abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:19:08 #1
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_26096423
quote:
Utrechtse Betonbuurt voor SBS6 niet asociaal genoeg

UTRECHT - De Utrechtse Betonbuurt is voor SBS6 niet asociaal genoeg. Daarom past deze buurt niet in de serie Probleemwijken.


De geplande uitzending van komende donderdag is geschrapt. De problemenwaren te minimaal om de titel Probleemwijk te rechtvaardigen. Het besluit tot het schrappen van de Betonbuurt-uitzending is volgens SBS6 eerder deze week genomen.En niet naar aanleiding van de commotie in Den Bosch rond de uitzending van afgelopen donderdag, benadrukt de woordvoerder. Buurtbewoners gooiden daar ruiten in van een woning en vernielden huisraad van een man dievertelde dat hij seks had gehad met een minderjarige stiefdochter.
Bron: Utrechts Nieuwsblad

Mijn wijk komt niet op tv

Het is hier trouwens inderdaad soms wat lastig, maar een probleemwijk is wat overdreven Het enige wat ik hier in 2 jaar tijd naar mijn hoofd heb geslingerd gekregen is " hockey nerd!!" en verder niks. MIsschien was het wel een blonde kerel met een hockeystick achterop zijn fiets die er voor zorgde dat de wijk niet asociaal genoeg oogde

No 15 minutes of fame
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_26096472
Misschien komen ze langs als je je aan je buurmeisje van 8 vergrijpt
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_26096478
Kunnen ze die kutSBS niet opheffen? Alleen maar geouwehoer over die nepprogramma's van ze!
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:21:51 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_26096488
Nou met de Graafschewijk hebben ze nu toch wel een hot item.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  zaterdag 9 april 2005 @ 14:23:25 #5
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_26096517
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:21 schreef daReaper het volgende:
Misschien komen ze langs als je je aan je buurmeisje van 8 vergrijpt
Erhm, ik zou mijn hond hier nog van de Vanessa's en Patrichia's afschoppen. Het zijn alleen maar van vieze asowijven
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:52:40 #6
100226 sweex
Powered by Sweex
pi_26098874
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:21 schreef daReaper het volgende:
Misschien komen ze langs als je je aan je buurmeisje van 8 vergrijpt
Budget user
pi_26099050
Andere buurt in Kutrecht dan:
quote:
Een Nederlandse inwoner van het Kanaleneiland in Utrecht wil de buurt zo snel mogelijk verlaten omdat het er hem te gevaarlijk wordt. Onlangs werd bij zijn 14-jarige zoon een pistool op het hoofd gezet - wat later een namaakpistool bleek - en vorig jaar werd hij zelf door een groep in elkaar gebeukt nadat hij iemand tot de orde riep die zijn hondjes had bekogeld.

Het Utrechts Nieuwsblad tekende zijn verhaal op: ''In 1989 zijn we hier naartoe verhuisd. Toen was het nog leuk wonen. In onze straat was het ongeveer fifty-fifty. De helft Nederlanders, de rest buitenlanders, vooral Marokkanen. Na Fortuyn is de sfeer omgeslagen en dat werd nog versterkt door de moord op Van Gogh. Iedereen voelt zich in een hoekje gedrukt. We praten niet meer met elkaar. Je bent gelijk een racist als je ergens wat van zegt. Je ziet de ene na de andere Nederlander vertrekken en voor ons is het ook tijd te verkassen. Liefst zo ver mogelijk hier vandaan''.

Volgens de man, die niet wil dat de krant zijn naam publiceert, spelen Nederlandse en allochtone kinderen apart van elkaar in zijn straat. Vaak worden er kinderen gepest: ''Ze zoeken een slachtoffer. Dat is heel vaak een Nederlands kind. Ze hebben iets tegen Nederlanders. Kankerhollander, kaaskop,....je krijgt een portie verbaal geweld over je heen.'' Als ze het met woorden niet kunnen winnen, halen ze de grotere jongens erbij van vijftien, zestien jaar. Dan wordt er geschopt, gevochten, geïntimideerd, zo citeert de krant de man.

Volgens de klager heeft het ook geen zin om naar de ouders te gaan: ''Dat heeft mijn vrouw wel gedaan. Dan moet er weer een hele zwik familie bijkomen. Neven en nichten die op de achtergrond lopen te schelden. Heeft geen zin. De Wijkagent? Die is weleens geweest. Toen hadden ze het petje van mijn zoon afgepakt. De politie wil dat je zo snel mogelijk melding maakt van een incident. Komt de agent en zegt-ie: het is gewoon pesterij, meneer.''

Eerdaags dient de rechtszaak tegen degenen die hem inelkaar hebben geslagen. Dat kwam als volgt: ''Liep mijn dochter buiten met de hondjes, twee kleine diertjes die geen vlieg kwaad doen. Bekogelden ze die dieren. Een hond is bij hen ongedierte. Ik kan die dieren ook niet op het balkon laten, omdat ze dan bekogeld worden. Het was zo'n klein jochie, dat het deed. Ik naar buiten. Kwam er meteen een hele groep opdagen. Bonk, daar had ik een klap te pakken van een jongen van een jaar of achttien. Gebroken neus. Geweld geeft status. Als je iemand een klap geeft, ben je de man. De kleintjes lokken het uit, de groten knappen het op''.

Nadat zijn zoon een pistool tegen het hoofd kreeg en hij de dader eigenhandig aanhield, liep het helemaal uit de hand. Twee dagen later zag hij die jongen alweer op straat lopen, een week later zag zijn dochter andere jongens met het wapen. Inleveren? Dat hoeft zeker niet van de politie. ''Ach, het verbaast me ook niets. De politie is hier louter aan het knuffelen. Pamperen.''
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26099437
Kanaleneiland is te asociaal voor ze. Komen de wijk in met camera, gaan de wijk uit met heel veel illusies armer. En zonder camera natuurlijk.
pi_26099620
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:21 schreef TrenTs het volgende:
Nou met de Graafschewijk hebben ze nu toch wel een hot item.
Daar kunnen ze best nog 'n aflevering over maken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:21:32 #10
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_26099680
En maar goed ook. Kanaleneiland is de meest fokking associale buurt van Utrecht aan het worden. Daar wint echt niets het van.
Nie sloan mo schuppe!
pi_26099851
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar kunnen ze best nog 'n aflevering over maken.
Zou je denken ?
ik neem aan dat ze de wijk niet meer in komen
of anders wel uit
046
Dank aan Yeahinho
pi_26099968
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:12 schreef m4trix het volgende:
Kanaleneiland is te asociaal voor ze. Komen de wijk in met camera, gaan de wijk uit met heel veel illusies armer. En zonder camera natuurlijk.
en zoiets is natuurlijk ook discriminatie om te filmen
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:41:00 #13
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26100269
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:21 schreef daReaper het volgende:
Misschien komen ze langs als je je aan je buurmeisje van 8 vergrijpt
Dat is daar al gebeurd. Dat meisje van marokkaanse afkomst wat door haar buurjongen(tje)r misbruikt was, in stukken gesneden en met het vuilnis afgevoerd was in de Utrechtse Betonbuurt (ook wel Geuzenwijk).
Ze vonden de dader via de schoen van het meisje.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:48:48 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26100504
quote:
De problemenwaren te minimaal om de titel Probleemwijk te rechtvaardigen
Dat is SBS-taal voor:
We hebben mensen niet voldoende kunnen manipuleren om rotzooi te trappen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26102756
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat is SBS-taal voor:
We hebben mensen niet voldoende kunnen manipuleren om rotzooi te trappen.
Geloof me, je hoeft de mensen die SBS wijst echt niet te manipuleren. Of het woord manipulatie moet hevig aan inflatie geleden hebben.
pi_26118441
Pfff helaas, helemala gene probleemwijken meer...
pi_26118544
De laatste filmploeg die in Kanaleneiland kwam filmen voor 1 of ander programma is in elkaar geslagen.. Dus daar zal SBS6 zich niet zo snel aan wagen gok ik..
  zondag 10 april 2005 @ 12:11:48 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_26118929
Tsja, non-nieuws, wat mij betreft. En als je dat non-nieuws dan toch kwijt moet, dan kan dat makkelijk in Rellen Den Bosch die met die hele discussie te maken heeft.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')