abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_26008750
zijn dat twee onverenigbare dingen? Wie kent zweden goed, vertel me er alles over, en vooral: waar kun je met een anderhalf jaar oud kind nou es leuk vakantie vieren???? (in zweden..)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:43:53 #2
3498 Barb
Graduated Fool
pi_26008875
Als je geen muggen wilt, Toot, moet je niet aan het water gaan staan.

Verder weet ik niks van Zweden en kinderen, wij gaan naar Noorwegen, dus kruip ik bij deze weer terug onder mijn steen. .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_26008923
Paar jaar terug geweest en net als overal waar je aan het water bent zijn muggen , maar over het algemeen valt het wel mee Citroenspul smeren, en teatree olie meenemen voor als kindje is geprikt, druppeltje teatree dr op en binnen minuut is jeuk weg.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:49:41 #4
64019 crew  foton
__--*--__
pi_26009003
Ik was een paar jaar geleden in Zweden, aan het einde van de zomer, en heb totaal geen last gehad van muggen.
Een Fin vertelde mij overigens dat in Finland de muggen vooral ver in het Noorden een plaag zijn, maar dat het daar in het zuiden heel erg meevalt.
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:55:56 #5
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_26009171
Uit ervaring kan ik je vertellen dat hoe warmer het weer, hoe minder muggen er zijn. Kies dus een (voor lokale begrippen) warme zomer.
Verder verschilt het nogal per persoon hoeveel last je hebt van muggen. Ikzelf wordt eigenlijk nooit geprikt, hooguit een of twee keer. Mijn moeder daarentegen werd helemaal lekgeprikt, dwars door haar leren schoenen heen als ze zin hadden. En het werden dan ook nog eens grote pijnlijke plekken.
Op zich hebben ze genoeg anti-muggen middelen maar dat werkt ook maar zelden. En het stinkt sowieso.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 5 april 2005 @ 21:59:38 #6
115075 TerrorFront
TeRrOR UbEr AlLeS!!
pi_26009275
Ik ging er elk jaar heen op vakantie en idd me zus werd total loss geprikt en ik niks maarja dat komt omdat ik te lekker ruik voor ze maar het is een saai/dood/rustig land =]
HARDCORE YOU PUSSY MOTHERFUCKERS!!!
pi_26009374
"Mygg off" creme werkt erg goed en kan je in elk Zweeds warenhuis kopen tegen de muggenbultenjeuk. Daarnaast is er ook spul tegen het steken, weet de naam niet meer, maar dat werkt erg goed (beter dan het Nederlandse spul).

In het Noorden zitten veel muggen, maar niet in de steden. Campings aan het water is geen probleem als je niet boven de helft van zweden uitkomt zeg maar (niet meer dan 200 km boven Stockholm).

Ik heb er weinig last van gehad in al die jaren dat ik in Zweden op vakantie geweest ben. Wel boven de poolcircel toen ik een keer een berg wilde beklimmen, ongelofelijk veel van die muggen. Ik moest toen vluchten omdat er een hele zwerm achter me aanzat (lucht was er bijna zwart van de muggen). Achteraf bleek dat de plek te zijn waar de meeste muggen ter wereld op 1 vierkante meter zitten.

In Finland had ik meer last van de muggen omdat er minder grote steden zijn. De Finnen lachten mij trouwens wel uit toen ik met cremes e.d. aan de gang ging, die mensen voelen het gewoon niet meer.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:03:36 #8
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_26009396
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 21:59 schreef TerrorFront het volgende:
Ik ging er elk jaar heen op vakantie en idd me zus werd total loss geprikt en ik niks maarja dat komt omdat ik te lekker ruik voor ze maar het is een saai/dood/rustig land =]
Over lekker ruiken gesproken, als je de anti-muggen middelen erbij pakt lijkt het er juist op dat stank die krengen afschrikt
Ikzelf geef daarom de voorkeur aan een of andere smaak-van-het-bloed theorie
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:10:58 #9
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_26009584
Boven Jokkmokk is het idd zeer ernstig, daar huist ook een muggensoort die door de lokale bewoners 'knut' wordt genoemd. Venijnige pestbesten die door alles heen lijken te bijten.
Maar zo ver zul je wel niet komen want da's al gauw 2000km rijden.

In het uiterste zuiden heb je er idd geen last van, tot de grens Oslo-Stockholm is het goed te doen, daarboven moet je vooral niet bij water camperen. Verder valt het wel mee
pi_26009690
De reden dat de één wel gestoken wordt, is simpel: temperatuurverschillen. Een verschil van 0,1 graad is genoeg om te kiezen voor de persoon met hoogste temperatuur.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:17:37 #11
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26009748
Antimug met 50% DEET er in? Is alleen niet zo kind-vriendelijk (lees de bijsluiter).

Hiermee heb ik in ieder geval een hoop tropische muggen van mijn lijf weten te houden, met scandinavische muggen heb ik geen ervaring
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:19:35 #12
2738 Knut
Loyal Dog
pi_26009797
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:10 schreef succubus het volgende:
Boven Jokkmokk is het idd zeer ernstig, daar huist ook een muggensoort die door de lokale bewoners 'knut' wordt genoemd. Venijnige pestbesten die door alles heen lijken te bijten.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  Moderator dinsdag 5 april 2005 @ 22:21:44 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26009861
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:19 schreef Knut het volgende:
Mooie sig Knut!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 april 2005 @ 22:28:49 #14
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_26010084
lol. gelijk helemaal trots
pi_26023904
jaa knut, tis een elleende allemaal....!!! En welk plekkie in het zuiden ( ) is dan mooi? (noorwegen!! oooook mooi!)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 15:13:57 #16
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26024664
quote:
Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef Catootje het volgende:
jaa knut, tis een elleende allemaal....!!! En welk plekkie in het zuiden ( ) is dan mooi? (noorwegen!! oooook mooi!)
De archipel van Stockholm is heel mooi. Ben er ooit voor een bruiloft geweest en had toen geen last van muggen. Dat was eind mei.

Qua muggen is het volgens mij in Noorwegen niet veel beter.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:02:14 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_26027585
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Qua muggen is het volgens mij in Noorwegen niet veel beter.
Dit is niet wat ik wil weten, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Moderator woensdag 6 april 2005 @ 17:43:51 #18
45833 crew  Fogel
pi_26028537
Ik heb zowel in Noorwegen als Zweden minder last van muggen dan ik ooit in Nederland gehad heb. Alleen vorig jaar in augustus ben ik helemaal lekgestoken tijdens het bosbessen plukken bij Maridalsvannet (in Oslo). Maargoed, ik had geen enkele vorm van anti-muggen spul gebuikt dus dan is het vragen om problemen: waar bosbessen zijn, zijn muggen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_26097502
Ik ben 35 dagen door noorwegen zweden en finland wezen trekken en kamperen, en ik moet je zeggen dat je met een DEET muggenspray/zalf ALLE muggen van je af zult laten blijven. Wij hebben nergens last van gehad.
pi_26097532
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 22:10 schreef succubus het volgende:
Boven Jokkmokk is het idd zeer ernstig, daar huist ook een muggensoort die door de lokale bewoners 'knut' wordt genoemd. Venijnige pestbesten die door alles heen lijken te bijten.
Maar zo ver zul je wel niet komen want da's al gauw 2000km rijden.

In het uiterste zuiden heb je er idd geen last van, tot de grens Oslo-Stockholm is het goed te doen, daarboven moet je vooral niet bij water camperen. Verder valt het wel mee
Wij zijn hier ruim boven geweest, áán het water, met deet, prima te doen. Na een tijdje ruik je het spul niet eens meer. (wel ff wennen moet ik zeggen )
pi_26099390
Waarom neem je anders niet gewoon een klamboe mee? Klamboe en voor 's avonds citroenkaarsjes etc. En deet werkt ook wel redelijk. In Spanje is een prikweg te krijgen die heel sterk is (misschien kan een vriend/famile die voor je meenemen uit Spanje). Ik ben geen hoogzomer expert. Maar ik kan je melden dat je in het zuiden van Finland vrij weinig last zal hebben van muggen.

Sowieso denk ik dat je je vakantie niet moet laten verpesten door wat mugjes. Het is een beetje vervelend maar het is ook zeker een mentale kwestie. Gewoon goed voorbereiden met wat spullen en veel plezier in Zweden

Extra tip:
Muggen krijgt U weg van Uw kind met citronellaolie, maar dat ruikt erg en is erg vet. Een kind laat zich niet zo snel insmeren. Hier nogmaals twee eenvoudige maar effectieve tips.

*

Muggen zijn bang voor tocht. Laat de slaapkamer voor het naar bed gaan flink doortochten.
*

Enkele druppels lavendelolie op het hoofdkussen houden de muggen ook op een afstandje. Daarbij is lavendel ook nog slaap verwekkend. Wat zeker nu met deze benauwdheid en warmte 'n uitkomst is.

Ook vliegen hebben een hekel aan lavendel. Druppel daarom wat lavendelolie op een paar nieuwe badsponzen. Leg die sponzen nu op een schoteltje in de kamer die U vrij van vliegen wilt hebben. U zult zien dat dit voldoende is. Ook een doorgesneden citroen op de vensterbank houdt de vliegen uit huis en een opgehangen stukje basilicum verdrijft de vliegen eveneens.
source: http://www.omawapsie.nl/waps_weet_raad/wespen_bijen_muggen.html
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:23:44 #22
39158 confined
breaking the waves
pi_27962709
Ben net terug uit Stockholm. Daar heb ik geen mug gezien, kom ik terug in Nederland, word ik meteen gestoken...

Oh ja: mocht je naar Stockholm gaan, dan moet je naar het openluchtmuseum Skansen gaan. Ook heel geschikt om met heel kleine kindere te doen. Ze hebben daar ook een kleine dierentuin met beren, otters, elanden enzo. Erg leuk! Ik zag in Stockholm sowieso heel veel mensen met kinderwagens en buggy's lopen...
pi_179170437
Ik ga hier in juli heen, zijn de muggen inmiddels uitgestorven? Iemand die er laatst geweest is?
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 09:41:33 #24
45833 crew  Fogel
pi_179170658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:27 schreef Leonos het volgende:
Ik ga hier in juli heen, zijn de muggen inmiddels uitgestorven? Iemand die er laatst geweest is?
Nog steeds zijn er muggen.
Koop ‘Mygga’ in een willekeurige supermarkt, smeer/spuit het spul op je huid en die vliegende bloedzuigers vinden je al een stuk minder boeiend.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 15 mei 2018 @ 09:48:24 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179170726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nog steeds zijn er muggen.
Koop ‘Mygga’ in een willekeurige supermarkt, smeer/spuit het spul op je huid en die vliegende bloedzuigers vinden je al een stuk minder boeiend.
Werkt alleen niet tegen die verdomde knott :D Die kleine zwarte monsters die hun kop en al gewoon in je huid begraven :')

Genoeg in beweging blijven, zit je ergens langere tijd stil vuurtje stoken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_179170929
De bedoeling is om te gaan camperen, maar als ik dit allemaal zo hoor :')
pi_179173933
Gewoon 20% DEET spray en smeren smeren smeren
.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 12:52:45 #28
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_179173985
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Werkt alleen niet tegen die verdomde knott :D Die kleine zwarte monsters die hun kop en al gewoon in je huid begraven :')

Genoeg in beweging blijven, zit je ergens langere tijd stil vuurtje stoken.
Dit?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kriebelmuggen

Nasty
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:18:01 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179174461
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:50 schreef Fer het volgende:
Gewoon 20% DEET spray en smeren smeren smeren
Dit, enige wat écht werkt
Smerig spul verder
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:22:23 #30
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_179174553
quote:
Bijna :D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Knutten

Maar er zijn bijna 6000 soorten dus hoeveel en welke precies daarvan mensen in Zweden irriteren durf ik niet te zeggen :D Afschuwelijk zijn ze wel, ik vind ze persoonlijk erger dan muggen.

Komen overigens met name in het noorden etreem veel voor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:00:01 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179175284
Heb je mensen uit de Antillen in je kennissenkring? Hen vragen of ze een doos "Off" meenemen. Beste spul wat er is.
And so is the past
pi_179180319
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit, enige wat écht werkt
Smerig spul verder
Moah, die Autan van tegenwoordig is veel frisser dan die citroenstick uit mijn kindertijd.
.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 18:04:42 #33
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_179180487
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit, enige wat écht werkt
Smerig spul verder
Nee, middelen op basis van Picaridin werken net zo goed en lossen geen plastic op. Ik heb dit regelmatig gebruikt in Zweden en het houdt de muggen goed op afstand.
pi_179180604
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2005 15:08 schreef mrkoenz het volgende:
Ik ben 35 dagen door noorwegen zweden en finland wezen trekken en kamperen, en ik moet je zeggen dat je met een DEET muggenspray/zalf ALLE muggen van je af zult laten blijven. Wij hebben nergens last van gehad.
Inderdaad _O_ zelfs in de moerassen van Florida ben je veilig. Al gebruikten wij 99% DEET, geen idee of dat in Europa verkrijgbaar is.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')