 wordt het al als een motor beschouwd. Wordt je brommer in beslag genomen en daarna vernietigd, waar je kosten voor moet betalen, plus een boete die tot over de duizend! euro op loopt.
Maareh, hoe doen ze dat dan precies? Oude belgische brommers zijn een stuk sneller dan nederlanders.. vroeger mocht bijna alles daar.
Vampire Romance O+
pi_26406526
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
In Belgie is het helemaal gekkenwerk, gaat je brommer daar harder dan 55 wordt het al als een motor beschouwd. Wordt je brommer in beslag genomen en daarna vernietigd, waar je kosten voor moet betalen, plus een boete die tot over de duizend! euro op loopt.
Dat is pas als je de derde keer de fout in gaat.
pi_26407967
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:48 schreef Super_Six_One het volgende:
Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahaha
Het was weliswaar een closecall maar de motor legde het echt af. Je kan me geloven of niet, boeit me weinig, ik heb het filmpje toen gezien. Scooters wegen echt helemaal niets en er zat een kleine 20pk in de scooter.

Met een normale scooter zal je het ook nooit halen dat is duidelijk, de manier waarop die zip was opgefokt was zo extreem dat zoiets nooit voor honderden kilometers stabiel kan rijden.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  donderdag 21 april 2005 @ 17:24:30 #62
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26408159
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat is pas als je de derde keer de fout in gaat.
Nee.
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:48 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahaha
Puch Zip vs een Yamaha R1 meen ik. Eerste meters trok de Puch die R1 er uit, maar ding werd al vrij snel ingehaald.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  donderdag 21 april 2005 @ 19:48:12 #63
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26411562
Heeft zo'n R1 toevallig een erg lange 1ste versnelling?
Vampire Romance O+
  donderdag 21 april 2005 @ 19:52:07 #64
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_26411656
Close Ratio..
Volgens mij wel ja
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_26412395
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:48 schreef MouseOver het volgende:
Heeft zo'n R1 toevallig een erg lange 1ste versnelling?
Gaat volgens mij 110 km/h in de eerste versnelling
De status 'bagger-user' voorbij
pi_26412715
Moet niet veel gekker worden! Eerst zit die snotneus te vertellen dat ik geen 70cc onder mijn MTX heb gehad. Maar daarna wel vertellen dat een kut skoeter 20 pk heeft en er daar een Yamaha R1 met 180 pk mee uit trekt! Dat is 3x bullshit!
Save a mouse, eat a pussy.
pi_26413127
quote:
Op donderdag 21 april 2005 20:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Gaat volgens mij 110 km/h in de eerste versnelling
En waarschijnlijk ietsjes begrensd in zijn 1 zodat je hem neit in 1 keer over z\ijn achterwiel heen trekt. De zx12r en de hayabusa schijnen zoiets ook te hebben
pi_26414277
quote:
Op donderdag 21 april 2005 20:34 schreef -calimero- het volgende:
Moet niet veel gekker worden! Eerst zit die snotneus te vertellen dat ik geen 70cc onder mijn MTX heb gehad. Maar daarna wel vertellen dat een kut skoeter 20 pk heeft en er daar een Yamaha R1 met 180 pk mee uit trekt! Dat is 3x bullshit!
Een yamaha R1 is er wel uitgereden door een Zipje met 20 + pk........zijn filmpjes van
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_26414784
Ja die filmpjes heb ik ook gezien, maar die gast op de r1 doet echt niet zijn best, of dat ding is begrenst.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_26417752
quote:
Op donderdag 21 april 2005 20:48 schreef erikh het volgende:

[..]

En waarschijnlijk ietsjes begrensd in zijn 1 zodat je hem neit in 1 keer over z\ijn achterwiel heen trekt. De zx12r en de hayabusa schijnen zoiets ook te hebben
De nieuwere Yamaha's R1 halen 155 echte km/u's in zijn 1e versnelling, net als de Kawasaki ZX-10r.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26418095
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:24 schreef Leffe48 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Puch Zip vs een Yamaha R1 meen ik. Eerste meters trok de Puch die R1 er uit, maar ding werd al vrij snel ingehaald.
Eerste meters... En dan is het tegen de jongen met de scooter , zeker met een Close ratio gearbox van die Yamaha. Dan is nog een sportwagen een tikkie eerder weg. Zo ken ik ook nog een paar voorbeelden. Maar om dan gelijk te zeggen. " Scooter die een Yamaha (R1) eruit trekt "
Dat is toch echt wat te arrogant gezegd. Hahahaaaaa! " Scooter trekt Yamaha R1 eruit... " Wat een mop.

p.s. nu wil ik dat filmpje ook wel zien, ben wel nieuwsgierig geworden, waar die scooter die Yamaha er in het begin "Eventjes" uit trekt. Waarna het gelijk is naar de scooter toe. Omdat de Yamaha net lekker op gang komt
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_26420460
geweldig dit
  vrijdag 22 april 2005 @ 03:41:28 #73
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26422957
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
geweldig dit
NIETES!!!!
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')