En vergeet de RDW keuring niet. Waar hij nooit doorheen zal komen aangezien er geen type goedkeuring voor is.quote:Op zondag 17 april 2005 21:17 schreef daReaper het volgende:
het mag best, maar dan moet je hem wel verzekeren als een motor, en bovendien je motorrijbewijs hebben vergeet ook de gele stickers er niet vanaf te halen en een nummerplaat te bestellen.
Nee. Zelfde verhaal. Min of meer.quote:Op zondag 17 april 2005 21:25 schreef CoolyBoy het volgende:
Als je nou een motor koopt, en je zet daar een 50cc cilinder in, gaat dat dan wel?
Mag je het dan wel een brommer noemen, als je hem verzekerd als een brommer uiteraard.
Blaat geen onzin?quote:Op zondag 17 april 2005 21:50 schreef owned.for.life het volgende:
als je 18 bent mag je meer als 50 cc maar dan moet je wel een motor rijbewijs hebben
De betreffende brommer moet dan ook als motor goedgekeurd zijn door de RDW, en zoals eerder al is aangegeven zal dat in 99,9% van de gevallen neit gaan lukken. Trouwens als je je motorrijbewijs hebt wil je echt neit op een opgevoerde brommer gaan rijden hoor, een echte motor rijdt echt stukken beter.quote:Op zondag 17 april 2005 21:50 schreef owned.for.life het volgende:
als je 18 bent mag je meer als 50 cc maar dan moet je wel een motor rijbewijs hebben
Haha jij hebt fantasie.quote:Op zondag 17 april 2005 21:35 schreef CoolyBoy het volgende:
haha ja geen idee, gewoon kijken of het wel kon
Nou voor als je 16 bent, en té rijk.
Dan koop je een mooie motor, gooit er een 50cc cilinder in, en gaat daar mee rijden.
niet dat het eruit ziet, of wil rijden, maar toch
Met heel rustig de koppeling laten opkomen en veel toeren!Maar ik schat dat je niet harder zal komen dan zo'n 10 km per uur!quote:Op zondag 17 april 2005 22:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Haha jij hebt fantasie.
En hoe denk je dat een motorfiets van 200 kilo vooruit komt met 50 cc?
Jazeker kan dat; en wel met motoren van het spaanse merk "derby". Die worden dacht ik zelfs hier en daar geleverd met een 50cc blok, terwijl er standaard 80 of 110 onder zit. Lichte offroad motoren die geweldig rijden, er redelijk goed uitzien en al gebouwd zijn voor snelheden boven de 60 (in tegenstelling tot menig scootertje dus)quote:Op zondag 17 april 2005 21:35 schreef CoolyBoy het volgende:
haha ja geen idee, gewoon kijken of het wel kon
Nou voor als je 16 bent, en té rijk.
Dan koop je een mooie motor, gooit er een 50cc cilinder in, en gaat daar mee rijden.
niet dat het eruit ziet, of wil rijden, maar toch
Derbi Maar het is wel waar dat er 80cc brommers in Nederland verkocht worden met een 49cc cilinder van Derbi.quote:Op zondag 17 april 2005 22:06 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Jazeker kan dat; en wel met motoren van het spaanse merk "derby". Die worden dacht ik zelfs hier en daar geleverd met een 50cc blok, terwijl er standaard 80 of 110 onder zit. Lichte offroad motoren die geweldig rijden, er redelijk goed uitzien en al gebouwd zijn voor snelheden boven de 60 (in tegenstelling tot menig scootertje dus)
Erg geloofwaardig iddquote:Op zondag 17 april 2005 23:08 schreef boyv het volgende:
Oja, van 50cc naar 70cc uithonen kan ook echt. Dat is zo'n 7 à 8 mm hoor.
Ik weet dat er een hoop oude 4-takt Honda'tjes rondrijden met een motorkenteken. Hoe kunnen zij dit dan voor mekaar hebben gekregen?quote:Op zondag 17 april 2005 21:20 schreef Viperdesign het volgende:
En vergeet de RDW keuring niet. Waar hij nooit doorheen zal komen aangezien er geen type goedkeuring voor is.
een cilinder laten uithonen van 50 naar 70cc veel succes je bent zeker in de war met je poortenquote:Op zondag 17 april 2005 23:01 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Derbi Maar het is wel waar dat er 80cc brommers in Nederland verkocht worden met een 49cc cilinder van Derbi.
Koop liever een Honda MT5 of een MTX dat is ook gemaakt voor 80cc en een MTX kan ook makkelijk 110cc of zelfs 125cc aan. Wel zorgen voor schijfremmen dan.
Heb zelf met een MTX gereden met een uitgehoonde 50cc naar 70cc. Vanbuiten dus niks raars aan te zien behalve een wat grotere caberateur. Maar dat dingetje trok wel 5 kW op de rollenbank owjah, was 'm daarna wel kwijt
Dat waren meestal ook lichte motoren. 63cc engelse import. Oja, en er zijn wel eens 50cc honda racereplica's op motorkenteken verkocht.quote:Op zondag 17 april 2005 23:25 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ik weet dat er een hoop oude 4-takt Honda'tjes rondrijden met een motorkenteken. Hoe kunnen zij dit dan voor mekaar hebben gekregen?
De cilinders die nogal hoog in toeren kunnen gaan zijn vooraal voorzien van een nicasil wand. En hoewel je deze wand kunt laten vervangen (kost +/- 150 euro) kun je hem toch niet zo ver opvoeren dat je 20cc winst hebt. Je bent tegenwoordig namelijk erg beperkt met dit soort dingen, er is een grens waarbij de cilinder gewoon niet sterk genoeg meer is als je blijft 'uitfrezen'.quote:Op maandag 18 april 2005 01:03 schreef Blackheart het volgende:
Een cylinder honen is een bewerking waarmee krasjes uit de cylinderwand weggehaald kunnen worden. oftewel, als er 1mm uitgehaald word is het veel. Meer, en we spreken dan over uitboren ,draaien of frezen.
En dit kan alleen met vol gietijzeren cylinders uit de middeleeuwen. Dit soort cylinders is zeldzaam aan het worden.
Nieuwere machines, en/of opfokcylinders zijn meestal aluminium met een nicasil of chromen wand.En deze zijn niet te honen. Of je moet een plaats kennen waar men de keiharde binnenwand kan herleggen.
Qua CC inhoud. als men een brommertje boven de 65 echte CC's kan krijgen heeft men al hard gewerkt. Er is nu eenmaal een fysieke beperking.
Boring* slag .40,0 mm x 39,1 mm. De slag valt niet veel aan te doen.Tenzij een heel speciale krukas.
dus vergroten we de boring met 6 mm. 46*39.1mm geeft 0.65 CC. En dan heb je al niet veel zuigersteunwang over. Om naar 70 cc te gaan moet men er nog eens 2mm bijlappen. Ergens lukt het niet vrees ik.
En natuurlijk. hoe dunner de cylinderwand hoe lager de thermische capaciteit; deze overmaatse inhoud resutleerd in veel meer hitte, die minder makkelijk weg geraakt.
Yup en daarnaast nog dat het gewoon niet handig is. Met erg forse 70cc cilinder trek je je scooter al helemaal krom en loopt je blok binnen no time vast als je geen idee hebt hoe zo'n ding werkt. Je zal de eerste niet zijn die door achterlijk gebruik z'n zuigerstang (hoe heet dat kreng nou ook alweer) door z'n zuiger, cilinderwand en carter heen slaat.quote:Op maandag 18 april 2005 01:46 schreef LangeJan het volgende:
Wat trouwens ook het maximum aan cc's voor een bromfiets beperkt is het carter.
Hoezo? Klopt er iets niet aan mijn verhaal?quote:Op maandag 18 april 2005 07:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Shit hee, dit gaat dus werkelijk helemaal niks meer over
Dat moeten jullie dan toch eens aan de RDW uitleggen, die hebben dan jaren lang opgevoerde zundappjes, MB-5 jes, en mb-8 jes als motor goedgekeurd en laten rondcrossen....quote:Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat waren meestal ook lichte motoren. 63cc engelse import. Oja, en er zijn wel eens 50cc honda racereplica's op motorkenteken verkocht.
Onder die honda's kun je trouwens ook kant en klare 110cc blokjes leggen
drijfstang?quote:Op maandag 18 april 2005 02:03 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Yup en daarnaast nog dat het gewoon niet handig is. Met erg forse 70cc cilinder trek je je scooter al helemaal krom en loopt je blok binnen no time vast als je geen idee hebt hoe zo'n ding werkt. Je zal de eerste niet zijn die door achterlijk gebruik z'n zuigerstang (hoe heet dat kreng nou ook alweer) door z'n zuiger, cilinderwand en carter heen slaat.
Er was trouwens ooit een filmpje waarin men op een scooter een sportmotor eruit trok. Was een zipje tegen een Yamaha nog wat geloof ik.
owja en 50cc naar 70cc uithonen is wel een erg goeie grap
Ben niet gek hoor. Was trouwens gekotterd, maar dat zegt de meeste van jullie niks, en t is vrijwel dezelfde bewerking als honen. De cilinder was een 50cc Zeta die naar 67cc gekotterd was, of opgeboord, hoe je t noemen wil. hield inderdaad een dun cilinderwandje over, van een mm of 2. Dacht dat ie 5 poorten had, die waren uitgevijlt. Op de cilinder zat een 50cc cilinderkop waardoor ie een wat hogere druk had. En er zat een 22mm carb. er op. Sproeiertje weet ik niet mee.... 120 ofzoiets?quote:Op zondag 17 april 2005 23:08 schreef boyv het volgende:
Oja, van 50cc naar 70cc uithonen kan ook echt. Dat is zo'n 7 à 8 mm hoor.
Ik heb vroeger een keer een Citta gehad. Als je daar een zo'n 65cc blok met kickstarter opzet, dan kan je heel mooi de overbrenging (variateur) van een Vespa Ciao eropzetten, dat past precies (kickstarter is dan wel handig ). Heb je meteen de snelste Citta uit de buurt.quote:Op woensdag 20 april 2005 08:07 schreef mechatronics het volgende:
Neem een cheap-ass puch, zet daar een 65cc pollini (ofzo) op, en een homoet uitlaat
en zodra ie goed ingereden is, en je wordt aangehouden, ben je em gelijk kwijt
t gaat namelijk als de tering
Eigenlijk is dat ook gewoon het geheim om het risico klein te houden. Een vriend van me heeft op die manier jaren op een 70 cc Si rondgereden met een imitatieuitlaatje. Valt niet op en gaat als de brandweer. Bij een rollenbank ben je de zak, maar het risico om ook maar gepakt te worden is vele malen kleiner dan bij zichtbare raceuitlaten.quote:Op woensdag 20 april 2005 08:32 schreef raphidae het volgende:
Ik heb in Japan een opvoerset besteld voor m'n Kymco. Van Kymco Japan zelf, het is een 92,3cc blok met ergens titanium in de wand (die is ook eng dun) daarbij een andere krukas, zuiger, tandwielen voor de overbrenging, andere rubbers en stang voor de achterburg (tegen kromtrekken), sterkere v-snaar en een soort stut stang die aan de stuurstang (het omhulsel) klemt en de onderkant van het frame (loopt dus tussen je benen door, door een zelfgemaakt gat).
Gebruiken ze in Japan om te racen, voor 300 Euro had ik die complete set thuis. Moest er wel 4 maanden op wachten omdat het per boot kwam. En ik heb 'em nog niet vol open gehad, want ik ben nog niet levensmoe... Dat ding zelf weegt volgens mij 65kg ofzo
Voor de controle's heb ik een malossi CDI met digitale toerenbegrenzing die geschakeld wordt door een geknutseld circuitje met een bistabiel relais (houd z'n positie zonder spanning). Dit is wettelijk heel mooi, want als je een permanente toerenbegrenzing op je scooter hebt kunnen ze voor het vermogen daarboven niet bekeuren (veel scooters hebben standaard de begrenzing al in de CDI tegenwoordig).
Ik heb een schakelaar op mijn stuur zitten die 'em aanschakelt, en vervolgens zit ie vast in de begrensde stand, hij is alleen te 'resetten' met een schakelaartje wat ik thuis heb liggen. En zolang je de begrenzer niet onderweg kan uitschakelen is het wettelijk een permanente begrenzing. En als ze willen aanvoeren dat ik 'em eerst uit had dan moeten ze dat wel hard kunnen maken.
Natuurlijk ben ik royaal de zak als ze 'em uit elkaar schroeven, maar daar hoop ik niet op. Hij ziet er ook vrij netjes en orgineel uit, geen 50 stickers van illegale merken of een uitlaat met 10 bochten eraan, maar gewoon een orginele met wat minder schotten. Ik heb de begrenzer op ~1,2kW staan, daar trappen ze wel in, want dan is het net een Kymco met een 50cc zonder prop + grotere sproeier.
En btw, dat van die gehomologeerde onderdelen, dat geldt alleen in Belgie. In Nederland gaat het gewoon om het vermogen.
Tegenwoordig zetten ze alles op de rollerbank, of je nou rijd op een scooter/brommer die er uitziet als een straaljager of op een brommer die er uitziet alsof een blok beton met wieltjes sneller zou zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat ook gewoon het geheim om het risico klein te houden. Een vriend van me heeft op die manier jaren op een 70 cc Si rondgereden met een imitatieuitlaatje. Valt niet op en gaat als de brandweer. Bij een rollenbank ben je de zak, maar het risico om ook maar gepakt te worden is vele malen kleiner dan bij zichtbare raceuitlaten.
Als ik hier in Amersfoort rondrijd op mijn Sparta Sport uit 1966 en ik kom een rollerbank tegen, dan vinden de agenten het meestal zonde om mijn oude beestje op zijn donder te geven en mag ik doorrijden. Hij rijd ook fluisterstil en ik ben altijd vriendelijk geweest tegen die agenten, mss dat dat ook iets hielp.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:42 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Tegenwoordig zetten ze alles op de rollerbank, of je nou rijd op een scooter/brommer die er uitziet als een straaljager of op een brommer die er uitziet alsof een blok beton met wieltjes sneller zou zijn.
Ook bejaarden heb ik de rollerbank op zien gaan met hun Tomosje.
ontopic: meer dan 50cc (49,99) mag dus niet, en zodra je een 70cc neemt zit je vrijwel altijd wel op 2+ kw op de rollerbank. Of je brommert is echt heel slecht afgesteld. In regio's waar een speciaal beleid is m.b.t. scooteroverlast kan je de scooter na 2x 2+kw inleveren.
Tevens kunnen zij dan nog boete's geven voor geen geldig rijbewijs, geen verzekering etc. Echter blijft het vaak bij de boete voor 2+ kw en bij de 2e x dan ook nog inbeslagname.
Dat mag mijn vader ook hopen, want hij heeft een oude Kreidlerquote:Op woensdag 20 april 2005 13:28 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Als ik hier in Amersfoort rondrijd op mijn Sparta Sport uit 1966 en ik kom een rollerbank tegen, dan vinden de agenten het meestal zonde om mijn oude beestje op zijn donder te geven en mag ik doorrijden. Hij rijd ook fluisterstil en ik ben altijd vriendelijk geweest tegen die agenten, mss dat dat ook iets hielp.
Kreidlers zijn ze hier wel happig op, omdat ze weten dat ze bijna allemaal te hard gaan. Mijn Kreidler ging dat iig wel. Ik had een RS blok met een 5-bak en een 50cc superbreitwant die ook op de 50cc GP-klasses zaten, maar dan luchtgekoeld en een 32mm carb + Homoet 6poorteren een twinair luchtfilter. Ging wel hard , later wou ik er ook een roterende inlaat op maken, maar dat werd mij iets te doen, ik betaalde 450 gulden toen voor die RS cilinder (nieuw) en 200 voor die carb. en 165,- voor die homoet en moest voor een roterende inlaat ook nog is 300 ophoesten en dat werd me iets teveel, want hij liep al tegen de 120 aan.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat mag mijn vader ook hopen, want hij heeft een oude Kreidler
http://img234.echo.cx/my.php?image=kreidler17np.jpg
Daar zat al 70cc onder toen hij die kocht, en hij wist van vroeger nog dat deze dingen vaak al een 70cc standaard hadden. (een 70cc Breitwand)
Zou best *** zijn als die dan te boek komt te staan als slecht met 2+ kw.
Ik weet niet wat jij Scooter noemt, maar ik versta onder een scooter a)Vespa en b) Lambretta.quote:Op zondag 17 april 2005 22:10 schreef UnleashMitch het volgende:
meer dan 70cc ligt er in principe nooit onder een scooter. Er is ooit wel eens een verdwaalde 80cc gesignaleerd maar met 70cc houdt het toch wel op.
Of een Fabrizi setje, maar daar haal je minder pk's mee dan een Speed of 2fast4race. Maar goed, zulke setups vind je meestal niet op straat om van punt a naar b te rijden.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef boyv het volgende:
Er zijn sowieso al gewoon 80cc-kits voor scooters te koop (2Fast4Race).
Mijn 500 cc 2 takt ook.quote:Op woensdag 20 april 2005 08:07 schreef mechatronics het volgende:
Neem een cheap-ass puch, zet daar een 65cc pollini (ofzo) op, en een homoet uitlaat
en zodra ie goed ingereden is, en je wordt aangehouden, ben je em gelijk kwijt
t gaat namelijk als de tering
Dit grenst aan self-incrimination.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
... Toen moest ie bij een controle zijn cilinderkop er af halen,
Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahahaquote:Op maandag 18 april 2005 02:03 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
...Er was trouwens ooit een filmpje waarin men op een scooter een sportmotor eruit trok. Was een zipje tegen een Yamaha nog wat geloof ik...
Maareh, hoe doen ze dat dan precies? Oude belgische brommers zijn een stuk sneller dan nederlanders.. vroeger mocht bijna alles daar.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
Ze kunnen je er trouwens flink op pakken hoor, ik ken een gozer die op een MB reed met een 80cc blok. Toen moest ie bij een controle zijn cilinderkop er af halen, en stak een agent een of ander meetinstrumentje in zijn cilinder. Hierna bekeek ie een tabel waar ie de slag van de brommer op kon aflezen, en kwam tot de conclusie dat die gozer rond reed met ruim 80cc. Brommer in beslag genomen + een flinke boete voor rijden op motor zonder motorrijbewijs en kenteken.
In Belgie is het helemaal gekkenwerk, gaat je brommer daar harder dan 55 wordt het al als een motor beschouwd. Wordt je brommer in beslag genomen en daarna vernietigd, waar je kosten voor moet betalen, plus een boete die tot over de duizend! euro op loopt.
Dat is pas als je de derde keer de fout in gaat.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:29 schreef Leffe48 het volgende:
In Belgie is het helemaal gekkenwerk, gaat je brommer daar harder dan 55 wordt het al als een motor beschouwd. Wordt je brommer in beslag genomen en daarna vernietigd, waar je kosten voor moet betalen, plus een boete die tot over de duizend! euro op loopt.
Het was weliswaar een closecall maar de motor legde het echt af. Je kan me geloven of niet, boeit me weinig, ik heb het filmpje toen gezien. Scooters wegen echt helemaal niets en er zat een kleine 20pk in de scooter.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:48 schreef Super_Six_One het volgende:
Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahaha
Nee.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat is pas als je de derde keer de fout in gaat.
Puch Zip vs een Yamaha R1 meen ik. Eerste meters trok de Puch die R1 er uit, maar ding werd al vrij snel ingehaald.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:48 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Uhmmm, dat geloof jij. Ik geloof het niet hahaha
Gaat volgens mij 110 km/h in de eerste versnellingquote:Op donderdag 21 april 2005 19:48 schreef MouseOver het volgende:
Heeft zo'n R1 toevallig een erg lange 1ste versnelling?
En waarschijnlijk ietsjes begrensd in zijn 1 zodat je hem neit in 1 keer over z\ijn achterwiel heen trekt. De zx12r en de hayabusa schijnen zoiets ook te hebbenquote:Op donderdag 21 april 2005 20:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Gaat volgens mij 110 km/h in de eerste versnelling
Een yamaha R1 is er wel uitgereden door een Zipje met 20 + pk........zijn filmpjes vanquote:Op donderdag 21 april 2005 20:34 schreef -calimero- het volgende:
Moet niet veel gekker worden! Eerst zit die snotneus te vertellen dat ik geen 70cc onder mijn MTX heb gehad. Maar daarna wel vertellen dat een kut skoeter 20 pk heeft en er daar een Yamaha R1 met 180 pk mee uit trekt! Dat is 3x bullshit!
De nieuwere Yamaha's R1 halen 155 echte km/u's in zijn 1e versnelling, net als de Kawasaki ZX-10r.quote:Op donderdag 21 april 2005 20:48 schreef erikh het volgende:
[..]
En waarschijnlijk ietsjes begrensd in zijn 1 zodat je hem neit in 1 keer over z\ijn achterwiel heen trekt. De zx12r en de hayabusa schijnen zoiets ook te hebben
Eerste meters... En dan is het tegen de jongen met de scooter , zeker met een Close ratio gearbox van die Yamaha. Dan is nog een sportwagen een tikkie eerder weg. Zo ken ik ook nog een paar voorbeelden. Maar om dan gelijk te zeggen. " Scooter die een Yamaha (R1) eruit trekt "quote:Op donderdag 21 april 2005 17:24 schreef Leffe48 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Puch Zip vs een Yamaha R1 meen ik. Eerste meters trok de Puch die R1 er uit, maar ding werd al vrij snel ingehaald.
NIETES!!!!quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
geweldig dit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |