abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:58:45 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26080438
Ik kan me niet herinneren hier ooit een topic te hebben gezien over autostoeltjes en de zoekfunctie is uitgeschakeld dus open ik maar een nieuw topic.
Wij zijn dus op zoek naar een goede.
Al diverse tests bekeken en daaruit blijkt dat het merk Römer het beste eruit komt. Maar ik vind ze wel schofterig duur. Maar ja, met de veiligheid van je kind speel je niet, dus wil ik van jullie graag wat ervaringen met verschillende types horen.
Ook omdat tests maar momentopnames zijn en vooral klinisch en naar mijn weten niets zeggen over de kwaliteit op langere termijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:02:17 #2
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26080550
Laatste week van April, 20% korting op alles bij Prenatal behalve Stokke en Buggaboo.
Dat maakt de prijs net iets minder schofterig.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2005 @ 20:04:24 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_26080610
komt ze weer

We hadden eerste een goedkoop stoelje, zo 1 van 49 euro of wat ze ook psies kosten. Aanrijding, reden niet snel, autostoel bij de doorgang van de gordel gescheurd. Nu hebben we een Römer in de auto staan, die nog niet getest is op aanrijdingen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:04:39 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26080622
Hier ook een Romer
Qua prijs ontliep ie die van Maxi-Cosi niet zo erg. Ik geloof dat het maar een tientje ofzo scheelde.
Bij mij was het ook 'veiligheid voor alles' en aangezien de Romer al jaren op de eerste plaats eindigt bij zowel de ANWB als de consumentenbond was ik gauw klaar. (in de testen zijn ze trouwens ook op duurzaamheid en slijtage getest en komen daar goed doorheen)

Ik heb er wel een losse hoes bijgekocht (gewoon van badstof, 15 euro bij Prenatal) die je er heel makkelijk af kan halen en kan wassen.
Verder vind ik de slaapstand van die stoeltjes een beetje tegenvallen (ze gaan echt niet heel erg richting plat) maar een beetje onderuit is het wel. Saskia vindt trouwens in dit stoeltje geweldig om uit het raam te kijken en slaapt dus bijna niet meer in de auto (alleen als ze echt moe is)
Hij is makkelijk in- en uit de auto te halen, staat goed stevig op de achterbank. Geen klachten of minpuntjes hier vandaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:06:42 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26080675
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:02 schreef Luchtbel het volgende:
Laatste week van April, 20% korting op alles bij Prenatal behalve Stokke en Buggaboo.
Dat maakt de prijs net iets minder schofterig.
In zo'n zelfde actieweek heb ik 't stoeltje toen ook gekocht Had 'm toen nog niet direct nodig, maar 20% vond ik wel de moeite waard
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26080755
Goeie tip LB Wij gaan binnenkort ookde Römer kopen met Isofix bevestiging.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:25:48 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26081236
LB, bedankt voor de tip! Neemt niet weg dat ik meer wil horen natuurlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26081609
Op de Duitse eBay kun je ook allerlei stoelen nieuw kopen, incl verzendkosten vaak goedkoper dan hier bij Prenatal ed. Had ik al eens gezegd, maar nu ook nog even in dit topic.

Wij gebruiken nu nog een 0+ stoeltje, gaan binnenkort ook eens naar een 1 kijken. Dat wordt denk ik een Römer. Ze hebben zelfs een Tobias. Die kost 155 euro, plus 15 euro verzendkosten.


/edit
Het dessin Nils kost 145 euro, dus dat scheelt weer 10 euro. En misschien zijn ze nog wel goedkoper te krijgen maar deze stonden bovenaan.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:41:09 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26081667
Allemaal Römer-fans! Wij krijgen de stoel nog van mijn schoonouders voor Léons geboorte en mijn schoonvader zei vanmorgen nog: "Ookal is het de duurste, neem de beste."
Dan voel je je toch wat minder bezwaard.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:41:13 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26081669
Ja maar maar maar meer weet ik niet
Het wachten is op Poemojn!

Edit: Ik moet sneller zijn
pi_26081700
Ook Römer
Komt gewoon overal als beste uit de test, vorig jaar ook al.
pi_26081992
Het is wel de duo plus die als beste uit de test komt, dus de isofix. Die andere stoel van Römer volgt daarop, net als Maxi CosI SP/XP overigens.

edit: ik praat vanuit de 2003 testen, ik zie nu uit de testen die ook in 2004 zijn gevoerd de Römer King TS beter getest wordt dan in 2003. Nieuw model misschien?

[ Bericht 37% gewijzigd door danosa op 08-04-2005 21:01:14 (eerst kijken hè ;)) ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:02:02 #13
103793 kozakken
Living the life
pi_26082217
Romer!! Ook hier hebben we 'm .
We hebben onze in Duitsland gekocht. Scheelde iets van 40 euro met Nederland.
Ben erg tevreden over de Romer. Fijne stoel, plus dat kozakkenman het het aanzien gewoon wat stoerder vond. (komt door de schouderbanden)
  vrijdag 8 april 2005 @ 21:23:31 #14
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_26082807
Hebben hier een fleece-kleed gekocht en daar heb ik op de gordelplekken gaten geknipt en dat goed afgewerkt zodat als we ver weg gaan Zoë lekker in die deken ligt te slapen ideaal
  vrijdag 8 april 2005 @ 22:02:50 #15
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_26083955
Ook hier Römer. Eentje met isofix en Glenn zit erin al een koning op zijn troon.

Het enige minpunt van deze stoel zou zijn is dat-ie best wel zwaar is, en daardoor wat lastiger is in het overzetten naar ander auto's. Nou, dat vonden wij een te verwaarlozen reden als je ziet dat uit alle tests die met deze stoel zijn gedaan hij er als beste uit kwam.

En nu maar hopen dat Glenn het leuk vindt om er eind deze maand duizenden kilometers in te zitten.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 april 2005 @ 22:25:13 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_26084533
Hier ook een Römer Duo Plus (Isofix) idd schandalig duur, maar het bevalt ons en Isa uitermate goed!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 9 april 2005 @ 08:55:40 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_26090906
En heeft er toevallig ook iemand een tip voor een autostoeltje waarin een kindje met spreidbeugel past?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:11:54 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_26090963
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 08:55 schreef Sugar het volgende:
En heeft er toevallig ook iemand een tip voor een autostoeltje waarin een kindje met spreidbeugel past?

bebe confort heeft een stoel die je kan verstellen qua breedte, de iséos safe side.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:28:19 #19
81992 Githa
pi_26091036
vanaf welke leeftijd gaan ze eigenlijk naar een autostoel ? .... of gaat dat op lengte en gewicht .
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:30:28 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_26091057
Als ze uit de maxi cosie steken. Cas zat dus al redelijk vroeg in een autostoel. Meestal is dat rond de 6 maanden, als het nekkie al een beetje stevig is.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 09:42:34 #21
81992 Githa
pi_26091163
okeeey dan ....
Nou dan weet ik iig wanneer ik ongeveer zo'n ding in huis de auto moet hebben.
  zaterdag 9 april 2005 @ 10:00:05 #22
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26091334
Volgens mij hanteren de fabrikanten 9 maanden als norm voor de overstap naar een ander stoeltje.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 10:05:22 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_26091385
Ja, maar de meeste kinderen gaan met 6 maanden uit de cosie steken en dat is weer gevaarlijk als je een aanrdijding krijgt.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 10:51:31 #24
81992 Githa
pi_26091963
ja precies ....als die voetjes over de rand gaan steken, en je krijgt een aanrijding, en dat ding klapt terug dan breekt hij allebei zijn beentjes lijkt me :S
pi_26092014
Moussy, maxi-cosi's gaan nu ook tot 13 kilo, in Cas' tijd was dat denk ik 9 kilo?
Nu wordt echt aangeraden minimaal 9 maanden en liefst langer (1 jaar) de maxi-cosi te gebruiken. Pas als de oren erbovenuit steken is hij te klein, beentjes maakt niet uit (je kunt ook beter je benen breken dan je nek).
  zaterdag 9 april 2005 @ 10:56:12 #26
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26092027
Kai is nu 6 maanden en ik vind zijn autostoeltje af en toe wel krap worden, maar gelukig is hij gezegend met korte beentjes (net als zijn moeder ) dus we hebben nog eventjes de tijd want wat zijn die dingen duur zeg. Wij wachten braaf nog even tot Kai in ieder geval wat groter is en zijn nekje nog sterker.

Overigens denk ik dat de kans dat je je benen breekt bij een aanrijding vrij klein is. Zo'n stoeltje zit goed vastgesnoerd en het kindje zit met zijn gezicht richting stoel/bank dus dan is er volgens mij weinig mogelijkheid om met de beentjes ergens tegenaan te klappen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 11:01:01 #27
81992 Githa
pi_26092100
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 10:54 schreef poemojn het volgende:
Moussy, maxi-cosi's gaan nu ook tot 13 kilo, in Cas' tijd was dat denk ik 9 kilo?
Nu wordt echt aangeraden minimaal 9 maanden en liefst langer (1 jaar) de maxi-cosi te gebruiken. Pas als de oren erbovenuit steken is hij te klein, beentjes maakt niet uit (je kunt ook beter je benen breken dan je nek).
Je kunt ook beter je benen breken als je nek , Liever voorkom ik beide! ...maar als ik je dus goed begrijp, breekt hij eerder zijn nek in een autostoel ? ....
want moussy gaf ook aan niet eerder dan wanneer zijn nekje stevig is.
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:02:30 #28
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26092120
Ik denk dat Poemojn bedoelt dat de beentjes eerder uit gaan steken dan het hoofdje en dat een kindje een behoorlijk sterke nek moet hebben om een klap van een ongeluk op te kunnen vangen. In een babystoeltje komt de klap minder hard aan dan in een autostoeltje voor grotere kindjes.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 11:04:05 #29
81992 Githa
pi_26092145
Poemojnh, kun je dan wat duidelijker zijn in de reden ? ....waarom liever tot 1 jaar in de maxicosy en niet in de autostoel.

Edit: M@x je wijzigd je post nou is mijn vraag overbodig
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:04:59 #30
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26092164
Ik heet dan wel geen Poemojn maar in die paar maanden extra heeft het nekje veel meer tijd om aan te sterken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:05:44 #31
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_26092177
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:04 schreef Githa het volgende:

Edit: M@x je wijzigd je post nou is mijn vraag overbodig
ja maar jij reageert zo snel en ik was eigenlijk nog niet klaar............
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 11:06:42 #32
81992 Githa
pi_26092193
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 11:05 schreef m@x het volgende:

[..]

ja maar jij reageert zo snel en ik was eigenlijk nog niet klaar............
toch bedankt hoor !
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2005 @ 11:20:55 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_26092444
nekjes moeten stevig genoeg zijn omdat ze meer zitten ipv onderuit liggen

Poemojn, die van Cas ging idd tot 13 kilo, maar hij knapte er gewoon uit.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:54:19 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_26093125
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:04 schreef E.T. het volgende:
Hier ook een Romer
Qua prijs ontliep ie die van Maxi-Cosi niet zo erg. Ik geloof dat het maar een tientje ofzo scheelde.
Bij mij was het ook 'veiligheid voor alles' en aangezien de Romer al jaren op de eerste plaats eindigt bij zowel de ANWB als de consumentenbond was ik gauw klaar. (in de testen zijn ze trouwens ook op duurzaamheid en slijtage getest en komen daar goed doorheen)

Ik heb er wel een losse hoes bijgekocht (gewoon van badstof, 15 euro bij Prenatal) die je er heel makkelijk af kan halen en kan wassen.
Verder vind ik de slaapstand van die stoeltjes een beetje tegenvallen (ze gaan echt niet heel erg richting plat) maar een beetje onderuit is het wel. Saskia vindt trouwens in dit stoeltje geweldig om uit het raam te kijken en slaapt dus bijna niet meer in de auto (alleen als ze echt moe is)
Hij is makkelijk in- en uit de auto te halen, staat goed stevig op de achterbank. Geen klachten of minpuntjes hier vandaan
Nou, dit had mijn post kunnen zijn, vul Liam's naam maar in waar Saskia staat

kortom, die romer bevalt erg goed! Duur, maar goed!
stormy waters...
sailin'
pi_26093947
Het advies is echt je kind zo lang mogelijk in de maxi cosi te laten. Dat je kind lekker stevig in deze zit is alleen maar beter. Het blijft de veiligste manier van vervoeren. Wij hadden met 10-11 maanden de overgang en Jadey is echt geen kleintje hoor. Laat je gewoon goed voorlichten bij de koop, veiligheid boven alles.
pi_26094233
Is dat isifix nou wat neit in iedere auto kan? Er was namelijk iets met die romer die t beste eruit kwam maar niet in onze auto kon. Ik dacht dat dat isifix gebeuren was. En dat was nou juist wat t stoeltje zo goed maakte. Maar als je dat dus niet in je auto hebt, ja dan heb je er niks aan.
Janneke zit nog in de priore van Bo, maar ik vind dit stoeltjes niet zo veel. Ze kunnen er echt niet tot 4 jaar in. Nou ja die meiden van ons niet. En doordat ze zo hoog zijn en we een hele kleine ruimte voor de benen achter hebben, zit Janneke nu met dr benen gestrekt tegen de voorstoel aan. Dus voor Bo hebben we een stoeltje van prenatal, wat wat "minder" goed is, en dat zal er voor Janneke straks ook komen. Anders passen ze niet achterin.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 12:52:58 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_26094411
jessie, dat isifix is als je het mij vraagt alleen maar een makkelijker "verzet" systeem van de, hoe noem je dat, de gordels. Wij hebben vanwege het prijsverschil tussen die met en zonder isofix, die zonder genomen. Hij kan echt in iedere auto hoor
stormy waters...
sailin'
pi_26094446
Hmm dan bedoel ik iets anders denk ik. Je had ze ook die je aan een plaat ofzo moet schuiven en dat schijnt goed vast te zitten. Maar dat kan niet in de wat oudere auto's. In ieder geval niet in die van ons.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26094578
Ja zie je kon dus niet in onze auto. Wat ons toen gezegd was, was dat met behulp van de gordel, het voordeel van die isofix weg was. Maar t fijne weet ik er ook niet meer van.
En aangezien dit ook vrij hoge stoeltjes zijn is het voor ons niet meer van toepassing.

Poejmon thx voor de link!!!! (soms vind ik ze best handig joh!)
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:51:16 #41
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26095805
Idd, Isofix stoeltjes zitten met 'haken' vast aan het chassis van de auto. Als je niet van die haken hebt kun je ze gewoon met de gordel vastzetten.
Met Isofix bevestiging is veiliger dan met gordel voor dit stoeltje.
Echter, de Romer King is met gordelbevestiging ongeveer net zo veilig als de Isofix-stoel.

En aangezien de Isofix stoel dik 100 euro duurder was dan de gewone King, hebben wij voor de King gekozen. Het prijsverschil was dusdanig groot dat het voor mij het 'voordeel' van minimale meer veiligheid en gemak van overzetten niet vergoedde.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:58:29 #42
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26095969
Voor de geintresseerden de ANWBtest uit 2004 (dit is wel een pdf bestand, dus je hebt Acrobat nodig)

De Romer Duo (isofix) en de Romer King zijn gelijk qua veiligheid (de King is zelfs iets beter getest qua comfort)

Hier kun je de eigenschappen per stoeltje bekijken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26102243
Hier vandaag naar de prenatal geweest en ons gelijk ook maar even laten informeren over de kinderstoeltjes.

Mar zijn keus is gevallen voor de maxi-cosi vanwege het gemakkelijk installeren verstellen enz enz

Maar goed we hebben nog niets aangeschaft
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 9 april 2005 @ 23:55:04 #44
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_26112626
Wij hebben de Maxi-Cosi Priori XP en die bevalt ook goed. Toen wij hem aanschaften is ons verteld dat je kind erin mag vanaf ongeveer 9 maanden, mits het zelf goed en stevig kan zitten. Dit is o.a. i.v.m. de nek. In de maxi-cosi tot ± 9 maanden ligt je kind tegen de rij-richting in. In de autostoel is dit niet het geval waardoor iedere keer bij remmen de nek een klap op moet vangen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_26113155
die hebben wij ook, jambo. bevalt prima. Piet is met een maand of 9 inderdaad hierop 'overgestapt'.
pi_26126488
Tip om, binnen NL, de (dure) stoeltjes wat goedkoper te scoren: http://www.autostoeltje.com
Scheelde ons 65 Euro (minus 10 Euro bezorgkosten) met zaken als de Halfords, Babystunter etc.
Geloof dat ie 2 dagen na bestellen al in huis was (ze geven netjes de voorraad aan).

Dat maakt de Isofix stoeltjes dan ook net even wat beter bereikbaar qua prijs, want dat is toch het beste systeem, alleen erg duur (Had ook bij de Mazda dealer geinformeerd, daar zou een Mazda Isofis stoeltje (Wat ook gewoon een Romer stoeltje is - maar dan ook voorzien van een Mazda logo) op iets van 400 Euro neerkomen).

En idd, NOOIT je kind te vroeg overzetten naar een vooruit rijdende stoel. Het hoofdje is op jonge leeftijd relatief zo zwaar dat, zeker een kop-staart botsing, vreselijk veel kracht op de nog zwakke nek zet omdat het hoofd al snel relatief net zo veel weegt als een flinke stapel bakstenen.
Ze raden bv. ook aan om nooit een 1000 stratenboek op de hoedenplank neer te leggen aangezien dat bij een flinke botsing gewoon een potentieel dodelijk projectiel wordt - werkt precies hetzelfde.

Omdat ik via m'n werk connecties heb, zit ik, als 'goedkope' optie nog te denken aan een Recaro stoeltje voor erbij - ze hebben daar overigens ook stoeltjes waar je makkelijk een CD speler oid op kunt aansluiten, zodat je kleine rustig naar muziek kan luisteren (is vanaf categorie 2 meen ik).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_26136301
Hier is hij voor van de zomer in juli omdat we dan op vakantie gaan en mar denkt dat Thijs dan beter in een andere stoel kan zitten dan in zijn maxi wrom geen idee
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  † In Memoriam † zondag 10 april 2005 @ 23:35:10 #48
7074 moussy
kuttekop
pi_26136366
Grote stoelen kan je trouwens ook achterste voren plaatsen. Hoe dat met dat isofix zit weet ik niet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:57:53 #49
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26463007
Nou bij de Babystunter had ze vandaag alweer verdiend hoor. We komen daar een kwartier voor sluitingstijd binnen om een stoel te kopen. Maar de verkoper was niet echt behulpzaam. Terwijl zijn collega druk bezig was met een ander stoel, "kom we passen de stoel anders even in hun auto."
Die van ons: "Ach, zoveel verschil zit er niet tussen die en die."
Zak.
Dus geen stoel gekocht en maar goed ook, want op de site van www.autostoeltje.com zijn ze toch zeker goedkoper. Maar ik zoek alleen de Römer King TS plus Jerry, maar die hebben ze net niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26472928
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:02 schreef Luchtbel het volgende:
Laatste week van April, 20% korting op alles bij Prenatal behalve Stokke en Buggaboo.
Dat maakt de prijs net iets minder schofterig.
Wij halen donderdag een nieuwe Maxi Cosi Rodi XP bij de Prénatal..
De Prénatal 'hier' in Leeuwarden heeft trouwens alleen donderdag en vrijdag 20% korting.

We halen 'm voor Wilyan zijn verjaardag.
Officieel zou hij nog niet in zo'n stoel 'mogen' maar hij zit nu gewoon op het randje van het maximale gewicht van de Priori. Hij heeft gisteren ook even proef gezeten in een Rodi en Wilyan is er zeker niet te klein voor!

Maar goed, het scheelt ons iig wel weer zo'n ¤ 30,-

Luchtbel nogmaals bedankt!
W ~ H ~ T
  maandag 25 april 2005 @ 15:54:30 #51
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26499594
In deze regio wisten ze trouwens niets af hoor van korting bij de Prenatal.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26500255
Wij hebben een Hema-stoeltje, maar als we vaker dan pakweg twee keer per jaar in de auto zaten kochten we wel een betere denk ik. Ik vind het nu de investering niet waard.
pi_26501323
Wij hebben vandaag de Römer King TS Plus met Isofix besteld. We mogen hem donderdag komen betalen en dan hebben we 20%korting
Hier is de actie do/vr/za/zo. Ze zijn zelfs open op Koninginnedag Ik heb het over de Prenatal in Amsterdam Zuidoost.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:31:06 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26512566
Zwolle toch ook wel 20% do/vrij/za. Heb die van ons al achter laten zetten en ga 'm vrijdag ophalen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26515413
Bij ons wouden ze niks achteruit laten zetten, dat mocht ze niet doen ofzo?
Nou ja, Michiel is donderdagmiddag vrij en die haalt 'm op uit zijn werk.
W ~ H ~ T
  dinsdag 26 april 2005 @ 11:26:43 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_26515606
O? Wat vreemd, bij ons dus wel. Gelukkig maar denk ik. Ik had al een heel gesprek met die verkoopster aan de telefoon gehad. Ik zoek nl. de denim-uitvoering van Romer King TS en die zie je bijna nergens. Zij hadden hem dus nog wel en zij was dus zo aardig om aan het eind van het gesprek die stoel acheruit te zetten. Ze wist dus zeker dat ik het serieus meende. Misschien ontbrak het daar bij jullie aan Jonnetje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_26519505
Wij willen ook maar één uitvoering.. Namelijk de 'Harry-versie'.

Ik ben niet zinnig of zo hoor...
Maar het lijkt mij gewoon leuk om straks (zal nog wel ff duren, Gupje gaat natuurlijk eerst in de Maxi Cosi) twee stoelen in de zelfde (neutrale) kleur op de achterbank te hebben.

Maar daar zal idd het verschil ook wel zitten. De Harry is een veel verkochte kleur, ik geloof zelfs de best verkochte van Maxi Cosi. De dame in kwestie zei ook dat ze ze over het algemeen wel op vooraad had.
W ~ H ~ T
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:21:34 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_26519572
Tipje voor de mensen die bij de duitse grens wonen: Römerstoeltjes zijn regelmatig in de aanbieding bij de Real. Voor 99 euro heb je dan een stoeltje voor kinderen van 1-3 jaar. Op dit moment is er geen aanbieding, maar zodra er weer een is meld ik het (wij wachten er zelf ook op voor mini 2)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_26711703
We hebben een autostoeltje van mijn oom en tante gehad met keurmerk E3 0354200/0370297 ECE R44/03. Nu weet ik niet of dat nou goed is, of niet. Het enige wat ik kan vinden is dat E3 staat voor Italie, dat het daar is getest. Weet iemand of deze nog goed is, of niet? Of waar je het kan vinden. Ik kan iig niet op de consumentenbond site komen. Ik weet dat je een autostoeltje nog niet meteen gebruikt.
We gaan iig een maxicosi nieuw kopen. Voor de zekerheid.
(ik heb het hele topic btw nog niet gelezen)
  † In Memoriam † dinsdag 3 mei 2005 @ 22:44:54 #60
7074 moussy
kuttekop
pi_26711924
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:48:01 #61
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_26712045
staat er een merk op dat stoeltje Ingrid???
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_26712072
ECE R44/03 staat voor de Europese normen, blijkbaar voldoet je stoeltje daaraan. E3 is idd Italie. Waar die reeks cijfers voor staat weet ik niet, misschien een productienr ofzo? Tijd/jaartal?

Weet je merk en type van de stoel ook? Dan kun je vaak betere veiligheidsinfo vinden. De ANWB publiceert regelmatig nieuwe testuitslagen, die werken volgens strengere normen dan de normen waarvoor stoeltjes standaard getest worden.
pi_26712676
Ik zal morgen op zolder kijken of er een merk op staat.
pi_26732997
Het merk is Meyster trouwens.
pi_26733045
Is dat deze?

bron

Meyster Billy: een test (duits) & engelse 'vertaling' Zij raden aan hem pas vanaf 3 jaar te gebruiken ipv 9 maanden, en ivm de ruggesteun wordt hij afgeraden voor kinderen zwaarder dan 25 kilo (dat is dus tot een jaar of 4/5).

[ Bericht 14% gewijzigd door poemojn op 04-05-2005 18:18:22 ]
pi_26733225
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:08 schreef poemojn het volgende:
Is dat deze?
[afbeelding]
bron

Meyster Billy: een test (duits) Zij raden aan hem pas vanaf 3 jaar te gebruiken ipv 9 maanden.
Die van ons ziet er heel anders uit.
Ik heb ff nagevraagd en het stoeltje is ruim 7 jaar oud en in de link van moussy staat dat je hem na 6 jaar beter kan vervangen. Dus ik denk dat we dat dan maar gaan doen. Wel jammer.

Denken jullie dat we een maxicosi ook beter nieuw kunnen kopen? En dan vnml met het oog op de veiligheid. Omdat je nooit zeker weet of er iets mee is gebeurd, of zal dat bij een maxicosi wel meevallen?
pi_26733285
Ja, is wel veiliger.
Het stoeltje dat wij hebben is nu al een verouderd model, en kun je voor 29,95 nieuw kopen, oa hier. Naar zoiets kun je ook kijken, al is de veiligheid dan weer wel minder natuurlijk dan bij een nieuwer model.
pi_26733334
Dan gaan we dat doen. Eerst maar eens naar een maxicosi kijken. Ach, we hebben tijd zat, maar als er een aanbieding voorbij komt...
  Redactie Frontpage woensdag 4 mei 2005 @ 18:27:03 #69
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_26733369
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:22 schreef poemojn het volgende:
Ja, is wel veiliger.
Het stoeltje dat wij hebben is nu al een verouderd model, en kun je voor 29,95 nieuw kopen, oa hier. Naar zoiets kun je ook kijken, al is de veiligheid dan weer wel minder natuurlijk dan bij een nieuwer model.
Fabrieksdump, daar gaan wij vrijdag heen. In eerste instantie voor een kinderwagen, maar we zien wel wat we verder nog tegenkomen. Meine Deutsche Eltern komen morgen, en nemen nog een Duitse catalogus mee. Daar schijnt die rommel veel goedkoper te zijn.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_26734246
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:21 schreef Tinkepink het volgende:
Tipje voor de mensen die bij de duitse grens wonen: Römerstoeltjes zijn regelmatig in de aanbieding bij de Real. Voor 99 euro heb je dan een stoeltje voor kinderen van 1-3 jaar. Op dit moment is er geen aanbieding, maar zodra er weer een is meld ik het (wij wachten er zelf ook op voor mini 2)
Volgende week hebben ze wel de Römer VIP in de aanbieding!
Hier staat de aanbieding. Voor kinderen vanaf 3 jaar.
pi_28733209
Vandaag is Myrthe's nieuwe autostoeltje aangekomen, de Romer King TS Plus (kleur Senta). We hebben hem via ebay uit Duitsland besteld, incl verzendkosten 158 euro. Scheelt dus lekker met Prenatal en Halfords enzo hier a 225 euro.
We hebben hem gekocht bij Babystar, zij verkopen dus ook regelmatig nieuwe stoeltjes met 2 jaar garantie en een (oa) Nederlandstalige handleiding via hun eBay-winkel. Ze hadden alleen een probleem met Paypal, dus hebben we het geld gewoon via de bank overgemaakt, en dan duurt het wat langer. Maar verder ging alles uitstekend.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:34:37 #72
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28733342
Wij hebben dit weekend een Maxi Cosi Priori SPS a 119 euro gekocht bij de prenatal. Amber zit erin als een prinses!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:35:37 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28733377
en poemojn, dat is een mooie aanbieding
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_28733703
Hebben jullie dan die met die bloemetjes en roze vlakken genomen LadyS? Echt zo'n meisjesstoel is dat.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:12:12 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28734556
nee ze hadden alleen nog maar grijs/zwart en donkerblauw was een uitverkoop van dat model
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_28734591
Past wel bij bijna elke auto. En lekker goedkoop ook dus! Voor een Maxi-Cosi dan.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:18:33 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28734777
ja, we waren blij verrast door die prijs En het had me niet uitgemaakt of het wel of niet bij onze auto paste, want het autostoeltje is bijna net zo duur in aanschaf als onze auto (zelfs duurder als hij niet in de aanbieding was geweest ) we hebben zelf een soort poemabontje om het stuur heen (de lelijkste die we konden vinden )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 15 september 2005 @ 15:53:30 #78
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_30604655
FF Topic een schop gegeven. Waren zelf ook op zoek naar een autostoeltje.

Heb net een Römer King TS Plus "Senta" besteld via Ebay.de, dat scheelt ons ±¤65.
Ik vind het echt te zot voor woorden dat deze stoeltjes in Nederland zoveel duurder zijn als in Nederland.
We hebben getwijfeld tussen de Maxi-Cosi Priori XP "Flash Orange" en de Römer King TS Plus "Senta". Aangezien het stoeltje regelmatig van de ene naar de andere auto verplaatst moet worden, heeft het montage gemak van de Römer bij ons de doorslag gegeven.
Bij de MC moet je de gordel DOOR het stoeltje gevoerd worden en bij de Römer kan de zitting voorover gekanteld worden, terwijl het "frame" blijft staan en de gordel dus met gemak voor het frame en achter de zitting langs gevoerd kan worden.
Het enige nadeel is dat het stoeltje pas over 4 weken geleverd word. Maar dat is ons die ¤65 wel waard.
De totale prijs komt op ¤142,99 + ¤13 verzend en verpakking, terwijl in NL het stoeltje in de winkels regulier ¤219 kost.

Op Ebay.de zoeken op verkoper wagenmini

[ Bericht 8% gewijzigd door Big_Tees op 16-09-2005 10:26:10 (Verkoper toegevoegd) ]
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
pi_30605009
Ik ben ook weer een beetje rond aant kijken. David heeft straks ook een nieuwe stoeltje nodig.
De Real tip is in ieder geval interessant
pi_30971621
Regelmatig komt de vraag terug wanneer een kind eigenlijk naar het volgende autostoeltje kan, dus van de babystoel naar een vooruitkijkend stoeltje. Op een ander forum heeft iemand Consument en Veiligheid die vraag gemaild en dit is het antwoord:
quote:
Baby's kunnen het beste tegen de rijrichting in zitten omdat dat veiliger
is. Bij een aanrijding wordt de baby dan met zijn rug en hoofd in het
stoeltje gedrukt. Als de baby met de rijrichting mee wordt vervoerd, komen
de nek en het hoofd met een behoorlijke klap naar voren. Totdat een kind 18
maanden oud is, zijn de wervels nog niet volledig verbeend en de banden in
de nek vormen nog een slappe verbinding met de wervels. Hierdoor zijn jonge
kinderen (tot 18 maanden) nog onvoldoende ontwikkeld om schokken op te
kunnen vangen. In feite is het voor iedereen veiliger om tegen de
rijrichting in te zitten, maar met de beenruimte is dat op een gegeven
ogenblik niet haalbaar. Consument en Veiligheid raadt aan om een kind zo
lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren, mits er een goede steun
is voor het achterhoofd. Stap pas over naar een groep 1 stoeltje als het
kind én meer dan 9 kg weegt én ouder dan 1 jaar is. Het meest geschikt
hiervoor is een 0+ autostoeltje voor het gewicht tot 13 kg.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u toch nog
vragen, neem dan gerust weer contact met ons op.
Misschien ook interessant voor mensen hier.
pi_31034289
Welk stoeltje is veiliger, de maxi cosi priori of de romer king ?
  donderdag 29 september 2005 @ 20:25:14 #82
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31037542
Wat poemojn zegt, zei ik enige tijd geleden ook al. Tegen de rijrichting in is veiliger, liefst zo lang mogelijk achterstevoren zitten enz. Is veiliger.
Ik werd toen overigens gelynchd door een bepaald groepje hier.

[ Bericht 26% gewijzigd door Icaä op 29-09-2005 20:30:24 ]
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_31038994
Ja lieverd, ze blijft voorlopig ook lekker in d'r maxicosi zitten :-) Of was jouw berichtje geen reactie op mijn vraag maar nog een late reactie op Poemojn's bericht ?

Maar als ze dus straks naar een andere stoel overgaat, wil ik graag weten of ik qua veiligheid beter voor de maxicosi stoel kan gaan of voor de romer stoel.
pi_31039755
De Romer King kwam iets veiliger uit de test, zie de testuitslagen. Kopen in Duitsland is voordeliger.
pi_31042306
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:25 schreef Icaä het volgende:

Ik werd toen overigens gelynchd door een bepaald groepje hier.
Moet je maar geen popi jopie meiden tegenspreken die lopen rond te pauwen met het stoere verhaaltje dat hun kind met 5, 6 maanden al zo groot is dat het absoluut niet meer in het kleine stoeltje past en naar een groter stoeltje moet waarin het met het gezicht naar de rijrichting zit.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_31057404
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:20 schreef poemojn het volgende:
De Romer King kwam iets veiliger uit de test, zie de testuitslagen. Kopen in Duitsland is voordeliger.
Bedankt Poemojn, ik zal eens op Ebay gaan snuffelen
  zondag 20 november 2005 @ 21:41:51 #87
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_32436801
Eindelijk het via Ebay bestelde stoeltje binnen. Karlijn kan nu heerlijk in haar stoeltje slapen. Al met al heeft het 6 weken geduurt, vanaf betaling tot levering... Maar wel mooi ¤65 goedkoper als in nederland.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  maandag 10 april 2006 @ 15:09:07 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36823351
hej hej hej
ik heb geen auto dus ook geen autostoeltje of maxicosi maar nu wil ik met mn ma en max na de zomer een weekje texel doen ofzo en dan kan mn pa ons brengen, met de auto dus.
kunnen autostoeltjes tegenwoordig makkelijker in de auto dan vroeger? (pa heeft bij ons de hele auto moeten verbouwen..)
en max is dan 8 maanden, nog kans dat ie in een maxicosi past dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36823838
Met acht maanden past hij vast nog wel in een maxi cosi, Wij gebruiken de maxi cosi hier ook al 8 1/2 maand. Als je gewoon gordels hebt achterin, zit die maxicosi er binnen een minuut in. (Nou misschien twee minuten dan )
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 10 april 2006 @ 15:26:34 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36823906
hoppa! kan ie er gewoon los in achter de gordel dan?? die maxicosi dus
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36823969
Ja je zet hem op de achterbank, lange deel van de gordel door dat dingetje aan de achterkant, korte stuk van de gordel onder die dingen bij het voeteinde en klaar...!

Snap je?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 10 april 2006 @ 15:40:05 #92
81992 Githa
pi_36824400
Hij zit met gordels vast in de maxi-cosy en dan gaat de maxi-cosy weer met de gordel vast in de auto.... it's a simpel en Max past daar met 8 maanden vast nog wel in.
pi_36826226
Maar je hebt dus geen MaxiCosi of iets wat er op lijkt?

Ga je die alleen voor dat tripje aanschaffen dan? Want anders is het misschien handiger om eens te kijken of je er een kan huren bij bijvoorbeeld BabyRent..

Een week een MC-Cabrio huren kost ¤15,- Een MC-Citi kost voor een week ¤13,-
W ~ H ~ T
  maandag 10 april 2006 @ 17:24:12 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36828129
ik kan als t goed is nog van heel veel mensen een maxicosi krijgen
ik steeds tegen die mensen: neejoh ik heb geen auto dus dat hoeft toch niet

inmiddels heb ik al supervaak een autoritje aangeboden gekregen zodat ik niet hoefde te lopen met max in de wagen
dus t is zowiezo wel handig denk ik eigenwijze ik
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36829968
Weet iemand of de maxi cosi plus (dus oud model) met adapters op de bugaboo cameleon te plaatsen is?
Ik kom er via google niet helemaal uit, op de site van bugaboo staat alleen aangegeven dat de cabrio, citi en mico er op passen maar voor hetzelfde geld past de plus er ook op.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 10-04-2006 21:15:54 ]
pi_36833556
Indien de Plus versie de voorganger is van de Cabrio kan het wel

edit: hmm bij nader inzien denk ik toch dat ik de Citi bedoel, afgaande van plaatjes op MP de Plus stoeltjes zien er ouder uit.

[ Bericht 24% gewijzigd door danosa op 10-04-2006 20:14:48 ]
pi_36836147
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:09 schreef danosa het volgende:
Indien de Plus versie de voorganger is van de Cabrio kan het wel

edit: hmm bij nader inzien denk ik toch dat ik de Citi bedoel, afgaande van plaatjes op MP de Plus stoeltjes zien er ouder uit.
Ja de plus is echt een oud model.
Aan de zijkanten, dus onderaan de beugel zitten openingen waar die adapterdingen volgens mij gewoon inpassen. Ik ga het iig proberen en als ze niet passen breng ik die adapters gewoon terug denk ik. Ik weet niet hoe de bevestiging bij de Citi en de Cabrio is, maar het lijkt me een identiek systeem aangezien die adapters er op de foto ook gewoon als rechtopstaande plaatjes waar je de cosi overheen schuift uit zien.

Misschien dat ik van de week in de stad even op ga meten hoe het bij een cabrio zit qua afmetingen.

Zo veel ben ik ook niet van plan om de cosi te gebruiken en al helemaal niet op de kinderwagen, maar het leek me wel handig voor de bezoekjes aan familieleden. Ik ben afhankelijk van het OV en het zou jammer zijn als 'savonds thuisbrengen niet meer mogelijk zou zijn vanwege een gebrek aan een autostoeltje!
pi_36838069
Ik kan mij overigens herinneren dat die Plus er niet op past. Kan je het niet navragen in een babywinkel die Bugaboo verkoopt Owlet?
pi_36848879
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:59 schreef danosa het volgende:
Ik kan mij overigens herinneren dat die Plus er niet op past. Kan je het niet navragen in een babywinkel die Bugaboo verkoopt Owlet?
Hm, dat zou jammer zijn.

Ja, ik kan het ook zeker navragen, maar ik weet precies wat dan de reactie is: "nee, dat past niet/is niet veilig/u wilt toch ook het beste voor uw kindje.. Maar wij verkopen ook mooie cabrio's hoor!"
Ik kwam al snuffelend op het internet ook verschillende universele beugels tegen om een autostoeltje op een kinderwagen te monteren. Zal wel niet passen op een bugaboo, maar ik ga gewoon eens knutselen op het moment dat de wagen er is.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:47:58 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_36848919
moet zeggen dat ik nooit de maxicosi op de wandelwagen heb gezet hoor, ik vond het niet prettig voor Liam en een heel gedoe met steeds die wagen verbouwen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:50:39 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36848985
Ik vond het best handig soms, voor kleine stukjes, en met boodschappen doen enzow. Hoef je niet meteen dat hele bovenstuk van de kinderwagen ook mee te slepen. Dat vond ik dus juist meer werk dan maxicosi met kind en al op het onderstel van de kinderwagen zetten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:52:54 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_36849049
ja, maar ik heb juist het bovenstuk van de kinderwagen er constant op gelaten, dus de kinderwagen hoefde ik dan alleen uit te klappen, kind overleggen en klaar. Maarja, we zijn allemaal verschillend natuurlijk Ik dacht meer aan owlet, omdat ze anders een hele nieuwe cosi zou moeten aanschaffen en dat lijkt me een beetje zonde geld.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 april 2006 @ 10:54:49 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36849098
Kinderwagen ingeklapt met bovenstuk erop kan niet met de bugaboo. Niet dat het heel veel werk is om in elkaar te zetten hoor. Onderstel uitklappen, bovenstuk erop. Maar als je ook onderstel kan uitklappen en dan maxicosi erop is dat soms net iets makkelijker.
Maar een hele nieuwe maxicosi zou ik ook niet ervoor aanschaffen nee. Zó vaak gebruikte ik het idd ook niet.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:35:12 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_36850158
ow, dat wist ik niet van de bugaboo, die heb ik dan ook niet. ging er vanuit dat al die wagens enigzins hetzelfde zijn
stormy waters...
sailin'
pi_36862211
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Belana het volgende:
moet zeggen dat ik nooit de maxicosi op de wandelwagen heb gezet hoor, ik vond het niet prettig voor Liam en een heel gedoe met steeds die wagen verbouwen.
Ik vind het zelf ook niet prettig, een wagenbak en later het zitgedeeltje lijkt me veel prettiger voor een kindje.
Maar wij hebben geen auto en gaan redelijk vaak met het OV weg. Meestal is er dan wel iemand die ons op kan halen van het station of weg kan brengen naar huis en het zou zonde zijn als dat soort dingen niet mogelijk zijn omdat ik het kindje niet veilig in de auto mee kan.
Ik heb een Cosi Plus en ik ben absoluut niet van plan een nieuwe te kopen voor die paar keer. Dan maar met de trein terug of de kinderwagen thuis laten!
pi_37213926
Ik heb gisteren deze gekocht..



Voorlopig gaat ze er nog niet in, ze zit nog lekker in de Maxicosi Cabrio maar ze weegt al wel meer dan 9 kilo. Hoe lang doe je nou ongeveer met zo'n stoeltje als hierboven? Is volgens mij van 9-18 kilo, maar hoe lang is dat ongeveer? Tot ze een jaar of 2 1/2 zijn ofzo?
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 23 april 2006 @ 16:32:00 #107
24188 Belana
kloon van belana
pi_37216726
nee, wel meer hoor igraine. Ik heb dan een iets andere (romer king) maar komt op hetzelfde neer en Liam past er voorlopig nog wel in hoor en die gaat naar de 2,5 toe. Ik denk dat ie er zeker nog een jaar in kan, als het niet langer is. Nou is Liam niet zo groot, daar ligt het een beetje aan natuurlijk, maar tot hun 3e moet het zeker lukken
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 april 2006 @ 17:02:55 #108
105850 Fuente
mamamuts
pi_37217782
Heeft iemand misschien een link van sites in Duitsland waar je stoeltjes kan kopen?
Wij zoeken nog een stoeltje voor Sara, en als dat echt zoveel scheelt is dat wel de moeite waard natuurlijk
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 23 april 2006 @ 18:08:55 #110
105850 Fuente
mamamuts
pi_37219832
Thnx!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38058906
Iemand ervaring met deze?


Is de nieuwste MC: Tobi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:23:11 #112
102760 Igraine
Headache
pi_38060656
Ik heb hem hier staan (zie paar posts hierboven) maar nog niet gebruikt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_38075902
hihi ik zie het inderdaad...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 mei 2006 @ 10:43:10 #114
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_38076864
quote:
Op zondag 23 april 2006 15:03 schreef Igraine het volgende:
Ik heb gisteren deze gekocht..

[afbeelding]

Voorlopig gaat ze er nog niet in, ze zit nog lekker in de Maxicosi Cabrio maar ze weegt al wel meer dan 9 kilo. Hoe lang doe je nou ongeveer met zo'n stoeltje als hierboven? Is volgens mij van 9-18 kilo, maar hoe lang is dat ongeveer? Tot ze een jaar of 2 1/2 zijn ofzo?
*** Uit lurkstand springt, Luc het zoontje van mijn vriend wordt volgende maand 4 en is nu 17.5 kg zijn neefje daar in tegen is 3.5 en weegt 21 kg. Het hangt dus af van de lichaamsbouw van de kleine maar over het algemeen kunnnen ze qua gewicht erin tot een jaar of 3/3.5
  zondag 28 mei 2006 @ 09:52:39 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_38293656
Wij hebben een Maxi Cosi Priory XP besteld.
Nou gaan wij over 2 weken op vakantie naar Frankrijk (1400 km). Sara zit redelijk klem in de cosi, haar hoofdje zit boven tegen het randje aan, dus niet erover heen, maar erop zeg maar. Ze zit verder nogal klem.
Wij twijfelen of we 't nieuwe stoeltje kunnen gebruiken (voordeel: kan in ligstand enz enz) of de cosi moeten blijven gebruiken.
Sara weegt nu ongeveer 10 kilo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38294086
Fuente, ik zou het niet doen. Een autostoeltje moet eigenlijk aan alle kanten (en vooral om het hoofdje) een beschermingsrand bieden en als het hoofdje gelijk staat met de bovenrand is het dus kwetsbaar voor dingen die er op kunnen kletteren. Bovendien is tien kilo boven het toegestane gewicht voor de baby-cosi maar binnen het toegestane gewicht voor de priori heb ik begrepen.
Wat zou de reden zijn om niet voor het nieuwe stoeltje te kiezen?
  zondag 28 mei 2006 @ 10:52:56 #117
102760 Igraine
Headache
pi_38294415
10 kilo is niet boven het maximum gewicht voor een maxi-cosi hoor. Deze gaat volgens mij tot 13 kilo.
Mijn dochter weegt ruim 10,5 kilo en is zo'n 74 cm lang en zit ook nog dagelijks in de maxi-cosi. Ok, haar beentjes kan ze niet meer zo comfortabel strekken als toen ze wat kleiner was, maar verder gaat het nog goed.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_38294668
Ok, ik dacht dat dat tot en met negen kilo ging
  zondag 28 mei 2006 @ 11:47:08 #119
105850 Fuente
mamamuts
pi_38295416
Owlet, vanwege wat Igraine zegt De bovengrens voor de cosi is idd 13 kilo, en er wordt gezegd dat de cosi het allerveiligst is. Vandaar dat ik twijfel. Ik denk zelf dat we toch voor het stoeltje gaan, omdat deze comfortabeler zal zitten waarschijnlijk en het zo'n lange reis is.
Lastige dingen dit!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 mei 2006 @ 11:50:21 #120
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38295482
Heb je al gekeken hoe ze in het autostoeltje zit? Kan ze al goed zitten? Of zit ze er dan als een zoutzak in? Heeft ze genoeg steun in autostoeltje etc?

Denk dat Sara nu een beetje op het randje zit van wel/niet maxicosi/autostoeltje, maar als ze goed zit in het autstoeltje, zou ik denk ik toch daarvoor kiezen omdat het idd zo'n lange reis is...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 28 mei 2006 @ 12:02:21 #121
105850 Fuente
mamamuts
pi_38295807
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:50 schreef texelonia het volgende:
Heb je al gekeken hoe ze in het autostoeltje zit? Kan ze al goed zitten? Of zit ze er dan als een zoutzak in? Heeft ze genoeg steun in autostoeltje etc?

Denk dat Sara nu een beetje op het randje zit van wel/niet maxicosi/autostoeltje, maar als ze goed zit in het autstoeltje, zou ik denk ik toch daarvoor kiezen omdat het idd zo'n lange reis is...
In de winkel zat ze er goed in! Maar misschien moeten we 't even in de auto testen zodra 'ie binnen is.
Thnx voor de tips iig, gaan 't gewoon van de week testen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 mei 2006 @ 13:42:47 #122
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38298735
Misschien een mogelijkheid om allebei mee te nemen op vakantie?
zolang het hoofdje nog voor minimaal 1/3 binnen de MaxiCosi valt wordt geadviseerd om de MC nog te gebruiken en je kind achteruit te vervoeren, aangezien dat nog steeds veruit de meest veilige manier is om je kind te vervoeren.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38299917
inderdaad, ze kunnen er over 't algemeen nog prima in tot ze (minstens) 1 jaar zijn fuente, en dat wordt tegenwoordig alom geadviseerd als véél veiliger nog voor die tere nekjes. dus lekker in die maxicosi laten voorlopig!
  zondag 28 mei 2006 @ 14:25:36 #124
105850 Fuente
mamamuts
pi_38300195
Beide meenemen gaat niet lukken. We gaan kamperen, dus 't is al hopen dat we de gewone wandelwagen meekrijgen.
Hmz, twijfel toch. Ik denk er nog wel een paar nachtjes overna.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38300281
ze is pas net 9 maanden toch?
  zondag 28 mei 2006 @ 14:49:50 #126
105850 Fuente
mamamuts
pi_38300975
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:28 schreef bixister het volgende:
ze is pas net 9 maanden toch?
Jeps ze is 9 maanden, maar wel een flinke meid, vandaar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38301048
tsja, dat is/was anna ook. maar die heeft het tot een maand of 14 in de maxicosi uitgehouden, vandaar.
pi_38301247
Myrthe ook tot 78cm en bijna 13 kilo
Als je zo twijfelt zou ik de maxicosi gewoon meenemen, lijkt me dat je je dan niet prettig voelt bij het idee van vervolgautostoeltje & botsing.
  zondag 28 mei 2006 @ 16:14:37 #129
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38303746
Heeft iemand het krantje van de Lidl gezien? daar staat voor volgende week een (auto)stoeltje in voor 70 euro. Hij heeft het juiste keurmerk en kwam goed uit verschillende testen. Hij is natuurlijk een stuk goedkoper dan een "echte", maar ik vond hem er wel stabiel en comfortabel uitzien. Iemand ervaring met stoeltjes die niet zo'n grote naamsbekendheid hebben?
  zondag 28 mei 2006 @ 16:38:15 #130
24188 Belana
kloon van belana
pi_38304365
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:52 schreef bixister het volgende:
tsja, dat is/was anna ook. maar die heeft het tot een maand of 14 in de maxicosi uitgehouden, vandaar.
Zow! Die heeft zijn geld iig opgebracht bix
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 mei 2006 @ 16:38:19 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38304368
iemand nog een baby autostoel over die ik gratis mag afhalen?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38318293
quote:
Op zondag 28 mei 2006 11:09 schreef owlet het volgende:
Ok, ik dacht dat dat tot en met negen kilo ging
Dat is het geval bij een paar oudere modellen van Maxicosi..
Maar die voldoen geloof ik ook niet helemaal meer aan de nieuwste Europese veiligheidseisen. Die moeten (als het goed is) een ECE 44/03 of 44/04 keurmerk hebben.
(De Maxicosi Plus bijvoorbeeld heeft dat niet)
W ~ H ~ T
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:49:10 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38412416
quote:
Op zondag 28 mei 2006 16:14 schreef sweaty het volgende:
Heeft iemand het krantje van de Lidl gezien? daar staat voor volgende week een (auto)stoeltje in voor 70 euro. Hij heeft het juiste keurmerk en kwam goed uit verschillende testen. Hij is natuurlijk een stuk goedkoper dan een "echte", maar ik vond hem er wel stabiel en comfortabel uitzien. Iemand ervaring met stoeltjes die niet zo'n grote naamsbekendheid hebben?
heb t gezien ja, ziet r erg aantrekkelijk uit voor die prijs!
Hij heeft t goede keurmerk dus er zal niet veel mis mee zijn!
mja ik weet t niet zo goed maar je kan altijd even passen d'oh, je bent nog in verwachting
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38414777
Eigenlijk vond ik hem er niet zo beschuttend/beschermend uitzien, mn bij de voeten niet.

deze toch?
Ik zou die constructie (extreem licht, volgens Lidl) en de sterkte van de gordels eens vergelijken met die van Romer/Maxi-Cosi voor je 'm koopt.
Jammer dat de ANWB-test 'm niet heeft meegenomen, dan kon je wat duidelijker vergelijken. Die test vind je hier: http://www.anwb.nl/publis(...)g-resultaten.nl.html
pi_38414902
in de consumentengids van deze maand staan ook tests met autostoeltjes. Zal mijn moeder vragen of ze 'm wil bewaren, dan scan ik m wel in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 1 juni 2006 @ 19:53:32 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38448664
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:23 schreef JackSmiers het volgende:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Priori XP en de Priori SPS? Behalve de prijs.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:43 schreef Jonnetje het volgende:
De stoelen zelf zijn practisch hetzelfde.
Het verschil zit 'm in het plaatsen. De XP heeft een gordelspanningsysteem (de grijze hendel aan de voorkant) de SPS moet je zelf gewoon goed strak vast trekken/zetten.
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:52 schreef Jonnetje het volgende:
Of je kijkt even op de MaxiCosi-site

Priori SPS:
1 Side Protection System
2 Vier verschillende zit- of slaapstanden
3 Handige haken houden harnasgordel op zijn plaats


Priori XP:
1 Side Protection System
2 Gordelspanner voor rotsvaste bevestiging in auto
3 Gordelhoogte eenvoudig aan voorzijde te verstellen
4 Vier comfortabele standen
5 Handige haken houden gordels opzij
6 Makkelijk weg te klappen slot
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:01 schreef Jonnetje het volgende:
Post nummer drie

En dan heb je nu ook nog de:

MaxiCosi Tobi:
1 Door innovatief harnassysteem zitten harnasgordels en
gordelslot niet meer in de weg
2 Maxi-Cosi Tobi groeit met uw kind mee, doordat hoofdsteun
en harnasgordels gelijktijdig aan voorzijde in hoogte te
verstellen zijn
3 Met optimale zijdelingse bescherming
4 Vijf verschillende zit- of slaapstanden
5 Kleurindicator geeft aan of uw kind goed vast zit in de
Maxi-Cosi Tobi

[mg]http://www.maxi-cosi.nl/img/tobi.jpg[/img]
Met de Automatische Piloot iedere dag vliegensvlug instapgemak

Nieuw: Maxi-Cosi Tobi kinderautozitje – gemakkelijk in gebruik en zeer veilig
Ken je dat? Je hebt haast, het regent, je kind heeft geen zin en je krijgt de gordels niet in het slot. Op zo' n moment is het in elkaar zetten van een Chinese puzzel een eitje vergeleken met je dagelijkse uitdaging: op tijd én veilig vertrekken. Maxi-Cosi kent dit gevoel ook. Daarom komt dé expert op het gebied van baby- en kinderautozitjes nu met de Maxi-Cosi Tobi: een superpraktisch én veilig kinderautozitje gemaakt voor ouders met weinig tijd. Je bent twee keer zo snel weg met de slimme gordels, die automatisch open blijven staan, als je je kind in het autozitje plaatst. Na het sluiten van de gordels, geeft het groene ‘All-clear' teken aan dat je kind goed vastzit en dat je veilig kunt vertrekken! Want met kinderen geldt nu eenmaal altijd: zeker weten is beter.

Vernieuwend en superhandig: de automatische gordels van de Maxi-Cosi Tobi. Met één druk op de knop van het slot blijven de gordels open staan: geen gehannes meer met gedraaide gordels of ze met veel moeite onder de billen van het kind vandaan vissen. Je zet je kind in het kinderautozitje, voegt de twee gespen simpelweg van links en rechts samen en steekt ze in het slot. Voor de veiligheid is het belangrijk dat je geen speling in de gordels hebt. Daarom zit er op het slot een indicator die op groen springt als de gordels stevig genoeg zijn aangetrokken. Zo weet je altijd zeker dat het goed zit.


Meer kleur en stijl in het kinderleven
De Maxi-Cosi Tobi is in maar liefst negentien kleuren uitgevoerd. Weinig kans dus dat hij niet bij je auto of kind past. Voor jonge dames die weten wat ze willen is er bijvoorbeeld de helderrood met oranje uitvoering. Voor dito heertjes is er de helderblauwe met zeeblauwe versie. Sportief met een retro touch is de lichtgrijs mêlee versie, met donkerblauwe randen en steunen, gele biezen en subtiele gele print op het zitje. ‘Très chic' is de versie met donkergroen ton-sur-ton ruitjesmotief. De randen zijn gemaakt van een stof met subtiel ingeweven barok bloemmotief, felgele biezen zorgen voor een totaal eigentijdse uitstraling.

Maxi-Cosi Tobi groeit met je mee
Ook nieuw: hoofdsteun en gordels kunnen - gelijktijdig - in hoogte versteld worden zodat het zitje meegroeit met je kind en het harnas altijd op de juiste hoogte is ingesteld (zes standen). Naast nieuwe praktische hoogstandjes is de Maxi-Cosi Tobi ook behept met de typerende praktische en veilige zaken waar Maxi-Cosi om bekend staat. Want: de Tobi is een extreem veilig zitje. De bekleding is eenvoudig te verwijderen en te reinigen; hij heeft vijf standen voor zitten tot slapen en biedt extra bescherming tegen aanrijdingen vanaf de zijkant. Ook belangrijk: de Maxi-Cosi Tobi is goedgekeurd volgens de nieuwste Europese veiligheidsnorm ECE R44/04.

De Maxi-Cosi Tobi is geschikt voor kinderen vanaf 9 maanden tot 3½ jaar (9 tot 18 kg) en verkrijgbaar vanaf februari 2006.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:23:39 #137
105850 Fuente
mamamuts
pi_38464297
Wij hebben de XP aangeschaft voor Sara, ziet er wel goed en degelijk uit! Vind 'm alleen zo groot, maar als ze er dan inzit valt het wel weer mee.
We hebben 'm nog niet gebruikt in de auto, twijfelen nog steeds.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_38721491
ik heb ondertussen de consumentengids van mijn moeder gekregen. Als iemand de tests van de autostoeltjes wil hebben, mail maar, dan scan ik ze in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 14:53:02 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38722923
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 08:23 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben de XP aangeschaft voor Sara, ziet er wel goed en degelijk uit! Vind 'm alleen zo groot, maar als ze er dan inzit valt het wel weer mee.
We hebben 'm nog niet gebruikt in de auto, twijfelen nog steeds.
Ik zou er echt mee wachten tot ze een jaar is hoor..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 10 juni 2006 @ 15:17:05 #140
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38723473
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:53 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik zou er echt mee wachten tot ze een jaar is hoor..
Als je extreem lange kinderen hebt zoals ik zijn ze met een half jaar te groot voor de Maxi Cosi (steekt het koppie boven de rand uit), en ja, Tristan ging na een half jaar dus in de Maxi Cosi Priori XP... Maar als je kind nog prima in de kleinere past, zou ik zeker nog niet voor de grotere kiezen.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 15:43:17 #141
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38724085
de priori xp die fuente bedoelt is toch zoals op de foto? dat is toch meer een autostoel als een maxicosi?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38726886
de maxicosi is een type 0, de priori een type 1, dus de opvolger van de mc
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_38731469
We hebben besloten dat Sara in de priori XP gaat. We hebben 'm van de week getest en ze zit er goed stevig en vast in.
De Cosi zit ze gewoon te klem, en vooral met dit warme weer is 't niet meer prettig voor d'r.
Over 2 uurtjes gaan we weg, dus hopelijk kan ze er ook goed in dutten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40888153
Heeft er iemand ervaring met de Romer King ts David?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:02:55 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_40894218
wij hebben een romer king ingrid, en die bevalt uitermate goed
stormy waters...
sailin'
pi_40901143
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:02 schreef Belana het volgende:
wij hebben een romer king ingrid, en die bevalt uitermate goed
We willen dit weekend (alvast) 1 gaan kopen, vandaar.
pi_40902654
wij hebben die ook. Super ding. We hebben toen via autostoeltje.com gekocht. Goedkoper dan in de winkel. Tenzij je een aanbieding hebt gezien
pi_40919820
We hebben vandaag een Romer King TS Plus gekocht. Toch nog 30.- korting.
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:10:44 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_41034945
kan iemand mij nou eens uitleggen hoe je die $&$%^ maxi cosi's op een handige manier vast krijgt? mijn autoriem is op de een of andere manier altijd te kort en ik ben een kwartier bezig om dat ding vast te krijgen, al zwetend, tierend en vloekend.
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 17:54:58 #150
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41036287
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:10 schreef Belana het volgende:
kan iemand mij nou eens uitleggen hoe je die $&$%^ maxi cosi's op een handige manier vast krijgt? mijn autoriem is op de een of andere manier altijd te kort en ik ben een kwartier bezig om dat ding vast te krijgen, al zwetend, tierend en vloekend.
Ik moet het altijd doen voor mijn vrouw Ingrid en mijn schoonouders, want die kunnen het ook niet. Als je rechtshandig bent, zet je het stoeltje achter de passagiersstoel. Deze stoel zet je zover mogelijk naar voren. Dan trek je de gordel zover mogelijk aan, en die houd je stevig vast, opdat hij niet terugschiet. Dan haal je het lange eind achterlangs, pas dan kun je het korte eind over de voetjes doen. Dan maak je alles goed vast en voila, kindje zit! Succes ermee!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:00:50 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_41036451
Tja het kan ook aan de gordels van de auto liggen, dat die idd (te) kort zijn. Bij mijn ouders in de auto (Citroën Picasso) kon de maxi cosi alleen op de achterbank in het midden. Op de plekken op de achterbank bij het raam waren de riemen te kort
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_41038089
Ik kwam er gister pas achter dat het veel makkelijker is om eerst de langer riem achterlangs te doen en dán pas het korte stuk vast te klikken. Dat had ik eerder moeten weten...
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:13:41 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_41040237
ja, want in de gebruiksaanwijzing staat dat je eerst de korte moet doen en dan krijg ik dus echt amper die lange achterlangs. Ik vind het echt ondingen
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 20:28:54 #154
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_41040771
Als je eerst het korte eind vastmaakt, schiet het lange eind juist weer terug in de gordelspanner! En als hij eenmaal iets is terug geschoten, dan moet je de gordel in zijn geheel laten terug schieten voor je hem weer kunt uit trekken.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:06:52 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_41042005
als ik geld te veel had zou ik dat isofix (heet dat zo?) kopen, maar dat wordt me echt te gortig voor die paar maanden.
stormy waters...
sailin'
  Moderator maandag 21 augustus 2006 @ 21:32:51 #156
45833 crew  Fogel
pi_41042829
Ik heb de BeSafe iZi Combi X1 (in Nederland zover ik weet niet te koop, maar wel in Duitsland) gekocht en ben er erg tevreden over. Wel een heel geklooi om het ding vast te zetten, maar als hij eenmaal vast zit, dan zit hij ook echt vast. Het is dus een stoel die je beter op de plek kan laten zitten als hij eenmaal goed vast zit.
Voor de mensen met tweelingen: er passen twee stoelen naast elkaar op de achterbank in een Passat station, een aan een 'deurkant' en een in het midden.
Deze stoel is overigens de testwinner van het Noorse ouderblad "Foreldre & Barn".

Ik heb overigens twee maal de gele gekocht (als ik het goed herinner kostten ze ongeveer 300¤ per stuk, maar dat weet ik niet meer zeker):
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_41056084
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:06 schreef Belana het volgende:
als ik geld te veel had zou ik dat isofix (heet dat zo?) kopen, maar dat wordt me echt te gortig voor die paar maanden.
Die hebben wij ook. Is echt helemaal geweldig. Geen gekloot met gordels enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41064044
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:00 schreef texelonia het volgende:
Tja het kan ook aan de gordels van de auto liggen, dat die idd (te) kort zijn. Bij mijn ouders in de auto (Citroën Picasso) kon de maxi cosi alleen op de achterbank in het midden. Op de plekken op de achterbank bij het raam waren de riemen te kort
bij onze auto (chrysler sebring) paste het ook maar nét, met heel veel moeite. stom hoor dat ze die gordels vaak zo kort maken. maar wat onze overburen gedaan hadden vond ik wel een handige tip: bij de dealer een verlengstuk voor je gordel bestellen. klik je zo vast aan de standaard gordel. het zal per auto/type verschillen hoe duur dat is, maar dan heb je niet meer dat geklooi van te korte gordels.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:44:52 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_41078992
Onze gordels zijn dus te kort. Maar we klemmen hem maar achter de stoel van paplief, want die heeft zijn stoel altijd ver naar achteren vanwege zijn lange benen.
Wel kwam ik laatst iemand tegen die zei dat Maxi Cosi ook adapters biedt voor in de auto. Dat je hem dan zo kon vastklikken. Maar op hun site kon ik er niets over vinden. Weet iemand anders wat ik bedoel?

oh, ik zie het al... dat is zeker die Easyfix....

[ Bericht 65% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 22-08-2006 23:50:19 (edit) ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_46073286
Even een ordinaire tvp
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_46073725
Wij hebben 2 weken geleden de Priori XP gekocht, maar nog niet in gebruik genomen. Sarah is nu ongeveer 7,5 maand en past nog net in de maxi cosi groep 0+. In de breedte heeft ze niet zoveel ruimte meer, maar ze kan nog een stukje groeien in de lengte.
Wil dr toch zo lang mogelijk in deze stoel laten!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator woensdag 7 februari 2007 @ 14:38:05 #162
45833 crew  Fogel
pi_46074476
We hebben nu een Maxi Cosi Cabriofix gekocht voor nummer 3, was vorige week in de aanbieding voor zo'n 120¤. Past met die twee BeSafe stoelen (zie post van 21 aug) net op de achterbank. Nu alleen nog een baby voor erin (maar die komt in juli).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 21 februari 2007 @ 16:46:35 #163
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_46530278
Is iedereen hier nog zo weg van de Romer? Ik zie dat ie in de test van 2006 wat is gezakt (of heeft dat met de prijs te maken?.
Als je een stoeltje wilt die goed uit de test komt, is het wel de goedkoopste... Maar nog steeds zo'n 219 euro
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 21 februari 2007 @ 20:26:47 #164
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_46537677
Wij hebben hier de Romer Isofix en de Maxi Cosi Priori in gebruik. Buiten het feit dat de Romer een Isofixsystheem heeft (o.a. makkelijker te installeren) vind ik die stoel in zijn totaal een stukje gebruikersvriendelijker dan de Priori. Het stellen van de gordeltjes, de sluiting.
Komt bij dat ik de Romer ook gewoon veel mooier vind
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_46549390
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 20:26 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Romer Isofix
Romer duo plus Isofix

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 22 februari 2007 @ 07:27:07 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_46549406
wij hebben ook een romer voor Liam en hij bevalt heel goed
moet nu op zoek naar een grotere versie.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 31 maart 2007 @ 11:41:57 #167
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_47856196
Voor mensen die nog graag een Romer KING TS plus (nieuwe model) willen voor iets minder geld.
Kijk even bij Halfords. Ze hebben 2 kleuren die uit assortiment gaan en hierom wat goedkoper zijn.

en


Normaal 219 euro, deze 2 zijn 169 euro, zo lang de voorraad strekt.
(wij hebben de blauwe gekocht).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_48034742
Wij hebben gisteren toch maar een autostoel gekocht. Mikael zat gewoon niet lekker meer in de maxi cosi Hij schopte telkens met zijn benen tegen de achterbank waardoor de maxi cosi tegen mijn stoel aan kwam. Het is deze:


En hij zit er heel mooi in:
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48035382
Wat zit ie trots

Tis echt een onwijze relaxte stoel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48035473
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:09 schreef Vicky het volgende:
Wat zit ie trots

Tis echt een onwijze relaxte stoel!
Had je hem gister in de auto moeten zien zitten. Zat echt te glunderen mooi naar buiten kijken met open mond en tegen het raam aan slaan. Er ging een wereld voor hem open
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48035780

Zo zat Amber er voor het eerst bij


Zo zit ze er nu bij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48035800
Hoe oud was Amber op die eerste foto?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48036185
8 maanden.

Ze was bijna 10 maanden toen ze voor het eerst in de auto in de stoel zat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48036512
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:35 schreef Vicky het volgende:
8 maanden.

Ze was bijna 10 maanden toen ze voor het eerst in de auto in de stoel zat.
Mikael op zijn foto ook 8 maand
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 5 april 2007 @ 11:49:44 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48036628
Wat een verschil he nicole nu zijn jongetjes in het algemeen wel wat flinker/groter maar moest wel lachen zoals mika daar nu zit zit arwen nu enigzins
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48036982
toch is 't wel vroeg he, om hem nu al in zo'n 'vooruit'stoel te vervoeren. schijnt echt nog wel veel te schelen in bescherming/veiligheid, als er iets gebeurt, omdat de nek dan een grotere klap krijgt. algemeen wordt aangeraden om 't tot 1 jaar uit te stellen.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:06:15 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48037247
Arwen zit bij wijlen nog wel in de cosi ( bij schoonvaders )

Nu weet ik niet ofdat het voor elk stoeltje zo is, maar diegene die wij hebben kan dus ook zoals de cosi geplaatst worden lig en dus de houding van kind ook met rug naar bestuurderskant toe
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48037615
dat is wel extra veilig geloof ik.
pi_48037692
De 1e keer dat Amber in de stoel zat was toen we op vakantie gingen. Had de Cosi toen wel meegenomen alleen mevrouw was m echt ontgroeid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:26:17 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48038000
mag ik hier even een beeetje offtopic vragen wat jullie gemiddelde autokosten zijn per maand?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 april 2007 @ 12:30:49 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48038147
Ik betaal iets van 10 euro wegenbelasting en 25 euro verzekering

ontopic :
Iris zit gelukkig nog prima in de maxicosi, dus over een aantal maanden kan Iris mooi in de stoel van Amber en dan krijgt Amber een nieuwe.
Is daar veildigheid net zo belangrijk Uiteraard snap ik dat het zo veilig mogelijk moet, maar die stoeltjes zijn alleen een verhoger volgens mij, met een stuk in de rug voor de tevigheid. Of zie ik dat helemaal verkeerd? Ik ben helemaal niet thuis in die stoeltjes.
Oftewel: ik zou wel wat advies willen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 5 april 2007 @ 12:34:52 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48038283
LadyS volgens mij gaat het niet alleen om die verhoging, de rug met hoofdsteun is ook voor bescherming van het nekje/hoofd nog op een leeftijd van jaar of 3/4 , achter zitten niet altijd hoofdbeschermers nl.


Pinq wij betalen 115 auto verzekering per 3 maanden. en wegenbelasting geen idee maar de auto is een 19 jarige bmw .
ongeacht wel of geen auto zou ik toch een autostoeltje aanschaffen ( als je die al niet hebt.
Die wij hebben is niet zo achterlijk duur als de romer/priori maar wel goed gekeurd
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48038321
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:26 schreef pinquit het volgende:
mag ik hier even een beeetje offtopic vragen wat jullie gemiddelde autokosten zijn per maand?
wij hebben een grote auto dus de kosten liggen best hoog. 68 euro belastingdienst, 39 euro verzekering (wel all-risk maar hoge no-claim) en wij tanken 1x per 2 weken voor 100 euro (tank van 80 liter)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:36:36 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48038334
ja ik heb ook die hema hippe blauwe autostoel
maar ik zou zo graag een rijbewijs willen hoe handig is dat zeg!!
daarvoor wil ik wel een lullig baantje bij de HEMA nemen als ik eenmaal een auto heb, heb ik meer mogelijkheden wat verder weg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 5 april 2007 @ 12:49:10 #185
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48038798
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:34 schreef _evenstar_ het volgende:
LadyS volgens mij gaat het niet alleen om die verhoging, de rug met hoofdsteun is ook voor bescherming van het nekje/hoofd nog op een leeftijd van jaar of 3/4 , achter zitten niet altijd hoofdbeschermers nl.
Ja, dat dacht ik al
Maar ik wil het niet in een winkel vragen, want volgens mij verkopen ze je dan de duurste
quote:
Pinq wij betalen 115 auto verzekering per 3 maanden. en wegenbelasting geen idee maar de auto is een 19 jarige bmw .
ongeacht wel of geen auto zou ik toch een autostoeltje aanschaffen ( als je die al niet hebt.
Die wij hebben is niet zo achterlijk duur als de romer/priori maar wel goed gekeurd
wegenbelasting gaat naar gewicht van de auto En of het benzine, diesel of gas is.
Ik heb een kleine opel corsa, benzine, dus dat is lekker goedkoop.

Maar onze andere auto, een opel astra, diesel, is 68 euro in de maand en in de verzeking geloof ik 86 euro per maand, 3 schadevrije jaren
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 5 april 2007 @ 13:11:44 #186
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48039531
Zullen we de autokosten in PTA laten?

De goedkeuring van autostoeltjes zegt trouwens niet zo veel over de veiligheid. Voor goedkeuring worden niet zo veel eisen gesteld. (zonder goedkeuring mogen ze dacht ik niet eens verkocht worden in NL).
Voor goede en veilige stoeltjes kun je beter de testen van ANWB en/of Consumentenbond bekijken die regelmatig verschijnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:13:12 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48039588
dankjewel ET
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_48041709
Wij hebben nu net voor Myrthe alvast (ze weegt nu zo'n 17kg) de Romer Kidfix gekocht LadyS, via ebay uit DL 144 euro, maar heeft isofix en is daarom wat duurder. Romer of Maxi-cosi bijv is wel goedkoper te krijgen. Er staan ook testen van op de ANWB-site, als je dat zoekt. Deze stoel gaat tot 12 jr zeggen ze.. we moeten nog even zien hoe lang Myrthe er mee kan doen maar vast wel een paar jaar.
Voor de gordelblokkering is wel belangrijk dat Amber minimaal 15 kilo weegt, 't schijnt dat je anders het risico hebt dat de gordel niet genoeg blokkeert en dan helpt het dus nog niet genoeg.
  donderdag 5 april 2007 @ 14:16:59 #189
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48042011
Ah, die 15 kilo haalt ze niet.
Laatst bij de dierenarts (op de hondenweegschaal ) woog ze 13,5 kilo met kleding en schoenen aan. Dus dan ben ik bang dat het toch een tijdje 2 dezelfde stoeltjes worden

Ze is wel licht trouwens, ben benieuwd of die weegschaal klopt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48042048
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef bixister het volgende:
toch is 't wel vroeg he, om hem nu al in zo'n 'vooruit'stoel te vervoeren. schijnt echt nog wel veel te schelen in bescherming/veiligheid, als er iets gebeurt, omdat de nek dan een grotere klap krijgt. algemeen wordt aangeraden om 't tot 1 jaar uit te stellen.
Tis wel vroeg ik weet het. Maar maxi cosi kon gewoon echt niet meer. Ik bleef thuis omdat ie er gewoon niet meer veilig in kon zitten. En tja dan moet het maar alvast zo.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48043027
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:16 schreef LadyS het volgende:
Ah, die 15 kilo haalt ze niet.
Laatst bij de dierenarts (op de hondenweegschaal ) woog ze 13,5 kilo met kleding en schoenen aan. Dus dan ben ik bang dat het toch een tijdje 2 dezelfde stoeltjes worden
http://babyrent.nl/
pi_48043306
Of een loodgordel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48043816
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef bixister het volgende:
toch is 't wel vroeg he, om hem nu al in zo'n 'vooruit'stoel te vervoeren. schijnt echt nog wel veel te schelen in bescherming/veiligheid, als er iets gebeurt, omdat de nek dan een grotere klap krijgt. algemeen wordt aangeraden om 't tot 1 jaar uit te stellen.
Op de stoeltjes staat tot en vanaf 9 kilo, meeste kinderen zitten daar al veel eerder aan.
Je hebt inderdaad gelijk dat het veiliger is om je kind zo lang mogelijk in een 'achteruit' stoel te vervoeren, maar men adviseert (helaas) enkel het gewicht als richtlijn te nemen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_48043897
anna wurmt zich trouwens vaak los tegenwoordig, zo zat/lag ze er zondag bij (te slapen)

wel meteen die gordels weer goed gedaan zodra we dat zagen natuurlijk en een flink stuk strakker aangetrokken, maar toch. je schrikt je rot!
pi_48044220
Dat doet Myrthe idd ook regelmatig en 't vervelende is dat dat bij de vervolgstoel een stuk onveiliger is. We moeten haar gewoon maar goed opvoeden op dat punt.
pi_48044611
Wij zijn hier ook aan het rondkijken voor een autostoeltje voor de kleine (verwacht in augustus). Waarschijnlijk wordt het een maxi-cosi carbiofix, aangezien die ook op onze quinny onderstel past en goed uit de tests komt..

Maar is het handig om een easyfix/easybase systeem erbij te nemen? Of zijn die maxi-cosi's zo ook wel goed in de auto te krijgen? We hoeven niet echt dagelijks op stap met de kleine, en voor dat geld kan ik ook leuke andere dingen kopen
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 15:29:56 #197
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48044686
LadyS, Kruidvat heeft momenteel autostoeltjes voor kinders tot 18 kilo in de internet aanbieding voor € 69
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 5 april 2007 @ 15:40:56 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48045117
Wij hebben geen easyfix of ander 'snel-vast-maak-systeem'. De riem moet dus helemaal om het stoeltje heen, maar dat vind ik geen probleem. Daarbij moet ik wel zeggen dat we het stoeltje maar weinig gebruiken. Bijna alles doen we lopend, dus ik hoef het stoeltje maar weinig vast te zetten of los te maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48045357
in onze auto was dat gedoe met de riem om 't stoeltje wel altijd een probleem, omdat het maar nét paste. ik denk dat zo'n easy-fix systeem best een boel frustratie gescheeld zou hebben. deepfreeze, misschien dus even kijken of je gordels lekker lang zijn. er zijn trouwens ook verlengstukken voor autogordels te koop, maar dat schijnt ook niet zo'n heel goedkoop geintje te zijn. ligt natuurlijk wel aan 't merk denk ik.
  donderdag 5 april 2007 @ 17:43:28 #200
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48049787
hoelang is mika dan nicole? want arwen is 74 cm en die komt echt nog niet met het hoofd erboven uit. en is ook niet echt de lichtste meer zelfs met winderjas past ze nog gemakkelijk in de cosi
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48055182
Sarah was vorige maand 73cm en woog 9,5 kilo en zat tot zondag ook nog in de maxi-cosi. Maar ze vind dat helemaal niks meer, ze was alleen maar aan het huilen en proberen rechtop te zitten. Dus toen de andere autostoel geprobeerd en ze vond het super. Gelukkig gaan we niet zo vaak weg, want vind het toch wel een beetje eng.. ze zit al aardig stevig rechtop, maar toch.. veiligheid gaat voor alles! Sarah kon dus ook nog wel in de maxi-cosi maar ze wil het gewoon niet meer.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_48058238
Merlijn is dus officieel nog steeds te licht een gewone autostoel. Hij weegt net 8,5 kilo met 15 maanden en is 75 cm. De enige optie is dan eigenlijk om hem liggend te vervoeren dus in de meest liggende stand, lijkt hetzelfde als de maxicosi dan. Hij zat rond het jaar dan ook pas in een autostoel.
  donderdag 5 april 2007 @ 22:20:53 #203
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48060047
Als ik mij aan dat gewicht had gehouden zou Emma nu nog in de cosi zitten. Ik geloof nooit dat ze dan net zo rustig als nu in de auto zou zitten. Niet dat veiligheid niet voorop staat. Het is net als met zoveel keuzes die je maakt over het welzijn van je kind. Wij hebben de voor-uit-zit-stoel in het begin in de slaapstand gezet met het idee dat ze er dan wat veiliger in zat.

dat wat Randa zegt dus...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 5 april 2007 @ 23:57:17 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48063995
Arwen zit bij ons in de auto ook in de opvolg zeg maar , maar wel in ligstand qua gewicht mag ze zittend , maar ze tollereert dit prima dus
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48068960
Amber zit ook in de ligstand in de stoel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:44:10 #206
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48085382
Wij hebben net de nania basic gehaald was in de aanbieding bij de Makro. Ik kan er verder weinig over vinden op internet. Wel kan hij voorlopig nog tegen de rijrichting in, en in slaapstand geplaatst worden.
Ik ben alleen benieuwd hoe het vastmaken gaat. Het is een stoel voor groep 0 en 1.
pi_48111728
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:43 schreef _evenstar_ het volgende:
hoelang is mika dan nicole? want arwen is 74 cm en die komt echt nog niet met het hoofd erboven uit. en is ook niet echt de lichtste meer zelfs met winderjas past ze nog gemakkelijk in de cosi
Mikael is groter dan Arwen. Die was maandag 76 cm en bijna 9 kilo Maar Mikael kan echt met winterjas er niet meer in. Moet hem er dan echt tussen drukken en dan kan ie zich niet meer bewegen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48222317
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:29 schreef Macka66 het volgende:
LadyS, Kruidvat heeft momenteel autostoeltjes voor kinders tot 18 kilo in de internet aanbieding voor € 69
Nog bedankt voor de tip


Hij kan overigens ook tegen de rijrichting ingeplaatst worden. Voorlopig gaat ze nog in de cosi trouwens maar dit was een mooie aanbieding om alvast in huis te hebben.
pi_48922630
Ik heb een Maxi-Cosi Cabriofix, nou staat in de gebruiksaanwijzing dat de bekleding eraf kan.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik krijg alles los, behalve op dit punt niet.
Ik heb het idee dat die bekleding er helemaal niet vanaf kan, of zie ik iets over het hoofd?

pi_48925744
Als je onderaan bij dat riempje aan de bevestiging voelt, zit daar een stangetje met een opening (2 losse pinnetjes zeg maar). Door het riempje samen te vouwen kun je het door die opening los maken
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_48929539
Geweldig ik heb het voor elkaar, bedankt!
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:52:49 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49497315
Vraagje 1 : bestaat het merk Bobob nog wel voor autostoeltjes?
Vraagje 2 : Als er op het keurmerk totaal geen ECE R44- .. voorkomt, dan is het zeker helemaal niet meer up to date hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49503578
1: Nee, het lukte ze niet een 'sterk' merk te worden (hoewel hun bobob easybob maxi bijv beter scoorde op testen dan de maxi-cosi city) dus maken ze nu alleen nog bobike fietsstoeltjes.
2: Nee.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 10:56:58 #214
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49504282
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:23 schreef poemojn het volgende:
1: Nee, het lukte ze niet een 'sterk' merk te worden (hoewel hun bobob easybob maxi bijv beter scoorde op testen dan de maxi-cosi city) dus maken ze nu alleen nog bobike fietsstoeltjes.
2: Nee.
Dankje, dat wilde ik even weten. Ik vermoedde al dat bobike niet zomaar uit de lucht kwam vallen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49800314
Helaas zijn er geen autostoeltjes berekend op Houdini (Kady), die zich uit de meest strak ingesnoerde positie nog weet te 'bevrijden'
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_49800777
Echt joh? Griezelig
Variety is the spice of life
pi_49878589
Als ik 1 ding wel heb geleerd is dat de duitsers goeie spullen maken.
Het is een minder bekend merk binnen nederland, en ook alleen maar te koop bij de baby-walz, maar je kan er wel tot ze 13 zijn mee doen.

op de site http://www.storchenmuehle.de/index.php?id=30 van SP kan je in het duits helaas lezen wat ze allemaal doen.
Het is een goed kinderzitje wat ik naar alle tevredenheid gebruik. Vanaf 9 kilo tot 36 kilo, een investering van 210 euro en daarna ben je er klaar mee.

Ik bedoel dan wel de starlight SP



[ Bericht 11% gewijzigd door Misticle_lightning op 29-05-2007 10:08:20 ]
mama van Myrddin
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:18:19 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49879151
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Helaas zijn er geen autostoeltjes berekend op Houdini (Kady), die zich uit de meest strak ingesnoerde positie nog weet te 'bevrijden'
Jakkes, dat is creepy. Dan moet je steeds achterom kijken of ze nog wel vastzit. Is daar dan echt niets op te bedenken?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49885109
Voor degenen met een Maxi Cosi Tobi:

Hier kan je een gratis softcap bestellen voor de Tobi

[ Bericht 5% gewijzigd door Vicky op 29-05-2007 13:08:02 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:59:12 #220
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49932519
De losse bekleding voor maxi cosi priori xp is duuuur zeg! Pffff...
Kendahl vindt het trouwens wel helemaal leuk om erin te zitten. Lekker naar de lichtjes van autoradio staren en grijnzen wanneer we even omkijken. Maar een spiegeltje om naar achteren te kijken is misschien wel een handig idee. Zijn er meer mensen op dat idee gekomen? Of kun je die zelfs ergens kopen?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † woensdag 30 mei 2007 @ 19:20:28 #221
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49937480
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De losse bekleding voor maxi cosi priori xp is duuuur zeg! Pffff...
Kendahl vindt het trouwens wel helemaal leuk om erin te zitten. Lekker naar de lichtjes van autoradio staren en grijnzen wanneer we even omkijken. Maar een spiegeltje om naar achteren te kijken is misschien wel een handig idee. Zijn er meer mensen op dat idee gekomen? Of kun je die zelfs ergens kopen?
Voor jezelf bedoel je? Ik heb er vorige week zoeen gehaald bij de Praxis, hing bij de kinderveiligheidsartikelen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:27:42 #222
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49948863
Okee, bedankt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_49956369
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De losse bekleding voor maxi cosi priori xp is duuuur zeg! Pffff...
Kendahl vindt het trouwens wel helemaal leuk om erin te zitten. Lekker naar de lichtjes van autoradio staren en grijnzen wanneer we even omkijken. Maar een spiegeltje om naar achteren te kijken is misschien wel een handig idee. Zijn er meer mensen op dat idee gekomen? Of kun je die zelfs ergens kopen?
ja erg he, vooral als je die wil kopen van het merk Maxi Cosi, prenatal heeft ze ook iets goedkoper maar zijn ze nog 15 euro per stuk geloof ik.

En zo'n spiegel heb ik bij verschillende winkels gezien, meestal als beer met in zijn buik die spiegel.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  † In Memoriam † donderdag 31 mei 2007 @ 15:20:28 #224
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49966379
Even voor de duidelijkheid: dat spiegeltje van de Praxis is geen beer. Het is gewoon een soort verstelbaar bol autospiegeltje dat je naar keuze met een zuignap of plakvoetje in je auto kan kleven. Zo kun je voorin toch zicht over de hele achterbank hebben.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 31 mei 2007 @ 15:58:30 #225
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_49967739
Onze cabrio! Hij is mooi
Klik
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:29:17 #226
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53812569
quote:
» Er is al 130 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!

Vooralsnog kunnen wij prima vooruit met de maxi cosi. Gewicht nog onder de 10 kilo, hoofd nog onder de bovenrand. Bovendien geen enkele moeite met de gordel
Maar de oriëntatie is vast begonnen.

Wat we willen, behalve uiteraard veiligheid, is een stoeltje dat makkelijk te verhuizen is. Dat wil zeggen, als dat mag enzo, want we hebben 1 bestelauto. Mag daar uberhaupt het stoeltje voorin?
Aangezien we maximaal 2 stoeltjes willen kopen, moet ook oma hem er makkelijk uit kunnen krijgen.

Iedereen roept over de Romer King, kan die ook wat platter, ligstand-achtig? Zitten in de buggy/wandelwagen is hier meer een soort zoutzak idee namelijk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:42:24 #227
45833 crew  Fogel
pi_53812954
Als je een airbag aan de passagierskant hebt, mag je daar geen kinderzitje neerzetten (tenzij je de airbag uit laat schakelen bij een garage).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:48:00 #228
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53813124
In de bestelauto zitten geen airbags, dus dan mag het stoeltje voorin?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:53:01 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_53813268
De Romer King heeft een "slaapstand" PM
die gaat niet plat, maar ietsje meer naar achteren, waardoor die ukkies toch iets prettiger kunnen "liggen"
en zonder airbag mag de stoel voorin
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:03:47 #230
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53813571
Dankjewel Belana en Fogel!

Ik zou willen dat er een systeem was waarbij je in elke auto een soort grondplaat had die ingewikkeld vast zat en waar je dan een los stoel op kan klikken.

Belana, ik weet niet of iemand anders dan julliezelf ooit de stoel in of uit de auto doet, maar lukt ze dat?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53813717
Zit er isofix in die bus PM? Dat werkt met een kliksysteem. En is superveilig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:12:13 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_53813765
ja hoor, dat systeem van romer is heel makkelijk
je hebt ze ook met quickfix, maar dat zit dan in 1 auto, dus daar betaal je je blauw aan en lijkt mij niet makkelijk dan verder.
nou moet ik zeggen dat wij in alle 2 de auto's er 1 hebben en mijn ouders hebben zelf een romer gekocht, 2e hands. maar het verzetten kan en gaat makkelijk.
Wij hebben de romer king TS trouwens.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:22:17 #233
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53813948
ik dacht altijd dat dat met die airbags alleen was bij zitjes tegen de rijrichting?

Maar goed, als nr.3 geboren is, zal de airbag op de voorstoel voornamelijk 'uit' staan en zal een van de kids op de voorstoel te vinden zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:26:59 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53814048
ik zie trouwens dat dat ook geldt voor een stapje verder; de MC Rodi.

Nooit geweten, maar goed dat ik er nu achterkom
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:29:09 #235
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53814106
Geen idee dat isofix, volgens mij zijn onze wagens allebei van voor 2000. Kan je dat ergens nakijken, op een site ofzo?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:35:27 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_53814226
ik vind dit PM: op de site van maxicosi
stormy waters...
sailin'
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:35:48 #237
45833 crew  Fogel
pi_53814230
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:03 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel Belana en Fogel!

Ik zou willen dat er een systeem was waarbij je in elke auto een soort grondplaat had die ingewikkeld vast zat en waar je dan een los stoel op kan klikken.

Belana, ik weet niet of iemand anders dan julliezelf ooit de stoel in of uit de auto doet, maar lukt ze dat?
Graco heeft dat onder andere...

edit: hier kan je een indruk krijgen hoe het eruit ziet (wij hadde twee van die dingen): http://www.ciao.co.uk/Gra(...)safety_base__6486002

[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 09-10-2007 16:42:34 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:48:20 #238
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53814472
Ik ga me eens verder inlezen op de linkjes van jullie!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:04:55 #239
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53925388
Nou, inmiddels zijn we wat wijzer. Het is echter zo verwarrend allemaal!
Je leest overal dat het beter is je kind zo lang mogelijk (tot zijn 18e???) achterstevoren te vervoeren. Dus zo lang mogelijk in de cosi. Dit doen we, zijn kruintje steekt nog niet eens uit.
Waarom, denk ik dan, waarom zijn al die stoeltjes dan niet achterstevoren, als ze er vanaf 9 kilo in mogen?

Maargoed, de twee modellen die we nu over hebben, voorlopig: Romer King en Maxi-cosi Priori(?).
Beiden kunnen niet achterstevoren, maar binnen nu en drie maanden gebruiken we hem toch nog niet.
Maxicosi schijnt wat vriendelijker te zijn met bevestigen. Mijn gevoel neigt naar Romer, geen idee waarom (waarschijnlijk omdat Prenatal de MC zo opdringt).

Is het overigens mogelijk ergens van die losse onderdingen te kopen, waardoor je die meerdere hebt en je de stoel zelf alleen overzet, zonder onderstel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Moderator zondag 14 oktober 2007 @ 16:54:01 #240
45833 crew  Fogel
pi_53927396
De BeSafe iZi gaat tot 18kg en daar kunnen ze achterstevoren in...

En ja, je kan die onderdingen los kopen, maar waar dat in Nederland kan, weet ik niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:00:31 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54051128
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:04 schreef PM-girl het volgende:
Waarom, denk ik dan, waarom zijn al die stoeltjes dan niet achterstevoren, als ze er vanaf 9 kilo in mogen?
Nou, dat snap ik ook niet.
Wij hebben nu een Romer (van mijn schoonzus), maar ik ga vandaag nog een stoeltje kopen dat tegen de rijrichting in te plaatsen is. Van de week was bij ik geloof Blik op de weg zo'n test te zien wat er gebeurt als je een aanrijding krijgt en je kindje zit in een voorwaarts geplaatst stoeltje. Nou, daar kreeg ik toch heel, heel erg de kriebels van.
Het nekje is bij kleine kinderen nog zp kwetsbaar en het hoofdje in verhouding nog zo zwaar dat er enorme krachten op komen te staan bij een aanrijding. Als ze achterwaarts geplaatst zijn wordt het hoofd en de nek gesteund door de rugleuning van het stoeltje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:05:38 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54051214
Huh
Volgens de Prenatalmevrouw die ik net aan de lijn had bestaan er in Nederland nog geen stoeltjes uit groep 1 die tegen de rijrichting in te plaatsen zijn.
Ze zijn wel te koop in zweden zei ze...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:25:18 #243
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54051523
.

[ Bericht 99% gewijzigd door PM-girl op 20-10-2007 14:26:19 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:25:53 #244
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54051532
Moonah, jij hebt dat dus ook. Ik ben dan ook zo blij dat meneetje kennelijk een kort bovenlijfje heeft en voorlopig nog in de cosi kan.
Tot 9 of zelfs 12 jaar zou het beste zijn, achterwaarts te vervoeren, las ik (in de consumentengids dacht ik).
Dat is niet reëel, maar waarom dan al die stoeltjes in categorie 1 voorwaarts. Ik snap dat werkelijk niet.

Ach die Prenatal, die kennen het idee eerlijk advies niet, die adviseren met dollartekens in de ogen (een enkeling daar gelaten).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:33:50 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_54051653
Wij hebben de maxi cosi priori en die bevalt erg goed. Hij heeft 4 verschillende standen, van rechtop tot liggend. En hij is simpel in en uit een auto te krijgen, zelfs mijn man lukt het.

Dat je Simon nog in de groep 0 babystoel krijgt, Ive barstte bij 9 maanden daar al uit!
Dat achteruit rijden zoveel beter is heb ik ook gelezen ja. Maar daar zijn nauwelijks stoeltjes voor, heel vreemd. Ive vindt het wel erg leuk om vooruit te kijken en meer te zien (al gaat veiligheid natuurlijk voor leukigheid).
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:37:32 #246
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54051722
Cattie, ik ben ook geneigd voor gemak te kiezen wat betreft in- en uithalen. En jouw stoel klinkt prima, ook wat standen betreft.
Maar als ik dan zo'n onderzoek lees, dan denk ik daar is toch ook geld te halen voor de fabrikanten. Net zoals met biologisch olvarit, bed-time badolie en meer van die dingen die ze niet echt belangrijk vinden maar wel veul centuh opleveren?

En sja, het mannetje pas er echt nog in, er steken net wat haartjes boven de rand uit
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:40:06 #247
108648 cattie
lieve moeder
pi_54051772
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:37 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, ik ben ook geneigd voor gemak te kiezen wat betreft in- en uithalen. En jouw stoel klinkt prima, ook wat standen betreft.
Maar als ik dan zo'n onderzoek lees, dan denk ik daar is toch ook geld te halen voor de fabrikanten. Net zoals met biologisch olvarit, bed-time badolie en meer van die dingen die ze niet echt belangrijk vinden maar wel veul centuh opleveren?

En sja, het mannetje pas er echt nog in, er steken net wat haartjes boven de rand uit
Helemaal mee eens!
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:41:00 #248
45833 crew  Fogel
pi_54051785
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:05 schreef Moonah het volgende:
Huh
Volgens de Prenatalmevrouw die ik net aan de lijn had bestaan er in Nederland nog geen stoeltjes uit groep 1 die tegen de rijrichting in te plaatsen zijn.
Ze zijn wel te koop in zweden zei ze...
En in Noorwegen en Duitsland in ieder geval ook...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:57:47 #249
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54052016
Fogel, weet jij zeker dat ze in Duitsland te koop zijn?
Want dan ga ik er daar vlg week eentje halen.

Ben nu aan het zoeken op i-net, maar vang vooralsnog bot.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:02:14 #250
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54052085
Dat is mijn idee ook, de prijs schijnt er dus flink te schelen, maar als er ook andere modellen te krijgen zijn, rij ik graag een uurtje om daar iets te halen. Zo ver is het nu ook weer niet.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:07:54 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54052171
Nou, ik ga vlg week met Thies 3 dagen logeren bij zijn opa en oma (J moet werken). Zij wonen in ZuidLimburg. Dus dan zijn we zo in Duitsland. Oma vindt het altijd fijn om te winkelen dus met een beetje mazzel....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:15:21 #252
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54052317
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:07 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik ga vlg week met Thies 3 dagen logeren bij zijn opa en oma (J moet werken). Zij wonen in ZuidLimburg. Dus dan zijn we zo in Duitsland. Oma vindt het altijd fijn om te winkelen dus met een beetje mazzel....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:39:35 #253
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54052758
Die van ons is een combi 0-1 wn kan als het goed is ook tegen de rij-richting in. wij hebben hem toen bij de makro gekocht.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:40:48 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54052772
Welk merk is dat Ik80? En is dat een stoeltje uit groep 1 (9-18kg)?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:54:19 #255
45833 crew  Fogel
pi_54053002
HTS verkoopt in Duitsland ja. maar hun Duitse site heeft helaas geen overzicht van verkooppunten online staan, maar je kan ze een mailtje sturen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:54:52 #256
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54053009
Zo te lezen is een combi, voor 0-18 kilo. "Het schijnt" dat de combinatiestoelen niet optimaal beschermen, juist omdat ze zo breed gericht zijn.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:57:05 #257
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54053052
Ik las wel ergens dat de Besafe niet prettig zou zijn voor de kindjes. De stof is erg ruw, dus het bolletje kan schuren, aldus een gebruiker.
Ik denk dat ik gewoon eens naar dusseldorf ofzo rijd, naar een winkel (babywalz oid) en ga informeren.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:04:53 #258
45833 crew  Fogel
pi_54053186
Mijn kinderen zitten er prima in en klagen niet over schuren ofzo, vind het zelf ook niet ruw aanvoelen. Heb nog even nagekeken en het is deze waar ik er twee van heb: BeSafe iZi Kid X1, en dus niet het type wat ik eerder schreef.
Maar, die zitten muurvast op hun plek als je ze eenmaal vast hebt gezet. Ik huur liever een auto erbij als ik volwassenen moet verplaatsen dan dat ik de stoelen eruit en erin moet halen/zetten. Dit is dus waarschijnlijk niet wat je wil hebben als je tussen twee autos wil verplaatsen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:18:07 #259
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_54053360
deze hebben wij:
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef ik80 het volgende:
Wij hebben net de nania basic gehaald was in de aanbieding bij de Makro. Ik kan er verder weinig over vinden op internet. Wel kan hij voorlopig nog tegen de rijrichting in, en in slaapstand geplaatst worden.
Ik ben alleen benieuwd hoe het vastmaken gaat. Het is een stoel voor groep 0 en 1.
pi_54053401
Wij moeten ook maar eens op zoek naar een stoeltje. Als het kan tegen de rijrichting in. Al weet ik dat niet zeker, want we hebben een 3-deursauto. Dan is het denk ik wel lastiger om Anna in haar stoeltje te zetten. Gelukkig past ze nog wel even.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:21:58 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54053418
Tnx Fogel.
Mail is verstuurd.
PM, als dat het enige bezwaar zou zijn, dan fix ik wel een zacht overtrekje hoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54054530
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Helaas zijn er geen autostoeltjes berekend op Houdini (Kady), die zich uit de meest strak ingesnoerde positie nog weet te 'bevrijden'
Hier ook hoor. Allebei vinden we ze regelmatig zonder gordels om de schouders. En als je alleen zit in de auto op de snelweg, dan stop je ook niet zo snel. Dat hebben we zeker wel gedaan in het begin, maar dan moet je 2 seconden later weer. En je kunt ze nog zo strak aantrekken, dat helpt geen zier. Ik vraag me ook af of daar niet iets voor te koop is.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:45:01 #263
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_54057938
het autostoeltje van de hema kan tegen de rijrichting in ook

en Moonah doe je ff zwaaien ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:04:01 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54058473
yppy waarom wil je een stoeltje voor tegen de rijrichting in?
en idd wat evenstar zegt, die van ons kan ook tegen de rijrichting in
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54059918
hier ook zo'n hema stoeltje (bij opa dan, thuis hebben we een gewone maxicosi) en die is van 0-18 kilo en kan prima tegen de rijrichting in. Is ook makkelijk in en uit de auto te halen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 08:15:43 #266
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54067252
Pinquit, welk merk is jouw stoeltje?
En dames, kan jullie stoeltje dan ook tegen de rijrichting in als het kind al wat groter is? Want ik kom dus op i-net wel meer combinatiestoeltjes tegen die zo geplaatst kunnen worden tot het kind een kilo of 9 is en daarna zou het voorwaarts geplaatst moeten worden...
Bovendien wil ik eigenlijk geen HEMAstoeltje, maar toch een echt gedegen merk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 21 oktober 2007 @ 10:15:44 #267
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54067649
Ik heb toendertijd gewoon een maxi cosi priori xp gekocht.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:19:26 #268
1762 YPPY
Yppiaans
pi_54072049
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:04 schreef pinquit het volgende:
yppy waarom wil je een stoeltje voor tegen de rijrichting in?
Dat is veiliger en Anna zit niet vaak in de auto, maar als we gaan, is het wat verder weg. Straks ook op vakantie enz op vreemde plekken. Dan vind ik het wel een veilig idee dat het zo veilig mogelijk is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 17:49:28 #269
45833 crew  Fogel
pi_54073404
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 08:15 schreef Moonah het volgende:
Pinquit, welk merk is jouw stoeltje?
En dames, kan jullie stoeltje dan ook tegen de rijrichting in als het kind al wat groter is? Want ik kom dus op i-net wel meer combinatiestoeltjes tegen die zo geplaatst kunnen worden tot het kind een kilo of 9 is en daarna zou het voorwaarts geplaatst moeten worden...
Bovendien wil ik eigenlijk geen HEMAstoeltje, maar toch een echt gedegen merk.
Ben dan wel geen dame, maar toch maar antwoorden .
Mijn kinderen wegen zo'n 12 en 13 kilo (misschien 1 a 2 kg meer) en zijn ca 90cm groot en rijden tegen de rijrichting in. Als ze te groot worden, kan de stoel omgedraaid worden, dus die gaat nog wel een poos mee.

Ik wil ze zo lang mogelijk tegen de rijrichting in laten rijden omdat dat het veiligste is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:38:55 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_54074328
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 08:15 schreef Moonah het volgende:
Pinquit, welk merk is jouw stoeltje?
En dames, kan jullie stoeltje dan ook tegen de rijrichting in als het kind al wat groter is? Want ik kom dus op i-net wel meer combinatiestoeltjes tegen die zo geplaatst kunnen worden tot het kind een kilo of 9 is en daarna zou het voorwaarts geplaatst moeten worden...
Bovendien wil ik eigenlijk geen HEMAstoeltje, maar toch een echt gedegen merk.
ook HEMA..
maar tegen de rijrichting in zit ie wel tegen de rugleuning van de autostoel, net daar waar de voetjes zegmaar over het randje hangen dus op een gegeven moment past het niet meer nee..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_54084627
Wij hebben de maxicosi tobi, maar kan die ook tegen de rijrichting in worden geplaatst?

heb het programma ook gezien.....griezelde me toe
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54084896
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben de maxicosi tobi, maar kan die ook tegen de rijrichting in worden geplaatst?

heb het programma ook gezien.....griezelde me toe
Nope dat kan niet. Ik heb die namelijk ook. Had al ff gekeken op de site maar staat niks over op en ook gebruiksaanwijzing staat niks.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:03:58 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54090035
Heer Fogel!

Hm, Hemastoeltje... Is natuurlijk wel makkelijker te scoren dan een stoeltje uit Duitsland.
Maar ik vind het zo gek, ik heb de ANWBtest op i-net bekeken en door hen wordt dat stoeltje niet eens getest.
Verder vraag ik me af, wat levert meer veiligheid op:
Een getest merkstoeltje voorwaarts geplaatst of een ongetest Hemastoeltje achterwaarts.
Ik kwam ergens tegen dat de kans op letsel 40% is bij voorwaarts en 10% bij achterwaarts geplaatste stoeltjes. Maar welk letsel etc weet ik niet meer.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54090209
Moonah het hema stoeltje heeft wel dat officiele keurmerk waaraan die stoeltjes moeten voldoen...
En oogt prima stevig en ik heb Pepijn ook niet horen klagen dat het niet lekker zit.

Is ook een stukgoedkoper als die maxicosi toby enzo. Tering wat zijn die dingen duur
  maandag 22 oktober 2007 @ 15:27:43 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54090529
Ja P-iglet, ik weet dat ze dat keurmerk hebben. Maar dat staat dus schijnbaar voor minimale eisen. Tests van de ANWB en de consumentenbond doen ook bv. zijwaartse botsingen en die worden blijkbaar niet meegenomen in het door jou genoemde keurmerk. Prijs vind ik in deze niet belangrijk.

Ik kom ook steeds vaker de kiddy infinity pro tegen. Die is dan wel voorwaarts geplaatst, maar schijnt erg goed uit de tests te komen door het veiligheidskussen ipv gordels. De krachten worden beter verdeeld over het lichaam waardoor er minder kans is op (wervel)letsel.



Ik vind hem spuuglelijk maar dat is van ondergeschikt belang.
Gisteren waren we bij vrienden van ons en die hebben hem ook. Enige nadeel dat zij noemden was dat het in de zomer wat warm is...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54091939
Ok ik wist niet dat dat keurmerk echt voor de minimale eissen staat. Had me nog niet echt verdiept in vervolg stoeltjes. Wij hebben dat hema stoeltje voor bij schoonpaps. En dan met name gekocht omdat hij van 0-18 kilo is en schoonpaps dan niet over paar maanden weer nieuw stoeltje moet kopen. We gebruik het stoeltje daar maar 1x per maand ofzo, en dan meestal korte stukjes. Dus dan is een stoeltje van een paar 100 euro wat overdreven.

pfff dat kussen lijkt me gewoon zo zielig warm...
Je wilt je kind zo veilig mogelijk... maar als zwetend sardientje in zo'n stoeltje lijkt me ook niks...

Ik ben benieuwd, wie weet komt er nog een super goed stoeltje uit dit topic... pepijn past gelukkig voorlopig nog in de maxicosi.
  maandag 22 oktober 2007 @ 21:54:52 #277
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54097320
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:03 schreef Moonah het volgende:
Hm, Hemastoeltje... Is natuurlijk wel makkelijker te scoren dan een stoeltje uit Duitsland.
Maar ik vind het zo gek, ik heb de ANWBtest op i-net bekeken en door hen wordt dat stoeltje niet eens getest. :
Bij de consumentenbond ook niet, terwijl ze wel de veiligheid van achterwaarts rijden benoemen.

Die met dat blok is inderdaad niets voor ons, te warm.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:49:32 #278
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54104150
Het ligt er ook maar net aan vanaf welke kant je geramt wordt met een auto. Als dat de achterkant is en het stoeltje is achterwaarts geplaatst, heb je rondvliegend glas. Mijns inziens gaat het er vooral om of het stoeltje goed vast zit, schokbestendig is en of je kindje er niet uit kan slingeren. En zoals bels zegt: 'Je kunt beter gewoon een beetje voorzichtig rijden.'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:55:35 #279
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54105085
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En zoals bels zegt: 'Je kunt beter gewoon een beetje voorzichtig rijden.'
Zegt Belsen dat dan ook meteen even tegen al die andere automobilisten die ik almaar op de weg zie?

Dat stoeltje met dat 'stootkussen' is warm ja. Maar daar valt imo wel een mouw aan te passen. Dan 's zomers maar het shirtje uit in de auto.
Ik heb gelezen dat het materiaal van dat stoeltje van speciaal energieabsorberend schuim is. Dat schijnt zeer schokbestendig te zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:09:26 #280
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_54113617
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:55 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zegt Belsen dat dan ook meteen even tegen al die andere automobilisten die ik almaar op de weg zie?
Ja, zég! We blijven bezig Dat doet de overheid al: 'rij met je hart'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:06:45 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55112650
Zo, de eerste keus is gemaakt. Voor in de bestelauto hebben we een MC Tobi gescoord in de opruiming bij Prenatal. Tot nu toe bevalt hij prima, kind vindt het heerlijk om iets te zien in elk geval! Erg makkelijk in en uit te halen ook.
Maar voor de gewone auto (die ook voor langere afstanden gebruikt wordt) wil ik toch eigenlijk een achterwaartse stoel.

Moonah, hoe is het met jouw zoektocht (en schoonmoeders' portemonnee? ) Ben benieuwd of je in Duitsland geslaagd bent? (of had ik je dit nu al eens gevraagd )
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 8 december 2007 @ 08:43:26 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55120208
Wij hebben de Kiddy pro life gekocht en vooralsnog bevalt hij prima. Thies lijkt geen last te hebben van het 'vangkussen' of hoe je dat ook noemt. Maar nu is het ook niet warm he, wellicht dat het in de zomer anders is. Bovendien kan de stoel in een heerlijke slaapstand.
Heb hem overigens maar zelf betaald. Oma vond het zielig voor Thies, dat hij zo vast zat...

Ik heb in NL geen stoel kunnen vinden die achterwaarts te plaatsen is, en ook in Duitsland ben ik in 3 winkels geweest zonder resultaat. Stom he?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:38:12 #283
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55270190
Jammer Moonah, geen achterwaartse stoel.
Ik moet zeggen nu de MC Tobi zo goed bevalt, ik erover denk om er toch gewoon nóg een te halen voor de andere auto, maar ik moet nog steeds niet, omdat de MaxiCosi nog steeds goed past!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 december 2007 @ 14:52:40 #284
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55270494
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:27 schreef Moonah het volgende:
Ja P-iglet, ik weet dat ze dat keurmerk hebben. Maar dat staat dus schijnbaar voor minimale eisen. Tests van de ANWB en de consumentenbond doen ook bv. zijwaartse botsingen en die worden blijkbaar niet meegenomen in het door jou genoemde keurmerk. Prijs vind ik in deze niet belangrijk.

Ik kom ook steeds vaker de kiddy infinity pro tegen. Die is dan wel voorwaarts geplaatst, maar schijnt erg goed uit de tests te komen door het veiligheidskussen ipv gordels. De krachten worden beter verdeeld over het lichaam waardoor er minder kans is op (wervel)letsel.

[ afbeelding ]

Ik vind hem spuuglelijk maar dat is van ondergeschikt belang.
Gisteren waren we bij vrienden van ons en die hebben hem ook. Enige nadeel dat zij noemden was dat het in de zomer wat warm is...
Ik zie op de foto geen schoudergordeltjes? Ik neem aan dat dat er toch wel bij zit? Of moet je de gewone gordel gebruiken?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:26:46 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271110
Sjeen, er zitten idd geen schoudergordeltjes bij de Kiddy.
Het zogenaamde vanglichaam zet je vast met de gewone autogordels (tot 4 jaar geloof ik, daarna gaat dat vanglichaam eraf en gebruik je de gewone autogordel door een speciale geleider). Bij een evt aanrijding (* klopt af!!! ) worden de krachten over een veel groter oppervlak verdeeld dan wanneer er alleen van die smalle schoudergordeltjes gebruikt worden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 december 2007 @ 15:37:01 #286
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55271346
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 15:26 schreef Moonah het volgende:
Sjeen, er zitten idd geen schoudergordeltjes bij de Kiddy.
Het zogenaamde vanglichaam zet je vast met de gewone autogordels (tot 4 jaar geloof ik, daarna gaat dat vanglichaam eraf en gebruik je de gewone autogordel door een speciale geleider). Bij een evt aanrijding (* klopt af!!! ) worden de krachten over een veel groter oppervlak verdeeld dan wanneer er alleen van die smalle schoudergordeltjes gebruikt worden.
Hmmm... nu is het zo dat in onze Römer een harnasgordel zit. Dus gordel tussen de beentjes, over de heupen en over de schoudertjes. Op de een of andere manier vind ik het toch een veel prettiger idee dat er 'ook' een gordel over de schouders loopt... Er komt toch best wel wat kracht op het bovenlichaam te staan zo lijkt me. Maar goed, leek enzo he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:40:18 #287
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271418
Ja, het lijkt mij ook dat er veel kracht op die gordels komt te staan.
Daarom heb ik gekozen voor die stoel met een vanglichaam.
Plus dat de zijwaartse bescherming als 'zeer goed' uit de bus kwam.

Maar zowel de stoeltjes van Römer als MC komen ook goed uit diverse tests.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 21 januari 2008 @ 18:19:45 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_56204310
Als je die easyfix in je auto hebt zitten, moet dan nog steeds de draaghendel omhoog staan eigenlijk? Ik kan dat dus nergens terugvinden


Ow, wellicht kan deze gemerged worden trouwens?

EasyBase / EasyFix van maxicosi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56212168
Dat denk ik wel, Troel. Volgens mij is de draaghendel omhoog bedoeld als een soort rolbeugel.
pi_56218154
Goed dat dit topic omhoog wordt geschopt, wij moeten ook maar eens gaan kijken voor een stoeltje. Anna zit nog steeds in het maxicosi achtige geval.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:57:06 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_56256492
Wij hebben vandaag de Easyfix geprobeerd en meteen besteld. Hopelijk komt hij maandag binnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56725192
Het is een maxi cosy toby geworden. Wat een groot ding! Er zit een extra hoofdsteun bij, zodat ze niet heel veel kan bewegen. Wat een gezoek voor die 5 keer per maand dat ze in de auto zit. Ik ben wel blij dat we er voorlopig vanaf zijn.

Hoe gaan jullie om met de 'houdbaarheid'? Ik las dat je ze na een jaar of 5 moet vervangen omdat het materiaal dan minder stevig is. Terwijl ik het eigenlijk wel fijn zou vinden als een tweede er over paar jaar ook nog in kan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:56:38 #293
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56725242
Ik schop hem ook even. Wat is nou het verschil tussen de Easyfix en de Easybase? Ik kom niet verder dan dat ze allebei met gordels werken, en de één met Isofix en de ander niet .

Kunnen ze nou allebei een groter stoeltje vastzetten, of is dat alleen bij de Easyfix?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:01:54 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_56725369
Volgens mij zijn ze allebei voor de Cabriofix. Bij de grotere stoelen zit namelijk weer een ander onderstel. Geloof ik hoor

Wij hebben de Easyfix, die kan zowel met gordels als met isofix vast en het werkt heerlijk. Geen gedoe, je zet de MC erin en met een hendeltje haal je hem er weer uit.
De fix is steviger, want die zit aan de kooi in de auto vast.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:19:26 #295
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56725759
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je er nog een groter stoeltje op kon zetten, maar nu kan ik het zelf niet meer vinden . Dat Isofix gebeuren... als ik onze auto zoek in de lijst (op de Maxi-Cosi site) staat deze ertussen met een "Isofix standaard" vermelding. Zitten dan die verankeringspunten al in de auto, of kunnen deze erin gezet worden? Krijg je bij die Easyfix iets van banden of kettingen mee om dat ding vast te zetten aan die punten?!

ik ben echt een n00b, ik weet het .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:23:41 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_56725873
die zitten er dan in. Er zitten twee punten aan de houder die je erin moet duwen. Dat is niet moeilijk, er zitten twee felgele plasticjes bij die je om de punten in de auto doet, en dan weet je waar je moet mikken
Vastzetten is met een druk op de knop, dus geen elastiekjes of kettingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:36:40 #297
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56726150
Ik heb echt een hele suffe vraag volgens mij. Zo'n Easyfix is toch zo'n systeem om de maxicosi makkelijker erin te zetten? kun je die stoel dan nog wel makkelijk gebruiken als de maxi cosi er niet inzit? Ik heb er echt de ballen verstand van....

Oh zijn er ook nog mensen die een volvozitje hebben in hun auto? Niet dat het nu relevant is ofzo, maar benieuwd naar de ervaringen. Ze zijn voor de wat oudere kinderen al. Ik dacht vanaf 4 jaar?
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:47:54 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_56726419
Nee, want de houder blijft staan. Maar de houder is ook wel weer makkelijk te verwijderen, dus als je die weghaalt kan je de stoel wel weer gebruiken

Mocht iemand het ding nou een keer willen zien ofzo, geef even een gil, ik woon wat dat betreft midden in Nederland redelijk centraal
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 april 2008 @ 14:28:13 #299
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58302934
kickje..

Binnenkort zal Ethan een nieuw stoeltje nodig hebben - wat zijn ondertussen de ervaringen met de diverse grp1 stoelen? De keuze voor een grp0 was een stuk makkelijker
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_58303210
*ik kom meelezen*

wil morgen naar prénatal maar zie door de bomen stoeljes het bos juiste stoeltje niet meer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 april 2008 @ 15:32:31 #301
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58304384
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef marit1978 het volgende:
*ik kom meelezen*

wil morgen naar prénatal maar zie door de bomen stoeljes het bos juiste stoeltje niet meer
Tipje... ga naar Baby Planet op woonboulevard II, fijne zaak en je kunt de stoeltjes ook in de auto proberen voor je koopt

Overigens zijn wij al ruim drie jaar erg tevreden met de Römer Duo plus (Isofix)...

Autostoeltjes 2
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')