quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:28 schreef Poepoog het volgende:Kan je als Nederlander, die niet in België staat ingeschreven een rekening courant openen bij een Belgische bank?
Ja dat kan, maar ze zijn niet altijd even happig op hollanders die een rekening komen openen.
Ik ben gewoon woonachtig en werkzaam hier in Nederland, maar werk ook af en toe bij een enkele belgische ambulancediensten.
Bij een van die diensten krijgen wij betaalchecks. Echter kon ik die bij geen enkele Nederlandse bank inwisselen.
Ik ben toen naar een paar Belgische banken toegestapt (o.a. rabobank en KBC) maar die wilden mij geen rekening daar lopen openen.
Het gebeurde volgens hun namelijk te vaak dat er hollanders kwamen die in belgie werkten, betaalchecks kregen, die op een rekening van hun willen laten uitkeren, en daarna ook meteen weer het geld er vanaf halen en naar hun eigen hollansde rekening overstorten.
"en dat is niet de bedoeling bla bla bla" aldus een van die gasten.
Dat waren wel banken die allemaal vlak over de grens hier (o.a. in Genk en Maasmechelen) lagen, op advies van 'n belgische collega ben ik iets verder Belgie in gereden en heb ik bij een bank daar (Argenta Bank) zonder probleem een rekening kunnen openen.
Dus 't is wel mogelijk ja.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.