abonnement Unibet Coolblue
pi_26030343


.~~~~ DEEL VII ~~~~.

Het mysterie:
Of hoe het begon

31-03-05

Op eerste paasdag, voor het krieken van de dag, ging ik Ollie (ons hondje) uitlaten in de uitgestrekte wildernis rondom ons huis. Eigenaardige hierbij, en ik sloeg er eerst dan ook geen acht op, was dat Ollie opgegeven moment ging piepen en niet vooruit te branden was. Nu deins ik niet snel terug voor Ollie's kuren en gedram en dus deed ik hem aan de lijn en stap noest met hem verder.

Niet lang daarna hoor ik 1 of andere naderende moter loeien en het scheelde vervolgens niet veel of ik werd van mijn sokken gereden door een kleine gele bulldozer met op de bok een man met een stofbril op en een blauwe helm op zijn hoofd. Vreemd. Wat doet een bulldozer midden in het bos, op eerste paasdag, voor dag en dauw??? Overigens reed dat ding niet de volgens mij toegestane 15 km/u maar minstens het dubbele.

Ik sleur Ollie mee, die inmiddels geen voet (poot) meer verzette, in de richting waarin de bulldozer reed (ik deins immers nergens voor terug). Nog vreemder was het dat ik me opgegeven moment bevond op een zeer recent (met de bulldozer???) aangelegd pad, midden door het bos heen. Daarbij waren op een flink aantal bomen er nieuw uitziende bordjes met verboden toegang gespijkerd. Ik was daar al eerder geweest iig en kende het pad niet en was de bordjes nog nooit tegengekomen. Ook lagen hier en daar van die grote metalen platen om de ondergrond voor zwaar materieel (bijv. vrachtwagens) begaanbaar te maken.

Anyway, ik zie de bulldozer op gegeven moment stilstaan bij een omheining. De man kijkt naar mij om en zet zijn machine weer in beweging verder in tegenovergestelde over het pas aangelegde pad. Ik loop door en kom tot mijn verbazing bij een door een omheining afgerasterd deel van het bos. Hierachter bevond zich een soort afgegraven krater, zeg 15 à 20 m in diameter, met in de grond gestoken tal van (stuk of 12) blauwe en gele pijpen, inverschilldende maten en uitvoeringen. Aan weerszijden van de krater waren lichtmasten opgericht. Ook stond even buiten de omheining zo'n wc-kotje voor bouwvakkers, je kent ze wel.

Ik liep nadat ik 1 en ander goed bekeken had door, achter die bulldozer aan die nu uit mijn gezichtsveld was verdwenen. Vervolgens zie ik bij een flauwe bocht op een afstand van ongeveer 500 m de bulldozer staan en een geel busje. Drie mannen (eveneens met blauwe helmen) staan rondom de bulldozer met de bestuurder ervan te praten en kijken, terwijl ik de bocht afloop, schielijk naar mij om. Meteen stappen ze, naar het lijkt, gehaast of opgeschrikt in hun voertuig en rijden ietwat bruusk (laat ik zeggen: net niet met gierende banden) weg. De bulldozer trekt ook weer op en rijdt het busje achterna, dieper het woud in...

Ik heb de flauwe bocht nog een stukje afgelopen, maar ben toen maar teruggekeerd.

Vanmiddag zijn Stali en ik (zonder phototoestel) naar die plaats teruggegaan en hebben een paar vreemde dingen gezien... en meegemaakt. Morgen gaan we weer kijken, maar dan mét camera, en zullen we een aantal photo's posten en verslag uitbrengen.


De betrokkenen:
  • Ryan3


  • Stali.


  • Ollie



    De visuals:

    1.

    2.

    3.

    4.

    5.

    6.

    7.

    8.

    9.

    10.

    11.

    12.

    13.

    14.

    15.

    16.

    17.

    18.

    19.

    20.

    21.

    22.

    23.

    24.

    25.

    26.

    27.

    28.

    29.

    30.

    31.

    32.

    33.

    34.

    35.

    36.

    37.

    38.

    39.

    40.

    41.

    42.

    43.

    44.

    45.

    46.

    47.

    48.

    49.

    50.

    51.

    52.

    53.

    54.

    55.


    met dank aan mart81 voor het leveren van de foto's.

    (De lowresjes zijn gelinkt naar de hi-res beelden voor bandbreedtebesparing)

    Opgemerkt door Mastertje: Wat is dit?



    De vorige delen:
  • Deel I
  • Deel II
  • Deel III
  • Deel IV
  • Deel V
  • Deel VI

    De huidige stand van zaken:

    Nadat Ryan en Stali. een nacht het bos nogmaals zijn ingegaan, is er niets meer van hen vernomen. Het laatste nieuws was dat ze rond middernacht bij het bos zijn aangekomen. Het contact is erna verbroken, en herhaalde oproepen naar hun gsm bleven onbeantwoord. We wachten op de ontknoping.

    keep it low on the slow-chat
  • pi_26030352
    Nou, kom maar op.
      woensdag 6 april 2005 @ 19:02:06 #3
    73940 Choices
    Woordeloze lurker
    pi_26030373
    snel! eerste lange pagina vol maken! zodat we kunnen springen naar eenvolgende pagina, zonder veel foto's .
    pi_26030381
    W8 mee met een tvp...

    Dat rijmt
    There are times we will remember, there are nights we won't forget.
    If we value every moment we will never feel regret.
      woensdag 6 april 2005 @ 19:02:45 #5
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_26030383
    Waar blijft Nolius?
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_26030411
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 19:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Waar blijft Nolius?
    idd.. en ik ben ook wel benieuwd naar dat gesprek dat om 0.45 is gevoerd door DOLF met amber/ryan.
      woensdag 6 april 2005 @ 19:04:28 #7
    112892 Anguisy
    The Enema Bandit
    pi_26030414
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 19:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
    Waar blijft Nolius?
    Ook het bos in?
    pi_26030415
    nooooohoooliii?
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
    pi_26030423
    tvp
    http://forum.fok.nl/topic/710677/ -> Klik hier als je de gulden terug wilt!
    pi_26030429
    FOK!kers vermist na mysterieuze zoektocht
    Zo zo..

    Het zal allemaal wel niets zijn, ik lees het vanavond wel..
    pi_26030432
    Wat gaat er onthult worden dan? De mob of het bos ofzo?
    pi_26030435
    Ok mensen, even vooraf:

    Om vervelende reacties te voorkomen zeg ik hier even dat dit niet een door FOK!radio van te voren bedachte 'stunt' is...

    Ik heb net Martijn gesproken en hij heeft drie fragmenten waarin meer te horen is dan wat tot nu toe bekend was. Die gaan we vanavond live uitzenden vanaf 20:00 uur in een extra FOK!radio. We leggen het verhaal daar ook nog een keer bij uit.

    Meer info op de FP: FOK!kers vermist na mysterieuze zoektocht

    Meteen luisteren
      woensdag 6 april 2005 @ 19:05:17 #13
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_26030438
    Ben benieuwd naar de grap..
      Admin woensdag 6 april 2005 @ 19:05:36 #14
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_26030444
    en kappen met het geneuzel
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      woensdag 6 april 2005 @ 19:06:00 #15
    1316 PLAE@
    Founded by fuckers
    pi_26030452
    Zijn er nou nog mensen die zich gefopt voelen of dit grappig vinden wanneer bekend wordt dat het een 'grapje' is?

    Ik vind m maar matig
    pi_26030456
    .
    slettebak [@] gmail.com
    pi_26030469
    Het is zeker een van te voren door radio Fok! bedachte grap he?
    http://forum.fok.nl/topic/710677/ -> Klik hier als je de gulden terug wilt!
    pi_26030473
    kan iemand dat effe stream-recorden? ik ben er om 8 uur niet. alvast bedankt
      woensdag 6 april 2005 @ 19:07:19 #19
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_26030476
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 19:05 schreef DJKoster het volgende:
    FOK!kers vermist na mysterieuze zoektocht
    Zo zo..

    Het zal allemaal wel niets zijn, ik lees het vanavond wel..
    En een bericht op de FP... Nou geloof ik het helemaal niet meer .
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_26030482
    Van de FP:

    "Ze zitten op gevaarlijk terein van criminelen."

    Verdomme dat ik om 8 uur aan het eten ben .
    slettebak [@] gmail.com
    pi_26030483
    Pfff.. Zo'n verhaal om alleen maar meer luisteraars voor FOK!radio te krijgen
    pi_26030489
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 19:06 schreef PLAE@ het volgende:


    Zijn er nou nog mensen die zich gefopt voelen of dit grappig vinden wanneer bekend wordt dat het een 'grapje' is?

    Ik vind m maar matig
    Mijn mening is bekend
    pi_26030504
    De stunt, wat het dus klaarblijkelijk is, is dus niet door Fok! bedacht, maar door Ryan3 en Stali, bedankt voor de info en de groeten!
    There are times we will remember, there are nights we won't forget.
    If we value every moment we will never feel regret.
      woensdag 6 april 2005 @ 19:08:42 #24
    42658 Noca
    Voetbalt O+
    pi_26030508
    quote:
    Op woensdag 6 april 2005 19:05 schreef Nolius het volgende:
    Ok mensen, even vooraf:

    Om vervelende reacties te voorkomen zeg ik hier even dat dit niet een door FOK!radio van te voren bedachte 'stunt' is...

    Ik heb net Martijn gesproken en hij heeft drie fragmenten waarin meer te horen is dan wat tot nu toe bekend was. Die gaan we vanavond live uitzenden vanaf 20:00 uur in een extra FOK!radio. We leggen het verhaal daar ook nog een keer bij uit.

    Meer info op de FP: FOK!kers vermist na mysterieuze zoektocht

    Meteen luisteren
    Ah daar is de grap al!

    Ik kijk vanavond voetbal dus dat wordt hem niet
    pi_26030521
    OK, 2 vragen;

    * Wie is martijn?
    * Wanneer zijn de fragmenten opgenomen?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')