abonnement Unibet Coolblue
pi_25989525
Hier begon het allemaal mee.
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 20:57 schreef Ryan3 het volgende:
Op eerste paasdag, voor het krieken van de dag, ging ik Ollie (ons hondje) uitlaten in de uitgestrekte wildernis rondom ons huis. Eigenaardige hierbij, en ik sloeg er eerst dan ook geen acht op, was dat Ollie opgegeven moment ging piepen en niet vooruit te branden was. Nu deins ik niet snel terug voor Ollie's kuren en gedram en dus deed ik hem aan de lijn en stap noest met hem verder.

Niet lang daarna hoor ik 1 of andere naderende moter loeien en het scheelde vervolgens niet veel of ik werd van mijn sokken gereden door een kleine gele bulldozer met op de bok een man met een stofbril op en een blauwe helm op zijn hoofd. Vreemd. Wat doet een bulldozer midden in het bos, op eerste paasdag, voor dag en dauw??? Overigens reed dat ding niet de volgens mij toegestane 15 km/u maar minstens het dubbele.

Ik sleur Ollie mee, die inmiddels geen voet (poot) meer verzette, in de richting waarin de bulldozer reed (ik deins immers nergens voor terug). Nog vreemder was het dat ik me opgegeven moment bevond op een zeer recent (met de bulldozer???) aangelegd pad, midden door het bos heen. Daarbij waren op een flink aantal bomen er nieuw uitziende bordjes met verboden toegang gespijkerd. Ik was daar al eerder geweest iig en kende het pad niet en was de bordjes nog nooit tegengekomen. Ook lagen hier en daar van die grote metalen platen om de ondergrond voor zwaar materieel (bijv. vrachtwagens) begaanbaar te maken.

Anyway, ik zie de bulldozer op gegeven moment stilstaan bij een omheining. De man kijkt naar mij om en zet zijn machine weer in beweging verder in tegenovergestelde over het pas aangelegde pad. Ik loop door en kom tot mijn verbazing bij een door een omheining afgerasterd deel van het bos. Hierachter bevond zich een soort afgegraven krater, zeg 15 à 20 m in diameter, met in de grond gestoken tal van (stuk of 12) blauwe en gele pijpen, inverschilldende maten en uitvoeringen. Aan weerszijden van de krater waren lichtmasten opgericht. Ook stond even buiten de omheining zo'n wc-kotje voor bouwvakkers, je kent ze wel.

Ik liep nadat ik 1 en ander goed bekeken had door, achter die bulldozer aan die nu uit mijn gezichtsveld was verdwenen. Vervolgens zie ik bij een flauwe bocht op een afstand van ongeveer 500 m de bulldozer staan en een geel busje. Drie mannen (eveneens met blauwe helmen) staan rondom de bulldozer met de bestuurder ervan te praten en kijken, terwijl ik de bocht afloop, schielijk naar mij om. Meteen stappen ze, naar het lijkt, gehaast of opgeschrikt in hun voertuig en rijden ietwat bruusk (laat ik zeggen: net niet met gierende banden) weg. De bulldozer trekt ook weer op en rijdt het busje achterna, dieper het woud in...

Ik heb de flauwe bocht nog een stukje afgelopen, maar ben toen maar teruggekeerd.

Vanmiddag zijn Stali en ik (zonder phototoestel) naar die plaats teruggegaan en hebben een paar vreemde dingen gezien... en meegemaakt. Morgen gaan we weer kijken, maar dan mét camera, en zullen we een aantal photo's posten en verslag uitbrengen.
En hier kun je alles nog teruglezen en bekijken. Geen pottenkijkers.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 april 2005 @ 23:30:01 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25989586
ben erg benieuwd wat jullie morgenavond nog gaan zien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25989601
tvp .
I´m back.
pi_25989613
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:30 schreef rubbereend het volgende:
ben erg benieuwd wat jullie morgenavond nog gaan zien
Ik ook wel...
Heb niet die laatste twee foto's eens aandachtig bekeken met dat groen, en ben tot de conclusie gekomen dat het wel heel erg goed gefotosoept moet zijn wil het niet waar zijn...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25989681
Ben benieuwd waar het onderzoek heen gaat lijden succes morgen
pi_25989694
hmmm mijn theorie van de gemeente zegt je niets klopt wel

Ben benieuwd welke waardes jullie zullen krijgen met de test.
  maandag 4 april 2005 @ 23:34:23 #7
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25989721
Hmhm, deze foto's kunnen natuurlijk ook alvast in de herfst zijn gemaakt die we nu zien. Of een maandje geleden, zoiets.
Ik geloof het pas als er dus inderdaad foto's worden gemaakt van die bulldozers/werkkleding en een evt. filmpje daarvan.

Ik zou het heel graag willen geloven want het klinkt allemaal heel spannend . Verder is het al iets geloofwaardiger omdat jullie geen fervent TRU-bezoekers zijn.
Toch ben en blijf ik sceptisch.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25989736
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:29 schreef appelsientje het volgende:
TVP kan het toch niet laten
Ramptoerist

Oh en die foto's zijn gewoon echt, kan je ook zien aan het groen wat erdoor heen schemert en wel wil maar niet kan

Al is het nep, ik vind het leuk
En een beetje eng
pi_25989765
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:34 schreef LaZZ het volgende:
Hmhm, deze foto's kunnen natuurlijk ook alvast in de herfst zijn gemaakt die we nu zien. Of een maandje geleden, zoiets.
Die splitsing is gewoon te vaag, van groen naar dor... Dat zou een maand geleden ook vreemd zijn geweest...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 4 april 2005 @ 23:40:25 #10
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25989882
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die splitsing is gewoon te vaag, van groen naar dor... Dat zou een maand geleden ook vreemd zijn geweest...
True, die splitsing is erg vreemd, maar niet erg moeilijk te realiseren met photoshop, me dunkt.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25989968
maar de TS heeft er helemaal geen baat bij om dit alles te faken, dus die kans schat ik zeer klein in

hmmm, dat maakt mij zeker naief en goedgelovig?
Extremistisch gematigd.
pi_25989983
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:40 schreef LaZZ het volgende:

[..]

True, die splitsing is erg vreemd, maar niet erg moeilijk te realiseren met photoshop, me dunkt.
Kijk eens naar de verschillende hoeken waaruit de foto's zijn genomen...
Beide foto's kloppen exact met elkaar op de splitsing lijn...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 4 april 2005 @ 23:47:49 #13
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25990062
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk eens naar de verschillende hoeken waaruit de foto's zijn genomen...
Beide foto's kloppen exact met elkaar op de splitsing lijn...
Dat had ik ook al vernomen idd. Daarom is het ook zo moeiljik sceptisch te blijven op dat gebied . Maar het hoeven natuurlijk persé foto's te zijn van hier.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25990088
denk nogsteeds aan een gaslek.. daar zit ook altijd een dode corkel omheen.. gras wordt geel etc.
dag
  maandag 4 april 2005 @ 23:49:23 #15
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25990101
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ramptoerist
hierbij de vorige foto's niet allemaal trouwens had ik ff geen zin in

























To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_25990408
Leuk uitgewerkt

Altijd amusant begin april
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:05:07 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_25990422
quote:
maar de TS heeft er helemaal geen baat bij om dit alles te faken, dus die kans schat ik zeer klein in

hmmm, dat maakt mij zeker naief en goedgelovig?


ze hebben wel een mooie schrijfers geschiedenis hier(op fok) dus...ik weet nog nie
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:07:54 #18
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25990492
heeft dat hondje al uitslag eigenlijk?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25990584
Als jullie foto's niet geloven dan vraag je ze een speciale herkening op de foto te zetten, maar die foto's geloof ik wel. of het zo boeiend is wat daar gebeurd vraag ik me af. overigens TVP
Humor is een moment van inzicht waarbij tegenstellingen in het leven heel even zijn opgelost.
Dus: in humor ligt de waarheid; niet in het serieuze.
Dit meen ik niet serieus; is maar een grapje. Want anders is het niet waar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 april 2005 @ 00:15:24 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25990651
één van de meest opzienbarende foto's staat er niet bij, de WC zonder stortbak.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 april 2005 @ 00:16:22 #21
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_25990672
VERBODEN TOEGANG
...dass wir fliegen.
pi_25990696
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:15 schreef rubbereend het volgende:
één van de meest opzienbarende foto's staat er niet bij, de WC zonder stortbak.
Psies! Hoe kan dat ding nou werken!
pi_25990708
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 00:07 schreef Harry_Sack het volgende:
heeft dat hondje al uitslag eigenlijk?
Die heeft inmiddels twee staarten
pi_25990746
Trouwens wel een slechte naam voor een film, Geen Pottekijkers...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25990767
quote:
Op maandag 4 april 2005 23:49 schreef appelsientje het volgende:

[..]

hierbij de vorige foto's niet allemaal trouwens had ik ff geen zin in

]
Hee, thanx voor de compilatie. Nu jij zo ijverig bent geweest zal ik er ook nog even wat plaatsen. Mind you, we zijn toch aan een heel werk begonnen wel. We hebben circa 250 photo's gekiekt waar we een selectie uit moesten maken die zo goed mogelijk de sfeer weergeeft die wij vandaag ervoeren.

Eigenlijk het meest vreemde hebben we nog niet laten zien. Of nu ja, het meest vreemde. Het is iig zeer lastig te verklaren allemaal. Het afgestorven bos was nl. begrensd. Op gegeven moment kwamen we weer steeds meer groen tegen, soms ook weer met een duidelijke scheidingslijn, zoals eerder getoond. Kort daarop verloor ik mijn oriëntatievermogen en zwalkten we op goed geluk nog wat verder. Terwijl we zo bezig waren, en Stali (maar ook ik eigenlijk) best wel graag op de terugweg was geweest, arriveerden we bij een open plek. Niet zomaar een open plek.


photo 39.


photo 40.

En nu moet je maar aannemen, deze open plek ken ik dus helemaal niet. Niet dat ik ooit vaak geweest ben in deze contreien van het bos. Niemand komt hier vaak; je komt althans geen mens tegen, maar ooit ben ik wel dieper in dit bos geweest en er staat me niets bij van zo'n immense open plek. Vandaar ook dat mijn desoriëntatie steeds groter werd. Het vreemde is dat de bodem bedekt is met een soort pulp van afgestorven hout. Dit geeft aan dat er wel ooit bomen hebben gestaan volgens ons, maar dat die nu dus zijn verdwenen. Wat ook typisch is, is dat er op die open plek geen boomstronk is te bekennen. Dus hoe hebben we het nu??? Hebben ze daar de bomen met wortel en al uit de bodem getrokken??? Weird!

Hier een plaatje van de bodem.


photo 41.

Op de volgende photo kun je trouwens zien dat ook hier van verdroging oid geen sprake is. Er liggen grote plassen op het gebied, zijpaden waren zelfs ondergelopen en dus onbegaanbaar geworden.


photo 42.


photo 43.

Als laatste zij opgemerkt, Stali zinspeelde er al op, dat wij terwijl we daar een beetje rondliepen duidelijk het loeien van bulldozers niet ver van ons vandaan waarnamen. Iig een nogal zware moter, die leek op te trekken en enige tijd stationair te lopen, waarna hij plotseling ophield. Blijkbaar zijn hier dus ook lieden aan het werk. Dit is dan ook de reden dat we morgennacht bepakt en bezakt een kleine expeditie zullen ondernemen naar dit gebied...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')